quote:Bron: http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.jongeren.kleding.weer.html
Thuiszitten in plaats van flink uitgaan. Roken is uit, vegetariërs zijn hip en kleding moet van de markt komen of uit tweedehandswinkels. Dat zijn volgens jongeren de trends van 2003, zo blijkt woensdag uit onderzoek van jongerencommunicatiebureau Young Works in samenwerking met scholierentijdschrift Pauze.Jongeren tussen de 14 en 22 jaar werd gevraagd naar hun mening over de trends van dit jaar, waarop ruim 500 reacties volgden. Een van de belangrijkste conclusies is dat jonge mensen somber zijn over de economie. Ze verwachten dat een slechtere economie effect heeft op veel delen van hun persoonlijke leven.
Ook de invoering van de euro heeft een negatieve invloed op de portemonnee, zo verwachten de jeugdigen. Dat effect zal ook dit jaar blijven. Daarom wordt minder ruig uitgegaan en blijven de jongeren liever thuis met vrienden of gaan ze naar de bioscoop.
Tweedehandswinkels worden populairder, maar dan wel in combinatie met dure merkkleding. Enkele van de respondenten verwacht zelfs dat het weer populair wordt om eigen kleding te breien.
Gezond leven is ook weer helemaal in. Veel jonge mensen gaan dit jaar vaker vegetarisch eten en gezonder snacken. Het huidige aanbod van snacks, drankjes en tussendoortjes kan de goedkeuring niet wegdragen van de ondervraagden. Snackbars en voedingsfabrikanten moeten meer inspelen op de behoefte van jongeren, zo is de wens.
Klopt dit?
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:33 schreef Conflict het volgende:
Ik hoop het wel....Krijgen we ipv pillen slikkende gabbers, thee drinkende breisters
ontopic: geen idee of het klopt..
hier om mij heen rookt iedereen.. en shopt gewoon in de winkel.. en gaat uit 2/3 keer per week...
ben het er helemaal mee eens.. maar wat ze met dat thuiszitten ipv uitgaan nou bedoelen
quote:Dit klopt volgens mij wel. electrolash (muziekstyle en leven om electro feestjes heen) begint steeds populairder te worden. 1 van de dingen die veel met die style betrokken wordt zijn 2e hands kleding en zelf gemaakte of gemoderated kleding.
kleding moet van de markt komen of uit tweedehandswinkels.
vor de rest denk ik niet dat dit egt waar is. ik weet niet waar ze dit onderzoek hebben gehouden maar niet egt betrouwbaar volgens mij.
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 01:56 schreef Stranger het volgende:-bladiebla...
[oh ja.. sorry, off topic! ]
toen ik op de middelbare school zat, was het ook een sport om voor zo weinig mogelijk geld, toch leuke kleding te hebben..
toen was de economie ook slecht..
dat gezonde eten en zo was toen wel heel erg voor punkers en zo..
Moeten mensen toch lekker zelf bepalen...
quote:2 op n dag, soms 3
Op donderdag 9 januari 2003 01:55 schreef Mirage het volgende:
de mandarijntjes gaan er hier wel altijd érg vlot door...
en nee, dit soort jongeren ken ik niet en zo ben ik ook nie
quote:Gatverredamme. No fucking way dat ik in tweehandstroep ga lopen waar iemand anders in heb lopen scheiten.
kleding moet van de markt komen of uit tweedehandswinkels.
Bah...
Kolderonderzoek trouwens.
Mietjes zijn het.
Ik drink nie
rook nie
don;t do drugs
ga wel uit
eet gezond (wegens opleiding)
sport veel
is verstandig met geld
braaf he?
quote:Tsk, ga je schamen. Toen ik zou oud was als jij had ik sex zonder condoom, blowde en zoop ik teveel en hing iedere week in de Energiehal met de nodige pillenconsumptie.
Op maandag 13 januari 2003 22:38 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik weet niet of ik nu een jongere van tegenwoordig ben en helemaal anders zeg maar (dertig jaar geleden was ik er nog niet)Ik drink nie
rook nie
don;t do drugs
ga wel uit
sport veel
is verstandig met geldbraaf he?
De jeugd van tegenwoordig .
quote:Als jij oud bent, kan je terugkijken en denken wauw wat was ik wild en heb ik veel gave dingen in mijn jeugd gedaan...
Op maandag 13 januari 2003 22:38 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik weet niet of ik nu een jongere van tegenwoordig ben en helemaal anders zeg maar (dertig jaar geleden was ik er nog niet)Ik drink nie
rook nie
don;t do drugs
ga wel uit
sport veel
is verstandig met geldbraaf he?
quote:500 jongeren maar van de 5 miljoenof meer?.... zeker van die boerensukkels? Ik bedoel....wie gaat er nou breien?
Op woensdag 8 januari 2003 21:31 schreef static het volgende:[..]
Jongeren tussen de 14 en 22 jaar werd gevraagd naar hun mening over de trends van dit jaar, waarop ruim 500 reacties volgden. Een van de belangrijkste conclusies is dat jonge mensen somber zijn over de economie. Ze verwachten dat een slechtere economie effect heeft op veel delen van hun persoonlijke leven.
quote:ook weer zo iets:
Op maandag 13 januari 2003 23:17 schreef Henk_Westbroek het volgende:[..]
Als jij oud bent, kan je terugkijken en denken wauw wat was ik wild en heb ik veel gave dingen in mijn jeugd gedaan...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |