abonnement Unibet Coolblue
pi_188758697
quote:
99s.gif Op maandag 2 september 2019 17:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wordt daar op gecontroleerd dan?
Wel goed verdienmodel vermoed ik.

En rotterdam is geloof ik soweiso relatief streng voor airbnb
pi_188759271
Ik erger me best wel aan fietsers die aan verkeerde kant van de Willemsbrug fietsen als ik vanuit Noordereiland de burg op fiets. Aangezien er wordt gebouw aan de verlengde Willemsbrug, worden fietsers naar de overkant geleid, maar als je langs Club Vie fietst, fiets je weer aan de goede kant, maar blijkbaar zijn mensen te lui om een beetje extra te fietsen...
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_188760289
Waar fietsen ze niet aan de verkeerde kant... bijna overal.
Bijv. op de Noordsingel. Fietsen ze tegen het verkeer in en gaan ze ook nog tegen de auto's geplakt fietsen (voor hen links dus). Als jij de juiste kant opfietst vinden ze dat jij maar opzij moet :?
pi_188762879
Ja, heb ik normaal eigenlijk geen last van op de Willemsbrug, maar sinds ze aan het bouwen zijn wel. Als ik vanaf Blaak fiets over de brug gaat iedereen voor het gemak het fietspad volgen om dan de verkeerde kant op te fietsen
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Admin dinsdag 3 september 2019 @ 10:43:36 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_188767603
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2019 20:01 schreef hemarookworst het volgende:
Ik erger me best wel aan fietsers die aan verkeerde kant van de Willemsbrug fietsen als ik vanuit Noordereiland de burg op fiets. Aangezien er wordt gebouw aan de verlengde Willemsbrug, worden fietsers naar de overkant geleid, maar als je langs Club Vie fietst, fiets je weer aan de goede kant, maar blijkbaar zijn mensen te lui om een beetje extra te fietsen...
Ja, dat is irritant.

Als ik vanaf Blaak kom steek ik gewoon netjes over zodat ik aan de rechterkant de brug op fiets. En er staat ook een bordje dat dat aangeeft, dus zo moeilijk lijkt me dat niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_188777126
Oh dit ziet er leuk uit!

Iemand al eens geweest?

https://degroteschijn.nl/
pi_188799779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:19 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh dit ziet er leuk uit!

Iemand al eens geweest?

https://degroteschijn.nl/
Is de eerste keer dat het gehouden wordt in Rotterdam. Eerder schijnbaar wel in Antwerpen.
pi_188800012
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2019 20:01 schreef hemarookworst het volgende:
Ik erger me best wel aan fietsers die aan verkeerde kant van de Willemsbrug fietsen als ik vanuit Noordereiland de burg op fiets. Aangezien er wordt gebouw aan de verlengde Willemsbrug, worden fietsers naar de overkant geleid, maar als je langs Club Vie fietst, fiets je weer aan de goede kant, maar blijkbaar zijn mensen te lui om een beetje extra te fietsen...
Ik doe dat ook, sorry :X
Woon namelijk op de oostpunt van het eiland, dus dat zou 2x extra oversteken betekenen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_188800618
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:25 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Is de eerste keer dat het gehouden wordt in Rotterdam. Eerder schijnbaar wel in Antwerpen.
Klinkt goed toch.. en lichtjesfeesten waren in al meer steden hip en leuk.

Denk dat ik mn dan alweer 12-jarige maar eens mee neem het bos in.
pi_188802765
Hmm opheffingsuitverkoop bij de anwbwinkel op zuidplein.

Kocht net nieuwe wandelschoenen van 119¤ afgeprijsd naar 45¤.
Alleen voor leden.
Normale prijs 139¤..........
happy me

Zo maar eens aan de wandel dus.
Even vast een proefrondje lopen.
pi_188802888
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 16:58 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm opheffingsuitverkoop bij de anwbwinkel op zuidplein.

Kocht net nieuwe wandelschoenen van 119¤ afgeprijsd naar 45¤.
Alleen voor leden.
Normale prijs 139¤..........
happy me

Zo maar eens aan de wandel dus.
Even vast een proefrondje lopen.
Top, ga ook ff kijken morgen. Gaat ie weg?
pi_188803595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Top, ga ook ff kijken morgen. Gaat ie weg?
Yup... eind december is ie weg.
Maar nu vanalles in de aanbieding.
Vooral wandelspullen...

Regenkleding natuurlijk niet _O-
pi_188803910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 14:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Klinkt goed toch.. en lichtjesfeesten waren in al meer steden hip en leuk.

Denk dat ik mn dan alweer 12-jarige maar eens mee neem het bos in.
En zaterdagavond vuurwerk kijken *O*
pi_188803927
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:08 schreef MCH het volgende:

[..]

En zaterdagavond vuurwerk kijken *O*
In kralingen?
pi_188803941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

In kralingen?
Bij de Maas, havendagen :T
pi_188804080
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Bij de Maas, havendagen :T
Ah deze zaterdag

Weet deze zaterdag van gekkigheid niet waar ik heen moet vrees ik :)

13.00 in alkmaar zijn...
Dochter heeft van 18.30 tot 22.30 een filmfeestje.
En ik moet ook nog een hok verschonen tot het geurloos is.

En eigenlijk ook nog een verjaardag e een rekencursus en whd dus... yikes.
Nahja misschien smiddags even naar de whd... zou toch rond uur of 3 hopelijk wel weer thuis zijn.
pi_188813808
quote:
Bewoners Tweebosbuurt moeten hun huis uit
De bewoners uit de Rotterdamse Tweebosbuurt moeten hun woning verlaten. Dat heeft de Rotterdamse rechter besloten, nadat corporatie Vestia een rechtszaak had aangespannen tegen de huurders. Volgens Menno Janssen van het actiecomité is de corporatie, die de buurt gaat slopen, in het gelijk gesteld.

Vestia spande een rechtszaak aan tegen ruim zestig huurders die weigeren hun woning te verlaten. Het buurtje in de Rotterdamse Afrikaanderwijk wordt gesloopt, 535 sociale woningen moeten plaatsmaken voor 374 duurdere woningen. Een harde kern van bewoners verzet zich tegen de plannen. Ze willen niet plaatsmaken voor ‘yuppen’, en zeggen dat de vervangende woningen te duur en te ver weg zijn.

‘De kantonrechter is van oordeel dat de vervangende woningen die Vestia de huurders heeft aangeboden, passend zijn. Verder is de tegemoetkoming in de verhuis- en inrichtingskosten die Vestia de huurders heeft aangeboden, volgens de kantonrechter niet te laag’, schrijft de rechtbank in een persbericht. ‘Het is niet gebleken dat de herstructureringsplannen van Vestia op eigen financieel gewin zijn gericht. De sloop en herbouw van woningen heeft (mede) als doel stedenbouwkundige en sociale verbeteringen tot stand te brengen.’
Gentrificatie _O_ :9~

Ik vermoed dat er voornamelijk bijstandsgerechtigden in de wijk wonen. Voor die groep is het ook niet nodig om in de stad te wonen.
pi_188814689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:07 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Gentrificatie _O_ :9~

Ik vermoed dat er voornamelijk bijstandsgerechtigden in de wijk wonen. Voor die groep is het ook niet nodig om in de stad te wonen.
En bejaarden en minima wonen er. Waren vanochtend nog op de radio.
Tenminste ik neem aan dat die 80-jarige die er al sinds haar 7e woont niet als bijstandsgerechtigde wordt gezien.....
pi_188814747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:05 schreef NedKelly het volgende:
En bejaarden en minima wonen er. Waren vanochtend nog op de radio.
Tenminste ik neem aan dat die 80-jarige die er al sinds haar 7e woont niet als bijstandsgerechtigde wordt gezien.....
Ja rot voor die mensen, maar die zullen ook moeten snappen dat de tijden dat je cheap cheap in de stad kon wonen voorbij is. Er is enorme woning te kort en dan hebben gesubsidieerde mensen nou eenmaal weinig keus. Beggars can't be choosers.

En Vestia regelt een verhuisvergoeding en vergelijkbare woningen. Dat is ook zo door de rechter beoordeeld.
pi_188815016
quote:
‘Het is niet gebleken dat de herstructureringsplannen van Vestia op eigen financieel gewin zijn gericht.
Ze zijn anders ook geen liefdadigheidsinstelling.

Overigens snap ik bwst dat die mensen helemaal niet willen verhuizen.
Hun eerste prioriteit is echt niet “the greater good” maar dat ze daar fijn wonen en niet weg willen.

(En in de wielewaal hebben ze dit ook jaaaaaaren kunnen rekken...)
pi_188815562
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:09 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ja rot voor die mensen, maar die zullen ook moeten snappen dat de tijden dat je cheap cheap in de stad kon wonen voorbij is. Er is enorme woning te kort en dan hebben gesubsidieerde mensen nou eenmaal weinig keus. Beggars can't be choosers.

En Vestia regelt een verhuisvergoeding en vergelijkbare woningen. Dat is ook zo door de rechter beoordeeld.
Er is een woningtekort, dus we breken huizen af en bouwen er minder terug. Dat is wel een beetje krom of niet?

Mensen die hun hele leven in Rotterdam en in een bepaalde wijk gewoond hebben de stad maar uitjagen want je mag er niet goedkoop (naar verhouding van je inkomen) wonen. Ik kots daar echt op. En ik stem niet links.
(Scheefwoners mogen overigens best gedwongen verhuizen)
Mijn opa en oma waren gewone arbeiders en woonden hun hele leven in Crooswijk. Ze zijn al een tijdje dood, en ik ben blij dat ze niet hebben mee hoeven maken dat ze op hun oude dag dan maar leuk in Spijkenisse moeten gaan wonen omdat een deel van Crooswijk gesloopt moest worden en omdat de stad vindt dat er voor zulke mensen geen plek is.
Lekker in een andere gemeente wonen, lekker ver bij je familie en je kennissen vandaan. Ook handig in het kader van de participatie maatschappij en mantelzorg etc.
En alsof er in de omliggende gemeente rond Rotterdam geen woningtekort is.

Mijn oudoom is gestorven op zijn 96e een paar maanden voor hij zijn huisje in de Wielewaal uit moest. Waar hij sinds 1948 woonde. Ja het was oud, maar het was een prima huisje.
pi_188815823
Verhuisvergoeding van Vestia :') :') Mag ik effe lachen.. Die stelt namelijk geen kut voor.

Wij zitten bij Havensteder en over een paar jaar willen ze de vloer in onze huiskamer vervangen. Krijgen we ook maar een simpel vergoedinkje voor die echt niet alle onkosten gaat dekken. Hoop trouwens dat we tegen die tijd gewoon daar weg zijn.
pi_188816114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:11 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Er is een woningtekort, dus we breken huizen af en bouwen er minder terug. Dat is wel een beetje krom of niet?

Mensen die hun hele leven in Rotterdam en in een bepaalde wijk gewoond hebben de stad maar uitjagen want je mag er niet goedkoop (naar verhouding van je inkomen) wonen. Ik kots daar echt op. En ik stem niet links.
(Scheefwoners mogen overigens best gedwongen verhuizen)
Mijn opa en oma waren gewone arbeiders en woonden hun hele leven in Crooswijk. Ze zijn al een tijdje dood, en ik ben blij dat ze niet hebben mee hoeven maken dat ze op hun oude dag dan maar leuk in Spijkenisse moeten gaan wonen omdat een deel van Crooswijk gesloopt moest worden en omdat de stad vindt dat er voor zulke mensen geen plek is.
Lekker in een andere gemeente wonen, lekker ver bij je familie en je kennissen vandaan. Ook handig in het kader van de participatie maatschappij en mantelzorg etc.
En alsof er in de omliggende gemeente rond Rotterdam geen woningtekort is.

Mijn oudoom is gestorven op zijn 96e een paar maanden voor hij zijn huisje in de Wielewaal uit moest. Waar hij sinds 1948 woonde. Ja het was oud, maar het was een prima huisje.
Die wielewaalhuisjes was wel een wonder dat ze nog stonden :)

Maar ik woon in carnisse... same daar.
Oude goedkope woningen weg en nieuwe huizen er voor terug.
Prima op zich... maar de gemiddelde harde werker in overal die zich hier nu thuis voelt en hier al generaties woont moet maar ophoepelen.

De nieuw te bouwen huizen... zijn niet een heel klein beetje duurder maar voor de gemiddelde arbeider gewoon ronduit onbetaalbaar.
Huur zit hier rond de 400-900¤.
Mensen krijgen subsidie en alles anders is hun salaris op voordat ze goed en wel halverwege de maand zijn...

Nieuwbouw: koopwoningen vanaf 3 ton.

Dat verschil is nogal groot als je het mij vraagt.

Ik kan dat als alleenstaande ouder met degelijke baan alvast niet betalen en het gros van de mensen hier heeft minder dan ik.
(En voor de mensen die zich spontaan zorgen maken... geen huursubsidie voor mij :) )
pi_188816136
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:09 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ja rot voor die mensen, maar die zullen ook moeten snappen dat de tijden dat je cheap cheap in de stad kon wonen voorbij is. Er is enorme woning te kort en dan hebben gesubsidieerde mensen nou eenmaal weinig keus. Beggars can't be choosers.

En Vestia regelt een verhuisvergoeding en vergelijkbare woningen. Dat is ook zo door de rechter beoordeeld.
Ik vind dit dus nogal egocentrisch en kortzichtig.
pi_188824922
Ah Oudedijk weer open tot 22u :')
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')