Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36 |
SPOILER Etappe 19: Saint-Jean-de-Maurienne - Tignes, 126,5 kmNou, jongens en meisjes, het droomplan kwam niet helemaal van de grond. Ondanks het feit dat de kans vrij groot was dat de 18e rit een tegenvallend verloop zou kennen is er toch altijd de hoop dat er knuppels in hoenderhokken worden gegooid. Dat viel behoorlijk tegen, al kende de rit toch enkele vermakelijke passages. Zo duurde het bijvoorbeeld een uur voor de vlucht van de dag vertrokken was. We zagen een stuk of 100 aanvalspogingen, waarvan Alexey Lutsenko meer dan eens de aanstoker was. Pas na een kilometer of 50 zagen we eindelijk een groep wegrijden, we bevonden ons toen in de lange vallei richting de Vars. Nadat de kopgroep eindelijk vertrokken was liep de voorsprong van de grote kopgroep snel op, voor ze het wisten hadden ze vijf minuten voorsprong. Quick Step controleerde wel, maar ondanks de aanwezigheid van Nairo Quintana in de kopgroep vonden ze het toch niet echt nodig om het verschil te beperken. Op de Col de Vars liepen de koplopers zelfs nog verder uit, op de top van deze klim hadden ze een minuut of zeven voorsprong. In het peloton gebeurde op deze eerste zware klim voorlopig nog niets, we zagen pas in de afdaling wat gebeuren. Een valpartij, met onder meer George Bennett en Nicolas Roche. Even leek ONZE Sjors een groot probleem te hebben, maar hij kon uiteindelijk toch weer terugkeren in het peloton. Vooraan zagen we ondertussen dat Van Avermaet en Bernard waren weggereden uit de kopgroep, ze reden met z'n tweeën snel een voorsprong van anderhalve minuut bij elkaar op de achtervolgers. Op de Izoard zagen we lang niets gebeuren, totdat Movistar op kop begon te rammen. Een bevreemdend beeld, aangezien Movistar Nairo Quintana in de kopgroep had zitten. De voorsprong van de koplopers was ondertussen opgelopen richting acht minuten en dus kwam Quintana in de buurt van het virtuele podium. In die situatie had Movistar dus eigenlijk niets moeten doen, maar in plaats daarvan reden ze kilometerslang hard op kop. De voorsprong slonk richting vijf minuten en de groep der favorieten dunde stevig uit, op een gegeven moment waren er nog maar een stuk of 18 renners overgebleven. Vooraan zagen we tegen die tijd dat Bernard was weggereden bij Van Avermaet, maar op de top van de klim werd Bernard toch weer ingerekend door de achtervolgers. Caruso won het sprintje voor de bergpunten, Bardet pakte daar de tweede plaats. Daardoor kwam Bardet wel ineens dicht in de buurt van Tim Wellens, die ook in de aanval was maar op de Izoard moest lossen. Nadat Marc Soler namens Movistar lang op kop had gereden leken ze toch weer tot inkeer te komen. Ze stopten met rijden en daardoor groeide de voorsprong van de koplopers in de afdaling van de Izoard weer. Snapt iemand het nog? Ik snap er ondertussen nog steeds niets van, Movistar is een merkwaardige ploeg. Doordat Movistar stopte met rijden zagen we in ieder geval in de afdaling en de vallei na Briançon andere ploegen op kop rijden. Bora en FDJ hadden een mannetje op kop gezet, maar later kwamen we toch weer uit bij het vertrouwde patroon. Een mannetje van Ineos op kop, terug naar oude tijd. Castroviejo mocht de schade gaan beperken. In aanloop naar de Galibier zagen we allerlei aanvalspogingen vooraan, waardoor de kopgroep uit elkaar spatte. Een van de opmerkelijke dingen die we zagen was dat Greg Van Avermaet aan het werken was voor Serge Pauwels, zijn ploeggenoot. Een beeld voor de eeuwigheid. Even leek Pauwels met een aantal andere mindere goden met een voorsprong aan de Galibier te kunnen beginnen, maar een groep met Quintana, Bardet en Adam Yates sloot toch weer aan. Tot op een kilometer of 10 van de top van de Galibier zagen we zowel voorin als in het peloton weinig gebeuren, de voorsprong bleef ook stabiel rond een minuut of vijf. Pas toen begonnen vooraan de demarrages, met weer een actieve Lutsenko. Verrassend was dat Adam Yates toen al moest lossen, hij gaat de prestaties van zijn broer deze Tour niet meer evenaren. Na nog een demarrage van Lutsenko zagen we een tijd later ineens Quintana wegrijden. Voor de tweede rustdag leek het nog nergens op, maar de Colombiaan heeft zijn benen weer gevonden. In korte tijd sloeg hij meteen een gat van een halve minuut met Bardet en Lutsenko, zijn naaste belagers. In het peloton zagen we nog steeds niets gebeuren. Castroviejo was ondertussen klaar met knechten en werd afgelost door Van Baarle, die oorspronkelijk in de kopgroep zat maar zich uit had laten zakken. Van Baarle en Poels reden samen op kop, maar ze deden niets van de voorsprong van Quintana af. De misvormde capibara liep zelfs uit, zijn voorsprong groeide naar zes minuten. Toen Quintana al bijna bijna boven was op de Galibier zagen we pas actie in de groep der favorieten, Egan Bernal ging in de aanval. Hij kreeg aanvankelijk Valverde met zich mee, maar die kwam heel snel tot de conclusie dat hij zich boven 2000 meter hoogte bevond en parkeerde daarom vrij hard. De herstelde Mas moest daarna controleren voor Alaphilippe, maar Bernal liep uit naar een voorsprong van een halve minuut. Net op het moment dat Bernal op weg leek om de Tour voorzichtig naar zijn hand te zetten zagen we zijn ploeggenoot Thomas in de aanval gaan. De winnaar van vorig jaar wil ook dit jaar heel graag winnen en wilde daarom zijn jonge ploegmaat niet te ver weg laten rijden. Een volkomen onbegrijpelijke demarrage, al kwam er daardoor wel wat leven in de brouwerij. Pinot moest zich ook ineens laten zien en Alaphilippe moest dan toch lossen. Wel dicht bij de top, dus zijn achterstand op de andere jongens werd nooit groot. Landa, Buchmann en Kruijswijk gingen gewoon met Pinot mee, die het gat met Thomas wist te dichten. Ook Uran was er nog bij, alle Colombiaantjes hebben blijkbaar een perfecte rustdag gehad. Samen kwamen ze over de top, terwijl Alaphilippe op een seconde of 20 hing, mede geholpen door een zetje van een soigneur. Met of zonder soigneur, Alaphilippe kan zo goed dalen dat hij na een paar kilometer dalen alweer de aansluiting wist te vinden met de rest. Het kan zomaar een pijnlijke blunder blijken van de rest, dit was toch wel de rit om hem definitief de nek om te draaien. Als ze er vandaag wat vroeger aan waren begonnen hadden we Alaphilippe niet meer gezien, nu draagt hij nog steeds de gele trui met anderhalve minuut voorsprong op de nummer twee. Even leek het er nog op alsof hij zelfs wat tijd ging pakken, want nadat hij aansloot in de afdaling schoof hij meteen naar voren en deed hij een poging om weg te rijden. Die poging slaagde niet, het laatste deel van de afdaling was minder moeilijk en dus kon het gat makkelijk gedicht worden. Bernal ging ondertussen ook hard naar beneden, hij had nog steeds een voorsprong van een halve minuut op de groep der favorieten. Quintana kende in de afdaling geen problemen meer, hij kwam solo aan in Valloire. Anderhalve minuut achter hem werd Romain Bardet tweede. Eerherstel voor beide heren, die er de afgelopen twee weken niet veel van hadden gebakken. Quintana laat zien dat hij toch nog relevant is door de rit te winnen en op te schuiven in het klassement, Bardet weet zijn Tour dan weer te redden door de bolletjestrui over te nemen. De sterke Lutsenko werd derde, andere overblijvers uit de kopgroep waren Caruso en Kämna. De eerste van de favorieten was Bernal, hij kwam in de straten van Valloire nog aansluiten bij een groepje met Benoot. Iets meer dan een halve minuut na hem kwam de groep met Kruijswijk binnen, terwijl we ondertussen hoorden dat Bennett nóg een keer was gevallen. Al met al een behoorlijk tegenvallende rit. Een mooie overwinning voor Quintana, maar verder hadden we er toch meer van verwacht. De aanval van Bernal was sterk, maar hij had er beter wat eerder aan kunnen beginnen. We houden nog maar twee ritten over, die allebei beduidend minder zwaar zijn dan de vorige rit. De andere favorieten moeten nog steeds van Alaphilippe af, wat moeilijk wordt als ze zo afwachtend blijven rijden. Het zal waarschijnlijk nog steeds van Movistar moeten komen, maar dan moeten ze wel iets slimmer rijden dan gisteren. Als ze op de Izaord niet versnellen pakt Quintana misschien nog wel veel meer tijd, maar intern hebben ze al afscheid genomen van Quintana dus het is maar de vraag of ze daar zelf zo over denken. Waar we op moeten hopen is dat deze lange rit van 200 kilometer een investering is geweest waar we later de vruchten van gaan plukken. We moeten hopen dat iedereen zo hard naar de tering is gegaan dat we tijdens de komende twee ritten een ware slijtageslag en een spekstakelstuk gaan meemaken. Dromen mag, maar de meeste dromen zijn bedrog. De tweede van drie ritten in de Alpen brengt de renners naar Tignes. Het lijkt op papier een vrij middelmatige rit, maar misschien dat dit dan juist de rit wordt waar alles gaat gebeuren. Laten we voor het humorgehalte in ieder geval ook hopen dat Bernal en Thomas achter elkaar aan blijven rijden. Anarchie bij Ineos, in het verleden zelden vertoond. Op papier lijkt Bernal nu de gedoodverfde winnaar, maar dan moeten ze wel een keer wat vroeger gaan koersen. Anders komen ze nooit meer van Alaphilippe af. Het kan daarbij ook wel helpen als zijn ploeggenoot geen pogingen meer wagen om zijn voorsprong te beperken. We gaan het meemaken, spannend! Na de finish in Valloire zijn de renners via de Télégraphe naar beneden gegaan en een aantal kilometer verder vervoerd door de vallei van de Maurienne. Daar zijn ze uitgekomen in Saint-Jean-de-Maurienne, een dorpje in de Savoie met 8200 inwoners. Het plaatsje moet het vooral van toerisme hebben, overal in de buurt zijn hier bergen. De toerist die hier komt heeft keuze uit een stuk of 24 skistations, een aantal van die skistations kwamen we tijdens de vorige rit al tegen. Ook La Toussuire ligt hier in de buurt, om maar wat te noemen. Ze noemen Saint-Jean-de-Maurienne ook wel de Poort van de Sybelles, wat niet echt een sexy bijnaam is. Klinkt eerder als een geslachtsziekte, maar dat zal verder aan mij liggen. Enfin, er komen hier dus vooral skiërs vandaan, zoals Jean-Noël Augert, Jean-Pierre Vidal en Jean-Baptiste Grange. Ik ken ze niet, maar ze zullen vast goed zijn (geweest). Buiten het toeristische verhaal is Saint-Jean-de-Maurienne een aardig lelijke stad waar ze het vooral van de industrie moeten hebben, de aluminiumindustrie om precies te zijn. In het roadbook wordt er nog wat gezegd over de lokale kerk, maar dat is eigenlijk helemaal geen fraai ding. Ze moeten het hier vooral van de locatie hebben, in de vallei aan de voet van zoveel bergen. Daarom passeert de koers hier best vaak. Het is de vijfde keer dat de Tour hier is, als startplaats debuteerde de stad in 2006. Toen gingen we op weg naar Morzine, de rit die iedereen nog kent vanwege Floyd Landis. De Amerikaan die een dag eerder nog door het ijs zakte nam een flinke borrel en een bloedzak en fietste iedereen volledig naar huis. Die overwinning is naderhand wel afgepakt, dus nu staat Sastre op de erelijst. De Erik Dekker van Spanje toch wel, onze Carlos. Goed, daarna keerden we in 2010 nog eens terug naar Saint-Jean-de-Maurienne, voor een aankomst. Een rit van Morzine-Avoriaz naar dit dorpje werd gewonnen door de man die altijd zielig keek, Sandy Casar. De Franse rittenkaper was Luis Leon Sanchez en Damiano Cunego te snel af in de sprint. Daarna vertrok er in 2012 nog eens een rit vanuit dit plaatsje, we gingen toen naar Annonay-Davézieux waar de altijd hypocriete David Millar wist te winnen vanuit de vlucht. De laatste aankomst in Saint-Jean dateert van 2015, toen wist Romain Bardet hier te winnen. Ook al vanuit de vlucht, toen moest hij net als nu een behoorlijk mislukte Tour zien te redden vanuit de vlucht. Een dag later zou er nog een rit van start gaan vanuit deze hoofdstad van de cyclogrimpeurs, zoals ze het in het roadbook zo mooi noemen. We gingen toen naar La Toussuire, waar Nibali wist te winnen. In de jaren daarna zijn we nog wel eens hier geweest, vorig jaar reden we nog eens door dit plekkie toen we op weg gingen naar Alpe d'Huez. Nu zijn we hier dus weer eens terug voor een etappestart, had niet gehoeven. We gaan van start in de buurt van het centrumpje van Saint-Jean-de-Maurienne, in een straat met wat lelijke hotels en appartementen. Na een kort rondje door het centrum, waar heus ook nog wel wat mooie gebouwen staan, rijden we rechtdoor het dorp uit richting het lokale industrieterrein. Voorbij dit industrieterrein rijden we wat meer de natuur in. Een aantal minuten en wat rotondes later gaat de rit dan echt beginnen. Het wordt een pittig begin, want het gaat direct een kilometer aan een procent of zes omhoog over een wat smallere en bochtige weg. Ook in de tweede kilometer van de rit gaat het omhoog, de renners die met slechte benen aan de start staan hebben direct een probleem. Vervolgens gaat het wel een kilometer naar beneden, waarna er een bochtige maar vlakke fase begint. De parcoursbouwers hebben zich een keer uitgesloofd, we rijden niet recht door de vallei maar pakken af en toe een omweg via een hoger gelegen dorpje aan de zijkant mee. Op weg naar zo'n volgend dorpje moeten we alleen wel naar de andere kant van de vallei, aan de overkant van de Arc. Via een stuk of acht bochten rijden we Saint-Julien in, waarna we wel een aantal kilometer dwars door de vallei gaan rijden over de rechte en brede weg. De komende 17 kilometer rijden we over deze weg, die ons door een mooie omgeving brengt. Het gaat in deze kilometers steeds een beetje vals plat omhoog, we komen uiteindelijk een meter of 300 hoger uit. Tussendoor komen we door Saint-Michel-de-Maurienne, waar de renners een paar rotondes tegenkomen. Dat is in dit stuk van de etappe het enige dat de renners tegenkomen, verder gaat het dus echt vooral rechtdoor over een mooie brede weg. Het gaat dus steeds een beetje vals plat omhoog, maar uiteindelijk maken we een korte duik naar beneden. Aan het eind van deze duik slaan we linksaf en daarna rijden we via een opvallende brug naar de eerste echte klim van de dag. We verlaten de vallei even en rijden naar zo'n dorpje dat wat hoger ligt. De renners beginnen aan de Côte de Saint-André, een beklimming van drie kilometer aan 7% gemiddeld. Deze beklimming van de derde categorie is meteen vrij bochtig en het gaat ook meteen aan 6,4% omhoog. Vervolgens wordt het nog wat bochtiger en dan gaan we zelfs aan ongeveer 8% omhoog. In de laatste meters voor we het dorpje Saint-André binnenrijden wordt het weer wat minder lastig, het gaat dan omhoog aan 6,7%. Na 25 kilometer koers bereiken we de top van deze Côte de Saint-André. Als we boven komen op de klim bevinden we ons aan de rand van het dorp. We verlaten tijdelijk de doorgaande weg en slaan linksaf een smallere weg in. Deze weg begint een halve kilometer later ineens flink naar beneden te lopen. Aan het eind van deze weg komen de renners twee lastige bochten tegen, waarna ze zich weer op de doorgaande weg bevinden. Het gaat nog een kilometer verder naar beneden, terug naar de vallei. Een korte afdaling, op die paar bochten na niet ingewikkeld. We rijden weer via een brug over de Arc en slaan daarna bij een rotonde linksaf, waarna we drie kilometer over de brede weg door de vallei mogen rijden. Het gaat weer een beetje vals plat omhoog, terwijl we door Fourneaux rijden. Van Fourneaux rijden we rechtdoor Modane in, een plaats die in het verleden ook wel eens figureerde in de Tour. In 2015 bijvoorbeeld nog, toen ging hier een rit van start die zou aankomen boven op Alpe d'Huez. Pinot won daar toen, voor een te laat opstomende Quintana. Voor we Modane goed en wel binnenrijden slaan we linksaf, waarna we de vallei weer even verlaten. Over een aparte brug steken we de Arc weer eens over, terwijl we in de achtergrond een opvallende rots zien liggen. Boven op die rots ligt weer eens een fort, het fort van Replaton. Aan de andere kant van de rivier is het nog een kilometer vlak, maar daarna begint de volgende klim van de dag meteen. De Montée d'Assouis staat op het programma, een beklimming van de tweede categorie die 6,5 kilometer lang is. In deze kilometers gaat het gemiddeld aan 6,2% omhoog, toch weer een aardig klimmetje. In de eerste kilometer van de klim, nog in Modane zelf, gaat het meteen aan 6,7% omhoog. Buiten Modane wordt het dan weer wat makkelijker, het gaat een drietal kilometer aan ongeveer 5,5% omhoog. Dat valt nog wel mee, maar er komt nog wat leuks aan. Een kilometer aan 7,2%, dat lijkt er meer op. Vervolgens gaat het richting de top weer aan 5,5% omhoog. Al is de top niet helemaal de echte top. We voegen er nog een kilometer aan toe waarin het even licht naar beneden gaat en dan nog een paar meter steil omhoog, tot net buiten het dorp Aussois zelf. Dan kom je aan 8,3 kilometer aan 5,5% gemiddeld, ook goed. Best een leuk klimmetje, dat blijkbaar voor het eerst is opgenomen in het Tourparcours. Tussendoor komen we best wat mooie natuur tegen, zo hebben ze hier onder meer een watervalletje in de aanbieding. Aussois zelf is een of ander skidorpje, zoals bijna ieder dorpje hier. De top van de klim bereiken we na 38 kilometer koers. We rijden dwars door Aussois en hier wil de weg eigenlijk nog steeds niet vlak worden. De renners komen nog twee korte knikjes omhoog tegen van een halve kilometer in lengte, de tweede volgt buiten het plaatsje. We blijven door een mooi gebied rijden, langs rotswanden en met hoge bergtoppen op de achtergrond. Na een tijdje wordt de weg wel vlak, maar een echte afdaling begint nog niet. Het is een kilometer of twee behoorlijk vlak, voor er weer een klein knikje omhoogt volgt. Aan het eind van dit knikje bevinden we ons in de buurt van het dorpje Sardières en als we hier eenmaal langs zijn gefietst gaat het een kilometer of vier naar beneden. De renners rijden over een brede maar bochtige weg, door een bos. Heel steil gaat het niet naar beneden, maar door al die bochten is het toch ook weer niet simpel dalen. Aan het eind van deze afdaling komen we uit in Sollières, waar nog een laatste pittige bocht ligt. Na die bocht slaan we even verderop linksaf en dan bevinden we ons weer in de vallei, waar we nu maar een kilometer of twee gaan blijven. Het gaat rechtdoor over een vlakke weg richting het mooie dorpje Termignon. Hier komen de renners dan weer een aantal bochten tegen, terwijl de weg stevig omhoog begint te lopen. Een klimmetje van een kilometer aan 10%, ik kan er niets anders van maken. Twee stevige steile bochten omhoog, het zal even terugschakelen zijn. Daarna loopt het nog een halve kilometer vals plat door omhoog, waarna we een kilometer of vier rechtdoor rijden over een zo goed als vlakke weg richting Lanslebourg-Mont-Cenis. Dit dorpje bereiken we na 54 kilometer. Voor we Lanslebourg binnenrijden komen de renners nog een rotonde tegen, daarna rijden ze rechtdoor het centrum van dit toeristische plaatsje in. Buiten het centrum slaan ze rechtsaf, rijden ze via een brug over de rivier en daarna loopt de weg aan de andere kant van de rivier meteen omhoog. We pakken het begin van de Col du Mont-Cenis mee, het gaat twee kilometer omhoog aan ongeveer 5%. Parcoursbouwertjes zijn echt creatief geweest vandaag, ze hadden in Lanslebourg ook gewoon rechtdoor gegaan, maar zo pakken we nog wat extra hoogtemeters mee. Na de eerste twee kilometer van de Mont-Cenis verlaten we de doorgaande weg weer. Het gaat schuin naar links, we duiken een smaller weggetje in. Deze weg brengt ons via een stuk of vijf bochten terug naar beneden. We komen uit in Lanslevillard, waar we rechtsaf slaan. Na die bocht gaat de weg bijna direct weer omhoog en dan beginnen we aan iets waar ik bijna hoofdpijn van kreeg. Ik snapte er even helemaal niets van, maar ondertussen heb ik het uitgevogeld. We beginnen aan de beklimming van de Col de la Madeleine. Alleen, de beklimming van de Col de la Madeleine is slechts vier kilometer lang en in deze kilometers gaat het aan 7% omhoog. Huh, sinds wanneer is de Madeleine zo kort? Nou, er is dus een tweede Madeleine. We beklimmen niet de beroemde Col de la Madeleine, maar het achtergestelde broertje. Toch is het zeker niet het achterlijke broertje, want in de eerste kilometer van de klim gaat het aan 9% omhoog, dat mag er zijn. In de kilometer daarna gaat het nog aan 7% omhoog, ook prima. Richting de top wordt het daarna wel minder spannend, het vlakt steeds meer af. We houden vijf procent over op de top, die we na 63 kilometer bereiken. Deze Col de la Madeleine is een klimmetje van de derde categorie, al zijn ze zelf ook een beetje de weg kwijt want als je op de officiële site de interactieve kaart volgt zie je hier een HC-teken staan. Nou, mooi niet dus. Voorbij deze Col de la Madeleine gaat het een kilometer of twee naar beneden over een brede weg zonder veel bochten. Aan het eind van deze makkelijke afdaling steken we weer eens via een brug de rivier over en daarna gaat een kilometer aan 6% omhoog. We rijden richting Bessans, daar waar de tussensprint van de dag ligt. Na het korte klimmetje is het een kilometer of twee zo goed als vlak, terwijl we over een rechte en brede weg naar Bessans rijden. Aan de rand van dit kleine plaatsje volgt na 68,5 kilometer de tussensprint. Bessans is ook weer zo'n wintersportoord, al is dat ietwat overbodig om te vermelden aangezien zowat iedere plaats hier dat is. Na de tussensprint rijden we zeven kilometer vooral rechtdoor over een brede en vlakke weg door deze vallei, richting de voet van de volgende klim. Dit stuk van de rit is dus vooral vlak, maar we komen toch ook nog wel een paar stroken vals plat tegen. Het is wel een mooie omgeving waar we doorheen fietsen, met veel groen en links en rechts allerlei Alpenreuzen. Aan het eind van de weg komen we uit in Bonneval-sur-Arc, een pittoresk plaatsje met opvallend gemetselde huizen. Tevens ook weer een wintersportoord, maar dat is logisch. In Bonneval-sur-Arc begint de volgende klim van de dag, de renners maken direct kennis met de Col de l'Iseran. Deze beklimming van de buitencategorie is 13 kilometer lang aan 7,5% gemiddeld. Na een bocht in Bonneval-sur-Arc wordt de brede weg iets minder breed en dan gaat het in de eerste twee kilometer van de klim direct aan 8% omhoog. Vervolgens gaat het zelfs een kilometer aan 9% omhoog, het lijkt me een uitstekend idee om hier meteen het spel op de wagen te zetten. In de vierde kilometer van de klim wordt het iets minder moeilijk, maar 7,5% is alsnog niet vlak. De vijfde kilometer is wel bijna vlak, het gaat aan 2,5% omhoog. Komt ook omdat het kort naar beneden gaat, richting een klein stroompje. Als we dit stroompje passeren gaat het daarna direct weer wat steviger omhoog, een kilometer aan 8,5%. Hierna gaat het aan 7,7% omhoog, maar dan volgt er een behoorlijk steile kilometer aan 9,3%. Na acht kilometer klimmen zwakt het wat af richting 7% en de kilometer daarna gaat het zelfs nog maar aan 4% omhoog. We rijden door een tunneltje en merken dat het daarna een paar meter zo goed als vlak is. De renners zijn op weg naar het steile slotstuk van de klim, in de laatste drie kilometer gaat het weer steiler omhoog. We beginnen met een kilometer aan 7%, maar dan volgt de spetterende voorlaatste kilometer van deze klim die qua natuurschoon behoorlijk ejaculatief is. We gaan een kilometer omhoog aan 10%, jawel. In de laatste kilometer van de klim gaat het vervolgens nog eens aan 7% omhoog, waarna we na 89 kilometer koers bovenkomen op deze klim van de buitencategorie. We bevinden ons momenteel op 2770 meter hoogte, daarmee is de Col de l'Iseran de hoogste berg van deze Tour. Daarom kan de eerste die hier boven is een aantal mooie bonussen mee naar huis neme. Ten eerste een aantal bonificatieseconden, want hier ligt weer zo'n bonificatiesprintje waar niemand nog iets om heeft gegeven. Belangrijker is de Souvenir Henri Desgrange, een geldprijs ter waarde van 5000 euro. Mooi meegenomen, lijkt me. De Col de l'Iseran is de hoogste verharde bergpas van de Alpen en Europa, als je deze berg opneemt in je parcours is het dus automatisch de Souvenir Henri Desgrange. Dit is trouwens voor de duidelijk de prijs die ieder jaar wordt uitgedeeld op de top van de hoogste beklimming van de Tour, maar ik neem aan dat iedereen dit weet. De Col d'Iseran heeft haar naam te danken aan het gebied l'Iseran, dat op zijn beurt naar de rivier de Isère genoemd is. Deze rivier ontspringt beneden aan de col in Val-d'Isère. Het is een beklimming die niet eens zo gek vaak is voorgekomen in de Tour, dit is pas de zevende keer dat we hier bovenkomen. De laatste passage hier dateert alweer van 2007, toen was de inmiddels vergeten Oekraïner Yaroslav Popovych hier als eerste boven. Dat de klim weinig voorkomt in de Tour heeft natuurlijk te maken met de hoogte, er wil hier nog wel eens een flinke portie sneeuw liggen. Sterker nog, een paar dagen geleden lag er hier ook nog sneeuw. Inmiddels is het 800 graden dus dat scheelt dan weer, maar in het verleden zijn er wel eens etappes afgelast of aangepast omdat een passage over de Iseran niet mogelijk bleek. In 1996 was dat bijvoorbeeld nog het geval. Gelukkig stoken we de planeet naar de tyfus dus in de toekomst kunnen we hier ieder jaar over, hoera! Na de top van de klim volgt er een afdaling van 15 kilometer richting Val d'Isère. De afdaling begint lastig, het gaat een kilometer of twee vrij steil naar beneden met een paar lastige haarspeldbochten en andere bochten onderweg. Daarna is het een kilometer of twee wat meer rechtdoor afdalen, dat valt wel mee. Vervolgens bereiken we een nieuw bochtig deel van de afdaling. De weg is op zich wel breed genoeg, maar met zulke bochten is het altijd opletten. De afgrond is hier ook vrij diep, toch verstandig om een beetje kalm aan te doen. Het asfalt is ook niet overal even fantastisch, ze zijn hier wel toe aan een nieuwe laag. Na een nieuwe bochtige fase van twee kilometer gaat het even een kilometer wat meer rechtdoor, we komen nu ook nog een klein stukje in stijgende lijn tegen. Na dit stukje in stijgende lijn gaat het nog eens vier kilometer vrij pittig naar beneden, met een aantal haarspeldbochten en nog wat andere bochten. Vervolgens dalen we nog een kilometer of vier richting Val d'Isère op een makkelijke manier, het stelt nu niets meer voor. Het wordt zo goed als vlak als we door Le Fornet rijden, waarna het rechtdoor naar Val d'Isère gaat. Dit is ook weer een wintersportoord, maar dan wel voor mensen met een dikke portemonnee. Het gebied staat bekend als een van de duurste gebieden in Europa. Behalve de hoge prijzen voor de liftpassen en dure overnachtingen is ook het winkelaanbod voornamelijk gericht op de toerist met een ruim budget. Dure en exclusieve modewinkels of sportwinkels bevestigen het dure karakter van het dorp. Tenminste, dat was tien jaar geleden zo, geen idee hoe het tegenwoordig zit. Er schijnen vooral Engelsen op dit dorp af te komen, dus je doet er sowieso goed aan hier niet naartoe te gaan. Het skigebied is wel groot hier, samen met Tignes kom je aan een kilometer of 300 aan piste. Je hebt hier ook allemaal liften en kabelbanen, tijdens de afdaling komen de renners dat ook tegen. In 2007 ging hier overigens ooit een Tourrit van start, dat was dezelfde rit waarin we de laatste passage over de Iseran meemaakten. Die rit zou eindigen in Briançon, waar we gisteren dan weer waren. Mauricio Soler won toen, maar dat heb ik al verteld. In 1996 kwam hier dan weer een tijdrit aan, die door de Russische grapjas Evgeni Berzin werd gewonnen. Val d'Isère dus, waar ze in het centrum een dorps karakter proberen te behouden. Allemaal gelul natuurlijk, aan de rand van het dorp zie je het ene appartementencomplex na het andere. In Val d'Isère komen we een paar rotondes tegen, maar verder is het de komende kilometers makkelijk fietsen. We bevinden ons op 22 kilometer van het eind en de komende zeven kilometer rijden we voornamelijk rechtdoor over een vlakke weg. Van Val d'Isère rijden we naar La Daille en na een rotonde in dit plaatsje rijden we rechtdoor tussen de imponerende rotsen door. We duiken daarna een tunneltje in, een van de vijf in de komende kilometers. In dit tunneltje gaat het naar beneden, maar gelukkig is de boel wel behoorlijk goed verlicht. Na een paar meter in de buitenlucht duiken we meteen de volgende tunnel in, maar deze is wel vlak. Buiten de tweede tunnel fietsen we ineens langs een meer, het Lac du Chevril. Langs het meer wordt de weg wel wat bochtiger, maar het blijft voorlopig vlak. Na een stuk langs het meer duiken we weer kort achter elkaar een paar tunneltjes in, vooral voor ons als kijkers vervelend want dan zijn we de renners een tijd kwijt. Na het laatste tunneltje laten we het stuwmeer voorlopig achter ons, we rijden rechtdoor verder over een weg die nu ineens wel naar beneden begint te lopen. Een afdaling van drie kilometer volgt. We rijden over een brede weg, die wel wat bochten kent. Lastig wordt deze afdaling alleen niet, ook al rijden we tussendoor nog een keer door een kort tunneltje. Aan het eind van dit stuk in dalende lijn slaan we scherp linksaf, dat is wel een lastige bocht. Daarna loopt het nog een halve kilometer door naar beneden, voor het afvlakt. We rijden anderhalve kilometer over een vlakke weg, waarna we uitkomen in Les Brevières, een dorpje dat onderdeel uitmaakt van Tignes. Hier bevinden we ons aan de voet van de slotklim. Na een paar bochten in Les Brevières slaan we rechtsaf, rijden we over een brug en dan begint de slotklim. Het zal 7,5 kilometer aan 7% gemiddeld omhoog gaan. De Montée de Tignes, een beklimming van de eerste categorie, begint redelijk stevig met een kilometer aan 7,5%. De renners rijden over een wat smallere en bochtige weg, die door een bos loopt. Na de aanvangskilometer gaat het omhoog aan 9%, dat is toch wel het terrein waar het meteen zal moeten gebeuren. Het heeft weinig zin om te wachten, want in de kilometer die volgt gaat het nog maar aan 7% omhoog. Als we een stuk of zes haarspeldbochten achter de rug hebben komen we uit in Les Boisses, waar de klim een stuk minder indrukwekkend wordt. Een kilometer aan 4%, dat schiet niet op natuurlijk. Na een paar bochten in Les Boisses en een rotonde komen we buiten het skidorpje uit op een bredere weg, die een kilometer aan 5% omhoog zal lopen. De klim lijkt op een tegenvallende manier te eindigen, maar gelukkig volgt er toch nog een aardig slot. Na vijf kilometer klimmen gaat het plotseling aan 7% omhoog. We fietsen vooral rechtdoor over de brede weg, af en toe komen we een half overhangende galerij tegen. In de kilometer daarna gaat het aan ongeveer 9% omhoog, zul je zien dat de renners hier pas gaan demarreren. We zijn daarna bijna boven in Tignes. In de laatste halve kilometer van de klim gaat het nog eens aan 7,5% omhoog, waarna we op twee kilometer van de finish bovenkomen op deze klim. We bevinden ons in het skidorp en direct na de top van de klim komen we een rotonde tegen waar het schuin naar rechts gaat, een tunnel in. 200 meter later verlaten we de tunnel weer, waarna we meteen de volgende rotonde tegenkomen. Na deze rotonde gaat het min of meer rechtdoor tot aan de laatste kilometer, in licht dalende lijn. In de laatste kilometer is het vervolgens weer vlak tot vals plat. Op een paar flauwe bochten na is het een makkelijke laatste kilometer, de renners moeten alleen op 250 meter van het eind nog even om een rotonde heen. Daarna is het vlak tot aan de finish. Voor de tweede keer in de geschiedenis van de Tour de France komen we aan in Tignes. De stad debuteerde in 2007 en het zou een debuut worden om nooit te vergeten. De achtste etappe van de Tour van 2007 ging van start in Le Grand-Bornand en in de 165 kilometer die de renners moesten afwerken kwamen ze meerdere beklimmingen tegen. Onder meer Cormet de Roselend, waar Michael Rasmussen samen met een aantal anderen in de aanval ging. Hij kwam in de kopgroep terecht en in die jaren wist je dan wel wat er ging gebeuren. Ook nu wist hij het weer op een sublieme manier af te ronden, zijn vluchtgenoten hadden geen antwoord op zijn versnelling. In het peloton leken ze zich niet echt druk te maken, de voorsprong bedroeg een minuut of zes. Richting het eind van de rit besloten de favorieten toch maar te versnellen, maar op Iban Mayo na finishte iedereen op meer dan drie minuten van Rasmussen. De Deen nam daardoor de gele leiderstrui over. Geen probleem, dacht de rest. Die mafketel zakt er vast wel ooit ergens door. Niet dus, Rasmussen zakte er nergens door en was op weg om de Tour van 2007 te winnen, totdat bleek dat hij had gelogen over zijn verblijfplaats in aanloop naar de Tour. Enfin, die miraculeuze Tour van Rasmussen begon dus hier, in Tignes. Al kun je niet echt van Tignes spreken, dat is meer de verzamelnaam. De gemeente bestaat uit de dorpjes Tignes-Val-Claret, daar finishen we. We rijden onderweg door Tignes-le-Lac, Tignes-le-Lavachet, Tignes-les-Boisses en Les Brévières. Les Brévières is een oud dorpje, de rest ontstond na de constructie van de stuwdam of als skistation. Het dorpje Tignes lag vroeger in de vallei van de Isère, iets lager dan Val d'Isère. Na de Tweede Wereldoorlog werd echter een hydro-elektrische stuwdam aangelegd op de Isère. Door het ontstane stuwmeer, het Lac du Chevril, zou het oude dorpje Tignes onder water komen te liggen. De kerk werd verhuisd naar Tignes-les-Boisses, en het dorp liep uiteindelijk onder in 1952. Om de tien jaar laat EDF het meer voor inspectie- en onderhoudswerken aan de dam leeglopen voor onderhoudswerken, en worden de resten van het oude Tignes nog zichtbaar. Dat is wel een behoorlijk bijzonder verhaal eigenlijk, dorpje verplaatsen voor een stuwdam. Als ze zoiets tegenwoordig in China doen vinden we dat gek, in Europa was het blijkbaar ooit normaal. Tignes is verder natuurlijk een plaats waar ze met name aan wintersport doen. Het dorp vormt samen met Val-d'Isère het skigebied Espace Killy, vernoemd naar de Franse skiër Jean-Claudy Killy. Al schijnt die naam amper gebruikt te worden, maar goed. Op de flanken van de bergtop de Grande Motte kan ook in de zomer geskied worden. Nouja, voorlopig in ieder geval. Over een paar jaar is die gletsjer weg en dan houdt het feest vanzelf op. Tignes schijnt overal vooral geschikt te zijn voor mensen met wat meer ervaring, vrij lastige pistes hier. Al hebben ze voor de kneusjes ook wat makkelijkere pistes aangelegd. Nouja, Tignes dus. In deze gemeente in de Savoie waar blijkbaar toch nog 2400 mensen wonen gaan we op zoek naar een opvolger van Rasmussen. Het wordt vanmiddag 27 graden in startplaats Saint-Jean-de-Maurienne. Iets frisser dan de afgelopen dagen, en dan is er ook nog eens kans op regen. Zo'n beetje 50% kans in de middag, het kan dus alle kanten op. Wind zal er niet veel zijn. In Tignes zal het helemaal fris worden, slechts 17 graden in de middag. Veel kans op regen en ook nog eens kans op onweer, het zou zomaar een gure dag kunnen worden. Als er daadwerkelijk regen en onweer komt gaat het ook wat harder waaien, een extra factor om rekening mee te houden. Mocht het toch droog blijven dan zal de wind verder geen rol spelen. Of we daadwerkelijk een natte rit krijgen gaan we merken vanaf 13:45, dan staan de renners pas aan het vertrek. Om 13:55 gaan ze officieel van start en dan krijgen we hopelijk meteen spektakel te zien. Dat mogelijke spektakel wordt uiteraard meteen door iedereen integraal uitgezonden. De Belg is er meteen bij, net als de Nederlander en de Europeaan. De aankomst wordt vrij laat verwacht, tussen 17:23 en 17:50. In deze voorspelling heb ik dus echt totaal geen zin. Je zou zeggen dat dit een rit voor de klassementsrenners moet zijn, maar met die klojo's weet je het tegenwoordig maar nooit. Ze verzinnen altijd wel weer een excuus om nog een dag langer te wachten. Toch kunnen er nu geen excuses meer zijn. Het grootste probleem heet Julian Alaphilippe en je kan ondertussen geen risico's meer nemen. Hem meenemen naar de voet van de slotklim van de volgende rit lijkt op zelfmoord, je moet er nu eigenlijk gewoon vanaf. Het enige acceptabele strijdplan voor veel ploegen zou moeten zijn dat ze op de Iseran stevig aan de boom schudden en dat er daarna maar een kleine groep overblijft richting Tignes. Iets anders is een belediging van de kijker. Het duurt alleen wel even voor we bij de Iseran zijn en ik sluit niet uit dat er tegen die tijd al een kopgroep is vertrokken met figuren als Simon Yates en nouja, eigenlijk vooral Simon Yates. Als die jongen twee of drie minuten voorsprong heeft zie je 'm niet meer terug. Dus de kans is vrij behoorlijk groot dat we nu wéér naar de vluchters gaan kijken. Want tja, de aanloop is niet zo lastig, en de slotklim is niet moeilijk genoeg. En morgen volgt er nog een lastige dag. Kan zomaar zijn dat we weer naar helemaal niets gaan kijken. Ik sta er ondertussen een beetje pessimistisch in. Maar goed, het kan natuurlijk altijd meevallen. De sleutel zal vooral in handen liggen van Movistar en in het bijzonder Mikel Landa. Als ze weer zo koersen als vandaag krijgen we gewoon weer een kopgroep die voor de zege gaat. De Iseran gaat allesbepalend zijn, ik trap nog maar even een open deur in. Maar hey, het is wel een korte rit. En die zijn explosief, en goed. Vooral na een lange en slopende rit zijn de korte ritten meestal genot. Het enige probleem in dit geval is dat er morgen nog een bergrit volgt, maar verder zou dit moeten werken. Weet je wat, laat ik toch maar gewoon vijf klassementsrenners noemen. Niet omdat het gaat gebeuren, wel omdat het zou moeten gebeuren. 1. Bernal. Jody gaat de Tour winnen. 2. Pinot. Het gaat waarschijnlijk regenen, dus is Pinot in z'n sas. 3. Landa. Ik vrees dat de overwinning er weer niet gaat komen. Hopelijk volgt er nog een keer een ultieme aanval, maar als hij met van dat slappe gelul komt als respect hebben voor Nairo enzo weet je al dat het ingewikkeld gaat worden. 4. Buchmann. De onzichtbare Buchmann zal opnieuw onzichtbaar blijven. Als een schim fluistert hij zichzelf geruisloos een weg naar boven, zonder op tenen te trappen. 5. Thomas. G gaat de Tour niet winnen.
|
superniger | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36 |
|
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:36 |
Gaudu en Bardet weg. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:37 |
We wachten op bevestiging van Carl Berteele... |
Max23 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:37 |
Over 5 km moet je wel weer aangesloten zijn in het peloton, denk niet dat het gaat stilvallen bij die klim |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:37 |
quote: Dat had je goed gezien. |
Houtenbeen | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:37 |
Chute |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:37 |
quote: Dat was hij toch juist helemaal niet? Genoeg renners die dan gepikeerd zijn dat niemand wacht. |
Marcoss | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:38 |
Zou Kwiat balen dat Alaflip eigenlijk een Tour rijdt zoals hij dat al die jaren heeft gewild? |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:38 |
quote: Nee klopt, hij weet zelf ook wel dat hij dom de fout in ging. Hij had helemaal niet de bidonnen hoeven ophalen. Lullig wel voor eventuele tactiek van Jumbo maar goed. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
Bardet toch |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
quote: Hij heeft een WK gewonnen. |
Boezeidekoe | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
De combinatie Dijkstra/Clement is ook niet echt geslaagd, wat een dom gelul allemaal |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
Waarom wacht er niemand op hem? |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
Uran is mee. |
Belgosome | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
quote: Tour winnen > WK |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
Kruijswijk is er niet |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:39 |
quote: Gaat Bernal de tour winnen? |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
Uran |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
quote: Het is binnen. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
quote:
|
Max23 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
Ik denk Quintana ook gezien te hebben |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
quote: Die zit in groep gele trui. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
Alle knechten gaan ervandoor |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:40 |
quote: Straatfeest. (stond nog een artikeltje over hem op het AD vandaag trouwens) |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
Landa heb ik dan niet gezien. |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
Iemand Syates gezien? |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
Is dit het overgebleven peloton? |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
Is Thijs Z. nog op zijn bek geslagen? |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
Haha. Peloton lost GC-mannen. |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
Landa gespot in groep gele trui. |
wimderon | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41 |
quote: Moet je de PLAYER maar nemen. |
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
Knotsgek |
Maver24 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
Lol wat gebeurt er |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
Chaos. Topshow. |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
quote: Vanochtend lag er een paardenhoofd in zijn bed. |
baggerbaas | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
Piti en Tia ook aangesloten |
Belgosome | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
Samenvatting? |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42 |
quote: Bij de poursuivants volgens mij. |
Van_Poppel | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
RIP Pino |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Pinot kapot? |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Ojee. |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
quote: Yep |
Houtenbeen | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Pinot bij de dokter |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Pino |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Pinot bij de dokter. Choke incoming. |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Daar is de Pinot CHOKE dan eindelijk. |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Daas. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Gevallen? |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
quote: Dat is hoe Bruyneel rolt. |
Max23 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Wespensteek? |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
STREEP ERDOORHEEN |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
RIP Pinot |
IbanMayo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
Neeeeee MIJN Tibo |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:43 |
AANVALLUHHHHHHH |
TLC | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Einde Pino |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Huh? Heel drukverband. Wtf. |
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Dit is niet leuk. |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Zie niet echt sporen van een val. Spierscheuring, insectenbeet? |
Szura | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Gestoken? |
Zorro | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Wepsenallergies? |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
quote: Om de testosteronpleisters te verhullen |
skysherrif | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
godverdomme |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
quote: Ik zie sporen van faalangst. |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Pino is schluss. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Hahaha. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Valt wel mee toch als hij niet allergisch is? |
Belgosome | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Abandon Pinot |
showtimer | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Wow |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Wat doet ie nu dan |
IbanMayo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44 |
Wat is dit godverdomme. Hoerenzooi |
Van_Poppel | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Doei Pinot |
Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Flashbacks naar de Giro vorig jaar. |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Hij is serieus aan het grimassen. |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Beetje overdreven zoiets als het om een insectensteek gaat |
H.Vviv | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Dit is wel over |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
ABANDON PINOT |
Houtenbeen | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
|
PSVCL | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Pinot |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
EXIT PINOT
|
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
WTF |
Zorro | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Pino-go |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Kut zeg |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Wat is dit man. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Het is echt onvoorstelbaar. Dit is gewoon einde verhaal. |
ijs_beer | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
|
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Dit meen je niet. |
skysherrif | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Dit wordt een abandon |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Hij lijkt wel bezopen |
naatje_1 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Ik denk even rustig friet te halen en dan dit |
wimderon | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Sjit, ik heb Pinot opgesteld vandaag. |
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Wat een anti climax |
Lucyintheafternoon | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Ojee. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Hoe kan dit, wat heeft ie... |
ijs_beer | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Wat jammer. De smaakmaker in de bergen. |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:45 |
Wordt voorbij gereden door een groep met De Buyst... |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
quote: Haha sukkel! |
Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Dit is echt niet goed. |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Ploeggenoten rijden gewoon voorbij. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Grilligheid hahaha houd je bek Dijkstra. |
Max23 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Is er een spiertje stuk of zo? |
vaarsuvius | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
quote: dan had ie andere keuzes kwa ploegen moeten maken |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Niemand wacht... Dit is niet oke |
pullup | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Ook geen mannen die bij hem wachten |
Scorpion_17 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Dit is een prima ontwikkeling |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Hamstring? |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
quote: Jullie hebben stevig geschroeid gister, goeiedag zeg. |
Ericr | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Dat is 1, nog 4 te gaan. |
JopJuh | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Waarom is die nog steeds alleen idd vreemd |
naatje_1 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
tyfus wat kut |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Dit is klaar. |
Visual | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:46 |
Typisch Pinot |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Hoe gaat hij überhaupt terugkeren, als dat al gaat. |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Epi-pen? |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
quote: Na urenlang overleg was de ideale setup gevonden, begeleid door het weerbericht uit Denemarken. |
PSVCL | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Komop.mietje |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Knippen ze het er weer af |
Van_Poppel | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
quote: Nou ja, nu hoeft Ineos alleen Flip er nog af te rijden. |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Ineos mannen zo de afgrond in. KRACHTGOD |
Ericr | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
De Tour wacht op niemand, ha. |
noodgang | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Wat een paniek |
La_Tramposa | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
quote: Weet je toch niet.. Als hij harder zou kunnen fietsen nu zou hij het wel doen. |
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Bah |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
quote: Er wachtte niemand, dus lijkt me over. |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Heek mag nog wel even de overstap maken. |
Marcoss | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Pinot en slotweekenden in grote rondes zijn geen goede combinatie |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:47 |
Goeie rondearts |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote: Alle camera's weg en dan plakbidon. |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote: Stevig aan de bloedzakken gehangen. |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Janken. |
Falco | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Arme Pinot |
Szura | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Oprotten met je Wellens |
Van_Poppel | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Vrijdag de 26e |
Zorro | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Volgens mij wordt het allemaal een beetje uit zijn verband gerukt. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Dubbel 13 hahaha. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Waarom helpen zijn knechten niet? |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote: Nietus |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Zelfs de moddervette Kristoff klimt hem voorbij, dan is echt crisis. |
VoMy | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Allergische reactie, maar dan doet een verband toch niets? |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote:
Nibali vindt dit een leuke post. |
skysherrif | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote: niet natuurlijk, dit is klaar. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Dikke Kristoff rijdt hem voorbij |
Max23 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Clement, het is vandaag de 26e
Dubbel 13, dubbel pech dus
|
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote: Het verband is inmiddels verwijderd. |
Nober | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
quote: De Arjen Robben van het fietsen? |
Steven184 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:48 |
Bizar dit |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Gisteren een fiets op z'n knie gekregen wordt gezegd. |
Zwansen | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Die superteek? |
TLC | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Allaflipper zag er ook niet al te best uit eigenlijk |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
2 minuten al.. |
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Ineos zit in de zetel, wat een ellende. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Clemens heeft zich gedegradeerd tot idioot. |
Szura | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Frankrijk in crisi |
TheArt | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Het meest bizarre is dat er niet eens een teammaat bij hem blijft. |
VoMy | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
FDJ wachtte 2 jaar terug nog met 3 man op Arnoo Demaar, om allemaal buiten tijd binnen te komen, maar op de wel degelijk sympathieke Tibo Pino wacht niemand. |
Belgosome | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Chaos etappes zijn de leukste |
Van_Poppel | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Dit gaat Jody de Tour kosten |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
quote: Had jij niet een permaban moeten hebben? |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Ineos hoeft alleen flip te slopen nu |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:49 |
Nog 1 niet angsthaas over om Flip uit de dagen. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
quote: Alsof ze het al wisten. Dit is niet van net maar van gisteren of zo |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
URAN 3 muist er vandoor. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
quote: Op vrijdag 26 juli 2019 14:49 schreef VoMy het volgende:FDJ wachtte 2 jaar terug nog met 3 man op Arnoo Demaar, om allemaal buiten tijd binnen te komen, maar op de wel degelijk sympathieke Tibo Pino wacht niemand. Oja, dat was toen echt hilarisch. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
quote: We hebben nog 2 dagen. |
Szura | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
Hebben we nou de volledige groep al in beeld? |
Raap | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
Alleen Buchmann kan deze tour nog redden |
TargaFlorio | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:50 |
Volgens Deense tv is hij gisteren op de knie geraakt door een fiets. |
skysherrif | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51 |
|
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51 |
Meesterplan van Movistar, helaas heb je niks aan Piti bergop |
Houtenbeen | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51 |
Over Pinot |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51 |
quote: Succes... weet wat je doormaakt. Ik had bijna mijn racefiets moeten verkopen door deze Tour. Genadeloos |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51 |
quote: Wel in de afdaling van de L’Iseran. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:52 |
quote: Door een valpartij of door een fanmongool langs de kant? |
Godshand | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:52 |
Valverde gaat ook iets voor klassement doen? |
H.Vviv | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:52 |
Stop maar Pinot. Dit heeft geen zin |
Nober | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:52 |
Morgen een Landisje van Pino, komt helemaal goed. Allez! |
Doevelaer | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Godvergodver, kan nu maar half kijken Was passiert met Pinot? |
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Tibo is als Sep. Het is geen toeval meer. |
Marcoss | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
quote: Dan zal voorafgaand aan de etappe al wel iets bekend zijn geweest en het geen verrassing zijn voor de ploeg |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Dag pineu(t)
|
Pino112 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Pienjo |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
quote: Iets met z'n knie, nu op 3,5 minuut. |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Ze wachten even tot de motor weg is zodat Madijoo een truuk speciaal kan uithalen zoals met Demaar in San Remo. |
naatje_1 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Dit komt niet meer goed, hij kan beter afstappen |
Felagund | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Pinot. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
quote: Het spijt me voor Dale__Cooper, maar dit is inderdaad geen toeval. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
quote:
|
Bill_Hillie | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:53 |
Ah dit vind ik wel echt treurig voor Pinot |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:54 |
Ineostrain slechts drie wagonnetjes. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Tartaar pech? |
Doevelaer | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Wat sneu voor Tibo |
Max23 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
quote: Zit er nog eentje wat naar achteren, denk Poels |
Salina | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Pinot.
Gaan die kut-SkyIneos-mannetjes toch weer winnen.
Nouja, hup Alaflip dan maar! |
Geschiedkundige | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Goed begin van de etappe wel.
Pinot alleen echt zonde.. |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Thijs is weer aan het vissen. |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
quote: Die is er voor de top van de Iseran ook al af. Viesslecht de hele Tour. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Aaaah |
Zorro | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
quote: Geen geloof hebben in Kruijswijckx |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:55 |
Stap lekker af Thibau |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Pineu janken |
Lucyintheafternoon | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Shit dit is pijnlijk om te zien. De immer sympathieke Pinot. |
Raap | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
quote: Ja nu VOL achter Flip |
Salina | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Hou toch op Pinot, spierscheur is einde verhaal. Maar wanneer moet dat gebeurd zijn dan? |
Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Strijdend ten onder. |
VoMy | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Huilend op de fiets |
Pino112 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
|
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Stop er maar mee. |
Dagoduck | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Bijensteek? |
Salina | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
quote: Kruijswijk is geen winnaarstype. Straalt niet uit dat ie zelf geloofd en denkt dat ie de Tour kan winnen. Sorry.
Natuurlijk zie ik liever hem winnen dan Flip, maar ik geloof er niet in. |
ikbenrond | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Arme man. |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
Conspiracy, Ineos heeft die bij richting pinot gestuurd zodat hij de pineut is |
El-Stinho | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:56 |
quote: Rot op. |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57 |
andere presentator? |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57 |
Krijgen de bijen nu de schuld van Clement?! Rectificatie. |
Momo | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57 |
quote: De kniegrijpers van INEOS? |
Mexicanobakker | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57 |
Huh Pinoooo op 4 minuten? Zonnesteek? |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57 |
quote: Karsten Kroon had dit nooit gezegd |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57 |
Krossowicz gaat iedereen vandaag eraf rijden. |
THEFXR | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
quote: opletten |
Belgosome | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
quote: Bijensteek |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
quote: Kniepijn / spierscheuring of zoiets. Volgens de NOS een bijensteek |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
quote: Metsjfiksing. |
Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
Onze Steven en Sjors zien er gelukkig nog wel goed uit. |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
Asgreen
Eventjes controleren |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:58 |
Dat was die duwer van DQS. |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
Colombiaans droomplan dit |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
quote: Of spierscheuring, of hamstringblessure of fiets tegen knie of 1 van de andere verhalen die rondgaan |
Mexicanobakker | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
quote: Ik schakel net in. |
Ascorbinezuur | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
|
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
JANKEN |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
|
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
Dit is echt zielig. |
skysherrif | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
tranen
U huilt, ik huil, pinot huilt |
Mexicanobakker | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
ZIelug. |
noodgang | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
Arme Pinot |
wimderon | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
quote: Nou nee, daar kun je gewoon permanent uit 6 camera's kiezen. Je zou er maar 3 euro aan uitgeven. |
PSVCL | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
|
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
Triest. |
Houtenbeen | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
Pinot abandon |
Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
|
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
ABANDON |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 14:59 |
jankende pinot de auto in |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Ach jongens toch. |
pullup | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Awww |
Nober | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
quote: HET WEEKEND VAN DE KRUIJS!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA |
ikbenrond | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
|
Koffieplanter | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Ik heb echt met hem te doen. |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
quote: Dan mist hij VIPro. Verstandige keus. |
Dagoduck | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
|
Maver24 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Godverdomme |
Szura | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
quote: Totaal niet waar loser. Halve user. Mislukte mod. |
Bill_Hillie | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Pinot |
Lucyintheafternoon | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
De tranen in mn ogen. |
El-Stinho | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
quote: Niet iedereen die volgens de Wimderon-doctrine leeft is een onverlaat, lieve Wim. |
Mexicanobakker | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Wanneer is dit gebeurd dan? Die mogelijke botsing? |
Ericr | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Tragisch, vorm van zijn leven toch wel. |
naatje_1 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
smet op een prachtige tour |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Dit is echt heel oneerlijk. Klotezooi |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
|
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Pijnlijke tv dit. |
Geschiedkundige | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
quote: Rot op, dit is niet leuk. |
Pino112 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE |
Raap | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
Kippenvel.. |
Houtenbeen | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:00 |
quote: Gisteren |
Ascorbinezuur | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Ik wil hem een knuffel geven |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Nu nog een fiets richting bernal en Flip gooien |
THEFXR | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Gert jankt met Piot mee |
Mani89 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Onze Kruiswijk stijgt weer een plekje. |
Bugno2 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Gisteren. |
Dagoduck | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Was gewoon een Black Mirror killer bee. |
Felagund | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Spierscheuring misschien. Gisteren geraakt door een fiets op zijn knie. |
Nober | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
#JeSuisPino |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
STEF 51 |
Frozen-assassin | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Sneu dit.
De renner die deze Tour kleur heeft gegeven. Schitterende renner |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
To be or PiNOT to be |
Pino112 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
DE TOUR WACHT OP NIEMAND |
Felagund | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Die stond al voor Pinot toch? |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Met een spierscheur ga je geen 5 km fietsen, laat staan bergop. Zal wel een verrekking zijn ofzo.
Maar die Pinot zorgde er met zijn aanval in de laatste Pyreneeënrit wel voor dat er geen Fransman de Tour zal winnen ... |
Salina | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Maar wanneer zou hij geraakt zijn dan op zijn knie? Gister? Hoe kwam hij gisteren over de streep dan? Hoe was het gisteravond en vanmorgen? Vragen vragen vragen.
Echt balen, gunde hem echt de Tourwinst. |
wimderon | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Pietertje Zwart met z'n Carel Eiting-fetish |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Nu hoeven er nog maar 3 van de fiets af te donderen en WE hebben gewonnen. |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Zozo, het zit diep? |
TheRacingElf | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Magische derde week he! |
Haags | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Was zijn dope op? Lol |
Klepper272 | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: boeien |
alpeko | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
quote: Nee want die stond er al voor. |
Mexicanobakker | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01 |
Pinot en Alaphilippe hebben de Tour toch kleur gegeven, zonde dat ie nu moet afstappen. |
PSVCL | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
Stef commentator abandon |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
quote: Was een prima renner for The time being ja, maar aan het eind is de 1 zn dood de ander zn brood |
Geschiedkundige | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
quote: En G. wint de Tour. Nou fantastisch |
maxi-mus | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
quote: Dan toch liever weer de altijd onderschatte Lasse Schone. |
Dale__Cooper | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
Man, wat zonde, dieptriest. |
Fretwork | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
Dit verhoogt misschien wel Steven's strijdlust. Podium is wat makkelijker geworden |
Ferdii | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
quote: Reactie waarvan je wist dat zou komen |
wimderon | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:02 |
quote: Liever een aankoop, maar met de huidige selectie wel ja. |
Szura | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:03 |
quote: Nee hoezo? |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:03 |
De derde week van Kruijswijk betekent eigenlijk: schakel je tegenstanders uit met fysiek geweld. |
wimderon | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:03 |
quote: https://streamable.com/y4ydp |
Nober | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:03 |
quote: Hoe staat het met de Maokkaanse wielrenners? Moeten we vrezen voor de toekomst? |
Ambrosius | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:03 |
quote: Die agressie om niks. |
Kun-Aguero | vrijdag 26 juli 2019 @ 15:04 |
quote: Mogen geen doping van Mo. |