abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188188937
Hoi allemaal, ik heb erg veel last van het gevoel dat het gras groener is aan de overkant. Momenteel heb ik (bijna 3 maanden) een hele fijne relatie met een ontzettend lieve meid die helemaal voor mij gaat. Ik vind haar mooi en we kunnen erg lachen. Toch komt het 'syndroom' weer opzetten.

Op straat blijf ik maar naar andere vrouwen kijken. En ik denk heel vaak aan mijn ex, waarmee ik het vorig jaar na 1,5 maand zelf heb uitgemaakt. Met haar had ik te weinig persoonlijke klik, maar het was seksueel echt fantastisch, heel spannend ook. Dat is nu minder - ik vind het lichaam van mijn huidige vriendin minder mooi. Ze heeft ook erg dun haar en ik merk dat ik het moeilijk vind om daar niet steeds naar te kijken. Ook maak ik me al zorgen over hoe dat over 20 jaar is.

In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt en dat heeft me gevormd tot wie ik nu ben. Het lijkt wel alsof ik nooit helemaal tevreden kan zijn - maar het gevoel voor mijn ex is ook heel sterk nu, terwijl ik weet dat we niet bij elkaar pasten. Wie kent dat en hoe gaan jullie er mee om? Hoe zorg dat je dat je blij bent met je huidige relatie, terwijl je misschien herinneringen hebt aan meisjes/jongens waarmee het spannender was?
pi_188189058
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:20 schreef anoniem6766 het volgende:
Hoi allemaal, ik heb erg veel last van het gevoel dat het gras groener is aan de overkant. Momenteel heb ik (bijna 3 maanden) een hele fijne relatie met een ontzettend lieve meid die helemaal voor mij gaat. Ik vind haar mooi en we kunnen erg lachen. Toch komt het 'syndroom' weer opzetten.

Op straat blijf ik maar naar andere vrouwen kijken. En ik denk heel vaak aan mijn ex, waarmee ik het vorig jaar na 1,5 maand zelf heb uitgemaakt. Met haar had ik te weinig persoonlijke klik, maar het was seksueel echt fantastisch, heel spannend ook. Dat is nu minder - ik vind het lichaam van mijn huidige vriendin minder mooi. Ze heeft ook erg dun haar en ik merk dat ik het moeilijk vind om daar niet steeds naar te kijken. Ook maak ik me al zorgen over hoe dat over 20 jaar is.

In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt en dat heeft me gevormd tot wie ik nu ben. Het lijkt wel alsof ik nooit helemaal tevreden kan zijn - maar het gevoel voor mijn ex is ook heel sterk nu, terwijl ik weet dat we niet bij elkaar pasten. Wie kent dat en hoe gaan jullie er mee om? Hoe zorg dat je dat je blij bent met je huidige relatie, terwijl je misschien herinneringen hebt aan meisjes/jongens waarmee het spannender was?
Ik herken je verhaal wel, ik ga ook letten op kleine details bij vrouwen met wie ik date, met als gevolg dat ik op ze af knap. Soms kom ik vrouwen tegen waarbij ik dit totaal niet heb, en waarvan ik zeker weet dat ik het juiste gevoel heb. Dit is echter maar zeldzaam, met als gevolg dat ik al een tijdje single ben. Maar dat is niet erg, want ik word ook niet gelukkig van de andere dames.

Mijn eerste vraag is daarom ook: waarom heb je een relatie met je vriendin? Het komt een beetje op mij over alsof je er te snel bent ingestapt, zonder dat je helemaal zeker weet dat dit hem gaat worden voor je.
pi_188189077
Als je na 3 maanden al zo denkt over je vriendin...

Bespaar haar en jou de ellende en maak het nu maar meteen uit.

Ik ben normaal gesproken niet iemand die zoiets meteen gaat schreeuwen, maar holy shit, het wordt niets tussen jullie als jij in zo'n korte tijd al zo spreekt over je vriendin.
pi_188189171
De vraag is niet of ik het wel of niet moet uitmaken. Want ik ben gelukkig met haar en kan helemaal mezelf zijn. De datingfase is lang geweest, juist omdat ik het zeker wilde weten en dat wist ik op een bepaald moment. Ik zit er nu middenin en wil er voor gaan, want ze is geweldig.

Mijn vraag is of anderen dit soort negatieve gedachten kennen en hoe ze er mee omgaan.
pi_188189229
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:33 schreef anoniem6766 het volgende:
De vraag is niet of ik het wel of niet moet uitmaken. Want ik ben gelukkig met haar en kan helemaal mezelf zijn. De datingfase is lang geweest, juist omdat ik het zeker wilde weten en dat wist ik op een bepaald moment. Ik zit er nu middenin en wil er voor gaan, want ze is geweldig.

Mijn vraag is of anderen dit soort negatieve gedachten kennen en hoe ze er mee omgaan.
Ze is geweldig maar je denkt aan je ex omdat zij beter was in bed en je huidige vriendin heeft dun haar waar je de hele tijd op let?

Als je haar echt zo geweldig vond, zou je niet bezig zijn met deze zaken. Helemaal niet in het begin van de relatie.
  maandag 29 juli 2019 @ 15:40:59 #6
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_188189296
quote:

Geweldig? Nou ja behalve haar lichaam en haar dan. :{ En spannend is ze ook al niet.

Als ik me erger aan een minpunt van mijn man kijk ik in de spiegel en som ik de waslijst aan eigen verbeterpunten op. Of ik lees relatieshit van anderen op Fok of Viva en kom dan iedere keer weer tot de conclusie dat ik niks te mopperen heb. :)

Alleen zijn wij wel heul wat langer bij elkaar. Dat is wel een belangrijk verschil.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_188189467
quote:
Ze is geweldig, maar...

quote:
Je denkt vaak aan je ex.
Het is minder spannend allemaal.
Lichaam van je huidige vriendin is minder.
Ze heeft dun haar. Je maakt je zorgen voor over 20 jaar.

Ja, dat zijn allemaal dingen die je zou kunnen zeggen over de persoon waar je helemaal verliefd op zou moeten zijn (niet eens 3 maanden relatie...).

Lijkt er eerder op dat je het prima vindt om te hebben wat je nu hebt en wanneer je iets beters tegenkomt, snel zal loslaten.

Je weet dat je nu al dingen mist (de spanning blijkbaar), dus hoe geweldig het ook voor je is, dit is 'm niet. Dat is ook de reden waarom je bezig bent met andere meiden.

Maar goed, je kunt het allemaal toch niet forceren. Wat je doet tegen de negativiteit? Weestand bieden met positiviteit, inzien dat je huidige vriendin echt geweldig is. Maar dat zou al vanzelf moeten gaan, want verliefd en zo. Wanneer je écht verliefd bent, kijk je er namelijk heel anders naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2019 15:51:28 ]
pi_188189509
Ik zou niet meteen denken dat je weer gevoelens hebt voor je ex, ik lees vooral dat je pik er nog steeds in wil bij haar, omdat je je huidige vriendin eigenlijk niet knap vind. Dat het nogal respectloos is om zo over je vriendin te praten (helemaal zo vroeg in de relatie) laat ik nog maar even achterwege, maar ga niet lopen roepen dat je zo gelukkig bent met je vriendin. Want het is duidelijk dat dat niet zo is. Als je zo vroeg in de relatie al zo over haar spreekt....ze moest eens weten. Ga inderdaad eens voor de spiegel staan. Zie je eigen minpunten. Ben jij zelf een goddelijk verschijnsel? Iedereen heeft wel wat, ook je ex. Je bent nu aan het idealiseren. Super gevaarlijk. Ook niet vergeten dat je je ex veel langer kende, dus jullie hebben ook meer tijd gehad om te achterhalen wat wel en wat niet goed voelt in bed.

Maar je bent niet de enige. Zoveel mensen die relaties om het minste en geringste saboteren of verbreken, puur omdat ze denken dat de volgende meid/jongen minder negatieve puntjes heeft. Dat er daar opeens minder ruzies zijn. Dat de seks nog beter kan.
Echt, accepteer dat iedereen wel wat heeft. Ben je ongelukkig in de huidige relatie? Prima. Maar ga dat niet roepen omdat je het vergelijkt met wat anders, of het idee van wat anders. Verbreek een evt relatie alleen als je ook echt ongelukkig word van de relatie op zich, niet omdat je denkt dat je elders gelukkiger zal zijn. Want dat weet je niet.
pi_188189587
Edit; vorig topic van TS was van een jaar geleden, niet twee weken. :@.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2019 16:01:40 ]
  maandag 29 juli 2019 @ 16:06:54 #10
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_188189669
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:00 schreef zarGon het volgende:
Edit; vorig topic van TS was van een jaar geleden, niet twee weken. :@.
Los daarvan vond ik het heel passend. Is gewoon een herhaling van zetten.
Overigens bleek er ook uit dat hij best wel tevreden kan zijn. Alleen het meisje in kwestie beantwoorde dat niet. Kut maar dat wil niet zeggen dat het dan nooit meer gebeurt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_188189945
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:06 schreef Elpis het volgende:

[..]

Los daarvan vond ik het heel passend. Is gewoon een herhaling van zetten.
Overigens bleek er ook uit dat hij best wel tevreden kan zijn. Alleen het meisje in kwestie beantwoorde dat niet. Kut maar dat wil niet zeggen dat het dan nooit meer gebeurt.
Mooi dat jullie het topic van vorig jaar hebben gelezen. Het klopt dat ik een tijdje met een meisje gedate heb die ik helemaal geweldig vind/vond, maar zelf denk ik dat ik bij haar ook minpunten zou hebben gevonden als het wel een relatie geworden was. Doordat het met haar altijd vaag bleef, was ze ergens (nog) niet bereikbaar.

Ik snap overigens de reacties wel. Het komt ook heel ondankbaar over. Maar ik heb met mijn twee ex-en vaak het gevoel gehad dat we niet bij elkaar pasten en dat gevoel heb ik nu niet, we passen juist perfect bij elkaar. Het is dus meer haar uiterlijk wat ik niet helemaal fantastisch vind. Ik ben eigenlijk nog nooit verliefd-verliefd geweest op iemand die mij ook helemaal wilde (altijd op meisjes waarvan ik het niet wist of die nee zeiden), dus ik weet niet of het worstelen met de negatieve gedachten betekent dat mijn relatie niet goed is.
pi_188190351
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef anoniem6766 het volgende:

[..]

Mooi dat jullie het topic van vorig jaar hebben gelezen. Het klopt dat ik een tijdje met een meisje gedate heb die ik helemaal geweldig vind/vond, maar zelf denk ik dat ik bij haar ook minpunten zou hebben gevonden als het wel een relatie geworden was. Doordat het met haar altijd vaag bleef, was ze ergens (nog) niet bereikbaar.

Ik snap overigens de reacties wel. Het komt ook heel ondankbaar over. Maar ik heb met mijn twee ex-en vaak het gevoel gehad dat we niet bij elkaar pasten en dat gevoel heb ik nu niet, we passen juist perfect bij elkaar. Het is dus meer haar uiterlijk wat ik niet helemaal fantastisch vind. Ik ben eigenlijk nog nooit verliefd-verliefd geweest op iemand die mij ook helemaal wilde (altijd op meisjes waarvan ik het niet wist of die nee zeiden), dus ik weet niet of het worstelen met de negatieve gedachten betekent dat mijn relatie niet goed is.
Tsja, het is denk ik een kwestie van wat je belangrijk vindt. Je zegt dat je haar qua uiterlijk minder aantrekkelijk vindt.

Dan moet je voor jezelf bepalen hoe belangrijk uiterlijk voor je is, en of je daarmee kunt leven, of niet. Dat kunnen wij niet voor je doen.
pi_188190615
Vraag jezelf af wat zij zou doen met deze kennis over hoe jij haar ziet op dit vlak en vraag jezelf ook gelijk maar af hoe jij het zou vinden als iemand zo over jou zou denken.

Dat wat jullie hebben is niet geweldig denk ik, want als het geweldig was zou je haar mooi vinden zoals zij is.
  maandag 29 juli 2019 @ 17:12:14 #14
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_188190685
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:46 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Tsja, het is denk ik een kwestie van wat je belangrijk vindt. Je zegt dat je haar qua uiterlijk minder aantrekkelijk vindt.

Dan moet je voor jezelf bepalen hoe belangrijk uiterlijk voor je is, en of je daarmee kunt leven, of niet. Dat kunnen wij niet voor je doen.
De vraag is ook wel of dat komt omdat hij dat al vond of omdat hij op dat soort dingen focust.
Ik heb altijd gevonden dat ik een prima neus heb. Totdat ik een poos terug een foto zag waarhij er raar uitzag naar mijn mening. Sindsdien let ik constant op die neus. :@

Ts lijkt op zoek naar iets onhaalbaars: perfectie.

Ts, ben je net zo ontevreden over jezelf als over haar?
pi_188190694
quote:

[..]

Het komt ook heel ondankbaar over.
Nou, dat niet.

Wanneer je verliefd bent, dus in de beginfase, ben je echt helemaal gek op die andere persoon. Dan vallen de kleine dingen niet, want je zit op een roze wolk en alles aan die ander is fantastisch en je wil elke moment met die andere persoon doorbrengen en die andere is echt te gek, oh mijn god, wat een persoon die helemaal lekker laat voelen, oh wat ben je gelukkig met die ander en hij is echt knap/zij is echt mooi, vlinders in de buik, echt helemaal geweldig.

Dat is wat het voor mij zo gek maakt. Je bent minder dan 3 maanden samen, wat zou betekenen dat je echt helemaal zot op die andere persoon bent, op zo'n manier dat je gewoon geen lelijke dingen over de ander denkt.

Dat jij dat wel doet, doet me dus denken dat je niet verliefd bent, maar het allemaal verder wel prima vindt. En omdat je niet verliefd bent, ga je je dus ergeren aan bepaalde (kleine of grote) dingen, waardoor je gaat twijfelen. En omdat je maar 3 maanden samen bent, betekent de hele relatie weinig en heeft zij weinig waarde...

En dat gevoel ga je niet veranderen; de verliefdheid zou dat al gedaan moeten hebben.
pi_188190742
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 17:12 schreef Elpis het volgende:

[..]

De vraag is ook wel of dat komt omdat hij dat al vond of omdat hij op dat soort dingen focust.
Ik heb altijd gevonden dat ik een prima neus heb. Totdat ik een poos terug een foto zag waarhij er raar uitzag naar mijn mening. Sindsdien let ik constant op die neus. :@

Ts lijkt op zoek naar iets onhaalbaars: perfectie.

Ts, ben je net zo ontevreden over jezelf als over haar?
Ik denk persoonlijk dat de meeste mannen al vrij snel weten of ze een vrouw knap vinden of niet en of ze haar qua uiterlijk leuk vinden. Vaak zijn daar maar een paar seconden voor nodig.

Denk dus dat het niet zozeer focus is, maar dat ie in een relatie gestapt is met een chick die hij qua uiterlijk niet top vindt. Waarom hij dat heeft gedaan, is me een raadsel.
pi_188190744
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 17:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, dat niet.

Wanneer je verliefd bent, dus in de beginfase, ben je echt helemaal gek op die andere persoon. Dan vallen de kleine dingen niet, want je zit op een roze wolk en alles aan die ander is fantastisch en je wil elke moment met die andere persoon doorbrengen en die andere is echt te gek, oh mijn god, wat een persoon die helemaal lekker laat voelen, oh wat ben je gelukkig met die ander en hij is echt knap/zij is echt mooi, vlinders in de buik, echt helemaal geweldig.

Dat is wat het voor mij zo gek maakt. Je bent minder dan 3 maanden samen, wat zou betekenen dat je echt helemaal zot op die andere persoon bent, op zo'n manier dat je gewoon geen lelijke dingen over de ander denkt.

Dat jij dat wel doet, doet me dus denken dat je niet verliefd bent, maar het allemaal verder wel prima vindt. En omdat je niet verliefd bent, ga je je dus ergeren aan bepaalde (kleine of grote) dingen, waardoor je gaat twijfelen. En omdat je maar 3 maanden samen bent, betekent de hele relatie weinig en heeft zij weinig waarde...

En dat gevoel ga je niet veranderen; de verliefdheid zou dat al gedaan moeten hebben.
Jup.
pi_188192732
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:20 schreef anoniem6766 het volgende:
Hoe zorg dat je dat je blij bent met je huidige relatie, terwijl je misschien herinneringen hebt aan meisjes/jongens waarmee het spannender was?
Goede verwoording :N

quote:

[..]

Als je perfect bij elkaar past, dan zou je na drie maanden niet nadenken over futiliteiten als de dikte van haar haar over twintig jaar lijkt me.

Klinkt eerder alsof ze inferieur goed is zoals je het nu verwoord, als het vooral gaat om het gevoel wat zij jou geeft. Jezelf kunnen zijn is fantastisch, maar heb je haar daarvoor nodig? Wil jij jezelf wel zijn als je ondertussen nadenkt over je ex waar je dat minder mee had maar wel beter mee neukte?
Een teken van liefde zou ook kunnen zijn dat je de beste versie van jezelf wil zijn en dat je haar het beste gunt. Zou je omgekeerd als je dit terug leest gelukkig worden van een partner die zo over je denkt? Zou jij geloven dat iemand die zich zo uitlaat oprecht verliefd is op wie je bent?

Is dit niet gewoon de persoon waar het wel mee lijkt te kunnen ipv echt degene waar je echt niet meer zonder zou willen?

Edit: Misschien zegt het ook wel iets dat je hier niet komt vragen hoe je het spannender met haar zou kunnen maken.. Ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scary_Mary op 29-07-2019 19:19:19 ]
pi_188192781
Dit heb ik als @ElDinosaur over z'n nieuwe baan en salaris in Luxemburg vertelt
pi_188192832
quote:
15s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:40 schreef Elpis het volgende:

[..]

Geweldig? Nou ja behalve haar lichaam en haar dan. :{ En spannend is ze ook al niet.

Als ik me erger aan een minpunt van mijn man kijk ik in de spiegel en som ik de waslijst aan eigen verbeterpunten op. Of ik lees relatieshit van anderen op Fok of Viva en kom dan iedere keer weer tot de conclusie dat ik niks te mopperen heb. :)

Alleen zijn wij wel heul wat langer bij elkaar. Dat is wel een belangrijk verschil.
Oh dankjewel
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_188197603
Minder aantrekkelijk... maar wel aantrekkelijk, of dat ook niet?
pi_188198737
Hoe kan je na 3 maanden al ver over de datingfase heen zijn? Jullie kennen elkaar echt pas net. Als het nu al niet lekker loopt, dan zou ik het uitmaken, jullie zijn waarschijnlijk niet voor elkaar gemaakt.
pi_188198812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 00:50 schreef Miss-X het volgende:
Hoe kan je na 3 maanden al ver over de datingfase heen zijn? Jullie kennen elkaar echt pas net. Als het nu al niet lekker loopt, dan zou ik het uitmaken, jullie zijn waarschijnlijk niet voor elkaar gemaakt.
Tegenwoordige normaal.
Bevalt het niet dat kijken of er ergens beter gras is.

Kijk wij mannen kijken altijd naar anderen vrouwen om te vergelijken wat we hebben.
Maar met een goede gezonde relatie willen we echt niet ruilen.
Het zit in onze dna omdat te doen namelijk.
pi_188199586
Doe haar een plezier en maak het uit. Dan kan ze iemand vinden die haar wel het einde vindt.
pi_188200114
Ben je wel echt verliefd? Meestal maakt dat blind voor dit soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')