quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet hoe ze heet, maar ik huil daar niet over. Ook niet als ik een bepaald land was.
Deze, die andere was veel te verwarrendquote:
Oh!quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet hoe ze heet, maar ik huil daar niet over. Ook niet als ik een bepaald land was.
Maar goed dat je dit gepost hebt, anders dacht ik nu nog dat het een land wasquote:Op maandag 12 augustus 2019 21:43 schreef Savvy het volgende:
[..]
Ja, even gegoogled, het bestaat wel met een h blijkbaar.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed dat je dit gepost hebt, anders dacht ik nu nog dat het een land was
Maar ik ben er ook uit.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Toch vind ik dat wel lastig als iemand een foknaam heeft die ook een echte naam is of zou kunnen zijn en dat ze dan niet zo heten.
Bij Kyara heb ik daar ook altijd moeite mee
De namen vind ik minder schokkend dan het besef dat iemand van mijn leeftijd al oma kan zijnquote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb dé parel gevonden net. Mevrouw is van ‘81.
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:49 schreef Savvy het volgende:
[..]
De namen vind ik minder schokkend dan het besef dat iemand van mijn leeftijd al oma kan zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb haar naam bewust weggeknipt.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Is het echt nodig om die mama's hier met naam en toenaam uit te lachen? Ik vind ze ook vreselijk, maar dit ook wel een beetje naar...
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:10 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Dit is ook een pareltjeZe kan ze alle zeven tegelijk roepen met Jay! Vet handig juist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Ja, wtf..!quote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:49 schreef Savvy het volgende:
[..]
De namen vind ik minder schokkend dan het besef dat iemand van mijn leeftijd al oma kan zijn
Het is bijna knap zoveel lelijke namen te verzinnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:24 schreef Stormqueen het volgende:
Die mensen hebben ook altijd 12 kinderen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 09:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik hoorde er laatst nog een. En ik ben stiekem bang dat ze hier ook wel eens komt. If so: sorry.Dat is weer een oude naam, volgens mij rijdt er in de Formule 1 nu ook een Belgische coureur met die naam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: oh, hij rijdt geen F1 meer sinds dit seizoen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stoffel_Vandoorne
Jij welquote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb haar naam bewust weggeknipt.
Leuk. Beetje Hebreeuws en dat spreekt mij al heel snel aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 10:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik las gisteren een Levv voor een meisje
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:10 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Dit is ook een pareltjeEen donkere mevrouw?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 09:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik hoorde er laatst nog een. En ik ben stiekem bang dat ze hier ook wel eens komt. If so: sorry.Volgens mij hoor je die naam in Vlaanderen wel vaker, de verkorte vorm van Christoffel. Het doet mij vooral denken aan Moffel en PiertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A balanced diet is a cookie in each hand
Tweeling? Niet handig om ze dan dezelfde voorletter te geven, maar al helemaal onhandig omdat ze toch allebei R.ay genoemd gaan worden. Kan me niet voorstellen dat iemand zulke tongbrekers helemaal uit gaat spreken. Als er überhaupt al iemand weet hoe het uitgesproken moet wordenquote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
R.ayvalsean en R.ayvayailo. Ok.
Inderdaad een tweelingquote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Tweeling? Niet handig om ze dan dezelfde voorletter te geven, maar al helemaal onhandig omdat ze toch allebei R.ay genoemd gaan worden. Kan me niet voorstellen dat iemand zulke tongbrekers helemaal uit gaat spreken. Als er überhaupt al iemand weet hoe het uitgesproken moet worden
Jean Valjean maar dan met Ray i.p.v. de eerste Jean! De tweede weet ik niet, maar misschien komt er wel een Jean Vayailo in de Franse literatuur voor?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Tweeling? Niet handig om ze dan dezelfde voorletter te geven, maar al helemaal onhandig omdat ze toch allebei R.ay genoemd gaan worden. Kan me niet voorstellen dat iemand zulke tongbrekers helemaal uit gaat spreken. Als er überhaupt al iemand weet hoe het uitgesproken moet worden
Ik vraag me af of iemand die z'n kinderen zulke namen geeft bekend is met de Franse literatuurquote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:20 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Jean Valjean maar dan met Ray i.p.v. de eerste Jean! De tweede weet ik niet, maar misschien komt er wel een Jean Vayailo in de Franse literatuur voor?
Buiten dat zijn het ook gewoon vreselijke namen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dikke kans dat de ouders dat juist wél willen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:32 schreef Ceviche het volgende:
Tweeling? Niet handig om ze dan dezelfde voorletter te geven, maar al helemaal onhandig omdat ze toch allebei R.ay genoemd gaan worden. Kan me niet voorstellen dat iemand zulke tongbrekers helemaal uit gaat spreken.
Perrus.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag net Rhome en Peris voorbij komen op fb 🙄
Ik ken alleen een Leff voor een jongen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk. Beetje Hebreeuws en dat spreekt mij al heel snel aan.
Ik ken wel een Yuna. Ook zo'n rare naam.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:12 schreef elamanilo het volgende:
Over Juno: Ik spreek het ook zo uit, met een 'uu', maar toch hoor ik dan 'u know' op z'n Cartman's of zo.Juuuu knooooow!
Mijn kinderen hebben ook bizarre namen. Maar wel uitspreekbaar. En niet te gelijkend ook. Al was dat niet een vereiste, dit waren gewoon die namen die ze wilden.
Ohja Zwaantje, ik vroeg me laatst ineens af of ik S. z'n naam in m'n hoofd wel goed uitsprakquote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:12 schreef elamanilo het volgende:
Over Juno: Ik spreek het ook zo uit, met een 'uu', maar toch hoor ik dan 'u know' op z'n Cartman's of zo.Juuuu knooooow!
Mijn kinderen hebben ook bizarre namen. Maar wel uitspreekbaar. En niet te gelijkend ook. Al was dat niet een vereiste, dit waren gewoon die namen die ze wilden.
Hoe wisten jullie dat laatste?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:12 schreef elamanilo het volgende:
Of spreek je het uit op z’n Turks?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:24 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ohja Zwaantje, ik vroeg me laatst ineens af of ik S. z'n naam in m'n hoofd wel goed uitsprakligt de klemtoon op de eerste, of op de tweede a?
Oeh, benieuwd hoe dat isquote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Of spreek je het uit op z’n Turks?
Haha, ik loer al meer dan een jaar in dit topic en wij gaan nu starten. Welkomquote:Op woensdag 14 augustus 2019 17:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vind het zo leuk om over babynamen na te denken, maar ik moet nog even wachten met daadwerkelijk kiezen (vanaf januari gaan we 't proberen ;-)). Ik vind het wel veel makkelijker om leuke meisjesnamen te bedenken dan jongensnamen.
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik begroette op m’n werk een Mona-Lisa.
Bleef ze jou ook aanstaren?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik begroette op m’n werk een Mona-Lisa.
Die doet het zichzelf dan aan. Kleine moeite om verder door het leven te gaan als Lisa of van mijn part Mona. Geen medelijden dusquote:
Jepp. Ik zou dat echt veranderen. Ik ben echt een kunstliefhebber, maar dit kan echt niet. Ik had echt zoiets van: eh nee dat ben je niet, dat is een schilderij.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die doet het zichzelf dan aan. Kleine moeite om verder door het leven te gaan als Lisa of van mijn part Mona. Geen medelijden dus
Zo heb ik een leerling die Rembrandt heet. Ook apart.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:51 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Jepp. Ik zou dat echt veranderen. Ik ben echt een kunstliefhebber, maar dit kan echt niet. Ik had echt zoiets van: eh nee dat ben je niet, dat is een schilderij.
Dr zus heet vast Madonna ofzo, of Venus. Of Crucifix.
Dat vind ik dan weer niet zo'n goed argument. Juist nu je er als ouders nog enige invloed op hebt vind ik het niet gek om aan te geven dat je liever wilt dat men je zorgvuldig uitgekozen naam niet afkort.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 07:49 schreef Ceviche het volgende:
Dat je niet af mag korten van de ouders is echt zo onrealistisch, alsof z'n vriendjes later wel z'n hele naam uitspreken. Die noemen hem vast Argh of Archie. Ik geloof ook echt niet dat de ouders dat zelf volhouden.
Mijn broer heeft een naam met twee lettergrepen en dat kortte ik al afnu ik erover nadenk doe ik hetzelfde bij mijn man. En m'n zoon. Misschien ligt het aan mij
Oh dat vind ik dan eigenlijk wel weer heel tofquote:Op donderdag 15 augustus 2019 11:13 schreef oh-oh het volgende:
Titus vind ik een prima naam voor een hond. En zelfs dan zou ik Tietuh roepen. Neefje noemt zich nu Medes. Gebruikt die lange naam never nooit niet. Zn ouders ook niet meer geloof ik 😂
Anders klinkt het wel erg hautainquote:Op donderdag 15 augustus 2019 07:54 schreef Tink89 het volgende:
Rodin vind ik dan wel weer echt heel leuk, maar dan op z'n NL's uitgesproken.
Niet als achternaam Noord hoop ik?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Anders klinkt het wel erg hautain.
Ik zie in de krant een meisje Feije.
Is dat niet een jongensnaam?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niet als achternaam Noord hoop ik?
Ik ken toevallig ook een vrouwelijke Feije, maar zie bij Meertens idd dat de naam vaker aan jongens wordt gegeven: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Feijequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Anders klinkt het wel erg hautain.
Ik zie in de krant een meisje Feije.
Is dat niet een jongensnaam?
Zoals bij Sebasquote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:24 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ohja Zwaantje, ik vroeg me laatst ineens af of ik S. z'n naam in m'n hoofd wel goed uitsprakligt de klemtoon op de eerste, of op de tweede a?
De namen kwamen telkens terug, in de zwangerschap al. Maar de namen opzich voelden toen telkens niet compleet. Achteraf logisch, want in hun eentje waren ze ook niet compleet.quote:
Haha, nee, ik hoorde van m'n Turkse zwager dat het klinkt als Sahwasj (ongeveer) op z'n Turks, bij ons klinkt het op z'n Nederlands, ongeveer als bij Sebas zeg maar.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Of spreek je het uit op z’n Turks?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |