abonnement Unibet Coolblue
pi_188167320
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 28 juli 2019 @ 10:17:21 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188167543
Ik moet maar eens een beetje gaan tellen, want ik eet vrijwel carb-loos, ik eet 16:8, ik eet volgens mij niet veel, ik beweeg veel meer dan normaal. En toch gebeurt er geen moer op de weegschaal.

Wat eet ik dan?
Gisteren:
O:
T:
L: blauwe bessen, frambozen, magere kwark en zelfgemaakte granola van kokosrasp en noten en zaden
T: 2 gekookte eitjes, 1 avocado en 2 plakjes uitgebakken ontbijtspek
T: opkikker tomaat
D: Salade met tomaat, komkommer, paprika, walnoten, blauwe kaas, olijfolie en balsamico, stuk gegrilde kipfilet, tartaartje
T: Flink stuk kaas met mosterd

Op zich toch niet echt megaveel, toch?
Ik trek het alleen niet om elke kruimel op de weegschaal te gooien en in een app te doen. Ik vind ze allemaal stuk voor stuk stom omdat je niet gewoon een gewicht in kan voeren van iets maar dan zo lullig met zo'n draaiwieltje moet gaan kutten tot je op 327gram bent. :')
***
  zondag 28 juli 2019 @ 10:20:09 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188167578
Met myfitnesspall heb ik nog nooit aan een wieltje hoeven te draaien. Juist veelal gewichten invoeren.
  zondag 28 juli 2019 @ 10:25:46 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188167642
Okok, ik overdreef... :@ maar dan nog, je eten moeten zoeken, die hebben natuurlijk weer niet de kwark van de lidl er in staan. Ik vind het echt een heleboel werk.
Maar goed, als ik inzicht wil, dan zal ik er toch aan moeten gaan geloven. ;)
***
pi_188167931
De slank klub ken ik niet. Was misschien wel goed geweest voor mijn moeder :o

Kennissen van m'n ouders zij deed het sherry dieet dat weet ik nog wel
  zondag 28 juli 2019 @ 11:04:35 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_188168136
Dan pak je toch een andere kwark met dezelfde stats, of je voert eenmalig de kwark van de Lidl in zodat die er voor altijd in blijft :P
disclaimer
pi_188168379
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet maar eens een beetje gaan tellen, want ik eet vrijwel carb-loos, ik eet 16:8, ik eet volgens mij niet veel, ik beweeg veel meer dan normaal. En toch gebeurt er geen moer op de weegschaal.

Wat eet ik dan?
Gisteren:
O:
T:
L: blauwe bessen, frambozen, magere kwark en zelfgemaakte granola van kokosrasp en noten en zaden
T: 2 gekookte eitjes, 1 avocado en 2 plakjes uitgebakken ontbijtspek
T: opkikker tomaat
D: Salade met tomaat, komkommer, paprika, walnoten, blauwe kaas, olijfolie en balsamico, stuk gegrilde kipfilet, tartaartje
T: Flink stuk kaas met mosterd

Op zich toch niet echt megaveel, toch?
Het ligt natuurlijk helemaal aan hoe veel gram het allemaal is, dus op basis van je lijst is daar moeilijk een uitspraak over te doen.

Granola van noten en zaden is al snel relatief veel kcal, al is de rest van je ontbijt wel mager.

Je lunch, 2 gekookte eitjes is +-150 kcal als je L eieren hebt, een avocado is zo'n 110/120 gram bij mij meestal dus dat is +-220 kcal, 2 plakjes ontbijtspek is waarschijnlijk niet veel gram, als je uitgaat van 20g +-60 kcal. Omdat je geen brood erbij heet vallen de kcal totaal wel mee, +-430.

Blauwe kaas is +-325/100g, walnoten +-695/100g, olijfolie +-820/100ml, kipfilet +-115/100g, tartaartje +-175/100g. Dus ook bij de salade ligt het helemaal aan de hoeveelheid van alles of het bij elkaar veel is of niet. Heb je 20g blauwe kaas, 20g walnoten, 1 eetlepel olijfolie, 100g kipfilet en 100g tartaar dan zit je rond 615kcal, heb je 50g blauwe kaas en 30g walnoten dan zit je al rond 780. Ook je flink stuk kaas met mosterd, dat is +-350kcal/100g, dus 100g kaas of 30g kaas maakt dan best een verschil.

En ik weet natuurlijk niet waar je op mikt qua kcal.

Ik doe in de app ook vaak dan bv kwark invoeren en als de precieze die ik heb er niet in staat, dan kies ik gewoon de kwark die qua kcal/100g het meest in de buurt komt van degene die ik eet. En ik merk ook dat je na een tijdje wegen ook wel een beetje een gevoel hebt hoeveel gram een eetlepel granola is bv, of een boterham (maar die eet jij natuurlijk niet) of een avocado bv.

Ik vind zelf fatsecret erg fijn, je hebt daar bv ook "recent gegeten" dus als je elke dag hetzelfde ontbijt eet hoef je niet elke dag opnieuw alles op te zoeken maar klik je bij ontbijt gewoon de bovenste x aantal van recent gegeten aan. Evt kan je dan gewoon het gewicht wel nog iets aanpassen, maar je hoeft niet het hele voedingsmiddel elke keer weer te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 28-07-2019 11:37:36 ]
  Moderator / Miss SHO zondag 28 juli 2019 @ 11:29:15 #8
22592 crew  Ole
pi_188168417
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:49 schreef Goitske het volgende:
De slank klub ken ik niet. Was misschien wel goed geweest voor mijn moeder :o

Kennissen van m'n ouders zij deed het sherry dieet dat weet ik nog wel
Dat was het favoriete dieet van mijn moeder! Die heeft alle diëten gedaan.
Ben opgroeien met een moeder met obsessie voor gewicht word je ook dik :D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_188168551
Weekboodschappen gedaan, weer tijd om normaal te doen :)
Morgen kijken wat 3 weken vakantie voor schade hebben aangericht.
  zondag 28 juli 2019 @ 11:39:32 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188168568
Tx allen, natuurlijk is het wel te doen en ik heb jarenlang alles afgewogen en Dacht dus dat ik het wel wist, maar blijkbaar niet dus.
***
  zondag 28 juli 2019 @ 11:49:16 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188168686
Dit is trouwens de Granola:



4589kcal aan ingredienten, waarbij ik de stevia ( :X ) vervangen heb door 2 el. Agave siroop.

Zij zeggen 391kcal per portie, alleen niet hoe groot die portie dan is. 1/11e ongeveer.
Dus straks het eindproduct maar eens wegen en dan rekenen. ;)
***
pi_188168834
Ik ben nu ook meer aan het afwegen en waarbij ik 3 gewelde pruimen (voor de p**perij) op 15 gr zette op goed geluk. Maar vanochtend toch echt ff gewogen: 28 gram _O- Prima, maar idd toch ff anders voor het overzicht!
Gisteren hadden we een leuk Theatereftelingdinges (kleinzoon deed mee O+ ) op een lastige tijd, want lang in de auto en dan om 1830 voorstelling. Dus onderweg gestopt bij de Burgerking. Online op hun site staan alle ingredienten van elke ding _O_ En toen ik alles gisteravond invoerde bleek Samsung dat ook te weten.. dat was voor mij wel een bewijs dat mijn app best goed op de hoogte is.
  zondag 28 juli 2019 @ 12:12:24 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188168962
Hoe staan mensen hier tegenover stoomkokers? Of hoe die dingen precies heten?
Is dat nu echt beter / handiger?
Of is groente in water koken net zo relaxed en gebruik je hem eigenlijk niet meer?
  zondag 28 juli 2019 @ 12:16:57 #14
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188169025
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Hoe staan mensen hier tegenover stoomkokers? Of hoe die dingen precies heten?
Is dat nu echt beter / handiger?
Of is groente in water koken net zo relaxed en gebruik je hem eigenlijk niet meer?
Persoonlijke voorkeur, ik gebruik het nooit, mijn zus alleen maar. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 28 juli 2019 @ 12:20:12 #15
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188169068
En thx allen, ik ben erg blij met het ding. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188169165
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Hoe staan mensen hier tegenover stoomkokers? Of hoe die dingen precies heten?
Is dat nu echt beter / handiger?
Of is groente in water koken net zo relaxed en gebruik je hem eigenlijk niet meer?
Ik heb gewoon zo'n pan waarmee je kunt stomen. Geen behoefte aan zo'n lelijk ding op m'n aanrecht.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188169533
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Okok, ik overdreef... :@ maar dan nog, je eten moeten zoeken, die hebben natuurlijk weer niet de kwark van de lidl er in staan. Ik vind het echt een heleboel werk.
Maar goed, als ik inzicht wil, dan zal ik er toch aan moeten gaan geloven. ;)
Ik heb er inmiddels ook geen zin meer in, en dan hou ik 't amper vol. Dus in plaats van mezelf dan stom te vinden ofzo (:')), doe ik het lekker niet. Als ik wel wil berekenen, gewoon met pen en papier en rekenmachientje op telefoon erbij, afwegen, gewicht maal kcal per 100. Op een papiertje op het aanrecht werkt dat hier dan prima.

Scheelt als je regelmatig hetzelfde eet, of als je op een recept schrijft wat totaal per portie is. Dat als je wat ingevroren hebt, je zo kan zien wat erin zit, zonder apps enzo.
Kun je bv met je granola recept prima doen, dat je weet een portie is X gram en X kcal. En als je geen zin hebt om te wegen, als het spul is wat niet slap of taai wordt ofzo, gewoon eens per week afwegen. Heb hier een tijdje plastic wegwerpbekertjes gebruikt, havermout e.d. erin, die stapelden prima. Misschien werkt zoiets voor je? :)
pi_188169562
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Hoe staan mensen hier tegenover stoomkokers? Of hoe die dingen precies heten?
Is dat nu echt beter / handiger?
Of is groente in water koken net zo relaxed en gebruik je hem eigenlijk niet meer?
Stomen kan ook in de magnetron, ik heb van die bakjes met een klein gaatje in het deksel. Groente, mini beetje water, en gaan. Dat werkt voor mij goed genoeg, al heb ik het nooit met iets amders dan groente geprobeerd.
  zondag 28 juli 2019 @ 14:06:36 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188170585
En toch... totaal geen honger... Nou was dat stuk kaas gisteren om 23 uur, dus eigenlijk, qua 16:8...
Nu maar even ontbijten/lunchen/eten. :+
***
pi_188170641
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:26 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik heb gewoon zo'n pan waarmee je kunt stomen. Geen behoefte aan zo'n lelijk ding op m'n aanrecht.
Ik heb een soort netje waarmee je groenten in de pan kan stomen.
pi_188170752
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:26 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik heb gewoon zo'n pan waarmee je kunt stomen. Geen behoefte aan zo'n lelijk ding op m'n aanrecht.
Dit, ja. Zo'n inzetstuk voor een pan. En ook die gebruik ik eigenlijk alleen voor dumplings. :') Maar ik hou dan ook van helemaal doodgekookte groenten. :@
pi_188170754
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 09:53 schreef V1z0R het volgende:
Ah die weekmenu's van de Slank Klup :') m'n moeder was in die tijd altijd chagrijnig...
Een paar dagen geleden ben ik lid geworden van een FB-groep, doet me een beetje denken aan jouw verhaal. Zou van origine een groep zijn waar lekkere, calorisch verantwoorden recepten in worden uitgewisseld (recepten O+ ), maar het lijkt meer een dagboek voor afvallende huismoeders.

Helemaal bomvol met dames die leven op 800-1200 calorieën per dag en vervolgens vreselijk klagen dat ze, nadat ze slechtst 800 calorieën op een dag naar binnen hebben gewerkt, ‘s avonds een zak chips en een halve taart bingen omdat het “echt niet meer gaat”. Nee Karin, dat snap ik als je BMR al op 2500 ligt en je gewend bent om >3000 calorieën per dag te eten. :D :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188170875
Ik hou de aantallen wel weer even bij. Maar dat is vooral omdat ik bij het koken altijd de neiging heb om gerechten net wat lekkerder te maken door er nog wat kaas doorheen te doen of een vettere vleessoort te kiezen, extra nootjes, extra roomkaas oid. En door het bij te houden maak ik een bewustere keuze van welke 'extra's' ik het wel of niet waard vind.

Zo eet ik vanavond bijvoorbeeld pizza zonder kaas. De vorige keer had ik wel mozzarella, maar dat deed op deze manier eigenlijk helemaal niets. Dus dan laat ik het maar weg.

Vandaag wel een net lijstje:
O: roerei van drie kleine eieren, twee plakken ham en een handje snoeptomaatjes
L: bijna een heel groot blik tomatensoep van Unox
D: halve bloemkoolpizzabodem met tomatensaus, olijven, mais en ham
T: Propercorn chocolade popcorn

Gisteren niet netjes. Ging naar familie met teveel trek, dus toen ging ik los op de hapjes. Daarna ook nog met z'n alle gegeten. Maar ach.
O: Havermout, amandelmelk, cacao en banaan
L: Half blik tomatensoep met een Italiaanse bol
T: Helemaal los gegaan op stokbrood met verschillende veel te lekkere dipjes en een ijsthee
D: Broodje burger, klein beetje aardappelsalade en een gemengde salade
  zondag 28 juli 2019 @ 14:42:08 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188171009
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:20 schreef Cue_ het volgende:
Met myfitnesspall heb ik nog nooit aan een wieltje hoeven te draaien. Juist veelal gewichten invoeren.


Zo’n beetje mijn hele privacy te grabbel gegooid om erin te mogen. En wat krijg ik... wieltje! :{w

Granola komt op 50gr trouwens, per portie.
***
  zondag 28 juli 2019 @ 14:51:23 #25
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188171187
Porties vertrouw ik nooit zo in MFP.

Ik doe alles in gewicht. En per 1 gram aanzetten zodat je niet hoeft te klooien met decimalen en breuken :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')