abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 juli 2019 @ 21:56:38 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188212711
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Hoppa weer wat bedrijven weg
https://www.autobahn.eu/1(...)in-engeland-de-tent/

https://automotive-online(...)tgevendheid-bedreigt

Maar echt een megasucces die Brexit zeg. Wat een baas die Boris!!
Over veertig jaar lachen ze ons anders mooi uit!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188212976
Ondertussen worden plannen gesmeed om boeren te redden die geraakt worden door wegvallende export bij een no-deal. Vlees gaat opgekocht worden van boeren, voor een half miljard pond per jaar! :P

https://www.thetimes.co.u(...)lp-farmers-bx5pnx9qq

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2019 22:06:21 ]
pi_188213056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 21:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Over veertig jaar lachen ze ons anders mooi uit!
Och, dat moet allemaal nog maar blijken he.. Het uiteenvallen van de eurozone gevolgd door een chaotische desintegratie van de EU is nog steeds best mogelijk.

Veertig jaar is een lange tijd!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 22:18:09 #179
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188213271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee toch? Ze hadden de mogelijkheid op te stappen zodra ze wisten wat ze wilden. Of was dat alleen naar geldig als ze May's deal toch zouden aannemen?
Het is een accoord op basis van artikel 50. Wijzigen kan maar niet eenzijdig.
pi_188213278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Och, dat moet allemaal nog maar blijken he.. Het uiteenvallen van de eurozone gevolgd door een chaotische desintegratie van de EU is nog steeds best mogelijk.

Veertig jaar is een lange tijd!
Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat ik die voorspelling heb gehoord had ik ondertussen al genoeg geld gehad om alle Europese probleemschulden te saneren.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 22:32:47 #181
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188213590
Is ook na 40 jaar lastig te zeggen wie er beter van afgekomen is. Duitsland is in de oorlog het stenen tijdperk in gebombardeerd en VK had ook wel schade maar kwam er in vergelijking met Duitsland wel redelijk vanaf.
Desondanks die scheve startpositie kan ik je nu niet zeggen welke inwoners het nu beter hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 22:47:24 #182
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188213862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:32 schreef zalkc het volgende:
Is ook na 40 jaar lastig te zeggen wie er beter van afgekomen is. Duitsland is in de oorlog het stenen tijdperk in gebombardeerd en VK had ook wel schade maar kwam er in vergelijking met Duitsland wel redelijk vanaf.
Desondanks die scheve startpositie kan ik je nu niet zeggen welke inwoners het nu beter hebben.
Nou, ik kan je wel zeggen wie het beter heeft en het is niet de Britten
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 23:15:58 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188214382
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Och, dat moet allemaal nog maar blijken he.. Het uiteenvallen van de eurozone gevolgd door een chaotische desintegratie van de EU is nog steeds best mogelijk.

Veertig jaar is een lange tijd!
Oh maar als dat gebeurt krijgt het VK nog meer zuur over zich heen
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 juli 2019 @ 23:18:48 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188214438
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is een accoord op basis van artikel 50. Wijzigen kan maar niet eenzijdig.
Als de VK het opgeeft zal de EU niet gaan rekken. Die snappen wel dat dat geen zin heeft. Er breekt dan toch wel chaos uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188216988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, ik kan je wel zeggen wie het beter heeft en het is niet de Britten
Ook in Duitsland moeten er veel mensen 2 banen hebben om rond te komen. Er is heel veel armoede onder ouderen. En in Duitsland ben je van de hele EU het slechtst af als je werkloos bent (bron). Om dus te zeggen dat de Duitsers het zeker beter hebben dan de Britten is wat kort door de bocht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 31 juli 2019 @ 07:52:25 #186
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188217005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als de VK het opgeeft zal de EU niet gaan rekken. Die snappen wel dat dat geen zin heeft. Er breekt dan toch wel chaos uit.
Bedrijven die daardoor schade oplopen kunnen de schade verhalen op de overheid. Ook in het VK.
pi_188217126
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Och, dat moet allemaal nog maar blijken he.. Het uiteenvallen van de eurozone gevolgd door een chaotische desintegratie van de EU is nog steeds best mogelijk.

Veertig jaar is een lange tijd!
Een Europese Federale staat tegen die tijd vind ik realistischer.
pi_188217301
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 22:05 schreef Heph844 het volgende:
Ondertussen worden plannen gesmeed om boeren te redden die geraakt worden door wegvallende export bij een no-deal. Vlees gaat opgekocht worden van boeren, voor een half miljard pond per jaar! :P

https://www.thetimes.co.u(...)lp-farmers-bx5pnx9qq
Voor de boeren zit ik nog niet zo in, Het VK produceert toch te weinig voor binnenlandse consumptie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188217320
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een Europese Federale staat tegen die tijd vind ik realistischer.
Op dit moment is geen enkel land daar voor. Ook niet voor het uiteenvallen, natuurlijk.

Mij lijkt de huidige status quo misschien nog wel het meest waarschijnlijk over 40 jaar. Al kan de route naar uiteenvallen snel worden ingezet als er maar genoeg rare partijen worden verkozen, zoals de vijfsterrenbeweging van die clown in Italië. Niet omdat die partijen dan het uiteenvallen willen, maar omdat zulke partijen zich niet aan EU regels houden. Eenwording kan natuurlijk ook, maar dan moeten de verkiezingen in Europa wel heel anders gaan lopen dan ze nu doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 31 juli 2019 @ 08:42:32 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188217334
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Voor de boeren zit ik nog niet zo in, Het VK produceert toch te weinig voor binnenlandse consumptie.
Als ze alleen beneden de kostprijs kunnen verkopen, gaan ze alsnog failliet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188217360
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als ze alleen beneden de kostprijs kunnen verkopen, gaan ze alsnog failliet.
Dat is dus de vraag maar je kunt er vanuit gaan dat de regering koste wat kost de voedselproductie op peil wil houden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188217368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 08:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het VK mag en kan vandaag vertrekken. Dat is geen probleem. Ze hoeven niet te wachten tot eind oktober.

Als BoJo een NoDeal wil moet hij het parlement overtuigen. Maar dat is niet de taak van Brussel.
Ik zou graag willen zien wat er gebeurt als het Britse parlement zou instemmen met een No deal brexit. Ik denk dat Boris gewoon uitgaat van het feit dat het Huis zijn no deal gaat tegen houden, en hij kan op die manier de illusie hoog houden dat hij voor een no deal brexit is. Maar zou graag zijn gezicht zien als HoC ineens zou instemmen. Denk dat hij dan heel anders piept
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_188217437
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op dit moment is geen enkel land daar voor. Ook niet voor het uiteenvallen, natuurlijk.

Mij lijkt de huidige status quo misschien nog wel het meest waarschijnlijk over 40 jaar. Al kan de route naar uiteenvallen snel worden ingezet als er maar genoeg rare partijen worden verkozen, zoals de vijfsterrenbeweging van die clown in Italië. Niet omdat die partijen dan het uiteenvallen willen, maar omdat zulke partijen zich niet aan EU regels houden. Eenwording kan natuurlijk ook, maar dan moeten de verkiezingen in Europa wel heel anders gaan lopen dan ze nu doen.
de federale staat gaat doorgedrukt worden om de euro in stand te houden. je kunt geen monetair beleid voeren zonder fiscaal beleid. En dat kan alleen in een federatie. Dus onder druk van het in stand houden van de euro zal op zeker moment een federatie doorgedrukt worden zonder dat we daar veel over te zeggen zullen hebben onder het mom van financiële veiligheid.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_188217440
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zou graag willen zien wat er gebeurt als het Britse parlement zou instemmen met een No deal brexit. Ik denk dat Boris gewoon uitgaat van het feit dat het Huis zijn no deal gaat tegen houden, en hij kan op die manier de illusie hoog houden dat hij voor een no deal brexit is. Maar zou graag zijn gezicht zien als HoC ineens zou instemmen. Denk dat hij dan heel anders piept
No deal is de default. 1 november geen deal= Brexit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188217991
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

de federale staat gaat doorgedrukt worden om de euro in stand te houden. je kunt geen monetair beleid voeren zonder fiscaal beleid. En dat kan alleen in een federatie. Dus onder druk van het in stand houden van de euro zal op zeker moment een federatie doorgedrukt worden zonder dat we daar veel over te zeggen zullen hebben onder het mom van financiële veiligheid.
We hebben op dit moment al 20 jaar een euro (1999 voor de beurs), er is nog geen sprake van een federale unie en die komt er ook niet binnenkort aan. We hebben inmiddels al wel een zware crisis achter de rug. Het gaat dus wel. Ik zou niet weten waarom dat de komende 40 jaar anders zou moeten zijn.

En je negeert gewoon dat er maar 19 landen zijn met de euro, terwijl er 28 (straks 27, maar binnenkort ook weer 28 als Noord-Macedonië er bij komt) lidstaten zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188218898
quote:
We'll block trade deal if Brexit imperils open Irish border, say US politicians

Any future US-UK trade deal would almost certainly be blocked by the US Congress if Brexit affects the Irish border and jeopardises peace in Northern Ireland, congressional leaders and diplomats have warned.

Boris Johnson has presented a trade deal with the US as a way of offsetting the economic costs of leaving the EU, and Donald Trump promised the two countries could strike “a very substantial trade agreement” that would increase trade “four or five times”.

Trump, however, would not be able to push an agreement through a hostile Congress, where there would be strong bipartisan opposition to any UK trade deal in the event of a threat to the 1998 Good Friday agreement, and to the open border between Northern Ireland and the Republic.

Johnson’s rise to power, and his demand for the EU to drop the backstop, which is intended to safeguard the open border after Brexit, has galvanised determination in Congress to make a stand in defence of the landmark accord, to which the US is guarantor.

[..]
https://www.theguardian.c(...)-us-politicians-warn
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:15:07 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188219108
quote:
Maar nee hoor, we sluiten zomaar ff een deal met Trump die kan toveren ofzo :')
  Moderator woensdag 31 juli 2019 @ 13:31:38 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188220793
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar nee hoor, we sluiten zomaar ff een deal met Trump die kan toveren ofzo :')
Trump kan onderhandelen maar het is het Congress wat beslist en de Iers-Amerikaanse lobby is meer dan groot genoeg om het tegen te houden.
Verder is er nog een bijkomend probleem, het Congress heeft geen haast, de nieuwe NAFTA overeenkomst is nog steeds niet behandeld door het congress en dat is al 2 jaar oud.

De Brexiteers beginnen tegen de echte wereld op te lopen en ik geloof niet dat het ze erg bevalt.

Johnsons ontvangst in Schotland, Wales en vandaag Noord-Ierland is ook nogal slecht voor hem verlopen. Na een week beginnen de scheuren al door het behang te komen.

PS: Johnson ziet er na een week al uit alsof hij een rustkuur nodig heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 31 juli 2019 @ 13:49:18 #199
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188221087
quote:
De belangrijkste term in dit artikel is "bipartisan opposition". Dit is niet puur een dingetje van een van de twee grote blokken in het Amerikaanse politieke bestel, maar van zowel de Republikeinen als de Democraten. Johnson kan vriendjes zijn met Trump, maar dat zal niet voldoende zijn. Voor zover Trump niet al zijn mening volgende week weer kan veranderen en zijn steun voor een snelle deal weer kan intrekken.
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:46 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188221265
BoJo zal wel balen van die populisten met hun makkelijke beloftes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')