abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188031324
Beste Leden,

Het is nog een eind weg maar ik wil er toch alvast een topic over openen.
Na veel jaar in Nederland de feestdagen (oud&Nieuw) doorgebracht te hebben is het nu is tijd om deze periode naar de zon te gaan.
We zitten te kijken voor de Caribbean maar dit valt nog niet mee..

We weten dat dit een dure periode (24/12 tot 02/01) is en we weten daarom ook dat we wat geld zal gaan kosten.
Echter schrik ik me nu kapot van de prijzen. Zowel pakketreizen als losse vliegtickets zijn heel duur.

Helaas valt KLM al af.. Economy Comfort class stoelen zijn zo goed als weg en met 1,95 lang is dat wel noodzakelijk.
TUI dan.. Daar zijn nog wel tickets beschikbaar maar dan zit je al aan de ruim 6000 euro voor 3 personen.
Dan kijken voor pakketreizen. Ook dat valt niet mee, Want dan zit je al gauw aan de 10.000 euro voor 3 personen en met een budget van 6000 euro gaat dat niet helemaal goedkomen.
We kijken vooral naar Curaçao maar Bonaire/Aruba is ook geen probleem.

Hebben jullie tips? Gaan de prijzen nog zakken komende tijd of is ons budget niet realistisch? Hebben jullie ideeën hoe het wel kan en dan goedkoper?

Ik ben benieuwd..
pi_188031557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:40 schreef MikeJoow het volgende:
Hebben jullie tips? Gaan de prijzen nog zakken komende tijd of is ons budget niet realistisch? Hebben jullie ideeën hoe het wel kan en dan goedkoper?
Goedkoper gaat het niet worden, kerst in de caribbean kost je gewoon de hoofdprijs.

Enige waar je op kan besparen is tóch de economie stoel te kiezen.
So we just called him Fred too
  zaterdag 20 juli 2019 @ 23:15:55 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188032103
Ja je kunt jezelf afvragen of je het per se daar wil, er zijn natuurlijk genoeg mooie plekken om oud en nieuw te vieren.
Voor de normale werkman is een een ticket hoger dan economy lastig op te brengen. Dus dat offer moet je brengen als je per se in die periode naar Nederlands grondgebied wil daar. Die prijs gaat ook niet meer dalen vermoed ik.
Die afweging moet je maken, je kunt ook deze feestdagen naar de zon voor een paar tientjes ergens anders en misschien een ander keertje naar Curaçao.
pi_188036215
Okee, dat valt dan wel tegen, ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn met de feestdagen.
Ik heb inderdaad ook nog gekeken naar andere bestemmingen zoals bijv. Dubai maar ook dat is niet bepaald goedkoop.
pi_188042870
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 10:36 schreef MikeJoow het volgende:
Okee, dat valt dan wel tegen, ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn met de feestdagen.
Ik heb inderdaad ook nog gekeken naar andere bestemmingen zoals bijv. Dubai maar ook dat is niet bepaald goedkoop.
Je weet de locaties wel uit te zoeken...

Wat zijn de eisen aan je zon bestemming?
Als het echt alleen om de zon gaat, dan zou je kunnen kijken naar Egypte of Sal (Kaapverdië).
So we just called him Fred too
pi_188043078
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 18:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je weet de locaties wel uit te zoeken...
Haha! ja, je moet een beetje genieten toch; Ik ben al is op Aruba/Bonaire geweest maar dan voor werk echt leuke eilanden om te vertoeven
quote:
Wat zijn de eisen aan je zon bestemming?
Als het echt alleen om de zon gaat, dan zou je kunnen kijken naar Egypte of Sal (Kaapverdië).
Egypte trekt me niet zo.. Je kan je er niet echt vrij bewegen zeg maar. Kaapverdië is niet veel te beleven heb ik van horen zeggen ja het is er zonnig dat zeker maar we willen ook wel meer dan alleen bakken en braden
  zondag 21 juli 2019 @ 18:57:51 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_188043248
Mauritius?
Vliegen is volgens Kayak goedkoper.
En langer :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_188043547
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.. Wel jammer dat KLM stopt met rechtstreeks vliegen dus een overstap is wel noodzakelijk.
Ik zie dat de prijzen vrij hoog zijn. ik kijk dan wel naar All-in. Maar als ik het vergelijk met de Caribbean is het ongeveer gelijk. Best wel gek :)
pi_188045598
Probeer een van de andere eilanden eens. Wellicht heb je daar een goedkopere optie.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188063940
Heb ik inderdaad al gekeken maar beide zijn of even duur of duurder helaas.
pi_188064722
Tja, het wordt volgens mij of:
1) bestemming veranderen
2) budget (flink) verhogen, of
3) verwachtingen verlagen (economy stoel etc)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_188080125
Haha.. liever alle 3 niet :) Maar dat het zo ontzettend duur is had ik echt niet verwacht..
pi_188080229
Delta en United hebben voor die periode nog wel goedkope tickets naar Florida en Californië en het zuiden van de VS. Met een beetje spelen met de data en bestemmingen in Skyscanner of Google flights kwam ik vorige week nog uit op tickets naar Tucson, Phoenix en Tampa voor rond de ¤330 met vertrek voor Kerst en terugreis op 31 december of later.
pi_188080466
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:37 schreef DutchTrain het volgende:
Delta en United hebben voor die periode nog wel goedkope tickets naar Florida en Californië en het zuiden van de VS. Met een beetje spelen met de data en bestemmingen in Skyscanner of Google flights kwam ik vorige week nog uit op tickets naar Tucson, Phoenix en Tampa voor rond de ¤330 met vertrek voor Kerst en terugreis op 31 december of later.
Is het daar dan geen tornado seizoen?
pi_188080708
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:44 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Is het daar dan geen tornado seizoen?
In Florida is dat eind december voorbij normaal gesproken. In Arizona weet ik dat niet. En in Californië heb je meer last van aardbevingen en bosbranden, maar die kunnen altijd langskomen.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 20:52:31 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188080714
De Caribische kust van Colombia een optie?

Of geheel de andere kant op naar bijvoorbeeld de Malediven?

Zanzibar bij Tanzania wellicht?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188080862
Californië ben ik trouwens in juni geweest met een roadtrip. echt top!
Malediven/zanzibar heb ik inderdaad ook gekeken. prijzen zijn aardig vergelijkbaar met het Caribische gebied. Ik wil daar zeker nog is naartoe wel jammer dat Malediven/Zanzibar niet rechtstreeks wordt aangevlogen vanuit AMS.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:11:50 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_188081144
Mar del Plata et environs?
Lekker weinig NL-ers, en directe vlucht naar Buenos Aires. ;)

La Réunion is ook wel aardig. Geen idee van de kosten.



Ben daar ooit op oefening geweest. Op staatskosten. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 23-07-2019 21:23:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_188081425
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Mar del Plata et environs?
Lekker weinig NL-ers, en directe vlucht naar Buenos Aires. ;)

La Réunion is ook wel aardig. Geen idee van de kosten.

Ben daar ooit op oefening geweest. Op staatskosten. :P
geen verkeerde plek en helemaal niet op staatskosten
pi_188411671
We zitten nu te kijken voor egypte want Caribbean is eigenlijk niet te betalen. Iemand hotel tips/andere tips? Bijv resorts waar mooi te snorkelen is.
pi_188880781
Al wat geboekt?
pi_188880892
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 19:45 schreef MikeJoow het volgende:
We zitten nu te kijken voor egypte want Caribbean is eigenlijk niet te betalen. Iemand hotel tips/andere tips? Bijv resorts waar mooi te snorkelen is.
Tenerife!!!! canarische eilanden en dan puerto de la cruz is echt een aanrader.
  Moderator dinsdag 10 september 2019 @ 16:19:51 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188881106
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:00 schreef MikeJoow het volgende:
Californië ben ik trouwens in juni geweest met een roadtrip. echt top!
Malediven/zanzibar heb ik inderdaad ook gekeken. prijzen zijn aardig vergelijkbaar met het Caribische gebied. Ik wil daar zeker nog is naartoe wel jammer dat Malediven/Zanzibar niet rechtstreeks wordt aangevlogen vanuit AMS.
De Malediven zijn via de Golfstaten of Sri Lanka best goed bereikbaar.
Zanzibar werd wel rechtstreeks op gevlogen door TUI, maar wellicht zijn ze daarmee gestopt.
De Seychellen zijn vanuit Parijs goed bereikbaar.

Wat is het uiteindelijk geworden?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 10 september 2019 @ 21:32:11 #24
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_188886189
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 10:36 schreef MikeJoow het volgende:
Okee, dat valt dan wel tegen, ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn met de feestdagen.
Ik heb inderdaad ook nog gekeken naar andere bestemmingen zoals bijv. Dubai maar ook dat is niet bepaald goedkoop.
Kijk eens naar de andere kant van de Perzische Golf. Kish of Bandar Abas/Qeshm/Hormuz.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')