abonnement Unibet Coolblue
pi_188097371
Ik vind Allah's Afbakbar goed bedacht. Leve de kleurling vind ik wel een beetje raar maar whatever, het klinkt als een compliment toch? De vraag is, was dat het enige grappige bord en werden alle Nederlandse kraampjes wel normaal benoemd of is dit normaal voor dat evenement? Dat 50% het hier racistisch vind verbaast me wel, maar de maatschappij daalt ook steeds verder af.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 24 juli 2019 @ 17:49:46 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_188097434
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind Allah's Afbakbar goed bedacht. Leve de kleurling vind ik wel een beetje raar maar whatever, het klinkt als een compliment toch? De vraag is, was dat het enige grappige bord en werden alle Nederlandse kraampjes wel normaal benoemd of is dit normaal voor dat evenement? Dat 50% het hier racistisch vind verbaast me wel, maar de maatschappij daalt ook steeds verder af.
Die 50% hier zijn waarschijnlijk een of twee accounts met een hele sloot klonen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188097445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind Allah's Afbakbar goed bedacht. Leve de kleurling vind ik wel een beetje raar maar whatever, het klinkt als een compliment toch? De vraag is, was dat het enige grappige bord en werden alle Nederlandse kraampjes wel normaal benoemd of is dit normaal voor dat evenement? Dat 50% het hier racistisch vind verbaast me wel, maar de maatschappij daalt ook steeds verder af.
50% hier vindt het niet racistisch. Toen ik erop stemde was er slechts 1 die het racistisch vond, sindsdien heeft iemand gewoon 300x een racistisch-stem uitgebracht.

Voor wat betreft die negers die zichzelf lui noemen enzo. Ik denk dat je in elke groep figuren hebt die tegen een geintje kunnen en ook in elke groep die zichzelf veel te serieus nemen. Ik was eerst graatmager, werd ik botje genoemd, een dikke maat van me was hompe(homp vlees) etc., ging allemaal prima. Kleinste ventje uit de groep kon er niet tegen als je hem smurf noemde.

Het lijkt er helaas op dat die humorlozen zoals m'n kleine "maat"(mocht hem niet maar hij was er altijd) elkaar vinden online en het anderen graag lastig maken.
pi_188097488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Voor wat betreft die negers die zichzelf lui noemen enzo. Ik denk dat je in elke groep figuren hebt die tegen een geintje kunnen en ook in elke groep die zichzelf veel te serieus nemen. Ik was eerst graatmager, werd ik botje genoemd, een dikke maat van me was hompe(homp vlees) etc., ging allemaal prima. Kleinste ventje uit de groep kon er niet tegen als je hem smurf noemde.
Ja ik was ook altijd dun, maakt iedereen grappen over. Al noemde je iemand dik wordt iedereen boos want daar kan hij/zij niets aan doen en dat mag je niet zeggen. Beledigd voelen is een keuze.... en verbazing veel mensen lijken daar voor te kiezen tegenwoordig.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 24 juli 2019 @ 18:00:04 #205
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188097583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/(...)sts/2148504615272400

Zodra ze aangevallen worden moeten we ze individueel benoemen, zoda zij de aanval kunnen openen maakt niemand er een probleem van dat iemand spreekt voor de gehele moslimgemeenschap, dan is het opeens wel "alle moslims". Man wat een volk, komt nooit meer goed.
De toon van dit bericht zegt voor mij alles.

Er wordt niet gesproken over dat het fijn is dat de organisatie na overleg de borden heeft weggehaald, omdat men inzag dat het mensen kwetste. (Voor de goede orde: daar ben ik het dus niet mee eens). Er wordt niet voor bedankt, er is geen vriendelijk woord terug dat er rekening wordt gehouden met hun gevoelens.

Nee, wat zien we? Brallerige overwinningstaal, met "op de knieën dwingen", alsnog een sneer naar de organisatie dat het schandalig is en een aanmoediging om dit vooral meer te gaan doen.

Hiermee word ik alleen maar in mijn opvatting gesterkt dat we hier gewoon met keiharde bedreigingen te maken hebben gehad, dat men niet op zoek is naar een dialoog maar naar opleggen van de wil en overwinnen, en dat het echt een enorme fout is om deze fanatici te belonen door dit gebaar te maken.

Ik hoop dat de organisatie volgend jaar gewoon dit soort borden ophangt, en dat iedereen die er een probleem mee heeft hoogstpersoonlijk mag proberen om die borden naar beneden te halen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe het met je afloopt als je tussen 50.000 boeren staat, die het een keer zat zijn dat je hun eigen gebruiken wilt afpakken omwille van jouw religie uit Saudi-Arabië.
pi_188097621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 22:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)-grimmige-sfeer.html

Een grimmige sfeer is niet dat men slechts verontwaardigd is. Als er in nieuwsberichten wordt gesproken over 'grimmige sfeer', impliceert dat altijd een dreiging op geweld.
Aannames en speculatie. Er staat dus nergens dat er met geweld gedreigd is. Dan blijf ik toch bij mijn punt.
  woensdag 24 juli 2019 @ 18:12:48 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188097748
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 18:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Aannames en speculatie. Er staat dus nergens dat er met geweld gedreigd is. Dan blijf ik toch bij mijn punt.
Hoe leg jij een grimmige sfeer uit dan? Slechts wat verontwaardiging is geen grimmige sfeer te noemen, ben je dat met me eens? De 'overwinnings'-retoriek van dat heerschap op Facebook spreekt wat dat betreft ook boekdelen. Ben jij het met die opvatting eens?

Ik vind overigens dat je verder normaal reageert, dat is wel fijn. :) Je hoeft het in dat opzicht niet met elkaar eens te zijn, als een normale discussie maar mogelijk is.
  Spellchecker woensdag 24 juli 2019 @ 18:17:14 #208
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 24 juli 2019 @ 19:41:26 #209
436222 Japepk
Padvinder
pi_188099289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 22:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
https://www.oneworld.nl/o(...)-cross-niet-grappig/

Jill Mathon was op De Zwarte Cross. Hoe ze ook haar best deed, ze kon de ‘grappige’ teksten over de VOC-mentaliteit, apartheid, en medicijnenmannen niet waarderen.

Een groepje jongens tegenover ons schreeuwt naar elke vrouw die langsloopt. Bij de douches wordt door een ander testosteronclubje op de douchedeur gebonkt en in koor ‘homooooo’ gescandeerd. In één klap ben ik me bewust van mijn veilige Amsterdamse bubbel.

Gelukkig heeft ze het in Amsterdam wel veilig en super multicultureel ;)
Ik kan er zó slecht tegen dat mensen als dit een podium krijgen (of voor zichzelf creeëren, maar dat staat ze dan weer vrij).

Het dedain druipt van bijna elke zin die ze gebruikt en ze introduceert het geheel als 'wij zouden weleens even kijken of ZC een echt festival is. Mensen als dit zijn juist het 'probleem' op de ZC. Ik ga er zelf ook al een jaar of 10 naartoe, vanuit Brabant. Niet echt uit de regio Achterhoek dus. Toch vermaken we ons er elk jaar kostelijk. We ontmoeten nieuwe mensen, drinken bier en lachen ons rot.

Doordat het festival populairder en bekender wordt, komen er ook steeds meer mensen 'die er gewoon een keer geweest willen/moeten zijn. Inmiddels ken ik er ook die er om die reden naartoe gaan. Daardoor wordt de sfeer er ook wat algemener. De Zwarte Cross is inmiddels een ronkende geldmachine, die zien hun bezoekersaantal stijgen en anticiperen daarop. Vroeger was er op de ZC ruime aandacht voor kleine muziekstromingen als Metal of Boerenrock. Inmiddels is daar een hoop bijgekomen. Veel signing in het Achterhoeks is vervangen door ABN, er wordt meer aandacht geschonken aan brede muziekstromingen als Hiphop en Dance. Daarmee werk je zelf wel deels in de hand dat op den duur de sfeer op je festival algemener wordt en je dus ook een ander publiek gaat trekken.

Overigens snap ik dat ze het bord weg hebben gehaald. In eerste instantie doen ze het niet, waarna 'er een grimmige sfeer ontstaat.' Dan kun je het hebben over toegeven, buigen en weet ik het. Die mensen hebben gewoon geen zin in al dat gedoe en dat snap ik best.

Daarbij hadden ze dit jaar de logistiek/publieksflow minder goed tot slecht op orde. Ze mogen zich van mij wel afvragen of ze op deze weg verder willen.
't Echte en 't ware!
pi_188102058
Jill Mathon schrok van alle racistische bordjes op het festival.

Afgelopen weekend ging ik er eindelijk naartoe, in een camper met drie fantastische vrienden. Je zou zeggen dat je in goed gezelschap alles aankan, maar nog nooit voelde ik me op een festival zo ongemakkelijk.


Ik snap wel dat ze zich ongemakkelijk voelt. Ze is hoogopgeleid, woont in Amsterdam en komt volgens mij veelal met hoogopgeleide mensen in aanmerking. Hetzelfde type als zij zelf dus is.. Hele andere types dan het volk op Zwarte cross, die zijn vaak beetje meer ‘simpel’. Nemen het niet zo serieus. Het is jammer dat ze dat niet kan inzien vind ik.
pi_188102300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 18:00 schreef Repentless het volgende:

[..]

De toon van dit bericht zegt voor mij alles.

Er wordt niet gesproken over dat het fijn is dat de organisatie na overleg de borden heeft weggehaald, omdat men inzag dat het mensen kwetste. (Voor de goede orde: daar ben ik het dus niet mee eens). Er wordt niet voor bedankt, er is geen vriendelijk woord terug dat er rekening wordt gehouden met hun gevoelens.

Nee, wat zien we? Brallerige overwinningstaal, met "op de knieën dwingen", alsnog een sneer naar de organisatie dat het schandalig is en een aanmoediging om dit vooral meer te gaan doen.

Hiermee word ik alleen maar in mijn opvatting gesterkt dat we hier gewoon met keiharde bedreigingen te maken hebben gehad, dat men niet op zoek is naar een dialoog maar naar opleggen van de wil en overwinnen, en dat het echt een enorme fout is om deze fanatici te belonen door dit gebaar te maken.

Ik hoop dat de organisatie volgend jaar gewoon dit soort borden ophangt, en dat iedereen die er een probleem mee heeft hoogstpersoonlijk mag proberen om die borden naar beneden te halen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe het met je afloopt als je tussen 50.000 boeren staat, die het een keer zat zijn dat je hun eigen gebruiken wilt afpakken omwille van jouw religie uit Saudi-Arabië.
Ik heb geen bedreiging gezien.

Volgend jaar zullen de bordjes wel weer staan denk ik.
pi_188102693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 18:00 schreef Repentless het volgende:

[..]

De toon van dit bericht zegt voor mij alles.

Er wordt niet gesproken over dat het fijn is dat de organisatie na overleg de borden heeft weggehaald, omdat men inzag dat het mensen kwetste. (Voor de goede orde: daar ben ik het dus niet mee eens). Er wordt niet voor bedankt, er is geen vriendelijk woord terug dat er rekening wordt gehouden met hun gevoelens.

Nee, wat zien we? Brallerige overwinningstaal, met "op de knieën dwingen", alsnog een sneer naar de organisatie dat het schandalig is en een aanmoediging om dit vooral meer te gaan doen.

Hiermee word ik alleen maar in mijn opvatting gesterkt dat we hier gewoon met keiharde bedreigingen te maken hebben gehad, dat men niet op zoek is naar een dialoog maar naar opleggen van de wil en overwinnen, en dat het echt een enorme fout is om deze fanatici te belonen door dit gebaar te maken.

Ik hoop dat de organisatie volgend jaar gewoon dit soort borden ophangt, en dat iedereen die er een probleem mee heeft hoogstpersoonlijk mag proberen om die borden naar beneden te halen. Dan wil ik nog wel eens zien hoe het met je afloopt als je tussen 50.000 boeren staat, die het een keer zat zijn dat je hun eigen gebruiken wilt afpakken omwille van jouw religie uit Saudi-Arabië.
Ik hoop ook dat ze weer borden ophangen met teksten over van alles en iedereen, maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Of ja, alles en iedereen... bijna wel eigenlijk, alleen niet de borden waar iets van kleur op staat en de borden die moslims gebruiken om hun hypocrisie ten toon te spreiden.

Wrang genoeg hadden ze een paar jaar terug bij de ZC de slogan; ''vaak buj te bang''. :')

Even voor de goede orde; er waren borden met teksten: allahs afbakbar en 80% halal. Het stelt geen kut voor, maar de moslims in dit FB bericht hangen de gekwetste moslims uit n.a.v deze nietszeggende borden en gooien gelijk met termen zoals islamofobie, discriminatie en zelfs moslim-haat. Dit, terwijl moslims zelf aan de lopende band overal ter wereld waar ze ook maar zijn mensenrechten schenden, (echt) kwalijk discrimineren en mensen op beestachtige wijze vermoorden uit naam van die tyfusgod. Maar waag het niet om ze hierop deze droge feiten te wijzen, want dan komen zelfs nog niet-moslims jou uitmaken voor islamofoob en nazi en verder lastig vallen met discussie-om-zeep-helpend inhoudsloos getroll.

Zit ik nog even met één vraag; stel er komen geen borden die moslims als ''kwetsend'' zouden kunnen ervaren (om dus rekenig te houden met al die moslims die natuurlijk ook graag naar zo'n ultra haram feestje gaan), en ik besluit met mn vrienden daar om met t shirts rond te gaan lopen met de tekst ''ik zoek allah's afbak bar'', zouden wij dan beleefd, doch dringend worden verzocht door de ZC om die uit te trekken?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188102954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Jill Mathon schrok van alle racistische bordjes op het festival.

Afgelopen weekend ging ik er eindelijk naartoe, in een camper met drie fantastische vrienden. Je zou zeggen dat je in goed gezelschap alles aankan, maar nog nooit voelde ik me op een festival zo ongemakkelijk.


Ik snap wel dat ze zich ongemakkelijk voelt. Ze is hoogopgeleid, woont in Amsterdam en komt volgens mij veelal met hoogopgeleide mensen in aanmerking. Hetzelfde type als zij zelf dus is.. Hele andere types dan het volk op zwarte cross, die zijn vaak beetje meer ‘simpel’. Nemen het niet zo serieus. Het is jammer dat ze dat niet kan inzien vind ik.
Gewoon een compleet andere mentaliteit heeft verder weinig te maken met opleidingsniveau. Alles met een knipoog en lekker een beetje slapouwehoeren is het mooiste wat er is. Verder ook niks mooier dan op de cross met een groepje friezen, groningers, limburgers, brabanders, tukkers en achterhoekers op de camping bij elkaar zitten en elkaar een beetje lekker op de hak nemen onder het genot van een paar koude pilsjes.

Bij moslims, donkere mensen of nog erger blanken die menen dat deze groep het zelf niet af kan daar hoef je dit dus schijnbaar niet mee te doen dan worden ze boos en voelen ze zich gediscrimineerd. Ze zetten zich zelf gewoon buitenspel met elke kans die ze krijgen.

Hoop zelf wel dat ze op de zwarte cross kappen met dance, hardstyle, rap en gelijksoortige muziek. Houd het lekker bij B artiesten en kleine onbekende bandjes die je keer op keer positief verassen. Daar waren ze "vroeger" extreem goed in en dat was de charme van de zwarte cross.

Maakt het feestje leuker voor iedereen. :) Kunnen mensen als Jill weer lekker wegblijven.
pi_188103021
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zit ik nog even met één vraag; stel er komen geen borden die moslims als ''kwetsend'' zouden kunnen ervaren (om dus rekenig te houden met al die moslims die natuurlijk ook graag naar zo'n ultra haram feestje gaan), en ik besluit met mn vrienden daar om met t shirts rond te gaan lopen met de tekst ''ik zoek allah's afbak bar'', zouden wij dan beleefd, doch dringend worden verzocht door de ZC om die uit te trekken?
Ik vermoed dat ze jou gaan vragen of je wat wat anders aan wil trekken.
Je wordt nu ook van het terrein afgeloosd of terug naar je campingplaats wanneer je zonder shirt loopt of wanneer je shirt te vies is door modder oid.

Vandaar dat je tegenwoordig ook niet meer ziet dat ze een touw maken van 25 meter aan tshirts om in de stromende regen buiten te gaan touwtje springen met een paar honderd man er omheen. _O-
  woensdag 24 juli 2019 @ 22:37:59 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188103238
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:57 schreef Hamzoef het volgende:

Echt ongekend waar iedereen zich mee bemoeit.
Nou idd, als die paar mafkezen zich nou gewoon met hun linksdraaiende quinoa yogurt oid bemoeid hadden ipv zich te bemoeien met bordjes op de Zwarte Cross was er niks aan de hand geweest.
  woensdag 24 juli 2019 @ 22:39:50 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188103280
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:07 schreef SpaceOddity het volgende:

Basema_Salman twitterde op zondag 21-07-2019 om 14:50:03 Beste @:zwartecross dit is een herhaald vriendelijk verzoek: haal die #Haat bord van je festival terrein onmiddellijk!#islamofobie #discriminatie #Hengelo #ZwarteCross2019 https://t.co/4chEq44cjm reageer retweet
Die muts heeft haar account ondertussen afgeschermd er kwamen vast teveel mensen langs met een andere mening dan die van haar... :')
  Spellchecker woensdag 24 juli 2019 @ 22:41:20 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 24 juli 2019 @ 22:44:28 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188103376
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik gok dat ik de grap/context ervan mis, dus wil eigenlijk liever vragen of iemand uit die hoek van het land mij de achterliggende gedachte uit kan leggen.
:P
pi_188103412
quote:
19s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:24 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Gewoon een compleet andere mentaliteit heeft verder weinig te maken met opleidingsniveau. Alles met een knipoog en lekker een beetje slapouwehoeren is het mooiste wat er is. Verder ook niks mooier dan op de cross met een groepje friezen, groningers, limburgers, brabanders, tukkers en achterhoekers op de camping bij elkaar zitten en elkaar een beetje lekker op de hak nemen onder het genot van een paar koude pilsjes.

Bij moslims, donkere mensen of nog erger blanken die menen dat deze groep het zelf niet af kan daar hoef je dit dus schijnbaar niet mee te doen dan worden ze boos en voelen ze zich gediscrimineerd. Ze zetten zich zelf gewoon buitenspel met elke kans die ze krijgen.

Hoop zelf wel dat ze op de zwarte cross kappen met dance, hardstyle, rap en gelijksoortige muziek. Houd het lekker bij B artiesten en kleine onbekende bandjes die je keer op keer positief verassen. Daar waren ze "vroeger" extreem goed in en dat was de charme van de zwarte cross.

Maakt het feestje leuker voor iedereen. :) Kunnen mensen als Jill weer lekker wegblijven.
Gewoon een stel boeren tatta’s bij elkaar dus. :P Is ook leuk. Prima dat het er is. Denk trouwens dat veel festivals sowieso verhipsteren.. door mensen als ‘Jill’.

Probeer het uit met het shirtje :P. Eerlijk gezegd denk ik dat zulke bordjes er volgend jaar gewoon weer staan hoor.

Mensen met een andere achtergrond hoeven geen kans te krijgen trouwens. Het zijn gewoon mensen. Kan ook prima dat sommigen het er niet mee eens zijn of zich gekwetst voelen, dat maakt niet dat ze buitenspel staan. Ik vind het juist prima dat iedereen ergens een mening over mag hebben en dat mag en kan uiten. Dat geldt voor zulke bordjes en dat geldt ook als je zulke bordjes stom vindt. Het is jammer dat er meteen mensen zijn die vinden dat de bordjes verwijderd moeten worden en dat ernaar wordt gehandeld. Maar tis goed dat we een vrij land zijn waarin dit kan.
pi_188103501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Gewoon een stel boeren tatta’s bij elkaar dus. :P Is ook leuk. Prima dat het er is. Denk trouwens dat veel festivals sowieso verhipsteren.. door mensen als ‘Jill’.

Probeer het uit met het shirtje :P. Eerlijk gezegd denk ik dat zulke bordjes er volgend jaar gewoon weer staan hoor.
:P Ik weet dat er volgend jaar een paar leuke wagens mee gaan doen aan de cross. Soms is het gewoon lekker om onbezonnen met verstand op 0 wat biertjes te drinken. ABN praten je druk maken over vanalles en nog wat kan de volgende maandag op 't kantoor wel weer. ;)
  donderdag 25 juli 2019 @ 00:14:20 #222
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188104705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Jill Mathon schrok van alle racistische bordjes op het festival.

Afgelopen weekend ging ik er eindelijk naartoe, in een camper met drie fantastische vrienden. Je zou zeggen dat je in goed gezelschap alles aankan, maar nog nooit voelde ik me op een festival zo ongemakkelijk.


Ik snap wel dat ze zich ongemakkelijk voelt. Ze is hoogopgeleid, woont in Amsterdam en komt volgens mij veelal met hoogopgeleide mensen in aanmerking. Hetzelfde type als zij zelf dus is.. Hele andere types dan het volk op Zwarte cross, die zijn vaak beetje meer ‘simpel’. Nemen het niet zo serieus. Het is jammer dat ze dat niet kan inzien vind ik.
Alsof er alleen maar dombo's op zo'n festival rondlopen, of dat het Oosten sowieso dommer is. :')

Ik verbaas me altijd over columns van dit soort types, die doen alsof ze vanuit de beschaafde wereld (Amsterdam), in een soort barbaars gebied terecht zijn gekomen waar verder niemand het bestaan van weet. In plaats van alles met een korreltje zout te nemen, nemen ze alles, inclusief henzelf, bloedserieus. Zo serieus dat het compleet lachwekkend is. Ze menen aan 'de weldenkende mens' te moeten 'duiden' wat voor racisme er schuil gaat achter zo'n festival.

Alsof ze als een Hemingway op ontdekkingsreis zijn geweest, en een primitieve soort mensheid hebben ontdekt die niet zo goed weten wat ze doen. :')

Blijf gewoon weg van dit soort events als je het allemaal zo bloedserieus gaat benaderen. Het is lol, vermaak, zelfspot en het leven niet al te serieus nemen. En ja, daar horen ook grapjes bij, die niet iedereen leuk hoeft te vinden.
  donderdag 25 juli 2019 @ 00:18:37 #223
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188104767
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik heb geen bedreiging gezien.

Volgend jaar zullen de bordjes wel weer staan denk ik.
Ik denk dat niet alle berichten openbaar waren. Nogmaals, de overwinningsretoriek spreekt voor mij boekdelen. Dat heeft niks meer met begrip voor gevoeligheden vragen te maken, maar domweg eisen dat alles waardoor je je beledigd voelt, weggehaald wordt.

Omdat je jouw opvattingen superieur acht aan die van een ander, en waar geen spot mee gedreven mag worden.
  donderdag 25 juli 2019 @ 00:24:35 #224
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188104835
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat ze weer borden ophangen met teksten over van alles en iedereen, maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Of ja, alles en iedereen... bijna wel eigenlijk, alleen niet de borden waar iets van kleur op staat en de borden die moslims gebruiken om hun hypocrisie ten toon te spreiden.

Wrang genoeg hadden ze een paar jaar terug bij de ZC de slogan; ''vaak buj te bang''. :')

Even voor de goede orde; er waren borden met teksten: allahs afbakbar en 80% halal. Het stelt geen kut voor, maar de moslims in dit FB bericht hangen de gekwetste moslims uit n.a.v deze nietszeggende borden en gooien gelijk met termen zoals islamofobie, discriminatie en zelfs moslim-haat. Dit, terwijl moslims zelf aan de lopende band overal ter wereld waar ze ook maar zijn mensenrechten schenden, (echt) kwalijk discrimineren en mensen op beestachtige wijze vermoorden uit naam van die tyfusgod. Maar waag het niet om ze hierop deze droge feiten te wijzen, want dan komen zelfs nog niet-moslims jou uitmaken voor islamofoob en nazi en verder lastig vallen met discussie-om-zeep-helpend inhoudsloos getroll.

Zit ik nog even met één vraag; stel er komen geen borden die moslims als ''kwetsend'' zouden kunnen ervaren (om dus rekenig te houden met al die moslims die natuurlijk ook graag naar zo'n ultra haram feestje gaan), en ik besluit met mn vrienden daar om met t shirts rond te gaan lopen met de tekst ''ik zoek allah's afbak bar'', zouden wij dan beleefd, doch dringend worden verzocht door de ZC om die uit te trekken?
Wat betreft het laatste: ik denk alleen als het op social media uit de hand loopt als er een foto van wordt gepost. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand op het festival is die zich daardoor 'gekwetst' voelt en bij de organisatie gaat klagen dat je shirt uit moet.

Als het sowieso uit zou moeten, ongeacht 'ophef' of niet, zijn ze wel echt ver heen.
  donderdag 25 juli 2019 @ 00:40:09 #225
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_188105029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die 50% hier zijn waarschijnlijk een of twee accounts met een hele sloot klonen.
Of gewoon gestoord...
pi_188105030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 00:24 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat betreft het laatste: ik denk alleen als het op social media uit de hand loopt als er een foto van wordt gepost. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand op het festival is die zich daardoor 'gekwetst' voelt en bij de organisatie gaat klagen dat je shirt uit moet.

Als het sowieso uit zou moeten, ongeacht 'ophef' of niet, zijn ze wel echt ver heen.
Mja, zoiets zal het wel zijn.

Zou mooi zijn als iedereen die het belachelijk vind dat de ZC nu door de knietjes gaat voor een hele kleine groep kwetsklagers volgend jaar allemaal een shirt met die tekst aan zouden doen. Onmundig mooi.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 25 juli 2019 @ 07:28:35 #227
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188106173
Is kleurling trouwens niet gewoon ABN voor de Engelse term Person Of Colour?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2019 @ 08:58:25 #228
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188106994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een dom, humorloos wijf zeg. Die moet gewoon thuis blijven.

In onze groep zit een neger die al jaren mee gaat naar festivals. Ook naar de Zwarte Cross. Die doet zelf net zo hard mee, zegt dan "ik hoef niet mee op te ruimen, want ik ben een neger en negers zijn lui". Zo moet dat, niet elk woord op een weegschaaltje leggen.
Zelfspot is de beste spot.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2019 @ 08:59:31 #229
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188107017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ontzettend uit de hoogte inderdaad. Voor iemand die zogenaamd zo open en tolerant is lijkt ze er ook wel erg van overtuigd dat haar inzicht het enige juiste is.

WIJ uit A'dam komen wel even kijken of dit festivalletje van jullie wel correct is, WIJ uit A'dam zeggen dat dit fout is, WIJ uit A'dam moeten het gesprek aan met de rest van Nederland want WIJ uit A'dam weten als enigen hoe het moet.

:r
Ik wil er nog niet dood gevonden worden.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_188107102
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 00:14 schreef Repentless het volgende:

[..]

Alsof er alleen maar dombo's op zo'n festival rondlopen, of dat het Oosten sowieso dommer is. :')

Ik verbaas me altijd over columns van dit soort types, die doen alsof ze vanuit de beschaafde wereld (Amsterdam), in een soort barbaars gebied terecht zijn gekomen waar verder niemand het bestaan van weet. In plaats van alles met een korreltje zout te nemen, nemen ze alles, inclusief henzelf, bloedserieus. Zo serieus dat het compleet lachwekkend is. Ze menen aan 'de weldenkende mens' te moeten 'duiden' wat voor racisme er schuil gaat achter zo'n festival.

Alsof ze als een Hemingway op ontdekkingsreis zijn geweest, en een primitieve soort mensheid hebben ontdekt die niet zo goed weten wat ze doen. :')

Blijf gewoon weg van dit soort events als je het allemaal zo bloedserieus gaat benaderen. Het is lol, vermaak, zelfspot en het leven niet al te serieus nemen. En ja, daar horen ook grapjes bij, die niet iedereen leuk hoeft te vinden.
Ja, is wel wat ander type mens dan in Amsterdam denk ik. Ik kan die verontwaardiging van die meid wel plaatsen, ik denk dat ze dus niks anders doet dan blijven in haar ‘eigen bubbel’.

Idd ;). Ben ik het wel mee eens verder.
pi_188107532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik heb geen bedreiging gezien.

Volgend jaar zullen de bordjes wel weer staan denk ik.
Ik vrees het ergste, de bordjes zullen nu eerst wel gescreend worden. De organisatie blijkt over slappe knieen te beschikken. De slogan "Vaak buj te bange" lijkt iets te zijn uit lang vervlogen tijden. De ruige Jovinks zijn slappe brave huisvaders geworden.

Ik twijfel of ik volgend jaar nog ga, maar goed dat heb ik laatste jaren wel vaker. Meestal haal ik toch nog weer een ticket via Ticketswap. Tot een jaar of 4 geleden kon je trouwens nog gewoon tickets op de dag zelf kopen, dat had ook wel z'n charme.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:37:42 #232
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_188107565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 07:28 schreef nixxx het volgende:
Is kleurling trouwens niet gewoon ABN voor de Engelse term Person Of Colour?
Nee het is vreselijk kwetsend :'( en enorm provocerend :(
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:38:19 #233
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_188107576
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ontzettend uit de hoogte inderdaad. Voor iemand die zogenaamd zo open en tolerant is lijkt ze er ook wel erg van overtuigd dat haar inzicht het enige juiste is.

WIJ uit A'dam komen wel even kijken of dit festivalletje van jullie wel correct is, WIJ uit A'dam zeggen dat dit fout is, WIJ uit A'dam moeten het gesprek aan met de rest van Nederland want WIJ uit A'dam weten als enigen hoe het moet.

:r
Kutje komt uit de provincie. Er is geen "wij" tussen haar en Amsterdammers.
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:03:15 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188107946
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die 50% hier zijn waarschijnlijk een of twee accounts met een hele sloot klonen.
Is die poll niet gewoon elders gepost waar men volle bak "discriminatie!!!1!!!!11!" heeft gestemd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188107951
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat ze weer borden ophangen met teksten over van alles en iedereen, maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Of ja, alles en iedereen... bijna wel eigenlijk, alleen niet de borden waar iets van kleur op staat en de borden die moslims gebruiken om hun hypocrisie ten toon te spreiden.

Wrang genoeg hadden ze een paar jaar terug bij de ZC de slogan; ''vaak buj te bang''. :')

Even voor de goede orde; er waren borden met teksten: allahs afbakbar en 80% halal. Het stelt geen kut voor, maar de moslims in dit FB bericht hangen de gekwetste moslims uit n.a.v deze nietszeggende borden en gooien gelijk met termen zoals islamofobie, discriminatie en zelfs moslim-haat. Dit, terwijl moslims zelf aan de lopende band overal ter wereld waar ze ook maar zijn mensenrechten schenden, (echt) kwalijk discrimineren en mensen op beestachtige wijze vermoorden uit naam van die tyfusgod. Maar waag het niet om ze hierop deze droge feiten te wijzen, want dan komen zelfs nog niet-moslims jou uitmaken voor islamofoob en nazi en verder lastig vallen met discussie-om-zeep-helpend inhoudsloos getroll.

Zit ik nog even met één vraag; stel er komen geen borden die moslims als ''kwetsend'' zouden kunnen ervaren (om dus rekenig te houden met al die moslims die natuurlijk ook graag naar zo'n ultra haram feestje gaan), en ik besluit met mn vrienden daar om met t shirts rond te gaan lopen met de tekst ''ik zoek allah's afbak bar'', zouden wij dan beleefd, doch dringend worden verzocht door de ZC om die uit te trekken?
Als je bewust alleen moslims op de hak neemt ben je precies aan het doen wat je juist niet moet doen.
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:04:31 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188107972
Ik zou "100% Haram" als slogan volgend jaar wel humor vinden, zal ook wel weer niet goed zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:09:45 #237
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188108037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:04 schreef Leandra het volgende:
Ik zou "100% Haram" als slogan volgend jaar wel humor vinden, zal ook wel weer niet goed zijn.
Of Tosti met MoHam & BoerKaas?
pi_188108063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je bewust alleen moslims op de hak neemt ben je precies aan het doen wat je juist niet moet doen.
En dat doen ze dus niet, want ze nemen alles en iedereen op de hak.

Althans dat deden ze, want volgend jaar zullen de bange poeperds van de organisatie de boel wel flink censureren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188108244
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En dat doen ze dus niet, want ze nemen alles en iedereen op de hak.

Althans dat deden ze, want volgend jaar zullen de bange poeperds van de organisatie de boel wel flink censureren.
Als je doet wat SpaceOddity voorstelde dan doe je dat dus wel. En dan doe je dus precies wat je niet moet doen omdat je dan de verzonnen kritiek van racisme-en-discriminatie-roepers ineens legitiem maakt.
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:39:49 #240
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188108517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je bewust alleen moslims op de hak neemt ben je precies aan het doen wat je juist niet moet doen.
Man man, relativeer eens. Als je volgend jaar met zo’n t-shirt gaat rondlopen dan neem je niet bewust alleen moslims op de hak. Dan neem je de hele ophef van dit jaar op de hak, dus de zeikmoslims, politiekcorrecte kutjes en toegeeflijke organisatie.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188109646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 18:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Hoe leg jij een grimmige sfeer uit dan?
Waarschijnlijk iets in de orde van: "onthoofd" als in: " hij was er met z'n hoofd even niet bij"
Racist
pi_188110750
Wanneer komt er een band met een remake van "Alice who the fuck is alice" waarbij Alice door Allah vervangen wordt. 8-)
pi_188111576
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer komt er een band met een remake van "Alice who the fuck is alice" waarbij Alice door Allah vervangen wordt. 8-)
Hans Teeuwen met eigen liedje ook goed?

Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:38:58 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188111671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je bewust alleen moslims op de hak neemt ben je precies aan het doen wat je juist niet moet doen.
Wat zijn de optics van dit soort casussen voor jouw kant van het gangpad denk jij trouwens?

Denk jij...

1. goed zo.. links doet zijn werk.. mooi dat dit keihard wordt aangepakt

Of denk jij..

2. hmmm misschien... drukken we... ons wel wat... onhandig uit de hele tijd en we bevestigen eigenlijk alleen maar alle conspiratoriale gedachten in de tegenpartij... misschien moet ik me een keertje wat sterker uitspreken tegen de excessen van een politieke flank die denkt moreel alleenrecht te hebben op elke discussie? Misschien is links wel onderhand zijn eigen grootste vijand geworden?

Is het 1 of 2?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:59:24 #245
436222 Japepk
Padvinder
pi_188112137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik vrees het ergste, de bordjes zullen nu eerst wel gescreend worden. De organisatie blijkt over slappe knieen te beschikken. De slogan "Vaak buj te bange" lijkt iets te zijn uit lang vervlogen tijden. De ruige Jovinks zijn slappe brave huisvaders geworden.

Ik twijfel of ik volgend jaar nog ga, maar goed dat heb ik laatste jaren wel vaker. Meestal haal ik toch nog weer een ticket via Ticketswap. Tot een jaar of 4 geleden kon je trouwens nog gewoon tickets op de dag zelf kopen, dat had ook wel z'n charme.
Dat denk ik ook steeds. Toch blijft het op de camping één groot feest en zijn veel onderdelen van het festival wél de moeite waard.
't Echte en 't ware!
pi_188112186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat zijn de optics van dit soort casussen voor jouw kant van het gangpad denk jij trouwens?

Denk jij...

1. goed zo.. links doet zijn werk.. mooi dat dit keihard wordt aangepakt

Of denk jij..

2. hmmm misschien... drukken we... ons wel wat... onhandig uit de hele tijd en we bevestigen eigenlijk alleen maar alle conspiratoriale gedachten in de tegenpartij... misschien moet ik me een keertje wat sterker uitspreken tegen de excessen van een politieke flank die denkt moreel alleenrecht te hebben op elke discussie? Misschien is links wel onderhand zijn eigen grootste vijand geworden?

Is het 1 of 2?
Wat hebben links danwel rechts met de discussie te maken?
pi_188112505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat zijn de optics van dit soort casussen voor jouw kant van het gangpad denk jij trouwens?

Denk jij...

1. goed zo.. links doet zijn werk.. mooi dat dit keihard wordt aangepakt

Of denk jij..

2. hmmm misschien... drukken we... ons wel wat... onhandig uit de hele tijd en we bevestigen eigenlijk alleen maar alle conspiratoriale gedachten in de tegenpartij... misschien moet ik me een keertje wat sterker uitspreken tegen de excessen van een politieke flank die denkt moreel alleenrecht te hebben op elke discussie? Misschien is links wel onderhand zijn eigen grootste vijand geworden?

Is het 1 of 2?
Het probleem hier is duidelijk een laffe organisatie. Grimmige sfeer, ga toch weg gewoon niet zo aanstellen :') . Probleem twee zijn alle huilers die er totaal niet tegenkunnen als bordjes er staan en de huilers die er niet tegen kunnen als de bordjes worden weggehaald.
pi_188113585
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je bewust alleen moslims op de hak neemt ben je precies aan het doen wat je juist niet moet doen.
Onzin. Dat deed ZC ook niet, dus volgens deze redenatie zijn de kwetsklagers nu al helemaal een stelletje hypocriete aanstellers.

Ik mag bewust bepaalde groepen alleen ''op de hak''(*) nemen als ik dat wil. Maar wat stel je voor; dat we allemaal shirts aandoen waar iedereen weer iets of iemand anders ''op de hak'' neemt? Dan is er niets aan hand? Wat vreemd is, want nogmaals, op de ZC stonden allerlei borden waar van alles op de hak werd genomen, maar toch hebben wederom bepaalde groepen een bepaalde uitzonderings positie in deze opgeëist, zoals ze eigenlijk bijna altijd doen. En wéér met succes. Dus blijven ze dit doen, omdat men maar blijft toegeven.

Maar goed; loop ik daar met mn allah afbakbar shirt, word er aan mij gevraagd om een ander shirt aan te doen, doe ik vervolgens een shirt aan met de tekst ''Ik zoek de jezus wijn bar''.
Niets meer aan de hand.

Raar.

(*) Serieus, als hier zoiets als een bordje met allah afbakbar, omdat er lekker multiculti (oeh leuk toch joh) arabische gerechten te verkrijgen zijn, al ''op de hak'' nemen is, dan zijn we inmiddels het station der triestheid al ruim gepasseerd, op dit doodlopende eenrichtingsspoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer komt er een band met een remake van "Alice who the fuck is alice" waarbij Alice door Allah vervangen wordt. 8-)
Graag.

Daar is het nu echt tijd voor. Weet je, laten we met dat liedje hier alle andere geloven ook (echt) op de hak nemen.
Ook dan krijg je ook gezeik van allemaal verschillende groepen, alleen zal er één groep zijn die een grens overgaat door te zorgen voor een grimmige dreigende sfeer.

Ik ben benieuwd of er hier nog fokkers zijn die serieus geen idee zouden hebben welk religieus groepje hier verantwoordelijk voor zal zijn.

Wat denk jij @Xa1pt ?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188113732
quote:
4s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Onzin. Dat deed ZC ook niet, dus volgens deze redenatie zijn de kwetsklagers nu al helemaal een stelletje hypocriete aanstellers.
Klopt, dat zijn het ook. Alleen schiet je er ook niks mee op om dan maar in een verzuurde stuip te schieten en moslims alsnog de les te willen lezen. Dan wordt het namelijk wel gericht en hebben de klagers ineens een punt als ze roepen dat je zou discrimineren.

quote:
Ik mag bewust bepaalde groepen alleen ''op de hak''(*) nemen als ik dat wil.
Klopt, er is geen wet die je dat verbiedt. Maar dat was het punt dan ook helemaal niet.
pi_188113957
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, dat zijn het ook. Alleen schiet je er ook niks mee op om dan maar in een verzuurde stuip te schieten en moslims alsnog de les te willen lezen. Dan wordt het namelijk wel gericht en hebben de klagers ineens een punt als ze roepen dat je zou discrimineren.

Nee kijk, het zit m voor mij vooral hier in, in de stap daarvoor;

Moslims proberen ons hier de les lezen. Daar ga dus niet verder in mee. En ja, dan verzuur ik ja, en ga ik hún de les lezen, door terug te kaatsen dat zij niet moeten gaan denken dat ze mij, hier, de les kunnen lezen met hun inherent conflicterende opvattingen. Dat doen maar lekker in een islamitisch land, als ik ooit daar kom, en dan zal ik mij daar braafjes en gedwee opstellen.

Sterker, ik denk dat ik daar dan ook maar niets zou zeggen over de wijze hoe moslims andere niet-moslims daar behandelen. Over discriminatie gesproken zeg!!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')