abonnement Unibet Coolblue
pi_187802123
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

[info]

Agenda:

De New/Oldbierit, 28 april 2019!

- PTA / Motorrijders New/Oldbieritten! #37 - waar we de tel kwijt zijn :+

[/info]


New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_187802735
Je moet óf je A theorie, óf een B rijbewijs hebben om motorrijles op de openbare weg te volgen, inderdaad. Dat betekent dat je zonder beide dus niet eens zelf naar een AVB terrein mag rijden. En als je AVB terrein onderdeel is van de openbare weg, mag je dus ook geen AVB les volgen.

Overigens hoef je je theoriecertificaat pas te kunnen tonen bij je AVD examen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_187840647
Bij mn ouders zijn ze een nieuwe straat erin aan t leggen. Wat grind, voorrem, klats. Schade aan mij valt wel mee maar het nare aan het design van de fiets is dat de spiegel altijd ervoor zorgt dat de topkuip breekt....

Ik weet nog niet hoe ik dit ga fixen :'(

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 10 juli 2019 @ 06:56:55 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187841195
Mooi kut.

Hoe ziet zo'n ding eruit als naked? 😜😇
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:48:36 #5
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_187841684
O balen zeg! :'(
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_187841773
Zuur ja.

Wat voor plastic is het?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_187841845
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2019 06:56 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi kut.

Hoe ziet zo'n ding eruit als naked? 😜😇
pi_187842291
Altijd jammer als je valt ;(
pi_187843680
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:01 schreef BlackLining het volgende:
Zuur ja.

Wat voor plastic is het?
ABS. Het (alu) subframe is al gelast, knipper hebben we ook nog wel liggen.

Het is mogelijk om die top met een lego/duplo blokje aan elkaar te solderen. Nieuw ruitje is ook te fixen.

En die zijkuip wordt schuren en spuiten vrees ik
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_187843727
Zonde man. :{
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:43:20 #11
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_187844762
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juli 2019 01:39 schreef Amoeba het volgende:
Bij mn ouders zijn ze een nieuwe straat erin aan t leggen. Wat grind, voorrem, klats. Schade aan mij valt wel mee maar het nare aan het design van de fiets is dat de spiegel altijd ervoor zorgt dat de topkuip breekt....

Ik weet nog niet hoe ik dit ga fixen :'(

[ afbeelding ]
Aaiiiii kut man... daarom gebruik ik echt vaak de achterrem in zulk soort situaties.
Mensen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik echt heel veel de achterrem gebruik
  woensdag 10 juli 2019 @ 15:21:21 #12
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_187846957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:43 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Aaiiiii kut man... daarom gebruik ik echt vaak de achterrem in zulk soort situaties.
Mensen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik echt heel veel de achterrem gebruik
5 minuten voordat ik op mn plaat ging vastgesteld dat die rem ontlucht moest worden want hij deed niet zoveel meer. Uiteraard om 8 uur 's avonds geen zin in dus uitgesteld, hebben we nu spijt van. :'(

Net een nieuwe kuipruit + handvatten besteld.





Binnenkort de zijkuip er maar eens aftrekken en verf kopen. Maar in de tussentijd kunnen we weer rijden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Amoeba op 10-07-2019 15:28:51 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_187848994
Zo de eerste Britse km weer achter de rug. Dikke 500km op deze tank (incl.) wat nl kilometers en nog 3 liter over :D af en toe best mooi zon XT blok. Blijf 4 nachten waar ik nu zit dus komende dagen lekker zonder bagage toeren
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:00:25 #14
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_187855011
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:41 schreef Salatrel het volgende:
Zo de eerste Britse km weer achter de rug. Dikke 500km op deze tank (incl.) wat nl kilometers en nog 3 liter over :D af en toe best mooi zon XT blok. Blijf 4 nachten waar ik nu zit dus komende dagen lekker zonder bagage toeren
500 km :D

Wow haha, hoeveel liter is die tank?
pi_187855059
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:00 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

500 km :D

Wow haha, hoeveel liter is die tank?
23
pi_187855640
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:23 schreef Amoeba het volgende:

[..]

ABS. Het (alu) subframe is al gelast, knipper hebben we ook nog wel liggen.

Het is mogelijk om die top met een lego/duplo blokje aan elkaar te solderen. Nieuw ruitje is ook te fixen.

En die zijkuip wordt schuren en spuiten vrees ik
ABS is prima te lassen. Niks aan de hand :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:34:32 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187855706
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juli 2019 01:39 schreef Amoeba het volgende:
Ik weet nog niet hoe ik dit ga fixen :'(
Gemeente is wegbeheerder, die is verantwoordelijk voor dat grind.. Dikke kans in dat ze het vergoeden..

Ook bij grind in bochten en andere zooi is de wegbeheerder aansprakelijk.. ;)
pi_187855784
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gemeente is wegbeheerder, die is verantwoordelijk voor dat grind.. Dikke kans in dat ze het vergoeden..

Ook bij grind in bochten en andere zooi is de wegbeheerder aansprakelijk.. ;)
Da's lekker makkelijk.

Moebs moet ook gewoon zelf uit z'n doppen kijken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:43:55 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187855879
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's lekker makkelijk.

Moebs moet ook gewoon zelf uit z'n doppen kijken.
Ja maar sssst.. niemand weet dat het heet was en dat korte rokje die daar net liep enzo...

Maar als er geen bordje stond met: "He eikel hier ligt grind" dan moet dat grind ergens anders gaan liggen en niet stiekem onder willekeurige banden een illegale rave gaan houden..
pi_187857547
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar sssst.. niemand weet dat het heet was en dat korte rokje die daar net liep enzo...

Maar als er geen bordje stond met: "He eikel hier ligt grind" dan moet dat grind ergens anders gaan liggen en niet stiekem onder willekeurige banden een illegale rave gaan houden..
En als jij motor rijdt moet je ook op de weg letten, en niet alleen op bordjes.

Als zoiets op een afrit van een doorgaande weg ofzo ligt, vooruit. Dan kun je er inderdaad niet veel aan doen en dan kan ik het me voorstellen. Als jij jezelf onderuit remt bij werkzaamheden omdat je niet in de gaten had dat je op grind reed moet je niet bij de gemeente gaan janken. Dan betalen de inwoners van die gemeente voor jouw onkunde.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 11 juli 2019 @ 01:47:13 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187857711
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 01:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En als jij motor rijdt moet je ook op de weg letten, en niet alleen op bordjes.

Als zoiets op een afrit van een doorgaande weg ofzo ligt, vooruit. Dan kun je er inderdaad niet veel aan doen en dan kan ik het me voorstellen. Als jij jezelf onderuit remt bij werkzaamheden omdat je niet in de gaten had dat je op grind reed moet je niet bij de gemeente gaan janken. Dan betalen de inwoners van die gemeente voor jouw onkunde.
Ik heb een onverharde oprijlaan van een meter of 500 met het grootse deel witte kiezels.. _O-

Maargoed.. nee verderop ligt een weggetje als een half circuit, en iedereen die het daar niet kent gaat op zn muil of schuift een meter op vanwege de hoeveelheid fijn grind in de vorm van autosporen zodat je er op de motor niet aan ontkomt in de bocht erdoorheen te rijden..

Dat zijn gewoon zaken die de wegbeheerder voor elkaar moet hebben..
Het punt is dat je het niet verwacht.. waar je er in bijv Rusland hard om zou lachen..

Weggetje voor de liefhebbers en nee dat is geen modder maar grind uit de berm in de bochten.. bochtje verder ligt nog meer:

https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

[ Bericht 11% gewijzigd door Zolderkamer op 11-07-2019 01:52:28 ]
  donderdag 11 juli 2019 @ 02:10:55 #22
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_187857889
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 01:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En als jij motor rijdt moet je ook op de weg letten, en niet alleen op bordjes.

Als zoiets op een afrit van een doorgaande weg ofzo ligt, vooruit. Dan kun je er inderdaad niet veel aan doen en dan kan ik het me voorstellen. Als jij jezelf onderuit remt bij werkzaamheden omdat je niet in de gaten had dat je op grind reed moet je niet bij de gemeente gaan janken. Dan betalen de inwoners van die gemeente voor jouw onkunde.
Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat ik het niet in de gaten had. Die werkzaamheden duren al een paar maanden, zolang als de straat afgesloten is ligt dat grind daar al en ik ben er nog nooit voor omgereden. En het is overigens een spoorovergang voor fietsers dus bij de gemeente aankloppen is wel echt 300% kansloos. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_187859141
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 02:10 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat ik het niet in de gaten had. Die werkzaamheden duren al een paar maanden, zolang als de straat afgesloten is ligt dat grind daar al en ik ben er nog nooit voor omgereden. En het is overigens een spoorovergang voor fietsers dus bij de gemeente aankloppen is wel echt 300% kansloos. :')
Lees mijn post nog eens goed :*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:17:31 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_187859357
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 01:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb een onverharde oprijlaan van een meter of 500 met het grootse deel witte kiezels.. _O-

Maargoed.. nee verderop ligt een weggetje als een half circuit, en iedereen die het daar niet kent gaat op zn muil of schuift een meter op vanwege de hoeveelheid fijn grind in de vorm van autosporen zodat je er op de motor niet aan ontkomt in de bocht erdoorheen te rijden..

Dat zijn gewoon zaken die de wegbeheerder voor elkaar moet hebben..
Het punt is dat je het niet verwacht.. waar je er in bijv Rusland hard om zou lachen..

Weggetje voor de liefhebbers en nee dat is geen modder maar grind uit de berm in de bochten.. bochtje verder ligt nog meer:

https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
:X Zal er eens langsrijden

Moi :W
pi_187859358
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gemeente is wegbeheerder, die is verantwoordelijk voor dat grind.. Dikke kans in dat ze het vergoeden..

Ook bij grind in bochten en andere zooi is de wegbeheerder aansprakelijk.. ;)
Te kort door de bocht. (Pun niet intended) wegbeheerder is pas aansprakelijk als zij, na de eerste melding, niet binnen een redelijke termijn zorggedragen hebben voor reiniging. Als dus niemand vervuild wegdek meld voor zover je daarvan kunt spreken tijdens of kort na werkzaamheden mag je dus lekker zelf dokken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')