abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 augustus 2019 @ 17:21:12 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188238152
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188238296
Toch mn luie dikke reet van de bank weten te trekken voor een korte wandeling

Ondanks mega erge spierpijn door leg day :P
pi_188238327
Ik deed squats in de gym. En toen kreeg ik giga kramp in mijn rechter quadriceps :') Maar over gegaan op upper body oefeningen met masseren van mijn bovenbeen in de rustpauzes. Kreupel naar huis gewandeld. Zou ik nou te weinig hebben gedronken of zo? Eerste keer dat me dit overkomt. Alleen ervaring met kramp in mijn kuiten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188238748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik deed squats in de gym. En toen kreeg ik giga kramp in mijn rechter quadriceps :') Maar over gegaan op upper body oefeningen met masseren van mijn bovenbeen in de rustpauzes. Kreupel naar huis gewandeld. Zou ik nou te weinig hebben gedronken of zo? Eerste keer dat me dit overkomt. Alleen ervaring met kramp in mijn kuiten.
Knieen wel ver genoeg naar buiten?

Ohja, lijstje:

O: Pindakaasreep, kiwi
L: Broodje runderrollade, 2 eieren, kiwi, ministukje kipfilet
T: Frambozen, flesje 0% chocomel, eiwitreep
D: Bak (k&k) caesarsalade met een gegrilde kipfilet

Score is ongeveer 1600 kcal en 150gr eiwit :)
pi_188238927
Drinken of niet drinken, allemaal best. Het is wel fijn om dingen die een redelijke rol spelen in je leven, te kunnen delen, dus als je enigszins op één lijn zit, scheelt dat gewoon enorm.

Nog een leukigheidje aan die innamevoorspelpagina, blijkbaar doen carbs veel. Bij relatief meer carbs, mag ik plots minder eten. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188239588
Mijn afvaldieet gaat voorlopig in de kast. Dit omdat ik een fodmap dieet ga volgen om erachter te komen voor welke stoffen ik intolerant ben. Dat dieet is echt enorm beperkend dus ook nog koolhydraatbeperkt zit er niet in.

Misschien dat ik alsnog wel afval hoor. Het is erg beperkt en een aantal dingen die wel mogen daar hou ik niet zo van of verdraag ik slecht.

Of zoals de diëtiste zei: maak je maar geen zorgen over je gewicht, de meeste mensen vinden het heel lastig steeds eten te vinden dat mag en vallen ook wat af al is het niet hun doel.

Ik kom weer terug als ik weer overschakel naar een dieet om af te vallen.
pi_188239609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 15:51 schreef LuNaTiC het volgende:
ik denk niet dat het kortzichtig is, je past dan misschien wat minder goed bij elkaar. Wat Cue zegt onderschrijf ik, en heb ik ook gemerkt. Vrouwen gedatet die de hele avond aan de Spa rood zaten, terwijl ik een paar biertjes nam. Was toch niet zo gezellig als de keren dat het over en weer ging. Ik zeg niet dat dat per se aan de drank lag, want het kan ook aan de persoon of de dynamiek tussen personen liggen. Maar de beste/leuke dates waren bijna altijd de dates waarbij er gedronken werd, en vaak dan ook nog best stevig :P Je remmingen gaan weg etc.

Uiteindelijk boeit het me overigens in de relatie zelf ook niet heel erg, in de zin van: er hoeft niet áltijd gedronken te worden. Soms drinkt de een wel, de ander niet, soms allebei wel, soms allebei niet. Altijd níet drinken zou ik geloof toch wel een beetje stijfjes en saai vinden van mijn vriendin. Totaal geen waardeoordeel naar anderen die nooit drinken, dit is slechts mijn 'voorkeur', net zoals je zoveel andere voorkeuren hebt :)
Ik drink amper, dat gezegd kan er beter niet van maken heb met kerst iets gedronken en daarvoor 7 jaar niet. Vind het niet lekker. Als een ander wel drinkt prima. Ik kan ook heel slecht tegen de opmerking doe ff gezellig mee. Dan zeg ik dus ook ik zit gezellig aan m'n cola en bevalt dat niet pech gehad. Ik vind wel/geen alcohol geen reden voor wel of niet gezellig. Met alcohol ben ik trouwens helemaal niet gezellig want ik word er zo ontzettend moe van.
Ik merk wel nu ik ouder wordt hebben mensen ook meer respect voor dat je niet drinkt en heb je niet het gezeur van doe eens gezellig mee wat ik in de 20 had.
Ik rook ook niet, doe niet aan drugs etc dat kan ook ongezellig gevonden worden
pi_188239635
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Mijn afvaldieet gaat voorlopig in de kast. Dit omdat ik een fodmap dieet ga volgen om erachter te komen voor welke stoffen ik intolerant ben. Dat dieet is echt enorm beperkend dus ook nog koolhydraatbeperkt zit er niet in.

Misschien dat ik alsnog wel afval hoor. Het is erg beperkt en een aantal dingen die wel mogen daar hou ik niet zo van of verdraag ik slecht.

Of zoals de diëtiste zei: maak je maar geen zorgen over je gewicht, de meeste mensen vinden het heel lastig steeds eten te vinden dat mag en vallen ook wat af al is het niet hun doel.

Ik kom weer terug als ik weer overschakel naar een dieet om af te vallen.
Heel veel succes. Fodmap is best heftig maar hopelijk vind je welke voedingsmiddelen voor jou de problemen geven
pi_188239804
Lijstje:
O: tomaat-kaasbol
T: yoghurt met muesli
L: sla met rode paprika, ui, zalm en een klein afbakbroodjes
A: restjes pasta.
T: banaan en een paar druiven

Ik weet het niet hoor. Dat gekke linkje zegt dat ik 1900 kcal mag eten als ik op gewicht ben. Ik kan me volgens mij niet heugen wanneer ik zoveel at, behalve toen ik zwanger was en dat resulteerde in +22 kilo. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188240303
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:54 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik drink amper, dat gezegd kan er beter niet van maken heb met kerst iets gedronken en daarvoor 7 jaar niet. Vind het niet lekker. Als een ander wel drinkt prima. Ik kan ook heel slecht tegen de opmerking doe ff gezellig mee. Dan zeg ik dus ook ik zit gezellig aan m'n cola en bevalt dat niet pech gehad. Ik vind wel/geen alcohol geen reden voor wel of niet gezellig. Met alcohol ben ik trouwens helemaal niet gezellig want ik word er zo ontzettend moe van.
Ik merk wel nu ik ouder wordt hebben mensen ook meer respect voor dat je niet drinkt en heb je niet het gezeur van doe eens gezellig mee wat ik in de 20 had.
Ik rook ook niet, doe niet aan drugs etc dat kan ook ongezellig gevonden worden
Tis ook geen probleem, en nogmaals ook geen waardeoordeel. Ik herken het wel dat naarmate hoe ouder je wordt, hoe minder raar opgekeken wordt als je niet besluit te drinken. Zelfs niet als je altijd bekend stond en staat als een stevige drinker.

Ik pik zelf m’n momenten er tegenwoordig uit. Als ik er geen zin in heb of de omstandigheden zijn er niet naar, sla ik gewoon over. Calorieën hebben er mee te maken, maar de sfeer en plek ook. Een zondagmiddag op een drukke kinderverjaardag zie ik er geen heil in. Een gezellige zaterdagavond met vrienden op een feestje of etentje weer wel. Op werkborrels drink ik ook amper meer (zelfs niet als ik niet de bob was).

Maar nog even terugkomende op het eerdere punt. Ik vergelijk het zelf een beetje met als je bijv zou daten met supersportieve types. Als je dan zelf niet zo supersportief bent kan dat dus niet matcheb als die ander het leuk en gezellig zou vinden als je enigszins meedoet aan de sportieve activiteiten. En als je dat dus nooit wilt of gaat doen omdat het niet je ding is, kan dat dus iets zijn waardoor het minder leuk is voor de ander, terwijl het verder niets zegt over je karakter, je persoon, enz.

Uiteindelijk is het m.i. natuurlijk het beste als er een natuurlijke balans is tussen dingen delen, je eigen ding kunnen doen en laten doen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188240919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Tis ook geen probleem, en nogmaals ook geen waardeoordeel. Ik herken het wel dat naarmate hoe ouder je wordt, hoe minder raar opgekeken wordt als je niet besluit te drinken. Zelfs niet als je altijd bekend stond en staat als een stevige drinker.

Ik pik zelf m’n momenten er tegenwoordig uit. Als ik er geen zin in heb of de omstandigheden zijn er niet naar, sla ik gewoon over. Calorieën hebben er mee te maken, maar de sfeer en plek ook. Een zondagmiddag op een drukke kinderverjaardag zie ik er geen heil in. Een gezellige zaterdagavond met vrienden op een feestje of etentje weer wel. Op werkborrels drink ik ook amper meer (zelfs niet als ik niet de bob was).

Maar nog even terugkomende op het eerdere punt. Ik vergelijk het zelf een beetje met als je bijv zou daten met supersportieve types. Als je dan zelf niet zo supersportief bent kan dat dus niet matcheb als die ander het leuk en gezellig zou vinden als je enigszins meedoet aan de sportieve activiteiten. En als je dat dus nooit wilt of gaat doen omdat het niet je ding is, kan dat dus iets zijn waardoor het minder leuk is voor de ander, terwijl het verder niets zegt over je karakter, je persoon, enz.

Uiteindelijk is het m.i. natuurlijk het beste als er een natuurlijke balans is tussen dingen delen, je eigen ding kunnen doen en laten doen.
Mijn man was voor zijn blessure super sportief ik kan wegens het hypermobiliteitssyndroom slecht sporten. Hadden er beide geen problemen mee hij voetbalde squashen en weet ik het allemaal. Helaas door een blessure bij voetbal heeft hij dermate zijn knieën verknalt dat hij het niet meer kan.
Dus ook geen problemen.

Wij zijn allebei heel verschillend, hebben totaal verschillende hobby's en zijn sociaal ook heel verschillend. Hij is de zolderkamer autist zeg maar en ik ben meer het sociale beestje. Maar juist de verschillen zorgt dat het werkt bij ons. Sociale aspect vind ik wel eens wat lastiger, mijn vriendinnen en schoonzusjes zeggen ook heeft ie geen zin komt ie maar niet! Dan kun jij ook langer blijven!
pi_188241415
Ik begrijp het ook enigszins wel, maar vind het dan nog wel ruk :')
En zijn best nog wel veel die zo denken

Daarentegen had ik die discussie ook op de bbq van het werk met de vriendin van een collega en die was ook van mening dat ze geen vriend zou willen die niet drinkt. Dat m'n collega zelfs met drank op de meest saaie lul ooit is vond ik dan wel typerend :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188241542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:29 schreef V1z0R het volgende:
Dat m'n collega zelfs met drank op de meest saaie lul ooit is vond ik dan wel typerend :D
Maar dat is dan toch ook niet het punt?
De reden dat ik een partner wil die (wel eens) drinkt is niet omdat hij dan opeens zo'n spannende dingen gaat doen.
pi_188241717
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch ook niet het punt?
De reden dat ik een partner wil die (wel eens) drinkt is niet omdat hij dan opeens zo'n spannende dingen gaat doen.
Maar per definitie niet met iemand uit willen gaan omdat die niet drinkt... Ik vind dat je dan niet kijkt naar een persoon misschien is het wel een ontzettend leuke man/vrouw
pi_188242206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch ook niet het punt?
De reden dat ik een partner wil die (wel eens) drinkt is niet omdat hij dan opeens zo'n spannende dingen gaat doen.
Dan begreep ik het verkeerd denk ik. Maar ben dan nog wel benieuwd wat dan wel :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188242592
Ik sta nu 3 dagen stil en was vandaag zelfs wat aangekomen. Waarschijnlijk krijg ik één dezer dagen wel weer een drop. Alhoewel, met D’s zoals onderstaande zal dat wel meevallen maar ik vond dat ik het wel had verdiend. Wel zelf gemaakt trouwens dus dat zijn weer karmapunten, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188242789
Lijstje van vandaag was maar saai, maar mijn kcal waren al op.

O: yoghurt, muesli
L: 3 bth, kipfilet, 1 salami, komkommer, tomaat
T: cup a soup
D: diepvriespizza met bloemkoolbodem, 200 gram worteltjes
pi_188243771
Ik kan heel goed heel veel drinken, maar ook heel goed niet. Net als roken. En eten for that matter. Alles met mate, das meer het probleem. :')

Ik vind het niet ongezellig als iemand niet drinkt. En ook niet vervelend als iemand heel veel rookt. Er is een klik, of die is er niet. Wel denk ik dat het belangrijk is om ergens gemeenschappelijke grond te hebben. Dus een feestbeest en een huismus gaan vast best samen als ze ergens anders wel een overeenkomst hebben. Het is denk ik wel mákkelijker om een klik te hebben met iemand waarmee je op een eerste date met het bestellen van je drankje al een overeenkomst hebt. Net als dat het makkelijker is als je allebei (niet) rookt. Of allebei houdt van na een hapje eten nog even 10km rennen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188244760
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:55 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heel veel succes. Fodmap is best heftig maar hopelijk vind je welke voedingsmiddelen voor jou de problemen geven
Ja pfoe, koolhydraatbeperkt is er niks bij. Het was trouwens wel doordat ik minderde in koolhydraten, en steeds buikpijn krijg op cheatdagen, dat ik besloot met een diëtiste te gaan praten.
pi_188245049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:59 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja pfoe, koolhydraatbeperkt is er niks bij. Het was trouwens wel doordat ik minderde in koolhydraten, en steeds buikpijn krijg op cheatdagen, dat ik besloot met een diëtiste te gaan praten.
Succes!
Ik heb 'm ook gevolgd en vond het best lastig, maar heb er wel veel aan gehad. Zo kwam ik erachter dat ik oa enorm heftig reageer op champignons (weet even niet meer in welke groep die vallen, maar echt na één champignon al 9-maanden-zwanger buik en hele avond kramp) en dat aten we 5 dagen per week dus dat scheelde enórm in de buikpijn..
pi_188247329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:59 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja pfoe, koolhydraatbeperkt is er niks bij. Het was trouwens wel doordat ik minderde in koolhydraten, en steeds buikpijn krijg op cheatdagen, dat ik besloot met een diëtiste te gaan praten.
Ja het is heel pittig maar met een goed doel!
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:41:43 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_188247489
Oi, sterkte mevrouw! Hopelijk kom je er snel achter wat werkt voor jou :*

Ik had een drop van een kilo. Na de bbq :? :? Wtf?
disclaimer
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:43:32 #23
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188247502
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 07:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oi, sterkte mevrouw! Hopelijk kom je er snel achter wat werkt voor jou :*

Ik had een drop van een kilo. Na de bbq :? :? Wtf?
Had je van die geroosterde paprika's en andere veganistische snacks op de BBQ?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:49:48 #24
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188247536
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:23 schreef Sequoias het volgende:
Ik sta nu 3 dagen stil en was vandaag zelfs wat aangekomen. Waarschijnlijk krijg ik één dezer dagen wel weer een drop. Alhoewel, met D’s zoals onderstaande zal dat wel meevallen maar ik vond dat ik het wel had verdiend. Wel zelf gemaakt trouwens dus dat zijn weer karmapunten, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al een tijdje geen *broodje HB of kip meer gemaakt.

ik ben geïnspireerd. :7


*broodje disclaimer;
Broodje is in dit geval waarschijnlijk een afgebakken meergranenbol van de jumbo of een witte bakkersbol. Géén snee en géén boterham of dubbele boterham.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:59:37 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_188247583
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 07:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Had je van die geroosterde paprika's en andere veganistische snacks op de BBQ?
Ja, naast de speklap en de hamburger :')

Misschien accellereert de paprika het vlees wel ofzo.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')