abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:24:27 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_187861596
Hoi allen,

Ik heb sinds vorige week de uitslag van mijn bloed test. Ik heb bloedarmoede, maar geen ijzertekort,wel verhoogd CRP (Ontstekingswaarden?) ik ben dus doorverwezen naar de internist voor verdere onderzoeken.

Ik ben dus moe, zo vreselijk moe, 12 uur slapen is echt geen uitzondering meer, en ik schijn het ook echt nodig te hebben.
Nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen met mijn werk, het is cognitief zwaar werk, maar niet fysiek. Ik kan veel van huis doen.

Maar het probleem voor mij is dat ik me niet goed kan concentreren, raak erg snel de draad kwijt, en staar dan een lange tijd tegen de muur aan... (ja echt :') ....)
Ik vind het dus erg vervelend om me ziek te melden, en wil ook niet dat het gaat klinken of ik een watje ben, of een profiteur van het stelsel.

Fokkers die ook bloedarmoede hebben, herkennen jullie dit een beetje? Wat doen jullie, ziekmelden of gewoon proberen te blijven werken?
pi_187861603
Kun je niet in overleg met je baas en kijken of je iets kunt aanpassen ipv meteen 100% ziek?
pi_187861761
Beterschap :*

[ Bericht 73% gewijzigd door SQ op 11-07-2019 13:21:10 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:36:41 #4
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187861766
Wat zegt de huisarts en/of internist?
"Hoka Hey!"
pi_187861790
Overleg met de bedrijfsarts?
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:38:38 #6
121741 _Dizzy_
pi_187861797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:25 schreef Allures het volgende:
Kun je niet in overleg met je baas en kijken of je iets kunt aanpassen ipv meteen 100% ziek?
Wel een optie, ik werk met klanten, moet er ook naar toe, de intentie is sowieso niet om mij 100% af te melden, kan zeker nog wel wat taken verrichten. Probleem is echter dat deze klanten aan mij toebedeeld zijn, collega's kennen elkaar klanten niet, overdragen in zijn geheel is mogelijk, part time, of half half niet zo zeer.
Klanten hebben een grote behoefte aan regelmatig contact.

Ik heb al een meeting aangevraagd met mijn manager, en de bedrijfsarts, om er gewoon even over te praten wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:40:39 #7
121741 _Dizzy_
pi_187861827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:36 schreef matspontius het volgende:
Wat zegt de huisarts en/of internist?
Heb helaas pas de 31ste een afspraak bij de internist, ik heb nog geen verdere onderzoeken gehad.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:38 schreef Alfje het volgende:
Overleg met de bedrijfsarts?
Heb wel een gesprek aangevraagd, maar zonder ziekmelding doen ze al moeilijk over een afspraak. (kost geld) En gelijk ziekmelden wil ik nog niet doen.
pi_187861839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:40 schreef _Dizzy_ het volgende:

Heb wel een gesprek aangevraagd, maar zonder ziekmelding doen ze al moeilijk over een afspraak. (kost geld) En gelijk ziekmelden wil ik nog niet doen.
Wat achterlijk, ziekmelding kost ze veel meer, ik zou me direct ziekmelden dan.
pi_187861891
Ik heb als kind bloedarmoede gehad en bij mij kwam het altijd heel accuut opzetten. Wel altijd rond hetzelfde tijdstip, maar opeens stortte ik finaal in. Ik, of eigenlijk mijn ouders, hadden toen op school de afspraak gemaakt dat zodra mijn vermoeidheid opkwam ik naar huis mocht. Kun je een dergelijke afspraak niet ook op je werk maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_187861989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:24 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoi allen,

Ik heb sinds vorige week de uitslag van mijn bloed test. Ik heb bloedarmoede, maar geen ijzertekort,wel verhoogd CRP (Ontstekingswaarden?) ik ben dus doorverwezen naar de internist voor verdere onderzoeken.

Ik ben dus moe, zo vreselijk moe, 12 uur slapen is echt geen uitzondering meer, en ik schijn het ook echt nodig te hebben.
Nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen met mijn werk, het is cognitief zwaar werk, maar niet fysiek. Ik kan veel van huis doen.

Maar het probleem voor mij is dat ik me niet goed kan concentreren, raak erg snel de draad kwijt, en staar dan een lange tijd tegen de muur aan... (ja echt :') ....)
Ik vind het dus erg vervelend om me ziek te melden, en wil ook niet dat het gaat klinken of ik een watje ben, of een profiteur van het stelsel.

Fokkers die ook bloedarmoede hebben, herkennen jullie dit een beetje? Wat doen jullie, ziekmelden of gewoon proberen te blijven werken?
Kan je je niet deels ziekmelden. Dan kan je nog een aantal uur per dag wel werken, de rest heeft dan zo te horen toch geen zin. (erger nog, je kan waarschijnlijk de fouten die je maakt door de vermoeidheid later weer gaan corrigeren).
stupidity has become as common as common sense was before
pi_187862076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:38 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Wel een optie, ik werk met klanten, moet er ook naar toe, de intentie is sowieso niet om mij 100% af te melden, kan zeker nog wel wat taken verrichten. Probleem is echter dat deze klanten aan mij toebedeeld zijn, collega's kennen elkaar klanten niet, overdragen in zijn geheel is mogelijk, part time, of half half niet zo zeer.
Klanten hebben een grote behoefte aan regelmatig contact.

Ik heb al een meeting aangevraagd met mijn manager, en de bedrijfsarts, om er gewoon even over te praten wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.
Het klinkt bot, maar je bent niet onmisbaar en als je doordendert word je ook niet beter en is iedereen verder van huis. Ik zou inderdaad vragen of je misschien minder uren kunt maken en dan niet wachten tot je aan het eind van de maand eens een afspraak hebt.
Tap tap tap
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:30:14 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187862773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:25 schreef Allures het volgende:
Kun je niet in overleg met je baas werkgever en kijken of je iets kunt aanpassen ipv meteen 100% ziek?
pi_187867325
quote:
Een werkgever bepaalt niet of je naar een bedrijfsarts mag. Als het goed geregeld, dus volgens de wet, dan kun je altijd een gesprek aanvragen bij de bedrijfsarts, daar hoef je niet ziek voor te zijn. Een bedrijfsarts fungeert ook vaak als vertrouwenspersoon of als adviseur rondom arbeidsomstandigheden. Preventief gesprek moet dus altijd kunnen. Je werkgever, bijv de HRM afdeling hoort je te informeren over hoe je de bedrijfsarts / ARBO dienst kan benaderen en je bent ook niet verplicht om medische informatie te geven aan je werkgever als ze daarom vragen. Dat is te danken aan het medisch beroepsgeheim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')