abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188293111
Wauw, die redeneringen hier om dom gedrag goed te praten :') lijkt wel een anti-vaxxers topic joh _O-

Wel eens bij stil gestaan waarom de kans om iets op te lopen in het Westen relatief klein is? Omdat het merendeel van de mensen gelukkig wel de moeite neemt om een rubbertje te pakken misschien..?

Voor de cijfertjesfanaten: weet je hoeveel condooms je om had kunnen schuiven in de tijd dat je die berekeningen maakte (en hier verdedigde)? :+
Misschien een leuke nieuwe wiskunde uitdaging? :P
pi_188293632
Ik snap uberhaupt niet waarom je dit zelf zou willen. Ik stond zelf altijd op het gebruik van condooms. Puur en alleen al omdat ik zelf toen ik zo aan het rondsletten was geen kinderen wilde. Heel leuk dat de ander zegt aan de pil te zijn maar je kent zo iemand een paar uur, dat is geen vertrouwensband.

Plus je wordt ontzettend handig met condooms na een tijdje :P
pi_188293652
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 07:46 schreef Raveler het volgende:
Wauw, die redeneringen hier om dom gedrag goed te praten :') lijkt wel een anti-vaxxers topic joh _O-

Wel eens bij stil gestaan waarom de kans om iets op te lopen in het Westen relatief klein is? Omdat het merendeel van de mensen gelukkig wel de moeite neemt om een rubbertje te pakken misschien..?

Voor de cijfertjesfanaten: weet je hoeveel condooms je om had kunnen schuiven in de tijd dat je die berekeningen maakte (en hier verdedigde)? :+
Misschien een leuke nieuwe wiskunde uitdaging? :P
Het merendeel? Nope! 27% aldus deze bron:

https://www.ad.nl/binnenl(...)-nu-nodig~a08fa8ba4/

Condoomgebruik is al langere tijd op zijn retour. Zelfs jongeren (de groep die het minst vaak onveilig seks heeft) zijn van 80% condoomgebruik gedaald naar minder dan de helft. Met het oplopen van de leeftijd neemt condoomgebruik verder en verder af.

Aantal soa tests neem toe, dus wat ik hier zeg is kennelijk bij de meeste mensen doorgedrongen, of je dat nu leuk vindt of niet.

Desondanks neemt het aantal nieuwe hiv besmettingen af.
pi_188293725
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 08:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Condoomgebruik is al langere tijd op zijn retour. Zelfs jongeren (de groep die het minst vaak onveilig seks heeft) zijn van 80% condoomgebruik gedaald naar minder dan de helft. Met het oplopen van de leeftijd neemt condoomgebruik verder en verder af.

Aantal soa tests neem toe, dus wat ik hier zeg is kennelijk bij de meeste mensen doorgedrongen, of je dat nu leuk vindt of niet.

Het mag dan wel afnemen, maar daarmee niet veilig. Of goed te praten. Het zegt juist dat het heel dom is. Blijkbaar hoor jij tot die groep die nonchalant omgaat met zichzelf (en anderen).

Hoe je het draait of keert, het is niet veilig onbeschermd seks te hebben op een eerste date.
pi_188293867
quote:
dus wat ik hier zeg is kennelijk bij de meeste mensen doorgedrongen,
Of mensen zijn gewoon achterlijk geworden en nemen nodeloze risico's met mogelijk levenslange gevolgen ten behoeve van kortdurig (mogelijk net iets meer) genot. 't Is maar hoeveel je gezondheid je waard is.

Als ik kijk naar alle papperige, slappe lichamen op straat wier enige interesse in "fit" worden als die er ooit al komt oppervlakkig en uiterlijk gericht is dan laat het antwoord op die vraag; "hoeveel is je gezondheid je waard?", zich raden.

Bij benadering gezond eten en af en toe een beetje bewegen lijken al te veel gevraagd, en nu een rubbertje dragen bij al je wisselende contacten dus ook al. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 05-08-2019 09:57:53 ]
pi_188294162
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 07:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de situatie uiteraard. In wilde tijden is dat om de zoveel maanden, nu (monogame relatie) voorlopig niet meer.
Dus die "als iedereen zich laat testen" opmerking was voor jou al twijfelachtig. Er zou dus zomaar 6 maanden hebben kunnen zitten tussen besmetting en een test. En al die tijd lekker anderen besmetten.
pi_188294166
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:01 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Het mag dan wel afnemen, maar daarmee niet veilig. Of goed te praten. Het zegt juist dat het heel dom is. Blijkbaar hoor jij tot die groep die nonchalant omgaat met zichzelf (en anderen).

Hoe je het draait of keert, het is niet veilig onbeschermd seks te hebben op een eerste date.
Leg mij nou eens uit waarom jij aan het verkeer deelnemen ‘veilig’ acht en onbeschermde seks op een eerste date niet, terwijl uit de cijfers blijkt dat de kans op ernstig letsel/dood groter is bij verkeersdeelname dan de kans op een chronische ziekte bij onbeschermde seks.

Je mag best vinden dat ik ongelijk heb, maar beargumenteer dat nou eens. Want momenteel blijft het bij dogmatisch argumenteren.
pi_188294263
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leg mij nou eens uit waarom jij aan het verkeer deelnemen ‘veilig’ acht en onbeschermde seks op een eerste date niet, terwijl uit de cijfers blijkt dat de kans op ernstig letsel/dood groter is bij verkeersdeelname dan de kans op een chronische ziekte bij onbeschermde seks.

Je mag best vinden dat ik ongelijk heb, maar beargumenteer dat nou eens. Want momenteel blijft het bij dogmatisch argumenteren.
-jij hebt het alleen over HIV. herpes, hep C, syphilis laat je lekker buiten beschouwing
-als je aan het verkeer deelneemt neem je ook voorzorgsmaatregelen, jij haalt je airbag eruit, doet geen gordel om en gaat dan rijden
-er nemen meer mensen aan het verkeer deel dan er aan geslachtsverkeer doen, dus ja meer slachtoffers in het verkeer
- mensen nemen vaker deel aan het verkeer dan dat ze Seks hebben, dus ja meer slachtoffers

Nog meer vragen over je achterlijke vergelijking?
pi_188294287
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Of mensen zijn gewoon achterlijk geworden en nemen nodeloze risico's met mogelijk levenslange gevolgen ten behoeve van kortdurig (mogelijk net iets meer) genot. 't Is maar hoeveel je gezondheid je waard is.

Als ik kijk naar alle papperige, slappe lichamen op straat wier enige interesse in "fit" worden als die er ooit al kom oppervlakkig en uiterlijk gericht is dan laat het antwoord op die vraag; "hoeveel is je gezondheid je waard?", zich raden.

Bij benadering gezond eten en af en toe een beetje bewegen lijken al te veel gevraagd, en nu een rubbertje dragen bij al je wisselende contacten dus ook al. :')
Ja, prima. Het kan ook zijn dat de mensen achterlijk zijn geworden. Beargumenteer het maar. Vooralsnog heb ik kunnen beargumenteren dat het juist heel rationeel is (kans is immers kleiner dan winnen van de jackpot van de Staatsloterij).

Met dat gezond leven heb je op zichzelf helemaal gelijk, maar als je daar mij mee probeert te raken: gaat niet lukken. Ik leef gezond. :)
pi_188294333
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
(kans is immers kleiner dan winnen van de jackpot van de Staatsloterij).
Dan zou ik als HIV patient vooral een hele rits loten kopen.
pi_188294379
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus die "als iedereen zich laat testen" opmerking was voor jou al twijfelachtig. Er zou dus zomaar 6 maanden hebben kunnen zitten tussen besmetting en een test. En al die tijd lekker anderen besmetten.

Jij maakt er nu zelf 6 maanden van, dat heb ik niet gezegd.

En zelfs als er 6 maanden tussen zit, dan nog heb je daarmee bij een positief direct de lijnen te pakken en kun je verdere besmetting voorkomen.

Overigens heb ik ook al aangegeven dat ik niet heb gezegd dat je nooit een condoom moet gebruiken. Zeker bij risicovol gedrag (zoals een paar keer per week een one night stand met vrij dubieuze figuren) is het wel verstandig.

Je moet niet wat ik zeg gaan verdraaien.
pi_188294481
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

-jij hebt het alleen over HIV. herpes, hep C, syphilis laat je lekker buiten beschouwing
-als je aan het verkeer deelneemt neem je ook voorzorgsmaatregelen, jij haalt je airbag eruit, doet geen gordel om en gaat dan rijden
-er nemen meer mensen aan het verkeer deel dan er aan geslachtsverkeer doen, dus ja meer slachtoffers in het verkeer
- mensen nemen vaker deel aan het verkeer dan dat ze Seks hebben, dus ja meer slachtoffers

Nog meer vragen over je achterlijke vergelijking?
Ik heb de top 5 genoemd. Maar voor syfilis geldt dat als je je laat testen je wederom snel genoeg verdere verspreiding kan voorkomen en het is goed te genezen.

Syfilis laat zich overigens vooral goed bij orale seks overdragen. Even eerlijk: wie van de 'zonder condoom is oliedom' roepers gebruikt bij orale seks altijd een condoom/beflapje?

Het verkeer is met al die veiligheidsvoorzieningen al onveiliger dan onbeschermde seks! En je kan nog veel meer maatregelen nemen en (vrijwel) niemand doet dat.

Het overgrote deel van de volwassenen heeft seks. Je hebt gelijk dat daarmee de cijfers niet helemaal 1:1 vergelijkbaar zijn, maar goed... de dood, of een kasplantje voor de rest van je leven is ook wel een flink stuk ernstiger dan een soa.

Dat mensen minder vaak seks hebben dan aan het verkeer deel te nemen had ik zelf ook al lang aangegeven. Maar dan nog, het aantal slachtoffers in het verkeer is dan ook een veelvoud. Het een vinden we enorm veilig en het andere wordt hier als 'extreem risico' benoemd.

Dat is onzin.

Jouw laatste zin is een zwaktebod.
pi_188294493
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dan zou ik als HIV patient vooral een hele rits loten kopen.
Dan ben je heel slecht in kansberekening als je dat denkt. Maar goed, dat blijkt eigenlijk al uit denken dat onbeschermde seks extreem gevaarlijk is.
pi_188294554
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan ben je heel slecht in kansberekening als je dat denkt. Maar goed, dat blijkt eigenlijk al uit denken dat onbeschermde seks extreem gevaarlijk is.
Dat is ook, in de zin van dat als je die extreme pechvogel bent je de rest van je leven een probleem hebt. Het is dat kleine, maar enorm zwaarwegende risico simpelweg niet waard.
pi_188294580
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb de top 5 genoemd. Maar voor syfilis geldt dat als je je laat testen je wederom snel genoeg verdere verspreiding kan voorkomen en het is goed te genezen.
Als als als.... teveel "als" hier kun je gewoon niet vanuit gaan
quote:
Syfilis laat zich overigens vooral goed bij orale seks overdragen. Even eerlijk: wie van de 'zonder condoom is oliedom' roepers gebruikt bij orale seks altijd een condoom/beflapje?

Het verkeer is met al die veiligheidsvoorzieningen al onveiliger dan onbeschermde seks! En je kan nog veel meer maatregelen nemen en (vrijwel) niemand doet dat.

Het overgrote deel van de volwassenen heeft seks. Je hebt gelijk dat daarmee de cijfers niet helemaal 1:1 vergelijkbaar zijn, maar goed... de dood, of een kasplantje voor de rest van je leven is ook wel een flink stuk ernstiger dan een soa.
Aids valt nog steeds niet te genezen en de medicijnen zijn ook een aanslag op je lichaam. Ok, dood ga je misschien niet meer, maar echt oud worden zit er ook niet in
quote:
Dat mensen minder vaak seks hebben dan aan het verkeer deel te nemen had ik zelf ook al lang aangegeven. Maar dan nog, het aantal slachtoffers in het verkeer is dan ook een veelvoud. Het een vinden we enorm veilig en het andere wordt hier als 'extreem risico' benoemd.
1 uur sex tegenover, pak m beet, 28 uur verkeersdeelname p/w, factor 28 hoger
Verder zeg je dat "we" het verkeer enorm veilig vinden... Waar haal je dat vandaan? We proberen de risico's zo klein mogelijk te houden en werken hard om de overige risico's nog verder te verkleinen.
Quote anders even waar "men" zegt dat zonder condoom sex hebben een "extreem" risico is? Het is een verhoogd risico en een risico wat je met weinig moeite kunt wegnemen.
quote:
Dat is onzin.

Jouw laatste zin is een zwaktebod.
Zeker geen zwaktebod, blijkt ook uit het feit dat je niet ingaat op het feit dat 17 miljoen mensen in Nederland dagelijks 4 uur verkeersdeelnemer zijn en misschien 3 miljoen (hoge schatting) sexueel actief zijn en wisselende partners hebben.
Je weet gewoon dat je vergelijking op alle fronten scheef gaat.
pi_188294705
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is ook, in de zin van dat als je die extreme pechvogel bent je de rest van je leven een probleem hebt. Het is dat kleine, maar enorm zwaarwegende risico simpelweg niet waard.
In hoeverre zijn de gevolgen van een ernstig ongeval in jouw beleving niet mogelijk een probleem voor de rest van je leven? Wel eens een kijkje genomen op een revalidatieafdeling?

Hiv is kut, zonder meer. Maar daar vind je een hoop mensen die direct zouden willen ruilen!
pi_188294751
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij maakt er nu zelf 6 maanden van, dat heb ik niet gezegd.

En zelfs als er 6 maanden tussen zit, dan nog heb je daarmee bij een positief direct de lijnen te pakken en kun je verdere besmetting voorkomen.
6 maanden is een inschatting.. 3 maanden voordat testen uberhaupt zin heeft + jouw eens in de zoveel maanden
quote:
Overigens heb ik ook al aangegeven dat ik niet heb gezegd dat je nooit een condoom moet gebruiken. Zeker bij risicovol gedrag (zoals een paar keer per week een one night stand met vrij dubieuze figuren) is het wel verstandig.
Wat zijn "dubieuze" figuren? En misschien heeft een in jouw ogen niet dubieus figuur wel een partner gehad die in het geheim aan barebangs deed, of zich lekker liet uitwonen op een parkeerplaats langs de snelweg zonder condoom.

Vergeet niet dat als jij seks zonder condoom hebt met een partner, je dus in principe seks hebt met al zijn/haar vorige partners en hun partners waar ze het ooit zonder condoom mee hebben gedaan en waarvan ze niet weten of ze iets hebben.
quote:
Je moet niet wat ik zeg gaan verdraaien.
Ik verdraai niks, ik vul hiaten in
pi_188294855
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als als als.... teveel "als" hier kun je gewoon niet vanuit gaan
[..]

Aids valt nog steeds niet te genezen en de medicijnen zijn ook een aanslag op je lichaam. Ok, dood ga je misschien niet meer, maar echt oud worden zit er ook niet in
[..]

1 uur sex tegenover, pak m beet, 28 uur verkeersdeelname p/w, factor 28 hoger
Verder zeg je dat "we" het verkeer enorm veilig vinden... Waar haal je dat vandaan? We proberen de risico's zo klein mogelijk te houden en werken hard om de overige risico's nog verder te verkleinen.
Quote anders even waar "men" zegt dat zonder condoom sex hebben een "extreem" risico is? Het is een verhoogd risico en een risico wat je met weinig moeite kunt wegnemen.
[..]

Zeker geen zwaktebod, blijkt ook uit het feit dat je niet ingaat op het feit dat 17 miljoen mensen in Nederland dagelijks 4 uur verkeersdeelnemer zijn en misschien 3 miljoen (hoge schatting) sexueel actief zijn en wisselende partners hebben.
Je weet gewoon dat je vergelijking op alle fronten scheef gaat.
Ik geef aan dat regelmatig testen een prima alternatief kan zijn voor velen en nu wil je testen buiten beschouwing laten om mijn punt onderuit te halen? Rly?

En geef eens antwoord: gebruik jij ALTIJD een condoom/beflapje bij orale seks?

Voor hiv geldt dat bij tijdige ontdekking je meestal dezelfde levensverwachting hebt als mensen zonder hiv (je toont kennisgebrek...).

28 uur verkeersdeelname is echt niet gemiddeld. Auto's rijden gemiddeld minder 45 min. per dag om maar even een feit te melden.

Dat mensen het verkeer enorm veilig vinden is een feit van algemene bekendheid. We doen het gedachteloos. En we proberen helemaal niet de risico's zo klein mogelijk te houden. Niet voor niets zijn er net weer nieuwe regels gekomen om appen in het verkeer tegen te gaan!

En de terminologie die gebruikt wordt richting andersdenkenden laat duidelijk zijn dat onbeschermde seks als extreem risico wordt gezien. Was jij het niet bijvoorbeeld die meende dat bij onbeschermde seks door iedereen de hele wereld in no time hiv heeft?

Verder maak je een denkfout door te denken dat je alleen risico loopt bij het hebben van wisselende partners. En het aantal gewonden in het verkeer is factor 20 hoger. En stijgt, waar hiv besmettingen dalen.

Ps het feit dat mensen vaker aan het verkeer deelnemen klopt, maar ze stellen zich recht evenredig ook vaker bloot aan dat risico, ik hoop dat je dat wel begrijpt...
pi_188294894
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:36 schreef devlinmr het volgende:

En misschien heeft een in jouw ogen niet dubieus figuur wel een partner gehad die in het geheim aan barebangs deed, of zich lekker liet uitwonen op een parkeerplaats langs de snelweg zonder condoom.

Net nog vond jij het heel veilig zo lang je maar geen wisselende partner hebt. Maar weet jij veel, wellicht verdient jouw partner wel bij door overdag zichzelf zonder condoom uit te laten wonen door eender wie daar 5 tientjes voor over heeft.
pi_188295165
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik geef aan dat regelmatig testen een prima alternatief kan zijn voor velen en nu wil je testen buiten beschouwing laten om mijn punt onderuit te halen? Rly?
Realiteit is dat niet iedereen zich laat testen (vrijwel niemand volgens mij totdat het te laat is of je sekswerker bent)
quote:
En geef eens antwoord: gebruik jij ALTIJD een condoom/beflapje bij orale seks?
Ik gebruik geen condoom omdat ik al jarenlang in een vaste relatie zit. Voordat we het zonder condoom deden, zijn we allebei getest (2x)
quote:
Voor hiv geldt dat bij tijdige ontdekking je meestal dezelfde levensverwachting hebt als mensen zonder hiv (je toont kennisgebrek...).

28 uur verkeersdeelname is echt niet gemiddeld. Auto's rijden gemiddeld minder 45 min. per dag om maar even een feit te melden.
Bron
+ lopen+fietsen+sporten etc etc
quote:
Dat mensen het verkeer enorm veilig vinden is een feit van algemene bekendheid. We doen het gedachteloos. En we proberen helemaal niet de risico's zo klein mogelijk te houden. Niet voor niets zijn er net weer nieuwe regels gekomen om appen in het verkeer tegen te gaan!
Het verbieden van appen is een vorm van risicoverkleining
quote:
En de terminologie die gebruikt wordt richting andersdenkenden laat duidelijk zijn dat onbeschermde seks als extreem risico wordt gezien. Was jij het niet bijvoorbeeld die meende dat bij onbeschermde seks door iedereen de hele wereld in no time hiv heeft?
Heb ik iig nergens gezegd, ik heb jou gevraagd om eens uit te rekenen hoe lang dat zou duren. Wacht ik nog steeds op. Neem Afrika eens als voorbeeld. Zuid Afrika bijvoorbeeld, 19% van de mensen tussen de 15 en 49 jaar is daar HIV pos
quote:
Verder maak je een denkfout door te denken dat je alleen risico loopt bij het hebben van wisselende partners. En het aantal gewonden in het verkeer is factor 20 hoger. En stijgt, waar hiv besmettingen dalen.
Op welke magische wijze zou ik HIV krijgen als ik geen wisselende partner heb en we allebei HIV
neg zijn.
Daling aantal HIV besmettingen komt omdat mensen condooms gebruiken.

quote:
Ps het feit dat mensen vaker aan het verkeer deelnemen klopt, maar ze stellen zich recht evenredig ook vaker bloot aan dat risico, ik hoop dat je dat wel begrijpt...
Ja en daarmee zijn de cijfers dus hoger en niet te vergelijken
Denk dat je het nog beter kunt vergelijken met wel/niet vaccineren tegen mazelen e.d.

Eigenlijk klink je wel een beetje als een antivaxer nu ik er zo over nadenk
pi_188295197
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Net nog vond jij het heel veilig zo lang je maar geen wisselende partner hebt. Maar weet jij veel, wellicht verdient jouw partner wel bij door overdag zichzelf zonder condoom uit te laten wonen door eender wie daar 5 tientjes voor over heeft.
Klopt, maar ik ga ervan uit dat ik dat wel zou merken. Maar hoe is dit een tegenargument op de mijne?
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:28:31 #197
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188295451
quote:

[..]

Jij bijt je vast in hiv. Dat is een vorm van ontwijken/smoes verzinnen.
Maar er is veel meer dat ook stevige schade op kan leveren. En waarbij de kans dat je het oploopt een stuk hoger is.

Zwangerschap is er ook nog, daar huppel je maar snel overheen met een ja naar als je de cyclus bij houdt.
Maar als het over een eerste date gaat weet je dat helemaal niet en zelfs bij een vaste relatie is dat niet voor niets een zeer onbetrouwbare methode.

Leuk voor jou dat jij je daar niet druk om maakt. Maar feit is dat er een heleboel moeite sit in je cyclus goed bijhouden en dat zelfs met de moeite die darbij hoort maar beperkt betrouwbaar is aangezien lang niet altijd regelmatig is en blijft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188295480
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt, maar ik ga ervan uit dat ik dat wel zou merken. Maar hoe is dit een tegenargument op de mijne?
Nou, het is eerst en vooral zaken in het extreme trekken en verder ben je daar met een vaste relatie ook niet immuun voor.

We hadden het over seks op de eerste date. Niet over zomaar iedereen oppikken in een bar. Daar zit echt nog wel verschil tussen. Vaak heb je voor een eerste date al wat contact over de app en is het dus geen volslagen onbekende. Ik weet bijvoorbeeld voor een date doorgaans wel of iemand op zoek is naar een avontuurtje, of naar meer.
pi_188295521
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, het is eerst en vooral zaken in het extreme trekken en verder ben je daar met een vaste relatie ook niet immuun voor.

We hadden het over seks op de eerste date. Niet over zomaar iedereen oppikken in een bar. Daar zit echt nog wel verschil tussen. Vaak heb je voor een eerste date al wat contact over de app en is het dus geen volslagen onbekende. Ik weet bijvoorbeeld voor een date doorgaans wel of iemand op zoek is naar een avontuurtje, of naar meer.
App contact als criterium of iemand betrouwbaar is :')

Mensen liegen gelukkig nooit |:(
pi_188295536
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Realiteit is dat niet iedereen zich laat testen (vrijwel niemand volgens mij totdat het te laat is of je sekswerker bent)
[..]

Ik gebruik geen condoom omdat ik al jarenlang in een vaste relatie zit. Voordat we het zonder condoom deden, zijn we allebei getest (2x)
[..]

Bron
+ lopen+fietsen+sporten etc etc
[..]

Het verbieden van appen is een vorm van risicoverkleining
[..]

Heb ik iig nergens gezegd, ik heb jou gevraagd om eens uit te rekenen hoe lang dat zou duren. Wacht ik nog steeds op. Neem Afrika eens als voorbeeld. Zuid Afrika bijvoorbeeld, 19% van de mensen tussen de 15 en 49 jaar is daar HIV pos
[..]

Op welke magische wijze zou ik HIV krijgen als ik geen wisselende partner heb en we allebei HIV
neg zijn.
Daling aantal HIV besmettingen komt omdat mensen condooms gebruiken.
[..]

Ja en daarmee zijn de cijfers dus hoger en niet te vergelijken
Denk dat je het nog beter kunt vergelijken met wel/niet vaccineren tegen mazelen e.d.
Mijn argument is dat regelmatig testen een alternatief is. Beiden niet doen is inderdaad onverstandig. Overigens wordt er weldegelijk meer en meer gekozen voor tests.

Prima. Jij gebruikt dus ook geen condoom. Ongeveer 30% van de partners gaat vreemd, dus jij vindt kennelijk een kans die factor 3 kleiner is ineens prima voor een omslag. Genoteerd.

Maar mijn vraag was vooral of je (en dan telt ook het verleden) bij orale seks altijd een condoom/beflapje hebt gebruikt.

Gebruik van auto is gemiddeld 13.000 km per jaar. Gemiddelde snelheid is ongeveer 50 km/u. Kwestie van rekenen. Lopen+fietsen+sporten maakt niet dat mensen er nog 3 uur en 15 minuten gemiddeld per dag erbij krijgen. Dat snap je hoop ik zelf ook wel. Meest bijzondere is wel dat je wederom een 'feit' in de discussie naar voren hebt gebracht die volstrekt uit jouw 'ik denk dat het zo is' brein komt.

Verbieden van appen komt vanuit de overheid.

Het antwoord op de vraag hoe lang het gaat duren is: eeuwig. Want gaat niet gebeuren.

Vreemdgaan is niet magisch. 30%!

Daling aantal hiv besmettingen komt niet omdat mensen condooms gebruiken, want condoomgebruik is fors gedaald!

Antivaxer argument is bespottelijk. Die mensen negeren feiten. Wat jij doet hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')