Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:54 |
SPOILER Etappe 16: Nîmes - Nîmes, 177 kmAllememaggies, wat een spannende Tour. Na twee weken koers weten we nog steeds niet wie de Tour gaat winnen, dat is in het verleden wel eens anders geweest. Voor Tourbegrippen krijgen we een ontzettend leuk schouwspel te zien, ook tijdens de tweede week. De tweede Tourweek was een vrij korte week, door de late rustdag reden we slechts vijf dagen achter elkaar. De eerste van die vijf dagen kregen we een massasprint te zien in de straten van Toulouse, waar helaas de ontzettend onsympathieke Caleb Ewan met een banddikte Dylan Groenewegen wist te verslaan. De dag daarna trokken we voor het eerst de Pyreneeën in. Het werd een rit voor de vluchters, aangezien de klassementsrenners zich liever wat wilden sparen met het oog op de tijdrit. Tijdens de rit naar Bagnères-de-Bigorre reed er een grote kopgroep weg. Aan het eind van de lange rit kregen we twee zware beklimmingen voorgeschoteld en op de tweede beklimming zagen we dat drie renners duidelijk beter waren dan de rest. Gregor Mühlberger, Simon Yates en Pello Bilbao reden weg van de rest. Met z'n drieën zouden ze na de afdaling van de Hourquette d'Ancizan naar de finish rijden. Drie rappe mannen, dus de uitkomst was ongewis. Simon Yates bleek over over meer parcourskennis te beschikken dan zijn vluchtgenoten, hij sneed de laatste bocht als beste aan en sprintte naar zijn eerste overwinning van de tweede week. Aanvankelijk was hij naar Frankrijk afgereisd om zijn broer Adam bij te staan, maar aangezien Adam er niets van bakte mocht hij zijn eigen ding doen. Al wisten we toen nog niet echt dat Adam Yates slecht was, maar daar kwamen we snel genoeg achter. Na de eerste bergrit volgde de tijdrit, in en rond een plaats waar de Tour nog nooit was geweest. Leuk om dat mee te maken, dat er na 106 jaar Tour toch nog nieuwe plaatsen worden ontdekt. In dit schier onbekende plaatsje waar nog nooit iemand was geweest zagen we vooral Julian Alaphilippe boven zichzelf uitstijgen. Hij won de tijdrit, met een flinke voorsprong op de rest. Vooraf was het de vraag hoeveel tijd hij zou inleveren, in plaats daarvan liep de gele trui alleen maar uit op de rest. We zagen Thomas tweede worden, terwijl Thomas De Gendt dan weer derde werd. Kruijswijk deed ook goede zaken, hij werd zesde. Zijn ploeggenoot Wout van Aert deed minder goede zaken, hij bleef in een bocht in een hek hangen en moest met een stevige vleeswond de Tour verlaten. Het goede nieuws is dan weer dat Van Aert ondertussen het ziekenhuis mag verlaten, hij kan gaan werken aan zijn herstel. Tijdens de tijdrit zagen we al enkele renners door het ijs zakken, wat een voorbode bleek te zijn. Daags na de tijdrit trokken we naar de Tourmalet. Op de Tourmalet zagen we de ene na de andere favoriet afhaken. Adam Yates, Dan Martin, Nairo Quintana, Enric Mas, ze deden allemaal niet meer mee. We zagen een verrassend sterk Jumbo-Visma, Kruijswijk kon bijzonder lang rekenen op de steun van De Plus en Bennett. Die twee reden zo sterk dat er van aanvalswerk weinig kwam, iedereen had moeite genoeg om het wiel te houden. Valverde moest eraf, Porte moest lossen, Fuglsang hield het voor gezien. De grootste verrassing kwam op een kilometer van het eind, toen Thomas moest lossen. Hij zou die dag een halve minuut verliezen op Kruijswijk en zelfs nog wat meer op Thibaut Pinot. De Fransman bleek die dag de sterkste te zijn, hij reed in de laatste meters weg van de rest en pakte zo weer eens een ritzege in de Tour. Kruijswijk wist de schade te beperken, in het wiel van de nog altijd verbazende Alaphilippe. De dag voor de rustdag kregen we nog een keer een mooie rit te zien. Het begon al met de aanvangsfase. Het duurde ongeveer 60 kilometer voor er een vlucht was vertrokken. Men bleef slag om slinger demarreren, maar niemand wist echt weg te rijden. Het duurde tot op de Col de Montségur voor er een groep vertrokken was. Het was wel meteen een grote groep, met in die groep veel renners die een dag eerder een paar rake klappen hadden ontvangen. Onder meer Quintana, Mollema en Dan Martin zaten in de omvangrijke kopgroep. De aanwezigheid van Quintana kon op weinig goedkeuring rekenen van de rest, de Colombiaan stond op zeven minuten van Alaphilippe en was daardoor toch wel een redelijke bedreiging voor Quick Step. De groep van 36 man kreeg daarom lange tijd niet meer dan drie minuten voorsprong, terwijl we in het peloton zelfs jongens als Richeze en Viviani op kop zagen rijden. Richting de tussensprint, waar Matthews toch nog wat prijzengeld voor Sunweb bij elkaar wist te fietsen, daalde de voorsprong. Daarna leek Quick Step het ineens op te geven, in aanloop naar de beklimming van Port de Lers groeide de voorsprong weer flink. Eenmaal op deze klim zagen we vooraan de nodige renners lossen. Onder meer Nibali en Mollema moesten er meteen af, toch redelijk beschamend. Simon Yates, die weer in de kopgroep zat, liet meteen zien over goede benen te beschikken. Hij trok al eens in de aanval, al liet hij zich snel weer inlopen. In het peloton zagen we op deze klim dan ineens Enric Mas lossen. Een paar dagen daarvoor maakte hij volgens Lefevere nog kans om de Tour te winnen, nu moest hij al lossen terwijl ploeggenoot Viviani nog op kop reed. Op de Lers zagen we Quintana en Dan Martin al een keer lossen voorin, ook pijnlijk. Richting de top sloten ze wel weer aan, maar de toon was gezet. De voorsprong van de koplopers was op deze klim opgelopen naar vijf minuten, het leek bijna alsof Quintana toch weer onder de mensen ging komen, maar die illusie duurde niet lang. In de afdaling van de klim liep de voorsprong weer terug naar vier minuten. In aanloop naar de volgende klim, de lastige Mur de Péguère, zagen we vanuit de kopgroep Simon Geschke in de aanval gaan. De bebaarde Duitser reed al snel een mooie voorsprong bij elkaar, terwijl we in de groep daarachter Soler en Amador op kop zagen rijden voor Quintana. Toen we het steile deel van de Mur de Péguère bereikten zagen we in het peloton Mikel Landa in de aanval gaan. De altijd aanvallende Bask kon zichzelf weer niet bedwingen en in eerste instantie kreeg hij Fuglsang mee. Landa ging alleen wat te hard voor Fuglsang, dus moest hij solo verder. Aan de kop van de koers zagen we inmiddels Simon Yates wegspringen uit de achtervolgende groep, hij ging achter Geschke aan. Op de top kwam Geschke uiteindelijk als eerste boven, net voor Yates. Een achtervolgend groepje met Nairo Quintana zat ook niet ver, maar ze wisten nooit meer de aansluiting te maken. In de afdaling die volgde sloot Yates aan bij Geschke en ze liepen alleen maar verder uit. In het peloton zagen we ondertussen de mannen van Jumbo-Visma lichtelijk nerveus worden. Landa had nochtans een minuut of zes achterstand, maar ze wilden hem toch niet laten rijden. Desondanks had Landa toch al een halve minuut voorsprong bij elkaar gefietst, en dan kwam hij ook nog eens zijn ploeggenoot Soler tegen. Die was vanuit de achtervolgende groep naar achteren verdwenen, maar kon nu wel mooi wat werk verrichten voor Landa. Na de top van de klim kwamen ze ook nog Amador tegen, waardoor ze de lange afdaling en het stuk in de vallei met z'n drieën konden afwerken. Landa bevond zich tegen die tijd op een minuut of twee van de kop van de koers, terwijl het peloton op 2:30 rondreed. In de lange afdaling liepen Yates en Geschke steeds verder uit op de groep Quintana. Van een paar seconden liepen ze verder uit naar een voorsprong van anderhalve minuut. Landa kwam ondanks het werk van zijn twee ploeggenoten ook niet echt dichterbij, hij bleef hangen op een achterstand van iets meer dan twee minuten. In het peloton namen ze wat meer gas terug, waardoor hun achterstand opliep tot bijna vier minuten. Dat was dan wel weer het signaal voor ploegen als Astana en Bora om te gaan rijden, de klassementen van Buchmann en Fuglsang mogen niet zomaar weggegeven worden. Aan de voet van de slotklim bleven de verschillen ongeveer hetzelfde, al kwam de groep der favorieten wel iets terug tot een achterstand van drie minuten. Op de slotklim zagen we Yates al snel Geschke achterlaten, hij ging solo op weg naar zijn tweede overwinning. De groep Quintana werd bijna bijgehaald door Landa, die inmiddels Amador en Soler achter zich had gelaten. Het was een mooi plannetje van Movistar, dat nog wat mooier had kunnen worden als Quintana zich een goede ploeggenoot had getoond. Dat gebeurde uiteraard niet, zodra Landa aansloot ging Quintana van de kop van de groep naar de achterkant. Het zal na de rit gezellig zijn geweest in de bus, een povere daad van een klein mens. Landa moest daarom zelf maar achter Yates aan, zonder steun. Hij knabbelde snel wat van de voorsprong af en kwam tot op een minuut van Yates, maar daar hield het op. In de kilometers daarna kwam hij niet meer dichterbij, het was duidelijk dat Yates zijn tweede rit van de week ging winnen. In het peloton zagen we de knechten van Jumbo snel afhaken. De Plus had al moeten werken op de Mur de Péguère en ook in de vallei werd hij op kop gezet. Aan de voet van de klim was hij al verdwenen. Bennett was op de vorige muur al bijna gelost en kon daarom op de slotklim niet langer dan een kilometer of twee wat werk verrichten. De verduiveld sterke Gaudu mocht daarna het kopwerk voor zijn rekening nemen in die groep. Het bleek het ideale lanceerplatform voor Thibaut Pinot, die op een kilometer of zes van het eind in de aanval ging. Hij kreeg meteen Alaphilippe, Bernal en Buchmann met zich mee, terwijl Thomas en Kruijswijk bleven zitten. Pinot bleef versnellen en dat werd Alaphilippe uiteindelijk te gortig. Hij moest afhaken en viel in de kilometers daarna terug tot de groep van Thomas en Kruijswijk. Bernal en Buchmann konden langer volgen, maar moesten er even later toch af. Pinot was ontketend, niemand kon hem volgen. Hij reed naar Landa toe, die zich nog steeds op een minuut van Yates bevond. Pinot nam meteen het commando over en wist aan de finish terug te komen tot op een halve minuut van Yates. Voor de overwinning was het bij lange na niet goed genoeg, maar voor de gele trui deed Pinot fantastische zaken. Hij reed weg van al zijn directe concurrenten. Landa eindigde in zijn wiel, maar die staat nog steeds een paar minuten achter hem. Bernal en Buchmann wisten de schade behoorlijk te beperken, zij kwamen binnen op 18 seconden van Pinot en Landa. Daarachter zagen we ineens Kämna binnenkomen, de jonge Duitser van Sunweb. Hij zat in de kopgroep en van die 36 man bleek hij na Yates de sterkste te zijn, een straffe prestatie. Een paar seconden achter Kämna zagen we Thomas, Kruijswijk en Valverde binnenkomen. In de laatste kilometers wisten ze nog weg te rijden bij Alaphilippe, die voor het eerst deze Tour moest lossen. Hij had zichzelf toch een beetje opgeblazen door Pinot te volgen en daarom verloor hij meer dan een minuut op Pinot en een kleine halve minuut op de rest. Alaphilippe toonde dan wel een eerste teken van zwakte, hij staat er nog steeds bijzonder goed. Anderhalve minuut voorsprong op de voorlopige nummer twee, Geraint Thomas. De mannen achter Thomas staan dicht bij elkaar, we duiken de slotweek in met zes renners die de Tour nog kunnen winnen. Door alle schermutselingen doen Bernal, Buchmann en Pinot volop mee om de eindzege, net als Kruijswijk. Zonder het tijdsverlies tijdens die waaierrit zou Pinot er nu geweldig voorstaan, maar als hij tijdens de Alpen deze exploten weet te herhalen komt het zelfs met dat tijdsverlies nog helemaal goed. Op basis van de Pyreneeën lijkt Pinot de gedoodverfde winnaar, maar er kan nog een hoop gebeuren. We moeten nog zes ritten afwerken. Om te beginnen een vlakke rit, met een kans op waaiers. Daar ging het de vorige keer al verkeerd bij Pinot. Daarna een rit voor de vluchters richting Gap, waarna we de Alpen gaan verkennen. Drie zware bergritten achter elkaar, daar kan nog een hoop gebeuren! Het wordt een warme week, we krijgen temperaturen rond de 40 graden. Dat in combinatie met een aantal zware beklimmingen boven de 2000 meter maakt dat we nog geen zinnig woord kunnen zeggen over de uitkomst van de Tour van 2019. En dat maakt het natuurlijk extra leuk voor ons als kijker, we hebben echt nog iets om naar uit te kijken. Laat maar komen, die derde week. Al moeten we dan wel eerst even de volgende etappe zien te overleven. We gaan van Nîmes naar Nîmes. Een relatief vlakke rit, waarbij alleen de wind ons eventueel kan redden. Zonder wind of met wind die niet goed staat wordt het een doodnormale sprint. Tijdens de rustdag bevonden de renners zich in verschillende hotels in en rond Nîmes. Na de rustdag gaan ze van start in het centrum van deze stad met 154.000 inwoners. Het is een stad waar ze de laatste jaren een overschot op de begroting lijken te hebben. In Nîmes vond namelijk de start van de Vuelta a España van 2017 plaats. Zoals wel vaker begon de Ronde van Spanje met een ploegentijdrit. Een kleine tijdrit, in de straten van de stad zelf, gewonnen door BMC. Een dag later zou ook de eerste rit in lijn van start gaan in Nîmes. Twee jaar later komt dan weer de Tour op bezoek. We brachten hier de rustdag door, vertrekken nu in Nîmes om er 177 kilometer later weer aan te komen en ook morgen gaan we praktisch in Nîmes van start. Er zitten wielerfans in de gemeenteraad, dat kan niet missen. Voor de Vuelta van 2017 was de Tour hier ook nog eens in 2014. Een lange rit van 222 kilometer met vertrek vanuit Tallard zou aankomen in deze stad. Het zou eindigen in een sprint, die werd gewonnen door Alexander Kristoff. Zes jaar eerder kwam de Tour ook eens langs, in 2008. Opnieuw een rit die eindigde in een massasprint, gewonnen door Mark Cavendish. De inmiddels afgetakelde Brit pakte zijn vierde overwinning van die Tour mee, er stond geen maat op. Een paar jaar daarvoor, in 2004, zagen we een iets leukere ontknoping in de straten van Nîmes. Voor de verandering een keer geen massasprint, in plaats daarvan kregen we een strijd tussen de vluchters. In de finale van de rit reed Aitor Gonzalez weg uit de kopgroep en ze zagen hem niet meer terug. Een overwinning voor TerminAitor, die na zijn oppermachtige overwinning in de Vuelta van 2002 al een tijd niets meer had laten zien. Die dag in 2004 was een zeldzame opleving. Een jaar later zou hij voor de dopingbijl gaan en uit het peloton verdwijnen. Uit de schijnwerpers verdween hij dan weer niet, in de jaren daarna kwam hij nog regelmatig in het nieuws als hij weer eens in aanraking kwam met justitie. In een verder verleden zagen we ook nog Frank Hoste en André Darrigade ooit winnen in Nîmes. De stad debuteerde in 1949 in de Tour, de eerste die op het idee kwam om te winnen in Nîmes was Emile Idée. Godverdomme, wat kinderachtig. Van start gaan de renners in het centrum, in de buurt van het bekendste gebouw van Nîmes. Ik heb het dan natuurlijk over de lokale arena, Arènes de Nîmes. Een goedbewaard amfitheater, gebouwd tussen 50 en 100 na Chr. en geïnspireerd op het Colosseum in Rome. Aan de buitenkant zijn twee niveaus van zestig bogen elk te onderscheiden. Binnen bood deze arena plaats aan 24.000 toeschouwers verdeeld over 34 tribunes. De arena is ontworpen voor gladiatorengevechten, maar werd in de Middeleeuwen verbouwd tot een versterkt dorp en had tot 1812 twee kerken, een klein kasteeltje en circa 220 huizen. Tegenwoordig worden er in de arena soms stierengevechten gehouden, tevens geven ze hier soms concerten en voorstellingen. Zo, dat weten we dan ook weer. In de buurt van de arena komen we ook een museum tegen, waar de ploegentijdrit tijdens de Vuelta van 2017 eindigde. Dat was een beetje een vreemd verhaal, want het voormalige Musée Archéologique werd toen verbouwd. Die verbouwing was alleen nog niet klaar, dus finishte men voor de deuren van een gebouw in de stijgers. Ondertussen is de verbouwing wel klaar. Het museum heet nu Musée de la Romanité en is voorzien van een bijzonder lelijke modernistische façade. Wel een aanrader, dit museum. Buiten het feit dat je hier alles komt te weten over de Romeinse geschiedenis van de stad heb je vanuit dit gebouw ook een mooi uitzicht op de arena. Vooral vanaf het kicken dakterrasje, niks mis mee. De renners gaan dus van start in de buurt van de arena. Tijdens de neutralisatie rijden ze een rondje door het statige centrum van Nîmes. Na een tijdje komen ze op een weg terecht die ze buiten de stad brengt. Een deel van deze weg zien we in de finale van de rit weer terug, we noemen het maar een extra verkenning. De neutralisatie duurt vandaag tien minuten en aan het eind van die tien minuten bevinden we ons in de buurt van het lokale vliegveld, Aérodrome de Nîmes-Courbessac. Voorbij dit kleine vliegveld gaat de koers van start. In de eerste vier kilometer van deze rit loopt de weg vals plat omhoog, aan twee procent gemiddeld. Stelt niet veel voor, maar met roestige benen na de rustdag is het geen aangenaam begin. In deze eerste kilometers rijden we rechtdoor het binnenland in, met alleen een rotonde onderweg. Aan het eind van dit stukje heuvelop slaan de renners rechtsaf, waarna er vier kilometer voorzichtig wordt gedaald terug naar de bewoonde wereld. Beneden komen we uit in het plaatsje Marguerittes, waar het bij een rotonde naar links gaat. De weg waar we ons nu op bevinden gaan we een kilometer of 10 volgen. Een brede en rechte weg, met tussendoor alleen een paar rotondes. De weg die we volgen is vooral vlak, maar gaandeweg wordt het wat glooiender. Het gaat een keer een tijdje wat meer omhoog, waarna er wat meer een duik naar beneden volgt richting de Gard. Na een kilometer of 20 komen we uit bij deze rivier, waarna er een bocht naar links volgt. Aan de overkant zien de renners Remoulins liggen, een plaats waar we morgen doorheen gaan fietsen. Remoulins negeren we nu, maar we rijden dan wel weer naar de startplaats van morgen. Over een vlakke weg rijden we een aantal kilometer vooral rechtdoor richting Pont du Gard, je weet wel, die ene brug. Beetje overbodig om nu in het parcours op te nemen als we er morgen van start gaan, maar afijn. Het laatste stukje richting de Pont du Gard rijden de renners over een weg waar normaal alleen toeristen lopen. Via een weg die is vastgemaakt aan het aquaduct steken ze over, waarna ze aan de andere kant van de rivier verdergaan met de rit. Meer over dit kicken bouwwerkje morgen! We hebben inmiddels 23,5 kilometer afgewerkt. Aan de andere kant van de rivier rijden we nog een tijdje verder over de weg die normaal alleen toegankelijk is voor betalende toeristen. We rijden bijna de parkeerplaats op van deze toeristische attractie, maar dan slaan we rechtsaf. Het gaat even rechtdoor, tot aan een rotonde. Hier gaat het rechtdoor, waarna we kort achter elkaar nog eens twee rotondes tegenkomen. Bij de tweede rotonde gaat het linksaf en dan rijden we rechtdoor Castillon-du-Gard in. De weg in en rond dit dorpje is bijzonder smal en in het dorp zelf loopt het een beetje vals plat omhoog. Na wat bochtenwerk verlaten we Castillon weer en dan rijden we nog even verder over de smalle weg. Uiteindelijk bereiken de renners een bredere weg, die de komende 13 kilometer gevolgd gaat worden. Zeven kilometer lang loopt de weg lichtjes omhoog, zonder dat het ooit op echt klimmen lijkt. Het gaat vooral rechtdoor, maar af en toe passeren we wel een dorpje waar dan weer wat verkeersremmers liggen. Na een tijdje rijden we door Pouzilhac, waar het tijdelijk naar beneden gaat. Daarna gaat het nog eens een kilometer vals plat omhoog, voor we een kilometer of drie in licht dalende lijn afwerken richting Connaux. In Connaux slaan de renners linksaf. Ze rijdne een aantal kilometer rechtdoor over een iets smallere weg. Het is een licht glooiende weg, de komende kilometers gaat het een paar keer op en af. Aan het eind van deze weg slaan de renners rechtsaf en daarna meteen weer naar links, waarna het vier kilometer min of meer rechtdoor gaat richting Cavillargues. Deze weg is nog steeds vrij smal, tevens loopt het een aantal kilometer licht omhoog. Buiten het dorp is het even vlak, maar dan gaat het nog eens drie kilometer verder omhoog. Dit laatste deel is wat zwaarder, het gaat zowaar een tijdje aan 3% omhoog. Heftig. Aan het eind van deze weg slaan we linksaf, waarna de renners op een bredere weg terechtkomen. Deze weg loopt nog een kilometer omhoog, maar daarna is het drie kilometer vlak. Renners die bang zijn voor de wind hebben voorlopig nog geluk, tot nu toe rijden we vooral door beschut gebied en ook hier staan er weer genoeg bmomen langs de kant van de weg. Na het vlakke stuk gaat het twee kilometer voorzichtig naar beneden. We komen uit bij een rotonde, waarna het een tijdje rechtdoor gaat over een vlakke weg. De renners zijn op weg naar de tussensprint van de dag, die na 60,5 kilometer in Vallérargues ligt. Na nog een rotonde rijden de renners lagns deze tussensprint. Voorbij de tussensprint rijden ze een aantal kilometer verder over de brede weg, die af en toe een beetje vals plat omhoog loopt. Een paar kilometer verderop komen ze uit in Seynes, waar ze op de achtergrond een paar kicken rotswandjes hebben liggen die geschikt zijn voor het betere klimwerk. Richting Seynes rijden de renners nog wat verder over de brede en licht bochtige weg, maar net buiten het dorp slaan ze rechtsaf. Over een smallere weg rijden ze het dorp in, wat me verder vrij overbodig lijkt. Na de toch door het kleine centrumpje komen ze buiten het dorp weer op de brede doorgaande weg uit. Langs de kant van de weg zien we nog meer rotswanden verschijnen, het is best een fraaie omgeving om doorheen te fietsen. De weg loopt een kilometer of twee licht naar beneden, maar het is breed en recht dus het is hier vrij eenvoudig fietsen. Daarna rijden de renners zeven kilometer verder over een vlakke weg, door wat meer open terrein. Het terrein was eerst altijd vrij, maar hier komen we wat meer op het grondgebied van de boeren terecht. Aan het eind van deze weg kome nwe in rotondeland terecht. Vrij snel achter elkaar komen we vijf rotondes tegen, terwijl we steeds dichter bij het centrum van Alès komen. In eerste instantie bevinden we ons nog buiten de bebouwde kom, waar het terrein door bomen toch beschut is. Het is vooral vlak, maar een paar rotondes later gaan we toch nog een stuk naar beneden. De volgende kilometers is het vlak, terwijl we ons inmiddels wel in de bebouwde kom bevinden. Na nog wat rotondes gaat het over een wat smallere weg licht naar beneden. We rijden aan het eind van deze weg door een smal tunneltje, na deze tunnel gaat het bij een rotonde schuin naar links. Vervolgens rijden we het centrum van Alès in, een stad waar in het verleden nog wel eens een Tourrit aankwam. In 1991 bijvoorbeeld, toen won Moreno Argentin hier. Verder kennen we Alès vooral van de voorjaarskoers Etoile de Bessèges. Jaarlijks eindigt dat rondje hier, met een tijdrit vanuit Alès naar Montée de l'Hermitage. Dit jaar werd die tijdrit toevallig gewonnen door Christophe Laporte, een renner die inmiddels al een tijdje uit deze Tour is verdwenen. In de stad waar Laurent Blanc geboren is slaan we in het centrum linksaf, waarna we nog een paar rotondes tegenkomen. De renners rijden via de Pont Neuf over de rivier Gardon d'Alès en slaan daarna rechtsaf. We rijden een tijdje langs deze rivier, maar slaan uiteindelijk bij een rotonde linksaf, waarna we landinwaarts trekken. Na de bocht naar links begint de weg direct omhoog te lopen, we klimmen twee kilometer aan 3% gemiddeld. Deze niet al te lastige klim brengt ons naar Saint-Jean-du-Pin. In het centrum van dit dorpje gaat het even kort naar beneden, met ook nog wel een lastige bocht, maar daarna gaan we gelijk weer verder omhoog. We krijgen zelfs nog met een gecategoriseerde klim te maken, de Côte de Saint-Jean-du-Pin. Dit klimmetje is een kleine twee kilometer lang aan 4% gemiddeld, ook niet heel schokkend. Vierde categorie, dus er ligt één schamel puntje op de top. Op de top hebben we ondertussen 96 kilometer afgewerkt, we bevinden ons over de helft van de rit. Na de top van de klim is het nog een kilometer zo goed als vlak, maar daarna wordt er drie kilometer gedaald. Dalen doen we over een brede weg die voorzien is van vrij slecht asfalt. Een paar bochten onderweg, dus een beetje hoog in de concentratie zitten kan geen kwaad. Aan het eind van dit kleine afdalinkje rijden we door het dorpje Générargues. Buiten het dorp loopt het zelfs nog een paar meter omhoog, maar daarna is het vlak terwijl we richting het volgende dorp van enig belang fietsen. Tussendoor rijden we nog wel onder een kicken bruggetje door, een versimpelde variant van Pont du Gard. Na 104 kilometer komen we uit in Anduze, een plaats waarvoor ze het woord pittoresk hebben uitgevonden. Het ligt fraai gebouwd aan de rivier, met op de achtergrond aan de ene kant een uit de kluiten gewassen rots en aan de ander kant een imponerende rotswand. In Anduze pakken de renners een bocht van 90 graden mee, waarna ze over een brug rijden. Tijdens het rijden over de brug doen ze er verstandig aan even naar rechts te kijken, dan zien ze in één oogopslag al dat natuurschoon. Aan de andere kant van de brug slaan de renners linksaf, waarna er een rondje door Anduze volgt. Ze fietsen langs de mooie Tour de l'Horloge en verlaten daarna dit dorpje weer. Buiten het dorp rijdt het peloton een aantal kilometer over een brede weg met de naam Route de Nîmes. Het is een behoorlijk vlakke weg, al gaat het in het dorpje La Madeleine wel een paar meter omhoog. Verder is dit niet het meest spannende deel van het parcours. Het is nog steeds behoorlijk beschut, ook hier komen we weer veel bomen tegen. Een paar kilometer later komen we uit bij een rotonde, waar het schuin naar links gaat. Na deze rotonde komen we dan wel een keer wat open terrein tegen, hier zou het eventueel interessant kunnen worden. Duurt overigens niet lang, al snel verschijnen er weer bomen en niet lang daarna slaan we dan weer bij de volgende rotonde rechtaf. We rijden Lézan in en na een paar bochten verlaten we dit dorpje weer. Buiten Lézan loopt de weg een kilometer of twee vals plat omhoog, waarna het vier kilometer vlak is tot in Lédignan. In dit stuk van vier kilometer gaat het vooral rechtdoor, terwijl het terrein helemaal open is. De ploegleiders gaan dit stukje ongetwijfeld noteren, mocht het enigszins waaien. Na 118 kilometer komen we uit in Lédignan, hier moeten de renners vooral wat verkeersmeubilair ontwijken. De straten worden tijdelijk ook wat smaller, maar buiten het plaatsje is alles weer breed. We rijden nog drie kilometer verder over deze brede weg, die licht glooiend is. Nog steeds door behoorlijk open terrein, iets wat ook na de volgende bocht zo blijft. We slaan linksaf en en rijden dan nog een kilometer of drie over een licht glooiende weg, richting Domessargues. Voorbij dit dorpje gaat het wat meer naar beneden, zonder dat er van een echte afdaling sprake is. Het terrein blijft grotendeels open als we richting Moussac fietsen, een plaats die we na 132 kilometer gaan bereiken. Voor we dat doen volgt er nog wel eerst een bocht naar rechts en even verderop een scherpe bocht naar links, waarna we via een brug over de Gardon rijden. De koers gaat weinig aandacht besteden aan Moussac. Aan de andere kant van de brug slaan we eigenlijk meteen rechtsaf en dan rijden we over een brede weg verder richting Uzès. Het is een grotendeels rechte weg, waar de beschutting meestal ontbreekt. Ze hebben de mooiste wegen bewaard voor het laatst, hier gaat het honderd procent los als de wind ook maar een klein beetje gunstig staat. De weg die we nu volgen is eerst een kilometer of drie volledig vlak, maar daarna loopt het een kleine drie kilometer heel licht vals plat omhoog. Er verschijnen weer wat meer bomen in beeld en daarna rijden we door het dorpje Garrigues. Buiten dit dorpje krijgen we dan weer open vlaktes, terwijl de weg inmiddels weer vlak is. Na een paar vlakke kilometers gaat het wel weer een paar kilometer wat vals plat omhoog, maar echt klimmen wordt het nooit. Het blijft behoorlijk open, tot we na 145 kilometer uitkomen in Arpaillargues uitkomen. In dit dorpje wordt het ook even wat bochtiger, wat ook daarbuiten het geval zal blijven. Door een bos rijden we verder richting Uzès. We komen aan het eind van het bos uit bij een rotonde, waarna we via een licht oplopende weg richting het centrum van Uzès fietsen. Een historische stad, met de nodige opvallende gebouwen. Zo is er bijvoorbeeld de kathedraal Saint-Théodorit. Daarnaast valt de Tour Fenestrelle op, bovendien is er het Paleis van de Duc d'Uzès. Uzès is de zetel van het hertogdom L'Uzège. Dit zou het eerste hertogdom ooit moeten zijn, maar dat zal dan wel weer een broodje aap zijn. De renners rijden dwars door het centrum van Uzès en komen dan ongetwijfeld tot de conclusie dat het een mooi centrum is. Het favoriete snoep van sommige renners wordt hier ook mede geproduceerd. Er staat een fabriek van Haribo in deze stad, omdat we ons in een regio bevinden waar nogal wat zoethout vandaan komt. Ook is er een museum, waar je alles te weten komt over de productie van deze snoepjes. Door de sponsoring van Haribo werd er vroeger ook een koers georganiseerd in Uzès, de Classic Haribo. Helaas bestaat deze wedstrijd sinds 2006 niet meer, terwijl de erelijst toch de nodige mooie namen bevat. In het verleden wonnen onder meer Jaan Kirsipuu, Thor Hushovd, Laurent Jalabert, Erik Zabel en ook Gans de Clercq deze wedstrijd. Dat de laatste twee edities werden gewonnen door nobuddies als Gorik Gardeyn en Arnaud Coyot zal de doodsteek zijn geweest. Na flink wat bochten in het mooi Uzès rijden de renners een tijdje rechtdoor richting het zuiden. De komende negen kilometer rijden de renners over brede wegen die behoorlijk recht zijn. Het is ook behoorlijk vlak, al zou het buiten Uzès een tijdje naar beneden gaan. Dat valt met het blote oog amper waar te nemen, dus valt het wel mee. Een stuk of drie rotondes later bevinden we ons buiten het bebouwde gebied, hier neemt de natuur het weer over. Er staan redelijk veel bomen, iets meer beschutting tijdens dit deel van de rit. Na een stuk in zogenaamd dalende lijn loopt de weg nog een keer een kilometer vals plat omhoog, maar ook dat stelt weinig voor. Het loop vervolgens weer heel licht naar beneden, terwijl er koers wordt gezet richting de volgende brug van de dag. Op 18,5 kilometer van de finish komen we uit bij de Pont Saint-Nicolas. Voor we over deze brug fietsen rijden we eerst nog tussen twee rotswanden door, een machtig mooi beeld. Als we over de wat smallere brug zijn gereden slaan we linksaf, waarna we een tijdje langs de Gardon gaan fietsen. De weg langs deze rivier is adembenemend mooi, de toeristische afdeling van de Tour heeft weer een prachtige weg weten te vinden. Het is wel een bochtige weg, die ook nog eens een aantal kilometer omhoog zal lopen. Het gaat ongeveer vier kilometer omhoog, dat zullen de sprinters niet zo leuk vinden. Eerst iets meer dan een kilometer vals plat, met daarna een stuk van 2,5 kilometer aan 4%. Heel zwaar is het niet, maar je begint hier als sprinter toch het liefste van voren. Na deze strook gaat het een paar meter naar beneden, waarna er direct een volgende knikje omhoog volgt. Het gaat nog eens 500 meter omhoog aan 5%, toch hinderlijk voor de sprinters zonder klimmersbenen. Hierna is het anderhalve kilometer vlak, terwijl we over een enorm brede weg richting Nîmes rijden. We bevinden ons inmiddels op een kilometer of 12 van het eind. Na het stuk vlak gaat het kort naar beneden, waarna het nog eens twee kilometer min of meer vlak is. Vervolgens volgt er een lange afdaling, over een weg die alleen maar breder lijkt te worden. Zonder lastige bochten gaat het vier kilometer naar beneden, tot aan de buitenrand van Nîmes. We rijden de buitenwijken in en daar begint het wat meer af te vlakken. Op wat flauwe bochten na komen we tot op vijf kilometer van de streep weinig bijzonders tegen, alleen wat verkeersmeubilair. Op vijf kilometer van het eind volgt er dan wel weer een lastige bocht bij een rotonde. Het gaat naar links en dat zal in licht dalende lijn een pittige bocht worden. Na deze bocht rijden de renners 600 meter rechtdoor, waarna het nog eens scherp naar links gaat. Ook een lastige bocht, krijgt een uitroepteken in het roadbook. Als deze bocht genomen is bevinden we ons op de weg waar we tijdens de neutralisatie ook al over reden, dat is wel te gek. Lang blijven we alleen niet op deze weg, terwijl we ondertussen ook nog een keer de weg gesplitst zien worden voor een passage onder een viaduct door. 700 meter verderop volgt er een versmalling, waarna de renners rechtsaf slaan. Ze rijden nu nog steeds in licht dalende lijn verder rechtdoor tot op drie kilometer van het eind. Hier volgt er bij een rotonde een bocht naar rechts. Vervolgens gaat het een tijd rechtdoor over een brede weg die inmiddels wel is afgevlakt. Op 2,5 kilometer van het eind komen we weer een rotonde tegen, waar we rechtdoor moeten. Op wat flauwe bochten na gaat het nu vooral rechtdoor tot op 1800 meter van het eind, wanneer de volgende rotonde volgt. Na deze stevige rotonde rijden we rechtdoor de laatste kilometer in. Ook in de laatste kilometer rijden we eigenlijk gewoon vrolijk rechtdoor over een brede en vlakke weg. Er lijkt totaal niets aan de hand te zijn, tot we op 380 meter van het eind nog een rotonde tegenkomen. We passeren langs de rechterkant van deze rotonde en rijden daarna in de laatste 300 meter rechtdoor tot aan de finish. Beetje een ridicule finish, leg de meet voor die laatste rotonde en er is niets aan de hand. Enfin, er moest nog wat extra spektakel komen zeker. Op de rotondes na zijn de laatste kilometers wel betrekkelijk makkelijk, dat scheelt dan weer. We zijn terug bij af, terug in Nîmes. Een stad met een stevige geschiedenis. Vooral een Romeinse geschiedenis, dat weten we eigenlijk alleen al dankzij die goed bewaarde arena in het centrum. Toch zijn er nog wel meer leuke feitjes over Nîmes te vinden, zoals het feit dat de naam denim oorspronkelijk afkomstig is van Nîmes, namelijk: "de Nîmes". Zo, koekoek. Goed, terug naar de Romeinse tijd. Onder keizer Augustus werd het een belangrijk centrum. We zien dat niet alleen aan de arena, maar ook aan het Maison Carrée, dat wordt beschouwd als de best bewaarde Romeinse tempel. Deze tempel was gewijd aan de "Prinsen van de Jeugd" (de kleinzonen van de keizer). De arena zelf zou dan weer het best bewaarde Romeinse amfitheater zijn, kan kloppen. Aan de rand van het stadscentrum bevindt zich het stadspark Jardins de la Fontaine. Deze tuinen zijn gelegen op de Cavalierberg. Beneden aan de zijkant van deze tuinen, bevindt zich de Temple de Diane. Er is niet heel veel meer van over, maar de ruïne is op zichzelf interessant genoeg. De naam is ook vrij interessant, aangezien de tempel niets met de godin Diana te maken schijnt te hebben. Het was een gebouw ter ere van de keizer, niet van een godin. Op de top van de Cavalierberg komen we tot slot ook nog de Tour Magne tegen. Deze toren maakte deel uit van de Romeinse ringmuur en is eigenlijk zo'n beetje het enige wat daarvan nog over is. Buiten al dat moois hebben ze in Nîmes natuurlijk ook nog wel een aantal nieuwere gebouwen. De kathedraal Notre-Dame-et-Saint-Castor haalt het niet bij een Romeins bouwwerk, maar toch best aardig. Het gezelligste plein van Nîmes schijnt de Place du Marché te zijn. Hier komen we een palmboom tegen en een fontein met een krokodil, indrukwekkend. Naast het net geopende Musée de la Romanité hebben ze hier nog tal van musea, zoals het Carré d'Art. Ook is er een planetarium, moet allemaal kunnen. Tevens nog een shout-out naar de lokale voetbalclub, Nîmes Olympique. Zo groot is de stad Nîmes niet eens, maar toch hebben ze een voetbalclub die op het hoogste niveau actief is. Lekker bezig, ga zo door. In Nîmes wordt het morgen 37 graden. Ik pak de zonnebrand factor 9000 er vast bij. Er is geen kans op regen, maar volgens mij is het in deze regio altijd gortdroog. Er is wel wat kans op wind, die vooral vanuit het zuiden zou komen. We rijden vandaag een rondje, dus dan staat ie vanzelf een keer ergens schuin in de zij. Dat lijkt vooral in het stuk tussen Anduze en Uzès het geval te zijn. Toch een stuk van een kilometer of 50 waar het terrein soms behoorlijk open is. Het kan daar vrij leuk worden, maar er is wel een bezwaar. In Uzès bevinden we ons op 30 kilometer van het einde. Hier draaien we af richting het zuiden, dus dan zou het in de laatste 30 kilometer vooral tegenwind zijn. Dat komt het mogelijke waaierspektakel niet ten goede, ik ga voorzichtig uit van een flopshow. Zonde, want in principe gaat het waarschijnlijk hard genoeg waaien. Een beetje tegenwind in de finale komt de sprinters wel weer goed uit, dan zal het tempo wat lager liggen en vormen de laatste klimmetjes ook geen belemmering meer. We gaan het allemaal meemaken vanaf 13:20. Dan begint de rit pas, vrij laat. Na een neutralisatie van 10 minuten gaan we om 13:30 echt van start. Eurosport 1 is er meteen weer bij, de rest laat weer op zich wachten. Rond 14:10 mag u zappen naar Sporza, al komt het in de praktijk vaak neer op 14:20. Finishen zouden we tussen 17:16 en 17:37 moeten doen. Dit lijkt me toch wel gewoon een massasprint te worden. Er staan nog voldoende sprinters aan de start en aangezien ze niet zo gek veel kansen hebben gehad zullen ze deze kans niet laten liggen. Anders zijn ze voor niets over de Pyreneeën gekropen, dat doe je niet voor je lol. Het enige bijzondere is dat twee van de sprintersploegen ook een klassementsman hebben. Alaphilippe draagt zelfs het geel, maar aangezien zijn ploeg in de bergen verder toch geen rol van betekenis kan spelen zullen ze nu wel gewoon voor Viviani gaan werken. Bij Jumbo-Visma is het misschien een ander verhaal, daar zou men het liefste Tony Martin achter de hand houden waarschijnlijk. Gaat natuurlijk alleen niet kunnen, als je Groenewegen in huis hebt zal er nu gereden moeten worden. Dan nog maar een snipperdagje nemen richting Gap. Bij Lotto-Soudal hebben ze verder helemaal geen keus, die moeten aan de bak voor Ewan. En dan heb je nog een ploeg als Sunweb, misschien willen ze daar wel werken voor Cees Bol. Het kan een nerveuze rit worden vanwege de wind, maar als het inderdaad tegenwind is in de laatste 30 kilometer verwacht ik niet dat er veel gaat gebeuren. Er is nog wel een klimmetje aan het eind, maar als mensen daar moeten lossen kan je beter dat contract meteen ontbinden. We gaan sprinten, met z'n allen. Hoera. 1. Groenewegen. Het verlies van Van Aert is ongunstig, net als de goede prestaties van Kruijswijk. Desondanks vind ik dat Groenewegen deze rit moet winnen, al was het maar omdat anders een van die notoire querulanten die wij sprinters dreigen te noemen de boeken ingaat als de beste sprinter van de Tour van 2019. Dat kan natuurlijk niet. 2. Ewan. Dit akelige mannetje gaat weer proberen te profiteren van het werk van anderen. Normaal zie je een ploeg op kop rijden om de sprinter in een gunstige positie naar de sprint te brengen. Dat doen ze dan door helemaal naar voren te rijden, op kop boren zonder dat er nog renners voor je rijden. Dat is normaal. Bij Lotto-Soudal hebben ze een andere tactiek. Daar rijden ze met z'n allen kop over kop, maar niet op kop van het peloton. Nee, ergens rond plek 20 of 30. Ze offeren alle mannen op om van plek 30 naar plek vijf te rijden, alwaar een andere trein te vinden is. Op dat moment wordt Ewan afgezet in het wiel van een ander. De sprinttrein van Lotto-Soudal zet dus niemand af op kop, maar in het wiel van iemand anders. En die andere ploeg moet dan maar de sprint aantrekken voor Ewan. Walgelijke tactieken, bah. Dat mag niet meer beloond worden. Opdoeken, weg ermee. 3. Viviani. Aanlopende rem, lekke band, het valt allemaal niet mee. En dan moest hij ook nog eens op kop rijden voor de gele trui. Dat heeft hem toch wel veel energie gekost, daardoor komt hij nu net te kort. 4. Sagan. Daar komt het meestal op neer. 5. Colbrelli. Of een ander inwisselbaar figuur zoals Kristoff of ONZE Cees Bol. Heb je allemaal niks aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door naatje_1 op 23-07-2019 15:54:55 ] |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:54 |
quote: Je kunt er ook blind van worden, als het in je ogen komt. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:54 |
quote: Altijd een zonnebril op. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:54 |
quote: Het zal je maar gebeuren. |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
quote: Inderdaad, je zou voor minder. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
Goede TT wel |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
Arme Tim. |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
quote: Afgelopen vrijdag niet gedaan, maar morgen wel. En ook een helm, eindelijk verstandig aan het worden |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
quote: Hoe in godsnaam kan je dat overkomen? |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
Oh Frank is weg? |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:55 |
quote: Zondag een stuk door de bossen op de Veluwe gefietst en nergens last van, terwijl ik er vorige maand nog volledig onderzat. |
Marcoss | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:56 |
Zou er een temperatuur zijn waarbij een rit gewoon afgelast wordt? |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:57 |
quote: Bij kouder dan -20 gaat langlaufen en biatlon niet door, inderdaad ook wel benieuwd of wielrennen afgelast wordt bij warmer dan 40-45 graden.
In Portugal lachen ze er in elk geval om. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:57 |
quote: Aangezien er een WK in Doha is verreden, zou ik daar niet op rekenen. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:57 |
quote:
|
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:57 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 15:55 schreef Dale__Cooper het volgende:[..] Zondag een stuk door de bossen op de Veluwe gefietst en nergens last van, terwijl ik er vorige maand nog volledig onderzat. Hmm vreemd, ik heb rondje om de Veluwe heen gedaan en heb wel wat bultjes
Lang niet zo erg als 1.5 maand terug though
Zal wel syfilis zijn |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:58 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 15:57 schreef Fretwork het volgende:[..] Hmm vreemd, ik heb rondje om de Veluwe heen gedaan en heb wel wat bultjes Lang niet zo erg als 1.5 maand terug though Waarom ga je om de Veluwe heen ipv door/over de Veluwe? |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:58 |
quote: Smerig steil. |
Momo | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:58 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 15:57 schreef heywoodu het volgende:[..] Bij kouder dan -20 gaat langlaufen en biatlon niet door, inderdaad ook wel benieuwd of wielrennen afgelast wordt bij warmer dan 40-45 graden. In Portugal lachen ze er in elk geval om. 14-18 graden zijn denk ik de beste temperaturen om te koersen. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:59 |
Ik heb net heerlijk gesport. |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:59 |
quote: Wilde 130km pakken en hartslag beetje constant houden, dus wel door de bossen maar niet over de Veluwezoom enzo |
DecoAoreste | dinsdag 23 juli 2019 @ 15:59 |
quote: Dat zijn inderdaad ook wel de temperaturen waarbij het prettig hardlopen is, zal met wielrennen niet anders zijn. Met alles boven de 25 verroer ik geen vin. |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:00 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 15:59 schreef DecoAoreste het volgende:[..] Dat zijn inderdaad ook wel de temperaturen waarbij het prettig hardlopen is, zal met wielrennen niet anders zijn. Met alles boven de 25 verroer ik geen vin. Wielrennen kan wel iets warmer, 20-23 is voor koers perfect volgens mij. Veel meer koeling dan bij hardlopen |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:00 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 15:59 schreef DecoAoreste het volgende:[..] Dat zijn inderdaad ook wel de temperaturen waarbij het prettig hardlopen is, zal met wielrennen niet anders zijn. Met alles boven de 25 verroer ik geen vin. Wielrennen vind ik met 25 graden wel prima te doen, hardlopen niet. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:00 |
quote: Ik had vanmorgen een lange broek aan waar ik de pinpas in had gedaan toen ik naar de kapper ging, daarna deed ik een korte broek aan. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:00 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 15:59 schreef DecoAoreste het volgende:[..] Dat zijn inderdaad ook wel de temperaturen waarbij het prettig hardlopen is, zal met wielrennen niet anders zijn. Met alles boven de 25 verroer ik geen vin. Hier hetzelfde. Ik vind kou nog wel best voor hardlopen, vooral harde regen/hoge temperaturen zijn mij teveel van het goede. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01 |
Hij die licht geeft bij TDP. |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01 |
quote: Meh eerder ingekort, zie Down Under. Of is dat ook 'andere hitte'? @Koffieplanter |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01 |
quote: Geen idee, ik ben nog nooit in Australië geweest. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:00 schreef Slobeend het volgende:[..] Ik had vanmorgen een lange broek aan waar ik de pinpas in had gedaan toen ik naar de kapper ging, daarna deed ik een korte broek aan. De ondraaglijke lichtheid van het bestaan. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02 |
Godverdomme, ook nog Carl. |
Mykonos | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02 |
quote: Stijn Steels doet het Extreme Weather Protocol in Wallonië en heeft daar nog een leuk grapje over vandaag:
|
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02 |
Carl Berteele-alarm. Oren dicht allen. |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02 |
quote: Wie is er nou nog nooit in Australië geweest voor een gap year? |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:03 |
quote: @Rellende_Rotscholier
SPOILER
|
DecoAoreste | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:03 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:00 schreef Fretwork het volgende:[..] Wielrennen kan wel iets warmer, 20-23 is voor koers perfect volgens mij. Veel meer koeling dan bij hardlopen Ah ja, klinkt wel logisch. Wielrennen heb ik nooit echt gedaan. 1 keer een racefiets geleend van een oom van mij, maar ik kijk het toch liever op tv dan dat ik het zelf doe.
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:00 schreef VoMy het volgende:[..] Hier hetzelfde. Ik vind kou nog wel best voor hardlopen, vooral harde regen/hoge temperaturen zijn mij teveel van het goede. Kou is eigenlijk nooit een probleem, tenzij het echt tegen de -10 is. Bij temperaturen rond het vriespunt doe ik 2 hardloopshirtjes en een vest aan en ga ik gewoon. Maar boven de 25 ga je binnen 3-4 km dood van de hitte.
Regen is op zich geen ramp behalve voor je tepels. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:04 |
quote: Oscar is een mooie jongen. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:04 |
Het is warm en je hebt de val van Thomas niet gezien. Bedankt voor de bijdrage Karrel. |
ddx | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:06 |
35 graden gaat prima zolang je blijft bewegen, gaat het richting/boven de 40 graden dan is de rijwind zelf warm. Ik krijg zelf alleen hartslag totaal niet omhoog op beklimmingen als het 40+ is, lichaam heeft dan totaal geen zin/fut om zich heel zwaar in te spannen. |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:06 |
dat hebben we net gehoord |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:09 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:06 schreef ddx het volgende:35 graden gaat prima zolang je blijft bewegen, gaat het richting/boven de 40 graden dan is de rijwind zelf warm. Ik krijg zelf alleen hartslag totaal niet omhoog op beklimmingen als het 40+ is, lichaam heeft dan totaal geen zin/fut om zich heel zwaar in te spannen. Maar jij kan goed tegen warmte volgens mij? Mindere goden komen echt die bergen niet meer op met 40 graden hoor .
Niet dat ik veel rijwind had op de Giau |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:10 |
Carl zit hier een extreem referaat te houden zonder antwoord te geven op de vraag. |
ddx | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:10 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:09 schreef Fretwork het volgende:[..] Maar jij kan goed tegen warmte volgens mij? Mindere goden komen echt die bergen niet meer op met 40 graden hoor . Niet dat ik veel rijwind had op de Giau Geen idee of ik er echt goed tegen kan. Scheelt wel dat ik met lage hartslag ook nog wel redelijk opmhoog kan trappen. Mindere goden vallen dan om door te lage snelheid |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:12 |
|
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:13 |
quote: In 2000 raakte de verslaggeversauto van Dijkstra tijdens een Tour-etappe van de weg en moest hij vanwege de daarbij opgelopen hersenschudding de verslaggeving staken. In 1996, tijdens de Groninger schaatsklassieker "de Oldambtrit", botste hij, gezeten achter op een volgmotor, met zijn hoofd tegen een lage brug. Ook toen was een hersenschudding het resultaat en bovendien moest de wond met veertien hechtingen worden dichtgemaakt. Zouden jullie het erg vinden als dit Carl overkomt (zonder erg uiteraard, je zou voor minder)?
Poll: Carl Berteele • Ja • Neen Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:13 |
"Arme schaapjes"
Jan Hermsen |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:14 |
Tim is aan het smelten volgens mij. |
AllesKaputt | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:14 |
De enige relevante vraag: welk sterrenensemble pikt Lars Boom op? |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:15 |
quote: Ach, we hebben lol gehad! ~M. Zijlaard |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:15 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:02 schreef Mykonos het volgende:[..] Stijn Steels doet het Extreme Weather Protocol in Wallonië en heeft daar nog een leuk grapje over vandaag: Patlef heeft zo'n vakbondsjongen binnengehaald? |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:16 |
quote: Nick Nuyens zit met een groot probleem. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:16 |
quote: Ach, nee. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:16 |
Hannes, verdoeme he. |
Momo | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:17 |
Heet in Frankrijk nu... |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:17 |
Een interview met Kelp, Rellende_Rotscholier valt wel met z'n neus in de boter vandaag. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:17 |
quote: Wielerclub Schijndel |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:17 |
quote: Niet alleen in Frankrijk. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:19 |
Tijd voor een dutje. |
Mani89 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:19 |
Mag ik Babydump voorstellen als nieuwe hoofdsponsor? |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:20 |
Dries . |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:21 |
Oké Dries, dank je. |
Mani89 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:21 |
Een prachtige kweekvijver.
Ja hoor Herbert. Weg met die ploeg. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:22 |
Wat een rare gozer. |
Scorpion_17 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:22 |
"Wielerploeg Roompot-Charles houdt op te bestaan. Hoofdsponsor Roompot stapt aan het einde van het huidige seizoen uit het wielrennen.
Door de beslissing moeten renners als Lars Boom, Pieter Weening en Boy van Poppel op zoek naar een nieuwe werkgever."
Die konden toch al beter stoppen allemaal. |
WAvanBuren | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:22 |
Dries is geen sympathieke jongen. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:22 |
quote: Er zijn beste goede renners uit voor gekomen, maar dat is niet dankzij de ploeg. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:23 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:22 schreef Scorpion_17 het volgende:"Wielerploeg Roompot-Charles houdt op te bestaan. Hoofdsponsor Roompot stapt aan het einde van het huidige seizoen uit het wielrennen. Door de beslissing moeten renners als Lars Boom, Pieter Weening en Boy van Poppel op zoek naar een nieuwe werkgever." Die konden toch al beter stoppen allemaal. Weening niet hoor. |
Mani89 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:23 |
quote: Dat is een betere omschrijving inderdaad. |
WAvanBuren | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:24 |
De onvermijdelijke Gilbert vraag.... |
DecoAoreste | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:25 |
quote: Weening is een baas die op zijn 42e ook nog af en toe een koersje gaat winnen. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:25 |
Maar wel jammer als er geen Nederlandse PCT ploeg meer is. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:26 |
Wie had er dan uit gemoeten voor Gilbert Michel? |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:27 |
Ineos gaat er aan beginnen |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:27 |
quote: Ik denk niet dat we Strontpot gaan missen. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:29 |
quote: Nou nou nou. Zonder Roompot had vAert nu niet de Tour gereden. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:29 |
Mauri. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:29 |
w-w-w-w-w-w-w |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:30 |
Jose is niet op de hoogte van de windrichting. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:30 |
quote: ja/nee
Ik vind het toch wel leuk met renners als Van Schip en Weening. |
Scorpion_17 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:31 |
quote: We krijgen toch Corendon als geupgrade ploeg? |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:31 |
Wind lijkt goed |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:32 |
quote: Jumbo-Visma also speeds up 16:30 The wind blows from the right side. Jumbo-Visma is also putting the hammer down at the head of the peloton. The time gap is down to 25''.
|
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:32 |
quote: Sinds wanneer is dat een Nederlandse ploeg? |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:33 |
Zou Julian in de eindwinst geloven? |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:33 |
quote: Sinds MVP-god daar de hoofdfiguur is |
ijs_beer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:34 |
quote: Handenwrijven.gif
Maar zal nog wel even duren. |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:34 |
Als ze dadelijk de brug over de Gard zijn gereden zie ik het wel gebeuren
|
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:34 |
quote: Antwan ook? |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:37 |
Redelijk open straks |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:38 |
quote:
quote: Groenewegen, vdHoorn, Van Schip, Tolhoek, dan hebben ze vaak geluk gehad. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:40 |
Niet de verwachting dat er nog waaiers komen, helaas |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:41 |
De wind komt helemaal niet van links toch. Zuidoost. |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:41 |
quote: Flopshow |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:41 |
quote: Maar zijn die echt beter geworden of hadden die bij wijze van spreken ook via Wanty of Sport Vlaanderen de World Tour bereikt?
Misschien onderschat ik de ploeg enorm maar heb altijd het idee dat er maar wat aangerommeld wordt, dat renners zelf hun trainingsschema bepalen, enzovoort. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:43 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:[..] Maar zijn die echt beter geworden of hadden die bij wijze van spreken ook via Wanty of Sport Vlaanderen de World Tour bereikt? Misschien onderschat ik de ploeg enorm maar heb altijd het idee dat er maar wat aangerommeld wordt, dat renners zelf hun trainingsschema bepalen, enzovoort. Wanty heeft misschien wat meer binnenlandse concurrentie dan Roompot, maar daar komt écht helemaal niks uit, terwijl die toch al best wat jaar meedraaien. |
Aguero | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45 |
https://www.windy.com/43.845/4.348?43.789,4.348,11 |
Scorpion_17 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:43 schreef VoMy het volgende:[..] Wanty heeft misschien wat meer binnenlandse concurrentie dan Roompot, maar daar komt écht helemaal niks uit, terwijl die toch al best wat jaar meedraaien. Hilaire heeft de gunfactor |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45 |
Stelling: met Van Aert hier was het nog op de kant getrokken |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45 |
quote: Nee. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:47 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 16:43 schreef VoMy het volgende:[..] Wanty heeft misschien wat meer binnenlandse concurrentie dan Roompot, maar daar komt écht helemaal niks uit, terwijl die toch al best wat jaar meedraaien. Daar mikt Wanty ook helemaal niet op. Die mikken op renners die net niet goed genoeg zijn om kopman te zijn bij grotere ploegen of renners met een krasje om zoveel mogelijk uitslagen te rijden. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:48 |
Wie gaat er nog vallen? |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:49 |
Gaat Krek zich niet bedreigd voelen door Trentin? |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:49 |
quote: Bernal, Lollerphilippe, Thomas, Pinot en Buchman |
ijs_beer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:50 |
quote: Porte. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:50 |
Wat wordt volgens José in de doofpot gestopt? |
Scorpion_17 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:51 |
quote: Ketonen |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:51 |
quote: https://www.instagram.com/p/B0LIrYahl_w/ |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:51 |
quote: Allemaal behalve krachtgod dus |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:52 |
Goed bidonverhaal wel, lekkere zoete plakbidon van Bramati in je nek. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:53 |
quote: Rohan is wel een beetje ziedend, gezien het delen van interne mails op d'n Twitter. |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:53 |
quote: Nee, hoor de rest van het peloton blijft gewoon op de fiets zitten |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:54 |
quote: @RohanDennis, Professional entertainer. |
Momo | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:55 |
quote: Verbaast me dat ze hem nog niet ontslagen hebben. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:56 |
quote: Sjeik zijnde zou ik hem nog eerder aan z'n contract houden en nergens opstellen dan hem z'n zin geven. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:57 |
quote: I can guarantee you that for now Alarcon is expected to start Volta as he is in the provisional startlist sent to the present social communication this weekend. Veloso and Vinhas are out but Alarcon will have a test this thursday! Lets see how it goes HOPE. |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
Chute |
Max23 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
Fuglsang |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
Leo (lol)
Bol (lol) |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
Fuglsang |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
NEEEEEEEEEE NIET BOL |
Max23 | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
En Bol weer |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 16:59 |
|
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:00 |
Sunweb, alweer, natuurlijk... |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:00 |
KutBol je moet sprinten straks idioot |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:00 |
Fiets door, Cees. Fiets door. |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:00 |
Zo Astana wacht met heel het team |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:00 |
Bedrog wat hier gebeurt. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:00 |
Dit wordt niks meer voor Jakub. |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Jakub gelooft het wel. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Einde verhaal voor Jakob. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Alibi val. |
DeeBee | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Definitief einde tijdperk Vogelenzang |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
ABANDON FUGLSANG |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Fuglsang |
WAvanBuren | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Het is niet de Tour van Vogelenzang. |
Bill_Hillie | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Het blijft ook wel een faalhaas in grote rondes he |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
Kreuzinger stijgt naar plek 13. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:01 |
|
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:02 |
De Tour wacht op niemand |
Van_Poppel | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:02 |
Zwanenzang voor Jakob |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:02 |
quote: Nu ik niet naar de NOS kijk heb ik dit echt nog helemaal niet gehoord |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:02 |
Fuglsang had beter voor de Tour ergens kunnen tekenen, die twee miljoen kan hij nu naar fluiten. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:03 |
Dré Pasqualon ook op achterstand. |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:03 |
quote: Op de NOS hoor je het eigenlijk ook niet vaak. |
Chiappucci | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:03 |
Fuglsang en de Tour zal nooit een droomhuwelijk worden. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:03 |
Porte nu op 10, toe maar |
ijs_beer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04 |
quote: Welke tour wel. |
Doevelaer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04 |
LLS, Luts, Fraile en Pello kunnen dus los de komende dagen |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04 |
quote: Dacht dat het echt zoiets is wat Ducrot vaak zegt, maar misschien heb ik het verkeerd in herinnering zitten |
DeeBee | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04 |
Brug uit de voorbeschouwing genot |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04 |
quote: Je zou voor minder? |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:04 schreef naatje_1 het volgende:[..] Dacht dat het echt zoiets is wat Ducrot vaak zegt, maar misschien heb ik het verkeerd in herinnering zitten Het is toch een Smeetsuitspraak? |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:05 |
quote: Ah, dan zal ik het wel vaak bij avondetappe gehoord hebben, dat kan ook nog |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:05 |
Kristoff verwacht een sprint. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:05 |
A sprint without Jasper Philipsen. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:05 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:04 schreef naatje_1 het volgende:[..] Dacht dat het echt zoiets is wat Ducrot vaak zegt, maar misschien heb ik het verkeerd in herinnering zitten Mart Smeets |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:06 |
We zitten in het sprintera na Philipsen. |
Slobeend | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:06 |
Thomas binnenkort naar het Filosofisch Kwintet. |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:07 |
quote: TD mist zijn sparringpartner. |
Ferdii | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:07 |
Kan Thomas een voorbeeld nemen aan het Vogelzang? |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:08 |
quote: Zit Bol ver? |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:09 |
quote: op 2.30 van de kopgroep |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:09 |
Voorspelling: Groenewegen komt weer te vroeg op kop |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:09 |
quote: 2:14, maar kan ook de fiets op het dak zijn. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:10 |
quote: Zonder VAert zullen ze wel een andere tactiek hebben. |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:10 |
quote: Groenewegen gaat winnen |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:10 |
Mooie brug. |
Max23 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:12 |
quote: Ik ga voor Viviani |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:12 |
Ewan gaat winnen door te profiteren van iedere trein, van iedere rug en wint met drie millimeter. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:14 |
quote: Eens. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:14 |
Ze moeten eerst de koplopers nog maar eens bij zien te halen. |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:14 |
quote: Zeg dat Frank het gezegd heeft. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:15 |
Stelling: Als Groenewegen maar één etappe wint is zijn Tour mislukt. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:15 |
quote: Even de mannen van Quick Step uit de tent lokken. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:15 |
Sees gaat het niet halen, zit bij Tony Martèn. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:16 |
Groenewegen is echt aan het sterven. |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:17 |
quote: Het geluk is met de..... |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:18 |
Dil is vliegen aan het vangen |
Scorpion_17 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:21 |
Het harde werk van Jumbo is lachwekkend |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:21 |
Blijft maar 19 seconden (lol) |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:21 |
@El-Stinho de ontbinding is toch wel stopgezet? |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:24 |
Wawa, ruustig jongen. |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:24 |
74 mensen geloven in Greipel. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:24 |
Gaat De Greip zich nog eens mengen? |
JopJuh | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:25 |
quote: Geloven nee, wel vrij goedkoop grijs paard |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:25 |
quote: Hier bestaan een handvol filmpjes voor. |
Mani89 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:25 |
Die dikke Alexander Gougaerd kan aardig trappen. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:26 |
Vlag van de Centraal Afrikaanse Republiek gespot (lol) |
Mani89 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:26 |
quote: Als je de teksten van Staf Clement vanmiddag hoorde is dat einde verhaal. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
Sjuut |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
chute . |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
Kreuziger lek @El-Stinho |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
Toch niet Kreuziger? |
Mani89 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
Oei het Top 15 klassement van Kreuzinger. |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
Die overstekende mensen |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
op teenslippers begot |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27 |
Steekt er nog een dom wijf over |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:28 |
Gelukkig geen Aimee de Gendt die aan het linkeballen is. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:28 |
En nog eentje |
Raap | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:28 |
Ik ga zo JUICHEN voor Kristoff |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
KRIJGEN WE EEN OUDERWETSE MISREKENING? |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
Hopelijk krijgt Matthws stevige verzuring in de benen. |
JopJuh | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
Zou leuk zijn |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
NEE |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
quote: Pfoe... |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
Stelling: de koplopers gaan het niet redden. |
superniger | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
Sagan gaat winnen. |
Nober | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:29 |
Groenewegen groenewegen groenewegen
Flikker op herbert. |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:30 |
Katusha op kop (lol) |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:30 |
Te vroeg jongons. |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:30 |
quote: Jens gaat winnen. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Dat waren de koplopers |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Rossetto weer Mad. |
Aguero | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Waarom nu al op kop? |
Dagoduck | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
"Een rode man en twee gele erachter."
Een Indiaan en twee Aziaten?
|
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Hahaha Nairo gaat tijd verliezen. |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Najiero |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Ewan weer in het wiel van Groenewegen... |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Zou het wat uitmaken? |
superniger | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
Nairo |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:31 |
ALWEER TE VROEG, ZEI IK HET NIET |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Goede uitval lol |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Groenewegen al alleen. |
-XOR- | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
wwer te vroeg, netjes. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Als De Buyst slim is stopt hij gewoon met rijden. |
Momo | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Klep in de achterzak |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Als Viviani dit weer verpest.. |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Slechte sprint man. |
BobW | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Dijkstra schrok van de finish |
Max23 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Ewan |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Ewangod. |
Dale__Cooper | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:32 |
Helaas |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
De sympathieke Ewan. |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Onze Klep |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Lekker ingesloten matig weer van jumbo |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Wat een rare sprint en wat kansloos in beeld gebracht |
superniger | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Jaaaaaaaaaaa Ewen |
Dagoduck | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Groenewegen had een gat moeten laten toen ie 2e reed. |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Ewan op z'n Mcewens ... |
El-Stinho | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Pat moet die Eljero met pek en veren wegjagen. |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
1e plekCaleb Ewan 2e plekElia Viviani 3e plekDylan Groenewegen 4e plekPeter Sagan 5e plekNiccolò Bonifazio 6e plekMichael Matthews 7e plekMatteo Trentin |
WAvanBuren | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Groenewegen is smerig slecht. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
Natuurlijk |
-XOR- | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:33 |
B-sprinter Cleb pakt hier 2 touretappes |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Lol Trentin zou dit soort sprints niet doen toch? |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Dylan meeste snelheid maar waardeloos gepositioneerd |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Hij begint weet ik veel hoeveel honderd meter van de streep al met sprinten en moet Morkov ontwijken. M-m-m-m-maar hij zit in de andermans treintjes. |
PSVCL | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Groenewegen |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
quote: Tja, B-sprinter Groenewegen heeft ook al een zege te pakken. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Boni rijdt een bijzonder snelle sprint (wel als een kamikaze mensen passeren langs de hekken). |
Van_Poppel | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Ewan is momenteel sneller dan Groenewegen. |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
8e plekJasper Stuyven 9e plekAlexander Kristoff 10e plekAndrea Pasqualon 11e plekJens Debusschere 12e plekEdvald Boasson Hagen 13e plekSonny Colbrelli 14e plekMaximiliano Richeze 15e plekAndré Greipel |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Bonifazio metjews en tranten
Wat een waardeloze dag |
Klepper272 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
De altijd sympathieke Ewan. |
Fretwork | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Kristoff |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Groenewegen is weer door z'n ploeg verkeerd afgezet |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
Weer die Ewan |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
quote: Als de rest het laat afweten staat er altijd zo'n mannetje klaar ... |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
De kantoorklerken hebben het prima op de rit. |
Max23 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34 |
quote: Op Pure snelheid is Cleb na Groenwegen wel echt de snelste dit jaar hoor
Met je B-sprinter |
Aguero | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
quote: Wie zijn dan A-sprinters? |
Houtenbeen | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
Goed gedaan Djumbo |
vaarsuvius | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
quote: nah, snelheid was prima, hij werd net ietsje te lang geblokt |
Ericr | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
Stap maar af. Het momentum is volledig weg bij Jumbo |
-XOR- | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
quote: Groenewegen is een A-sprinter in teringslechte vorm. Van Ewan geloof je toch niet echt dat die enkele jaren geleden ooit enige rol van betekenis had gespeeld? |
WAvanBuren | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
De Gendt (ooit podium in de Giro) en Wellens |
Bill_Hillie | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
Dit was toch wel een geweldige sprint van Ewan zeg |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
quote: Als Ewan ook al B is zijn er geen A-sprinters. |
bianconeri | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
Dacht dat Dylan zo goed zichzelf kon plaatsen
Terechte winnaar, beste sprinter vandaag. Gewoon sterke print en goede positie. Goed moment gekozen. Viviani te vroeg. Dylan gewoon heel slecht, heel traag in keuzes. |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35 |
Martin heeft te veel gedaan waardoor anderen te vroeg opgerookt werden. |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:36 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:35 schreef -XOR- het volgende:[..] Groenewegen is een A-sprinter in teringslechte vorm. Van Ewan geloof je toch niet echt dat die enkele jaren geleden ooit enige rol van betekenis had gespeeld? Sagan zag ik 15 jaar geleden ook nog niet winnen, Viviani ook niet. En nu? |
bianconeri | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:36 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:35 schreef -XOR- het volgende:[..] Groenewegen is een A-sprinter in teringslechte vorm. Van Ewan geloof je toch niet echt dat die enkele jaren geleden ooit enige rol van betekenis had gespeeld? Groenewegen wel dan? Niveau sprinters van nu is gewoon veel lager.
Dus het A niveau nu is wat anders. |
TargaFlorio | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:36 |
quote: |
-XOR- | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:36 |
quote: Klopt, momenteel voor mijn gevoel eigenlijk niet. Niemand van het niveau Cavendish, Greipel, Kittel. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:36 |
quote: w0t? |
Ericr | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37 |
Groenewegen rijdt nu als B sprinter. |
Felagund | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:36 schreef -XOR- het volgende:[..] Klopt, momenteel voor mijn gevoel eigenlijk niet. Niemand van het niveau Cavendish, Greipel, Kittel. Greipel wordt 15e. |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37 |
quote: Blij met met en voor een winnende ploeggenoot, hoe durven ze? |
WAvanBuren | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37 |
quote: Je kan het ook overdrijven. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37 |
quote: Die heeft nu geen enkele reden meer om zich te sparen of een Yates te piloteren. |
Szura | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38 |
Zei toch dat Bonifazio ging schroeien |
BlaZ | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38 |
quote: Dit leek eerder op een timing probleem, was hij gegaan net voordat Ewan ging dan had hij gewonnen. |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38 |
quote: Ja leuk |
heywoodu | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:36 schreef -XOR- het volgende:[..] Klopt, momenteel voor mijn gevoel eigenlijk niet. Niemand van het niveau Cavendish, Greipel, Kittel. Ja, Ewan dus. En Groenewegen. Onder anderen. |
PSVCL | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38 |
quote: Wat goed van je |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38 |
quote: Die optelsom kun je zelf toch ook maken? |
Ambrosius | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:39 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:38 schreef BlaZ het volgende:[..] Dit leek eerder op een timing probleem, was hij gegaan net voordat Ewan ging dan had hij gewonnen. Dat kon niet, hij was ingesloten. |
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:39 |
quote: ja die gaat Parijs ook pakken als hij nit in de alpen op zn kokosnoot gaat |
Frozen-assassin | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:39 |
quote: Een man een man, een woord een woord... |
BlaZ | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:41 |
quote: Hij reageerde wat langzaam nadat de ruimte vrij kwam. |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:42 |
quote: Als hij nog een lead-out had dan zou hij überhaupt niet moeilijk hoeven doen met timing, we weten allemaal dat greenways een beetje dom is... |
vaarsuvius | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:42 |
quote: je bent goed in voorspellen, moet ik maar wat betjes gaan plaatsen voortaan? |
showtimer | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:42 |
quote: Ben je er nog? |
vaarsuvius | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:43 |
quote: niet sneller, wel slimmer |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:43 |
quote: Precies, ik had hem een paar keer en toen deed ie niet mee. Vervolgens lees ik dat hij dit soort 'normale' vlakke sprints niet doet, dan kies ik hem dus niet meer.
.. |
wimderon | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:43 |
Je kunt je sowieso afvragen waarom Teunissen zich zo vroeg opofferde, als die erbij blijft kun je vanuit plek 10-15 komen zoals QS doet (alleen Elia kan er niets van). |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:44 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:43 schreef Pino112 het volgende:[..] Precies, ik had hem een paar keer en toen deed ie niet mee. Vervolgens lees ik dat hij dit soort 'normale' vlakke sprints niet doet, dan kies ik hem dus niet meer. .. En wanneer las je dit? |
naatje_1 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:44 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:43 schreef wimderon het volgende:Je kunt je sowieso afvragen waarom Teunissen zich zo vroeg opofferde, als die erbij blijft kun je vanuit plek 10-15 komen zoals QS doet (alleen Elia kan er niets van). Precies mijn punt |
Koffieplanter | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:45 |
Kantoorklerk. |
VoMy | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:45 |
quote: Op dinsdag 23 juli 2019 17:43 schreef wimderon het volgende:Je kunt je sowieso afvragen waarom Teunissen zich zo vroeg opofferde, als die erbij blijft kun je vanuit plek 10-15 komen zoals QS doet (alleen Elia kan er niets van). Eens. |
Pino112 | dinsdag 23 juli 2019 @ 17:46 |
quote: Zou het wat uitmaken? |