Dat is vervreemding.quote:
Nee. Dat is illegaal en vervreemding en kan hele verstrekkende gevolgen hebben. Dus nee.quote:
Hij komt ze helemaal niet tegemoet.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:30 schreef Harvest89 het volgende:
Sterkte man.
Lullig dat ze zo'n harde eisen stellen terwijl je wel probeert om ze tegemoet te komen en laat zien dat je het wil oplossen met je betaalverzoek van ¤750.
Als je je baan verliest kom je nog meer in de ellende en werkt dat ook nadelig voor hun.
Wat een hufters.
De auto verkopen aan werkgever en het geld gebruiken om schulden af te lossen is ook strafbaar?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is vervreemding.
TS: kan je niet een auto lenen of dat je eerlijk gaat zijn bij je werkgever en dit bespreken? Wellicht kunnen zij je hiermee helpen en eventueel een voorbetaling doen met inhouding op je loon?
En ditquote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee. Dat is illegaal en vervreemding en kan hele verstrekkende gevolgen hebben. Dus nee.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Belasting mag de auto waar je in rijdt in beslag nemen.
Ja. Onttrekking aan beslag.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:33 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
De auto verkopen aan werkgever en het geld gebruiken om schulden af te lossen is ook strafbaar?
Hij stelt een betalingsregeling voor van ¤750. Zij eisen daarnaast een betaling van ¤2300 wat hij niet kan betalen. Zonder auto verliest hij misschien zijn baan en dan zijn beide partijen nog verder van huis.quote:
Nee, dat de werkgever 5000 euro overmaakt met een aflossing rechtstreeks inhoudend op het loon. Dat gebeurt wel eens. Vooral wanneer er bijvoorbeeld nog een contract van 10 maanden is, 500 per maand.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:33 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
De auto verkopen aan werkgever en het geld gebruiken om schulden af te lossen is ook strafbaar?
Om aan de betalingsregeling tegemoet te komen, wat anders niet zou kunnen. Dat mag dus niet?quote:
Ja, tenzij de auto + 2300 euro oplevert. Dan kan je het beslag afbetalen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:36 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Om aan de betalingsregeling tegemoet te komen, wat anders niet zou kunnen. Dat mag dus niet?
Want dan heeft een oud collega van me blijkbaar heel veel geluk gehad
Dan zou hij dat kunnen doen en de overwaarde linksom of rechtsom met zn werkgever kunnen regelen. Met overwerk oidquote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, tenzij de auto + 2300 euro oplevert. Dan kan je het beslag afbetalen.
Ik niet want als je gepakt wordt krijg je een schadevergoedingsmaatregel die nimmer opgelost gaat worden via een schuldhulp maar wel bijvoorbeeld 15000 euro kan kosten + strafblad. Sterkte met je leven dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:39 schreef Harvest89 het volgende:
Ik begrijp steeds meer waarom mensen wiet gaan kweken.
Wel eens meegemaakt?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik niet want als je gepakt wordt krijg je een schadevergoedingsmaatregel die nimmer opgelost gaat worden via een schuldhulp maar wel bijvoorbeeld 15000 euro kan kosten + strafblad. Sterkte met je leven dan.
En het is illegaal dus sowieso geen oplossing voor whatsoever.
Meerdere cliënten in de schuldhulpverlening waarbij je weinig kan doen behalve stabiliseren en brandjesblussen met een betalingsregeling van 50 euro per maand. 25 jaar bezig.quote:
Hangt af van de omvang.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik niet want als je gepakt wordt krijg je een schadevergoedingsmaatregel die nimmer opgelost gaat worden via een schuldhulp maar wel bijvoorbeeld 15000 euro kan kosten + strafblad. Sterkte met je leven dan.
En het is illegaal dus sowieso geen oplossing voor whatsoever.
Even voor de volledigheid;quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:46 schreef Myztiko87 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ja ik was tijdje al bezig om iets te regelen echter had ik in die tijd geen baan en kreeg uitstel van betaling. Wilde binnenkort nog na gaan bellen om alsnog in te regelen want ben van goede wil. Echter onverwachts vanochtend dus een controle vlakbij mijn huis en wijk notabene.
Ik wil inderdaad een forse regeling om binnen 6 maanden hiervanaf te zijn. Verdien minstens 2000 netto momenteel dus kan wel even van iets minder leven. Als ik maar van gezeik van belastingdienst af ben.
Echter bij geen auto verlies ik mijn baan omdat OV echt geen optie is en ik nog in een andere stad woon.
Auto op andere naam zetten is geen optie daar belastingdienst de auto momenteel tijdelijk in beslag heeft nu. Verder is dit ook uitstel van problemen en juist hiermee wil ik echt kappen.
Als hun niet akkoord gaan dan verkopen ze mijn auto en blijft de schuld bestaan en verlies ik mijn baan en blijft het probleem nog jaren bestaan.
Ze vinden de regeling prima en willen mij de auto per direct teruggeven echter nu in 1e instantie met een aanbetaling wat ik helaas niet heb en ook niet kan lenen.
Ik moest mijn verhaal op de mail zetten met bewijsstukken van loonstroken en ze zouden gaan kijken of ze mij de auto teruggeven zonder aanbetaling.
Zal ik mijn werkgever bellen en vragen om een voorschot zodat ik in ieder geval iets van een aanbetaling kan doen bij de belastingdienst? Ik ben echt radeloos nu en hoop dat ze mij de auto teruggeven.
staat gewoon in de OP: onregelmatige dienstenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:48 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Even voor de volledigheid;
Waarom is OV geen optie?
Je pakt het OV naar dichtstbijzijnde halte en fietst de laatste 30 minuten. Wat is hier niet mogelijk aan?
Ik werk onregelmatige diensten.. enige OV is busverbinding en die rijdt niet continue in omgeving waar ik werk helaas. Geen auto is per definitie einde oefening bij deze baan.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:48 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Even voor de volledigheid;
Waarom is OV geen optie?
Je pakt het OV naar dichtstbijzijnde halte en fietst de laatste 30 minuten. Wat is hier niet mogelijk aan?
Weet jij waar ik nu per direct aan de slag kan in omgeving van Capelle,Krimpen aan den IJssel zonder poespas?quote:
Oh, overheen gelezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:50 schreef Allures het volgende:
[..]
staat gewoon in de OP: onregelmatige diensten
En je kan niet met je werkgever in overleg mbt deze problematiek en tot een andere oplossing komen? Dus andere diensten, het lenen van een bedrijfsauto, misschien carpoolen met collega's?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:50 schreef Myztiko87 het volgende:
[..]
Ik werk onregelmatige diensten.. enige OV is busverbinding en die rijdt niet continue in omgeving waar ik werk helaas. Geen auto is per definitie einde oefening bij deze baan.
Dit dus!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:24 schreef miss_sly het volgende:
Nu in deze twee weken vakantie heel veel werken elders om ervoor te zorgen dat je wel geld hebt?
En dan weer het risico lopen op beslaglegging? Ik zou eerder een electrische fiets van marktplaats plukken dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:54 schreef sig000 het volgende:
Koop een andere auto van paar honderd euro.
Risico is maar klein en dan haal je weer een andere.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan weer het risico lopen op beslaglegging?
Zo klein is dat risico niet. Ooit van anpr gehoord? En weet je wat dat kost elke keer?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Risico is maar klein en dan haal je weer een andere.
Dat had hij eerder moeten doen en niet als het al te laat is en hij is zelf verantwoordelijk voor z'n baan, niet de belastingdienst.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij stelt een betalingsregeling voor van ¤750. Zij eisen daarnaast een betaling van ¤2300 wat hij niet kan betalen. Zonder auto verliest hij misschien zijn baan en dan zijn beide partijen nog verder van huis.
Genoeg mogelijkheden om dat ANPR te ontlopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo klein is dat risico niet. Ooit van anpr gehoord? En weet je wat dat kost elke keer?
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:03 schreef Myztiko87 het volgende:
Ze zijn wat betreft beslag heel koelbloedig en zonder genade.
Hoe groot achten jullie de kans daar ik van goede wil ben dat ze alsnog akkoord gaan na verzending van bewijsstukken en mijn wil om dit binnen 5,6 maanden af te lossen??
Inderdaad. Hij moet gewoon in een tijdmachine stappen en terug gaan om het recht te zetten want fouten maken mag tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:02 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat had hij eerder moeten doen en niet als het al te laat is en hij is zelf verantwoordelijk voor z'n baan, niet de belastingdienst.
Ben je al bij een uitzendbureau geweest? Best kans dat er iets is waar je direct kunt beginnen. Het zal geen leuk werk zijn, maar het verdient. Toon je in ieder geval initiatief en dat je inderdaad verantwoordelijkheid wil nemen voor het door jezelf gecreëerde probleem.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 17:53 schreef Myztiko87 het volgende:
[..]
Weet jij waar ik nu per direct aan de slag kan in omgeving van Capelle,Krimpen aan den IJssel zonder poespas?
12 augustus wordt ik weer verwacht op werk.
Groot. Hun zijn er ook niet bij gebast jou van je inkomen af te helpenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:03 schreef Myztiko87 het volgende:
Klopt helemaal ze leggen een ANPR registratie onder je naam en bij elke voertuig onder je naam heb je dan het risico op beslaglegging.
Hoe groot achten jullie de kans daar ik van goede wil ben dat ze alsnog akkoord gaan na verzending van bewijsstukken en mijn wil om dit binnen 5,6 maanden af te lossen??
Morgenochtend zal ik mij daar direct melden echt!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben je al bij een uitzendbureau geweest? Best kans dat er iets is waar je direct kunt beginnen. Het zal geen leuk werk zijn, maar het verdient. Toon je in ieder geval initiatief en dat je inderdaad verantwoordelijkheid wil nemen voor het door jezelf gecreëerde probleem.
Soms willen ze best meewerken. Het is overigens niet zo dat er nu per definitie nog een maatregel op je naam staat voor een (ja echt, elk voertuig) waarbij je achter het stuur zit. Dit kan je ook navragen. Mijn tip: zsm mailen, baas om voorschot vragen en zsm betalen. Wees slim, stel je baas dezelfde regeling voor.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:03 schreef Myztiko87 het volgende:
Klopt helemaal ze leggen een ANPR registratie onder je naam en bij elke voertuig onder je naam heb je dan het risico op beslaglegging.
Je bent goed bezig! We maken hier ook wel eens anders mee.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:17 schreef Myztiko87 het volgende:
[..]
Morgenochtend zal ik mij daar direct melden echt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |