abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187858270
^O^ Eindelijk weer eens reality tv waar er niet geacteerd, geshined of gescript wordt en waar alles echt is . Dat heb ik deze eeuw nog niet meegemaakt.
pi_187858470
Privacy kennen ze sowieso niet in de UK.
DIe veroordeelde Ajax relschoppers komen gewoon met volledige naam en foto zonder balkje in de krant.
pi_187858699
Inderdaad een leuk programma.
pi_187859376
Kijk dit ook altijd graag.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 11 juli 2019 @ 10:00:09 #5
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_187859793
Die Britse deurwaarders lijken wel erg veel rechten te hebben: zonder politie of bevel een huis of bedrijf binnen lopen zelfs als de schuldenaar daar enkel 'misschien' woont. Alles in beslag nemen wat zich op dat adres bevindt, zelfs al is het eigendom van iemand anders en ongeacht de hoogte of reden van de schuld. Onderhandelen over betalingsregelingen etc.

Die deurwaarders blijven altijd wel beleefd maar qua aanpak lijkt het soms meer op een schimmig incassobureau dan op een vertegenwoordiger van de rechtbank.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_187860545
Het zijn gerechtsdeurwaarders en het lijkt erop dat ze daar in Engeland een soort opsporingsbevoegdheid hebben meegekregen. Feitelijk zijn ze een soort politie dus en in dat programma hebben ze het vaak over een Writ. Dat is een gerechtelijk bevel om een schuld te innen.
https://en.wikipedia.org/wiki/High_Court_enforcement_officer
Dat het niet altijd de meest zachtzinnige types zijn hoort denk ik bij het werk :)

Maar inderdaad, leuk om naar te kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 11 juli 2019 @ 11:18:56 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187860671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 10:00 schreef Clupea het volgende:
Die Britse deurwaarders lijken wel erg veel rechten te hebben: zonder politie of bevel een huis of bedrijf binnen lopen zelfs als de schuldenaar daar enkel 'misschien' woont. Alles in beslag nemen wat zich op dat adres bevindt, zelfs al is het eigendom van iemand anders en ongeacht de hoogte of reden van de schuld. Onderhandelen over betalingsregelingen etc.

Die deurwaarders blijven altijd wel beleefd maar qua aanpak lijkt het soms meer op een schimmig incassobureau dan op een vertegenwoordiger van de rechtbank.
Als je deze achter je aan krijgt heb je zelf ook wel wat op je kerfstok.
And so is the past
  donderdag 11 juli 2019 @ 11:30:52 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_187860829
ik vond de scariest debt collectors op vice wel interessant
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:49:18 #9
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_187861960
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je deze achter je aan krijgt heb je zelf ook wel wat op je kerfstok.
Dat valt wel mee, er komen genoeg mensen in beeld die een of andere vordering hebben betwist maar niet naar de rechtzaak gekomen zijn. De eiser krijgt dan gelijk en de schuldenaar krijgt iemand aan de deur :P Soms voor best lullige bedragen van 2000 pond of zo.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_187863458
Dan ben je ook een domme rukker en vraag je er om.
Whiskyplankje
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2019 @ 18:49:00 #11
137949 Disana
pi_187868053
Ik kijk elke avond en vind de getoonde deurwaarders heel menselijk.
  donderdag 11 juli 2019 @ 19:00:29 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187868255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:49 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, er komen genoeg mensen in beeld die een of andere vordering hebben betwist maar niet naar de rechtzaak gekomen zijn. De eiser krijgt dan gelijk en de schuldenaar krijgt iemand aan de deur :P Soms voor best lullige bedragen van 2000 pond of zo.
Dat is hier net zo.. Je word gedaagd door een partij.. een deurwaarder reikt de dagvaarding uit.. of pleurt hem zonder bericht in je brievenbus.. laat je dan niets horen dan beslist de rechter meestal volledig in het voordeel van de eiser en dan heeft ie dus een zogenaamde "writ" oftewel uitspraak van de rechter waarmee ie oa bedragen kan gaan innen..

In de tijd dat je op vakantie bent zou je dat dus prima kunnen missen.. een dagvaarding is niet aangetekend namelijk.. uitreiken is voldoende en dat hoeft niet in persoon..
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2019 @ 19:03:32 #13
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_187868302
Hallo opa, ik heb ff geld nodig :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_187868709
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 07:13 schreef Hamzoef het volgende:
DIe veroordeelde Ajax relschoppers komen gewoon met volledige naam en foto zonder balkje in de krant.
Alleen maar mooi toch.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 21:02:56 #15
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_187905642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 07:13 schreef Hamzoef het volgende:
In de serie worden de schuldenaren ook 'gewoon' allemaal bij voor- en achternaam genoemd met adres en alles erbij.
Persoonlijk vind ik dat ook wel wat ver gaan, maar goed, dat is daar blijkbaar nou eenmaal zo. En best wel vermakelijk inderdaad.

Alleen die uitzettingen vind ik soms wel eens heftig. Ze komen dan onaangekondigd en je moet binnen een uur vertrekken. Best wel schrijnende situaties zitten er bij.
I hope I didn't brain my damage
pi_187940233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 10:00 schreef Clupea het volgende:

Het is echt ongelooflijk hoe beleefd ze kunnen blijven. Vorige week werd een deurwaarder met een mes bedreigd, verschrikkelijke dreiging, politie kwam net op tijd, en even later zit die bedreiger op de bank en spreekt de deurwaarder hem allervriendelijkst toe. En het werkt, die knul zit bedeesd op de bank hoewel ik me afvraag hoelang hij zo bedeesd blijft.
pi_187946423
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 21:02 schreef DrainBamage het volgende:

[..]

In de serie worden de schuldenaren ook 'gewoon' allemaal bij voor- en achternaam genoemd met adres en alles erbij.
Persoonlijk vind ik dat ook wel wat ver gaan, maar goed, dat is daar blijkbaar nou eenmaal zo. En best wel vermakelijk inderdaad.

Alleen die uitzettingen vind ik soms wel eens heftig. Ze komen dan onaangekondigd en je moet binnen een uur vertrekken. Best wel schrijnende situaties zitten er bij.
Ze komen onaangekondigd, maar je weet dat je in een rechtszaak verwikkeld zit, je weet dat je veroordeeld bent, en dan kan je ook weten dat men op een gegeven moment langs komt om de uitspraak ten uitvoer te leggen.

Niet weten is vaak ook een beetje kop in het zand steken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188010446
In de uitzending van vanavond het probleem van deze tijd. Echt scary.
pi_188024007
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:56 schreef Loekie1 het volgende:
In de uitzending van vanavond het probleem van deze tijd. Echt scary.
Niet gezien welk probleem bedoel je?
Whiskyplankje
pi_188024030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 05:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ze komen onaangekondigd, maar je weet dat je in een rechtszaak verwikkeld zit, je weet dat je veroordeeld bent, en dan kan je ook weten dat men op een gegeven moment langs komt om de uitspraak ten uitvoer te leggen.

Niet weten is vaak ook een beetje kop in het zand steken.
Yup vroegers wel eens bij uitzettingen geweest. Dan hoor je ook we wisten van niks en vind je een om de hoek van de deur twee stapels ongeopende post die letterlijk een meter hoog elk zijn.
Whiskyplankje
pi_188027555
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 15:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Niet gezien welk probleem bedoel je?
Birmingham, 15 politie-agenten en twee aanhoudingen waren nodig voordat het bedrag geind kon worden.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 02:21:10 #22
486757 SenseoCoffeePad
Opstartproblemen?? Neem Mij
pi_188340742
Ik vind dit een leuk programma en ik heb echt bewondering voor die deurwaarders, vooral voor het geduld en dat ze zich zo kunnen inhouden met al die bagger die ze over hun heen krijgen..
pi_188483406
Altijd dezelfde smoezen:

- Ik heb nooit een brief gekregen.

- Hij/zij woont hier niet.

- De spullen in dit huis zijn niet van mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')