ik denk niet dat er veel wordt ingehaaldquote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:30 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Goed in je spiegel kijken als je gaat inhalen haha
Dit. Laten we eerlijk zijn. Het exemplaar dat ik op t oog heb is crème wit met een bruin interieur. *smelt*quote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:21 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ik denk niet dat er veel wordt ingehaald
Klopt vroeger met b Rijbewijs mag je alleen een enkel ass rijden.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Tering, dat zo een topic zelfs uit de hand loopt.
Maar goed. Een oprijwagen mag met B rijbewijs. Deze mogen alleen vaak maar weinig gewicht er op, maar dat lijkt me in jouw geval geen probleem. Zelfde geldt een beetje voor een aanhanger. De regels zijn volgens mij veranderd waardoor je wat meer gewicht mag met B rijbewijs. Moeite waard om even op te zoeken. Als ‘ie mooi gerestaureerd is zou ik het het liefst zelf in de hand hebben. Iemand inhuren die er ook netjes mee omgaat zal erg duur zijn.
Waar staat ‘ie?
Merci voor je antwoord maar ik snap er geen paard van.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Klopt vroeger met b Rijbewijs mag je alleen een enkel ass rijden.
Dat is niet meer zo.
Je mag alle aanhanger rijden .
Zolang de combo van auto en aanhanger niet boven de 3500 kilo geladen komt op papier gewicht .
De auto moet ook de gewicht van de aanhanger kunnen trekken.
B-e nieuwe mag je dus een auto van 3500 kilo met een aanhanger van 3500kilo rijden.
Met een b-e trekker (voertuig) mag je meer trekken omdat je deel van de gewicht van de aanhanger op de achteras mag plaatsen maar nog steeds is de max 7000kilo als combo gewicht.
Regels zijn zeer simpel dus .
Zelf een tijd met een oprijwagen met aanhanger gereden .
En nu rij ik soms een bus met een bouwkeet over de weg .
Ben dus ook in het bezit van een nieuwe b-e rijbewijs .
https://www.rijksoverheid(...)anhangwagen-besturenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:52 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Merci voor je antwoord maar ik snap er geen paard van.
Bij de RDW keuringsstation brengen.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:36 schreef Opperprutser het volgende:
Buiten t feit dat ik héél graag t autootje zou willen hebben, hoe werkt t administratief? Of heb ik dan t geluk een Italiaans sprekende kennis te hebben?
Bedenk dat je uit moet gaan van het totaal toegelaten gewicht. Een ML350 diesel van 2011 heeft een max toegelaten gewicht van tegen de 3000kg dus dan mag je er met je B-rijbewijs eigenlijk vrijwel niks meer achter hangen aangezien je op basis van de max. toegelaten gewichten onder de 3500 kg moet blijven.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Anssems heeft hele lichte aanhangers. Moet je even zoeken of die ergens te huur zijn. Hun meest lichte uitvoering weegt max. 1300kg beladen, dus als die ML niet meer dan 2200kg weegt zit je goed.
Een aanhanger van maximaal 750 kg mag je ALTIJD trekken, ongeacht het toegestane gewicht van het trekkende voertuig. De gewichtslimiet geldt alleen voor aanhangers met een maximaal toegestane gewicht van boven de 750 kg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 08:32 schreef NoComment het volgende:
Bedenk dat je uit moet gaan van het totaal toegelaten gewicht. Een ML350 diesel van 2011 heeft een max toegelaten gewicht van tegen de 3000kg dus dan mag je er met je B-rijbewijs eigenlijk vrijwel niks meer achter hangen aangezien je op basis van de max. toegelaten gewichten onder de 3500 kg moet blijven.
Lijkt mij zeer netjes. Dat is niet eentje die alleen voor jouw auto gaat denk ik?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:00 schreef Opperprutser het volgende:
Net een offerte van een transporteur binnen: ¤795 ex btw. Redelijke prijs?
Sorry, dat had ik inderdaad niet duidelijk geschreven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 08:32 schreef NoComment het volgende:
[..]
Bedenk dat je uit moet gaan van het totaal toegelaten gewicht. Een ML350 diesel van 2011 heeft een max toegelaten gewicht van tegen de 3000kg dus dan mag je er met je B-rijbewijs eigenlijk vrijwel niks meer achter hangen aangezien je op basis van de max. toegelaten gewichten onder de 3500 kg moet blijven.
Neem je als voorbeeld mijn auto (335d, moet ook wel lukken om daarmee een aanhangertje de berg op te trekken ) die heeft als max toegelaten gewicht 2185 kg, dan heb je nog 1315 kg over om erachter te hangen. Zoals hier al ergens genoemd kun je dan zo'n Anssems 1300 nemen.
'Combinatietransport'. Ben dus niet de enige nee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij zeer netjes. Dat is niet eentje die alleen voor jouw auto gaat denk ik?
Aanhanger van onder de 750 kg heb ik geen rekening mee gehouden omdat je toch geen oprijwagen gaat vinden die zo licht is. Uit ervaring weet ik dat eentje vinden van 1300kg al lastig genoeg is, helemaal als je hem wilt huren. Meeste is 2500 kg oid, weinig verhuurders die de 1300 variant aanbieden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 08:56 schreef oldford het volgende:
[..]
Een aanhanger van maximaal 750 kg mag je ALTIJD trekken, ongeacht het toegestane gewicht van het trekkende voertuig. De gewichtslimiet geldt alleen voor aanhangers met een maximaal toegestane gewicht van boven de 750 kg.
Dus, voor een bestelbus die een maximaal toegestaan gewicht heeft van 3499 kg plus een aamhanger van maximaal toegestaan 750 kg heb je alleen B nodig.
Nogmaals: https://www.rijksoverheid(...)anhangwagen-besturen
Zie de voorbeelden aan het eind.
Zijn als het goed is goed verzekerd. Die maat in Italië even wat goede pics laten maken voor het laden (of liever nog als ‘ie er al op staat, ook foto van de hele combi). Dan heb je bewijs als er daadwerkelijk wat is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:19 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
'Combinatietransport'. Ben dus niet de enige nee.
Ben je voor zo'n auto perse een oprijwagen nodig? Denk dat je hem met 2 oprijbokjes ook wel in een gewone aanhanger krijgt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:28 schreef NoComment het volgende:
[..]
Aanhanger van onder de 750 kg heb ik geen rekening mee gehouden omdat je toch geen oprijwagen gaat vinden die zo licht is. Uit ervaring weet ik dat eentje vinden van 1300kg al lastig genoeg is, helemaal als je hem wilt huren. Meeste is 2500 kg oid, weinig verhuurders die de 1300 variant aanbieden.
Je kan 'm er met 6 man wel op tillen denk ikquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ben je voor zo'n auto perse een oprijwagen nodig? Denk dat je hem met 2 oprijbokjes ook wel in een gewone aanhanger krijgt.
Dan red je het zelfs met een enkelasser van de bo-rent, 250kg eigen gewicht, 750kg maximaal gewicht. 10% overbeladen, haal je het net. ¤60/week.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:35 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Je kan 'm er met 6 man wel op tillen denk ik
Dat is ook een goede optie, er zijn genoeg middenklassers die 1500kg mogen trekken en die zelf niet over de 2000kg maximaal toelaatbare massa komen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor 750 euro haal ik hem voor je op.
Of je kan mijn ambulance huren voor 200 euro. Eigengewicht 330 kilo, laadvermogen 1170 kilo
10% geldt niet voor elk land toch? Heb een keer uren op de grens van Noorwegen gestaan tof ik een deel kon overladen. Geen boete of wat dan ook, mocht gewoon niet door tot het gewicht goed was.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 10:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dan red je het zelfs met een enkelasser van de bo-rent, 250kg eigen gewicht, 750kg maximaal gewicht. 10% overbeladen, haal je het net. ¤60/week.
[..]
Dat is ook een goede optie, er zijn genoeg middenklassers die 1500kg mogen trekken en die zelf niet over de 2000kg maximaal toelaatbare massa komen.
Bij de Italiaanse RDW laten uitvoeren/exportkenteken aanvragen (heb alleen ervaring met Duitsland en Luxemburg), dan bij de RDW een keuringsafspraak maken.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:36 schreef Opperprutser het volgende:
Buiten t feit dat ik héél graag t autootje zou willen hebben, hoe werkt t administratief? Of heb ik dan t geluk een Italiaans sprekende kennis te hebben?
Snelle google leert me dat ze in het buitenland inderdaad wat strenger kunnen zijn. Dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een lichte tandemasser meenemen, rijdt ook nog een stuk fijner.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 10:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
10% geldt niet voor elk land toch? Heb een keer uren op de grens van Noorwegen gestaan tof ik een deel kon overladen. Geen boete of wat dan ook, mocht gewoon niet door tot het gewicht goed was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |