abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187882582
Ik weet niet of dit topic beter past onder trv of wgr. Vandaar in de GC!

Mijn vriendin en ik denken al een tijdje na over een wereldreis. We zijn anderhalf jaar geleden verhuisd en hebben ons appartement toen dik kunnen verkopen. We hebben toen relatief goedkoop iets weer gekocht waardoor we momenteel zon 110.000 euro overwaarde hebben. Tevens 25.000 spaargeld. We hebben beiden een vaste baan, niet supertof ook niet mega kut.

We denken er nu over na om alles te verkopen, ook zo veel mogelijk spullen. 40.000 opzij zetten voor als we weer terug komen. Baan opzeggen en wegwezen. Ik denk dat we hiermee wel 2 jaar weg kunnen en alle continenten kunnen bezoeken.

Na 2 jaar terug naar Nederland, huis huren en de tijd nemen om een baan te vinden en na een jaar weer iets kunnen kopen (bijleenregeling dwingt je om je overwaarde in een ander huis te steken als je binnen 3 jaar weer een woning koopt, anders krijg je geen HRA over dat bedrag).

Ik ben alleen toch vrij conservatief (opgevoed). We hebben een fijn huis, redelijk goede baan met vast contract. We hebben dit fijne huis kunnen kopen door de overwaarde van ons vorige appartement in Amsterdam. Als we op reis gaan, moeten we weer ‘opnieuw’ beginnen. Dit houdt me allemaal toch een beetje tegen, vond het erg spannend.

Wij zijn beiden 30+ geen kinderen, geen kinderwens.

Tips, adviezen, ervaringen???


Groeten!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187882632
Ik zou gaan _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 12 juli 2019 @ 15:12:45 #3
213457 engine
pi_187882663
Is het een mogelijkheid om je huidige huis te verhuren gedurende die twee jaar?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_187882680
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:12 schreef eNGine10 het volgende:
Is het een mogelijkheid om je huidige huis te verhuren gedurende die twee jaar?
Uhh jawel maar dan komt de overwaarde natuurlijk niet vrij! En dan gaat het hele verhaal niet op!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 12 juli 2019 @ 15:20:23 #5
213457 engine
pi_187882808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Uhh jawel maar dan komt de overwaarde natuurlijk niet vrij! En dan gaat het hele verhaal niet op!
Ah okay...klinkt wel als een top plan verder.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:23:28 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187882867
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:12 schreef eNGine10 het volgende:
Is het een mogelijkheid om je huidige huis te verhuren gedurende die twee jaar?
Dit zou ik ook doen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:24:49 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187882898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Uhh jawel maar dan komt de overwaarde natuurlijk niet vrij! En dan gaat het hele verhaal niet op!
25K spaargeld. Backpacken, huurinkomsten en onderweg wat bijwerken kom je een heel eind.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187882917
random plan, ik zou het niet doen
ga lekker ondernemen met het geld
en met de wist leuke tripjes maken

wil je ook gaan werken op deze wereld reis of alleen gaan rondhangen en dingen zien ?
Je kunt toch ook n maand gaan backpacken in cambodja kost je 3.50 bij wijze van spreken
pi_187882939
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:09 schreef DeLoet het volgende:
We hebben toen relatief goedkoop iets weer gekocht waardoor we momenteel zon 110.000 euro overwaarde hebben.
leuk voor je dat je toen tegen een zeer gunstige prijs een huis kon kopen.... maar als je na je wereldreis terugkomt, is de kans eerder redelijk klein dat de huizenprijzen *plots* eer teruggevallen zijn naar het vorige niveau.

Oftewel, de kans zal groot zijn dat je dan voor een gelijkwaardige woning die je nu hebt, eenzelfde topprijs moet betalen als dat je nu zou 'ontvangen'.
je 'overwaarde' is dus enkel een theoretisch vermogen, gebaseerd op een stijging van de kostprijs van wonen an sich.

Als je echt graag op wereldreis wil gaan moet je je natuurlijk niet laten tegenhouden, maar realiser je wel dat je er in vermogen behoorlijk op zal inboeten en bij terugkomst mogelijk problemen hebt eenzelfde woonsituatie te hebben als waar je nu aan gewend ben.


Wat misschien slimmer zou kunnen zijn is te kijken of je binnen de voorwaarden van de hypotheek je woning ook tijdelijk kunt verhuren (als de overwaarde groot genoeg is, is de neiging van hypotheekverstrekker hiermee akkkoord te gaan vaak groter)...
verlies je je woning niet en heb je juist extra inkomsten.
is je budget voor de reis vast kleiner, maar 'verlies' je er minder mee.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_187882974
Doen.
pi_187882986
Even voor de duidelijkheid. Die 110.000 zit in ons huis en komt pas vrij als we het huis verkopen!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187883052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

leuk voor je dat je toen tegen een zeer gunstige prijs een huis kon kopen.... maar als je na je wereldreis terugkomt, is de kans eerder redelijk klein dat de huzienprijzen *plots* eer teruggevallen zijn naar het vorige niveau.

Oftewel, de kans zal groot zijn dat je dan voor een gelijkwaardige woning die je nu hebt, eenzelfde topprijs moet betalen als dat je nu zou 'ontvangen'.

Als je echt graag op wereldreis wil gaan moet je je natuurlijk niet laten tegenhouden, maar realiser je wel dat je er in vermogen behoorlijk op zal inboeten en bij terugkomst mogelijk problemen hebt eenzelfde woonsituatie te hebben als waar je nu aan gewend ben.


Wat misschien slimmer zou kunnen zijn is te kijken of je binnen de voorwaarden van de hypotheek je woning ook tijdelijk kunt verhuren (als de overwaarde groot genoeg is, is de neiging van hypotheekverstrekker hiermee akkkoord te gaan vaak groter)...
verlies je je woning niet en heb je juist extra inkomsten.
is je budget voor de reis vast kleiner, maar 'verlies' je er minder mee.
Dat besef ik me inderdaad en is ook wat me doet twijfelen .. het is niet zo dat ik goedkoop heb gekocht, maar vooral erg duur heb vérkocht. Wij zijn van Amsterdam naar een goedkopere stad verhuisd.

Het budget bij verhuren is dan enkel ons spaargeld a 25000. Plus de inkomsten van de huur natuurlijk. Echter lopen alle kosten (hypotheek, verzekeringen etc etc) gewoon door.

Ik vind het wel een fijn idee om een buffer aan spaargeld over te houden.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187883081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:25 schreef wawowiewa het volgende:
random plan, ik zou het niet doen
ga lekker ondernemen met het geld
en met de wist leuke tripjes maken

wil je ook gaan werken op deze wereld reis of alleen gaan rondhangen en dingen zien ?
Je kunt toch ook n maand gaan backpacken in cambodja kost je 3.50 bij wijze van spreken
We willen in principe niet werken op deze reis. Maand backpacken hebben we reeds 2 keer gedaan. En er valt dus niet echt te ondernemen met het geld Zo lang ik het huis niet verkoop.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187883239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:32 schreef DeLoet het volgende:

[..]

We willen in principe niet werken op deze reis. Maand backpacken hebben we reeds 2 keer gedaan. En er valt dus niet echt te ondernemen met het geld Zo lang ik het huis niet verkoop.
In dat geval zou ik zeker verkopen
Als je het goed aanpakt kun je over 5 jaar de rest van je leven op wereldreis
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:41:18 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187883263
Als je met z’n tweeen werkt is het goed te doe om in een jaar tijd nog 24k opzij te leggen als je zuinig leeft. Dan heb je 50K. Beyer dan je huis verkopen. Straks kom je er helemaal niet meer tussen. Het is ook niet zo gemakkelijk om vanuit het buitenland een huurwoning te krijgen als je geen sociale of economische binding hebt en ook geen werk. En werk is weer lastig zonder vaste verblijfplaats.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187883397
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:12 schreef eNGine10 het volgende:
Is het een mogelijkheid om je huidige huis te verhuren gedurende die twee jaar?
En dan hopen dat je huis niet uitgewoond is of er een wietkwekerij in gemaakt is _O-

Zeker als ze weten dat je 2 jaar niet in NL bent is het een gewild object voor dat soort praktijken, een collega van mij heeft het eens gedaan, resultaat 50k schade omdat alle muren op de 1ste verdieping er uit waren geslagen zodat er meer ruimte was voor de plantjes en een paar K aan niet betaalde huur
  vrijdag 12 juli 2019 @ 16:11:22 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187883814
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:48 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

En dan hopen dat je huis niet uitgewoond is of er een wietkwekerij in gemaakt is _O-

Zeker als ze weten dat je 2 jaar niet in NL bent is het een gewild object voor dat soort praktijken, een collega van mij heeft het eens gedaan, resultaat 50k schade omdat alle muren op de 1ste verdieping er uit waren geslagen zodat er meer ruimte was voor de plantjes en een paar K aan niet betaalde huur
Je kan gewoon stalen kooien om je muren laten lassen. Als er dan een kwekerij komt kunnen ze de muren niet verwijderen.
pi_187884621
Mensen die risico’s durven te nemen i.p.v. het altijd op safe te spelen. _O_

Gewoon gaan.
pi_187884886
Doen natuurlijk. Je leeft maar een keer. De cliches van mensen die al jong kanker krijgen en er aan overlijden voordat ze ooit geleefd hebben zijn zo waar. Wat wil je nou eigenlijk horen hier?

Om het op mezelf te betrekken: ik heb alles wat mijn hartje begeert, en ben hartstikke gelukkig met mijn leven. Het grootste gemis is het gebrek aan avontuurlijke reizen, wat ik vroegah veel gedaan heb. Moet nu 18 jaar wachten tot kids huis uit zijn, voordat dat weer realistisch wordt. Ik zou het wel weten in jouw situatie.
Jesus saves but death prevails.
pi_187885687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:52 schreef McBrokkie het volgende:
Mensen die risico’s durven te nemen i.p.v. het altijd op safe te spelen. _O_

Gewoon gaan.
Wat is het risico precies ?
Het is toch vrij duidelijk wat de meest voor de hand liggende uitkomsten zullen zijn
pi_187885834
Ik zou ook gaan.

Maar besef wel, alles wat je uitheeft van die 110000 betaal je ooit weer terug, zodra je een nieuw huis gaat kopen en afbetalen.

Dus je stel verkoopt nu je huis voor 300000 en je lost 190000 af. Je maakt een reis van 110000¤.

Als je weer terugkomt en een huis gaat kopen, zul je minstens 300000¤ moeten lenen. Over de 20-30 jaar erna betaal je je reis van 110000+rente af.
.
pi_187885910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:48 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Wat is het risico precies ?
Het is toch vrij duidelijk wat de meest voor de hand liggende uitkomsten zullen zijn
Dat je kapot geschoten wordt als je door de straten van Colombia dan wel Guatemala loopt. ;(
pi_187885930
Ik weet niet wat jullie verdienen, maar 2x2 modale jaarsalarissen is al 140000¤ dat je niet verdient.

Dan nog een jaar huren i.p.v. kopen.

3 jaar waardestijging die je misloopt.
.
pi_187886257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:01 schreef McBrokkie het volgende:

[..]

Dat je kapot geschoten wordt als je door de straten van Colombia dan wel Guatemala loopt. ;(
Dat onder andere , zou ook Aleppo mijden
Heel veel plekken kun je niet vrij rond wandelen, hangt ook beetje van je huidskleur af
Je kunt in een bos een boomhut bouwen off the grid leven in de natuur dat is wel project in Canada ofzo, konijnen eten en ijsvissen
Er is veel mogelijk
pi_187887001
Dus stel dat je nu 1000¤ hypotheek per maand uitgeeft en je gaat straks een jaar huren voor 1500¤, ben je toch 500¤ per maand of 6000¤ per jaar kwijt.

Stel dat je die 110000¤ extra moet lenen voor je huis, betaal je 300-400¤ extra per maand af de komende 30 jaar. Best een dure reis dan.
.
pi_187887444
Avontuur -> vastigheid ik zou het doen!
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_187888238
Ik snap TS wel, zit er ook regelmatig aan te denken. Al vind ik met z'n tweeen een overwaarde van 110k en een klein spaarpotje wel erg krap om zoiets te doen. Ik zou zeker meer dan een ton achter de hand willen houden voor mezelf.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 20:49:47 #28
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_187889363
Vergis je niet. 2 jaar reizen is **** lang hoor. Ik heb ene keer 2 maanden verbleven in Thailand. Op een gegeven moment wil je gewoon naar huis en had ik het reizen wel weer gezien. Thuis weer lekker nieuwe ideeën oppakken en jezelf ontwikkelen. Een landje zien is leuk, maar 2 jaar lang?

Waarom houden jullie nu niet alles en nemen jullie niet allebei tegelijk een maand onbetaald verlof en boeken jullie zo jullie reizen, eventueel 2 landen ofzo per reis? Lijkt me veel beter.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:06:13 #29
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_187889678
Je doet het toch niet TS, anders had je het allang gedaan.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:19:16 #30
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_187889966
Als jullie geen kinderwens hebben, hebben jullie dus ook geen haast. Dan kan het over 5 jaar ook.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 07:29:51 #31
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187895162
Gewoon lekker gaan joh. In ben al 3 jaar op reis, geen moment spijt gehad.

Wat betreft de kosten, reken op 1000 euro per maand in Azie. Helaas ben je 30+ dus kan je niet werken in Australie (of gewoon zwart). Meest ideale zou zijn je appartement niet te verkopen maar verhuren. Passief inkomen en je behoudt je huis. En wie weet zit je over 5 jaar in een rolstoel, je weet nooit hoe het leven loopt. Een ervaring als deze neemt niemand je ooit nog af.

Veel plezier

[ Bericht 17% gewijzigd door Maikuuul op 13-07-2019 09:26:52 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_187895241
Waar ga je spijt van krijgen als je oud en versleten bent? Het geld of het niet maken van deze reis?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sumppi op 13-07-2019 09:26:16 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_187899696
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 08:01 schreef Sumppi het volgende:
Waar ga je spijt van krijgen als je oud en versleten bent? Het geld of het niet maken van deze reis?
Mee eens =)
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187900043
Ik zat te denken; ik kan ook de hypotheek verhogen en dat deel consumptief gebruiken. Dan krijgen we hier geen hypotheekrente aftrek meer over.

Dan kunnen we de woning behouden en evt verhuren.

Uiteindelijk is dat wel vrij duur aangezien we nog 20+ jaar dat met rente terug moeten betalen. Echter is dit maar een paar tientjes per maand...
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 13 juli 2019 @ 18:46:58 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187903659
Overwaarde heb je geen reet aan, tenzij je straks je huis goedkoper kunt terugkopen of gaat huren. Maar met die 25k spaargeld kun je gemakkelijk met z'n tweeën een jaar gaan rondreizen.

Ik zie echter vaak bij sabbaticals dat het in de praktijk tegenvalt. Mensen zijn na een paar maanden doodmoe en verzadigd en doen dan weinig meer en willen naar huis.

Zelf werk ik al 11 jaar niet meer maar mijn reizen doseer ik altijd (meestal niet langer dan 2 maanden per reis en dan een pauze) zodat ik er elke keer weer zin in heb en op elke reis veel doe en beleef. Meestal heb ik een concreet doel dus dat helpt, zeker als je langer gaat dan ~2 maanden.

Dus ik ben er helemaal voor, maar er zijn dus een paar valkuilen waar je voor moet uitkijken anders kan het op een teleurstelling uitdraaien. Ik heb dat al iets te vaak zien gebeuren (bij anderen :P )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187904832
Gewoon doen, je hebt een plan, wat kan er mis gaan, het gaat alleen maar om jullie huis en jullie banen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 20:13:53 ]
pi_187905152
Gewoon gaan!

Ik heb mezelf beloofd op wereldreis te gaan als mijn kinderen volwassen zijn.

Nog 5 jaartjes aftellen (en sparen!)

Jullie hebben geen kinderen, én het cash om een jaar lang moeiteloos rond te komen.

Waar wachten jullie op?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_187907336
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:46 schreef SeLang het volgende:
Overwaarde heb je geen reet aan, tenzij je straks je huis goedkoper kunt terugkopen of gaat huren. Maar met die 25k spaargeld kun je gemakkelijk met z'n tweeën een jaar gaan rondreizen.

Ik zie echter vaak bij sabbaticals dat het in de praktijk tegenvalt. Mensen zijn na een paar maanden doodmoe en verzadigd en doen dan weinig meer en willen naar huis.

Zelf werk ik al 11 jaar niet meer maar mijn reizen doseer ik altijd (meestal niet langer dan 2 maanden per reis en dan een pauze) zodat ik er elke keer weer zin in heb en op elke reis veel doe en beleef. Meestal heb ik een concreet doel dus dat helpt, zeker als je langer gaat dan ~2 maanden.

Dus ik ben er helemaal voor, maar er zijn dus een paar valkuilen waar je voor moet uitkijken anders kan het op een teleurstelling uitdraaien. Ik heb dat al iets te vaak zien gebeuren (bij anderen :P )
Ideaal als dat haalbaar is, maar ik denk dat het voor de meesten niet weggelegd is om en een huis (huur / koop) in Nederland aan te houden en een aanzienlijk deel van het jaar te reizen. Ik zou best lang kunnen reizen, maar alleen dus als ik m'n huis verkoop. De redenen zijn ik m'n overwaarde contant moet maken om aan voldoende geld te komen, en ten tweede zou ik niet het reizen én een huis kunnen bekostigen.
pi_187908196
pi_187911089
Doen, ik ken diverse mensen die dit gedaan hebben en ze hebben er allemaal geen spijt van, een vormalig klant van ons die financieel onafhankelijk is heeft het nog extremer gedaan, hij heeft al zijn spullen verkocht en gaat de rest van zijn leven alleen nog maar reizen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187930840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

25K spaargeld. Backpacken, huurinkomsten en onderweg wat bijwerken kom je een heel eind.
Huurinkomsten gaat dan alleen op als de huur hoger is dan de hypotheek.
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:57:13 #42
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187966321
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 07:29 schreef Maikuuul het volgende:
Gewoon lekker gaan joh. In ben al 3 jaar op reis, geen moment spijt gehad.

Wat betreft de kosten, reken op 1000 euro per maand in Azie. Helaas ben je 30+ dus kan je niet werken in Australie (of gewoon zwart). Meest ideale zou zijn je appartement niet te verkopen maar verhuren. Passief inkomen en je behoudt je huis. En wie weet zit je over 5 jaar in een rolstoel, je weet nooit hoe het leven loopt. Een ervaring als deze neemt niemand je ooit nog af.

Veel plezier

1000 euro per maand levensonderhoud in Azie? Als je met Azie Vietnam, Thailand, Laos en dat soort landen bedoelt, laat je hem flink uit de broek hangen, lijkt me. Ik heb begin van de eeuw een maandje Thailand gedaan en dat was toen (nog?) spotgoedkoop.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:01:10 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187966378
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:48 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

En dan hopen dat je huis niet uitgewoond is of er een wietkwekerij in gemaakt is _O-

Zeker als ze weten dat je 2 jaar niet in NL bent is het een gewild object voor dat soort praktijken, een collega van mij heeft het eens gedaan, resultaat 50k schade omdat alle muren op de 1ste verdieping er uit waren geslagen zodat er meer ruimte was voor de plantjes en een paar K aan niet betaalde huur
Een vriend van mij had zijn huis jaren geleden ook eens een tijd lang verhuurd. Bij thuiskomst bleek er iedere dag bergen Vietnamese loempia's te zijn gefrituurd en hebben er tig Aziaatjes in gewoond _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_187966627
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Een vriend van mij had zijn huis jaren geleden ook eens een tijd lang verhuurd. Bij thuiskomst bleek er iedere dag bergen Vietnamese loempia's te zijn gefrituurd en hebben er tig Aziaatjes in gewoond _O-
hele plafond geel van het vet, zie dat maar eens weg te krijgen _O-
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:20:07 #45
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187966725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

1000 euro per maand levensonderhoud in Azie? Als je met Azie Vietnam, Thailand, Laos en dat soort landen bedoelt, laat je hem flink uit de broek hangen, lijkt me. Ik heb begin van de eeuw een maandje Thailand gedaan en dat was toen (nog?) spotgoedkoop.
Thailand is flink prijziger geworden dan toen ik voor de eerste keer ging (12 jaar geleden).

James Bond island tour was toen nog 800 Bath. Nu is dat ~1500 p.p :')

Laos, Cambodia, Vietnam ben je rond de 600 wel klaar. Maar ga je naar Korea, Japan, Taiwan dan ben je weer 1000 of meer kwijt.


Als je daarom 1000 aanhoud per land per maand zit je wel safe.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:21:22 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187966743
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:20 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Thailand is flink prijziger geworden dan toen ik voor de eerste keer ging (12 jaar geleden).

James Bond island tour was toen nog 800 Bath. Nu is dat 2000 p.p :')

Laos, Cambodia, Vietnam ben je rond de 600 wel klaar. Maar ga je naar Korea, Japan, Taiwan dan ben je weer 1000 of meer kwijt.

Als je daarom 1000 aanhoud per land per maand zit je wel safe.
Als je ook naar de meer ontwikkelde landen gaat, snap ik je budget wel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:23:32 #47
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187966769
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Als je ook naar de meer ontwikkelde landen gaat, snap ik je budget wel.
TS wilt een wereldreis maken, lijkt me dan dat je niet alleen naar de goedkoopste landen gaat.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:25:34 #48
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187966796
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:23 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

TS wilt een wereldreis maken, lijkt me dan dat je niet alleen naar de goedkoopste landen gaat.
Daar heb je gelijk in. Zo lijkt Japan mij ook nog eens leuk om te zien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 17 juli 2019 @ 16:50:02 #49
485755 Asb6
Met vriendelijke groeten adult
pi_187970120
Als het u economisch ligt zou ik het altijd doen .

En in hoeverre er na 2 jaar weer
Werk kunt krijgen hangt af van uw capaciteiten en mogelijkheden en
vraag op de arbeidmarktbomteen uw
geleerde vakkennis
Met vriendelijke groeten adult schoolboy
  woensdag 17 juli 2019 @ 22:06:13 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187976833
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:11 schreef Hallojo het volgende:
Ik zou gaan _O_
pi_187977200
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Uhh jawel maar dan komt de overwaarde natuurlijk niet vrij! En dan gaat het hele verhaal niet op!
Je gaat het zelfde doen als ik.
Alleen ik gebruik dus een eigen boot.
Mijn huis word dus verkocht.
En de tweede huis word of verkocht of ik laat de huurster er in en laat die door betalen.
Dat huis kost me niks en de winst apart houden.

Verkoop ik 1huis dan heb ik een overwaarde van 75.000plus.
Een boot kost me ongeveer 10.000

Ik zelf ga dus varen door de eu heen.
Schijf me zelf in de basis register van de gemeenten.
Ik heb dan geen recht op terug gaven ziekenfonds van 70euro in de maand .
Niet dat het wat uit maakt.
Ik zelf ga alleen en heb geen vrouw nog kinderen.
De boot verzekering wereld kost tussen de 40 tot70 euro per maand.
Dan houd je alleen eten kosten en zorgverzekering over.
Ik zal rond kunnen komen van 300 per maand ex diesel.
Hoewel ik aan het kijken bent naar 2 losse buitenboord motoren te laten plaatsen op accu en zonnepaneel combo.
Om diesel kosten te besparen.
3600 per jaar kosten en als ik geen gekke dingen doe zal ik dat makkelijk
10 tot 15 jaar vol kunnen houden.

Tenslotte vis zwem in zee dus die kan je eten lol.
pi_187979014
Ni
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:23 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

TS wilt een wereldreis maken, lijkt me dan dat je niet alleen naar de goedkoopste landen gaat.
Inderdaad, nieuw Zeeland en Japan staan ook hoog op het lijstje!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187979749
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:19 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Je gaat het zelfde doen als ik.
Alleen ik gebruik dus een eigen boot.
Mijn huis word dus verkocht.
En de tweede huis word of verkocht of ik laat de huurster er in en laat die door betalen.
Dat huis kost me niks en de winst apart houden.

Verkoop ik 1huis dan heb ik een overwaarde van 75.000plus.
Een boot kost me ongeveer 10.000

Ik zelf ga dus varen door de eu heen.
Schijf me zelf in de basis register van de gemeenten.
Ik heb dan geen recht op terug gaven ziekenfonds van 70euro in de maand .
Niet dat het wat uit maakt.
Ik zelf ga alleen en heb geen vrouw nog kinderen.
De boot verzekering wereld kost tussen de 40 tot70 euro per maand.
Dan houd je alleen eten kosten en zorgverzekering over.
Ik zal rond kunnen komen van 300 per maand ex diesel.
Hoewel ik aan het kijken bent naar 2 losse buitenboord motoren te laten plaatsen op accu en zonnepaneel combo.
Om diesel kosten te besparen.
3600 per jaar kosten en als ik geen gekke dingen doe zal ik dat makkelijk
10 tot 15 jaar vol kunnen houden.

Tenslotte vis zwem in zee dus die kan je eten lol.
Wat een vet plan! Ga je dit in je eentje doen ?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187980281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:19 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Je gaat het zelfde doen als ik.
Alleen ik gebruik dus een eigen boot.
Mijn huis word dus verkocht.
En de tweede huis word of verkocht of ik laat de huurster er in en laat die door betalen.
Dat huis kost me niks en de winst apart houden.

Verkoop ik 1huis dan heb ik een overwaarde van 75.000plus.
Een boot kost me ongeveer 10.000

Ik zelf ga dus varen door de eu heen.
Schijf me zelf in de basis register van de gemeenten.
Ik heb dan geen recht op terug gaven ziekenfonds van 70euro in de maand .
Niet dat het wat uit maakt.
Ik zelf ga alleen en heb geen vrouw nog kinderen.
De boot verzekering wereld kost tussen de 40 tot70 euro per maand.
Dan houd je alleen eten kosten en zorgverzekering over.
Ik zal rond kunnen komen van 300 per maand ex diesel.
Hoewel ik aan het kijken bent naar 2 losse buitenboord motoren te laten plaatsen op accu en zonnepaneel combo.
Om diesel kosten te besparen.
3600 per jaar kosten en als ik geen gekke dingen doe zal ik dat makkelijk
10 tot 15 jaar vol kunnen houden.

Tenslotte vis zwem in zee dus die kan je eten lol.
Wat.een.baas. _O_

Wat jij doet is vrijheid 2.0
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_187980287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 00:07 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Wat een vet plan! Ga je dit in je eentje doen ?
Ja.
Zoals ik al zij geen vrouw en geen kinderen .
Vrouwen heb ik altijd pech mee gehad in me leven dus dan houd het op.
Kinderen zijn er niet en vind me nu te oud om kinderen te krijgen .
En wie weet kom ik wel vrouw tegen die mee gaat tijdens me tocht.
Ik hoef ook niet in Nederland meer te blijven er niks waarvoor ik zal moeten blijven .
Ben nu ook de huis netjes aan het maken en gaat 2020 verkocht worden en dan koop ik me boot van 9 tot 12meter lang (cruiser staal)
Gelijk de boot een nieuwe verflaag onder zee spiegel van een goed merk die 10jaar kan blijven zitten .
Dat kost wat maar anders zal de boot elke 4 tot 5 jaar uit het water gehaald moeten worden en dat is niet alles als je op je tocht bent .
De huurster wilt graag blijven zitten omdat de huur maar 700euro is en niet verhoogt word (elektra en gas staat op haar eigen naam
Voor ik weg gaat dan word dat huis nog een nieuwe keuken geplaatst .
Maar het kan ook zijn dat ik de huis verkoop aan mensen die de huizen weer verhuren en dan word haar contract over genomen maar dan is er geen garantie dat de huur prijs laag blijft .
Dat zijn nog de keuzes die ik moet maken .
Elke maand leg ik nu ook geld weg om te zorgen dat ik meer geld op de banken heb staan .
De boel word verkocht wat in huis staat en anders de vuilnis bak in .
De bus (omgebouwd naar camper ) gaat ook weg en zal ik dan nog iets van 5 tot 6000 euro nog kunnen krijgen .

Het zijn hele stappen waar je vroeg aan moet beginnen en je moet zeker weten dat je doet.
De reden dat ik het doet is wegens mijn artrose die ik heb in me rug en kan me nu nog wel paar jaar kapot werken en dan nog alles moeten verkopen en op eten omdat je niet meer word afgekeurd .
Dan ga ik het liever het geld opeten met een iets gezonder lichaam dan ergens in overbetaalde huurhuisje met een bordje rijst wegens de geld wat je krijg van de steun .

Dus ts
Plan goed en geniet er van voordat je het niet meer kan.

https://zeilhelden.nl/2016/03/wonen-aan-boord-is-dat-legaal/

[ Bericht 3% gewijzigd door suijkerbuijk op 18-07-2019 16:28:28 ]
pi_188183943
Dag allen

We gaan de hypotheek verhogen op het huis en met dit bedrag een reis maken van 6 a 7 maanden. Als een terug komen en we willen nog langer weg gaan, kunnen we het huis alsnog verkopen. Dit leek ons een redelijk veilige keuze omdat we altijd terug kunnen komen en een huis hebben als het tegenvalt of er iets gebeurt.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 29 juli 2019 @ 10:01:38 #57
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188184831
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 08:22 schreef DeLoet het volgende:
Dag allen

We gaan de hypotheek verhogen op het huis en met dit bedrag een reis maken van 6 a 7 maanden. Als een terug komen en we willen nog langer weg gaan, kunnen we het huis alsnog verkopen. Dit leek ons een redelijk veilige keuze omdat we altijd terug kunnen komen en een huis hebben als het tegenvalt of er iets gebeurt.
Heel veel plezier! Ken eigenlijk niemand die spijt heeft van een lange reis, dus gaat goedkomen! Geef jezelf vooral de tijd om een land goed te bezoeken. Plan vooral niet te veel en kijk maar hoe het loopt.

Je hebt mensen die in 1 maand Thailand/Vietnam/Japan willen doen. 3 weken per land uittrekke is zeker het minimum dat je moet aanhouden(vind ik).

Wanneer gaat de reis beginnen?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188187884
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:01 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Heel veel plezier! Ken eigenlijk niemand die spijt heeft van een lange reis, dus gaat goedkomen! Geef jezelf vooral de tijd om een land goed te bezoeken. Plan vooral niet te veel en kijk maar hoe het loopt.

Je hebt mensen die in 1 maand Thailand/Vietnam/Japan willen doen. 3 weken per land uittrekke is zeker het minimum dat je moet aanhouden(vind ik).

Wanneer gaat de reis beginnen?
Thanks kerel!
Begin januari vertrekken!

Voor de meeste landen nemen we inderdaad 3 a 4 weken de tijd. Japan 2 weekjes wegens de kosten.

Ik heb een overzicht gemaakt met verwachte kosten voor alles, onderverdeeld in overnachten, eten/drinken, reizen en activiteiten per land per pad, dan komen we op 26000 euro uit met zijn tweeen voor alles. Dit is bv ook inclusief een maand nieuw Zeeland met camperhuur. (Duur!)

Ik heb de dagbudgetten aan de hand van verschillende backpackersites ingeschat op redelijk luxe reizen (privékamer). En hier zelfs nog iets boven gaan zitten. Ik verwacht dus minder uit te gaan geven!

Het idee is 3 weken Sri Lanka, 1 week Sydney, 4 weken nieuw Zeeland. En hierna nog vietnam, laos, Cambodja, Maleisië, Borneo, Japan, China, Mongolië.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_188189578
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 08:22 schreef DeLoet het volgende:
Dag allen

We gaan de hypotheek verhogen op het huis en met dit bedrag een reis maken van 6 a 7 maanden. Als een terug komen en we willen nog langer weg gaan, kunnen we het huis alsnog verkopen. Dit leek ons een redelijk veilige keuze omdat we altijd terug kunnen komen en een huis hebben als het tegenvalt of er iets gebeurt.
Goed plan ^O^

Heel veel plezier!
pi_188190167
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:56 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Thanks kerel!
Begin januari vertrekken!

Voor de meeste landen nemen we inderdaad 3 a 4 weken de tijd. Japan 2 weekjes wegens de kosten.

Ik heb een overzicht gemaakt met verwachte kosten voor alles, onderverdeeld in overnachten, eten/drinken, reizen en activiteiten per land per pad, dan komen we op 26000 euro uit met zijn tweeen voor alles. Dit is bv ook inclusief een maand nieuw Zeeland met camperhuur. (Duur!)

Ik heb de dagbudgetten aan de hand van verschillende backpackersites ingeschat op redelijk luxe reizen (privékamer). En hier zelfs nog iets boven gaan zitten. Ik verwacht dus minder uit te gaan geven!

Het idee is 3 weken Sri Lanka, 1 week Sydney, 4 weken nieuw Zeeland. En hierna nog vietnam, laos, Cambodja, Maleisië, Borneo, Japan, China, Mongolië.
japan is minder duur dan je denkt. europa is een stuk duurder, om in rond te reizen.
regel wel een japan rail pass voor de trein, van tevoren, die kan je alleen buiten japan aanschaffen.

en verder, nu zou ik alsnog je huis verhuren. dat levert toch flink wat geld op.
  maandag 29 juli 2019 @ 16:56:16 #61
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188190488
Klinkt als een TS die het goed voor elkaar heeft.

Waarom zie je dit als "opnieuw beginnen"?
Is geld sparen een levensdoel?

Stel je zou die reis niet maken, wat ben je dan van plan?
Geld op de bank laten staan?
Of in een investering laten zitten?
Blijven werken tot je pensioen?

Ik wist het wel.

Als je geen huis hebt en nauwelijks vaste lasten in NL hebt terwijl je reist kun je ook maanden doorbrengen in Azië en nauwelijks armer worden. Ik denk dat je ook wel 3 jaar haalt met dat budget. Nieuw-Zeeland is een ander verhaal.
pi_188193886
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

japan is minder duur dan je denkt. europa is een stuk duurder, om in rond te reizen.
regel wel een japan rail pass voor de trein, van tevoren, die kan je alleen buiten japan aanschaffen.

en verder, nu zou ik alsnog je huis verhuren. dat levert toch flink wat geld op.
Goed om te weten.

Verhuren gaan we inderdaad proberen !
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_188193900
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:56 schreef Ixnay het volgende:
Klinkt als een TS die het goed voor elkaar heeft.

Waarom zie je dit als "opnieuw beginnen"?
Is geld sparen een levensdoel?

Stel je zou die reis niet maken, wat ben je dan van plan?
Geld op de bank laten staan?
Of in een investering laten zitten?
Blijven werken tot je pensioen?

Ik wist het wel.

Als je geen huis hebt en nauwelijks vaste lasten in NL hebt terwijl je reist kun je ook maanden doorbrengen in Azië en nauwelijks armer worden. Ik denk dat je ook wel 3 jaar haalt met dat budget. Nieuw-Zeeland is een ander verhaal.
Wat bedoel je met opnieuw beginnen? Ik heb dit nergens genoemd toch?

Het geld zit nu in het huis, door hypotheek te verhogen kunnen we deze reis gaan maken.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 29 juli 2019 @ 21:55:51 #64
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188195720
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:25 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Wat bedoel je met opnieuw beginnen? Ik heb dit nergens genoemd toch?

Het geld zit nu in het huis, door hypotheek te verhogen kunnen we deze reis gaan maken.
In je OP heb je het over opnieuw beginnen. Ctrl+F
pi_188196155
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:55 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In je OP heb je het over opnieuw beginnen. Ctrl+F
Pf stom van me.

Met opnieuw beginnen bedoelde ik dat ik nu al een eindje ben met aflossen van Mn hypotheek. Mede door geluk wat we hadden met goed kunnen verkopen van onze eerste woning.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 29 juli 2019 @ 22:44:22 #66
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188196849
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:12 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Pf stom van me.

Met opnieuw beginnen bedoelde ik dat ik nu al een eindje ben met aflossen van Mn hypotheek. Mede door geluk wat we hadden met goed kunnen verkopen van onze eerste woning.
Dit heet een luxe probleem.

Je kunt blijven leven zoals je leeft met lage maandlasten.
Of eerder stoppen met werken.
Of gewoon met je pensioen stoppen met werken en nu reizen.
Of 1 dag in de week minder werken.

Zoveel opties.
pi_188197159
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 08:22 schreef DeLoet het volgende:
Dag allen

We gaan de hypotheek verhogen op het huis en met dit bedrag een reis maken van 6 a 7 maanden. Als een terug komen en we willen nog langer weg gaan, kunnen we het huis alsnog verkopen. Dit leek ons een redelijk veilige keuze omdat we altijd terug kunnen komen en een huis hebben als het tegenvalt of er iets gebeurt.
Wat doen jullie met jullie werk?
  dinsdag 30 juli 2019 @ 00:22:23 #68
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188198468
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:56 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Thanks kerel!
Begin januari vertrekken!

Voor de meeste landen nemen we inderdaad 3 a 4 weken de tijd. Japan 2 weekjes wegens de kosten.

Ik heb een overzicht gemaakt met verwachte kosten voor alles, onderverdeeld in overnachten, eten/drinken, reizen en activiteiten per land per pad, dan komen we op 26000 euro uit met zijn tweeen voor alles. Dit is bv ook inclusief een maand nieuw Zeeland met camperhuur. (Duur!)

Ik heb de dagbudgetten aan de hand van verschillende backpackersites ingeschat op redelijk luxe reizen (privékamer). En hier zelfs nog iets boven gaan zitten. Ik verwacht dus minder uit te gaan geven!

Het idee is 3 weken Sri Lanka, 1 week Sydney, 4 weken nieuw Zeeland. En hierna nog vietnam, laos, Cambodja, Maleisië, Borneo, Japan, China, Mongolië.
Japan is helemaal niet zo duur. De JR pass voor 2 weken is 250 euro geloof ik. In mijn eettopic in CUL komt Japan ook aan bod. Voor 25 euro per dag qua eten zit je ruim voldoende. Vooral met een budget van 26k hoef je je totaal geen zorgen te maken of je nou 2 a 3 weken Japan gaat. Nieuw zeeland en Sydney zal het duurste uitvallen (maar met je camper kan je natuurlijk ook zelf koken). Ik schat dat je nog een hoop geld mee terugneemt!

Deze reis maak je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven. Je hebt de luxe van een ruim budget en tijd. Dus blijf gerust een paar maandjes langer, zolang je maar geniet.

Veel plezier (en als je tips wil kan je me DMen, gezien ik 80% van die landen al heb bezocht :))
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_191172481
Update: momenteel aan het strand in Sri Lanka 8-)
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_191172489
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:59 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat doen jullie met jullie werk?
Ik heb 8 maanden verlof en mijn vriendin heeft ontslag genomen.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_191173974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:51 schreef DeLoet het volgende:
Update: momenteel aan het strand in Sri Lanka 8-)
Lekker man, geniet er van. ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_201336066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:51 schreef DeLoet het volgende:
Update: momenteel aan het strand in Sri Lanka 8-)
Hoe gaat het nu? Hoe is de reis verlopen, helemaal met COVID in het achterhoofd? Hier spelen dezelfde plannen, huis dan wel verkopen en met overwaarde gaan reizen!
Fingerspitzgefühl
pi_201336243
edit, oud bericht
  maandag 13 september 2021 @ 13:22:55 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201338450
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:56 schreef Ixnay het volgende:
Klinkt als een TS die het goed voor elkaar heeft.

Waarom zie je dit als "opnieuw beginnen"?
Is geld sparen een levensdoel?

Stel je zou die reis niet maken, wat ben je dan van plan?
Geld op de bank laten staan?
Of in een investering laten zitten?
Blijven werken tot je pensioen?

Ik wist het wel.

Als je geen huis hebt en nauwelijks vaste lasten in NL hebt terwijl je reist kun je ook maanden doorbrengen in Azië en nauwelijks armer worden. Ik denk dat je ook wel 3 jaar haalt met dat budget. Nieuw-Zeeland is een ander verhaal.
De vraag is hoe je terug naar Nederland komkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201381714
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
De vraag is hoe je terug naar Nederland komkt.
Dan moeten ze zorgen dat ze niet alles verbrassen op wereldreis, maar nog iets over houden. Dan kun je terug in NL iets gaan huren, op zoek naar een baan, etc.
pi_201402125
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:01 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu? Hoe is de reis verlopen, helemaal met COVID in het achterhoofd? Hier spelen dezelfde plannen, huis dan wel verkopen en met overwaarde gaan reizen!
Ik snap dit niet zo goed. Álle huizen hebben momenteel toch overwaarde? Dus tenzij je hierna gaat huren (wat mijn inziens soberso geld weggooien is), is het toch gewoon verkapt geld lenen om op reis te gaan?

Anyhow succes ermee en ik hoop dat het het waard is voor je. ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201409760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik snap dit niet zo goed. Álle huizen hebben momenteel toch overwaarde? Dus tenzij je hierna gaat huren (wat mijn inziens soberso geld weggooien is), is het toch gewoon verkapt geld lenen om op reis te gaan?

Anyhow succes ermee en ik hoop dat het het waard is voor je. ^O^
Ja, daar komt het wel op neer. Waarbij lenen met een huis als onderpand nu wel heel goedkoop is natuurlijk.
pi_201410498
Al die mensen die reopen doen maar zelf geen consequenties hoeven aanvaarden of daar uberhaupt over nadenken :')

Je huis verkopen en de winst verbrassen door een beetje op vakantie te gaan is echt heel dom. Straks kom je weer bijna blut in Nederland en dan heb je geen geld voor een huis en kun je op een afgetrapte camping gaan wonen. En dan is het janken.

Houd liever je huis en je baan, koop wat extra verlofdagen en ga zo gewoon wat vaker op vakantie naar die verre landen. Dan houd je je schaapjes tenminste op het droge. Sowieso, een groot deel van de wereld is oersaai en de mensen zitten er niet op je te wachten. Als je het bij de hotspots houdt is het prima.
pi_201427019
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:58 schreef GeneralRadek het volgende:
Al die mensen die reopen doen maar zelf geen consequenties hoeven aanvaarden of daar uberhaupt over nadenken :')

Je huis verkopen en de winst verbrassen door een beetje op vakantie te gaan is echt heel dom. Straks kom je weer bijna blut in Nederland en dan heb je geen geld voor een huis en kun je op een afgetrapte camping gaan wonen. En dan is het janken.

Houd liever je huis en je baan, koop wat extra verlofdagen en ga zo gewoon wat vaker op vakantie naar die verre landen. Dan houd je je schaapjes tenminste op het droge. Sowieso, een groot deel van de wereld is oersaai en de mensen zitten er niet op je te wachten. Als je het bij de hotspots houdt is het prima.
Prima om er anders over te denken. We houden uiteraard nog geld over na de reis (100k), wellicht daarna ons elders vestigen dan NL.

Ik vind het wel weer een echte Hollandse calvinistische kijk op het leven. Lekker 46 weken per jaar krom liggen voor de baas die je 6 weken vakantie gunt.

Bij terugkomst kan je tijdelijk prima bij vrienden/familie wonen, dat vinden wij geen probleem. Daarna kan je via werken weer vermogen opbouwen en aan een toekomst werken. We mogen dan nog 30 jaar werken, of minder als het financieel meezit. Ik maak mij daar geen zorgen om, nooit schulden gehad en wij gaan verstandig met ons geld om. Goede mogelijkheden voor werk. Dat maakt het allemaal minder risicovol dan het in eerste instantie doet vermoeden.

Maar als je niet de behoefte hebt om meer van de wereld te zien en andere culturen ontdekken dan klinkt dit inderdaad als een niet best plan! ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door ForumGek op 19-09-2021 14:58:15 ]
Fingerspitzgefühl
pi_201427335
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:46 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Prima om er anders over te denken. We houden uiteraard nog geld over na de reis (100k), wellicht daarna ons elders vestigen dan NL.

Ik vind het wel weer een echte Hollandse calvinistische kijk op het leven. Lekker 46 weken per jaar krom liggen voor de baas die je 6 weken vakantie gunt.

Bij terugkomst kan je tijdelijk prima bij vrienden/familie wonen, dat vinden wij geen probleem. Daarna kan je via werken weer vermogen opbouwen en aan een toekomst werken. We mogen dan nog 30 jaar werken, of minder als het financieel meezit. Ik maak mij daar geen zorgen om, nooit schulden gehad en wij gaan verstandig met ons geld om. Goede mogelijkheden voor werk. Dat maakt het allemaal minder risicovol dan het in eerste instantie doet vermoeden.

Maar als je niet de behoefte hebt om meer van de wereld te zien en andere culturen ontdekken dan klinkt dit inderdaad als een niet best plan! ;)
your special.
pi_201427376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:51 schreef DeLoet het volgende:
Update: momenteel aan het strand in Sri Lanka 8-)
Update TS? Zag elders dat je recentelijk nog in Italië was :9
  zondag 19 september 2021 @ 23:16:50 #82
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_201434440
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:58 schreef GeneralRadek het volgende:
Al die mensen die reopen doen maar zelf geen consequenties hoeven aanvaarden of daar uberhaupt over nadenken :')

Je huis verkopen en de winst verbrassen door een beetje op vakantie te gaan is echt heel dom. Straks kom je weer bijna blut in Nederland en dan heb je geen geld voor een huis en kun je op een afgetrapte camping gaan wonen. En dan is het janken.

Houd liever je huis en je baan, koop wat extra verlofdagen en ga zo gewoon wat vaker op vakantie naar die verre landen. Dan houd je je schaapjes tenminste op het droge. Sowieso, een groot deel van de wereld is oersaai en de mensen zitten er niet op je te wachten. Als je het bij de hotspots houdt is het prima.
Denken dat mensen dit advies gaan opvolgen :') kansloos
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_201553726
Dit is een oud topic, maar toch advies: een wereldreis is het altijd waard. Na mijn reis (wat weliswaar geen wereldreis was, maar wel meer dan 6 maanden in Azië) is mijn perspectief op het leven wel veranderd. Ik ben een completer mens geworden op veel vlakken. En het kost afhankelijk van de locaties die je kiest, de dingen die je onderneemt, de luxe die je wenst en de manier van reizen minder dan je denkt. Van 25.000 euro kun je prima 2 jaar reizen. Dan kun je natuurlijk niet maandenland in een hotel in Zwitserland gaan zitten en dan door naar Japan om daar in een hotel te gaan zitten. Maar als je bereid bent om goedkoop vervoer te nemen, te kijken naar alternatieve manieren van verblijf en genoegen neemt met eenvoudige voeding, dan kan het wel. Ik heb voor 7 maanden ongeveer 5000 euro uitgegeven, inclusief vluchten. Ik heb het niet bijzonder rustig aan gedaan qua geld.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')