abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:23:59 #1
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239140
Hoi lieve mensen,

Ik heb een werkelijk schitterende Autobianchi Giardiniera zien staan in Italië. Een Italiaanse kennis van me gaat kijken of t ook echt een goeie is (Hij heeft er zelf een). Nu zie ik het,mocht de koop doorgaan, niet echt zitten om het doosje naar Nederland te rijden. Heeft iemand van jullie ervaringen met een transporteur, en wat de kosten zijn?

Merci!

Ps: eigenlijk zijn alle tips mbt import welkom,nog nooit een auto geïmporteerd.
pi_188239187
Geen ervaring mee maar werk wel in de transport. Als je iemand die kant op stuurt voor 1 auto ben je heel wat geld kwijt. Goedkoopste is een vrachtwagen die meerdere auto’s verzameld. Je kunt ook zelf een oprijwagen of een aanhanger huren. Voordeel is dat die wagentjes heel licht zijn dus dat je niet meteen een dikke auto er voor hoeft te hebben.

Je kunt uShip proberen, dan wordt het een meenemer en betaal je vaak een stuk minder. Hoe goed zo iemand met je klassieker om gaat weet ik niet..
pi_188239388
Dikke snelle Italiaanse bak kopen en dan geen zin hebben in een legendarische roadtrip :')
pindazakje
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:41:44 #4
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239416
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Geen ervaring mee maar werk wel in de transport. Als je iemand die kant op stuurt voor 1 auto ben je heel wat geld kwijt. Goedkoopste is een vrachtwagen die meerdere auto’s verzameld. Je kunt ook zelf een oprijwagen of een aanhanger huren. Voordeel is dat die wagentjes heel licht zijn dus dat je niet meteen een dikke auto er voor hoeft te hebben.

Je kunt uShip proberen, dan wordt het een meenemer en betaal je vaak een stuk minder. Hoe goed zo iemand met je klassieker om gaat weet ik niet..
Met name dat laatste is wel belangrijk. Hij is volle bak gerestaureerd dus schade zou bijzonder jammer zijn. Dankjewel voor de tips! Heb zelf alleen rijbewijs B dus een trailer is helaas geen optie.
pi_188239583
Zelf doen is een optie .
Aanhanger weegt 2000kilo met wagen op papier .

Nu zijn er ook lichtere ambulance aanhangers die zijn dan vaak 1600kilo totaal .
Dan heb je alleen nog een wagen nodig die het kan trekken .
Aanhangers zijn niet duur en zijn ook niet kilometers gebonden als verbruik.
Mog je dus een diesel wagen hebben die 1600kilo mag trekken of 2000kilo.
En je bezit een b-e rijbewijs.
Dan lekker zelf halen .

Je kan ook in sommige omstandigheden ook en b rijbewijs met een aanhanger rijden.
Dat is als een Suzuki Vitara villager bezit (benzine) met trekgewicht 1800kilo.

Oprijwagen huren rijbewijs b is een optie.
Maar je betaalt per kilometer 5cent geloof ik (was vroeger) dus loopt het op.
Een vriend met een bus is ook een optie.

Hoe dan ook als je het zelf gaat doen .

Rijbewijs b max 3500 kilo train gewicht.
Rijbewijs b-e max 7000kilo train gewicht
Rijbewijs b-e oud max train gewicht ombekent wat de trekvoertuige mag trekken mag je rijden .
Weet je gelijk waarom b-e oud is weggehaald zodat rijbewijs c Klein van de eu kan onstaan.

B (e) rijden is altijd de trekvoertuige en de aanhanger Max gewicht
Ook is deze leeg het gaat om papier gewicht wat op de kenteken staat .
Let daarop en denkt niet het is leeg dus ik kan rijden.
Je word aan de kant gezet en mag niet meer verder rijden.
Tot dat de juiste persoon met de juiste papieren de wagen en aanhanger ophalen.

Succes .
pi_188239665
Tering, dat zo een topic zelfs uit de hand loopt.

Maar goed. Een oprijwagen mag met B rijbewijs. Deze mogen alleen vaak maar weinig gewicht er op, maar dat lijkt me in jouw geval geen probleem. Zelfde geldt een beetje voor een aanhanger. De regels zijn volgens mij veranderd waardoor je wat meer gewicht mag met B rijbewijs. Moeite waard om even op te zoeken. Als ‘ie mooi gerestaureerd is zou ik het het liefst zelf in de hand hebben. Iemand inhuren die er ook netjes mee omgaat zal erg duur zijn.

Waar staat ‘ie?
pi_188239739
Er zijn zelfs lichtgewicht autoambulances. Volgens mij blijf je dan incl. de te laden auto onder de 1000kg. Dat zou mijn keus zijn, kostentechnisch en je weet wat er mee gebeurt.

Iemand inhuren die alleen jouw auto ophaalt gaat zeker over de 1000 euro heen (en dik denk ik).
pi_188239748
Wat een leuke autootjes zijn dat toch.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:03:42 #9
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239787
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Tering, dat zo een topic zelfs uit de hand loopt.

Maar goed. Een oprijwagen mag met B rijbewijs. Deze mogen alleen vaak maar weinig gewicht er op, maar dat lijkt me in jouw geval geen probleem. Zelfde geldt een beetje voor een aanhanger. De regels zijn volgens mij veranderd waardoor je wat meer gewicht mag met B rijbewijs. Moeite waard om even op te zoeken. Als ‘ie mooi gerestaureerd is zou ik het het liefst zelf in de hand hebben. Iemand inhuren die er ook netjes mee omgaat zal erg duur zijn.

Waar staat ‘ie?
Dankjewel, hij staat in de buurt van Turijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 04-08-2019 11:47:00 ]
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:04:23 #10
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:01 schreef DrDarwin het volgende:
Wat een leuke autootjes zijn dat toch.
[ afbeelding ]
Eh?
pi_188239815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:04 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Eh?
Geintje!
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:06:36 #12
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Er zijn zelfs lichtgewicht autoambulances. Volgens mij blijf je dan incl. de te laden auto onder de 1000kg. Dat zou mijn keus zijn, kostentechnisch en je weet wat er mee gebeurt.

Iemand inhuren die alleen jouw auto ophaalt gaat zeker over de 1000 euro heen (en dik denk ik).
Mijn zwager heeft een Mercedes ML die dat makkelijk zou kunnen trekken, maar mag ik dat alleen doen met alleen rijbewijs B? Neem aan van niet?
pi_188239840
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:03 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Dankjewel, beetje raar dat t topic zo snel ontspoort. Hij staat in de buurt van Turijn.
Turijn valt mee. Via CH heb je het minste tol waarschijnlijk. Maar als je het laat doen moet diegene papieren regelen voor doorvoer CH of over Frankrijk (veel tol) gaan.

Wat voor auto heb je of kun je regelen met aanhanger? Niet een familielid of maatje met wat aanhanger ervaring?
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:07:44 #14
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:05 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Geintje!
Gelukkig. Wat een draken zijn dat zeg.
pi_188239867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:06 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Mijn zwager heeft een Mercedes ML die dat makkelijk zou kunnen trekken, maar mag ik dat alleen doen met alleen rijbewijs B? Neem aan van niet?
Zolang je onder de 3500kg totaal blijft wel als het goed is. Zoek even naar lichte autoambulances. Weet je het gewicht van de auto in Italië?
pi_188239879
Is toch lache man om hem zelf te halen, hele ervaring en je leert de auto kennen.

Verzeker vaak zo’n auto’s voor de import, kost echt niks... voor ¤ 150,00 zijn ze een week verzekerd met W.A. Dekking.

Pm maar als je het nodig hebt *)
Ik was hier...
pi_188239928
Anssems heeft hele lichte aanhangers. Moet je even zoeken of die ergens te huur zijn. Hun meest lichte uitvoering weegt max. 1300kg beladen, dus als die ML niet meer dan 2200kg weegt zit je goed.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:13:37 #18
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188239972
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:09 schreef Nismo91 het volgende:
Is toch lache man om hem zelf te halen, hele ervaring en je leert de auto kennen.

Verzeker vaak zo’n auto’s voor de import, kost echt niks... voor ¤ 150,00 zijn ze een week verzekerd met W.A. Dekking.

Pm maar als je het nodig hebt *)
Ben t op zich helemaal met je eens maar boven de 80 is alles redelijk drama in zo'n auto. Kost me 4 dagen.Nog te overwegen als je vrije dagen over hebt, maar helaas. Hou t wel in gedachten mocht de nood aan de man zijn. :) Oja, is dat dan rijden met Italiaanse platen (die dan retour gestuurd moeten worden, wat ik heb gelezen) of moeten er andere op?
pi_188239996
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:13 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Ben t op zich helemaal met je eens maar boven de 80 is alles redelijk drama in zo'n auto. Kost me 4 dagen.Nog te overwegen als je vrije dagen over hebt, maar helaas. Hou t wel in gedachten mocht de nood aan de man zijn. :)
Maar met zo’n beestje op een oplegger ga je ook niet veel harder dan 100 toch ?
Ik was hier...
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:19:06 #20
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188240063
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:14 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Maar met zo’n beestje op een oplegger ga je ook niet veel harder dan 100 toch ?
Dat klopt, maar dan zit je on een auto van minder dan 10 jaar oud met airco, alle luxe,die hoort op de moderne snelweg. Deze auto op de autobahn is levensgevaarlijk haha
pi_188240151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:07 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Gelukkig. Wat een draken zijn dat zeg.
Best leuke autootjes hoor.
Maar zo onbetrouwbaar als de pest, ik had ooit een Italiaan aan de pomp en die zat wat te klooien aan het achterwiel toen ik de auto aan het aftanken was, en toen trok hij zo het hele achterwiel inclusief steekas onder de auto vandaan.

Madre Mia, riep hij nog, en dat verstond ik wel.
pi_188240158
Rijden is wel het goedkoopst natuurlijk. Je kunt ook bij Basel richting Straatsburg, dan sla je de autobahn over. Gewoon achter een vrachtwagen of caravan blijven hangen. Maar lijkt mij ook wel een flinke beproeving.

We zijn bezig met een Fiat 500 uit 1971 te restaureren, maar heb er nog nooit in gereden.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:26:36 #23
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188240187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zolang je onder de 3500kg totaal blijft wel als het goed is. Zoek even naar lichte autoambulances. Weet je het gewicht van de auto in Italië?
560 kilo zegt wikipedia. Geen idee of t nu anders is nu alles aangepakt is. Lachen wel,dat gewicht. Met de hand inparkeren.
pi_188240249
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:19 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan zit je on een auto van minder dan 10 jaar oud met airco, alle luxe,die hoort op de moderne snelweg. Deze auto op de autobahn is levensgevaarlijk haha
Goed in je spiegel kijken als je gaat inhalen haha _O-

Snap je punt wel hoor.
Maar mij lijkt het wel heel erg vet om met zo een oud beestje zo’n roadtrip te maken !

Als je hem op een oplegger zet inderdaad opletten op de combinatie max 3500kg en of het trekkend voertuig zo een gewicht mag trekken.
Ik was hier...
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:31:03 #25
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_188240253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:24 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Best leuke autootjes hoor.
Maar zo onbetrouwbaar als de pest, ik had ooit een Italiaan aan de pomp en die zat wat te klooien aan het achterwiel toen ik de auto aan het aftanken was, en toen trok hij zo het hele achterwiel inclusief steekas onder de auto vandaan.

Madre Mia, riep hij nog, en dat verstond ik wel.
Daarom juist. Deze is nog zo vroeg dat er geen reet op zit.De jongen die ik ken schudde de auto heen en weer om te horen hoeveel benzine er nog in zat. Heerlijk. Eigenaar is de rest van de maand op vakantie dus heb nog even om dit uit te zoeken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')