abonnement Unibet Coolblue
pi_188261829
Ik ben op dit moment in het bezit van een Panasonic TZ100. Ik gebruik hem voornamelijk voor macrofotografie, maar ik zou graag meer scherpte willen hebben in de details. Nu wou ik eerst overstappen op een spiegelreflexcamera, maar naar mijn bezoek aan de mediamarkt toch aan het twijfelen gegaan over een systeemcamera. Vooral voor het gewicht wat je moet meeslepen, en omdat ik verder weinig voordelen zie bij een spiegelreflexcamera.
Ik ben niet heel erg van de fotobewerking dus foto stacking lijkt mij niet echt iets voor mij.

Nu is mijn oog gevallen op een:
Olympus OM-D E-M10 Mark III Body Zwart + 14-42mm EZ Zwart
Met daarbij waarschijnlijk ook nog een macrolens.

Zou dit een goede keuze zijn voor macrofotografie?
Heeft iemand ervaring met deze camera?
Of zouden jullie mij iets anders aanraden?

Dit zijn foto’s van mijn Panasonic TZ100
https://www.instagram.com/pashoen/
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:53:40 #2
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_188263299
Voor m4/3 is er inmiddels best wel keuze in macrolenzen (Olympus, Panasonic) en net zoals de camera's zijn die lenzen bijzonder compact en, niet geheel onbelangrijk, bijzonder goed. Zowel die van Olympus als die van Panasonic.

Olympus heeft meerdere OM-D's en ik zou ze even onderling vergelijken en dan met name in het zoekerbeeld.
Tipje: Stel bij het vergelijken wel even zo'n zoeker op je oog in, gewoon aan het diopterwieltje draaien tot je alle zoekerinfo scherp ziet. Met name als je in zoiets als een Mediamarkt door een camera kijkt is de kans niet denkbeeldig dat die zoeker door een van je voorgangers 'verkeerd' is gezet en dan zie je niet wat je zou kunnen zien.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 22 augustus 2019 @ 11:23:53 #3
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_188569858
Weet niet of dit nog relevant is. Maar je hebt ook goede deals waarbij je de 40-150 lens erbij krijgt.
Voor een echt leuke macro lens zou je deze erbij kunnen nemen: (Olympus M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 Macro).

Als dat je doel is zou je ook voor een OM-D E-M10 Mark II 2e hands kunnen gaan en van de rest van het geld de macro lens kopen.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:29:37 #4
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_188645769
Voor MFT zijn er ook prima macro extensie tubes te vinden waarmee je goedkoop met je kitlens kan experimenteren met macrofoto's. De elektrische contacten zijn doorverbonden dus de automatische stand blijft werken.

Zoals deze (wellicht goedkoper op Ali)
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')