abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:42:42 #76
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187973239
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:38 schreef Allures het volgende:
Ik vind her schip leuk maar die is vast ook suf :@
Die vond ik vroeger énig _O_

Maar toen ging ik er op een gegeven moment weer in toen ik wat ouder was en misselijk dat ik werd!
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:43:16 #77
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973249
quote:
9s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:41 schreef Dave het volgende:
Bij een item over de Nederlandse taal in het journaal verscheen net in de titelbalk

Jannie Jansen
jufvrouw

:')
_O- ;(
Twente O+
The sun always shines on TV
pi_187973263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:42 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik heb al eerder uitgelegd waarom ik niet in achtbanen durf die over de kop gaan (bang dat ik eruit val en ja ik wéééét dat het eigenlijk niet kan, maar toch, irrationele angst :') ).
Maar Vogel Rok en Vliegende Hollander vind ik inderdaad ook geen enkel probleem.
Zou je wel durven als er een bekende naast je zit?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187973265
Het fotogedeelte in de Vogel Rok vind ik wel op het randje hoor, qua wat ik aankan :P Daar krijg je behoorlijke G-krachten te verduren (vind ik dan :P).
Koel en donker bewaren
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:44:33 #80
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973274
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het is niet alsof je een keus hebt als je er eenmaal in zit ;)
[..]

:D En Fata Morgana O+ Droomvlucht O+ Symbolica :{
[..]

Wachtrij is hartstikke mooi gemaakt, maar omdat ik er eigenlijk altijd op rustige dagen ben banjer ik daar zo doorheen. De show binnen vind ik niet heel spannend en qua achtbaan stelt het niet veel voor. Ik zou er zonder problemen weer in gaan, maar als ik een van de achtbanen moet uitkiezen om over te slaan dan staat de Vliegende Hollander waarschijnlijk bovenaan de lijst
Symbolica vond ik ook een beetje een tegenvaller na alle verhalen die ik erover had gehoord, ik snapte de attractie ook niet zo goed _O- :@ .
Twente O+
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 19:44:34 #81
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187973275
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:34 schreef Allures het volgende:

[..]

Ligt maar net aan welke gelofte je aflegt toxlch? Dus die hebben we ook heel bewust gekozen. Geen dingen over trouw en zo
Al zie ik trouw en ontrouw niet eens op die manier
Dat is waar, wat heb je dan wel gezegd en hoe zie je trouw/ontrouw?

Ik vraag dit omdat er een kans bestaat dat ik bij een mogelijke relatie die potentie heeft op levenslange duur ook wel zou willen trouwen, maar niet voor traditionele monogamie zou gaan :s)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_187973283
Vogel Rok vind ik vooral leuk als je vooraan zit en vol in de wind komt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187973296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:44 schreef MaLo het volgende:

[..]

Symbolica vond ik ook een beetje een tegenvaller na alle verhalen die ik erover had gehoord, ik snapte de attractie ook niet zo goed _O- :@ .
Vond ik ook ja. Mooi gemaakt, prachtig gemaakt, kosten noch moeite gespaard, maar ik voelde de magische 'klik' niet, zoals je bij Droomvlucht wel hebt.

En dat interactieve 'spel' slaat ook nergens op, haalt je ook behoorlijk uit de attractie.
Koel en donker bewaren
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:46:55 #84
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973322
Dit soort attracties, daar ga ik dus ook nooit in :P
Twente O+
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:48:06 #85
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973345
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:45 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Vond ik ook ja. Mooi gemaakt, prachtig gemaakt, kosten noch moeite gespaard, maar ik voelde de magische 'klik' niet, zoals je bij Droomvlucht wel hebt.

En dat interactieve 'spel' slaat ook nergens op, haalt je ook behoorlijk uit de attractie.
Precies dat ja, die attractie mist de magie die de rest van de Efteling wel heeft.
Twente O+
pi_187973352
Ik vind, buiten de wachtrij, DVH toch allemaal een beetje net niet.
Het darkridestukje weet wel een aardige sfeer neer te zetten, maar is wel underwhelming na de goed gethematiseerde wachtrij en stationshal, met als dieptepunt de lifthill.
Het achtbaandeel is dan eigenlijk weer te kort en door de grote, logge boten verliest het heel snel momentum.
De splash maakt je niet meer dan nevelig nat, terwijl je daar op een mooie zomerdag gewoon lekker kletsnat uit zou moeten komen.
Het is allemaal zeker niet slecht en de unieke combinatie maakt het alsnog wel goed, maar het had nog beter gekund.
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:49:12 #87
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_187973371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:46 schreef MaLo het volgende:
:o

Daarom voelde ik me in Colombia toch ook wat minder veilig in een pretpark. Daarbij paste ik ook niet lekker in de achtbaan en dat geeft ook geen prettig gevoel.
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:49:20 #88
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187973374
quote:

[..]

Het is niet alsof je een keus hebt als je er eenmaal in zit ;)
Daarom. Dan vind ik het op het moment zelf gewoon minder erg; want dan heb ik niet bij elke bocht en elk heuveltje de tijd om na te denken, omdat het zo snel gaat. De engste achtbanen vind ik die waarin je eindeloos langzaam omhoog wordt getakeld, om dan elke bocht zo bewust mee te gaan moeten maken. :X

quote:
:D En Fata Morgana O+ Droomvlucht O+ Symbolica :{
Fata Morgana en Droomvlucht zijn inderdaad heel mooi _O_
Nooit in Symbolica geweest, maar van wat ik ervan zag op Youtube lijkt het me ook nogal underwhelming. Mooi gemaakt wel, maar er lijkt wat te "missen".
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:50:01 #89
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187973390
quote:
5s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zou je wel durven als er een bekende naast je zit?
Nee, denk het niet :D
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:50:29 #90
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187973402
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:44 schreef Guanabana het volgende:
Het fotogedeelte in de Vogel Rok vind ik wel op het randje hoor, qua wat ik aankan :P Daar krijg je behoorlijke G-krachten te verduren (vind ik dan :P).
Ik was een keer helemaal niet op dat fotomoment te zien geweest (mijn stoel zag eruit als een leeg vak), omdat ik zo ver weggedoken zat _O-
pi_187973415
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:48 schreef Hamlapjes het volgende:
Het darkridestukje weet wel een aardige sfeer neer te zetten, maar is wel underwhelming na de goed gethematiseerde wachtrij en stationshal, met als dieptepunt de lifthill.
Het achtbaandeel is dan eigenlijk weer te kort en door de grote, logge boten verliest het heel snel momentum.
De splash maakt je niet meer dan nevelig nat, terwijl je daar op een mooie zomerdag gewoon lekker kletsnat uit zou moeten komen.
Het is allemaal zeker niet slecht en de unieke combinatie maakt het alsnog wel goed, maar het had nog beter gekund.
Ja, dit omschrijft het wel goed. Het is het allemaal net niet. Als het achtbaangedeelte een half minuutje langer zou duren, zou het al een stuk beter zijn, al is dat ongetwijfeld niet zo makkelijk om te maken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187973436
quote:
Om het even in perspectief te zetten: dit soort dingen zie je niet in Europa, aangezien we hier strenge keuringsinstanties hebben en attracties worden gebouwd door gerenommeerde bouwers in plaats van dubieuze Chinese copycats.
Buiten Europa en Noord-Amerika zou ik ook veel gereserveerder zijn in het stappen in attracties. :P
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:52:14 #93
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187973440
quote:
Oei ja, met dat ongeluk :X

Al weet je nooit van tevoren natuurlijk waar eventueel wat mis kan zijn
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:52:33 #94
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973451
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:48 schreef Hamlapjes het volgende:
Zoveel mensen, zoveel meningen, ik vind het een toffe en prettige attractie :)
Mijn vriend en dochter vinden hem ook wat suf, die zijn meer van de Baron-achtige achtbanen.
Twente O+
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:53:28 #95
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:52 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Om het even in perspectief te zetten: dit soort dingen zie je niet in Europa, aangezien we hier strenge keuringsinstanties hebben en attracties worden gebouwd door gerenommeerde bouwers in plaats van dubieuze Chinese copycats.
Buiten Europa en Noord-Amerika zou ik ook veel gereserveerder zijn in het stappen in attracties. :P
Nee, de kans dat het hier gebeurt is inderdaad een heel stuk kleiner. Maar ik vindt het sowieso rotdingen omdat ik er gruwelijk misselijk van word :P
Twente O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 juli 2019 @ 19:57:09 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_187973542
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:38 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hij gaat hard en wild en duurt oneindig lang.
@:Kreator @:Dave
Ik ben joris en de draak.

Leuke achtbaan. Niet eng.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_187973694
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:53 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nee, de kans dat het hier gebeurt is inderdaad een heel stuk kleiner. Maar ik vindt het sowieso rotdingen omdat ik er gruwelijk misselijk van word :P
Dan is dit apparaat al helemaal niks voor je

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:04:53 #98
115121 MaLo
#neverforget
pi_187973748
quote:
12s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dan is dit apparaat al helemaal niks voor je

Alleen van het kijken naar het filmpje word ik al draaierig _O-
Hoe kunnen die mensen in hemelsnaam lachen in die attractie :')
Twente O+
pi_187973800
Ik heb vaak nagedacht over wat nu het probleem is bij Symbolica, omdat ik bij m'n eerste bezoek daaraan (en dat was lekker voordat jullie er ook in mochten :6) ook het gevoel had 'was dit het?'.
Ben er nog steeds niet helemaal uit, maar volgens mij spelen er een paar dingen mee.

Na kritieken op eerdere attracties dat de Efteling veel te veel een verhaal oplegt, probeerden ze bij Symbolica meer ruimte te geven voor eigen invulling en krijg je alleen de grote lijnen uitgelegd. Maar door de voorshow krijgen mensen de indruk dat ze veel meer dat verhaal uitgelegd krijgen en dat valt dan tegen, wat voor verwarring en onduidelijkheid zorgt.

De potentie van het ritsysteem wordt niet volledig gebruikt. De trackless vehicles hebben de mogelijkheid stukken los van elkaar af te leggen en daardoor echt een unieke twist te geven aan de drie verschillende tours. Dit hebben ze echter heel minimaal doorgevoerd, met maar twee kleine scenes voor elke specifieke tour en die scènes stellen ook niet heel veel voor. Sterker nog, een van de twee is voor elke tour hetzelfde, alleen met een wat anders aangeklede ruimte.

De interactiviteit met de schermpjes werkt niet. Dit blijft iets waar ze ook mee aan blijven klooien, door dat telkens op verschillende plekken in de attractie gebruiken en te zoeken naar een plek en manier waarop het niet storend is. Denk toch dat de beste optie is de interactiviteit eruit te slopen.

Tenslotte zitten er te veel dode momenten in de attractie. Je hebt de verschillende ruimtes waar iets gebeurt en daar gebeurt dan meestal ook meteen best veel. De stukken tussen deze ruimtes leg je alleen veelal achterwaarts af en hier is niets bijzonders te zien. Ik denk dat dit probleem nog wel op te lossen is door projecties toe te voegen, wat meteen wat meer leven in het paleis brengt, en misschien nog wat leuke props met verrassende effecten. Het beste stuk van de attractie, net voordat je de balzaal binnenrijdt, zit juist vol met allerlei effectjes overal en dat maakt het heel indrukwekkend en zorgt ervoor dat je telkens wat nieuws ontdekt en niet verveeld raakt.
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:07:49 #100
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_187973838
Heeft iemand @Cinderelladreamer nog gezien in de afgelopen dagen? Valt me opeens op dat ik haar al even niet heb gezien hier.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')