Tja...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.
Dit... Slotjequote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.
En een doorgetrokken streep is een doorgetrokken streep. Je moet niet de strepen op de weg verwijten dat er oetlullen achter het stuur kruipen.quote:
Nee, het zijn twee onderbroken strepen. Een doorgetrokken streep is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En een doorgetrokken streep is een doorgetrokken streep. Je moet niet de strepen op de weg verwijten dat er oetlullen achter het stuur kruipen.
is het nou een onderbroken streep of een doorgetrokken streep?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, het zijn twee onderbroken strepen. Een doorgetrokken streep is wel duidelijk.
Twee onderbroken strepen:quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
is het nou een onderbroken streep of een doorgetrokken streep?
Jij schrijft het ook fout, ik heb het over ONDERBROKEN strepen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.
oh hee, je hebt gelijk. Het nut is dus dat er meer ruimte tussen het tegemoetkomende verkeer is, en tegelijk dient het als optische wegversmalling.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij schrijft het ook fout, ik heb het over ONDERBROKEN strepen.
De weg is vrij recent zo gemaakt:
https://www.brabant.nl/do(...)nk-boxmeer-vernieuwd
Omdat drukke weg en tractoren en zo. Om maar iets te noemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:40 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zou je op zo'n smalle weg niet gewoon doorgetrokken strepen hanteren?
Vanwege dit:quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat drukke weg en tractoren en zo. Om maar iets te noemen.
Waarom wel, trouwens?
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de wegmarkering hier iets mee te maken heeft?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vanwege dit:
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/
Volgens de politie lijkt het er vooralsnog op dat één van de betrokken voertuigen door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht is gekomen en daar met twee tegemoetkomende auto’s in botsing kwam.quote:
Weg ziet er op dit filmpje best overzichtelijk eruit.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vanwege dit:
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/
Of onwel geworden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens de politie lijkt het er vooralsnog op dat één van de betrokken voertuigen door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht is gekomen en daar met twee tegemoetkomende auto’s in botsing kwam.
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/
Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Goeie aanname van je weerquote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef Loekie1 het volgende:
Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
En moet je dan de binnenste of de buitenste lijn nemen? Jij wilt corrigeren met de buitenste, de auto naast je denkt dat je bij de binnenste blijft. Er ontstaat een zwieper van de auto rechts naast je, waardoor jij ook een zwieper maakt en niet meer op tijd voorbij de auto komt. Oftewel: verwarring op een al te smalle weg.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie aanname van je weer
Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens de politie lijkt het er vooralsnog op dat één van de betrokken voertuigen door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht is gekomen en daar met twee tegemoetkomende auto’s in botsing kwam.
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/
Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
watquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En moet je dan de binnenste of de buitenste lijn nemen? Jij wilt corrigeren met de buitenste, de auto naast je denkt dat je bij de binnenste blijft. Er ontstaat een zwieper van de auto rechts naast je, waardoor jij ook een zwieper maakt en niet meer op tijd voorbij de auto komt. Oftewel: verwarring op een al te smalle weg.
Niet te moeilijk denken.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En moet je dan de binnenste of de buitenste lijn nemen? Jij wilt corrigeren met de buitenste, de auto naast je denkt dat je bij de binnenste blijft. Er ontstaat een zwieper van de auto rechts naast je, waardoor jij ook een zwieper maakt en niet meer op tijd voorbij de auto komt. Oftewel: verwarring op een al te smalle weg.
We weten niet wat de oorzaak was, maar het is nooit verkeerd om over verkeerssituaties te praten vind ik.
Vreselijk ongeluk, sterkte aan de nabestaanden.
twitter:politieob twitterde op zaterdag 13-07-2019 om 10:05:04De eerste tegenligger werd in de flank geraakt en sloeg over kop. Beide inzittenden raakten gewond en zijn ter controle naar een ziekenhuis vervoerd. Met de tweede tegenligger volgde een frontale aanrijding, waarbij drie personen om t leven kwamen. reageer retweet
Nee, die tussenruimte is om ruimte te bieden voor elkaar tegemoetkomend landbouwverkeer wat vaak een beetje breder is als 2.50m. Wegbreedte daar is denk ik minstens 7,50m., genoeg ruimte voor 3 auto's om naast elkaar te rijden. als de een personenauto daar een tegenligger raakt, zal hij ietsje meer buiten zijn vak als 'ow, ehh oeps'quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie aanname van je weer
Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
Het is Loekie.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de wegmarkering hier iets mee te maken heeft?
En hoe kom je tot de conclusie dat een doorgetrokken streep zoiets zou voorkomen?
Ben ik niet met je eens. Dit soort wegen zijn het dodelijkst type wegen en een belangrijke oorzaak is dat mensen op de verkeerde weghelft komen. Hoe meer marge/ruimte je daar tussen kunt creëeren, hoe veiliger het is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, die tussenruimte is om ruimte te bieden voor elkaar tegemoetkomend landbouwverkeer wat vaak een beetje breder is als 2.50m. Wegbreedte daar is denk ik minstens 7,50m., genoeg ruimte voor 3 auto's om naast elkaar te rijden. als de een personenauto daar een tegenligger raakt, zal hij ietsje meer buiten zijn vak als 'ow, ehh oeps'Een auto is ergens rond de 1.90 breed, dan blijft er nog ruim 3,50 meter over om te 'oepsen', beetje veel, niet?
Een extra streep maakt een weg fysiek geen milimeter breder. De beperkte breedte van de rijstroken maakt juist dat, zeker bredere voertuigen, onnodig vaak stuurcorrecties moeten doen wat het juist gevaarlijker maakt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef Piles het volgende:
Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
Het wordt optisch nog smaller gemaakt dan het al is, wat juist eerder een verstoring van het wegbeeld opgeleverd. Elders in Europa wordt het nooit op deze manier toegepast en niet zonder reden. Frontale aanrijdingen voorkom je niet met wat extra verf.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Dit soort wegen zijn het dodelijkst type wegen en een belangrijke oorzaak is dat mensen op de verkeerde weghelft komen. Hoe meer marge/ruimte je daar tussen kunt creëeren, hoe veiliger het is.
Ook op wegen waar geen landbouwverkeer is toegestaan wordt dit toegepast (inclusief ribbels).
Dit. Ze hebben de strepen ook nog eens abnormaal ver uit elkaar gezet, waardoor automobilisten de indruk kunnen krijgen dat er een verhoging tussen zit en aarzelen met terugsturen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:20 schreef j669 het volgende:
[..]
Een extra streep maakt een weg fysiek geen milimeter breder. De beperkte breedte van de rijstroken maakt juist dat, zeker bredere voertuigen, onnodig vaak stuurcorrecties moeten doen wat het juist gevaarlijker maakt.
Als ze niet willen dat we daar overheen gaan, moeten ze er een muur neerzetten. Of een barrier, of een vangrail, iets fysieks, geen streepie verf.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Dit soort wegen zijn het dodelijkst type wegen en een belangrijke oorzaak is dat mensen op de verkeerde weghelft komen. Hoe meer marge/ruimte je daar tussen kunt creëeren, hoe veiliger het is.
Ook op wegen waar geen landbouwverkeer is toegestaan wordt dit toegepast (inclusief ribbels).
Hoe weet jij dat het elders nooit wordt toegepast 'niet zonder reden'?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:28 schreef j669 het volgende:
[..]
Het wordt optisch nog smaller gemaakt dan het al is, wat juist eerder een verstoring van het wegbeeld opgeleverd. Elders in Europa wordt het nooit op deze manier toegepast en niet zonder reden. Frontale aanrijdingen voorkom je niet met wat extra verf.
Noem mij eens een land waar het op dezelfde manier wordt toegepast. Enkel buiten Europa heb je enkele landen die wel een dubbele asmarkering toepassen, maar dan wel zonder die belachelijke tussenafstand en bij rijstroken die ook daadwerkelijk breed genoeg zijn. In Nederland zijn de rijstroken buiten bebouwde kom 2.75 breed. Dat wil zeggen dat een reguliere vrachtwagen of bus van 2.55 slechts 10 centimeter aan beide kanten over heeft...quote:Op zondag 14 juli 2019 10:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het elders nooit wordt toegepast 'niet zonder reden'?
Het is aantal verkeersdoden in Nederland is in zijn algemeen bijzonder laag, maar hoe wil je het verband aantonen tussen verkeersdoden en dergelijke markeringen? In ieder land zijn enkelbaanswegen buiten de bebouwde kom relatief het onveiligst, daar doet een streep meer of minder op de weg niets aan af.quote:Heb je het aantal verkeersdoden van die landen elders al eens vergeleken met Nederland? En dan liefst specifiek voor tweebaans wegen buiten de bebouwde kom.
Verkeerskundigen denken vaak te veel in hokjes, dat is ook de reden waarom EHK jaren geleden ooit is verzonnen. Snelheid dwing je niet af met een paar lijntjes en als al zou blijken dat een substantieel deel van het verkeer te hard rijdt, betekent dat vaak ook dat de snelheidslimiet te laag is voor het wegbeeld. Een groter probleem op dit soort wegen is de toenemende drukte en het gebrek aan vaardigheden en ervaring om een inhaalactie goed in te kunnen schatten.quote:Bij herhaling wordt in dit topic één ongeluk met 3 doden als drogredenering gebruikt dat de belijning niet veilig zou zijn. Verkeersdeskundigen denken daar toch echt anders over, onder andere op basis van de analyse van vele ongevalslocaties en nog veel meer verkeersgegevens.
Uit al dat onderzoek volgen enkele feiten, waaronder dat op de optisch smallere wegen met dubbele middenstreep (al dan niet onderbroken) gemiddeld iets minder snel gereden wordt en er minder wordt ingehaald.
Het gaat hier om onderbroken strepen. Onderbroken strepen wil zeggen dat ze niet doorgetrokken zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies... een streep doet mij niets. In de meeste gevallen snap ik de doorgetrokken strepen, maar er zijn zat situaties waar dat juist overzichtelijke en goede plekken zijn om in te halen. Sommige doorgetrokken strepen zijn ook compleet nutteloos (zie bijvoorbeeld de IJ-tunnel).
Ja alle strepen zouden onderbroken moeten zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat hier om onderbroken strepen. Onderbroken strepen wil zeggen dat ze niet doorgetrokken zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |