abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:13:12 #1
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_7786041
Er ligt volgens mij een ernstig taboe op beide zaken. Wat zorg dat mensen die er aan denken een sterk geidialiseerd beeld krijgen van de dingen, omdat nooit de positieve kanten (die er heus wel zijn) tegen de negatieve kanten wordt uitgezet..

Het blijven natuurlijk gevoelskwesties waardoor je nooit een raditioneel antwoord krijgt.
Alleen dat er een taboe op ligt zorgt ervoor dat er niet over nagedacht kan worden, waardoor het dus ook inweze niet goed kan worden opgelost.

Als niemand er wat positiefs over durft te zeggen, zal nooit iemand het probleem bij de oorsprong kunnen aanpakken.

ligt er trouwens een taboe op alle zaken die onomkeerbaar zijn? want ik kan ff niet meer voorbeelden verzinnen...

In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_7786090
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:13 schreef Angst het volgende:
Er ligt volgens mij een ernstig taboe op beide zaken.
Waar dan?
pi_7786108
Een heel erg vage vergelijking
  FOK!fossiel woensdag 8 januari 2003 @ 21:16:27 #4
8443 cptmarco
it's captain...
pi_7786123
quote:
omdat nooit de positieve kanten (die er heus wel zijn) tegen de negatieve kanten wordt uitgezet..
zou je die voor beide eens op willen noemen?
pi_7786137
is het niet vreemd een vergelijking te maken tussen de onderwerpen zelfmoord (waar al genoeg over te vinden is via de search) en pedofilie?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:17:58 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7786163
quote:
omdat nooit de positieve kanten (die er heus wel zijn)
Vertel, wat is het positieve van kinderen misbruiken?

Sorry hoor, maar kvind het een beetje onzinnig. Je kunt best over het een ander praten, zeker bijvoorbeeld zelfmoord is best best bespreekbaar. Maar bepaalde dingen zijn gewoon slecht en die hoef ik niet zo nodig te bespreken. En ik denk dat ik daarin niet de enige ben en waardoor jij het gevoel krijgt dat er een taboe op rust.

pi_7786269
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vertel, wat is het positieve van kinderen misbruiken?

Sorry hoor, maar kvind het een beetje onzinnig. Je kunt best over het een ander praten, zeker bijvoorbeeld zelfmoord is best best bespreekbaar. Maar bepaalde dingen zijn gewoon slecht en die hoef ik niet zo nodig te bespreken. En ik denk dat ik daarin niet de enige ben en waardoor jij het gevoel krijgt dat er een taboe op rust.

Meej eens.
En over zelfmoord zou ik meer positieve dingen kunnen vertellen,
dan over iemand die kinderen misbruikt waar die kinderen zelf niet om gevraagd hebben Want daar is echt niets positiefs aan.
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:23:19 #8
39114 Angst
pi_7786271
Natuurlijk is pedofilie niet goed.. Maar er zijn mensen die er om een of ander reden naar verlangen om kinderen te misbruiken. Dat maakt het nog niet legetiem of goed.
Maar voor die mensen lijkt mij dat het een soort genoegdoening breng om kinderen te misbruiken.
Die mensen willen niet expres kinderen pijn doen ofzo. Ze hebben een bepaalde sexuele behoefte. Dit maakt het niet legetiem om het te doen, maar als je het niet bespreekbaar maakt is de enige uitweg voor pedofielen om daadwerkelijk hun verlangens tot uiting te brengen.

Als ze er niet over kunnen praten, kunnen ze zich er ook niet goed tegen verzetten, daarvoor hebben ze hulp nodig...

Ik vind dus absoluut niet dat het een goede zaak is, maar je moet niet boos op iemand worden omdat hij die verlangens heeft, daar kan je namelijk niets aan doen. Hoewel ze zich er natuurlijk wel tegen kunnen verzetten..

Het taboe op zelfmoord valt hier inderdaad ontzettend mee Maar jah...

De voordelen van zelfmoord is dat je ontsnapt van dit leven. Wat voor sommige mensen denk ik misschien wel de enige oplossing is...

<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:26:00 #9
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_7786343
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar dan?

Je leeft maar één keer...
pi_7786351
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:23 schreef Angst het volgende:
Natuurlijk is pedofilie niet goed.. Maar er zijn mensen die er om een of ander reden naar verlangen om kinderen te misbruiken. Dat maakt het nog niet legetiem of goed.
Maar voor die mensen lijkt mij dat het een soort genoegdoening breng om kinderen te misbruiken.
Die mensen willen niet expres kinderen pijn doen ofzo. Ze hebben een bepaalde sexuele behoefte.
Ik snap wat je bedoelt, maar zo kun je zelfs het gedrag van een seriemoordenaar goedpraten
pi_7786366
Datzelfde taboe ligt ook op verkrachting.
Het is vaak zo dat het slachtoffer de schuld aangepraat word , door dader en ook door omgeving .
Voor mij in mijn verwerkingsproces is iets wat ik nu ervaar , waarschijnlijk is er iets in degeen persoons leven gebeurd waardoor die vrouwen/kinderen op een bepaalde manier ziet , bij mijn verkrachter heb ik hem wel geconfronteerd met wat die deed maar legde die de verantwoording bij mij terwijl degene was met een verkeerd gezicht.
Ik kan niet kwaad zijn op degeen want hij is zoals die is door dingen in zijn leven , maar ik neem het mezelf ook niet kwalijk.
Ik put er wel degelijk kracht uit dat ik hem iets duidelijk heb proberen te maken , want juist dat maakt me tot wat ik nu ben een overlever.
Aan een kant heb ik van hem geleerd dat hoe slecht het ook gaat ik het overleef en dat ik me niet hoef te schamen.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_7786383
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:26 schreef Yolien het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar zo kun je zelfs het gedrag van een seriemoordenaar goedpraten

idd, als je zo kijkt kun je ook gaan goed praten waarom het meisje van nulde vermoord is, ingevroren, in stukken gehakt en verspreid.

lijkt me dat je een grens moet trekken met inleven in anderen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:27:57 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7786397
quote:

[..]

Idd, zo kun je gewoon alles wel goed praten. "Ach, hij kon er niks aan doen, hij heeft nou eenmaal de drang dat te doen". Er is een plaats voor dat soort mensen en dat is buiten de maatschappij: in een TBS kliniek.
  FOK!fossiel woensdag 8 januari 2003 @ 21:28:37 #14
8443 cptmarco
it's captain...
pi_7786410
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:23 schreef Angst het volgende:
Natuurlijk is pedofilie niet goed (en nog een heel stuk tekst)
en het positieve is..... ?????
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:31:01 #15
36605 Scorpy2002
Ain't that cute :)
pi_7786455
Vindt inderdaad nogal een verschil zitten tussen de twee zaken.

Pedofilie, ook al zou je er "niks" aan kunnen doen als dader, is in mijn ogen gewoon verkeerd.

Zelfmoord zou geen serieuze optie voor mensen moeten zijn. Daarom is het belangrijk als die mensen er over kunnen praten wat hun dwars zit enzo. Ze moeten dan wel op een serieuze en bij hun passende manier behandeld worden.

Voor beide zaken geldt wel dat er over gepraat moet kunnen worden om ze te voorkomen.

woensdag 8 januari 2003 @ 21:32:54 #16
22259 Fogerty
slapende account
pi_7786500
Jullie verwarren nu wel pedofilie en pedoseksualiteit he
Hieperdepiep hoera!
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:34:03 #17
39114 Angst
pi_7786532
quote:

[..]

je doet nu precies wat ik bedoel. Je MAG je niet inleven omdat het slecht is. En het is ook SLECHT, dat ga ik niet ontkennen en dat wil ik ook niet ontkennen!
Maar de enige manier om het optelossen is om je wel inteleven. En open te staan voor verschrikkelijke dingen, als je weigert ze te begrijpen.. kan je er niet boos om zijn.

Je moet eerst kijken wrom iemand het doet, stel je voor dat het achteraf toch terecht blijkt te zijn... dat zou kunnen! Dan kan je je toch beter inleven en erachter komen dat het inderdaad gewoon slecht is.

Als je er weigert over na te denken kan je ook nooit zeggen dat het slecht is vind ik, daarom dwing ik mijzelf om ervoor open te staan, juist zodat ik het alsnog kan afkeuren...

Ik keur het dus niet goed, maar inleven is iets totaal anders dan goedpraten!!!!

pi_7786534
Wat ik je probeer duidelijk te maken als slachtoffer , is het vaak belangrijk het niet is in goed/kwaad te delen.
Voor slachtoffers is het vaak belangrijk , het een plekje te geven en de kwaadheid te laten varen , want die kwaadheid gaat tegen je keren en gaat een eigen leven leiden , maar ik kan naar omgeving wel begrijpen dat het die gevoelens oproept .
We are the weirdo's mr - The Craft
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:35:13 #19
39114 Angst
pi_7786564
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:32 schreef Fogerty het volgende:
Jullie verwarren nu wel pedofilie en pedoseksualiteit he
hmz jah.. .sorry
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:36:55 #20
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7786605
Als iemand zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen (wat natuurlijk absoluut niet positief is) en hij/zij geeft toe aan dit gevoel en leeft zich uit ( ) voelt diegene zich achteraf beter, zo gaat dat met behoeftes waarin voorzien wordt: dat is voor die persoon positief.

Waar het volgens mij om gaat is dat, omdat pedofilie niet bespreekbaar is, personen die deze afwijking hebben er nooit met iemand over zullen praten of hulp gaan zoeken (terwijl ze best beseffen dat ze hulp nodig hebben). Het wordt opgepot/onderdrukt, totdat de pedofiel zich niet meer kan inhouden en dan vallen er slachtoffers.

Als pedofilie bespreekbaar was (er dus geen taboe op zou rusten) zouden vele gevallen van kindermisbruik voorkomen kunnen worden.

woensdag 8 januari 2003 @ 21:38:01 #21
39114 Angst
pi_7786635
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 21:31 schreef Scorpy2002 het volgende:
Vindt inderdaad nogal een verschil zitten tussen de twee zaken.

Pedofilie, ook al zou je er "niks" aan kunnen doen als dader, is in mijn ogen gewoon verkeerd.

Zelfmoord zou geen serieuze optie voor mensen moeten zijn. Daarom is het belangrijk als die mensen er over kunnen praten wat hun dwars zit enzo. Ze moeten dan wel op een serieuze en bij hun passende manier behandeld worden.

Voor beide zaken geldt wel dat er over gepraat moet kunnen worden om ze te voorkomen.

Dat laatste bedoel ik juist.. En dat betekend ook, dat je zelfmoord wel als een serieuse optie moet zien!
En het pedofilie blijft ook verkeerd.. Maar ik zou graag die mensen begrijpen, omdat je anders oordeelt over iets wat je niet snapt...
Wat de meeste van jullie ook doen.
  woensdag 8 januari 2003 @ 21:40:44 #22
12221 Tijn