Ik herken je verhaal wel, ik ga ook letten op kleine details bij vrouwen met wie ik date, met als gevolg dat ik op ze af knap. Soms kom ik vrouwen tegen waarbij ik dit totaal niet heb, en waarvan ik zeker weet dat ik het juiste gevoel heb. Dit is echter maar zeldzaam, met als gevolg dat ik al een tijdje single ben. Maar dat is niet erg, want ik word ook niet gelukkig van de andere dames.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:20 schreef anoniem6766 het volgende:
Hoi allemaal, ik heb erg veel last van het gevoel dat het gras groener is aan de overkant. Momenteel heb ik (bijna 3 maanden) een hele fijne relatie met een ontzettend lieve meid die helemaal voor mij gaat. Ik vind haar mooi en we kunnen erg lachen. Toch komt het 'syndroom' weer opzetten.
Op straat blijf ik maar naar andere vrouwen kijken. En ik denk heel vaak aan mijn ex, waarmee ik het vorig jaar na 1,5 maand zelf heb uitgemaakt. Met haar had ik te weinig persoonlijke klik, maar het was seksueel echt fantastisch, heel spannend ook. Dat is nu minder - ik vind het lichaam van mijn huidige vriendin minder mooi. Ze heeft ook erg dun haar en ik merk dat ik het moeilijk vind om daar niet steeds naar te kijken. Ook maak ik me al zorgen over hoe dat over 20 jaar is.
In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt en dat heeft me gevormd tot wie ik nu ben. Het lijkt wel alsof ik nooit helemaal tevreden kan zijn - maar het gevoel voor mijn ex is ook heel sterk nu, terwijl ik weet dat we niet bij elkaar pasten. Wie kent dat en hoe gaan jullie er mee om? Hoe zorg dat je dat je blij bent met je huidige relatie, terwijl je misschien herinneringen hebt aan meisjes/jongens waarmee het spannender was?
Ze is geweldig maar je denkt aan je ex omdat zij beter was in bed en je huidige vriendin heeft dun haar waar je de hele tijd op let?quote:Op maandag 29 juli 2019 15:33 schreef anoniem6766 het volgende:
De vraag is niet of ik het wel of niet moet uitmaken. Want ik ben gelukkig met haar en kan helemaal mezelf zijn. De datingfase is lang geweest, juist omdat ik het zeker wilde weten en dat wist ik op een bepaald moment. Ik zit er nu middenin en wil er voor gaan, want ze is geweldig.
Mijn vraag is of anderen dit soort negatieve gedachten kennen en hoe ze er mee omgaan.
Geweldig? Nou ja behalve haar lichaam en haar dan.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:33 schreef anoniem6766 het volgende:
De vraag is niet of ik het wel of niet moet uitmaken. Want ik ben gelukkig met haar en kan helemaal mezelf zijn. De datingfase is lang geweest, juist omdat ik het zeker wilde weten en dat wist ik op een bepaald moment. Ik zit er nu middenin en wil er voor gaan, want ze is geweldig.
Mijn vraag is of anderen dit soort negatieve gedachten kennen en hoe ze er mee omgaan.
Ze is geweldig, maar...quote:Op maandag 29 juli 2019 15:33 schreef anoniem6766 het volgende:
Je denkt vaak aan je ex.quote:Op straat blijf ik maar naar andere vrouwen kijken. En ik denk heel vaak aan mijn ex, waarmee ik het vorig jaar na 1,5 maand zelf heb uitgemaakt. Met haar had ik te weinig persoonlijke klik, maar het was seksueel echt fantastisch, heel spannend ook. Dat is nu minder - ik vind het lichaam van mijn huidige vriendin minder mooi. Ze heeft ook erg dun haar en ik merk dat ik het moeilijk vind om daar niet steeds naar te kijken. Ook maak ik me al zorgen over hoe dat over 20 jaar is.
Los daarvan vond ik het heel passend. Is gewoon een herhaling van zetten.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:00 schreef zarGon het volgende:
Edit; vorig topic van TS was van een jaar geleden, niet twee weken..
Mooi dat jullie het topic van vorig jaar hebben gelezen. Het klopt dat ik een tijdje met een meisje gedate heb die ik helemaal geweldig vind/vond, maar zelf denk ik dat ik bij haar ook minpunten zou hebben gevonden als het wel een relatie geworden was. Doordat het met haar altijd vaag bleef, was ze ergens (nog) niet bereikbaar.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:06 schreef Elpis het volgende:
[..]
Los daarvan vond ik het heel passend. Is gewoon een herhaling van zetten.
Overigens bleek er ook uit dat hij best wel tevreden kan zijn. Alleen het meisje in kwestie beantwoorde dat niet. Kut maar dat wil niet zeggen dat het dan nooit meer gebeurt.
Tsja, het is denk ik een kwestie van wat je belangrijk vindt. Je zegt dat je haar qua uiterlijk minder aantrekkelijk vindt.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef anoniem6766 het volgende:
[..]
Mooi dat jullie het topic van vorig jaar hebben gelezen. Het klopt dat ik een tijdje met een meisje gedate heb die ik helemaal geweldig vind/vond, maar zelf denk ik dat ik bij haar ook minpunten zou hebben gevonden als het wel een relatie geworden was. Doordat het met haar altijd vaag bleef, was ze ergens (nog) niet bereikbaar.
Ik snap overigens de reacties wel. Het komt ook heel ondankbaar over. Maar ik heb met mijn twee ex-en vaak het gevoel gehad dat we niet bij elkaar pasten en dat gevoel heb ik nu niet, we passen juist perfect bij elkaar. Het is dus meer haar uiterlijk wat ik niet helemaal fantastisch vind. Ik ben eigenlijk nog nooit verliefd-verliefd geweest op iemand die mij ook helemaal wilde (altijd op meisjes waarvan ik het niet wist of die nee zeiden), dus ik weet niet of het worstelen met de negatieve gedachten betekent dat mijn relatie niet goed is.
De vraag is ook wel of dat komt omdat hij dat al vond of omdat hij op dat soort dingen focust.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:46 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Tsja, het is denk ik een kwestie van wat je belangrijk vindt. Je zegt dat je haar qua uiterlijk minder aantrekkelijk vindt.
Dan moet je voor jezelf bepalen hoe belangrijk uiterlijk voor je is, en of je daarmee kunt leven, of niet. Dat kunnen wij niet voor je doen.
Nou, dat niet.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef anoniem6766 het volgende:
[..]
Het komt ook heel ondankbaar over.
Ik denk persoonlijk dat de meeste mannen al vrij snel weten of ze een vrouw knap vinden of niet en of ze haar qua uiterlijk leuk vinden. Vaak zijn daar maar een paar seconden voor nodig.quote:Op maandag 29 juli 2019 17:12 schreef Elpis het volgende:
[..]
De vraag is ook wel of dat komt omdat hij dat al vond of omdat hij op dat soort dingen focust.
Ik heb altijd gevonden dat ik een prima neus heb. Totdat ik een poos terug een foto zag waarhij er raar uitzag naar mijn mening. Sindsdien let ik constant op die neus.
Ts lijkt op zoek naar iets onhaalbaars: perfectie.
Ts, ben je net zo ontevreden over jezelf als over haar?
Jup.quote:Op maandag 29 juli 2019 17:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, dat niet.
Wanneer je verliefd bent, dus in de beginfase, ben je echt helemaal gek op die andere persoon. Dan vallen de kleine dingen niet, want je zit op een roze wolk en alles aan die ander is fantastisch en je wil elke moment met die andere persoon doorbrengen en die andere is echt te gek, oh mijn god, wat een persoon die helemaal lekker laat voelen, oh wat ben je gelukkig met die ander en hij is echt knap/zij is echt mooi, vlinders in de buik, echt helemaal geweldig.
Dat is wat het voor mij zo gek maakt. Je bent minder dan 3 maanden samen, wat zou betekenen dat je echt helemaal zot op die andere persoon bent, op zo'n manier dat je gewoon geen lelijke dingen over de ander denkt.
Dat jij dat wel doet, doet me dus denken dat je niet verliefd bent, maar het allemaal verder wel prima vindt. En omdat je niet verliefd bent, ga je je dus ergeren aan bepaalde (kleine of grote) dingen, waardoor je gaat twijfelen. En omdat je maar 3 maanden samen bent, betekent de hele relatie weinig en heeft zij weinig waarde...
En dat gevoel ga je niet veranderen; de verliefdheid zou dat al gedaan moeten hebben.
quote:Op maandag 29 juli 2019 15:33 schreef anoniem6766 het volgende:
Goede verwoordingquote:Op maandag 29 juli 2019 15:20 schreef anoniem6766 het volgende:
Hoe zorg dat je dat je blij bent met je huidige relatie, terwijl je misschien herinneringen hebt aan meisjes/jongens waarmee het spannender was?
Als je perfect bij elkaar past, dan zou je na drie maanden niet nadenken over futiliteiten als de dikte van haar haar over twintig jaar lijkt me.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef anoniem6766 het volgende:
[..]
Mooi dat jullie het topic van vorig jaar hebben gelezen. Het klopt dat ik een tijdje met een meisje gedate heb die ik helemaal geweldig vind/vond, maar zelf denk ik dat ik bij haar ook minpunten zou hebben gevonden als het wel een relatie geworden was. Doordat het met haar altijd vaag bleef, was ze ergens (nog) niet bereikbaar.
Ik snap overigens de reacties wel. Het komt ook heel ondankbaar over. Maar ik heb met mijn twee ex-en vaak het gevoel gehad dat we niet bij elkaar pasten en dat gevoel heb ik nu niet, we passen juist perfect bij elkaar. Het is dus meer haar uiterlijk wat ik niet helemaal fantastisch vind. Ik ben eigenlijk nog nooit verliefd-verliefd geweest op iemand die mij ook helemaal wilde (altijd op meisjes waarvan ik het niet wist of die nee zeiden), dus ik weet niet of het worstelen met de negatieve gedachten betekent dat mijn relatie niet goed is.
Oh dankjewelquote:Op maandag 29 juli 2019 15:40 schreef Elpis het volgende:
[..]
Geweldig? Nou ja behalve haar lichaam en haar dan.En spannend is ze ook al niet.
Als ik me erger aan een minpunt van mijn man kijk ik in de spiegel en som ik de waslijst aan eigen verbeterpunten op. Of ik lees relatieshit van anderen op Fok of Viva en kom dan iedere keer weer tot de conclusie dat ik niks te mopperen heb.
Alleen zijn wij wel heul wat langer bij elkaar. Dat is wel een belangrijk verschil.
Tegenwoordige normaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 00:50 schreef Miss-X het volgende:
Hoe kan je na 3 maanden al ver over de datingfase heen zijn? Jullie kennen elkaar echt pas net. Als het nu al niet lekker loopt, dan zou ik het uitmaken, jullie zijn waarschijnlijk niet voor elkaar gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |