abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187899526
Ik twijfel erg tussen deze twee studies. Ze lijken me beide erg interessant. Echter twijfel ik welke accenten ik meer wil binnen een fiscale studie; economische- of brede juridischeaccenten.
Ook hoor ik veel afschrikkende verhalen over de wiskunde in het 1e jaar van fiscale economie. Ik ben niet persé slecht in wiskunde(sta een ruime 7), maar ik heb wel wiskunde A. Zodoende blijf ik twijfelen. Wat zou ik opgelucht zijn als ik de knoop doorhak.

[ Bericht 0% gewijzigd door KerkradeAwaydays op 13-07-2019 15:19:33 ]
  zaterdag 13 juli 2019 @ 14:28:46 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_187899682
Het zijn twee hele verschillende studies in ieder geval. Fiscale economie is echt veel en pittige wiskunde. Zeker als je wiskunde a gehad hebt. Ga dat alleen doen als je wiskunde leuk vindt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_187900506
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:28 schreef Faux. het volgende:
Het zijn twee hele verschillende studies in ieder geval. Fiscale economie is echt veel en pittige wiskunde. Zeker als je wiskunde a gehad hebt. Ga dat alleen doen als je wiskunde leuk vindt.
De wiskunde blijft volgens mij wel slechts beperkt tot het 1e jaar van de bachelor. Daarna dacht ik dat er weinig wiskundige vakken meer voorkwamen bij fiscale economie. Welke opleiding doe jij Faux?
  zaterdag 13 juli 2019 @ 15:59:38 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_187901238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:24 schreef KerkradeAwaydays het volgende:

[..]

De wiskunde blijft volgens mij wel slechts beperkt tot het 1e jaar van de bachelor. Daarna dacht ik dat er weinig wiskundige vakken meer voorkwamen bij fiscale economie. Welke opleiding doe jij Faux?
Ik heb een jaar economie gedaan, wat bijna alle vakken hetzelfde heeft als fiscale economie. Maak je klaar voor extreem veel wiskunde. Je moet echt zeker weten van jezelf dat je dat leuk vindt en dat je dat kan.
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_187915376
Fiscale economie is echt veel wiskunde en heel hard werken als je wiA hebt en daar enkel een 7 voor staat.

beter gewoon rechtsgeleerdheid gaan doen en dan in je tweede jaar kijken of je fiscaal interessant vindt. Aan welke uni ga je studeren?
pi_187920044
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 14:10 schreef wielrennerdt het volgende:
Fiscale economie is echt veel wiskunde en heel hard werken als je wiA hebt en daar enkel een 7 voor staat.

beter gewoon rechtsgeleerdheid gaan doen en dan in je tweede jaar kijken of je fiscaal interessant vindt. Aan welke uni ga je studeren?
Nou ja, ik sta een 7.4 gemiddeld, maar ik begrijp wat je bedoeld. Desondanks zou ik later graag als belastinginspecteur of belastingadviseur werkzaam willen zijn. Zodoende dacht ik dat ik beter gewoon met fiscaal recht als bachelor kon starten, immers het 1e jaar is van rechtsgeleerdheid en fiscaal recht gelijk in Maastricht.
pi_187920072
Toch blijft Fiscale Economie me ook aanspreken. Maar ja, wat is wijzer.
pi_187920646
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:14 schreef KerkradeAwaydays het volgende:
Toch blijft Fiscale Economie me ook aanspreken. Maar ja, wat is wijzer.
fiscaal recht. gaat je echt veel minder moeite kosten waarschijnlijk en levert je dezelfde baan op. Desnoods volg je wat economievakken naast fiscaal recht.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 17:38:56 ]
pi_187921756
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:38 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

fiscaal recht. gaat je echt veel minder moeite kosten waarschijnlijk en levert je dezelfde baan op. Desnoods volg je wat economievakken naast fiscaal recht.
Hm, misschien wel inderdaad. Wat studeer jij wielrennerdt?
  zondag 14 juli 2019 @ 18:43:11 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_187921836
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:14 schreef KerkradeAwaydays het volgende:

[..]

Nou ja, ik sta een 7.4 gemiddeld, maar ik begrijp wat je bedoeld. Desondanks zou ik later graag als belastinginspecteur of belastingadviseur werkzaam willen zijn. Zodoende dacht ik dat ik beter gewoon met fiscaal recht als bachelor kon starten, immers het 1e jaar is van rechtsgeleerdheid en fiscaal recht gelijk in Maastricht.
Dan moet je fiscaal recht doen. Fiscale economie is veel meer op macro-niveau.
pi_187923343
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:40 schreef KerkradeAwaydays het volgende:

[..]

Hm, misschien wel inderdaad. Wat studeer jij wielrennerdt?
Doe iets juridisch.
pi_188011260
Ik heb fiscaal recht gedaan en had ook wiskunde A. Nooit problemen gehad. Het is in de basis een juridische opleiding dus echt veel rekenwerk is niet nodig. Ben inmiddels werkzaam in het vakgebied en zou niet weten wat je aan wiskunde zou moeten hebben. Het hebben van economisch inzicht is dan wel weer handig. Ik stond zelf slecht voor het vak op school, maar veel ligt ook aan de manier van uitleggen.

Fiscale economie is meer rekenwerk. Met beiden kun je overigens een prima belastingadviseur worden of bij de overheid werken. Een baan heb je in elk geval snel gevonden en de voorwaarden zijn goed. Ik zou wel aanraden een bachelor en master te doen mocht je voor fiscaal recht kiezen. Dan heb je toch een betere basis dan met een bachelor Rechten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')