abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 09:26:08 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_7792707
Vanaf het moment dat mijn dochter haar jas aantrekt om naar de peuterspeelzaal te gaan, tot we (ik en de honden) haar weer op gaan halen doet 1 hond niks anders dan constant piepen.

Hond en kind hebben altijd al een hele hechte band gehad, maar moeders wordt gek van het gepiep en zenuwachtige gehups voor de deur en de ramen. Wat kan ik hier nou weer aan doen?
ooit wel eens een hele grote witte herdershond in de vensterbank zien liggen? Zo trof ik haar dus aan toen ik net thuis kwam

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7792770
Neem de hond mee om je dochter weg te brengen ? scheelt weer een half uurtje ?? voordat hij begint te piepen. En verder tja erhm weenie
-
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 09:34:41 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_7792787
Als ik haar meeneem dan is het geen gepiep meer, maar geloei....
pi_7792808
De hond ook maar op de peuterspeelzaal doen?
Vanaf nu weer zonder auto
  donderdag 9 januari 2003 @ 09:38:13 #5
36020 b.-.s

anders zit er maar 1 ding op.... Martin Gaus bellen.

Suc6

_______________ The best way to predict your future, is to create it yourself _______________
pi_7792910
Zijn stembanden doorsnijden
pi_7792915
Je moet de hond eigenlijk "bestraffen" voor zijn gedrag. Het probleem is natuurlijk alleen, dat je vaak niet thuis bent als het gebeurt.

Je kunt het bv met de buren afspreken ofzow.
Het idee is, om de hond te laten schrikken, als ie begint te janken of te blaffen.
Zet de stereo op 10, maar maak de draden van de box los. Verleng deze kabel tot de eerste verdieping, of de buren.
ZODRA de hond piept/blaft, slui je heel even de box aan. De hond schrikt zich het apelazerus en stopt.
Na 2 keer heeft ie het al door.

Ik wil nog steeds een keer hetzelfde doen, in combinatie met een videocamera. Onze hond springt nl steeds op de bank, als wij boven/weg zijn...

(ik hoop dat je dit warrige verhaal een beetje kan volgen... ben net wakker...)

Beter een goede buurvrouw dan een verre vriendin...
pi_7792926
spuitje ?
Religion : Mankind's worst invention !
pi_7792946
Bij ons thuis zetten we de radio aan en dan piept de hond niet meer, ik weet niet of je er wat aan hebt.....
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 09:51:46 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_7792956
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:37 schreef scollon het volgende:
De hond ook maar op de peuterspeelzaal doen?
Goed plan en dan in mei maar mee naar de basisschool
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:38 schreef b.-.s het volgende:
Flink afstraffen als de hond gaat piepen, elke keer als hij begint te piepen flinke ruk aan de riem geven.
of de hond bezig houden met iets.

anders zit er maar 1 ding op.... Martin Gaus bellen.

Suc6

Gaus bel ik niet, mn hond daar heen brengen en met een nekhernia weer terig krijgen zeker? Nee dank je.
Straffen werkt niet, ze mist dr vriendinnetje gewoon. In dr kennel doen (eigen plekje) werkt ook niet. Ik doe het meestal wel anders word ik er hélémaal gestoord van.
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:46 schreef AleXXXLie het volgende:
Zijn stembanden doorsnijden
jou hadden ze je vingertjes af moeten hakken zodat je niet achter een toetsenbord kon zitten

De buren horen de honden nooit als we allemaal weg zijn Je zou haast denken dat een roedeldier dat dan ook zou doen.

† In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 09:53:18 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_7792968
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:50 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:
Bij ons thuis zetten we de radio aan en dan piept de hond niet meer, ik weet niet of je er wat aan hebt.....
Ik ben gewoon thuis hoor Pjoeter staat aan, tv staat aan, boven staat een radio aan.
pi_7793021
Onze hond piept ook als mijn vriendin het huis verlaat. Behalve als zij de hond voor het vertrek 1 of 2 snoepjes in de mand geeft. Aai over de bol en gelijk weg. Niet achterom kijken en gelijk weggaan. Zorg dus dat je alles aan hebt en gelijk de deur uit kan lopen. Bij ons helpt het prima. De hond weet nu dat als ze een snoepje krijgt en mijn vriendin haar jas aan heeft dat ze alleen gelaten wordt.
Grau !
pi_7793045
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:47 schreef jaspernl het volgende:
Onze hond springt nl steeds op de bank, als wij boven/weg zijn...
Dat deden onze honden ook maar we leggen nu gewoon een stoel op de bank.. en ze doen het echt nie meer.. misschien een tip ?
pi_7793049
Zorg dat er iemand in huis is ga met je dochter naar buiten blijf 5 min weg.Die andere persoon laat een bos sleutels vallen achter zijn/haar pootjes iedere keer als ze piept.Je komt weer terug en gaat weer weg en steeds iets langer.En zo blijven oefenen net zolang dat de hond begrijpt dat ze ook weer terug komt.
pi_7793056
had de joekel van me'n ouwelui ook last van toen ze um net hadden,. zelfs als ze gingen slapen was ie zo bezig,. gewoon geen aandacht aan schenken, dan leert ie het vanzelf af..
pi_7793150
Ik zou de radio aanzetten en iets van je dochter (een knuffel) ofzo bij hem in zn mand leggen maby helpt het
BlaBlaBla
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 10:14:24 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_7793168
Ze doet het dus alleen als er nog iemand thuis is, niet als er niemand thuis is. En verder kan ze gewoon op de slaapkamer van mn dochter.
pi_7793195
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 10:02 schreef AngelBabe het volgende:
Zorg dat er iemand in huis is ga met je dochter naar buiten blijf 5 min weg.Die andere persoon laat een bos sleutels vallen achter zijn/haar pootjes iedere keer als ze piept.Je komt weer terug en gaat weer weg en steeds iets langer.En zo blijven oefenen net zolang dat de hond begrijpt dat ze ook weer terug komt.
De meest hondvriendelijke oplossing tot nu toe
  donderdag 9 januari 2003 @ 10:20:38 #19
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7793212
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:26 schreef moussy het volgende:
Vanaf het moment dat mijn dochter haar jas aantrekt om naar de peuterspeelzaal te gaan, tot we (ik en de honden) haar weer op gaan halen doet 1 hond niks anders dan constant piepen.

Hond en kind hebben altijd al een hele hechte band gehad, maar moeders wordt gek van het gepiep en zenuwachtige gehups voor de deur en de ramen. Wat kan ik hier nou weer aan doen?
ooit wel eens een hele grote witte herdershond in de vensterbank zien liggen? Zo trof ik haar dus aan toen ik net thuis kwam

[Flauwe mode on:]

Busje smeerolie halen?

[off]

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7793228
Piept ze (de hond ) ook als je dochtertje alleen op haar kamer is (of slaapt?). Als dat niet het geval is zou ik je hond gewoon afleiden op het moment dat je dochtertje naar de peuterspeelzaal gaat.

Geef je hond iets lekkers in een andere kamer/berging en laat je dochtertje haar jas niet aan trekken waar de hond bij is. Als het mogelijk is kun je de hond denk ik het beste laten liggen waar ze ligt (in die andere kamer dus) terwijl jij je dochtertje wegbrengt.

Eenmaal als je terug bent, heeft ze hopelijk niet in de gaten gehad dat je dochtertje is vertrokken.

De hond heeft er een gewoonte van gemaakt om te piepen als ze je dochtertje ziet vertrekken. Die irritante gewoonte moet nu doorbroken worden. Best lastig hoor!

Succes!

† In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 10:25:09 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_7793260
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 10:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

[Flauwe mode on:]

Busje smeerolie halen?

[off]

off, mail gelezen? Het kan niet
pi_7793293
Tevens moet jij er voor zorgen dat de hond van haar verlatingsangst afkomt. Als jullie terug thuis komen, negeer de hond dan volledig en geef haar pas aandacht als jullie rustig zitten ofzo en jij de hond bij je kan roepen. Tot die tijd VOLLEDIG NEGEREN, ook als ze automatisch naar jou toekomt en gaat slijmen. Pas aandacht geven als JIJ dat wilt en niet andersom. Je zult hierin zeer consequent moeten zijn, anders leert de hond het niet. Het bovenstaande geld trouwens ook 's morgens als jullie uit bed komen en de hond weer zien.
quote:
-Wanneer uw hond al zenuwachtig wordt als hij denkt dat u straks weggaat (bijvoorbeeld wanneer u uw sleutels pakt, uw jas aan doet e.d.) doe dan regelmatig alsof u weggaat zonder het echt te doen. Trek uw jas aan en even later weer uit. Pak regelmatig uw sleutels op, loop naar de voordeur en kom weer terug. Door dit regelmatig te doen leert u uw hond om minder gevoelig op dit soort signalen te reageren. Besteed geen aandacht aan het gedrag van uw hond tijdens dit soort oefeningen.

- Maak van uw vertrek én van uw thuiskomst geen "drama". Hoe meer u zelf uitstraalt dat het volkomen normaal is om weg te gaan en weer terug te komen, hoe sneller uw hond dit ook zal accepteren! Het slechtste dat u kunt doen is uw hond troostend toespreken als u wegggaat. U bevestigt daarmee immers dat het heel erg is voor hem!

-Straf uw hond nooit wanneer u bij thuiskomst vernielingen of de gevolgen van onzindelijkheid aantreft. De hond kan uw straf niet in verband brengen met wat hij heeft aangericht, maar zal de straf koppelen aan het feit dat u thuiskomt en hij u wil begroeten! De symptomen van verlatingsangst/stress verergeren zelfs vaak wanneer de hond naderhand gestraft wordt. Immers, alleen thuis blijven wordt voor de hond steeds stress-voller (gezien de verwachte straf bij thuiskomst van de baas). Veel eigenaren denken dat hun hond wel degelijk weet dat hij "fout" is geweest maar dit is niet het geval! Het feit dat hij mogelijk "kruiperig" doet wanneer u thuiskomt is een uiting van onzekerheid en het proberen te vermijden van straf door zich onderdanig te gedragen. Waarvóór hij (mogelijk) gestraft zal worden is de hond echter niet duidelijk! Bedenk bovendien dat een hond die lijdt aan verlatingsangst niet vernielt of onzindelijk is om u te pesten, maar dat het uitingen zijn van een hoge mate van stress.

pi_7793352
Het is heel normaal en natuurlijk dat honden niet graag alleen zijn. Een hond is een sociaal dier dat van oorsprong in groepen (roedels) leeft. Wel kan door middel van training worden bereikt dat de hond het alleen zijn accepteert als een "normaal" onderdeel van zijn leven.

Uitingen van verlatingsangst zijn onder meer vernielen, onzindelijk zijn en janken en blaffen wanneer de hond alleen thuis is. Weet u niet zeker hoe u hond zich gedraagt wanneer hij alleen thuis is, dan kunt u een keer een video-opname maken terwijl u weg bent. Aan de hand van de opgenomen beelden en geluiden krijgt u zo een indruk van het gedrag van uw hond. U kunt dit ook doen wanneer uw hond zich "misdraagt" wanneer hij alleen is, maar u niet zeker weet of dit al dan niet met verlatingsangst te maken heeft. Aan de hand van de opgenomen beelden en geluiden kunt u dan wellicht vaststellen of de hond al dan niet een nerveuze indruk maakt.

Afhankelijk van het karaktertype van de hond, zijn eerdere ervaringen in dit verband en nog een aantal zaken die later aan de orde zullen komen, is deze training een meer of minder gemakkelijke opgave. Wanneer er sprake is van heftige stress bij de hond zodra die alleen thuis moet blijven, dan doet u er zondermeer verstandig aan om bij de training van de hond de hulp van een professionele gedragsbegeleider in te roepen. Gaat het om een hond die niet zo goed alleen kan zijn zonder dat er sprake is van veel stress, of gaat het om een puppy die u het alleen kunnen zijn wilt leren, dan kunt u de volgende trainingstips wellicht gebruiken:

Leer de hond de oefening AF en BLIJF (hoe dit kan op basis van beloning, kunt u leren door het volgen van een goede gehoorzaamheidscursus met uw hond). Eén van de “trucs” die u in combinatie met de oefening AF en BLIJF kunt gebruiken, is een trommeltje met hondenkoekjes. Zodra u de oefening gaat doen, staat dit trommeltje op de grond vlak bij de hond. Zodra de hond lang genoeg is blijven liggen, geeft u hem VRIJ (dit commando betekent "einde oefening"), u maakt direct het trommeltje open en geeft de hond een hondenkoekje.

Het blijven liggen wordt stapje voor stapje opgebouwd. Eerst is 5 seconden lang waarbij u bij de hond blijft staan voldoende. Dan werkt u toe naar 10 seconden, waarbij u een paar passen bij de hond wegloopt. de hond moet stapje voor stapje leren om steeds langer te blijven liggen, terwijl de afstand tot u steeds groter wordt. De eerste tijd blijft u in dezelfde kamer als de hond en in het zicht van de hond. Daarna gaat u door de deuropening naar een ander vertrek, maar de deur blijft nog open en u bent binnen een paar tellen weer terug in de kamer. Dan blijft u steeds langer uit het zicht van de hond, uiteindelijk ook achter een gesloten deur.

Iedere geslaagde oefening wordt afgesloten door uw signaal VRIJ en direct daarna een koekje uit het trommeltje. Bij iedere niet-geslaagde oefening (de hond komt voortijdig van zijn plaats) brengt u de hond rustig maar vastbesloten terug naar zijn plaats en doet u de oefening opnieuw. Als de oefening vaak niet slaagt, dan is dat een teken dat u de oefening te snel opbouwt (u wilt te snel te veel). In dat geval kunt u het beste een stapje terug doen in de opbouw (u maakt de oefening eerst weer gemakkelijker totdat het telkens weer goed gaat en bouwt vanaf dat punt de moeilijkheidsgraad weer op). Het trommeltje heeft bij veel honden een soort magische uitwerking. Gedurende uw afwezigheid staat het bij de hond als een soort symbool dat uw terugkomst en de daarop volgende beloning garandeert. Het trommeltje maakt de oefening voor de hond leuk en "helpt hem daaraan herinneren" waneer u langer weg bent. Het trainen op de oefening AF en BLIJF kan worden gecombineerd met het wennen aan een bench (kamerkennel).

Het is belangrijk dat u zich realiseert dat de hond gedurende de periode dat u de training opbouwt, niet langer alleen kan zijn dan het trainingsschema op dat moment toestaat. Dit betekent dus dat, wanneer u in deze periode weg wilt of moet, u de hond zult moeten meenemen of dat u voor hem een vertrouwde "oppas" laat komen.

† In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 11:39:43 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_7794278
bweeeeee bovenstaande hebben we allemaal al geprobeert.. dit speelt al ruim een jaar.....

Ik denk dat er nog maar 1 ding op zit.... oordopjes voor mij of ook weggaan.

pi_7816235
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 11:39 schreef moussy het volgende:
bweeeeee bovenstaande hebben we allemaal al geprobeert.. dit speelt al ruim een jaar.....

Ik denk dat er nog maar 1 ding op zit.... oordopjes voor mij of ook weggaan.

Toch zou ik de hoop niet opgeven.Ik weet het is erg lastig om een hond naar eigen hand te krijgen.Ik heb zelf ook een herder gehad.En altijd als ik hem in de ren stopte begon die te janken en te blaffen.En iemand heeft me toen verteld dat ik net moest doen alsof ik weg was.En als die begon te blaffen dan gooide ik een bal tegen zijn ren op.Klinkt akelig,maar na 2 weken wist ie het wel,want hij dacht dat ik om het hoekje stond terwijl ik gewoon lekker weg kon .Een hond kun je alles leren ze moeten weten wie de baas is.Tis en blijft een roedel dier.En in dit geval moet jij als baas bovenaan staan en niet de hond.Neem er gewoon de tijd voor en je zult zien dat de hond het afleerd.Probeer het gewoon met eerst die 5 min wegblijven en steeds langer,maar met de hulp van iemand die een bos sleutels achter hem/haar neer kan gooien om te laten schrikken.

Veel succes

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')