Aha, thanks! Er is een Nederlandse arts die columns schrijft voor Medisch Contact, en ik snapte al nooit waarom zij die voornaam had gekregen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
B.erber is ook een Friese naam, maar die heeft weer marokkaanse aasociaties (terwijl t gewoon een vorm van Barbara is).
Ken wel een Amarensquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als de ou in Doutzen en Froukje, ook Friese namen.
Ik heb een zwak voor A.marins, ook een Friese naam, maar zo apart dat we m nooit zullen geven denk ik. B.erber is ook een Friese naam, maar die heeft weer marokkaanse aasociaties (terwijl t gewoon een vorm van Barbara is).
Altijd grappig dat daar zoveel verschil in zit! Ik vind Amarins/Amarens echt een doodnormale naamquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als de ou in Doutzen en Froukje, ook Friese namen.
Ik heb een zwak voor A.marins, ook een Friese naam, maar zo apart dat we m nooit zullen geven denk ik. B.erber is ook een Friese naam, maar die heeft weer marokkaanse aasociaties (terwijl t gewoon een vorm van Barbara is).
Nee, de Friese meisjesnaam Berber geeft Marokkaanse associatiesquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 15:19 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Altijd grappig dat daar zoveel verschil in zit! Ik vind Amarins/Amarens echt een doodnormale naamNooit beseft ook dat berber Marrokkaanse associaties had.
Zeg ik wat anders dan?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:59 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee, de Friese meisjesnaam Berber geeft Marokkaanse associaties
Ilaysa is Turksquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:25 schreef Seven. het volgende:
Ik zie net een I.lay.sa voorbij komen in een woordenwisseling op Facebook. Het duurde wel even voor bij mij het Eliza kwartje viel.
Waarom zou je?quote:Op zondag 25 augustus 2019 17:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Zet er dan een r tussen, dus bekt wat makkelijker. Lamira
Ik haat leestekens in een naam, die worden nl zo goed als nooit gebruikt door anderen...quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Wat vinden jullie van Vajèn of Nova-Lee?
Tis een meisje.
Allebei niks. Nova vind ik mooi, maar dat Lee erachter... Waarom?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Wat vinden jullie van Vajèn of Nova-Lee?
Tis een meisje.
Dat vind ik leukquote:Op zondag 25 augustus 2019 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Allebei niks. Nova vind ik mooi, maar dat Lee erachter... Waarom?
Ja weet je, je moet niet naar ons luisteren. Het is jouw kind. Doen wat jullie mooi vinden.quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat vind ik leuk![]()
Serena doet ook nog mee. Dat vind ik zo'n mooie naam.
Vajen betekent geen vagina in het Turks.quote:
quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:58 schreef Stormqueen het volgende:
Dat heeft DUMAN nu al zó vaak ontkracht dat het een beetje flauw begint te worden
quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Vagijn vind ik persoonlijker mooier klinken Crypto.
Maar wat betekent Vajèn dan?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Vajen betekent geen vagina in het Turks.
Vagina is het Turks is vajina.
Nova betekent "nieuw". Is het Lee of Lie? Novalie?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat vind ik leuk![]()
Serena doet ook nog mee. Dat vind ik zo'n mooie naam.
Niks. De “è” komt - voor zo ver ik weet - niet eens voor in de Turkse taal.quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar wat betekent Vajèn dan?
Want ik snap niet waarom Google translate "vagina" dan als vertaling geeft, waarom de Turkse Wikipedia vayen noemt als synoniem van vajina, en waarom er op tientallen babynamenfora mensen elkaar wijzen op de Turkse betekenis van het woord.
Grappig, ik ken er maar eentje irl en die is verre van ordinair.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind vajen en nova en novalie best leuk hoor! Niet mijn smaak, maar niks mis mee. Serena vind ik enorm ordinair...
Ik ken er vier ofzo (WIlliams niet meegerekend) en ze zijn allemaal van de panterprintjes, net iets te korte rokjes en te lang onder de zonnebank enzo.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Grappig, ik ken er maar eentje irl en die is verre van ordinair.
Dat is toch totaal wat anders. De R na een medeklinkerquote:Op zondag 25 augustus 2019 18:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Tja, een R kan overal wel tussen. Preter. Lottre. Isarbel.
Wasrom zou dat lekkerder bekken in dit geval?
Maar dan is het toch een totaal andere naam...quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:54 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat vind ik makkelijker uitspreken en mooier staan. De oudste heeft een Lamira in de klas
Zo lees ik de naam niet, de klemtoon ligt bij 'lamiejaa' en Lamira anders, toch?quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Iemand zei dat je het uit kon spreken als Lamiejaa. Dat vind ik raar uitspreken. Lamira spreekt dan makkelijker uit vind ik. Dan is t toch alleen een lettertje meer wb uitspraak?
Volgens mij ook.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:19 schreef Savvy het volgende:
[..]
Zo lees ik de naam niet, de klemtoon ligt bij 'lamiejaa' en Lamira anders, toch?
quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:54 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat vind ik makkelijker uitspreken en mooier staan. De oudste heeft een Lamira in de klas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |