abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2019 @ 19:44:49 #251
21636 Feestkabouter
pi_189251057
Even een heel ander vraagstuk, opdracht-inhoudelijk (voor de verandering).
Ik leid de vraag even in met 2 duidelijke voorbeelden:

A. opdrachten in supermarkten waarbij je moet beantwoorden (en in beeld moet brengen) of bij bepaalde producten in het reguliere schap en evt op een actieplek de lopende actie wordt gecommuniceerd.
B. opdrachten in supermarkten waarbij je een hele productcategorie in beeld moet brengen, of waarbij je de prijzen van allerlei artikelen moet noteren en fotograferen

A. betreft heel duidelijk opdrachten in opdracht van het betreffende merk: de fabrikant wil graag zien dat de lopende actie ook daadwerkelijk wordt gecommuniceerd en checkt dus of de winkelketen de afspraak daarover nakomt.
Dit vind ik persoonlijk relaxte en eerlijke opdrachten om uit te voeren. Word ik aangesproken, dan heb ik een eenvoudig en duidelijk verhaal om te vertellen, ook al weet ik officieel niet eens wie daadwerkelijk de opdrachtgever is. Ik heb niet het idee dat ik wat stiekems aan het doen ben.

B. hierbij weten we nooit of zelden welke fabrikant opdrachtgever is.
Het kan een fabrikant zijn wiens product gewoon in dat schap staat: ze willen dan bijvoorbeeld weten hoeveel schapruimte ze krijgen en op welke hoogte..... tot dusver erg onschuldig...... maar misschien gaat het hen er ook om naast welke andere merken ze staan en welke concurrerende merken er in de winkels aanwezig zijn..... dat vind ik al iets minder onschuldig, maar toch ook nog niet echt spioneren.
Maar het kan ook een (potentiele) nieuwe fabrikant zijn die de markt op deze manier wil inventariseren (ook nog niet echt spioneren).
Of het is een concurrerende supermarktketen die assortiment en prijzen wil weten!
En dan gaat het mij echt te ver. En daarom vind ik dit geen fijne opdrachten om uit te voeren. Er komen steeds meer opdrachten langs waarbij je hele afdelingen of productcategorieen in beeld moet brengen, zonder dat er een echt verhaal bij te vertellen is: dat verhaal geven Roamler en SS (in mijn beleving) bijna nooit.
En zeker als het om het noteren van prijzen gaat vind ik het vreselijk: het is gewoon spioneren wat je komt doen (ik heb ooit 1 keer zo'n opdracht gedaan, daarna nooit meer).

Wat dit laatste betreft vind ik overigens de inhoud van Roamler-opdrachten over het algemeen meer 'classy' dan de opdrachten bij SS.

Hoe staan jullie hierin?
Doe je gewoon wat er te doen is als de verhouding tijd/vergoeding goed genoeg is?
Hangt het er bij jullie ook een beetje vanaf in hoeverre je een verhaal hebt als je wordt aangesproken?
Of heb je zelf ook een gevoel van 'hier sta ik wel achter' en 'dit vind ik niet netjes' dat meespeelt?

Ik vind daarbij persoonlijk ook de algemene instructie om de winkels te verwijzen naar het emailadres van Roamler of SS best laf en te makkelijk. Met zo'n tekst sta je natuurlijk wel voor joker als je in een winkel wordt aangesproken (zo voel ik dat in elk geval): wel wat komen doen, maar geen enkele uitleg kunnen geven over waarom of waarvoor je dat doet of wat het doel ervan is.
Welke gedachte hebben jullie daarbij?
pi_189253128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:20 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Stuk of 10 gedaan, was opzich wel oke. Werd bij 1 aangesproken en toen moest ik helaas stoppen.
Wel ingezonden neem ik aan? Bij geen toestemming krijg je, alsnog money ;)
pi_189255530
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:44 schreef Feestkabouter het volgende:
Even een heel ander vraagstuk, opdracht-inhoudelijk (voor de verandering).
Ik leid de vraag even in met 2 duidelijke voorbeelden:

A. opdrachten in supermarkten waarbij je moet beantwoorden (en in beeld moet brengen) of bij bepaalde producten in het reguliere schap en evt op een actieplek de lopende actie wordt gecommuniceerd.
B. opdrachten in supermarkten waarbij je een hele productcategorie in beeld moet brengen, of waarbij je de prijzen van allerlei artikelen moet noteren en fotograferen

A. betreft heel duidelijk opdrachten in opdracht van het betreffende merk: de fabrikant wil graag zien dat de lopende actie ook daadwerkelijk wordt gecommuniceerd en checkt dus of de winkelketen de afspraak daarover nakomt.
Dit vind ik persoonlijk relaxte en eerlijke opdrachten om uit te voeren. Word ik aangesproken, dan heb ik een eenvoudig en duidelijk verhaal om te vertellen, ook al weet ik officieel niet eens wie daadwerkelijk de opdrachtgever is. Ik heb niet het idee dat ik wat stiekems aan het doen ben.

B. hierbij weten we nooit of zelden welke fabrikant opdrachtgever is.
Het kan een fabrikant zijn wiens product gewoon in dat schap staat: ze willen dan bijvoorbeeld weten hoeveel schapruimte ze krijgen en op welke hoogte..... tot dusver erg onschuldig...... maar misschien gaat het hen er ook om naast welke andere merken ze staan en welke concurrerende merken er in de winkels aanwezig zijn..... dat vind ik al iets minder onschuldig, maar toch ook nog niet echt spioneren.
Maar het kan ook een (potentiele) nieuwe fabrikant zijn die de markt op deze manier wil inventariseren (ook nog niet echt spioneren).
Of het is een concurrerende supermarktketen die assortiment en prijzen wil weten!
En dan gaat het mij echt te ver. En daarom vind ik dit geen fijne opdrachten om uit te voeren. Er komen steeds meer opdrachten langs waarbij je hele afdelingen of productcategorieen in beeld moet brengen, zonder dat er een echt verhaal bij te vertellen is: dat verhaal geven Roamler en SS (in mijn beleving) bijna nooit.
En zeker als het om het noteren van prijzen gaat vind ik het vreselijk: het is gewoon spioneren wat je komt doen (ik heb ooit 1 keer zo'n opdracht gedaan, daarna nooit meer).

Wat dit laatste betreft vind ik overigens de inhoud van Roamler-opdrachten over het algemeen meer 'classy' dan de opdrachten bij SS.

Hoe staan jullie hierin?
Doe je gewoon wat er te doen is als de verhouding tijd/vergoeding goed genoeg is?
Hangt het er bij jullie ook een beetje vanaf in hoeverre je een verhaal hebt als je wordt aangesproken?
Of heb je zelf ook een gevoel van 'hier sta ik wel achter' en 'dit vind ik niet netjes' dat meespeelt?

Ik vind daarbij persoonlijk ook de algemene instructie om de winkels te verwijzen naar het emailadres van Roamler of SS best laf en te makkelijk. Met zo'n tekst sta je natuurlijk wel voor joker als je in een winkel wordt aangesproken (zo voel ik dat in elk geval): wel wat komen doen, maar geen enkele uitleg kunnen geven over waarom of waarvoor je dat doet of wat het doel ervan is.
Welke gedachte hebben jullie daarbij?
Bij de opdrachten B heb ik al snel zoiets poeh te veel gedoe en die skip ik vrij snel. Ik voel er weinig voor een kwartier voor schap te staan, tellen, foto’s maken, ander schap en weer hetzelfde, maar dan wel proberen mystery te blijven. Ik lees dat als nog stiekemer en nog meer tijd erin steken...

Ik kijk heel erg waar ik wel zin heb en wat niet, waar voel ik mij oké bij en waar niet, maar dat ervaar ik ook echt als luxe van roamler. SS doe ik niks meer mee, lange opdrachten, te vaag

Bij opdrachten a heb je idd een duidelijk verhaal en mag je je voor mij gevoel ook vaak melden erna
pi_189255594
Iemand die vending energy al gedaan? In straal van 5 km genoeg mbo scholen... loopt al leuk op, maar kan zo lastig inschatten of die beetje te doen is
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:04:54 #255
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_189257362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:44 schreef Feestkabouter het volgende:
Even een heel ander vraagstuk, ......
Welke gedachte hebben jullie daarbij?
Jemig wat een lap tekst...

Prijzen noteren doe ik niet, dat spreek ik ook zo af met de managers en daar hou ik me aan. Dat er zo nu en dan prijzen duidelijk zichtbaar zijn, tja, twijfelgeval.

Dat met het mailadres vind ik zelf een nogal laffe en makkelijke zet van beide bedrijven. Volgens mij hebben ze nog nooit reactie gehad zo.
pi_189269673
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:57 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Wel ingezonden neem ik aan? Bij geen toestemming krijg je, alsnog money ;)
Nee, want het was geen opdracht waar je je moest melden.
pi_189270091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:58 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Nee, want het was geen opdracht waar je je moest melden.
Dan kun je alsnog de helft of de volle mep krijgen :) Gewoon foto's van de voorkant van de winkel maken en uitleggen dat je weggestuurd bent.
pi_189331115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:16 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Dan kun je alsnog de helft of de volle mep krijgen :) Gewoon foto's van de voorkant van de winkel maken en uitleggen dat je weggestuurd bent.
Met goede onderbouwing. Misbruik dit alsjeblieft niet (even ter info!)

Ik ben gelukkig uitgekozen voor een scheerapparaat. Wie nog meer?
pi_189336654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:08 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Met goede onderbouwing. Misbruik dit alsjeblieft niet (even ter info!)

Ik ben gelukkig uitgekozen voor een scheerapparaat. Wie nog meer?
Ik ook
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:52:35 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189337567
Nu bij roamler een durex check bij Kruidvat waarbij je je niet mag melden. Valt niet op dat je bij de kassa foto’s staat te maken 8)7 dit soort checks doe ik dan ook nooit.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_189339457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:52 schreef MaJo het volgende:
Nu bij roamler een durex check bij Kruidvat waarbij je je niet mag melden. Valt niet op dat je bij de kassa foto’s staat te maken 8)7 dit soort checks doe ik dan ook nooit.
Je maakt helemaal geen foto's bij de kassa 😂.
pi_189340799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:25 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Je maakt helemaal geen foto's bij de kassa 😂.
Bij de Kruidvat staan de Durex producten meestal bij kassa.
pi_189341898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 03:52 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Bij de Kruidvat staan de Durex producten meestal bij kassa.
Open eerst even de check mensen. Het gaat om een display in de winkel.
pi_189349021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:39 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Open eerst even de check mensen. Het gaat om een display in de winkel.
Nah, geen interesse in die opdracht verder.
pi_189440210
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 22:29 schreef Mandies het volgende:
Iemand die vending energy al gedaan? In straal van 5 km genoeg mbo scholen... loopt al leuk op, maar kan zo lastig inschatten of die beetje te doen is
Die opdracht zie ik ook al weken staan in m'n lijst. Hij staat inmiddels al op ¤20. Ben ook wel benieuwd of je een beetje (snel) te doen is. Ik ga hem deze week proberen.
pi_189453929
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 02:35 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Die opdracht zie ik ook al weken staan in m'n lijst. Hij staat inmiddels al op ¤20. Ben ook wel benieuwd of je een beetje (snel) te doen is. Ik ga hem deze week proberen.
Er is iemand die heel Rotterdam hier geplunderd heeft niet de kans gekregen om ze te doen 😜
pi_189459250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:03 schreef Mandies het volgende:

[..]

Er is iemand die heel Rotterdam hier geplunderd heeft niet de kans gekregen om ze te doen 😜
Vlak nadat ik het hier neerzetten is de opdracht gestopt. Gelukkig komen er binnenkort weer veel RM opdrachten.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2019 @ 11:38:33 #268
21636 Feestkabouter
pi_189461211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:32 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Vlak nadat ik het hier neerzetten is de opdracht gestopt. Gelukkig komen er binnenkort weer veel RM opdrachten.
dat hoop je of dat weet je?
oh wacht dat is waarschijnlijk aangekondigd op Slack
pi_189464381
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat hoop je of dat weet je?
oh wacht dat is waarschijnlijk aangekondigd op Slack
Ik mag hier niet zeggen of ik dat weet door Slack hé? Ik kijk wel uit. 😜
pi_189477894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:19 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik mag hier niet zeggen of ik dat weet door Slack hé? Ik kijk wel uit. 😜
Staat ook niets op Slack.
pi_189481718
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:35 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Staat ook niets op Slack.
Ok.
pi_189486433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:04 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ok.
Wist jij toch al. 😂 😂. Bedoel staat niets op slack over de mbo red Bull check natuurlijk.
pi_189487516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:28 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Wist jij toch al. 😂 😂. Bedoel staat niets op slack over de mbo red Bull check natuurlijk.
Ik had het al helemaal niet meer over die mbo red bull check natuurlijk.
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2019 @ 23:12:08 #274
21636 Feestkabouter
pi_189491213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:19 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik mag hier niet zeggen of ik dat weet door Slack hé? Ik kijk wel uit. 😜
:D
maar strikter genomen: waarschijnlijk heb je het NIET op Slack gelezen, want dan had jij het (zoals de regels voorschrijven) natuurlijk netjes voor je gehouden :P
pi_189493690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:17 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik had het al helemaal niet meer over die mbo red bull check natuurlijk.
Oooh hebben we het over iets anders 😂 😂 😂
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:04:25 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189520686
Die cups check van SS is flink frustrerend :X 2x afgekeurd omdat ik had aangegeven dat iets niet in het assortiment zat terwijl er blijkbaar wel een kaartje van was -O- gelukkig was de derde wel goed :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_189523571
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:04 schreef MaJo het volgende:
Die cups check van SS is flink frustrerend :X 2x afgekeurd omdat ik had aangegeven dat iets niet in het assortiment zat terwijl er blijkbaar wel een kaartje van was -O- gelukkig was de derde wel goed :)
Je bent niet de enigste, begin steeds meer een afkeer te krijgen van smartspotter. Ik heb het idee dat ze soms express afkeuren, de ene keer is de closeup te dichtbij en de andere keer te ver weg. Terwijl de opdracht bij een andere supermarkt op dezelfde manier was uitgevoerd wel goedgekeurd was. Smartspotter is wat mij betreft gewoon troep, daarnaast zijn de opdrachten belachelijk lang voor een lage vergoeding. En misschien is dit ook wel een tactiek van Ss, want hoe langer de opdracht is hoe meer kans op fouten en dus redenen voor afkeur. Wanneer de opdracht verloopt en niet uitgevoerd is in de tussentijd kan de door jouw verzamelde informatie gewoon gebruikt worden voor de opdrachtgever. In dit geval dus volle winst voor Ss!

[ Bericht 2% gewijzigd door Infinti op 19-10-2019 23:14:59 ]
pi_189526868
Jullie beweren nogal wat. Ik had bij mijn eerste check niet goed gelezen, ik had geen foto gemaakt bij 3 of minder voorraad. Gewoon goedgekeurd!

Meestal als je een mailtje stuurt met jouw ideeën over hoe het is gegaan luisteren ze wel.

Met soep! Kreeg ik ook een afkeuringen, even bellen en toen kreeg ik een sorry. Goedgekeurd!
pi_189528726
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:08 schreef Infinti het volgende:

[..]

Je bent niet de enigste, begin steeds meer een afkeer te krijgen van smartspotter. Ik heb het idee dat ze soms express afkeuren, de ene keer is de closeup te dichtbij en de andere keer te ver weg. Terwijl de opdracht bij een andere supermarkt op dezelfde manier was uitgevoerd wel goedgekeurd was. Smartspotter is wat mij betreft gewoon troep, daarnaast zijn de opdrachten belachelijk lang voor een lage vergoeding. En misschien is dit ook wel een tactiek van Ss, want hoe langer de opdracht is hoe meer kans op fouten en dus redenen voor afkeur. Wanneer de opdracht verloopt en niet uitgevoerd is in de tussentijd kan de door jouw verzamelde informatie gewoon gebruikt worden voor de opdrachtgever. In dit geval dus volle winst voor Ss!
Ik ben het zeker met je eens over het feit dat de opdrachten bij Smartspotter over het algemeen inderdaad belachelijk lang zijn voor een wat mij betreft veel te lage vergoeding. Ik doe dan ook zo goed als nooit smartspotter opdrachten. Zo af en toe heb je uitschieters daar als bijvoorbeeld de opdracht 'Smartphone!' ofzo oploopt, maar daar houd ik het bij.
pi_189530337
Roamler opdrachten zijn ook vaak lang. Maar dat merk je niet door de wijze van inrichten.

Roamler is dan wel redelijker met de basisvergoeding. Dat zeker!
pi_189530613
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:40 schreef Smartroam het volgende:
Roamler opdrachten zijn ook vaak lang. Maar dat merk je niet door de wijze van inrichten.

Roamler is dan wel redelijker met de basisvergoeding. Dat zeker!
Dat klopt maar mis je een product bij Roamler wordt deze alsnog vaak goedgekeurd. Terwijl je bij Ss een al een afkeur krijgt omdat je een foto verwisseld hebt of omdat de foto te close is terwijl men daarom vraagt in de opdracht. Mijn slagingspercentage bij Roamler is 90% en bij Ss nu 40%. Dit zegt genoeg naar mijn inziens..
pi_189531608
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:03 schreef Infinti het volgende:

[..]

Dat klopt maar mis je een product bij Roamler wordt deze alsnog vaak goedgekeurd. Terwijl je bij Ss een al een afkeur krijgt omdat je een foto verwisseld hebt of omdat de foto te close is terwijl men daarom vraagt in de opdracht. Mijn slagingspercentage bij Roamler is 90% en bij Ss nu 40%. Dit zegt genoeg naar mijn inziens..
Waar zie jij je percentage bij roamler? Bij ss staat die hier op 98%. Waar loop jij vaak tegenaan? Groot verschil namelijk tussen gebruikers. Misschien kunnen we je helpen! (ik sta daar op 43, dus het is een gemiddeld van afgelopen maand van een hoop checks)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2019 15:25:12 ]
pi_189531819
SS wordt idd heel snel afgekeurd, ze zijn daar vrij streng. En ook vaak dat ik denk van nou nou die had ook wel goedgekeurd kunnen worden. Maar ik heb al maanden niks meer voor SS gedaan, voornamelijk ook vanwege het feit; lange opdrachten, weinig vergoeding.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 17:00:21 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189532969
SS keurt sowieso veel sneller af dan roamler. Nu had ik bijvoorbeeld aangegeven dat de cappuccino uitverkocht was maar daar geen extra foto van gemaakt. Op de andere foto’s die ik heb gemaakt kunnen ze dit ook zien dus ik vind het een beetje onzin dat dan meteen de hele opdracht wordt afgekeurd -O-

Mijn goedkeuringspercentage zit nu op 67% zie ik.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2019 @ 19:39:50 #285
21636 Feestkabouter
pi_189535646
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 08:34 schreef Smartroam het volgende:
Jullie beweren nogal wat. Ik had bij mijn eerste check niet goed gelezen, ik had geen foto gemaakt bij 3 of minder voorraad. Gewoon goedgekeurd!

Meestal als je een mailtje stuurt met jouw ideeën over hoe het is gegaan luisteren ze wel.

Met soep! Kreeg ik ook een afkeuringen, even bellen en toen kreeg ik een sorry. Goedgekeurd!
MaJo en Infinity 'beweren' helemaal niks.
MaJo uit haar frustratie en Infinity sluit daarbij aan, laatstgenoemde voeft daar een gedachte aan toe (dat is wat anders dan een bewering) met daarbij ook nog 'misschien'. En gezien de ervaringen kan ik de gedachte wel begrijpen.
Van Roamler geloof ik oprecht dat zij afgekeurde inzendingen echt niet gebruiken, van SS durf ik het echt niet te zeggen.

Zoals in deze reeks al vaker is gebleken is SS heel erg onstabiel in de kwaliteit van beoordelen van inzendingen, en dat blijkt nu wederom uit deze ervaringen.
En een close-up soms te dichtbij en soms niet dichtbij genoeg: dat heb ik bij hen ook wel eens meegemaakt, en dat is gewoon keihard oneerlijk als zij niet heel duidelijk hebben uitgelegd aan welke eisen de close-up moet voldoen.

Op email reageren ze regelmatig helemaal niet, en qua correcties via de telefoon: ja dat gaat meestal wel goed (ook niet altijd), maar dan moet je dus wel in het bezit zijn van een portie assertiviteit.

Mooi dat jij in elk geval mazzel had.
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2019 @ 19:42:44 #286
21636 Feestkabouter
pi_189535704
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:00 schreef MaJo het volgende:
Op de andere foto’s die ik heb gemaakt kunnen ze dit ook zien dus ik vind het een beetje onzin dat dan meteen de hele opdracht wordt afgekeurd -O-
dat heeft dan misschien ook weer te maken met de manier waarop de dingen aan hun kant verder worden verwerkt.
als iets wel duidelijk is geinstrueerd en je doet dat vervolgens niet, ja dan is dat niet handig
pi_189541848
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

MaJo en Infinity 'beweren' helemaal niks.
MaJo uit haar frustratie en Infinity sluit daarbij aan, laatstgenoemde voeft daar een gedachte aan toe (dat is wat anders dan een bewering) met daarbij ook nog 'misschien'. En gezien de ervaringen kan ik de gedachte wel begrijpen.
Van Roamler geloof ik oprecht dat zij afgekeurde inzendingen echt niet gebruiken, van SS durf ik het echt niet te zeggen.

Zoals in deze reeks al vaker is gebleken is SS heel erg onstabiel in de kwaliteit van beoordelen van inzendingen, en dat blijkt nu wederom uit deze ervaringen.
En een close-up soms te dichtbij en soms niet dichtbij genoeg: dat heb ik bij hen ook wel eens meegemaakt, en dat is gewoon keihard oneerlijk als zij niet heel duidelijk hebben uitgelegd aan welke eisen de close-up moet voldoen.

Op email reageren ze regelmatig helemaal niet, en qua correcties via de telefoon: ja dat gaat meestal wel goed (ook niet altijd), maar dan moet je dus wel in het bezit zijn van een portie assertiviteit.

Mooi dat jij in elk geval mazzel had.
Oké, dan een uitlating met een suggestieve hint naar een bewering. Zo goed 😂?

Als je bijvoorbeeld een goedkeuring hebt van 67%, dan gaat er iets niet goed. Of je hebt drie checks gedaan waarvan er één is afgekeurd.

Ik ben het met je eens dat ze vaker dit soort zaken aan de orde hebben dan Roamler bijvoorbeeld. Heb jij enig idee hoe dit kan komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2019 06:13:49 ]
pi_189541852
Iemand bij smartspotter heeft emoticons ontdekt.



[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2019 06:17:38 ]
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 08:10:49 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189542309
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

MaJo en Infinity 'beweren' helemaal niks.
MaJo uit haar frustratie en Infinity sluit daarbij aan, laatstgenoemde voeft daar een gedachte aan toe (dat is wat anders dan een bewering) met daarbij ook nog 'misschien'. En gezien de ervaringen kan ik de gedachte wel begrijpen.
Van Roamler geloof ik oprecht dat zij afgekeurde inzendingen echt niet gebruiken, van SS durf ik het echt niet te zeggen.

Zoals in deze reeks al vaker is gebleken is SS heel erg onstabiel in de kwaliteit van beoordelen van inzendingen, en dat blijkt nu wederom uit deze ervaringen.
En een close-up soms te dichtbij en soms niet dichtbij genoeg: dat heb ik bij hen ook wel eens meegemaakt, en dat is gewoon keihard oneerlijk als zij niet heel duidelijk hebben uitgelegd aan welke eisen de close-up moet voldoen.

Op email reageren ze regelmatig helemaal niet, en qua correcties via de telefoon: ja dat gaat meestal wel goed (ook niet altijd), maar dan moet je dus wel in het bezit zijn van een portie assertiviteit.

Mooi dat jij in elk geval mazzel had.
Het gaat er inderdaad om dat ze super streng zijn en ik me afvraag of ze de opdracht niet alsnog gebruiken :Y daarnaast is het vreemd dat ze het bij een ander wel goedkeuren :?

Ik heb ze gemaild en wat betreft de missende foto zeggen ze dat de opdracht incompleet is. Daarnaast zeggen ze dat ze bij kleine foutjes wel goedkeuren. Ik heb terug gemaild waarom de andere dan is afgekeurd waarin ik aangeef dat iets niet in het assortiment zat terwijl het uitverkocht bleek. Wordt vervolgd :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 08:11:55 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189542318
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 06:12 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Oké, dan een uitlating met een suggestieve hint naar een bewering. Zo goed 😂?

Als je bijvoorbeeld een goedkeuring hebt van 67%, dan gaat er iets niet goed. Of je hebt drie checks gedaan waarvan er één is afgekeurd.

Ik ben het met je eens dat ze vaker dit soort zaken aan de orde hebben dan Roamler bijvoorbeeld. Heb jij enig idee hoe dit kan komen?
Die 67% is omdat ik de laatste tijd weinig opdrachten heb gedaan. Een andere opdracht is nu goedgekeurd en nu is het 71%
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2019 @ 12:05:28 #291
21636 Feestkabouter
pi_189545668
Ik moet zeggen dat ik het lage percentages vind hoor.
In de tijd dat ik nog actief bezig was met SS zat ik toch altijd wel tegen de 100%.

[ Bericht 0% gewijzigd door Feestkabouter op 21-10-2019 12:10:48 ]
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2019 @ 12:10:35 #292
21636 Feestkabouter
pi_189545732
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 06:12 schreef Smartroam het volgende:


Ik ben het met je eens dat ze vaker dit soort zaken aan de orde hebben dan Roamler bijvoorbeeld. Heb jij enig idee hoe dit kan komen?
De algehele indruk die SS op mij maakt is dat ze veel harder zakelijk zijn dan Roamler. Veel meer gericht op het verdienen van centen met zo min mogelijk kosten (net als mijn huisbaas :{ ). Quick and dirty dus...... ik denk dat Roamler ook veel meer gericht is op het zo goed mogelijk voorzien in de behoefte van de klant, terwijl het SS weinig kan schelen als de klant uiteindelijk toch niet helemaal de juiste info krijgt.
Maar hoe het echt precies allemaal werkt aan de andere kant weet ik natuurlijk ook niet, het blijft gissen.
Roamler heeft ook z'n harde kanten, maar niet op een meedogenloze zakelijk harde manier (vind ik).
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 13:52:13 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189547037
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:05 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het lage percentages vind hoor.
In de tijd dat ik nog actief bezig was met SS zat ik toch altijd wel tegen de 100%.
Het verbaast mij eerlijk gezegd ook wel, denk dat die afkeuringen er zwaar ingehakt hebben. Ik zit nu weer op 75% dus ik klim langzaam weer op :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_189549518
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:10 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

De algehele indruk die SS op mij maakt is dat ze veel harder zakelijk zijn dan Roamler. Veel meer gericht op het verdienen van centen met zo min mogelijk kosten (net als mijn huisbaas :{ ). Quick and dirty dus...... ik denk dat Roamler ook veel meer gericht is op het zo goed mogelijk voorzien in de behoefte van de klant, terwijl het SS weinig kan schelen als de klant uiteindelijk toch niet helemaal de juiste info krijgt.
Maar hoe het echt precies allemaal werkt aan de andere kant weet ik natuurlijk ook niet, het blijft gissen.
Roamler heeft ook z'n harde kanten, maar niet op een meedogenloze zakelijk harde manier (vind ik).
Zullen beide bedrijven zich niet geheel richten op de behoefte van de klant? Misschien dat Roamler dat beter weet te doen (geeft ook een verklaring voor het gigantische verschil in pro versus rm checks)
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:33:25 #295
482514 Roamlerbike
Lekker onderweg
pi_189551729
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:54 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Zullen beide bedrijven zich niet geheel richten op de behoefte van de klant? Misschien dat Roamler dat beter weet te doen (geeft ook een verklaring voor het gigantische verschil in pro versus rm checks)
Wat ik vaak zie in de winkels is dat er personen van Hamilton Bright waar ook smartspotter onder valt allemaal verschillende soorten promotie materialen plaatsen zoals wobblers, banieren, vloerstickers, promotiemeubels enz, enz. En dat voor allemaal verschillende merken. Dus denk dat ze daar al genoeg mensen voor hebben en dat er daarom minder pro werk te doen is.
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2019 @ 19:47:54 #296
21636 Feestkabouter
pi_189552008
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:54 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Zullen beide bedrijven zich niet geheel richten op de behoefte van de klant? Misschien dat Roamler dat beter weet te doen (geeft ook een verklaring voor het gigantische verschil in pro versus rm checks)
geld verdienen is natuurlijk bij allemaal het doel. maar dat kun je met verschillende mentaliteiten aanpakken, het ligt er maar aan wat je als ondernemer het belangrijkst vindt.

je kunt met zo min mogelijk moeite en zonder enige achting voor andere mensen proberen je geld te verdienen (in deze hoek zit SS naar mijn mening).
of je kunt WEL achting hebben voor andere mensen (waarbij het dan de vraag is of daarbij klanten en de crowd dezelfde achting krijgen).... waarbij dat dan ook weer verschillende achterliggende ideeen kan hebben: wellicht houd je (voor de vorm) meer rekening met anderen omdat je verwacht daarmee op lange termijn beter te kunnen verdienen (hier zie ik Roamler), of misschien is een belangrijkere reden om datzelfde te doen dat je vindt dat je de mensen met wie je te maken hebt redelijk moet behandelen. het ligt er maar net aan wat voor geweten de beleidsmakers hebben... en in hoeverre ze onder druk staan (bijvoorbeeld van aandeelhouders of investeerders) om te presteren.

elke tussenliggende combinatie is natuurlijk ook mogelijk (en vast ook allerlei combinaties met andere aspecten).
pi_189552826
Eigenlijk herken ik helemaal niet jullie 'problemen' met Smartspotter. Ik voer af en toe wat checks voor hen uit, zoals afgelopen weekend de cups opdracht en alles werd gelijk goedgekeurd.

Goed lezen blijft bij hen belangrijk :)
pi_189557914
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:33 schreef Roamlerbike het volgende:

[..]

Wat ik vaak zie in de winkels is dat er personen van Hamilton Bright waar ook smartspotter onder valt allemaal verschillende soorten promotie materialen plaatsen zoals wobblers, banieren, vloerstickers, promotiemeubels enz, enz. En dat voor allemaal verschillende merken. Dus denk dat ze daar al genoeg mensen voor hebben en dat er daarom minder pro werk te doen is.
Daar heb je zeker een punt! Slim van je!
pi_189557916
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

geld verdienen is natuurlijk bij allemaal het doel. maar dat kun je met verschillende mentaliteiten aanpakken, het ligt er maar aan wat je als ondernemer het belangrijkst vindt.

je kunt met zo min mogelijk moeite en zonder enige achting voor andere mensen proberen je geld te verdienen (in deze hoek zit SS naar mijn mening).
of je kunt WEL achting hebben voor andere mensen (waarbij het dan de vraag is of daarbij klanten en de crowd dezelfde achting krijgen).... waarbij dat dan ook weer verschillende achterliggende ideeen kan hebben: wellicht houd je (voor de vorm) meer rekening met anderen omdat je verwacht daarmee op lange termijn beter te kunnen verdienen (hier zie ik Roamler), of misschien is een belangrijkere reden om datzelfde te doen dat je vindt dat je de mensen met wie je te maken hebt redelijk moet behandelen. het ligt er maar net aan wat voor geweten de beleidsmakers hebben... en in hoeverre ze onder druk staan (bijvoorbeeld van aandeelhouders of investeerders) om te presteren.

elke tussenliggende combinatie is natuurlijk ook mogelijk (en vast ook allerlei combinaties met andere aspecten).
Interessant. Benieuwd als je er werkt hoe de cultuur verschilt!
pi_189557918
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Miek95 het volgende:
Eigenlijk herken ik helemaal niet jullie 'problemen' met Smartspotter. Ik voer af en toe wat checks voor hen uit, zoals afgelopen weekend de cups opdracht en alles werd gelijk goedgekeurd.

Goed lezen blijft bij hen belangrijk :)
Ik snap het ook niet zo goed. Je moet bij ss inderdaad goed begrijpend kunnen lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')