abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:01:03 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188227832
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Even strijken en ze zijn weer waterdicht, toch?
Ik zou de Ikea slab niet strijken, tenzij je van plan bent om een nieuw strijkijzer en slab aan te schaffen. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188227838
Broek gewoon uit bij het avondeten.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Even strijken en ze zijn weer waterdicht, toch?
Die van de zeeman zijn daar te dun voor en dat hele waterdichte laagje verdwijnt gewoon, daar valt niets meer aan te doen. Bij het schortje van de ikea lukt misschien wel maar die is bij mij nog prima.
Silly Billyz bevallen hier ook goed, fleece voorop waardoor vochtige dingen niet naar beneden druipen.
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:01:29 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_188227841
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Even strijken en ze zijn weer waterdicht, toch?
Dat waren die oude :P
disclaimer
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:02:15 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_188227854
Wat overigens ook prima helpt, zeker met deze temperaturen, is ze gewoon in hun luier laten eten ^O^
disclaimer
pi_188227888
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Wat overigens ook prima helpt, zeker met deze temperaturen, is ze gewoon in hun luier laten eten ^O^
Vorige week prima inderdaad, maar 't is nu best fris :P
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:07:48 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_188227932
tsja, ik heb het gewoon opgegeven. Ze worden smerig, ik was, prima. Op die leeftijd moet je jezelf niet teveel illusies maken qua schoon blijven :')
disclaimer
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:08:59 #158
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_188227946
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:57 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Ah, dan gebruiken we de Kladdig niet bij vlekgevoelig voedsel. Hydrofiel op schoot is een goeie, stom dat ik daar niet aan had gedacht. ^O^
Wij ook pas na een jaar hoor _O-

Komt die grote stapel doeken nog eens van pas :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:10:03 #159
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188227960
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat waren die oude :P
Aha. Ik heb ze nog -ergens- uit 2012 :+

Ik vergeet ze altijd om te doen dus ik ben ook team 'even googlen hoe ik deze vlek er nou weer uit ga krijgen '
pi_188228049
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij ook pas na een jaar hoor _O-

Komt die grote stapel doeken nog eens van pas :+
Wij gebruiken hydrofielen als slab, en dat werkt echt perfect. Alleen even mouwen opstropen, maar dat is de laatste tijd niet relevant...
pi_188228074
Ik gebruik dezelfde kladdig nu een tweede ronde en juist bij zaken als pastasaus, nog nooit gehad dat ie doorlekte. :?
pi_188228088
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij ook pas na een jaar hoor _O-

Komt die grote stapel doeken nog eens van pas :+
Haha, ik heb laatst nog zitten denken om die stapel hydrofielen maar weg te doen. Sinds dat L. een maand of 4 was ofzo niet meer gebruikt :'). Maar ze gaan in een keukenla, kijken of ze toch nog van pas komen.
pi_188228238
L is bijna 3 en we gebruiken ze nog steeds :+ vind ik nog steeds makkelijker afdrogen (de xl-versie) dan een handdoek. Ook als zakdoek voor L gebruiken we ze. Oké, die 300 doeken die we hadden is overdreven en niet meer nodig, maar de xl stapel is regelmatig op.

Bij de zeeman zag ik ook helemaal plastic slabben met mouwen, ik weet niet of je die bedoelde? Ik kan mij niet voorstellen dat die doorlekken namelijk. Verder gebruikten wij Silly Billyz, tweedehands van een collega gekregen en werken nog steeds goed.
pi_188228241
Ik heb zowel de IKEA (oude rood/blauwe als 'nieuwe' witte met spikkels), schortjes van Silly Billyz, schortjes van Jollein en een verzameling Ali.

Mijn ervaring: De witte met spikkels van IKEA vallen klein (qua armlengte en de mouwen snijden in de pols dan) en worden snel écht vies. Die van ons zitten onder de vlekken die er niet meer uit gaan, het lijken wel schimmelspikkels. Daarnaast plakt het klittenband al snel niet zo goed meer. De oude blauw/rode hebben ook slecht klittenband maar niet de vlekken die de nieuwe wel hebben.

Silly Billyz vind ik erg fijn, maar zijn ook heel erg duur, zeker voor een slab. Daarentegen zijn dat wel de slabben die mee gaan als we op vakantie gaan omdat je ze makkelijk uitspoelt en er dan makkelijk twee weken mee doet.

Ali is heel wisselend, maar degene met klittenband sluiten slecht, en degene met touwtjes sluiten vaak amper om de nek, waardoor er alsnog een grote opening over blijft, juist op de plek die je niet wilt hebben. De geheel fleece slabben bevallen het best, maar ook die moet je onhandig knopen bovenin.

Jollein heb ik op de negenmaandenbeurs ergens uit een afprijsbak geplukt. Dit is stof aan de voorkant en plastic onderop, met touwtje. Deze sluiten erg goed, houden goed alles tegen én waren toen ook nog eens een stuk goedkoper dan de IKEA slabben. Zo goedkoop zelfs dat ik er maar twee gekocht heb als uitprobeersel, waarbij ik achteraf liever geen 2 silly billyz had gehaald maar voor dat geld 6 jolleins.

Linkje: https://www.babyhuiscasit(...)hracite-jollein.html
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188228287
Ik ben nu pas gaan Googlen op de silly Billyz, wat een prijzen idd. Maar wel fijne dingen, nog steeds. Wij gebruiken 'm al 3 jaar en mijn collega ook al een tijd en nog steeds zijn ze mooi en schoon.
pi_188231392
Silly Billyz zijn niet goedkoop maar de bibetta schortjes zijn nog duurder.
jollein ziet er uit als een goedkoper alternatief, mochten we nog eens extra schortjes nodig hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:33 schreef Nazil het volgende:
Bij de zeeman zag ik ook helemaal plastic slabben met mouwen, ik weet niet of je die bedoelde? Ik kan mij niet voorstellen dat die doorlekken namelijk
misschien dat de nieuwe beter zijn maar die van een half jaartje geleden is na een paar keer wassen zo lek als een mandje. het plastic laagje aan de achterkant laat gewoon los.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:34 schreef FlyingFish het volgende:
De witte met spikkels van IKEA vallen klein (qua armlengte en de mouwen snijden in de pols dan) en worden snel écht vies. Die van ons zitten onder de vlekken die er niet meer uit gaan, het lijken wel schimmelspikkels. Daarnaast plakt het klittenband al snel niet zo goed meer.
owja dat heb ik ook en L trok het klittenband makkelijk los. ik heb er een drukknoop door het klittenband heen gemept.
Dat ze klein vallen vond ik in het begin wel een voordeel, deze schortjes zitten met 6maand al redelijk goed.
pi_188232462
Mijn zoontje gaat nu richting maat 98 en bij hem wordt de ikea spikkelunit nu erg strak en kort :Y. Hier zitten er inderdaad ook vlekken in die er niet meer uitgaan. En dan zetten wij ze nog wel elke keer na gebruik in een Sopje om meteen uit te spoelen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188232533
Het meest opmerkelijke aan deze hele discussie vind ik eigenlijk nog dat jullie kinderen dus blijkbaar hun slab gewoon om houden. :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 11:15:00 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188232553
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het meest opmerkelijke aan deze hele discussie vind ik eigenlijk nog dat jullie kinderen dus blijkbaar hun slab gewoon om houden. :o.
😂 mijn oudste twee ook eigenlijk wel, altijd gedaan ook. Jongste heeft volgens mij het temperament voor alledrie samen en die krijgt alles af :')
  donderdag 1 augustus 2019 @ 11:32:28 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188232734
Mijnen wijst vaak naar de slab als ik het vergeet, die is van de rituelen oO< . Maar nu er steeds minder van de lepel valt geloof ik het eigenlijk wel. Hij smeert meestal zijn handen af aan zijn broek en die hydrofiel laat hij niet liggen. Dus ik was de kleren wel gewoon wat vaker.

Mijn conclusie van 1,5 jaar slabgebruik: het is allemaal net niks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188232926
Hier zowel de ikea-slabbetjes als aantal schorts via Ali. Er zit inderdaad wel verschil in. De schorts heb ik ook gekocht voor bijvoorbeeld knutselen. Aansluiten op de nek verschilt per variant, soms is het de moeite waard om een slab onder het schort te doen!

Bij zelf eten (en lange mouwen) gebruiken we vaak een schort. Knoeien bij voeren begint hier inmiddesl al een beetje mee te vallen, soms vergeet ik zelfs een slab aan te doen! De slabbetjes met opvangbak zijn wel prettig bij laten vallen, dan valt daarin ipv op schoot.
pi_188232981
Ik ben echt gestopt met lange mouwen slabjes. Gebruik een gewone, die van een soort soepel plastic is en daar haal ik daarna gewoon een doekje overheen. En verder veel wassen :+
pi_188233290
Die sillybillies van fleece vond ik ondingen. Fleece stoot vocht af dus alles gleed zo whoeps hun schoot in. Echt de domste uitvinding ooit :D

Wij hadden die witte ikeadingen en schoven de stoel dusdanig ver aan dat er weinig tussen kon vallen. Verder vond ik badstoffen slabbetjes fijn, daar bleef saus enzo redelijk op zitten, al is het niet waterdicht natuurlijk. En mouwen opstropen onder de slab helft ook tegen oranje mouwen (ook bij verven ;))
pi_188243353
Eens met @Roomsnoes qua badstof. Ik gebruik al maanden alleen nog maar de badstoffen slabben van de Wibra (zitten ook stevig dicht met twee drukknoopjes per slab), nemen aardig wat vocht op, er druipt niets vanaf en ik ben fan O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188243393
Die van de wibra zijn niet meer te krijgen, tegenwoordig verkopen ze daar alleen maar die je zo over het hoofd moet trekken. Die oude zijn idd heel fijn, hebben we ook een stapel van.
pi_188243470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:55 schreef Nazil het volgende:
Die van de wibra zijn niet meer te krijgen, tegenwoordig verkopen ze daar alleen maar die je zo over het hoofd moet trekken. Die oude zijn idd heel fijn, hebben we ook een stapel van.
Oh, ik weet wel welke jij bedoelt en die liggen er ook, maar ik kocht toevallig vorige week nog twee setjes met drukknopen voor bij de oma's! Hmm. Zou balen zijn als het de laatste batch is -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_188243793
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, ik weet wel welke jij bedoelt en die liggen er ook, maar ik kocht toevallig vorige week nog twee setjes met drukknopen voor bij de oma's! Hmm. Zou balen zijn als het de laatste batch is -O-
Ik heb ze hier al wel een jaar niet gezien, dus hopelijk zijn ze dan terug!
pi_188243891
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het meest opmerkelijke aan deze hele discussie vind ik eigenlijk nog dat jullie kinderen dus blijkbaar hun slab gewoon om houden. :o.
Dit dus. Na een tijdje ben ik het niet eens meer gaan proberen bij U.
Vies shirt? Dan trekken we gewoon een nieuwe aan. ;)
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 22:32:40 #179
74056 crew  ToT
pi_188244209
Mini-ToT heeft zijn slabbetje steeds minder vaak om, maar hij maakt er geen probleem meer van als we het bij hem om doen. :)
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:36:02 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188244284
Nu ik zie dat het nog steeds over de slabben gaat wil ik deze nog even promoten. Kost geen deuk, afspoelbaar onder de kraan en snel weer droog, en sneller om dan die slabben met armpjes (die stuiten hier daarom soms op protest en worden niet gebruikt). Kind vist zelf geknoeid eten weer op uit het bakje :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:33:21 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188319926
Ollie klimt telkens uit de tripptrapp, het is levensgevaarlijk :'). Ik hoef me maar een tel om te draaien of hij staat alweer bijna rechtop in die stoel. Voetenplank omlaag heeft geen zin, ik heb inmiddels gezien dat hij die niet nodig heeft. Hij zet zn voet gewoon op de zitplank af. Wat is de handigste oplossing? Moet ik een tuigje aanschaffen (a 40 euro zag ik ;( ) of werkt dat ook niet optimaal?
pi_188319978
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ollie klimt telkens uit de tripptrapp, het is levensgevaarlijk :'). Ik hoef me maar een tel om te draaien of hij staat alweer bijna rechtop in die stoel. Voetenplank omlaag heeft geen zin, ik heb inmiddels gezien dat hij die niet nodig heeft. Hij zet zn voet gewoon op de zitplank af. Wat is de handigste oplossing? Moet ik een tuigje aanschaffen (a 40 euro zag ik ;( ) of werkt dat ook niet optimaal?
Tuigje :Y
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188320123
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ollie klimt telkens uit de tripptrapp, het is levensgevaarlijk :'). Ik hoef me maar een tel om te draaien of hij staat alweer bijna rechtop in die stoel. Voetenplank omlaag heeft geen zin, ik heb inmiddels gezien dat hij die niet nodig heeft. Hij zet zn voet gewoon op de zitplank af. Wat is de handigste oplossing? Moet ik een tuigje aanschaffen (a 40 euro zag ik ;( ) of werkt dat ook niet optimaal?
Tuigje, maar dat hoeft niet die van Stokke zelf te zijn. Wij hebben een tuigje van ¤5,95 van Prenatal, werkt prima!

Oei, inmiddels ¤2,- duurder maar deze is het:
https://www.prenatal.nl/s(...)7EAQYASABEgLgYPD_BwE
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:41:25 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188320160
Oh dat is wel een goeie :D thanks!
pi_188321736
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ollie klimt telkens uit de tripptrapp, het is levensgevaarlijk :'). Ik hoef me maar een tel om te draaien of hij staat alweer bijna rechtop in die stoel. Voetenplank omlaag heeft geen zin, ik heb inmiddels gezien dat hij die niet nodig heeft. Hij zet zn voet gewoon op de zitplank af. Wat is de handigste oplossing? Moet ik een tuigje aanschaffen (a 40 euro zag ik ;( ) of werkt dat ook niet optimaal?
Deze fase hebben wij ook gehad rond die leeftijd. Heb ook getwijfeld over een tuigje, maar niet gedaan.
Ik kon haar dan ook niet meer uit het oog verliezen. Onze aanpak was steeds haar vastpakken en zeggen dat ze weer moest gaan zitten omdat ze anders zou vallen. Dat we haar dan uit de stoel zouden halen omdat we niet willen dat ze valt. Consequent dan ook gedaan, waarna een huilend kind aan de stoel ging hangen. Wil je weer in de stoel? Prima hoor als je lekker gaat zitten.
Achteraf was deze fase redelijk vlot voorbij en kon ik haar weer even uit het oog verliezen (snel iets in de keuken pakken.
Sporadisch staat ze nog wel eens op, we reageren nog steeds hetzelfde.

Hilarisch is dat de antilop die buiten staat wel een tuigje heeft en die klikt ze zelf sinds ze anderhalf is consequent dicht als we haar in de stoel zetten, terwijl ze van ons helemaal niet vast hoeft. :')
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:01:02 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188322138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:44 schreef Nolita het volgende:

[..]

Deze fase hebben wij ook gehad rond die leeftijd. Heb ook getwijfeld over een tuigje, maar niet gedaan.
Ik kon haar dan ook niet meer uit het oog verliezen. Onze aanpak was steeds haar vastpakken en zeggen dat ze weer moest gaan zitten omdat ze anders zou vallen. Dat we haar dan uit de stoel zouden halen omdat we niet willen dat ze valt. Consequent dan ook gedaan, waarna een huilend kind aan de stoel ging hangen. Wil je weer in de stoel? Prima hoor als je lekker gaat zitten.
Achteraf was deze fase redelijk vlot voorbij en kon ik haar weer even uit het oog verliezen (snel iets in de keuken pakken.
Sporadisch staat ze nog wel eens op, we reageren nog steeds hetzelfde.

Hilarisch is dat de antilop die buiten staat wel een tuigje heeft en die klikt ze zelf sinds ze anderhalf is consequent dicht als we haar in de stoel zetten, terwijl ze van ons helemaal niet vast hoeft. :')
Is dat echt dezelfde leeftijd dan? Ollie is 11,5 maand, die kan ik dat nog niet uitleggen 😅 verder dan 'waar is de poes' komt het nog niet.

Ik heb het tuigje besteld, ik denk dat dit voor hem wel de oplossing is. Hij is ook zo sterk en vlot, hij valt anders nog een keer binnen een tel head first uit de stoel oO<
pi_188322260
Ja, N deed dat ook op die leeftijd inderdaad. Wat ze er toen van snapte weet ik niet maar we vonden haar veiligheid voorop staan en hebben daarbij dus wel bovenstaande benoemd. Wellicht met minder woorden, dat weet ik niet meer.
pi_188368393
Even terugkomend op de slabbetjesdiscussie: de Bibetta's zijn echt top! Ik laat L. gerust aanrommelen met z'n eten en bekertje met water, en hij komt er helemaal schoon onder vandaan (iets ouder dan 11 maanden, dus eindigt altijd in een hot mess). Vind ze wel erg dik en warm, dus voor op vakantie dit najaar heb ik BUSSIG slabbetjes van Ikea meegenomen. Zal tegen die tijd wel even laten hoe die bevallen. Dank iig voor alle suggesties :)
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:27:41 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188368787
Nu we het over goede producten hebben: wat zijn nou echte aanraders qua slaapzak? Ik had altijd HEMA en soms prenatal, helemaal prima, maar ik zou ook wel eens een echt mooie en goede slaapzak willen. Puckababy valt af, ik vind die synthetische binnenkant echt afschuwelijk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188368935
Prenatal hydrofiele slaapzakken. En de jersey uitvoering slaapzakken van Ergopouch. Duur, maar wel heel fijn. Die zijn volgens mij alleen zonder mouwen, maar dat vind ik juist fijn, met mouwen is zo'n Michelinmannetje-effect :r

En hier ook team Bibetta ^O^
pi_188371535
Lodger slaapzakken O+
pi_188371609
Zelf nooit geprobeerd, maar ik heb een handjevol vriendinnen die ook zweren bij Lodger slaapzakken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:20:33 #193
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188371663
Ik heb nu een newborn en hydrofiel slaapzakje van Lodger dus ik ga zeker de wintervariant proberen van Lodger! ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188371701
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 03:57 schreef Aure het volgende:
Lodger slaapzakken O+
Dit. Zoon heeft een Lodger hydrofiel slaapzakje, geweldig spul. Sowieso Lodger spullen.
pi_188371794
Hier nog een Lodger fan :s)
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:08:33 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188372048
Wat is er zo bijzonder aan dan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188372073
Hele fijne stoffen gebruiken ze. Hoewel ik niet precies weet hoe de winter slaapzak is hoor. Maar de hydrofiele slaapzak is zo heerlijk zacht, daar zou ik ook wel een laken (voor mezelf :+ ) van willen hebben. Ik heb geen enkele andere hydrofiele stof in huis die zo zacht aanvoelt als die van Lodger.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:15:19 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188372091
Ik heb zelf hydrofielstof gekocht en er een slaapzak van gemaakt, dat is ook van die superzachte kwaliteit!

Die lakenslaapzakken van de hema voelen in de winkel als karton. Ik neem aan dat dat zachter wordt met wassen maar vond t geen aanbeveling.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:44:17 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188376129
Ik vind m'n bambino zomerslaapzak heerlijk. Hebben ze een keer in de zoveel tijd bij de kruidvat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 19:58:37 #200
269689 crew  Viv
pi_188448230
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om aan een echt fietsje (dus met 2 wielen en trappers) te beginnen?

Geen babyvraag, wel voor dummies en naar aanleiding van het babytopic. :)
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:59:24 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188448252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om aan een echt fietsje (dus met 2 wielen en trappers) te beginnen?

Geen babyvraag, wel voor dummies en naar aanleiding van het babytopic. :)
Zodra ze dat kunnen, meestal ergens tussen 2 en 3 jaar.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 20:07:37 #202
269689 crew  Viv
pi_188448414
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:59 schreef Burdie het volgende:
Zodra ze dat kunnen, meestal ergens tussen 2 en 3 jaar.
En dan met zijwielen? Of wordt dat tegenwoordig overgeslagen omdat ze de balans al geoefend hebben met loopfietsen met 2 wielen? In mijn jeugd ben ik die loopfietsen nooit tegengekomen, wij begonnen met een driewieler met trappers, en dan een fiets met zijwielen. ZZ had eerst een loopfiets met 4 wielen en nu met 2.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:09:26 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_188448466
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zodra ze dat kunnen, meestal ergens tussen 2 en 3 jaar.
Hahaha
disclaimer
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:11:10 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188448501
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En dan met zijwielen? Of wordt dat tegenwoordig overgeslagen omdat ze de balans al geoefend hebben met loopfietsen met 2 wielen? In mijn jeugd ben ik die loopfietsen nooit tegengekomen, wij begonnen met een driewieler met trappers, en dan een fiets met zijwielen. ZZ had eerst een loopfiets met 4 wielen en nu met 2.
Bij ons de oudste idd direct van loopfiets naar fiets zonder zijwielen (op zn vierde verjaardag maar hij fietste meteen weg bij de 1e keer oefenen dus wie weet had het eerder gekund) en de middelste wilde even proberen met zijwielen maar die hebben we er eigenlijk bijna direct afgehaald, was niet nodig. Zij had ook wel veel loopfietservaring.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 20:13:16 #205
269689 crew  Viv
pi_188448549
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:09 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha
Niet dus? :') Als Burdie 2-3 jaar zegt, ga ik voor ZZ sowieso wel uit van 3-4 jaar. We hadden dezelfde UD en haar kint liep een jaar eerder los. :D
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:18:28 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_188448651
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Niet dus? :') Als Burdie 2-3 jaar zegt, ga ik voor ZZ sowieso wel uit van 3-4 jaar. We hadden dezelfde UD en haar kint liep een jaar eerder los. :D
Laat ik het zo zeggen, mijn bijna 5-jarige fietst sinds een klein jaar met zijwieltjes. Eens per maand ofzo. Het interesseert haar geen fuck.

Noud is met geen stok op een ander fietsje te krijgen dan zo'n driewieler loopfiets en die is 2,5.
Het zal ongetwijfeld aan mijn kinderen liggen, maar tussen de 2 en 3 fietsen vind ik bijzonder vroeg :')
disclaimer
pi_188448726
Hier met zijwieltjes vanaf 3.5 jaar en zonder zijwieltjes vanaf 4 jaar. Voor 3.5 jaar vond hij de trappers 'te moeilijk'. Oftewel, lukte niet in 1x dus wilde hij het niet meer proberen :').

Daarvoor was de Wishbonebike als driewieler het vervoersmiddel.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:25:07 #208
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188448770
Mijn oudste kreeg op zijn derde een loopfiets en dat koste hem al een paar weken om dat onder de knie te krijgen. Misschien onderschat ik hem, maar ik zie hem echt niet wegfietsen op een fiets zonder zijwieltjes.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:34:27 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188448985
Mijn dochter bleek met 2,5 op een driewieler te kunnen fietsen. Puky loopfiets deed ze niks mee. Fietsen met zijwieltjes net als bij SQ vanaf 4 jaar, maar met angst. Vlak na haar vijfde verjaardag had ze er ineens lol in en moesten de zijwieltjes eraf.

Broertje is nu 3,5 en kan sindskort aardig overweg met de Puky. Kan dus zijn dat hij iets eerder fietst, we'll see.

Ik zou zo'n 12 inch fietsje kopen als ze er interesse in heeft. Dat is wel de framemaat om het op te leren, dus komt altijd van pas!
pi_188449033
Kinderen die veel kunnen en durven op een loopfiets hebben veel voordeel bij het leren fietsen qua evenwicht, dan zou ik het zonder zijwielen doen. Maar dat vraagt wel wat extra van jou als ouder meestal. Mijne heeft trouwens leren trappen (de beweging) op een traptractor.
Veel kinderen leren ergens tussen de 3 en de 5 fietsen zonder zijwielen.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:48:43 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188449305
10 verschillende kinderen, 10 verschillende antwoorden ;)

Hier werd er 2 weken terug ineens getrapt op een tractor (bijna 3 jaar). En omdat zijn loopfiets echt te laag werd, gingen we dus op zoek naar een fietsje met trappers en zijwielen. Totdat we bij de kringloop tegen een driewieler met trappers aan liepen. Succes!

Zoiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker retro.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:52:31 #212
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188449398
Die driewieler is ook niet bepaald op de groei gekocht, @Quoi :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:53:28 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_188449432
Als ik die tuin van quoi zie, dan zie ik ook wel waarom de mijne nog niet fietsen geloof ik :')
disclaimer
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:59:45 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188449637
:D Mari idd, dat zal niet lang meer duren. Kon wel voor die ¤5.

SQ dat hij sinds 2 weken kan trappen is ook geen toeval nee (wonen hier net 2 wkn). Tof om te merken. Hij fietst nu ook naar de supermarkt :P Zetten we dat barrel op slot tussen de rest van de fietsen.
pi_188449662
Met 2,5 kreeg de mijne spontaan die frozenfiets van d’r opa :') en dat duurde een paar weken voor ze het snapte. Met 3,5 fietste ze zonder zijwieltjes ^O^ Verschilt echt heel erg per kind dus eigenlijk.
pi_188449920
Ketel is nu 2 maanden 4 maar heeft het fietsen met zijwieltjes echt nog niet onder de knie hoor.
pi_188450915
Sjaak (4j4m ofzo) fietst nu iets meer dan een jaar op een fiets met zijwieltjes. Hij pakt ook net zo lief nog zijn loopfiets. Fietsen zonder zijwieltjes kan hij motorisch gezien wel, maar hij vindt het geweldig om naar de trappers en de ketting te kijken, hoe het allemaal werkt. Dat is niet handig als je fietst, kan ik je vertellen 8)7
pi_188451063
N. (4j3m) fietst nu ruim een jaar los, zonder zijwieltjes. Ze crosste dan ook vanaf haar tweede verjaardag rond op haar loopfiets.

L. (2j7m) durft nu net rustig te lopen op een loopfietsje. Dat gaat dus iets langer duren. :+
pi_188451112
Caesar fietste met 3,5 zonder zijwieltjes, de zijwieltjes hebben we sowieso overgeslagen, vanwege zijn loopfietsstunts. We hebben geoefend met een sjaal (achter zn nek langs onder de armen door en dan de staarten vasthouden); zagen toen dat we met de sjaal eigenlijk niks hoefden te doen qua balans. Na twee keer oefenen fietste hij zo weg. En hij was ook heel laat met lopen, @ViviRAWRS: bijna 23 maanden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 22:39:33 #220
269689 crew  Viv
pi_188451804
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:48 schreef Quoi het volgende:
10 verschillende kinderen, 10 verschillende antwoorden ;)
:D (Wel heel fijn hoor, al die input!)

ZZ kan wel overweg met een 2-wiel loopfiets, maar ze speelt wel op safe (altijd minstens één voet aan de grond, dus niet dat ze vaart maakt en dan beide voeten optilt). Ik was dus van plan om het voorlopig zo te laten, maar aan de andere kant heeft ze veel interesse in echte fietsen. Ze wijst steeds mensen op straat aan met "Kijk, kindje op de fiets! Met trappers!" O+

Zijwielen wil ik eigenlijk liever niet aan beginnen, het heeft bij mezelf jaren geduurd voordat ik zonder durfde. Op een gegeven moment was het echt psychologisch hoor, mijn vader had ze allang wat omhoog gezet zodat ze tijdens het fietsen de grond niet meer raakten. :')
quote:
Totdat we bij de kringloop tegen een driewieler met trappers aan liepen. Succes!
Net op tijd verhuisd naar een huis met tuin! ;)
pi_188451820
O heeft nog helemaal geen fiets. Maar hij gebruikte zijn loopfiets ook pas vanaf zijn 3e verjaardag (ook omdat hij er eerder nog niet op paste, een te grote gekregen) en rijdt er pas een maand of twee echt goed op, daarvoor slingerde hij alle kanten op. Ik ben wel aan het kijken voor een echt fietsje, maar zonder haast.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188451942
S van bijna 3 loopfietst nu. Dat wil zeggen dat hij loopt met een fiets tussen de benen. Hij stept liever _O-

O fietste met 3,5 met zijwieltjes en met 4 los. Nog steeds wil ze soms met de loopfiets.
pi_188452249
Roos heeft nooit op een loopfiets gedurfd en fietste ook pas met 5,5 jaar zonder zijwieltjes, daarvoor durfde ze nog niet zonder.
Wel al vanaf 2,5 jaar op een 12" fietsje met zijwieltjes.

Fee is nu 2jr4mnd en doet wat S. van Roomsnoes doet :P
Ik wil bij haar wel iets meer stimuleren om de loopfiets te leren, aangezien ik idd wel geloof dat het helpt met de balans en het durven fietsen zonder zijwieltjes.
pi_188453077
Leuk om al die verschillende ervaringen te lezen!
Q is geen held en qua klimmen en klauteren bepaald niet snel, wel best voorzichtig. Met ruim 2,5 had hij ineens interesse in z'n loopfiets, nou kon hij met z'n korte pootjes toen ook pas fatsoenlijk bij de grond :p Hij had het snel door en racete al snel in het rond. Twijfelde toen of we tegen de tijd dat hij groot genoeg was voor een fietsje er wel zijwielen op zouden zetten, z'n balans was al snel goed op de loopfiets.
Maarja, hij heeft wel altijd geweigerd om te trappen.. Dus klein jaar terug wel vast een fietsje gekocht, vond ie wel interessant, maar trappen ho maar. Tot vriend een keer met 'm oefende en vooral omdat hij z'n buurmeisje vaak langs zag scheuren op de fiets, ging hij toch ook maar eens trappen. Duurde even een week of 2 voor hij wat meer tempo ging maken en er echt lol in had! Hij was toen zo'n maand 4. Wel met zijwieltjes, omdat hij echt eerst moest leren (willen) trappen nog. Heb het idee dat hij best goed z'n balans houdt, maar door het om de haverklap stoppen en tikje lang naast zich kijken ipv vooruit, laat ik de zijwieltjes er voorlopig nog op. Zeker omdat meneer nog altijd weigert om te remmen :,) Hij remt nu steeds met de voorkant van z'n schoenen..
  woensdag 14 augustus 2019 @ 23:59:42 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188453660
Fietsen op een tractor kon Guppy al toen hij op zijn 2e verjaardag een kreeg, daarvoor had hij bij opa&oma geoefend. Maar kennelijk is dat snel, sorry dan voor mijn onbruikbare antwoord :+.
Zonder zijwieltjes ging hier bij de oudste goed vanaf 5 jaar.
KuikenGuppy
  donderdag 15 augustus 2019 @ 00:03:19 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188453712
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik die tuin van quoi zie, dan zie ik ook wel waarom de mijne nog niet fietsen geloof ik :')
Je moet ze idd alleen die fiets geven, zonder alternatief, en zelf met de voetjes omhoog gaan zitten.
KuikenGuppy
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 00:07:23 #227
74056 crew  ToT
pi_188453787
Mini-ToT heeft vandaag voor het eerst op een driewieler-step gezeten.
Eerst zeer onwennig, en toen zeer snel TOTAAL overmoedig, met een blauwe plek tot gevolg van zijn voorhoofd tot z'n kaak, zo langs z'n gezichtje heen! ;( ;( ;(

De zwelling zag er eerst echt fakking eng uit zeg!!! :o :o :o Direct de huisarts gebeld omdat ik dat nog nooit eerder zo gezien heb.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 02:04:36 #228
269689 crew  Viv
pi_188454574
Och nee ToT, wat sneu! Hopelijk vindt hij het nog steeds leuk en gaat hij voortaan niet meer zo overmoedig op pad! :*
pi_188454737
Awwwh, wat sneu ToT, heeft hij er erg last van?

Maar eh, Mini-Tot is toch nog maar een baby?
pi_188454750
Heuh... je nog geen 1 jarige op een step?

Wat rot van de zwelling en jullie lam schrikken. Hoe gaat het met mini-tot nu?
Schudden voor gebruik
  donderdag 15 augustus 2019 @ 07:50:43 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_188455007
quote:
12s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 00:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je moet ze idd alleen die fiets geven, zonder alternatief, en zelf met de voetjes omhoog gaan zitten.
:D ja da's ook een manier _O-
Maar ik doelde op de perfecte hobbelloosheid van de bestrating. Onze tuin is meer een grieks bergdorp in dat opzicht :')
disclaimer
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:01:21 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188455058
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 00:07 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT heeft vandaag voor het eerst op een driewieler-step gezeten.
Eerst zeer onwennig, en toen zeer snel TOTAAL overmoedig, met een blauwe plek tot gevolg van zijn voorhoofd tot z'n kaak, zo langs z'n gezichtje heen! ;( ;( ;(

De zwelling zag er eerst echt fakking eng uit zeg!!! :o :o :o Direct de huisarts gebeld omdat ik dat nog nooit eerder zo gezien heb.
Aaah, wat sneu! Maaruhm... issie daar ook niet nog een klein beetje te klein voor?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188455088
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 00:07 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT heeft vandaag voor het eerst op een driewieler-step gezeten.
Eerst zeer onwennig, en toen zeer snel TOTAAL overmoedig, met een blauwe plek tot gevolg van zijn voorhoofd tot z'n kaak, zo langs z'n gezichtje heen! ;( ;( ;(

De zwelling zag er eerst echt fakking eng uit zeg!!! :o :o :o Direct de huisarts gebeld omdat ik dat nog nooit eerder zo gezien heb.
Een step met een zitje?
pi_188455122
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, mijn bijna 5-jarige fietst sinds een klein jaar met zijwieltjes. Eens per maand ofzo. Het interesseert haar geen fuck.

Noud is met geen stok op een ander fietsje te krijgen dan zo'n driewieler loopfiets en die is 2,5.
Het zal ongetwijfeld aan mijn kinderen liggen, maar tussen de 2 en 3 fietsen vind ik bijzonder vroeg :')
Och, de mijne wilde ook nooit fietsen. Niet op een loopfiets met twee wielen want wiebelig, niet op een fiets met zijwielen want moeilijk en zwaar. Leren fietsen zonder zijwielen duurde ein-de-loos (in etappes) en lukte pas met ruim zes :') Terwijl hij verder motorisch best handig is. Inmiddels zijn we een jaar verder en fietst hij dolgraag en goed, hele afstanden en gaan we regelmatig een rondje fietsen om het fietsen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188455211
Hier een 6,5 jarige die vorige zomer heeft leren fietsen zonder zijwielen (idd met sjaal onder de armen geknoopt), en nooit interesse had in de loopfiets of traptractor. Ook een bijna vierjarige die sinds een maand los fietst, met bovenmatige interesse in loopfiets,traptractor, step en alles wat verder rijdt. Hij heeft dus ook nooit met zijwielen gefietst, en reed zo weg op het 12 inch fietsje.

2 heel verschillende kinderen dus, een heel voorzichtige oudste en daredevil jongste. Dit zorgt wel eens voor conflicten, want jongste kan soms iets net zo snel als oudste, ondanks de 2,5 jaar verschil (koprol op de trampoline, zwaaien aan de rekstok), en dat is als oudste broer natuurlijk geheel niet cool 8-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:07:21 #236
74056 crew  ToT
pi_188455499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:06 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een step met een zitje?
Met zitje ja! :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Aaah, wat sneu! Maaruhm... issie daar ook niet nog een klein beetje te klein voor?
Ja het is vanaf 1 jaar, maar hij wordt steeds handiger met zich voort te bewegen en we wilden gewoon even proberen hoe het ging. En het ging eerst heel goed, tot hij ineens als een malle begon te rennen met dat ding en te veel aan 1 kant van het stuurtje leunde.
Eigenlijk zou er een optie moeten zijn om de 2 wielen aan de voorkant te monteren en die ene aan de achterkant. Lijkt me een stuk stabieler in het begin.

Anyway, voorlopig gaat hij er niet opnieuw op. :) Misschien idd pas over een maandje, of als we terug zijn van de vakantie.
pi_188455530
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Met zitje ja! :Y
[..]

Ja het is vanaf 1 jaar, maar hij wordt steeds handiger met zich voort te bewegen en we wilden gewoon even proberen hoe het ging. En het ging eerst heel goed, tot hij ineens als een malle begon te rennen met dat ding en te veel aan 1 kant van het stuurtje leunde.
Eigenlijk zou er een optie moeten zijn om de 2 wielen aan de voorkant te monteren en die ene aan de achterkant. Lijkt me een stuk stabieler in het begin.

Anyway, voorlopig gaat hij er niet opnieuw op. :) Misschien idd pas over een maandje, of als we terug zijn van de vakantie.
Klinkt goed dat zitje.
Dat ergens op staat dat het vanaf 1 jaar is wil trouwens niet zeggen dat je kind er al aan toe is toch?
Of loopt je kind dan achter in de ontwikkeling ofzo?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:15:00 #238
74056 crew  ToT
pi_188455583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Klinkt goed dat zitje.
Dat ergens op staat dat het vanaf 1 jaar is wil trouwens niet zeggen dat je kind er al aan toe is toch?
Of loopt je kind dan achter in de ontwikkeling ofzo?
Hij racet als een malle in z'n loopstoeltje door het huis (zit-ie zelden meer in vanwege alle waarschuwingen hier), en hij loopt ook vrij veel, zolang hij maar steun tegen de bank of de tafel of zo heeft. Vaak gaat hij ook van het ene meubelstuk naar het andere en weer naar de volgende, met af en toe een stukje kruipen er tussendoor als ze net iets te ver uit elkaar staan. :)

Vandaar dat ik dacht dat dit met die driewieler wel ff uitgeprobeerd kon worden.
pi_188455623
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij racet als een malle in z'n loopstoeltje door het huis (zit-ie zelden meer in vanwege alle waarschuwingen hier), en hij loopt ook vrij veel, zolang hij maar steun tegen de bank of de tafel of zo heeft. Vaak gaat hij ook van het ene meubelstuk naar het andere en weer naar de volgende, met af en toe een stukje kruipen er tussendoor als ze net iets te ver uit elkaar staan. :)

Vandaar dat ik dacht dat dit met die driewieler wel ff uitgeprobeerd kon worden.
Loopstoeltje hebben we niet gehad omdat het slecht zou zijn, maar we hebben hier heel veel speelgoed liggen wat dan vanaf 12 of 18 maanden zou moeten kunnen maar zoon doet er niks mee, hij kijkt er wel naar maar hij speelt er niet mee. Dus ik maak me zorgen of dat wel normaal is.
pi_188455645
Mijn 1,5 jarige zit ook nog niet op die loopfiets, we hebben een soortgelijke geloof ik. Gemiddeld kind wat betreft lengte en motorisch meer dan prima maar die fiets is hier toch nog iets te groot/lomp ofzo. Ik heb voor ¤12,50 op marktplaats een kleiner houten loopfietsje met 4 wielen op de kop getikt en die wordt zeer intensief gebruikt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:20:08 #241
74056 crew  ToT
pi_188455648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:17 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Loopstoeltje hebben we niet gehad omdat het slecht zou zijn, maar we hebben hier heel veel speelgoed liggen wat dan vanaf 12 of 18 maanden zou moeten kunnen maar zoon doet er niks mee, hij kijkt er wel naar maar hij speelt er niet mee. Dus ik maak me zorgen of dat wel normaal is.
Ieder kind heeft zo z'n eigen interesses, denk ik. :)
Mini-ToT is in het ene ding ook duidelijk meer geïnteresseerd, maar als hij echt in een speelse bui is maakt het niet uit of hij nou een speelgoedpiano in handen heeft, of een apparaat met druktoetsjes die allemaal geluiden maken, of een lege plastic fles, een plastic ringetje of een balletje; hij is dan echt overal blij mee! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:20:50 #242
74056 crew  ToT
pi_188455656
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:19 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mijn 1,5 jarige zit ook nog niet op die loopfiets, we hebben een soortgelijke geloof ik. Gemiddeld kind wat betreft lengte en motorisch meer dan prima maar hij is hier toch nog iets te groot/lomp ofzo. Ik heb voor ¤12,50 op marktplaats een kleiner houten loopfietsje met 4 wielen op de kop getikt en die wordt zeer intensief gebruikt.
Ja een 4-wieler lijkt me voor meneertje hier ook wel wat verstandiger! :X
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:35:04 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188455807
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja een 4-wieler lijkt me voor meneertje hier ook wel wat verstandiger! :X
Of een Wheelybug O+.
KuikenGuppy
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:37:15 #244
74056 crew  ToT
pi_188455829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Of een Wheelybug O+.
Haha! :D Ook leuk ja! :D
Mwah ik had gisteren ook de indruk dat hij ook nog niet helemaal stabiel op het zitje zat (naast dat hij dus te veel kracht op de ene kant van het stuurtje zette). Eerst even afwachten hoe alles gaat. :) Maar hij vindt het wél leuk om met dat driewielertje te spelen; vooruit en achteruit duwen alsof het een oversized speelgoedautootje is, aan de wielen draaien en het stuur bewegen enzo. :)
pi_188460673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:17 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Loopstoeltje hebben we niet gehad omdat het slecht zou zijn, maar we hebben hier heel veel speelgoed liggen wat dan vanaf 12 of 18 maanden zou moeten kunnen maar zoon doet er niks mee, hij kijkt er wel naar maar hij speelt er niet mee. Dus ik maak me zorgen of dat wel normaal is.
dat is per kind verschillend, qua interesse enzo. En die leeftijden zijn vaak meer voor de veiligheid en het hoeft dus niks te zeggen over de ontwikkeling van je kind :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_188460965
@ToT oh joh, is hij al bijna 1? Ik dacht dat ie nog maar een maand of 8 was :D Time flies!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 16:41:47 #247
74056 crew  ToT
pi_188461085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:34 schreef Savvy het volgende:
@:ToT oh joh, is hij al bijna 1? Ik dacht dat ie nog maar een maand of 8 was :D Time flies!
:D Haha, echt wel he! :D
11 maand en 2 dagen om precies te zijn! :P

Hier is hij met een cadeautje van oma:



Ja dat gaat voorlopig echt nog niet lukken natuurlijk! ;) Maar leuk is het wel! O+
pi_188629891
Vraagje! Mijn dreumes van net 1 begint bijna met lopen. Nu heb ik altijd gezegd dat hij vanaf dan zwembandjes aan MOET in de buurt van water.

We gaan over 2 weken naar vakantiepark waar veel sloten zijn en een groot meer is. Ook groot zwembad waar we zeker heen zullen gaan.

Welke bandjes/vesten zijn geschikt voor een beweeglijk ventje dat dol is op water en nog net geen 10kg weegt? Hoe doen jullie dat rondom water? Uiteraard is ook altijd iemand bij hem en op hem aan het letten!
pi_188629954
Op die leeftijd hadden wij onze dreumes in de swimtrainer in het water. Bij/aan het water zal ik m niks aan/om doen. Helemaal als ie net loopt, dan raakt ie alleen maar uit balans van bandjes. Gewoon lekker achter hem aan lopen ;) kan je er meteen aan wennen

En wie weet kun je een opvouwbare box meenemen oid, of lekker de kinderstoel buiten zetten? Dan kan ie toch lekker buiten zijn en spelen maar niet in de plomp raken :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188630007
Bedankt LDG! Die balans is een goede ja.. Nog niet over nagedacht.
We hebben bij het huisje een eigen veranda, maar is letterlijk met een touwtje afgezet dus of dat gaat helpen...
In zwembad heb ik hem nu gewoon ‘los’ vast in het water.
pi_188630025
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:12 schreef noa11 het volgende:
Bedankt LDG! Die balans is een goede ja.. Nog niet over nagedacht.
We hebben bij het huisje een eigen veranda, maar is letterlijk met een touwtje afgezet dus of dat gaat helpen...
In zwembad heb ik hem nu gewoon ‘los’ vast in het water.
Miss kun je zon afzetnetje bij de bouwmarkt halen (zo'n oranje of groene) die gebruiken ze ook wel eens voor schapen of honden. Tiewrap eraan en je veranda is soort van dicht?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188637919
Heb buren op de camping wel eens met een konijnenren gezien die ze als xxl box gebruikten. Kind vermaakte zich prima in t gras met speelgoed en zo.
Fijn en veilig als je ff rustig wilt zitten, maar ook als je ff 2 tellen je kont wilt keren om iets te pakken oid.

https://www.bol.com/nl/p/(...)7hJSWO4aAom1EALw_wcB
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:10:57 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_188637962
Zwemvestje :Y ideaal!
disclaimer
pi_188638091
zwembandjes en zwemvesten helpen alleen weinig als het gaat om ondiep water zoals slootjes.
pi_188638100
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef Elleska het volgende:
zwembandjes en zwemvesten helpen alleen weinig als het gaat om ondiep water zoals slootjes.
Extra gevaarlijk zelfs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188638190
Wij hadden op vakantie een tuigje mee. Uiteindelijk niet gebruikt want het ene huisje had een afgesloten tuin en bij het andere huisje waren we met familie en was er altijd wel iemand die wilde opletten.
pi_188664404
Heeft iemand aanraders voor een zwak schijnend nachtlampje? Eentje die je in het stopcontact steekt.

L zijn nachtlampje met accu wil nu al niet goed meer opladen. Het nachtlampje van de ikea (5 lumen) is veel te fel. We hebben er nu een te leen met heel zacht oranje licht. Dat is helaas een oudje die niet meer verkrijgbaar...
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:21:04 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188664504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:15 schreef Elleska het volgende:
Heeft iemand aanraders voor een zwak schijnend nachtlampje? Eentje die je in het stopcontact steekt.

L zijn nachtlampje met accu wil nu al niet goed meer opladen. Het nachtlampje van de ikea (5 lumen) is veel te fel. We hebben er nu een te leen met heel zacht oranje licht. Dat is helaas een oudje die niet meer verkrijgbaar...
Ik vind deze fijn:

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Ergens in een review staat dat ie heel fel is, maar dat vind ik niet. Net genoeg licht om wat te zien als je s nachts op de kamer komt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:23:34 #259
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188664534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:15 schreef Elleska het volgende:
Heeft iemand aanraders voor een zwak schijnend nachtlampje? Eentje die je in het stopcontact steekt.

L zijn nachtlampje met accu wil nu al niet goed meer opladen. Het nachtlampje van de ikea (5 lumen) is veel te fel. We hebben er nu een te leen met heel zacht oranje licht. Dat is helaas een oudje die niet meer verkrijgbaar...
Wij hebben deze : https://www.alectobaby.nl(...)l=%2fnachtlampjes%2f
Ik meen bij Prénatal gekocht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:26:34 #260
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188664579
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef Roosgeluk het volgende:
Heb buren op de camping wel eens met een konijnenren gezien die ze als xxl box gebruikten. Kind vermaakte zich prima in t gras met speelgoed en zo.
Fijn en veilig als je ff rustig wilt zitten, maar ook als je ff 2 tellen je kont wilt keren om iets te pakken oid.

https://www.bol.com/nl/p/(...)7hJSWO4aAom1EALw_wcB
Dan ben je toch niet zuiver :')__!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:32:34 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188664640
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:26 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Dan ben je toch niet zuiver :')__!
Zoiets heeft mijn vader vroeger voor ons (tweeling) ook gemaakt. Ik zie niet wat hier mis mee is, behalve als je kind hangend aan de hekken hangt omdat het eruit wil. Ik had het voor mijn bijna-dreumes op vakantie denk ik soms best handig gevonden, zeker met meerdere kinderen komt het best eens voor dat je afgeleid wordt of met andere dingen bezig bent en zolang je kind dan hier veilig in speelt en kruipt, waarom niet? :)

Edit: ik zie nu de afmeting pas :+ 85x85 cm is wel heel erg klein, dat had die van ons nooit goed gevonden :+ ik dacht dat het een ding van een meter of 3 doorsnee was :D
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:22:00 #262
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188665249
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zoiets heeft mijn vader vroeger voor ons (tweeling) ook gemaakt. Ik zie niet wat hier mis mee is, behalve als je kind hangend aan de hekken hangt omdat het eruit wil. Ik had het voor mijn bijna-dreumes op vakantie denk ik soms best handig gevonden, zeker met meerdere kinderen komt het best eens voor dat je afgeleid wordt of met andere dingen bezig bent en zolang je kind dan hier veilig in speelt en kruipt, waarom niet? :)

Edit: ik zie nu de afmeting pas :+ 85x85 cm is wel heel erg klein, dat had die van ons nooit goed gevonden :+ ik dacht dat het een ding van een meter of 3 doorsnee was :D
Ongeacht de afmeting...kinderen stop je niet in een "kooi"
En bedoel niet persoonlijk naar jou hoor maar tegenwoordig hebben de papa's en mama's en drukker met hun mobieltje en druk met andere dingen dan met hun eigen kind op te voeden, hun eigen kind te vermaken.
pi_188665276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:22 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ongeacht de afmeting...kinderen stop je niet in een "kooi"
En bedoel niet persoonlijk naar jou hoor maar tegenwoordig hebben de papa's en mama's en drukker met hun mobieltje en druk met andere dingen dan met hun eigen kind op te voeden, hun eigen kind te vermaken.
:')
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:24:33 #264
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188665310
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:23 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

:')
Hier heb je zo'n moeder :')__! Die stopt haar kinderen in een kooi en dan lekker de hele dag op facebook
pi_188665708
Kinderen stop je inderdaad in een kooi omdat je liever met je mobiel bezig bent. De vader van spees_eend was zijn tijd ver vooruit.

Een tuigje zal dan ook wel mishandeling zijn?
pi_188665748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:24 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Hier heb je zo'n moeder :')__! Die stopt haar kinderen in een kooi en dan lekker de hele dag op facebook
Uiteraard! Kind moet zich maar redden, K heb leukere dingen te doen :{w

:W
pi_188665785
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zoiets heeft mijn vader vroeger voor ons (tweeling) ook gemaakt. Ik zie niet wat hier mis mee is, behalve als je kind hangend aan de hekken hangt omdat het eruit wil. Ik had het voor mijn bijna-dreumes op vakantie denk ik soms best handig gevonden, zeker met meerdere kinderen komt het best eens voor dat je afgeleid wordt of met andere dingen bezig bent en zolang je kind dan hier veilig in speelt en kruipt, waarom niet? :)

Edit: ik zie nu de afmeting pas :+ 85x85 cm is wel heel erg klein, dat had die van ons nooit goed gevonden :+ ik dacht dat het een ding van een meter of 3 doorsnee was :D
Begin aub niet aan kinderen :')
Handig met meerdere kinderen........

Jezus.
Ik was hier...
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:41 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188665860
I
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:48 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Begin aub niet aan kinderen :')
Handig met meerdere kinderen........

Jezus.
ik zal je raad ter harte nemen, bedankt!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:09:25 #269
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188666141
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:52 schreef Spees_Eend het volgende:
I
[..]

ik zal je raad ter harte nemen, bedankt!
te laat.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:22:42 #270
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188666326
Don’t feed the troll :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:25:50 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_188666384
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:24 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Hier heb je zo'n moeder :')__! Die stopt haar kinderen in een kooi en dan lekker de hele dag op facebook
Je mag wel weer even dimmen. Het gebruik van een box is heel gangbaar en heel maatschappelijk geaccepteerd, daar hoef je een ander niet zo op aan te vallen.
disclaimer
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:46:21 #272
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188666716
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je mag wel weer even dimmen. Het gebruik van een box is heel gangbaar en heel maatschappelijk geaccepteerd, daar hoef je een ander niet zo op aan te vallen.
Ik zeg wat ik ervan vind en dat mag. Als iemand dan met zo'n smiley wilt reageren is dat actie reactie en dat is ook maatschappelijk geaccepteerd.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:59:59 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_188666898
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:46 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ik zeg wat ik ervan vind en dat mag. Als iemand dan met zo'n smiley wilt reageren is dat actie reactie en dat is ook maatschappelijk geaccepteerd.
Het lijkt er vooral op alsof je hier alleen komt om de boel even lekker op te stoken. Prima hoor, er zijn meer mensen die dat ontzettend lollig vinden in OUD, dus uniek ben je zeker niet. Maar sfeerverzieken tolereer ik hier niet.
disclaimer
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:02:54 #274
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188666944
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het lijkt er vooral op alsof je hier alleen komt om de boel even lekker op te stoken. Prima hoor, er zijn meer mensen die dat ontzettend lollig vinden in OUD, dus uniek ben je zeker niet. Maar sfeerverzieken tolereer ik hier niet.
Oh nee hoor dat is de reden niet. Ik vind dat je kinderen niet in een "kooi" moet stoppen, gevalletje kansloos.

Als iemand daar zo :') op wilt reageren dan krijg je daar weer een reactie op...Lijkt me niet zo heel moeilijk.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:06:25 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_188666984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:02 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Oh nee hoor dat is de reden niet. Ik vind dat je kinderen niet in een "kooi" moet stoppen, gevalletje kansloos.

Als iemand daar zo :') op wilt reageren dan krijg je daar weer een reactie op...Lijkt me niet zo heel moeilijk.
Ik denk dat ze vooral reageerde op je insinuatie dat mensen een box gebruiken zodat ze lekker op hun mobieltje kunnen spelen :+
Want ik heb mijn kinderen geregeld in de box gelegd maar dat was nooit om lekker op mijn mobieltje te spelen. Wel om even rustig te kunnen poepen, de vaatwasser uit te ruimen of de deur open te doen voor de postbode.
disclaimer
pi_188667048
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:22 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ongeacht de afmeting...kinderen stop je niet in een "kooi"
En bedoel niet persoonlijk naar jou hoor maar tegenwoordig hebben de papa's en mama's en drukker met hun mobieltje en druk met andere dingen dan met hun eigen kind op te voeden, hun eigen kind te vermaken.
Het huishouden doet zichzelf niet ofzo. Beter dat je kleine veilig kan spelen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:11:25 #277
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188667065
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral reageerde op je insinuatie dat mensen een box gebruiken zodat ze lekker op hun mobieltje kunnen spelen :+
Want ik heb mijn kinderen geregeld in de box gelegd maar dat was nooit om lekker op mijn mobieltje te spelen. Wel om even rustig te kunnen poepen, de vaatwasser uit te ruimen of de deur open te doen voor de postbode.
Dat is wat jij ervan denkt en dat spreek je nu uit en dat mag.
Ik denk er wat anders van en dat heb ik uitgesproken en dat mag ook.

En vrouwen poepen niet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:12:13 #278
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188667082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Het huishouden doet zichzelf niet ofzo. Beter dat je kleine veilig kan spelen.
Dat kan ook prima als de kinderen liggen te slapen in de middag. Of in de avond.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:12:55 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_188667093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Dat is wat jij ervan denkt en dat spreek je nu uit en dat mag.
Ik denk er wat anders van en dat heb ik uitgesproken en dat mag ook.

En vrouwen poepen niet.
Ja, nu kan ik je natuurlijk niet meer serieus nemen. Toch jammer dat mijn vermoedens elke keer weer bevestigd worden als ik een normaal gesprek probeer aan te gaan met een troller.
Anyway, deze discussie stopt dus hier, voortzetting zal ik verwijderen, daar zijn andere topics voor ^O^
disclaimer
pi_188667107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:12 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Dat kan ook prima als de kinderen liggen te slapen in de middag. Of in de avond.
slapen in een ledikantkooi mag wel?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:14:44 #281
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188667121
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, nu kan ik je natuurlijk niet meer serieus nemen. Toch jammer dat mijn vermoedens elke keer weer bevestigd worden als ik een normaal gesprek probeer aan te gaan met een troller.
Anyway, deze discussie stopt dus hier, voortzetting zal ik verwijderen, daar zijn andere topics voor ^O^
Dat laatste was een geintje als je daar niet tegen kunt...
pi_188667148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:12 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Dat kan ook prima als de kinderen liggen te slapen in de middag. Of in de avond.
Na een tijdje slapen ze niet meer zoveel, en het lijkt jou een goed idee dat jij eten aan het koken bent terwijl je kleine om je heen kruipt? Zo gebeuren ongelukken, in de box zit je kind gewoon veilig.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:24:59 #283
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188667317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Na een tijdje slapen ze niet meer zoveel, en het lijkt jou een goed idee dat jij eten aan het koken bent terwijl je kleine om je heen kruipt? Zo gebeuren ongelukken, in de box zit je kind gewoon veilig.
Laten we een box en ledikant nou niet telkens erbij halen. Een box gebruik je toch niet meer bij kinderen van 8 maanden of ouder.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:26:58 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_188667350
Maar... het gaat ook over baby's hier...
disclaimer
pi_188668605
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral reageerde op je insinuatie dat mensen een box gebruiken zodat ze lekker op hun mobieltje kunnen spelen :+
Want ik heb mijn kinderen geregeld in de box gelegd maar dat was nooit om lekker op mijn mobieltje te spelen. Wel om even rustig te kunnen poepen, de vaatwasser uit te ruimen of de deur open te doen voor de postbode.
Dit. Bedankt voor de ondertiteling.
pi_188673139
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zoiets heeft mijn vader vroeger voor ons (tweeling) ook gemaakt. Ik zie niet wat hier mis mee is, behalve als je kind hangend aan de hekken hangt omdat het eruit wil. Ik had het voor mijn bijna-dreumes op vakantie denk ik soms best handig gevonden, zeker met meerdere kinderen komt het best eens voor dat je afgeleid wordt of met andere dingen bezig bent en zolang je kind dan hier veilig in speelt en kruipt, waarom niet? :)

Edit: ik zie nu de afmeting pas :+ 85x85 cm is wel heel erg klein, dat had die van ons nooit goed gevonden :+ ik dacht dat het een ding van een meter of 3 doorsnee was :D
Ik had ook het gevoel dat ie groter was, was bij de buren op vakantie ook ruime box. Voordeel van zon hekwerk is dat je hem plat in de kofferbak neerlegt en praktisch geen ruimte in neemt in je al volgepakte auto..
pi_188842103
Weet niet of er een eigen topic voor is, maar ik denk dat het hier prima past. :)

Hebben jullie een Aerosleep? Ik lees positieve maar ook hele negatieve ervaringen. Ik neig zelf nu naar een relatief simpel matras van de IKEA.
  zondag 8 september 2019 @ 07:38:36 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188842139
Ik had hem niet voor mijn jongste (2010), maar we hadden dan weer wel het duurste Ikeamatras, want rubber met gaatjes erin.

Mijn oudste zoon en schoondochter hebben hem wel gekocht voor mijn kleinzoon (2018), en daar heb ik mijn mond over gehouden, het is typisch zo'n ding dat inspeelt op het mechanisme van jonge ouders het beste voor hun kind te willen doen, maar persoonlijk denk ik dat het nonsens is.
Niet roken tijdens de zwangerschap (ook niet in huis door anderen) is imho veel meer van invloed op wiegendood.

Maar goed;
- vraag je mij moet ik het wel of niet doen dan zeg ik "hou het geld in je zak"
- vraag je me niks en koop je zo'n ding dan denk ik van "och... baat het niet dan schaadt het niet"

Overigens is de investering een andere voor een eerste kind natuurlijk.

https://www.consumentenbond.nl/babymatras/wiegendood

[ Bericht 9% gewijzigd door Leandra op 08-09-2019 07:46:24 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die overal opduikt 2022 zondag 8 september 2019 @ 07:41:08 #289
186611 Haags
pi_188842160
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weet niet of er een eigen topic voor is, maar ik denk dat het hier prima past. :)

Hebben jullie een Aerosleep? Ik lees positieve maar ook hele negatieve ervaringen. Ik neig zelf nu naar een relatief simpel matras van de IKEA.
Ik heb/had er een. Waarom? Geen idee, want het maakt geen zak uit. Je bent na aankoop alleen genaaid in je portemonnee! :)
Zonder wrijving geen glans
pi_188842175
Ons werd de aerosleep afgeraden door de kraamzorg. Niet bewezen werkzaam, zonde van je geld en daarnaast gevaarlijk met warm water kruiken, zo ik begreep. Iets met dat het water erop zou blijven staan ofzo als er 1 zou lekken.
In de kraamweek halen veel kraamverzorgster de aerosleep er af.

De Ikea himlavalv -3d komt als beste uit de test van de Consumentenbond maar de Krummulur van maar 40 euro scoort maar 3 tiende minder. (8,0)

Ik geloof dat wij die hebben.
pi_188842185
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weet niet of er een eigen topic voor is, maar ik denk dat het hier prima past. :)

Hebben jullie een Aerosleep? Ik lees positieve maar ook hele negatieve ervaringen. Ik neig zelf nu naar een relatief simpel matras van de IKEA.
Waren die nier juist onveilig icm evt lekkende kruiken? Weet niet meer precies hoe het zat.. 🤔

Wij hebben hier ikea met een los toplaagje (ook ikea) helemaal prima :Y. Laat je niet gek maken door de veiligsmarketing ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188842205
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik heb/had er een. Waarom? Geen idee, want het maakt geen zak uit. Je bent na aankoop alleen genaaid in je portemonnee! :)
Wij hebben er ook een, wel gekocht tijdens aanbieding. Kwam op hetzelfde neer als de Ikea. Gewoon lekker doen wat goed voelt :)

Wat die nachtlampjes betreft, wij plakken ze af zodat er een kleine bundel over blijft.
pi_188842208
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 07:43 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ons werd de aerosleep afgeraden door de kraamzorg. Niet bewezen werkzaam, zonde van je geld en daarnaast gevaarlijk met warm water kruiken, zo ik begreep. Iets met dat het water erop zou blijven staan ofzo als er 1 zou lekken.
In de kraamweek halen veel kraamverzorgster de aerosleep er af.

De Ikea himlavalv -3d komt als beste uit de test van de Consumentenbond maar de Krummulur van maar 40 euro scoort maar 3 tiende minder. (8,0)

Ik geloof dat wij die hebben.
Dat met die kruiken heb ik ook gelezen. Dat het water niet in het bed trekt. Dus als je kruik gaat lekken, dan gaat het water naar het diepste punt (waar de baby dus ligt) en verbrandt hij. :o

Scheelt nog een hoop; de Himlavalv en Krummuler (120 euro vs 40 euro). Waarom ben je voor de duurdere gegaan? :)
pi_188842215
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Waren die nier juist onveilig icm evt lekkende kruiken? Weet niet meer precies hoe het zat.. 🤔

Wij hebben hier ikea met een los toplaagje (ook ikea) helemaal prima :Y. Laat je niet gek maken door de veiligsmarketing ;)
Ik vind die marketing verschrikkelijk. Ook met die Maxi Cosi. Uiteindelijk voor de Rock gegaan. Maar wat een gedoe met uitzoeken.
pi_188842222
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat met die kruiken heb ik ook gelezen. Dat het water niet in het bed trekt. Dus als je kruik gaat lekken, dan gaat het water naar het diepste punt (waar de baby dus ligt) en verbrandt hij. :o

Scheelt nog een hoop; de Himlavalv en Krummuler (120 euro vs 40 euro). Waarom ben je voor de duurdere gegaan? :)
Nee we hebben juist de goedkopere :Y) bevalt prima.

Laatst de tijk gewassen en nu is ie weer als nieuw. Ging ook heel makkelijk.
pi_188842223
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 07:38 schreef Leandra het volgende:
Ik had hem niet voor mijn jongste (2010), maar we hadden dan weer wel het duurste Ikeamatras, want rubber met gaatjes erin.

Mijn oudste zoon en schoondochter hebben hem wel gekocht voor mijn kleinzoon (2018), en daar heb ik mijn mond over gehouden, het is typisch zo'n ding dat inspeelt op het mechanisme van jonge ouders het beste voor hun kind te willen doen, maar persoonlijk denk ik dat het nonsens is.
Niet roken tijdens de zwangerschap (ook niet in huis door anderen) is imho veel meer van invloed op wiegendood.

Maar goed;
- vraag je mij moet ik het wel of niet doen dan zeg ik "hou het geld in je zak"
- vraag je me niks en koop je zo'n ding dan denk ik van "och... baat het niet dan schaadt het niet"

Overigens is de investering een andere voor een eerste kind natuurlijk.

https://www.consumentenbond.nl/babymatras/wiegendood
Dank voor de tips. :)

Ik ben ook wel benieuwd naar het rapport van de Consumentenbond. Mijn moeder is lid dus heb het even via haar opgevraagd.
pi_188842260
Wij baseren veel van die keuzes (autostoeltjes, matrasje ect) op de consumentenbond :Y daarvan heb ik wel het idee dat het objectief is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188842279
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij baseren veel van die keuzes (autostoeltjes, matrasje ect) op de consumentenbond :Y daarvan heb ik wel het idee dat het objectief is.
Ik heb ook omwille van de kleine al twee keer een abonnement genomen :@ fijn om onderbouwde niet commerciële informatie te kunnen lezen over al die dingen ^O^
  zondag 8 september 2019 @ 08:46:40 #299
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188842536
Over de Consumentenbond gesproken, er staat deze maand een nieuwe test in voor traphekjes. Het is de moeite waard, want ik geloof dat 7 stuks het predicaat 'afrader' kregen.. :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 8 september 2019 @ 09:00:30 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188842644
Krummelerfan hier.

Edit : en de autostoelentest van anwb is gratis :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188842900
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 07:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Waren die nier juist onveilig icm evt lekkende kruiken? Weet niet meer precies hoe het zat.. 🤔

Wij hebben hier ikea met een los toplaagje (ook ikea) helemaal prima :Y. Laat je niet gek maken door de veiligsmarketing ;)
Lekkende kruiken en het topdekje ventileert te goed, dus die kan pas als je kindje zichzelf goed warm kan houden.

Hier voor de cosleeper het bijgeleverde matrasje en in het IKEA-ledikant een Ikea-matras :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')