abonnement Unibet Coolblue
pi_188234950
In 2017 hebben we een huis gekocht in DL van het bouwjaar 1960 wat nooit meer is gerenoveerd :o . Tevens een aanbouw deel uit 1990.
Het huis is riant met 240m2, waarbij ik de kelder en zolder niet meereken (hier kan ik met 1m98 nog staan). Dit was een 2 gezins woning waarbij de 1e verdieping ook een soort van 'apartement' was. Daardoor zijn wij eerst boven gaan wonen en beneden verbouwen. Ideaal!

Mijn vader en ik hebben twee rechterhanden en hebben zo goed als de gehele renovatie zelf gedaan met daarbij een strakke planning.
Dit was ook nodig we hadden namelijk een deadline!
Mijn vrouw was zwanger van de 2e!
En 6 maand na de start van de verbouwing uitgerekend. Druk op de ketel dus!

Eerst impressie foto's:












De beneden verdieping is opgedeeld in vele kleine kamertjes. Dat betekent dus slopen 8).
Zoveel mogelijk verwijderen om ruimte te crieeren;







'iets' wat stoffig/.smerig:





Rioolpijp en waterleiding van ouderwets staal:





Daar moest de WC komen, dus afvoernetwerk aanleggen en direct de stalen afvoerbuis verwijderd.





De ondersteunings stempels behoren straks niet tot het interieur, dus stalen balk plaatsen:





Muren schoonmaken voor de stucadoor



We hadden in de woonkeuken een hoogte verschil van 7cm! op de betonvloer, dit uit genivelleerd en zand/cementafdekvloertje er in



Nadat de stucadoor is geweest kon het keukentje geplaatst worden, hier grotendeels afgemonteerd





In de tussentijd nieuwe kunststofkozijnen met 3 laags glas geplaatst:





De spouwmuren uit 1960 hebben we met xpskorrels vol laten blazen.
De spouwmuren uit 1990 hadden al 12cm isolatie en 5cm luchtspouw.

Aangezien we veeeeeel moesten schilderen, en ik daar een bloedhekel aan heb, heb ik een spuitmachine gekocht.



50/50 mbt positieve en negatieve reacties. Dom beginnen is er niet bij, maar als je eenmaal vertrouwd bent met het apparaat krijg je een machtig mooi resultaat en werkt erg snel!

Wel goed afplakken


Ondertussen kwam ik in de andere kamers er achter dat de stukadoor niet echt recht werk afleverd:


Het WC hok zo goed als klaar. De deuren komen in de laatste fase. Wel makkelijk met door de ruimtes lopen.







Mijn mobiel heeft inmiddels ook wat bouwschade opgelopen, dus de kwaliteit van de foto;s kunnen wat minder zijn :+

De woonkeuken begint vorm te krijgen:







Dit was de woonkeuken van ±40m2, we hebben hetzelfde process doorgelopen in onze te crieeren relaxkamer van ±40m2.
Dit waren beneden 2 slaapkamers aan de tuinzijde, gescheiden door een muur. Dat betekende dus ook tussenmuur wegbreken!



Vervolgens hadden we een blindemuur naar de tuin toe. Ideaal voor een schuifpui!
Buitenmuur er uit zagen en schuifpui plaatsen, uiteraard ook met 3 laagsglas, zwaar!





Wederom een stalen balk en latei geplaatst:




Stucadoor die weer even langskwam, en dit keer wel recht werk leverde:


Vloertje der in geklapperd:




Dan kom ik er achter dat ik eigenlijk geen overzicht foto's heb van onze relax kamer, maar deze heb ik wel 8)


De gehele beneden verdieping was af (±120m2), ik heb in deze foto reportage en binnenkomsthal/garderoberuimte/bijkeuken overgeslagen. Maar geloof me, dat lag er allemaal net zo bij ;).

Nu moesten alleen nog de binnen deuren geplaatst worden.
Hier hebben wij flink op geïnvesteerd. Geen goedkope holle deuren, maar massieve uitvoeringen, met degelijke deurklinken en zware scharnieren. Dit ivm opgroeiend grut :9







Ik houd niet van halfwerk en heb aangegeven dat wij niet eerder naar de beneden verdieping verhuizen voordat elk detail af is.
Precies in de laatste week, op de laatste avond voordat mijn vrouw was uitgeteld , plofte ik savonds op de bank, en zei tegen mijn vrouw:
De gehele benedenverdieping is afgewerkt, nu mag onze dochter wel komen...

We gingen slapen, en een uurtje later maakte ze me wakker, het is begonnen....
Met een bevalling van minder dan 2uurtjes, waarbij er geen tijd meer was om naar het ziekenhuis te gaan,
Is Julia gezond geboren in haar nieuwe huis



Dit was de benedenverdieping; nu nog de gehele boven verdieping, zolder, tuin, garage, carport, mooie overkapping, dat oerlelijk vooroorlogse balkon er af etc etc.
Maar eerst even een jaartje rust en genieten van onze 2 kinderen O+

Maar ik kan niet stilzitten :+ , dus 3 maanden later was ik alweer in de tuin aan het werk... :D


Wat heb ik van genoten? De vloeiende voortgang door goed voor te bereiden. Stagnaties zijn er niet geweest. Eveneens als verrassingen. Het fysiek bezig zijn is erg ontspannend omdat je je alleen op de klus kan concentreren.

Wat viel tegen? De mentale stress...
We hadden afgesproken dat ik minimaal 1 dag in de week 100% aan het gezin besteed en niet met de verbouwing bezig ben. Ik was fysiek aanwezig maar de verbouwing ging in mijn hoofd volle bak door. Dat heeft wel voor spanning gezorgd. Maar door veel te praten en wederzijds elkaar verwachtingen af te stemmen en bij te stellen is het goed gegaan. Erg belangrijk dus, gelijkzijdige verwachtingen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Barry1986 op 01-08-2019 14:14:16 ]
pi_188235227
^O^

mooi verslag, leuk om te lezen.

en een mooie dochter, gefeliciteerd, ^O^
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:44:21 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188239458
Jemig wat een werk is er verzet. Veel herkenbare dingen, ons huis zag er ook zo uit :P.
En wat een tuin!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:30:43 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188253866
Dat was een bak werk! Mooi resultaat, daar mogen jullie trots op zijn :Y .
pi_188272683
Wauw, mooi verslag! En mooie dochter :)
pi_188275521
Mooi kindje zeg!

In de moeders voor moeders badcape.
pi_188275976
Wauw erg netjes, inderdaad 2 rechterhanden
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 13:06:50 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 13:33:38 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188280219
Fantastisch. Geweldig huis, en vrijwel alles zelf gedaan. Maximaal respect, en dat komt dan van iemand met 2 linkerhanden, dus ik moet alles laten doen, dus echt, wat een bak werk hebben jullie verzet, maar het resultaat mag er dan ook wel echt wezen!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188285115
Bedankt!

Achteraf ben ik ook nog steeds verbaast dat het allemaal in 6maanden is gelukt.
En dat ik twee rechterhanden heb wist ik. Maar een huis verbouwen was onbekend terrein. Des te trotser ben ik ook op het resultaat!

Ik zal met de tijd nieuwe afgeronde projecten als vervolg fase hier neer knallen :)
  zondag 4 augustus 2019 @ 18:24:18 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_188286092
Dag en nacht geklust :D
Wanneer heb je dan geslapen :? :+
pi_188286743
Goed doorgepakt _O_
Gefeliciteerd met jullie dochter.

Jammer van sommige jaren ‘60 tegeltjes. Die roze (8>
pi_188333270
Sodeju, je hebt hard gewerkt! En de mentale stress is volkomen begrijpelijk.

Prachtige dochter, hoor. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188334047
Mooi huis geworden ^O^

Nu verveel je je :+?
pi_188344523
Alles behalve dat! Er staan nog zoveel projecten in wachtrij. Maar 2 kinderen van 1.5 en 3.5 eisen nu even de meeste aandacht!

En we hebben hier de regel. Zomers doen we de klussen buiten en swinters binnen. Dus nu lekker tuinieren en ben ik begonnen aan een compostbak. Mag ook wel met onze hoeveelheid tuinafval!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:26:13 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188344729
Mooie keet, mooie dochter.

Blijf je foto's posten? Erg benieuwd wat je van de tuin gaat maken!
Resistance is futile.
pi_188347460
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:26 schreef Seven. het volgende:
Mooie keet, mooie dochter.

Blijf je foto's posten? Erg benieuwd wat je van de tuin gaat maken!
Dit, ja! Leuk om te volgen! :Y
Is dat zo?
pi_188518166
Gezien de leuke reacties gaan we nog even door :).

Zoals gezegd was stilzitten niks voor ons en gaan we in de zomer lekker in de tuin aan de slag.
In een grote tuin hoort natuurlijk een mooi speeltoestel.
2e hands 1tje op de kop getikt en neerzetten die hap!



De oudste vond het prachtig en hielp goed mee!



Ziet er mooi uit!


We hadden een groot betonpad door de tuinlopen en een vijver.
Ontzettend lelijk en met kleine kinderen is de vijver niet bepaald ontspannend zitten.
Ook de bosjes haag (rode lijn op de foto) moest er uit. Want links daarvan ligt ook nog een stuk grasveld die niet te zien is.



De bosjes er uit trekken en de vijver verwijderen liep volgens plan.
Maar het betonpad was andere materie O-)
Ik schatte in dat het betonpad slopen en afvoeren 2dagen zou kosten met een 7kuubs puincontainer.
Dit werden uiteindelijke 2 volle weken en de huur van een graafmachine incl een 25kg sloophamer :+




De oudste dochter zat de hele dag bij mij in n de cabine, die vond het maar wat prachtig


Ik dacht met een 7kuubs puincontainer het wel aan te kunnen. Uiteindelijk zijn het 3 geworden, 21kuub voor een betonpad....En lokale hunnebedden gecrieeerd :+





Een aanhangwagen zwart zand voor opvullen was ook niet meer genoeg. Uiteindelijk 10kuub zwart zand versjouwd met de kruiwagen.



Het resultaat:


<3


Een struik of boompje van 2m stelt in onze tuin niet zoveel voor
Ik kon viavia aan een leuke esdoorn van 4m hoog komen.
Dat laat ik mij natuurlijk niet ontgaan!



Een beeste operatie, maar onder strenge toezicht is alles goed gekomen



Omdat de kleinste vrij wil rondkruipen, maar wij ook lekker bezig willen zijn, hebben we een praktische "laufstahl" neer gezet. Heeft de jongste mooie bewegingsruimte en hoeven wij minder op te letten


Ter indicatie, het is 5x5meter

Voor zover de tuinpret!.

Komend project is op de bovenverdieping de keukenruimte om te toveren tot logeerkamer, inclusief isolatie. want dat zit er nu niet.
pi_188518338
tering. probeerden ze een Atlantikwall te bouwen met dat betonpad :7?
pi_188518417
Dat betonpad, de tering hahaha. Wel mooie grote tuin en tot slot LIEFDE voor esdoorns.
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:00:18 #21
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188518514
Mooi project, afwerking is zeer netjes. Ga je ook nog zonnepanelen op je dak kieperen?

Dat betonpad :o moest daar een tank op kunnen staan ? Wel Duitse degelijkheid ^O^

Grote kans dat de bovenverdieping verhuurd werd, extra inkomsten om een onregelmatige cashflow te stabiliseren.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 12:43:29 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188519168
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:50 schreef FranticDJ het volgende:
tering. probeerden ze een Atlantikwall te bouwen met dat betonpad :7?
Duitse degelijkheid _O-
Hoe verzin je het, dat is gewoon een funderingstrook i.p.v. een tuinpad 8)7
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:18:20 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188519623
Jezus, dat pad :+

Mooie boom en zo een laufstahl is wel verrekte handig zeg!
Resistance is futile.
pi_188520173
Wow, we hebben er een nieuwe held bij. _O_

Alleen die 'laufstahl' vind ik niks. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:48:34 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188520759
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, we hebben er een nieuwe held bij. _O_

Alleen die 'laufstahl' vind ik niks. :+
Niet? Ik zou 'm nog véél hoger maken, kunnen de kinderen er ook langer in blijven :7
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')