abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187902538
Zwaar ongeluk gebeurd op weg met dubbele onderbroken streep op een vrij smalle weg. Ik vraag me af waarom er niet een enkele onderbroken streep is gemaakt, schept minder verwarring. Dubbel onderbroken kan iets aanmoedigends hebben van: haal gerust in! Je kan ook de hele weg bedekken met onderbroken strepen: overal mag ingehaald worden!
pi_187902564
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187902575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.
Tja...
pi_187902582
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.
Dit... Slotje
pi_187902599
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Tja...
En een doorgetrokken streep is een doorgetrokken streep. Je moet niet de strepen op de weg verwijten dat er oetlullen achter het stuur kruipen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187902615
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En een doorgetrokken streep is een doorgetrokken streep. Je moet niet de strepen op de weg verwijten dat er oetlullen achter het stuur kruipen.
Nee, het zijn twee onderbroken strepen. Een doorgetrokken streep is wel duidelijk.
pi_187902638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, het zijn twee onderbroken strepen. Een doorgetrokken streep is wel duidelijk.
is het nou een onderbroken streep of een doorgetrokken streep?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187902675
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

is het nou een onderbroken streep of een doorgetrokken streep?
Twee onderbroken strepen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-handel~afb6ed9b/
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i16384!8i8192
pi_187902685
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Dubbele doorgetrokken streep geeft meer ruimte tussen het verkeer.

Jij schrijft het ook fout, ik heb het over ONDERBROKEN strepen.

De weg is vrij recent zo gemaakt:
https://www.brabant.nl/do(...)nk-boxmeer-vernieuwd

[ Bericht 22% gewijzigd door Loekie1 op 13-07-2019 17:26:23 ]
pi_187902795
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij schrijft het ook fout, ik heb het over ONDERBROKEN strepen.

De weg is vrij recent zo gemaakt:
https://www.brabant.nl/do(...)nk-boxmeer-vernieuwd
oh hee, je hebt gelijk. Het nut is dus dat er meer ruimte tussen het tegemoetkomende verkeer is, en tegelijk dient het als optische wegversmalling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187902820
Het lijkt erop dat het voorheen twee doorgetrokken strepen waren.
https://www.stichtingmili(...)ased-materialen.html
pi_187902962
Optische middenberm en het geeft ook meteen de maximale snelheid aan (80 km/u). (Net zoals de groene variant van 100 km/u).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 17:40:09 ]
pi_187902973
Waarom zou je op zo'n smalle weg niet gewoon doorgetrokken strepen hanteren?
pi_187902989
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:40 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zou je op zo'n smalle weg niet gewoon doorgetrokken strepen hanteren?
Omdat drukke weg en tractoren en zo. Om maar iets te noemen.

Waarom wel, trouwens?
pi_187903015
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat drukke weg en tractoren en zo. Om maar iets te noemen.

Waarom wel, trouwens?
Vanwege dit:
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/
pi_187903041
quote:
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de wegmarkering hier iets mee te maken heeft?

En hoe kom je tot de conclusie dat een doorgetrokken streep zoiets zou voorkomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 17:46:48 ]
pi_187903046
Of weet jij de onbekende oorzaak al, hm?
pi_187903094
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:47 schreef zarGon het volgende:
Of weet jij de onbekende oorzaak al, hm?
Volgens de politie lijkt het er vooralsnog op dat één van de betrokken voertuigen door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht is gekomen en daar met twee tegemoetkomende auto’s in botsing kwam.
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/

Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:55:06 #19
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187903110
quote:
Weg ziet er op dit filmpje best overzichtelijk eruit.

Heb zelf juist een pis hekel aan wegen waar ze doorgetrokken strepen hebben getekend waar onderbroken strepen ook hadden gekunt. Niets zo irritant als dat als je achter traag verkeer zit (trekker/vrachtwagen).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:56:20 #20
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187903126
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens de politie lijkt het er vooralsnog op dat één van de betrokken voertuigen door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht is gekomen en daar met twee tegemoetkomende auto’s in botsing kwam.
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/

Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
Of onwel geworden.

Of in slaap gevallen.

Of smartphone.

Of...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187903251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef Loekie1 het volgende:
Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
Goeie aanname van je weer :')

Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
pi_187903660
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Goeie aanname van je weer :')

Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
En moet je dan de binnenste of de buitenste lijn nemen? Jij wilt corrigeren met de buitenste, de auto naast je denkt dat je bij de binnenste blijft. Er ontstaat een zwieper van de auto rechts naast je, waardoor jij ook een zwieper maakt en niet meer op tijd voorbij de auto komt. Oftewel: verwarring op een al te smalle weg.
We weten niet wat de oorzaak was, maar het is nooit verkeerd om over verkeerssituaties te praten vind ik.
Vreselijk ongeluk, sterkte aan de nabestaanden.
pi_187903713
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens de politie lijkt het er vooralsnog op dat één van de betrokken voertuigen door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht is gekomen en daar met twee tegemoetkomende auto’s in botsing kwam.
https://www.gelderlander.(...)-in-handel~afb6ed9b/

Omslachtig taalgebruik voor 'verkeerde inhaalactie'.
:').
pi_187903752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En moet je dan de binnenste of de buitenste lijn nemen? Jij wilt corrigeren met de buitenste, de auto naast je denkt dat je bij de binnenste blijft. Er ontstaat een zwieper van de auto rechts naast je, waardoor jij ook een zwieper maakt en niet meer op tijd voorbij de auto komt. Oftewel: verwarring op een al te smalle weg.

wat :')

Wat zit je nou voor allerlei poep te verzinnen joh.

Heb jij een rijbewijs?
pi_187903768
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En moet je dan de binnenste of de buitenste lijn nemen? Jij wilt corrigeren met de buitenste, de auto naast je denkt dat je bij de binnenste blijft. Er ontstaat een zwieper van de auto rechts naast je, waardoor jij ook een zwieper maakt en niet meer op tijd voorbij de auto komt. Oftewel: verwarring op een al te smalle weg.
We weten niet wat de oorzaak was, maar het is nooit verkeerd om over verkeerssituaties te praten vind ik.
Vreselijk ongeluk, sterkte aan de nabestaanden.
Niet te moeilijk denken.
Bij een dubbele onderbroken streep MAG je inhalen maar dat betekent niet dat het ook altijd KAN.
Veel te dure inschattingsfout in dit geval wat mij betreft.
pi_187903795
politieob twitterde op zaterdag 13-07-2019 om 10:05:04 De eerste tegenligger werd in de flank geraakt en sloeg over kop. Beide inzittenden raakten gewond en zijn ter controle naar een ziekenhuis vervoerd. Met de tweede tegenligger volgde een frontale aanrijding, waarbij drie personen om t leven kwamen. reageer retweet
pi_187904866
Ik hoop dat deze TS zich nooit als chauffeur in een auto begeeft.

Vanaf internet al een gevaar op de weg.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 20:15:58 ]
  zaterdag 13 juli 2019 @ 20:37:17 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187905266
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Goeie aanname van je weer :')

Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
Nee, die tussenruimte is om ruimte te bieden voor elkaar tegemoetkomend landbouwverkeer wat vaak een beetje breder is als 2.50m. Wegbreedte daar is denk ik minstens 7,50m., genoeg ruimte voor 3 auto's om naast elkaar te rijden. als de een personenauto daar een tegenligger raakt, zal hij ietsje meer buiten zijn vak als 'ow, ehh oeps' :) Een auto is ergens rond de 1.90 breed, dan blijft er nog ruim 3,50 meter over om te 'oepsen', beetje veel, niet?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 13 juli 2019 @ 21:31:52 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187906053
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de wegmarkering hier iets mee te maken heeft?

En hoe kom je tot de conclusie dat een doorgetrokken streep zoiets zou voorkomen?
Het is Loekie.

Die trekt haar eigen conclusies en haar conclusies kloppen altijd.
pi_187906619
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, die tussenruimte is om ruimte te bieden voor elkaar tegemoetkomend landbouwverkeer wat vaak een beetje breder is als 2.50m. Wegbreedte daar is denk ik minstens 7,50m., genoeg ruimte voor 3 auto's om naast elkaar te rijden. als de een personenauto daar een tegenligger raakt, zal hij ietsje meer buiten zijn vak als 'ow, ehh oeps' :) Een auto is ergens rond de 1.90 breed, dan blijft er nog ruim 3,50 meter over om te 'oepsen', beetje veel, niet?
Ben ik niet met je eens. Dit soort wegen zijn het dodelijkst type wegen en een belangrijke oorzaak is dat mensen op de verkeerde weghelft komen. Hoe meer marge/ruimte je daar tussen kunt creëeren, hoe veiliger het is.
Ook op wegen waar geen landbouwverkeer is toegestaan wordt dit toegepast (inclusief ribbels).
pi_187906737
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef Piles het volgende:

Die tussenruimte is juist bedoeld om een mogelijkheid tot correctie te geven, als je per ongeluk een beetje buiten de rijstrook komt.
Een extra streep maakt een weg fysiek geen milimeter breder. De beperkte breedte van de rijstroken maakt juist dat, zeker bredere voertuigen, onnodig vaak stuurcorrecties moeten doen wat het juist gevaarlijker maakt.
Miata is always the answer
pi_187906894
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Dit soort wegen zijn het dodelijkst type wegen en een belangrijke oorzaak is dat mensen op de verkeerde weghelft komen. Hoe meer marge/ruimte je daar tussen kunt creëeren, hoe veiliger het is.
Ook op wegen waar geen landbouwverkeer is toegestaan wordt dit toegepast (inclusief ribbels).
Het wordt optisch nog smaller gemaakt dan het al is, wat juist eerder een verstoring van het wegbeeld opgeleverd. Elders in Europa wordt het nooit op deze manier toegepast en niet zonder reden. Frontale aanrijdingen voorkom je niet met wat extra verf.
Miata is always the answer
pi_187910365
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:20 schreef j669 het volgende:

[..]

Een extra streep maakt een weg fysiek geen milimeter breder. De beperkte breedte van de rijstroken maakt juist dat, zeker bredere voertuigen, onnodig vaak stuurcorrecties moeten doen wat het juist gevaarlijker maakt.
Dit. Ze hebben de strepen ook nog eens abnormaal ver uit elkaar gezet, waardoor automobilisten de indruk kunnen krijgen dat er een verhoging tussen zit en aarzelen met terugsturen.
pi_187910379
Op een weg met dubbele streep kun je met wat duwen er nog wel tussendoor.
  zondag 14 juli 2019 @ 03:11:54 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187910462
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Dit soort wegen zijn het dodelijkst type wegen en een belangrijke oorzaak is dat mensen op de verkeerde weghelft komen. Hoe meer marge/ruimte je daar tussen kunt creëeren, hoe veiliger het is.
Ook op wegen waar geen landbouwverkeer is toegestaan wordt dit toegepast (inclusief ribbels).
Als ze niet willen dat we daar overheen gaan, moeten ze er een muur neerzetten. Of een barrier, of een vangrail, iets fysieks, geen streepie verf.

Binnendoorroute vanaf de A15 nar de A73 (weet het wegnummer effe niet, afrit 34 vanaf de A15). heeft van die broodjes liggen in de lengte van 20 cm hoog; daar ga je heus niet inhalen :+

Het irritante is wel dat je het 2e deel van die weg 100 mag, maar er zit natuurlijk altijd wel ergens een vrachtwaggel in het rijtje, en door het geklootkam van iedereen, rijd je 10 auto's daarachter in de praktijk meestal 70 ofzo. En dat geldt ook voor opa in zijn Alto; dan heb je polonaise.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187910480
Ik ben opa in een Mazda en altijd het eerste weg bij stoplicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 03:15:17 ]
pi_187912328
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:28 schreef j669 het volgende:

[..]

Het wordt optisch nog smaller gemaakt dan het al is, wat juist eerder een verstoring van het wegbeeld opgeleverd. Elders in Europa wordt het nooit op deze manier toegepast en niet zonder reden. Frontale aanrijdingen voorkom je niet met wat extra verf.
Hoe weet jij dat het elders nooit wordt toegepast 'niet zonder reden'?

Heb je het aantal verkeersdoden van die landen elders al eens vergeleken met Nederland? En dan liefst specifiek voor tweebaans wegen buiten de bebouwde kom.

Bij herhaling wordt in dit topic één ongeluk met 3 doden als drogredenering gebruikt dat de belijning niet veilig zou zijn. Verkeersdeskundigen denken daar toch echt anders over, onder andere op basis van de analyse van vele ongevalslocaties en nog veel meer verkeersgegevens.

Uit al dat onderzoek volgen enkele feiten, waaronder dat op de optisch smallere wegen met dubbele middenstreep (al dan niet onderbroken) gemiddeld iets minder snel gereden wordt en er minder wordt ingehaald.

Ook de conclusie dat in dit geval de veroorzakende automobilist er voor gekozen heeft om in te halen 'omdat deze op de verkeerde weghelft terecht is gekomen', is een conclusie die veel te kort door de bocht is. Andere redenen dan een bewuste actie waardoor mensen op de verkeerde weghelft komen zijn:
- Vermoeidheid.
- Afleiding. Waaronder telefoongebruik, maar bijvoorbeeld ook bedienen van de radio, flesje drinken pakken en open maken etc
- Onwelwording
- Schrikreactie van iets anders (bijvoorbeeld een plotseling overstekend dier)
- Technische mankement aan de auto (bijvoorbeeld een klapband).

Wanneer het hier zou gaan om een desastreus afgelopen inhaalactie, dan is de politie hier waarschijnlijk vrij snel uit. Immers zou er dan in elk geval nog een vierde voertuig aanwezig geweest zijn, waarvan de bestuurder waarschijnlijk wel in staat is om belangrijke verklaringen af te leggen. Iets wat overigens ook de lichtgewonden kunnen.
  zondag 14 juli 2019 @ 10:46:11 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_187912428
Als je een auto van de weg kan duwen en daarna nog genoeg snelheid hebt om de inzittenden van de volgende auto te doden, dan denk ik niet dat het om een gewone inhaalactie gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187921276
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 10:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het elders nooit wordt toegepast 'niet zonder reden'?
Noem mij eens een land waar het op dezelfde manier wordt toegepast. Enkel buiten Europa heb je enkele landen die wel een dubbele asmarkering toepassen, maar dan wel zonder die belachelijke tussenafstand en bij rijstroken die ook daadwerkelijk breed genoeg zijn. In Nederland zijn de rijstroken buiten bebouwde kom 2.75 breed. Dat wil zeggen dat een reguliere vrachtwagen of bus van 2.55 slechts 10 centimeter aan beide kanten over heeft...

quote:
Heb je het aantal verkeersdoden van die landen elders al eens vergeleken met Nederland? En dan liefst specifiek voor tweebaans wegen buiten de bebouwde kom.
Het is aantal verkeersdoden in Nederland is in zijn algemeen bijzonder laag, maar hoe wil je het verband aantonen tussen verkeersdoden en dergelijke markeringen? In ieder land zijn enkelbaanswegen buiten de bebouwde kom relatief het onveiligst, daar doet een streep meer of minder op de weg niets aan af.

quote:
Bij herhaling wordt in dit topic één ongeluk met 3 doden als drogredenering gebruikt dat de belijning niet veilig zou zijn. Verkeersdeskundigen denken daar toch echt anders over, onder andere op basis van de analyse van vele ongevalslocaties en nog veel meer verkeersgegevens.

Uit al dat onderzoek volgen enkele feiten, waaronder dat op de optisch smallere wegen met dubbele middenstreep (al dan niet onderbroken) gemiddeld iets minder snel gereden wordt en er minder wordt ingehaald.
Verkeerskundigen denken vaak te veel in hokjes, dat is ook de reden waarom EHK jaren geleden ooit is verzonnen. Snelheid dwing je niet af met een paar lijntjes en als al zou blijken dat een substantieel deel van het verkeer te hard rijdt, betekent dat vaak ook dat de snelheidslimiet te laag is voor het wegbeeld. Een groter probleem op dit soort wegen is de toenemende drukte en het gebrek aan vaardigheden en ervaring om een inhaalactie goed in te kunnen schatten.

Overigens ging de discussie bij dit ongeval dacht ik vooral om het feit dat de markering onderbroken was, wat volgens sommigen zou suggereren dat je er veilig zou kunnen inhalen. Dat is natuurlijk onzin, want die verantwoordelijkheid ligt altijd bij de bestuurder zelf en niet bij de wegbeheerder.
Miata is always the answer
pi_187939338
Precies... een streep doet mij niets. In de meeste gevallen snap ik de doorgetrokken strepen, maar er zijn zat situaties waar dat juist overzichtelijke en goede plekken zijn om in te halen. Sommige doorgetrokken strepen zijn ook compleet nutteloos (zie bijvoorbeeld de IJ-tunnel).
Facts don't care about your feelings
pi_187940639
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies... een streep doet mij niets. In de meeste gevallen snap ik de doorgetrokken strepen, maar er zijn zat situaties waar dat juist overzichtelijke en goede plekken zijn om in te halen. Sommige doorgetrokken strepen zijn ook compleet nutteloos (zie bijvoorbeeld de IJ-tunnel).
Het gaat hier om onderbroken strepen. Onderbroken strepen wil zeggen dat ze niet doorgetrokken zijn.
pi_187942014
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 20:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat hier om onderbroken strepen. Onderbroken strepen wil zeggen dat ze niet doorgetrokken zijn.
Ja alle strepen zouden onderbroken moeten zijn.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')