abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 augustus 2019 @ 22:45:09 #151
73386 Fazz
onderweg
pi_188290449
Ik weet eigenlijk niet wanneer we precies over gaan :') We hadden in eerste instantie november gezegd omdat we de tijd wilde hebben om ons huis te verkopen. Ons nieuwe huis staat al leeg dus daar zit flexibiliteit in :) Even komende week afwachten.

Qua werk valt het mee. Paar muurtjes verzetten en vloerbedekking eruit halen. Het is ruim genoeg om verder te klussen als we er al wonen :P

Wanneer gaan jullie over?
pi_188305619
quote:
7s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wanneer we precies over gaan :') We hadden in eerste instantie november gezegd omdat we de tijd wilde hebben om ons huis te verkopen. Ons nieuwe huis staat al leeg dus daar zit flexibiliteit in :) Even komende week afwachten.

Qua werk valt het mee. Paar muurtjes verzetten en vloerbedekking eruit halen. Het is ruim genoeg om verder te klussen als we er al wonen :P

Wanneer gaan jullie over?
Nieuwe huis al leeg? Oh joh, dat in deze tijd. Maar wel fijn!
Wij gaan eind november over.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:42:33 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188326385
Oh jongens! Dat huis met die kleine badkamer is weer te koop. We gaan kijken O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:54:01 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188326546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:42 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens! Dat huis met die kleine badkamer is weer te koop. We gaan kijken O+
Spannend!
pi_188326553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:42 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens! Dat huis met die kleine badkamer is weer te koop. We gaan kijken O+
Was ie eerst verkocht onder voorbehoud dan ofzo? Sorry niet helemaal goed gevolgd denk ik :@

Wij zitten deze week/komende week(weken? hopelijk niet :+) in spanning, maandag alle documentatie ingeleverd voor de hypotheekaanvraag. Volgens mij zijn er geen gekke dingen bij ons aan de hand, dus hopelijk is het qua aanvragen rustig in de vakantietijd. En zijn er bij de verstrekkers ook niet teveel mensen op vakantie en kan het vlotjes in behandeling worden genomen :P

Voelt echt als de laatste onzekerheidloodjes!

Morgen vriendin jarig, hopelijk krijgt ze een onverwachts snel extra verjaardagscadeautje :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 10:42:09 #156
5428 crew  miss_sly
pi_188327088
Wij waren even bij het nieuwe huis zondag. Nu de steigers weg zijn boven, ziet het er al erg mooi uit, vind ik. Het lijkt ook echt op het plaatje uit de brochure destijds :D


Intussen zijn we bezig met onze zoektocht naar de perfecte banken. Het idee van de badkamer begint vorm te krijgen; na de bouwvak even met de aannemer gaan zitten hierover. Vloeren zijn we over uit en de offertes zijn akkoord gegeven.

Over drie weken hebben we Amsterdam verlaten :o Wie had dat nou gedacht, een aantal jaren geleden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Dotteke op 20-06-2023 13:38:59 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:49:43 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188328067
O+ fraai hoor!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:09:04 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188329297
Dat ziet er goed uit Miss :). Ze gaan hard!

Wij hebben inmiddels een week de sleutel w/ en er wordt hard gewerkt. De stukadoors hebben de zolder en 1e verdieping al helemaal gestuct, de verfspuiten stonden gisteravond al klaar voor het witten en ze hebben ons beloofd dat wij vrijdag of zaterdag zelf aan de slag kunnen *O* . Dat is bijna een week eerder dan gepland dus daar zijn we blij mee! Het wordt nu al zo mooi O+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:39:47 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188329847
Mooi Sly! En dat gaat hard Tante Soesa!

In een notendop lopen er hier twee processen door elkaar:

Een nieuwbouwproject in de buurt van Weert (heel tof, volgende week bij de makelaar, we hebben een optie op een bouwnummer) en een huis dat eerder volgens de makelaar verkocht was, op Funda alleen op 'onder bod' gestaan en nu weer te koop is. In theorie voldoet het aan alle eisen, al wordt de badkamer krijgen zoals we hem hebben willen, wel enorm proppen... Keuzes, keuzes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:29:14 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188330717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:39 schreef Tink89 het volgende:
Mooi Sly! En dat gaat hard Tante Soesa!

In een notendop lopen er hier twee processen door elkaar:

Een nieuwbouwproject in de buurt van Weert (heel tof, volgende week bij de makelaar, we hebben een optie op een bouwnummer) en een huis dat eerder volgens de makelaar verkocht was, op Funda alleen op 'onder bod' gestaan en nu weer te koop is. In theorie voldoet het aan alle eisen, al wordt de badkamer krijgen zoals we hem hebben willen, wel enorm proppen... Keuzes, keuzes.
Als dat nieuwbouwproject een beetje leuk is (kavel, locatie, niet te dicht op elkaar gebouwd allemaal) dan zou ik daar voor gaan.
Hell, bij ons is serieus de afweging tussen het verbouwen van onze behoorlijk ruime jaren 70 tweekapper op een toplocatie en nieuwbouw(en) langsgekomen, waarbij mijn voorkeur eigenlijk nog steeds voor dat laatste is, maar de heren willen hier niet weg.

Maar een nieuw huis, volgens de huidige bouwstandaarden, overal vloerverwarming, geen gas, nul-op-de-meter of zelfs energie-plus vs een huis waar je altijd aan blijft verbouwen.... alleen als die laatste op een toplocatie ligt en een forse(re) tuin (en bijvoorbeeld een garage) heeft zou ik daar voor gaan. Maar goed, ik kan een nieuwbouwhuis op onze huidige locatie ook niet betalen, terwijl ik ons huis wel voor een ton kan verbouwen, dus dat betekent dat je misschien wel meer huis hebt bij een bestaand huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 augustus 2019 @ 14:54:44 #161
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188331090
Mooi miss_sly! Dat schiet al op ook! En wat fijn dat alles zo vlot Soesa, dat scheelt stressen.

Bij ons schiet het ook op. Afgelopen weekend wilden we even door de passage van ons complex lopen (die is openbaar) en de parkeergarage bekijken (je moet wat als je niet naar je appartement kan kijken), toen bleek dat de deur naar de liften open stond! We zijn dus even naar boven gezoefd en hebben even door het raam van ons appartement kunnen gluren. De keuken zit er in, alles is behangen, de deurbel doet het *) Met het houtwerk op de galerijen schieten ze ook op (oh, het ruikt zo lekker naar vers hout nu!). Wij vinden het echt heel gaaf worden en het was fijn om weer even een beeld te krijgen *O*

Nog 6 weken een een paar dagen. Ik kan niet wachten! Ik vind de woonkamer nog steeds wel heel klein voelen, maar ik wil inmiddels écht écht écht weg uit ons huidige huis, dus onze huidige balzaal voelt ook niet fijn meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes! In de witte bakken komen nog planten. Het houtwerk verloopt qua kleur, dus bovenaan is donkerder dan onderin. In het gebouw zie je stukken ruwer afgewerkt beton. Dat is van de oude monumentale loods waar het hele ding bovenop gebouwd is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:55:08 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188331095
Het is vooral dat het bestaande huis veel groter is (iig beneden) en een slaapkamer meer heeft en een garage. Maar wel een kleinere tuin en idd niet energiezuinig...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:58:01 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_188331157
Het ligt er echt maar net aan wat je persoonlijke voorkeur is natuurlijk, leandra. Ik zou dus écht schijtongelukkig worden in een nieuwbouwproject :@
disclaimer
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:00:31 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188331200
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
Het ligt er echt maar net aan wat je persoonlijke voorkeur is natuurlijk, leandra. Ik zou dus écht schijtongelukkig worden in een nieuwbouwproject :@
Haha, dit wilde ik ook net zeggen ;).
KuikenGuppy
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:00:58 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_188331210
Oh, het lijkt er al echt wel op, chell! Leuk om het steeds meer vorm te zien krijgen!

Sly, is die hele kast straks van jullie? :o
disclaimer
pi_188331232
Wij hadden een mini vervouwing. Vergeleken bij de meeste hier stelt het niks voor. Maar wij zijn er blij mee.

pi_188331252
En maar net waar je vandaan komt. Ik kom uit een jaren '70 'schimmelappartement' (oke zo erg was het ook weer niet, maar laten we zeggen dat het qua onderhoud, afwerking, energiezuinig etc te wensen over liet), woon nu alweer iets meer dan een half jaartje bij mijn vriendin in (die al 2,5 jaar hier in een nieuwbouwappartement woont) en het is toch wel een verademing qua nieuwigheid, vloerverwarming, etc etc.

Straks dan wel niet naar nieuwbouw, maar het voelt nu ook weer als een stap vooruit gezien de renovatie die is doorgevoerd. Echt een verademing om straks in een goed geïsoleerd huis met nieuwe spullen, mooie afwerking, energiezuinig, etc te zitten.

Zou voor mij niet opwegen om een aan een oudere kluswoning te beginnen maar dat komt ook tegen mijn aversie tegen klussen :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:03:28 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_188331258
Dat is wel lekker opgeknapt, Ferrari! Poept vast véél beter ;)
disclaimer
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 augustus 2019 @ 15:04:47 #169
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188331280
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
Het ligt er echt maar net aan wat je persoonlijke voorkeur is natuurlijk, leandra. Ik zou dus écht schijtongelukkig worden in een nieuwbouwproject :@
Dit! De enige reden dat wij nu wel nieuwbouw gaan wonen is omdat het een bijzonder gaaf gebouw is op een hele toffe locatie (en in een gemixte wijk met oud & nieuw, niet in een wijk met alleen maar nieuw).

@ferrari_rood, daar zou ik ook blij mee zijn! Mooi geworden!
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 15:07:39 #170
5428 crew  miss_sly
pi_188331332
Wat fijn dat het zo vlot loopt, Tante-Soesa!

O Chell, ziet er inderdaad heel gaaf uit! Kan me voorstellen dat je weg wil.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, het lijkt er al echt wel op, chell! Leuk om het steeds meer vorm te zien krijgen!

Sly, is die hele kast straks van jullie? :o
De helft, he, de linkerkant. Het is een tweekapper.

Wij zijn wel fan van nieuwbouw, trouwens. Ik zou zelf ook best een bestaand huis willen (laten) verbouwen, maar dat wil mijn lief liever niet. Ons appartement toen was net te doen, denk ik, wat hem betreft. Een volledig nieuw, goed geisoleerd, niet krakend huis zonder schimmel en ander mogelijk gedoe heeft heel erg zijn voorkeur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 augustus 2019 @ 15:11:07 #171
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188331392
Haha, is dat kraken een mannending? Mijn lief ergert zich ook kapot aan ons krakende huis! Het is echt één van de dingen waar hij enorm naar uitkijkt, een huis zonder krakende vloeren.
pi_188331414
Wij hadden een nieuwbouwhuis uit een project en ik vond het niks :@

Zou best nog wel eens nieuw willen bouwen. Maar dan wel in oude stijl ofzo. Geen idee hoe ik dat uit moet leggen. Ik hou van een huis met hoekjes enzo. En nee daarmee bedoel ik niet hokkerig.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:19:35 #173
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_188331552
Ziet er fantastisch uit Chell, schiet lekker op zo!

En oud of nieuw, hangt van zoveel factoren af. Ik was 10 jaar geleden helemaal verliefd op ons huis, jaren ‘30 woning die er wel oké uitzag maar waar ook nog wel het een en ander aan gedaan moest worden, vooral op esthetisch vlak. Inmiddels vind ik dit huis vooral veel geklus en gedoe. En nou juist dat laatste is niks voor ons, is gebleken :+. Ik besteed liever mn geld en tijd aan andere dingen dan aan 3x (!) hetzelfde toilet verbouwen omdat het wéér op een andere plek lekt...

Daarnaast is de ruimte in en om het huis gewoon niet al te ruim :+. Dat de tuin niet groot is, is oké. Maar een fiets uit onze schuur halen is praktisch onmogelijk, komt door de vorm van de schuur. En die kan ook gewoon niet anders omdat de ruimte er niet is. Dat soort dingen allemaal zorgen ervoor dat ik echt enorm uitkijk naar onze nieuwe woning. Gisteren waren we daar en toen ik in de tuin stond hoorde ik bij de buren keihard Nederlandstalige muziek aanstaan, eenmaal binnen hoorde ik daar helemaal niks van O+ . Dat is hier nu wel echt heel anders. Als de baby van 2 huizen verderop honger heeft dan hoort praktisch het hele blok het.

Maar net als met alles is het ene oude huis het andere niet en dat geldt ook voor nieuwbouw.
pi_188331648
Wij wonen nu jaren 70. Tja energiezuinig is het niet al doen we ons best. We hebben wel een grote oprit en een mwah tuin. Wel een ruime wijk en ruime straat. Nieuwbouw is fors duurder en je zit dan overal een stuk verder vanaf hier.

Sly wat een kast en weg uit jullie geliefde Amsterdam dan zou wel even wennen zijn.

Cell wordt mooi zo

Soesa gaat hard bij jullie.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:26:56 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_188331697
Dat is dan regiogebonden, qua ruimte, want hier zijn in de regel de tuinen van bestaande huizen minstens 3 keer zo groot als van nieuwbouwwoningen :D dat is júist hetgene wat ik er namelijk zo deprimerend aan vind, al die rijen en rijen van kleine rechthoekige tuintjes ;(
Ik hou gewoon niet zo van rechte lijnen denk ik ;)

Ik begrijp de aantrekking van een nieuw huis wel, maar het is echt niet voor mij. Geef mij maar rare hoekjes en onverwachte bochtjes.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')