quote:
Nee natuurlijk niet
een appel is groen dus ik vind pizza lekker is dezelfde beredenering....
Het staal van de keilbout zelf reken je uit door de kracht in N te delen door de oppervlakte van de bout. Dan weet je de spanning. Deze vergelijk je met de vloeigrens van het type staal waaruit de keilbout gemaakt is. Een veilige grens is 70% van de vloeigrens van de keilbout.
Of je beton het aankan is eigenlijk alleen proefondervindelijk te bepalen omdat dit sterk afhangt van het type beton en hoe je het gat boort... bibber je erg bij het boren dan is het gat groter dan als je dit doet met een stevigere hand. Hoe groter het gat hoe minder de zijwaartse kracht is en dus hoe lager de weerstand. De weerstand zorgt voor de wrijvingkracht en deze moet altijd hoger zijn dan de 100x9.81 N (bij statische belasting). Daarnaast boren ook veel mensen gaten scheef, wat ook effect heeft op de wrijving.
Voor dynamische belasting is het helemaal leuk

omdat je ook af en toe ploft op de hangmat. Je hangmat remt je dan af met F=mxa, waarbij a de versnelling is, of vertraging. Dit hangt af van de snelheid waarin je de hangmat komt. Bij schommelen hangt het ook af van je hoek die je maakt.
Voor een leek is het eigenlijk gewoon proberen....
[ Bericht 17% gewijzigd door sjorsie1982 op 15-07-2019 18:43:36 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.