abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 juli 2019 @ 01:55:20 #1
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  zondag 14 juli 2019 @ 07:07:07 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_187910992
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_187912616
Publiek zou ook gewoon de winnaar moeten bepalen. Dan maar terug naar de tijd waar landen met veel diaspora het goed doen. Heb dat VEEL liever dan juries. Het songfestival is toch voor het publiek en voor de fans? Juries zijn gewoon onzin.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187912843
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 11:03 schreef Nexum het volgende:
Publiek zou ook gewoon de winnaar moeten bepalen. Dan maar terug naar de tijd waar landen met veel diaspora het goed doen. Heb dat VEEL liever dan juries. Het songfestival is toch voor het publiek en voor de fans? Juries zijn gewoon onzin.
Vooral omdat vriendenpolitiek daar een heel veel grotere rol speelt als bij het publiek. 🙈

Gaat een beetje aan zn doel voorbij, en als ik soms.hoor wat er hier in de jury zit denk ik. Njoaaah ok.
pi_187913106
quote:
Vooral omdat vriendenpolitiek daar een heel veel grotere rol speelt als bij het publiek. 🙈

Gaat een beetje aan zn doel voorbij, en als ik soms.hoor wat er hier in de jury zit denk ik. Njoaaah ok.
Nou, dat is niet helemaal waar. Als je kijkt naar de televote punten naar Rusland dit jaar: bijna allemaal 12 vanuit ex-Sovjet landen. Bij de jury's alleen uit Azerbeidzjan (en Wit-Rusland waarschijnlijk als hun jury's niet geschorst werden).
Ook de televote punten naar Litouwen in de halve finale: 12 uit VK, Ierland en Noorwegen, niet geheel toevallig landen met relatief grote Litouwse diaspora. Jury's uit die landen gaven Litouwen allemaal 0.
  † In Memoriam † zondag 14 juli 2019 @ 12:28:41 #7
368283 ato
pi_187913784
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 11:03 schreef Nexum het volgende:
Publiek zou ook gewoon de winnaar moeten bepalen. Dan maar terug naar de tijd waar landen met veel diaspora het goed doen. Heb dat VEEL liever dan juries. Het songfestival is toch voor het publiek en voor de fans? Juries zijn gewoon onzin.
Dan hadden de prachtige nummers van Noorwegen 2015 en Spanje 2012 laag geëindigd. En zo zijn er meer prachtige nummers die geredt zijn door de jury.
Jury moet wel uitgebreide worden vind ik en er mag kritischer naar gekeken worden.

Ps Malta zit ook nog af en toe in mijn hoofd. Noorwegen niet zo.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187914331
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:28 schreef ato het volgende:

[..]

Dan hadden de prachtige nummers van Noorwegen 2015 en Spanje 2012 laag geëindigd. En zo zijn er meer prachtige nummers die geredt zijn door de jury.
Jury moet wel uitgebreide worden vind ik en er mag kritischer naar gekeken worden.

Ps Malta zit ook nog af en toe in mijn hoofd. Noorwegen niet zo.
Ja dan was dat maar zo. Ik vind gewoon dat het publiek moet uitmaken wie er wint. Als we teruggaan naar 100 % televote garandeer ik je dat de kijkcijfers weer omhoog gaan.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187915420
En de kwaliteit omlaag. Laten we teruggaan naar een tijd waardoor San Marino de top 10 had gehaald dit jaar.
  † In Memoriam † zondag 14 juli 2019 @ 14:38:26 #10
368283 ato
pi_187915823
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2019 14:13 schreef Em31 het volgende:
En de kwaliteit omlaag. Laten we teruggaan naar een tijd waardoor San Marino de top 10 had gehaald dit jaar.
Dit
Life can be a bitch, so like it..
pi_187917667
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2019 14:13 schreef Em31 het volgende:
En de kwaliteit omlaag. Laten we teruggaan naar een tijd waardoor San Marino de top 10 had gehaald dit jaar.
Ja maar wie bepaalt wat kwaliteit is? Muziek is subjectief.

Als ik bijvoorbeeld zou zeggen (dat zeg ik niet) dat ik Say Na Na Na een beter lied vind dan Bohemian Rhapsody, wie is er dan om te zeggen dat dat fout is? Je kan je rotstuderen in muziek maar je kan iemands mening nooit ombuigen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187920017
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 15:49 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ja maar wie bepaalt wat kwaliteit is? Muziek is subjectief.

Als ik bijvoorbeeld zou zeggen (dat zeg ik niet) dat ik Say Na Na Na een beter lied vind dan Bohemian Rhapsody, wie is er dan om te zeggen dat dat fout is? Je kan je rotstuderen in muziek maar je kan iemands mening nooit ombuigen.
Als het publiek weet dat zij de winnaar gaan bepalen weten ze dus ook dat ze massaal lollig kunnen gaan doen.

Het scheelde in 2012 tussen Loreen en de Russiche oma's maar 11 punten, stel je voor dat er toen geen jury was geweest en het net de andere kant op was gevallen. Dan kun je wel stoppen.
pi_187920064
En iets waar ik waarschijnlijk niets objectiefs over kan/mag zeggen omdat het Nederland is, maar had Noorwegen dit jaar van Arcade of Soldi gewonnen dan zou ik ook zwaar zuur zijn. Hoe leuk ik Noorwegen zelf ook vond.
  zondag 14 juli 2019 @ 20:51:52 #14
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187925050
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:13 schreef Em31 het volgende:

[..]

Als het publiek weet dat zij de winnaar gaan bepalen weten ze dus ook dat ze massaal lollig kunnen gaan doen.

Het scheelde in 2012 tussen Loreen en de Russiche oma's maar 11 punten, stel je voor dat er toen geen jury was geweest en het net de andere kant op was gevallen. Dan kun je wel stoppen.
Een heel goed voorbeeld waarom we jury nodig hebben.
pi_187928055
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:13 schreef Em31 het volgende:

[..]

Als het publiek weet dat zij de winnaar gaan bepalen weten ze dus ook dat ze massaal lollig kunnen gaan doen.

Het scheelde in 2012 tussen Loreen en de Russiche oma's maar 11 punten, stel je voor dat er toen geen jury was geweest en het net de andere kant op was gevallen. Dan kun je wel stoppen.
Ja maar wat versta je onder lollig doen? Als Rusland van Zweden had gewonnen, dan betekent dat dat het publiek Rusland het meest leuk/meest entertaining vond. Dan zouden we ons daar toch bij neer moeten leggen?

We vergeten hier dat het Songfestival allang geen liedjeswedstrijd is. Tis een tv en entertainment show.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 23:50:02 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187928116
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:46 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ja maar wat versta je onder lollig doen? Als Rusland van Zweden had gewonnen, dan betekent dat dat het publiek Rusland het meest leuk/meest entertaining vond. Dan zouden we ons daar toch bij neer moeten leggen?

We vergeten hier dat het Songfestival allang geen liedjeswedstrijd is. Tis een tv en entertainment show.
Met dat laatste ben ik het principieel oneens. De show zou altijd in dienst moeten staan van de muziek. Anders kunnen we wel een Eurovisie show festival gaan noemen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187928189
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het principieel oneens. De show zou altijd in dienst moeten staan van de muziek. Anders kunnen we wel een Eurovisie show festival gaan noemen.
Nja, terugkomend op mijn originele punt: Ik vind dat juries gewoon geen onderdeel moeten uitmaken van de punten. Of in ieder geval veel minder meetellen. Het publiek hoort gewoon te bepalen wat het beste lied is.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187929658
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:46 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ja maar wat versta je onder lollig doen? Als Rusland van Zweden had gewonnen, dan betekent dat dat het publiek Rusland het meest leuk/meest entertaining vond. Dan zouden we ons daar toch bij neer moeten leggen?
Nouja sorry maar als je daar het probleem niet van ziet.. :D
  Moderator maandag 15 juli 2019 @ 08:30:03 #19
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187930058
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:54 schreef Nexum het volgende:

[..]

Nja, terugkomend op mijn originele punt: Ik vind dat juries gewoon geen onderdeel moeten uitmaken van de punten. Of in ieder geval veel minder meetellen. Het publiek hoort gewoon te bepalen wat het beste lied is.
En als een deel van het publiek dus niet doet? Maar thuis zat op de "grappigste" gaat stemmen? Hoeveel serieuze artiesten willen dan nog meedoen na een paar jaar?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 15 juli 2019 @ 08:39:15 #20
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187930111
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:54 schreef Nexum het volgende:
Het publiek hoort gewoon te bepalen wat het beste lied is.
Als ze dat zouden kunnen, zou ik het er mee eens kunnen zijn. Maar laat de jury's maar lekker zitten, aangezien het gemiddelde publiek dat niet kan.
:o)
pi_187932588
Ik vind het prima zoals het nu gaat. Het publiek houdt de jury in evenwicht en omgekeerd. Het doel van de wedstrijd is voor iedereen duidelijk: presenteer een lied dat zowel een groot publiek als een vakkundige jury overtuigd.
De kijkcijfers nemen in Nederland alleen maar toe, sinds het niet alleen maar om lollig en makkelijk gaat.
pi_187932607
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 15:49 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ja maar wie bepaalt wat kwaliteit is? Muziek is subjectief.

Als ik bijvoorbeeld zou zeggen (dat zeg ik niet) dat ik Say Na Na Na een beter lied vind dan Bohemian Rhapsody, wie is er dan om te zeggen dat dat fout is? Je kan je rotstuderen in muziek maar je kan iemands mening nooit ombuigen.
Los van dat er veel argumenten te verzinnen zijn waarom Bohemian Rhapsody een beter nummer is, lijkt het publiek de mening van de jury uiteindelijk wel te delen. Euphoria werd een grote hit, Soldi en Arcade werden veel meer gestreamd dan onze Noorse vrienden. Blijkbaar moet het publiek een beetje worden geholpen. De jury wordt wel steeds gestoorder, dat is dan weer jammer.
pi_187937934


[ Bericht 100% gewijzigd door Aadrianus op 15-07-2019 17:31:58 (Verkeerde topic.) ]
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2019 @ 18:49:18 #24
368283 ato
pi_187939014
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:46 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ja maar wat versta je onder lollig doen? Als Rusland van Zweden had gewonnen, dan betekent dat dat het publiek Rusland het meest leuk/meest entertaining vond. Dan zouden we ons daar toch bij neer moeten leggen?

We vergeten hier dat het Songfestival allang geen liedjeswedstrijd is. Tis een tv en entertainment show.
Het heet nog altijd Eurovisie Song Festival.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187948239
Ik kan dat liedje van Noorwegen niet meer zien zonder die tekst er in te horen van Dumpert.

https://www.dumpert.nl/me(...)wegen_voorspelt.html
pi_187948427
Ik vond het enigszins verrassend dat hij ook echt heeft gewonnen, maar denk ik aan dat nummer heb ik hem ook de hele tijd in mijn hoofd
pi_187948859
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 11:03 schreef Nexum het volgende:
Publiek zou ook gewoon de winnaar moeten bepalen. Dan maar terug naar de tijd waar landen met veel diaspora het goed doen. Heb dat VEEL liever dan juries. Het songfestival is toch voor het publiek en voor de fans? Juries zijn gewoon onzin.
Hoe je het wilt hebben, het is nooit goed, geloof mij nu maar. Soms heeft de jury het volledig goed en soms slaan zij de plank mis en dat zien we ook bij de televote. De meeste vreemde uitslagen zijn daar ook naar voren gekomen. Het probleem ligt in Europa, te veel culturen, te veel smaakverschillen, te veel politieke redenen, te veel haat en liefde voor andere landen.
pi_187949762
Het feit dat de jury Noorwegen links heeft laten liggen zegt toch eigenlijk al genoeg over het verschil
pi_187952764
Misschien val ik in herhaling, maar zie in dit verband de reputatie die het songfestival pakweg 10 jaar geleden had. Er is een reden dat acts als Scooch en Dustin the Turkey aan het Eurovisie hebben meegedaan: "novelty acts doen het goed bij het publiek, dus laten we een novelty act sturen". Daarbij vergetend dat een novelty act ook goed moet zijn om te scoren.

Wat mij betreft is de belangrijkste rol van de jury het voorkomen dat dat soort acts meedoen. Als de jury in het algemeen novelty acts niet waardeert, en dat algemeen bekend is, zal de redenatie "we sturen een novelty act en dan komt het wel goed" niet zo snel postvatten.

Dat daardoor goede novelty acts het een stuk moeilijker hebben om te winnen, is jammer, maar die prijs ben ik bereid te betalen.
pi_187953167
Noorwegen was eigenlijk ook gewoon een novelty act, met de Sami-zang ertussen geplakt. En daar houden de jury's inderdaad niet van.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2019 @ 18:09:01 #31
368283 ato
pi_187954120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:14 schreef Superfatcat het volgende:
Ik kan dat liedje van Noorwegen niet meer zien zonder die tekst er in te horen van Dumpert.

https://www.dumpert.nl/me(...)wegen_voorspelt.html
_O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_187966706
Volgens mij was de grote verrassing bij de jury dat nummer van Macedonië, maar dat vond ik echt een zeiknummer.
  donderdag 18 juli 2019 @ 11:20:32 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187983703
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:49 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nouja sorry maar als je daar het probleem niet van ziet.. :D
Als Rusland destijds had gewonnen, was het algehele imago van het festijn verder naar beneden gegaan. Dan hadden we de jaren erna alleen nog maar meer nummers van dat type gezien. En dat had op de langere termijn gevolgen kunnen hebben voor de toekomst van het Songfestival.

Camp hoort erbij, maar het moet goed in balans zijn.

Ik ben er wel voor dat de landelijke vakjury's veel groter zouden moeten zijn. Met vijf mensen per vakjury kan één afwijkende stem veel invloed hebben op het jury-oordeel per land.
pi_187984483
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Als Rusland destijds had gewonnen, was het algehele imago van het festijn verder naar beneden gegaan. Dan hadden we de jaren erna alleen nog maar meer nummers van dat type gezien. En dat had op de langere termijn gevolgen kunnen hebben voor de toekomst van het Songfestival.

Camp hoort erbij, maar het moet goed in balans zijn.

Ik ben er wel voor dat de landelijke vakjury's veel groter zouden moeten zijn. Met vijf mensen per vakjury kan één afwijkende stem veel invloed hebben op het jury-oordeel per land.
Idealiter zouden de jury's ook niet moeten weten welke nationaliteit ze aan het beoordelen zijn, maar dan moet je ze zes maanden opsluiten.
pi_187984932
Ik vind dit systeem 50/50 prima werken, zie het liefst wel een uitbreiding van het aantal juryleden maar per saldo komt er nu wel het meest evenwichtige resultaat uit :Y

Keiino O+ *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187985016
Tom Hugo is in ieder geval nog steeds zuur

https://www.reddit.com/r/(...)ething_happens_with/

Zou stiekem wel grappig zijn als Noorwegen volgend jaar de jury wint en het juist slecht doet bij de televoters :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')