abonnement Unibet Coolblue
pi_188379500
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb een brug in mijn benen,
in mijn kuiten, en in mijn schenen.
Gister voelde het hemels, als een Blij-brug.
Maar helaas, daar kom ik nu van terug.
Ik zie dat de winnaar van de Nobelprijs voor de literatuur bekend is.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:09:06 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188381115
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 11:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gisteren wilde ik m'n duur uitbreiden tot 32km. Het begon erg lekker, maar merkte na 15km dat 't in verhouding tot m'n 30km vorige week lastiger ging. Na 20km en een onverwachte omleiding door een stuk bos kwam ineens de man met de hamer. Ik wist er vervolgens met erg veel pijn en moeite nog 3km uit te persen voordat ik over ging tot wandelen. Te weinig drinken bij me want ik snakte naar water. En dan ben je een klere eind van huis en wandel je nog een half uur om daarna nog een kilonetertje naar huis te joggen met pijn en moeite.

Les: meer flesjes aanschaffen voor m'n drinkriem.

Ik durf me door dit soort incidentele tegenvallers nog steeds niet in te schrijven voor Amsterdam :{
Wie ben ik hoor, maar ik vind dat je het veel te geforceerd en te snel wilt doen. Vorige week vrijdag was je doel 25km en gisteren wilde je 32km lopen. Dat is 7km extra in 1 week, het lichaam is dan (mentaal en fysiek) bij lange niet hersteld, zeker niet als ik lees dat je bij jouw geimproviseerde 30km van vorige week 'pijntjes' had en het drinken nog niet op orde had.

Gisteren wilde je je afstand naar 32km 'uitbreiden', terwijl je eigenlijk nog niet 30km op een normale manier hebt gelopen. Na 20km was het op, maar vervolgens perste je er met 'erg veel pijn en moeite' nog 3km uit. Waarom? Je ging de 32km van de dag niet meer halen en het is training en geen wedstrijd. Nu moet jouw lichaam nog veel langer herstellen, als je al geen blessure hebt. En het extra jammere is dat het ook terugslaat op jouw motivatie en plezier in het lopen.
Dit is denk ik geen 'incidentele tegenvaller', maar meer iets van een gevolg van hoe jij het lopen benadert.

Ik zeg dit niet om bijdehand te zijn en ik heb zelf niets gepresteerd qua lopen, maar ik zou het juist erg jammer vinden als je hierdoor het plezier in het lopen verliest :) Terwijl ik juist jouw enthousiasme zo leuk vind.
Gewoon maar mijn gedachte :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-08-2019 21:21:39 ]
!!! Go 49-ers !!!
pi_188388337
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wie ben ik hoor, maar ik vind dat je het veel te geforceerd en te snel wilt doen. Vorige week vrijdag was je doel 25km en gisteren wilde je 32km lopen. Dat is 7km extra in 1 week, het lichaam is dan (mentaal en fysiek) bij lange niet hersteld, zeker niet als ik lees dat je bij jouw geimproviseerde 30km van vorige week 'pijntjes' had en het drinken nog niet op orde had.

Gisteren wilde je je afstand naar 32km 'uitbreiden', terwijl je eigenlijk nog niet 30km op een normale manier hebt gelopen. Na 20km was het op, maar vervolgens perste je er met 'erg veel pijn en moeite' nog 3km uit. Waarom? Je ging de 32km van de dag niet meer halen en het is training en geen wedstrijd. Nu moet jouw lichaam nog veel langer herstellen, als je al geen blessure hebt. En het extra jammere is dat het ook terugslaat op jouw motivatie en plezier in het lopen.
Dit is denk ik geen 'incidentele tegenvaller', maar meer iets van een gevolg van hoe jij het lopen benadert.

Ik zeg dit niet om bijdehand te zijn en ik heb zelf niets gepresteerd qua lopen, maar ik zou het juist erg jammer vinden als je hierdoor het plezier in het lopen verliest :) Terwijl ik juist jouw enthousiasme zo leuk vind.
Gewoon maar mijn gedachte :)
Bepaalde dingen kloppen en bepaalde dingen neem je te snel aan.
Ik ben idd erg competitief tegenover mezelf ingesteld en daar haal ik plezier uit. Een uitlooptraining zonder mezelf te pushen is net zo lekker, maar op een andere manier.
Die 30 van vorige week is het resultaat van meerdere keren hoger in de 20 lopen. En omdat die pijntjes een dag later weg waren had ik het gevoel dat ik die 32 wel kon halen. De les is dus dat dat niet zk vanzelfsprekend is en dat ik meer drinken moet meenemen.

Al met al zijn dit leermomenten op de weg naar een prestatie en soms kom je jezelf tegen :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:06:26 #204
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_188389122
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom vindt iedereen intervallen zo stom? Het is toch meer afwisselend dan altijd duurlopen? Het hoeft ook niet altijd je-tong-op-je-knieen-tempo te zijn he, je kunt ook prima duizendjes in marathontempo doen of 400-tjes in 10km tempo..
Op reddit stond er van de week een vraag waarom zoveel mensen meer gaan lopen ipv hun korte afstand verbeteren. Ik denk dat het antwoord op die vraag hetzelfde is als het antwoord op jouw vraag.

Men is veel meer bezig met duur ipv snelheid. Men is eerder geneigd om een langere duurloop te doen dan een sessie sneller lopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:49:03 #205
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188390925
Shiiiittt ben door mn voet gegaan.
pi_188391877
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:06 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Op reddit stond er van de week een vraag waarom zoveel mensen meer gaan lopen ipv hun korte afstand verbeteren. Ik denk dat het antwoord op die vraag hetzelfde is als het antwoord op jouw vraag.

Men is veel meer bezig met duur ipv snelheid. Men is eerder geneigd om een langere duurloop te doen dan een sessie sneller lopen.
Ieder zo zijn eigen ding en waar diegene zijn lol uit haalt lijkt mij. Zie ook hier in dit topic. De 1 loopt 400 metertjes en de andere 100 mijlers.
En daar heeft ieder zo zijn eigen voorbereiding op.
pi_188391948
Iemand interesse in een startbewijs voor de Tilburg Ten Miles (10 EM) voor zondag 1 september a.s? Mag over genomen worden voor 15¤ :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188391958
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:08 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Bepaalde dingen kloppen en bepaalde dingen neem je te snel aan.
Ik ben idd erg competitief tegenover mezelf ingesteld en daar haal ik plezier uit. Een uitlooptraining zonder mezelf te pushen is net zo lekker, maar op een andere manier.
Die 30 van vorige week is het resultaat van meerdere keren hoger in de 20 lopen. En omdat die pijntjes een dag later weg waren had ik het gevoel dat ik die 32 wel kon halen. De les is dus dat dat niet zk vanzelfsprekend is en dat ik meer drinken moet meenemen.

Al met al zijn dit leermomenten op de weg naar een prestatie en soms kom je jezelf tegen :P
Een weekje wat minder of rust kan wonderen verrichten. Door even een stapje terug ben je echt niet alles wat je hebt opgebouwd kwijt, dat ben je eerder kwijt door even dat stapje teveel te hebben gedaan.
  zondag 11 augustus 2019 @ 16:39:28 #209
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_188392668
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ieder zo zijn eigen ding en waar diegene zijn lol uit haalt lijkt mij. Zie ook hier in dit topic. De 1 loopt 400 metertjes en de andere 100 mijlers.
En daar heeft ieder zo zijn eigen voorbereiding op.
De vraag is waarom doen mensen dat, "ieder doet z'n eigen ding" is obvious, de vraag is waarom is het ding wat ieder doet alleen maar gericht op duur ipv snelheid (en daarmee in het verlengde kracht).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_188393083
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

De vraag is waarom doen mensen dat, "ieder doet z'n eigen ding" is obvious, de vraag is waarom is het ding wat ieder doet alleen maar gericht op duur ipv snelheid (en daarmee in het verlengde kracht).
Denk niet dat daar echt 1antwoord op te vinden is.
pi_188393722
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

De vraag is waarom doen mensen dat, "ieder doet z'n eigen ding" is obvious, de vraag is waarom is het ding wat ieder doet alleen maar gericht op duur ipv snelheid (en daarmee in het verlengde kracht).
Ik denk niet dat “ieder” dat doet. Hooguit de meerderheid op internet. Maar van mijn trainingsmaatjes lopen de meesten op snelheid/kracht, en zijn duurtrainingen die chille dingen tussendoor. Nu hebben die ook geen Strava en sowieso maar sporadisch een hardloophorloge om, dus vast een andere doelgroep :P
  zondag 11 augustus 2019 @ 18:17:31 #212
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_188394067
Why choose?
F means you're fucked
pi_188394125
Omdat duur en intensiteit tegelijkertijd verhogen over het algemeen een recept voor blessures is ;)
pi_188394301
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:21 schreef hatsaflats het volgende:
Omdat duur en intensiteit tegelijkertijd verhogen over het algemeen een recept voor blessures is ;)
Maar de meeste marathon programma’s doen toch juist dit?
pi_188394793
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Maar de meeste marathon programma’s doen toch juist dit?
Ik heb echt nog nooit naar een marathonprogramma gekeken ;)

Uiteindelijk word je linksom of rechtsom wel sneller. Ik heb de laatste tijd m’n focus wat meer op de duurloopjes, waardoor ik - volgens de trainer - steeds makkelijker loop en dus ook met meer gemak hogere tempo’s haal. Maar als ik naast meer (en langere) duurlopen me ook nog echt focus op hogere tempo’s (tijdens duurlopen en/of intervallen), is de kans dat ik op termijn mezelf voorbij loop en stuk ga best groot. Ik weet niet wat het effect van elke dag 100 meter verder sprinten op je duurvermogen is.

Bij ons is het ook seizoensgebonden, omdat als het koud is hoge tempo’s lopen te blessuregevoelig is. Spierscheuringen schijnen toch wat matig te zijn. Dus dan gaat de duur omhoog en de intensiteit omlaag, en de baanspikes in de kast :(
pi_188394832
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 17:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik denk niet dat “ieder” dat doet. Hooguit de meerderheid op internet. Maar van mijn trainingsmaatjes lopen de meesten op snelheid/kracht, en zijn duurtrainingen die chille dingen tussendoor. Nu hebben die ook geen Strava en sowieso maar sporadisch een hardloophorloge om, dus vast een andere doelgroep :P
Ja maar die trainen bij een groep en bedenken dus niet hun eigen programma..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188394873
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Maar de meeste marathon programma’s doen toch juist dit?
Zeker niet, hoe dichter bij de marathon hoe minder vaak je nog sneller dan halve marathontempo loopt, hooguit nog af en toe 400tjes of 200tjes op 10k tempo. Terwijl je voordat je aan het marathonschema begint je basissnelheid probeert te verhogen door intervallen op bijv 3000m tempo te doen en wat kortere wedstrijden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zondag 11 augustus 2019 @ 19:11:45 #218
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_188394914
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:49 schreef xzaz het volgende:
Shiiiittt ben door mn voet gegaan.
Hoe?
Toevallig vorige week had ik hetzelfde tijdens een camping basketbal spelletje. Relatief vlot en bijna van hersteld.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_188395326
Door je enkel of door je voet? Hoe kun je daar doorheen gaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188395422
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zeker niet, hoe dichter bij de marathon hoe minder vaak je nog sneller dan halve marathontempo loopt, hooguit nog af en toe 400tjes of 200tjes op 10k tempo. Terwijl je voordat je aan het marathonschema begint je basissnelheid probeert te verhogen door intervallen op bijv 3000m tempo te doen en wat kortere wedstrijden.
Ook in het begin van zo’n schema niet?
pi_188396192
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:21 schreef hatsaflats het volgende:
Omdat duur en intensiteit tegelijkertijd verhogen over het algemeen een recept voor blessures is ;)
Niet per se blessures, maar het effect is niet wat je wil :P

Alhoewel ik eigenlijk nooit met een schema loop, jullie wel? Ik heb wat boeken gelezen en houd me aan de basis "regels" zeker rondom wedstrijden maar in de praktijk loop ik in het tempo en de afstand waar ik op dat moment de meeste zin en tijd voor heb.
  zondag 11 augustus 2019 @ 20:24:14 #222
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188396230
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:11 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Hoe?
Toevallig vorige week had ik hetzelfde tijdens een camping basketbal spelletje. Relatief vlot en bijna van hersteld.
Het doet erg zeer twijfel aan of ik de dokter moet bellen. Het is enorm dik en kan er niet op staan.
pi_188397157
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ook in het begin van zo’n schema niet?
Nog wel wat, maar dat is dan niet het uitbreiden van de intensiteit want dat heb je daarvoor dus al gedaan. Meer het op niveau houden, en de omvang breidt wel uit.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188397390
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 21:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog wel wat, maar dat is dan niet het uitbreiden van de intensiteit want dat heb je daarvoor dus al gedaan. Meer het op niveau houden, en de omvang breidt wel uit.
Mij te ingewikkeld dat met een schema lopen. :P
pi_188397529
Ik doe gewoon ongeveer wat de trainer zegt. Zo mocht ik vanmorgen na de kern nog even “uitsprinten” met 14 onverharde heuvelsprintjes in de duinen. Hiep hoi. Heuvels zijn na zo’n Balijbrug-challenge echt awesome, zeker als je eerst al 2x over het paardenpad omhoog hebt moeten rennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')