abonnement Unibet Coolblue
pi_188241648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 00:44 schreef liesje1979 het volgende:
306
Dan moeten ze netjes stempelen.
Je ziet ook dat de medewerkers van de immigratie het ook al snel door hebben. In het begin stempelt men dus 'ruim' maar al snel stempelt men veel economischer.
Oekraïne stempelt achterin het paspoort, dat lijkt handig, ze kunnen goed je reispatroon zien, en normaliter kunnen ze dan snel plaatsen, maar in mijn geval moeten ze dan toch goed doorbladeren.
Daarnaast zijn ze in Turkije er ook wel klaar mee, begint medewerker vooraan met bladeren, wordt niets, begint achteraan, wordt ook niets, dus plempen ze daar tegenwoordig maar ergens een stempel en bij het uitreizen vinden ze die in reis stempel ook allemaal niet meer zo boeiend en plempen ze ook maar plompverloren ergens een stempel in plaats van bij de in reis stempel.

Het valt mij eigenlijk op dat men nooit echt moeilijk doet bij het in en uitreizen van dezelfde landen. Ik had wel wat meer vragen verwacht. Maar dat is tot nu toe voorbehouden aan de medewerkers van de veiligheidscontrole in Israel die volledig in paniek schieten met mijn paspoort....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:00:36 #27
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188269752
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
Maar dat is tot nu toe voorbehouden aan de medewerkers van de veiligheidscontrole in Israel die volledig in paniek schieten met mijn paspoort....
:D. Dan begin je gelijk al op een 6 bij je stickertje :P, of valt dat nog wel mee?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:53:57 #28
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188270734
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 19:00 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

:D. Dan begin je gelijk al op een 6 bij je stickertje :P, of valt dat nog wel mee?
Ik vind het altijd kostelijk om te zien hoe de eerste medewerkster in Tel Aviv direct ziet dat zij niks mag, voor de vorm wat vragen stelt, vervolgens de supervisor die voor dezelfde vorm ook wat vragen stelt en dan de de shift supervisor erbij haalt, die op alle mogelijke manieren vragen stelt of antwoorden wil ontlokken maar tot de conclusie komt dat ik exact dezelfde training heb gehad en dat de vragen welke deze stelt geen resultaat zullen opleveren.

Ik krijg altijd de extra controle inderdaad, maar dat is eigenlijk allemaal niet zo erg, direct bij het begin van de veiligheidscontrole ziet men aan de speciale kleur van de sticker dat ik deze controle nodig heb en mag direct naar voren. Die controle is grondig (nou ja eerst regulier en daarna de 2de) en mijn tablet gaat er op 20 verschillende keren doorheen maar dan heb je het ook wel gehad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:02:27 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188331243
Huidig paspoort. Heb een vorige nog bewaard voor de stempels, maar heb hem nu niet bij de hand.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 15:58:07 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188332221
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:54 schreef SeLang het volgende:
Mijn coolste stempel is van 11 september 2001. Ik was in de lucht toen de aanslagen plaatsvonden en zag de eerste toren instorten op een TV scherm tijdens een tussenlanding in Singapore. Daarna weer terug het vliegtuig in :P

[ afbeelding ]

Het paspoort waar dit stempel in staat heeft trouwens 124 stempels en 16 plakkers! :D
Wow, dat is zeker een bijzondere stempel!

Ik zal zo eens mijn paspoort erbij pakken.

Welk fotoprogramma gebruiken jullie? Ik gebruikte altijd photobucket maar daar moet je tegenwoordig voor betalen -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:59:08 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188423615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow, dat is zeker een bijzondere stempel!

Ik zal zo eens mijn paspoort erbij pakken.

Welk fotoprogramma gebruiken jullie? Ik gebruikte altijd photobucket maar daar moet je tegenwoordig voor betalen -O-
Imgur.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_188429316
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je ziet ook dat de medewerkers van de immigratie het ook al snel door hebben. In het begin stempelt men dus 'ruim' maar al snel stempelt men veel economischer.
Oekraïne stempelt achterin het paspoort, dat lijkt handig, ze kunnen goed je reispatroon zien, en normaliter kunnen ze dan snel plaatsen, maar in mijn geval moeten ze dan toch goed doorbladeren.
Daarnaast zijn ze in Turkije er ook wel klaar mee, begint medewerker vooraan met bladeren, wordt niets, begint achteraan, wordt ook niets, dus plempen ze daar tegenwoordig maar ergens een stempel en bij het uitreizen vinden ze die in reis stempel ook allemaal niet meer zo boeiend en plempen ze ook maar plompverloren ergens een stempel in plaats van bij de in reis stempel.

Het valt mij eigenlijk op dat men nooit echt moeilijk doet bij het in en uitreizen van dezelfde landen. Ik had wel wat meer vragen verwacht. Maar dat is tot nu toe voorbehouden aan de medewerkers van de veiligheidscontrole in Israel die volledig in paniek schieten met mijn paspoort....
Toen ik in Korea was maakten ze netjes het paspoort open en stempelden ze op de eerste pagina. Ga over een paar weken weer, zou mooi zijn als ze hem dan netjes er naast zetten O+
pi_188594084
Ergens heb ik er wel foto's van maar kan ze zo gauw niet vinden. Moest een keer mijn paspoort vernieuwen omdat er geen vrije bladzijdes meer waren.
pi_188596694
Jammer dat ze in aantal Aziatische landen nu geen stempels meer geven. Je krijgt zo’n digitaal blaadje wat je eigenlijk meteen kan weggooien. Vraag me af of je die er zelf in mag plakken eigenlijk. Anyone? Macau en Hongkong bijv. En zuid Korea was t ook al :( bang dat dat over paar jaar op meeste plekken zo zal gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:35 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Toen ik in Korea was maakten ze netjes het paspoort open en stempelden ze op de eerste pagina. Ga over een paar weken weer, zou mooi zijn als ze hem dan netjes er naast zetten O+
Doen ze dus niet meer sinds vorig jaar. Misschien in noord nog wel ;-)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_189103742
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 00:28 schreef RipCity het volgende:
Jammer dat ze in aantal Aziatische landen nu geen stempels meer geven. Je krijgt zo’n digitaal blaadje wat je eigenlijk meteen kan weggooien. Vraag me af of je die er zelf in mag plakken eigenlijk. Anyone? Macau en Hongkong bijv. En zuid Korea was t ook al :( bang dat dat over paar jaar op meeste plekken zo zal gaan.
[..]

Doen ze dus niet meer sinds vorig jaar. Misschien in noord nog wel ;-)
Inderdaad, je krijgt alleen nog maar een karig blaadje :'(
pi_189121754
Doe het met een id kaart xD.
Reis vrij geregeld in het jaar maar voor alsnog gewoon goedkoop binnen Europa.

Reizen pas sinds aantal jaar ontdekt. En Europa heeft geweldig mooie plekken. Qua kosten hou ik het daar nog even bij, voor paar tientjes retour en een normaal hotel.

Geen stempels dus.
Wel wat landen afgevinkt natuurlijk. Op dit moment zit ik in Hongarije.
  One tough cookie woensdag 25 september 2019 @ 23:15:56 #37
169210 liesje1979
pi_189122750
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 00:28 schreef RipCity het volgende:
Jammer dat ze in aantal Aziatische landen nu geen stempels meer geven. Je krijgt zo’n digitaal blaadje wat je eigenlijk meteen kan weggooien. Vraag me af of je die er zelf in mag plakken eigenlijk. Anyone? Macau en Hongkong bijv. En zuid Korea was t ook al :( bang dat dat over paar jaar op meeste plekken zo zal gaan.
[..]

Doen ze dus niet meer sinds vorig jaar. Misschien in noord nog wel ;-)
Ik heb mijn transniistrie papiertje met een plakbandje in mijn paspoort geplakt, als het ergens problemen oplever is ie er zo weer uit, Heb toevallig vorige week bij de douane op Eindhoven gevraagd of het toegestaan was, het antwoord van beambte was een beetje hetzelfde, je mag nooit iets zelf in je paspoort schrijven of stempelen ofzo maar hier zag hij weinig problemen in. Je moet het dan uiteraard wel op een lege pagina doen en niet over stempels heen. Ben er inmiddels nu 3x mee door de douane geweest en niemand die er verder wat van zei. :)
pi_189133097
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:15 schreef liesje1979 het volgende:
Ben er inmiddels nu 3x mee door de douane geweest en niemand die er verder wat van zei.
Je moet het ook vragen aan de medewerker van de paspoortcontrole, de Marechaussee. De medewerker van de douane controleert of je spullen meeneemt die niet mogen of waar mogelijk belasting voor betaald moeten worden, die hebben nu net weer niets te zeggen over je reisdocument.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')