abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188106291
Sinds enige tijd heb ik een vriendin en dat verliep in het begin allemaal goed, en was het allemaal koek en ei.

Echter, sinds een aantal weken begint bepaald gedrag van haar mij enorm te storen maar ook zorgen te baren. Zo vindt zij het leuk om (beledigende) grappen over mij te maken, maar zodra ik een soort gelijke grap terug maak is mevrouw loeihard op haar tenen getrapt en is ze zo boos dat ze zo een dag of 1 a 2 niks meer tegen mij zegt. (maar ook wegloopt). Als ik dan aangeef van goh laten we het er even over hebben word ik compleet genegeerd. Als zij dan ,zoals zij zelf zegt, "Cleared my mind up"( Ze is Filipijnse trouwens ) krijg ik alle verwijten en beschuldigingen en had ik dat niet mogen. En was het van haar maar een grapje waar ik tegen had moeten kunnen.

Een andere voorbeeld.

Afgelopen weekend waren we samen en zouden we een leuk weekend hebben. Zij zou voor mij koken en ik hoefde verder niks te doen. A fijn, zij in de keuken aan het koken en ik wilde toch maar gaan helpen want er was veel te doen. Groentes snijden, spullen klaar zetten etc. Alleen bij de eerste stap in de keuken werd ik al weggestuurd van "Don't mind my business" en mocht ik mij er niet mee bemoeien en voelde zij zich beledigd alsof ik dacht dat zij niet een Filipijns gerecht zou kunnen koken. Ik ben maar tv gaan kijken en gewacht tot klaar was met koken. Toen na het eten moest ik van haar de afwas doen en zei ik voor de grap dat zij die moest doen omdat de keuken 'haar domein' was. ( Waar ze ook weer woedend om werd) Uiteraard ben ik de afwas gaan doen en het spul opruimen maar nou is de grap dat zij dit keer de keuken in kwam en mij vertelde dat ik het niet goed deed en niet wist hoe ik moet afwassen ( :') ) waarop ik haar de keuken uitstuurde met de woorden "I'm not an idiot or stupid, I know how t clean" En hierop brak de 3e wereld oorlog uit. Mevrouw heeft de hele avond niks meer gezegd en ook de volgende ochtend kwam er geen woord meer uit na een aantal pogingen om er eens fatsoenlijk over te praten want m.i. hoeft zo'n groot drama niet geschopt te worden om zoiets kleins.

Dit is het topje van de ijsberg van al haar woede uitbarstingen om de kleinste dingen.

Zo vind zij het niet normaal om over dit soort dingen te praten, daar waar ik het niet meer dan normaal vind. Zo krijg ik voor mijn voeten gesmeten dat mij ego te groot is en niet met emoties om kan gaan, terwijl zij degene is die finaal door haar plaat schiet om het minste of geringste.

Aan de ene kant denk ik van goh dat meisje woont net een maand in NL ( Hiervoor Oslo waar ik een paar keer naar toe ben gevlogen voor een vakantie-tje met haar) , aard niet lekker, cultuurshock i.c.m. met haar eigen. Er loopt iets niet lekker, maar wat weet ik niet en zegt ze ook niet.

Maar aan de andere kant, elke opmerking wordt opgevat als, stevige, kritiek op haar als persoon, maar ook als aanval op haar terwijl dat totaal niet de bedoeling is. Ligt de schuld telkens bij mij en is wederom mijn ego te groot, kan ik niet dealen met emoties, ben ik te arrogant om mijn ego op te geven en of aan te passen. Waarna ze een dag later mij weer hartjes en kusjes stuurt en mijn koosnaampje gebruikt. En als ik dan een ? stuur, wederom ontaard in een furieus vuurspugende draak.

Ik heb me al voorbereid om hier een eind aan te breien maar ik vraag me af welke tactiek ik moet toepassen. Ik heb geen zin in hellevuur van ellende.

Dit even in het soort van kort. Wellicht dat gedurende dit topic nog wat voorbeelden volgen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_188106304
Niet zo janken en haar grapjes accepteren
pi_188106327
Rennen vriend.

Mijn vriendin had ook wel eens van dit soort uitbarstingen, kreeg ze ineens na de zwangerschap... Ze had (op momenten) wel door dat haar uitbarstingen buiten proportie waren. Is toen naar zo'n "kruidenvrouwtje" geweest, heeft voor 80,- aan vitamines en supplementen staan, en sindsdien gaat het vele malen beter.

Ikzelf ben niet zo van de "natuurgenezing" maar blijkbaar heeft ze er zelf wel voordeel van.

Echter is het de vraag of jouw vrouwtje hier ook voor openstaat... Misschien kun je in relatietherapie ofzo?

Anders echt ermee stoppen zou ik zeggen, als dit al na 1 maand zo erg aan de orde is komt het denk ik niet meer goed.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188106329
Wat een hoop onzekerheid trouwens ts.
Man the fuck up.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2019 07:56:44 ]
pi_188106371
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2019 07:56 schreef Filosoofert het volgende:
Rennen vriend.

Mijn vriendin had ook wel eens van dit soort uitbarstingen, kreeg ze ineens na de zwangerschap... Ze had (op momenten) wel door dat haar uitbarstingen buiten proportie waren. Is toen naar zo'n "kruidenvrouwtje" geweest, heeft voor 80,- aan vitamines en supplementen staan, en sindsdien gaat het vele malen beter.

Ikzelf ben niet zo van de "natuurgenezing" maar blijkbaar heeft ze er zelf wel voordeel van.

Echter is het de vraag of jouw vrouwtje hier ook voor openstaat... Misschien kun je in relatietherapie ofzo?

Anders echt ermee stoppen zou ik zeggen, als dit al na 1 maand zo erg aan de orde is komt het denk ik niet meer goed.
Dit gaat niet over een maand maar over maanden. Dat is juist het probleem.
Ook in moeilijke tijden.
pi_188106385
Woont ze bij jou of op zichzelf? Zijn die woede-uitbarstingen sinds kort? Aangezien je zegt dat het je sinds kort begint te irriteren.

Eerlijk is eerlijk.. de kans is groot dat je gewoon wel eens een lompe opmerking eruit gooit, maar daar moet ze tegen kunnen als ze dat bij jou ook doet.

Dat negeren slaat natuurlijk nergens op. Het kan natuurlijk zijn dat het haar manier is, maar ik zou het maar veel gezeik vinden. Je moet het leuk hebben met elkaar is dat niet zo.. dan zeg je I cleared up my mind. I erased all memory of you.

Of.. iets minder kwetsend :P
-
pi_188106416
Dit gaat hem niet worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188106420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 07:59 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Dit gaat niet over een maand maar over maanden. Dat is juist het probleem.
Ow oké,

ik dacht dat het is sinds ze een maandje in Nederland woont.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188106435
Dumpen en een NL dametje veroveren.
pi_188106461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:01 schreef Anneloos het volgende:
Woont ze bij jou of op zichzelf? Zijn die woede-uitbarstingen sinds kort? Aangezien je zegt dat het je sinds kort begint te irriteren.

Eerlijk is eerlijk.. de kans is groot dat je gewoon wel eens een lompe opmerking eruit gooit, maar daar moet ze tegen kunnen als ze dat bij jou ook doet.

Dat negeren slaat natuurlijk nergens op. Het kan natuurlijk zijn dat het haar manier is, maar ik zou het maar veel gezeik vinden. Je moet het leuk hebben met elkaar is dat niet zo.. dan zeg je I cleared up my mind. I erased all memory of you.

Of.. iets minder kwetsend :P
Zichzelf, en de woede uitbarstingen lopen al een poos. Alleen mijn geduld begint op te raken.
Tuurlijk ik zou best 's wat lomps hebben gezegd maar zo'n drama schoppen is ook niet nodig,

quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:04 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Ow oké,

ik dacht dat het is sinds ze een maandje in Nederland woont.
We begrijpen elkaar niet. Ze woont nu een maand in NL en deze problemen lopen al maanden.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 25 juli 2019 @ 08:09:24 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188106466
Het is denk ik..
of praten erover en een compromis zien te vinden / eraan werken samen
of accepteren dat het nu eenmaal zo is
of er een einde aan maken, omdat je er geen zin meer in hebt.
  donderdag 25 juli 2019 @ 08:14:33 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188106499
Mannen die zulk gedrag van een vrouw accepteren :')

Wees een vent en geef je grenzen duidelijk aan of trek de deur dicht. Klaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188106526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:09 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Zichzelf, en de woede uitbarstingen lopen al een poos. Alleen mijn geduld begint op te raken.
Tuurlijk ik zou best 's wat lomps hebben gezegd maar zo'n drama schoppen is ook niet nodig,
[..]

We begrijpen elkaar niet. Ze woont nu een maand in NL en deze problemen lopen al maanden.
Andere cultuur waar je blijkbaar niet mee overweg kunt.
pi_188106721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja, of gewoon karakter. Het hoeft niet altijd achtergrond of cultuur te zijn ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188106740
Is ze naar Nederland gekomen voor jou of was dit toeval?

En ik weet niet of dit normaal gedrag is waar zij woont, maar waar ik woon wil ik geen relatie met iemand met zulk gedrag. Doorgaans worden dit soort dingen ook eerder erger dan beter als je langere tijd een relatie hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188106824
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je als een kreng gedragen heeft niks te maken met cultuur.
  donderdag 25 juli 2019 @ 08:48:56 #17
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188106868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:09 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

[..]

Dit moet je niet willen kerel. Je wil toch niet op eieren lopen en je continue afvragen of wat je wil zeggen/doen gaat leiden tot een uitbarsting bij haar?

Hoe je gaat vertellen dat je er klaar mee bent? Nou gewoon, dat vertellen. Want als jij het uit maakt ben jij er klaar mee, dus who cares wat de reactie is? Gewoon je huis uitzetten en klaar. Jij hebt een bepaalde toon gezet om dit gedrag van haar te accepteren, want immers, zij gaat uit haar plaat en jij wil 'praten'. Wat denk je dat dat voor signaal afgeeft?

Dat soort gedrag moet je niet belonen, maar direct afkappen. Als je niet normaal kunt doen kun je optiefen, en jij zegt dat je op het punt bent dat je geen zin meer hebt in de relatie, wat ik me absoluut kan voorstellen, en ook normaal is dat je daar geen trek in hebt.

Het is echt niet zo dat zij ineens het licht gaat zien en gaat denken 'oh nee dat is niet lief wat ik doe'. Ik zou het gewoon afkappen, de deur uitzetten, en klaar.

Of wonen jullie samen...?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 08:49:11 #18
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188106874
Is de goedmaakseks het waard?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188107062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:37 schreef Isabeau het volgende:
Is ze naar Nederland gekomen voor jou of was dit toeval?

En ik weet niet of dit normaal gedrag is waar zij woont, maar waar ik woon wil ik geen relatie met iemand met zulk gedrag. Doorgaans worden dit soort dingen ook eerder erger dan beter als je langere tijd een relatie hebt.
Nee, ze is Au pair, dus helemaal toeval was het niet nee.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je als een kreng gedragen heeft niks te maken met cultuur.
Eens. Ik vind mij aanpassen helemaal prima. Maar als het aan komt op over mij heen lopen en idioterie ben ik er gauw klaar mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit moet je niet willen kerel. Je wil toch niet op eieren lopen en je continue afvragen of wat je wil zeggen/doen gaat leiden tot een uitbarsting bij haar?

Hoe je gaat vertellen dat je er klaar mee bent? Nou gewoon, dat vertellen. Want als jij het uit maakt ben jij er klaar mee, dus who cares wat de reactie is? Gewoon je huis uitzetten en klaar. Jij hebt een bepaalde toon gezet om dit gedrag van haar te accepteren, want immers, zij gaat uit haar plaat en jij wil 'praten'. Wat denk je dat dat voor signaal afgeeft?

Dat soort gedrag moet je niet belonen, maar direct afkappen. Als je niet normaal kunt doen kun je optiefen, en jij zegt dat je op het punt bent dat je geen zin meer hebt in de relatie, wat ik me absoluut kan voorstellen, en ook normaal is dat je daar geen trek in hebt.

Het is echt niet zo dat zij ineens het licht gaat zien en gaat denken 'oh nee dat is niet lief wat ik doe'. Ik zou het gewoon afkappen, de deur uitzetten, en klaar.

Of wonen jullie samen...?
Ik ga het haar in persoon vertellen. Ik heb dit probleem vaker aangekaart en die leidde enkel tot ruzies en woede-uitbarstingen en lag het allemaal aan mij. En schermt ze met dingen als Kijk wat ik voor jou doe. Ja allemaal met mijn geld :')

Ik denk niet dat zij het licht gaat zien. Haar vorige vriendjes hebben het om precies dezelfde reden uitgemaakt. En ze wil maar niet inzien dat haar gedrag behoorlijk extreem is.
Ook in moeilijke tijden.
pi_188107103
Dat heb je nog lang volgehouden :o
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:08:26 #21
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188107114
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:02 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

Ik ga het haar in persoon vertellen. Ik heb dit probleem vaker aangekaart en die leidde enkel tot ruzies en woede-uitbarstingen en lag het allemaal aan mij. En schermt ze met dingen als Kijk wat ik voor jou doe. Ja allemaal met mijn geld :')

Ik denk niet dat zij het licht gaat zien. Haar vorige vriendjes hebben het om precies dezelfde reden uitgemaakt. En ze wil maar niet inzien dat haar gedrag behoorlijk extreem is.
Nou, dan ben je er toch? Het is dus niet iets wat 'tijdens' jou is gaan spelen, het is gewoon haar ding, zij wil alles en iedereen de schuld geven want eigen verantwoordelijkheid is eng, en dat gedrag vertoont ze terwijl ze ook nog jouw geld uitgeeft.

Ja, bekijk het even, klaar dan. Dat is niet leuk, maar in deze relatie blijven is nog veel minder leuk, want dat gaat van kwaad tot erger.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188107173
Ik ben wel benieuwd welke beledigende grapjes ze maakt.
pi_188107262
Dacht misschien zit ze wel helemaal niet goed in haar vel hier en uit ze het op deze manier maar als je zegt dat haar vorige vriendjes ook vanwege dit probleem het uitmaakte is het haar karakter.

Ik zou overigens over dit soort grapjes wel kunnen lachen maar er zijn genoeg vrouwen die dit niet kunnen :P
pi_188107274
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Dacht misschien zit ze wel helemaal niet goed in haar vel hier en uit ze het op deze manier maar als je zegt dat haar vorige vriendjes ook vanwege dit probleem het uitmaakte is het haar karakter.

Ik zou overigens over dit soort grapjes wel kunnen lachen maar er zijn genoeg vrouwen die dit niet kunnen :P
Jij bent dan ook geweldig
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:39:13 #25
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_188107587
Volgens mij maakt het geen bal uit wat voor tactiek je toepast bij het uitmaken. Die draak komt toch wel tevoorschijn.

Ik zou zeggen als je wilt uitdelen moet je ook kunnen incasseren. Ik zoek een volwassen relatie met iemand met reflectie vermogen. Dit gaat hem niet worden. Bye bye zwaai zwaai.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')