Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor , en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor , en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.
Van de week had ik nog een noodstoppie te pakken vanaf 160 door zo'n randdebiel. en nog 275 meter invoegstrook over he.. je zou ze af en toe met liefde uit die auto trekken en de vangrail over rossen.
Maja, magnie he
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegen
Ken je het verschil tussen inhalen en voorbij rijden?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?
Zo niet dan hoeft die fietser jou helemaal geen voorrang te geven als hij linksaf wil. Jij moet immers een inhaalactie uitvoeren als je er langs wil en inhalen mag alleen als dat redelijkerwijs veilig kan. Iemand inhalen die aangeeft linksaf te gaan slaan kun je niet veilig inhalen, of dat nou een auto of een fietser is.
Klopt. Maar ik heb dus ook wel gewacht met voorbij rijden tot ik zeker wist dat hij mijn intenties kende.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 isquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.
Je hebt het dan wel over anticiperen maar dat geldt natuurlijk ook voor de rechtsrijder en de invoeger.
Als vooral de invoeger anticipeert is er gewoon helemaal niks aan de hand.
Cruciaal is hier hoeveel rijbanen de A-weg in kwestie heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig? Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
160 is nog makkelijk op te anticiperen als de vmax 130 is. Pas bij 200 ofzo kan ik begrijpen dat je het niet verwacht.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 is
Je mag zo veel nietquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Je mag ook geen 160 rijden, aso.
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegen
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag zo veel niet
[..]
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.
Op de A15 richting Rotterdam is er ergens een heeeeeeeel lange in- en uitvoegstrook van 1,5 km ofzo.. een invoeger die doorloopt in een uitvoeger, en daar zie ik zooooo veel mensen in de ochtendspits effe een inhaalaktie doen Snap het wel; je wordt doodziek van dat treintje rijden daar, maar je zit vervolgens gewoon weer vast achter de volgende; it's só fucking useless
En het kost je gewoon 240 dacht ik als ze je snaaien; best duur voor 10 auto's en een vrachtwagentje winst.
Bij bovengenoemde strook heb ik ook vaak genoeg gezien dat mensen dat doen, om het gat voorbij te rijden en uiteindelijk pas bij het puntstuk zich ertussen te wurmen. Wat als het vast staat niet gaat, dus blokkeren ze ook nog eens de uitvoegstrookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig? Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
Geen idee, ik kom daar niet.. principekwestiequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen Maar dat mag. Toch?
Mag, maar is behoorlijk asoquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen Maar dat mag. Toch?
Jij, als je het anders ziet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.
Plaats maken voor een invoeger mag niet. Dus als je dat wel doet ben je fout.quote:
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen Maar dat mag. Toch?
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophieldenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Tussen Ridderkerk en de Drechttunnel kun je op die manier ook 8 km file voorbij rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen Maar dat mag. Toch?
Efficiëntquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |