Eraan begonnen en geen zin meer?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ze het deels hebben geasfalteerd. Geen idee wat de gedachte daar precies is geweest.
Wat is dit?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Humor om te lachen.
Zou anders niet te doen zijn op greffol zeiden zequote:Op donderdag 11 juli 2019 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ze het deels hebben geasfalteerd. Geen idee wat de gedachte daar precies is geweest.
Het was sowieso niet te doen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou anders niet te doen zijn op greffol zeiden ze
Het was een topshow met volledig geparkeerde renners. Over jaar of 4 weer graag. Graag dan wel met minder lollershit van Alaflipquote:Op donderdag 11 juli 2019 19:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het was sowieso niet te doen.
Was natuurlijk altijd zaak om na die tijdrit binnen de minuut te blijven. Die vijf tellen op dinsdag maakte hem niet de kopman en de negen tellen van vandaag maken hem geen knecht. Als je de tijdrit van Zwitserland als referentie neemt en twee seconden per kilometer rekent, wat natuurlijk nergens op slaat maar enfin, ligt dat wel behoorlijk binnen de mogelijkheden. 2115, 2104, 2354, 2622, 2751, 2092, 1968, 2363. Dan is niks nog gespeeld. Hoewel ik er stiekem vanuit ging dat Thomas hier +/- 20 tellen zou verliezen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:41 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, zonder Eus hadden we een Waalse Pijl gehad.
Het was grappig om iemand als Bardet te zien spartelen, maar een topshow was het allerminst.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het was een topshow met volledig geparkeerde renners. Over jaar of 4 weer graag. Graag dan wel met minder lollershit van Alaflip
Volgend jaar vast weer naar de Ventoux. Dat heeft alweer te lang geduurd.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het was grappig om iemand als Bardet te zien spartelen, maar een topshow was het allerminst.
Maar goed, de Tour kennende komen we in 2021 weer terug en dan fantaseren ze er misschien weer wat anders bij.
Vooral omdat de parcoursbouwers er geen hol van begrijpen natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Elk jaar is het weer naïef hopen op spektakel in de eerste bergrit, maar het valt eigenlijk altijd tegen.
Zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vooral omdat de parcoursbouwers er geen hol van begrijpen natuurlijk.
Tijd voor Alpe d'Huez zou ik zeggenquote:Op donderdag 11 juli 2019 19:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het was grappig om iemand als Bardet te zien spartelen, maar een topshow was het allerminst.
Maar goed, de Tour kennende komen we in 2021 weer terug en dan fantaseren ze er misschien weer wat anders bij.
Zou het parcours een rol spelen?quote:
Meh, voorlopig is hij gewoon knecht, zonder morren en enige vorm van twijfel zet hij zich voor Thomas om gaatje naar Landa te dichten.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Was natuurlijk altijd zaak om na die tijdrit binnen de minuut te blijven. Die vijf tellen op dinsdag maakte hem niet de kopman en de negen tellen van vandaag maken hem geen knecht. Als je de tijdrit van Zwitserland als referentie neemt en twee seconden per kilometer rekent, wat natuurlijk nergens op slaat maar enfin, ligt dat wel behoorlijk binnen de mogelijkheden. 2115, 2104, 2354, 2622, 2751, 2092, 1968, 2363. Dan is niks nog gespeeld. Hoewel ik er stiekem vanuit ging dat Thomas hier +/- 20 tellen zou verliezen.
Nee maar vandaag lag er toch een prima parcours in principe? Of wat was er precies mis mee dan?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zou het parcours een rol spelen?
Goh, weet ik niet. Moeilijke vraag.
Als jij in je parcours een laatste kilometer legt met percentages tot 24% weet je dat er de hele dag niets gaat gebeuren en dat iedereen tot die laatste kilometer gaat wachten.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee maar vandaag lag er toch een prima parcours in principe? Of wat was er precies mis mee dan?
Gewoon te weinig gripquote:Op donderdag 11 juli 2019 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ze het deels hebben geasfalteerd. Geen idee wat de gedachte daar precies is geweest.
Zo'n laatste kilometer nodigt niet uit tot een vroege aanval nee. Maar in de eerste bergrit wordt er altijd afwachtend gekoerst dus kun je je afvragen of het zonder deze laatste kilometer anders was gegaan.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als jij in je parcours een laatste kilometer legt met percentages tot 24% weet je dat er de hele dag niets gaat gebeuren en dat iedereen tot die laatste kilometer gaat wachten.
Er was dus enorm veel mis met deze rit. Zo moeilijk is het echt niet, Slob. Jij kent de renners ondertussen toch ook wel een beetje?
Er wordt altijd afwachtend gekoerst, dus dan moet je dat als organisatie nóg meer in de kaart spelen door die laatste kilometer?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:59 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zo'n laatste kilometer nodigt niet uit tot een vroege aanval nee. Maar in de eerste bergrit wordt er altijd afwachtend gekoerst dus kun je je afvragen of het zonder deze laatste kilometer anders was gegaan.
Nee dat zeg ik helemaal niet.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er wordt altijd afwachtend gekoerst, dus dan moet je dat als organisatie nóg meer in de kaart spelen door die laatste kilometer?
Sorry hoor, maar die logica ontgaat me echt volledig.
Goedzo.quote:
Hoeveel telefoons heb jij al gemold?quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:29 schreef TLC het volgende:
Net zoals de Baron zich kwaad kon maken over Bassie & Adriaan heb ik steeds hetzelfde bij die Britten van Ineos
DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS
twitter:krederRaymond twitterde op donderdag 11-07-2019 om 20:30:53 Heey @thomasdekker vraag voor jou als kenner in de Tour de France. Waarom reed @TeamINEOS de eerste week op dura ace en nu op lightweight wielen?💥 #durftevragen reageer retweet
Dit heeft in alle kranten gestaan.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:36 schreef Momo... het volgende:twitter:krederRaymond twitterde op donderdag 11-07-2019 om 20:30:53 Heey @:thomasdekker vraag voor jou als kenner in de Tour de France. Waarom reed @:TeamINEOS de eerste week op dura ace en nu op lightweight wielen?💥 #durftevragen reageer retweet
Zou Naiero zelf nog een idee hebben wat hij zegt of maar gewoon willekeurige koerstermen achter elkaar uitbraken?quote:NAIRO QUINTANA: “HET DOEL WAS OM GEEN TIJD TE VERLIEZEN”
Movistar probeerde de concurrentie af te matten op weg naar La Planche des Belles Filles, maar Nairo Quintana en Mikel Landa slaagden er niet in om tijd te pakken. “Maar het doel was om geen tijd te verliezen”, zo pareert de Colombiaan. “Dit was een lastige aankomst voor pure klimmers.”
Landa was de eerste topper die demarreerde op de flanken van La Planche des Belles Filles, maar de Spanjaard werd uiteindelijk voorbijgereden door Julian Alaphilippe en Gerain Thomas. Quintana bleef dan weer in het wiel zitten, in de hoop geen tijd te verliezen. “En dat is gelukt”, zo concludeert de ronderenner.
“Bovendien hebben we als ploeg goed gereden. Het was lastig om iets te doen op de slotklim, zeker als pure klimmer. La Planche des Belles Filles is een erg steile klim, en ligt andere renners dan ook beter. Het is altijd lastig om goed te presteren in de eerste bergrit, aangezien je als coureur echt moet schakelen.”
“We hebben het vandaag geprobeerd, maar onze rivalen waren nog heel erg fris. Het was dan ook moeilijk om verschillen te creëren”, aldus Quintana, die nu op 1:41 staat van de nieuwe geletruidrager Giulio Ciccone. Het verschil met Thomas bedraagt 52 seconden.
Leukquote:Op donderdag 11 juli 2019 20:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/BzyVOEuor4E/
Reinie gebruikt de gekleurde medemens om te duiden.
Wat wel interessant is: waarom die 6.8 kg minimumgrens? Veiligheid?quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit heeft in alle kranten gestaan.
Als je onder het maximum gewicht zit kun je zelf bepalen waar je het extra gewicht tot aan het minimum plaatst? Zo werkt het in de F1 in ieder geval wel, al is dat dit seizoen niet zo rullevant.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wat wel interessant is: waarom die 6.8 kg minimumgrens? Veiligheid?
Vanmiddag nog een filmpje gezien en dan heeft Canyon een frame mee van 900 gram, maar je hebt er geen zak aan als je fiets 6.80 kg moet zijn...
Probleem is ook deels dat Ineos te sterk is en Gaudu is ook te goed. Dus dan gaat aanvallen niet lekker.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is toch opmerkelijk dat we in zo'n prachtige rit slechts 3 aanvalletjes van klassementsrenners hebben gezien. En dat allemaal in de laatste pakweg 4 km. Wanneer gaat er dan eens iemand aanvallen? Allemaal wachten op de laatste col in de laatste bergetappe? En er is toch ook wel iemand bij de klassementsrenners te vinden die wel eens een etappe willen winnen?
Ofwel: het gelijk van Lefeverequote:Op donderdag 11 juli 2019 19:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als jij in je parcours een laatste kilometer legt met percentages tot 24% weet je dat er de hele dag niets gaat gebeuren en dat iedereen tot die laatste kilometer gaat wachten.
Er was dus enorm veel mis met deze rit. Zo moeilijk is het echt niet, Slob. Jij kent de renners ondertussen toch ook wel een beetje?
Het is al heel wat dat ze in week 1 uberhaupt aanvallenquote:Op donderdag 11 juli 2019 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is toch opmerkelijk dat we in zo'n prachtige rit slechts 3 aanvalletjes van klassementsrenners hebben gezien. En dat allemaal in de laatste pakweg 4 km. Wanneer gaat er dan eens iemand aanvallen? Allemaal wachten op de laatste col in de laatste bergetappe? En er is toch ook wel iemand bij de klassementsrenners te vinden die wel eens een etappe willen winnen?
Vergelijk je nou een koninklijke sport met iets als f1?quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je onder het maximum gewicht zit kun je zelf bepalen waar je het extra gewicht tot aan het minimum plaatst? Zo werkt het in de F1 in ieder geval wel, al is dat dit seizoen niet zo rullevant.
Vorig jaar reden ze toch ook bijna tot het eind toe voor Froome én Thomas? (meer voor Froome eigenlijk, maar Thomas hoefde zich niet op te offeren)quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:18 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dus nu gaan de bots tegen elkaar koersen? Dat is de laatste 8 jaar nog nooit gebeurt... Alleen als iemand anders Thomas deftig lost zie ik Egan profiteren, daarom rijdt die smiecht hier vandaag ook zo hard, want nu claimt hij de rol van kopman...
Werk jij voor Unipublic?quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:13 schreef naatje_1 het volgende:
Eigenlijk had vandaag zo'n rit moeten zijn:
_________________________/
Dan weet je dat er niets gebeurd in de eerste kilometers en vindt er toch een schifting plaats
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |