abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 augustus 2019 @ 14:20:49 #251
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188280906
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:38 schreef cafca het volgende:

[..]

Bolle toerders in pro-pakjes ;)
Maar het valt hen te prijzen dat ze in ieder geval iets doen. Zag er vandaag trouwens weer eens een zonder helm, was zeker geen gast van 60+. Wel treurig. Maar de meesten die ik zie zien er Semi-Profi uit, dun en fietsen heel makkelijk. Ben er jaloers op.
pi_188282196
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 14:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar het valt hen te prijzen dat ze in ieder geval iets doen. Zag er vandaag trouwens weer eens een zonder helm, was zeker geen gast van 60+. Wel treurig. Maar de meesten die ik zie zien er Semi-Profi uit, dun en fietsen heel makkelijk. Ben er jaloers op.
Ja, dat is zo. Zelf ben ik op dit moment ook niet topfit, maar bij sommigen krijg ik toch plaatsvervangende schaamte...

Gasten zonder helm kom ik ook nog wel eens tegen, vanmorgen ook weer één inderdaad.

Het mooiste vind ik die mannen van 75+, die op hun stalen ros, met ouderwets groot verzet 2-3 wekelijks hun rondjes met 25km/u blijven wegtrappen.
pi_188286496
@Z: Bedankt voor je strava routes rondom Stavelot - Trois Ponts - Malmedy. Ik heb behoorlijk afgezien op de klimmetjes :+. Volgens mij heb de meeste wel gehad hier in de buurt. Vandaag afgesloten met de Stockeu :'(. Er zat wel een rit tussen met een stuk onverhard tractorpad met enorme stenen. Toch maar door geklommen en uiteindelijk weer op de gewone weg terecht gekomen. Vlak voordat ik boven was kwam er een boer naar beneden gereden met een tractor. Die zal wel gedacht hebben wat is dat voor een dwaas :D. Handje opgestoken en gauw door gereden.
pi_188287093
Zit in overweging om mijn eerste racefiets te gaan aanschaffen. Heb hier in de buurt een tweedehands Trek gevonden welke er echt helemaal top uit ziet. De fiets staat nu met carbon wielen en een nieuwe ultegra groepset te koop, maar de verkoper wil er (om het bij mijn budget te laten passen) goede alu wielen en een nieuwe 105 groepset op monteren. Alle kabels en het stuurlint zijn ook vernieuwd. Het frame zelf (alu) ziet er nog helemaal top uit en er worden continental bandjes op gezet. De vraagprijs is 750 euro. Nu de vraag aan de experts, is dit een reeel bedrag?
pi_188287213
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:41 schreef CRX_master het volgende:
Zit in overweging om mijn eerste racefiets te gaan aanschaffen. Heb hier in de buurt een tweedehands Trek gevonden welke er echt helemaal top uit ziet. De fiets staat nu met carbon wielen en een nieuwe ultegra groepset te koop, maar de verkoper wil er (om het bij mijn budget te laten passen) goede alu wielen en een nieuwe 105 groepset op monteren. Alle kabels en het stuurlint zijn ook vernieuwd. Het frame zelf (alu) ziet er nog helemaal top uit en er worden continental bandjes op gezet. De vraagprijs is 750 euro. Nu de vraag aan de experts, is dit een reeel bedrag?
Als het echt een volledig nieuwe 105 groepset is (die kost sowieso 450,-), lijkt me dat een prima deal
pi_188287833
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 10:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Absurde beelden van Fiona.
De meesten kunnen op 3/4 van een Trans Continental Race (dus na dik 3000km) amper een pen vasthouden of schakelen. Zij heet daar geen probleem mee, ze kan zelfs nog veel meer:

https://www.facebook.com/KinesisUK/videos/406366699982419/
Kinesis maakt interessante frames maar ik vind ze niet zo mooi.
Aldus.
pi_188287861
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 18:58 schreef Najieto het volgende:
@:Z: Bedankt voor je strava routes rondom Stavelot - Trois Ponts - Malmedy. Ik heb behoorlijk afgezien op de klimmetjes :+. Volgens mij heb de meeste wel gehad hier in de buurt. Vandaag afgesloten met de Stockeu :'(. Er zat wel een rit tussen met een stuk onverhard tractorpad met enorme stenen. Toch maar door geklommen en uiteindelijk weer op de gewone weg terecht gekomen. Vlak voordat ik boven was kwam er een boer naar beneden gereden met een tractor. Die zal wel gedacht hebben wat is dat voor een dwaas :D. Handje opgestoken en gauw door gereden.
Mooi!

Een klein stukje onverhard inderdaad. Ongeveer aan het einde van dat pad zaten we toen in een huisje.
Aldus.
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:05:49 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188288427
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:41 schreef CRX_master het volgende:
Zit in overweging om mijn eerste racefiets te gaan aanschaffen. Heb hier in de buurt een tweedehands Trek gevonden welke er echt helemaal top uit ziet. De fiets staat nu met carbon wielen en een nieuwe ultegra groepset te koop, maar de verkoper wil er (om het bij mijn budget te laten passen) goede alu wielen en een nieuwe 105 groepset op monteren. Alle kabels en het stuurlint zijn ook vernieuwd. Het frame zelf (alu) ziet er nog helemaal top uit en er worden continental bandjes op gezet. De vraagprijs is 750 euro. Nu de vraag aan de experts, is dit een reeel bedrag?
Nee, daar koop je een nieuwe fiets voor zowat.
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:11:10 #259
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188288516
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:41 schreef CRX_master het volgende:
Zit in overweging om mijn eerste racefiets te gaan aanschaffen. Heb hier in de buurt een tweedehands Trek gevonden welke er echt helemaal top uit ziet. De fiets staat nu met carbon wielen en een nieuwe ultegra groepset te koop, maar de verkoper wil er (om het bij mijn budget te laten passen) goede alu wielen en een nieuwe 105 groepset op monteren. Alle kabels en het stuurlint zijn ook vernieuwd. Het frame zelf (alu) ziet er nog helemaal top uit en er worden continental bandjes op gezet. De vraagprijs is 750 euro. Nu de vraag aan de experts, is dit een reeel bedrag?
Wat voor Trek frame?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:17:40 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188288654
Zo, ben weer thuis na een ritje van Breda naar Caen in Normandië. Ik zou ook terugfietsen maar ik heb een tijdje terug mijn enkel verrekt tijdens een voetbalwedstrijdje en begon steeds meer last te geven. En het weer werd ook niet al te best. Dus besloten om met de fietsbus terug te gaan.


Frans dorpje ergens aan de kust.

Lekker tussen de velden door.

Fiets met bepakking

En de camping.

[ Bericht 26% gewijzigd door kanovinnie op 04-08-2019 21:34:28 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 4 augustus 2019 @ 22:03:57 #261
73911 ultra_ivo
pi_188289593
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Er gaan wel eens dagen voorbij dat ik niet wakker wordt met de Sunday Times voor me ;)
Minimaal 6 dagen per week ;)
pi_188291334
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:41 schreef CRX_master het volgende:
Zit in overweging om mijn eerste racefiets te gaan aanschaffen. Heb hier in de buurt een tweedehands Trek gevonden welke er echt helemaal top uit ziet. De fiets staat nu met carbon wielen en een nieuwe ultegra groepset te koop, maar de verkoper wil er (om het bij mijn budget te laten passen) goede alu wielen en een nieuwe 105 groepset op monteren. Alle kabels en het stuurlint zijn ook vernieuwd. Het frame zelf (alu) ziet er nog helemaal top uit en er worden continental bandjes op gezet. De vraagprijs is 750 euro. Nu de vraag aan de experts, is dit een reeel bedrag?
Nee, voor 100/200 euri meer heb je een nieuwe. Voor je eerste racefiets zou een Tiagra of zelfs Sora groepset ook volstaan. Dan heb je zelfs voor 750 euri een nieuwe racefiets.
pi_188291990
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 23:34 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]

Nee, voor 100/200 euri meer heb je een nieuwe. Voor je eerste racefiets zou een Tiagra of zelfs Sora groepset ook volstaan. Dan heb je zelfs voor 750 euri een nieuwe racefiets.
Bedankt voor het advies, toch maar eens verder kijken dan wat een nieuwe moet kosten.
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:41:11 #264
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188294132
Als het een vrij nieuwe Trek Emonda ofzo is zou ik het nog wel overwegen hoor
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_188294681
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:41 schreef Fretwork het volgende:
Als het een vrij nieuwe Trek Emonda ofzo is zou ik het nog wel overwegen hoor
Da is het niet, volgens mij is het One 1.2 frame.. Beetje zoeken vindt ik de zelfde kleurstelling ergens in 2013/2014 terug. Het is me duidelijk dat dit niet de beste optie is, ik ga dus eens wat fietswinkels bezoeken. Kijken wat daar te regelen is.
pi_188294804
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Minimaal 6 dagen per week ;)
Tis maar 1 dag sunday toch?? 8-)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:24:51 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188296926
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, ben weer thuis na een ritje van Breda naar Caen in Normandië. Ik zou ook terugfietsen maar ik heb een tijdje terug mijn enkel verrekt tijdens een voetbalwedstrijdje en begon steeds meer last te geven. En het weer werd ook niet al te best. Dus besloten om met de fietsbus terug te gaan.

[ afbeelding ]
Frans dorpje ergens aan de kust.
[ afbeelding ]
Lekker tussen de velden door.
[ afbeelding ]
Fiets met bepakking
[ afbeelding ]
En de camping.
Gaaf hoor. Kon je niet met de tgv?
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:15:31 #268
545 dop
:copyright: dop
pi_188298478
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gaaf hoor. Kon je niet met de tgv?
geen TGV in dat deel van Frankrijk. Moet je eerst met een boemeltje naar Parijs.
Waarschijnlijk niet sneller en veel duurder
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:19:48 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188298533
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:15 schreef dop het volgende:

[..]

geen TGV in dat deel van Frankrijk. Moet je eerst met een boemeltje naar Parijs.
Waarschijnlijk niet sneller en veel duurder
Dit. En mijn broertje kon me er zo heen brengen. Naar Parijs was wat meer gedoe.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188305435
Is dat trouwens war, zon emonda? Is wel mooie aanbieding bij mantel zie ik.

Even los van dat is sowieso fietsen moet gaan passen; is zoiets een beetje de moeite?
Whatever...
  maandag 5 augustus 2019 @ 23:25:33 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188307708
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:36 schreef Spanky78 het volgende:
Is dat trouwens war, zon emonda? Is wel mooie aanbieding bij mantel zie ik.

Even los van dat is sowieso fietsen moet gaan passen; is zoiets een beetje de moeite?
De Emonda is volgens mij een prima frame, dus een redelijke basis. Je gaat er geen Tour op winnen maar ik zou er zo op rijden.

Heb wel op de carbon Emonda de Ventoux gefietst, dat was geen straf.

Overigens met een vriend die vandaag zijn tijd nog even aangescherpt heeft op Strava. Heeft iemand een idee wat de gemiddelde Tourrenner doet op de Ventoux? En een sprinter?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_188307932
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

De Emonda is volgens mij een prima frame, dus een redelijke basis. Je gaat er geen Tour op winnen maar ik zou er zo op rijden.

Heb wel op de carbon Emonda de Ventoux gefietst, dat was geen straf.

Overigens met een vriend die vandaag zijn tijd nog even aangescherpt heeft op Strava. Heeft iemand een idee wat de gemiddelde Tourrenner doet op de Ventoux? En een sprinter?
De tour winnen is geen doel. Sterker nog; ik hoef nooit een etappe na te doen ook. laat staan even hard te fietsen. Ik wil gewoon lekker snel mijn rondjes rijden en beter dan op die hybride die ik nu heb.
Whatever...
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:05:41 #273
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_188308345
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

De Emonda is volgens mij een prima frame, dus een redelijke basis. Je gaat er geen Tour op winnen maar ik zou er zo op rijden.

Heb wel op de carbon Emonda de Ventoux gefietst, dat was geen straf.

Overigens met een vriend die vandaag zijn tijd nog even aangescherpt heeft op Strava. Heeft iemand een idee wat de gemiddelde Tourrenner doet op de Ventoux? En een sprinter?
Ten Dam reed hem een paar jaar geleden in een uur omhoog. Ik denk dat het hele peloton dus tussen een uur en 1,5 uur omhoog was?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:32:48 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188309251
Ik deed m in 1.5 uur, en ddx nog iets minder. Wat de avg tourrenner daar rijdt is nogal lastig te zeggen, ook een sprinter of knecht rijdt in principe harder omhoog dan jij, omdat profs veel beter zijn dan recreanten. Maar in zo'n etappe is het voor die mannen alleen zaak om op tijd binnen te komen. Dus kan het zijn dat ze relatief rustig aan doen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:57:37 #275
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188309497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ik deed m in 1.5 uur, en ddx nog iets minder. Wat de avg tourrenner daar rijdt is nogal lastig te zeggen, ook een sprinter of knecht rijdt in principe harder omhoog dan jij, omdat profs veel beter zijn dan recreanten. Maar in zo'n etappe is het voor die mannen alleen zaak om op tijd binnen te komen. Dus kan het zijn dat ze relatief rustig aan doen.
Is ook wel lastig vergelijken inderdaad, ik had hem zelf in 1:46, deze gast heeft z'n tijd even op 1:13 gezet
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')