abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:56:35 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187851028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat luchten doe ik ook, binnen no time is het dan een aangename 20-21 graden binnen. Tot je de deuren en ramen sluit dan warmt het zo weer op.

Vandaar mijn theorie dat stenen dat stenen behoorlijk in staat zijn de hitte een poos vast te houden. Al weet ik eerlijk gezegd niet of dat alleen met beton zo is of ook voor natuurlijke steensoorten zou gelden.
Dat ontkent ook niemand :+ loop 's nachts door de stad na een dag 35+ graden en je voelt de straling. Alleen is daar eind van de nacht weinig meer van over. Straling naar binnen toe blijft uiteraard langer bestaan, aan gezien de binnenste laag langzamer opwarmt maar ook langzamer afkoelt. Daarom lees je hier ook wel eens dat mensen een ander gek verklaren omdat ze overdag de ramen en deuren open hebben staan en dat ze dit niet moeten doen omwille van hitte en wat nog meer. Maar vergelijk het eens met een auto. Daar is het dan wel extreem mee maar zo werkt het voor de meeste woningen ook. Daarom is overdag luchten ook echt niet altijd zo gek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:56:42 #177
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187851030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:53 schreef Adrie072 het volgende:
Niet weer hé....
Qft
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:59:30 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187851072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:45 schreef Kettlebell het volgende:
Pff wat voelt de zomer ver weg zeg -O-

Voordat je straks goed en wel weer een keer een tropische dag hebt ergens in augustus/september (mocht het uberhaupt nog gaan gebeuren), is het alweer flink minder lang licht en heb je weer van die vochtige avonden.

De mooie zomer met lange, zwoele avonden is eigenlijk al voorbij (in augustus heb je dat al niet echt meer)
Raar, kan me nog genoeg zwoele terras- en tuinnachten herinneren in Nederland. Niet eens in augustus maar zelfs tot in september.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:00:24 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187851094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:54 schreef heywoodu het volgende:
Op die belachelijk warme dagen na is het een heerlijke zomer _O_
Denk dat de noordwestelijke helft van Nederland vandaag wel enigszins reden tot klagen had :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 20:17:43 #180
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_187851445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:45 schreef Kettlebell het volgende:
Pff wat voelt de zomer ver weg zeg -O-

Voordat je straks goed en wel weer een keer een tropische dag hebt ergens in augustus/september (mocht het uberhaupt nog gaan gebeuren), is het alweer flink minder lang licht en heb je weer van die vochtige avonden.

De mooie zomer met lange, zwoele avonden is eigenlijk al voorbij (in augustus heb je dat al niet echt meer)
Dat dus. Ik vind het heerlijk om na een dag zwoegen in de sociale werkplaats lekker een paar halve liters open te trekken op mijn dakterras. Dat is dit jaar welgeteld 0 keer gelukt.

Ach ja, het spreekwoord is niet voor niets: Als de dagen gaan korten, zal de regen op ons neerstorten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_187851476
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Raar, kan me nog genoeg zwoele terras- en tuinnachten herinneren in Nederland. Niet eens in augustus maar zelfs tot in september.
Krijg je van die dauw toch bij het vallen van de avond, na half augustus ofzo (daarom ook zoveel spinnen en webben vanaf die tijd).

Je kunt best buiten zitten, maar langzaamaan wordt je tafeltje zeikers nat. Is toch kutter dan in juni/juli.
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:24:15 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187851577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:19 schreef Kettlebell het volgende:

[..]

Krijg je van die dauw toch bij het vallen van de avond, na half augustus ofzo (daarom ook zoveel spinnen en webben vanaf die tijd).

Je kunt best buiten zitten, maar langzaamaan wordt je tafeltje zeikers nat. Is toch kutter dan in juni/juli.
Moet eerlijk zeggen dat mij daar niet zo veel van bijstaat eigenlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 10 juli 2019 @ 20:25:52 #183
8781 crew  Frutsel
pi_187851611
Gewoon kappen met dat persoonlijke gedoe en het opzichtelijk trollen. Heb het een tijdje aangezien, geaccepteerd en geprobeerd bij te sturen. Het is nu gewoon klaar. Anders moet ik een ander lijntje inschakelen om te zorgen dat in elk geval de normale en/of gezellige users overblijven.
pi_187851715
Op dit moment geniet ik nog van het frisse weer, straks zullen er wel weer superhete dagen aankomen. Waar ik het meeste hekel aan heb is de oldewievenzomer door het jaarlijkse hogedrukgebied boven midden-europa. De wind cirkelt rond een hogedrukgebied kloksgewijs (lagedrukgebied andersom) dus dan krijg je die hete lucht uit Spanje.

Ben je net de zomer helemaal zat, krijg je dat nog eens.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187852090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 18:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah ken ik wel. Ik zit meestal bij lagadin. Omdat daar een few bitches zijn :)

[ afbeelding ]
Waar is die kaart? :D
Gino ♥
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:56:29 #186
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_187852213
Hagel in Italie vandaag. Donders wat een knikkers. Die kop je ook niet terug :7

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:58:53 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187852283
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Waar is die kaart? :D
Ergens bij zo'n toeristisch punt naast de haven van Ohrid. Staan al tientallen foto's van op internet, liggen er nog steeds denk ik _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:59:49 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187852310
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
Hagel in Italie vandaag. Donders wat een knikkers. Die kop je ook niet terug :7

[ afbeelding ]
Snel yogamatten op je auto leggen met een helm op je eigen kop _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 10 juli 2019 @ 21:06:28 #189
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_187852468
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
Hagel in Italie vandaag. Donders wat een knikkers. Die kop je ook niet terug :7

[ afbeelding ]
Allemachtig ik zou geen dakpan meer over houden.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 21:45:58 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187853420
quote:
Het klimaat in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam is in 2050 vergelijkbaar met dat in het hedendaagse Parijs. Dat blijkt uit een analyse van wetenschappers van Crowther Lab, dat onderdeel uitmaakt van de Zwitserse universiteit ETH Zürich.

De onderzoekers melden dat 77 procent van de steden in de wereld tegen 2050 te maken krijgt met een "opvallende verandering" in klimaatomstandigheden.

Het gaat in sommige gevallen zelfs om omstandigheden die momenteel niet worden ervaren in bestaande grote steden, stellen ze in een verklaring.

In Europa wordt het in zowel de zomer als winter warmer, waarschuwen de wetenschappers. Ze willen het voor mensen tastbaarder maken wat klimaatverandering voor hun eigen leefomgeving betekent. Er is onder meer een interactieve kaart gemaakt, waarop te zien is hoe het klimaat in steden naar verwachting zal veranderen.

'Temperatuur in Amsterdam meer dan 3 graden hoger'
"Het klimaat in Londen zal in 2050 vergelijkbaar zijn met het klimaat nu in Barcelona, Madrid met Marrakesh, Moskou met Sofia", sommen ze op. Uit de kaart blijkt dat de maximale temperatuur tijdens de warmste maand in Amsterdam in 2050 waarschijnlijk 3,4 graden hoger ligt dan nu het geval is.

Wetenschapper Tom Crowther zegt dat precies meten wat de gevolgen van klimaatverandering zijn niet langer de grootste uitdaging in klimaatwetenschap is: het gaat er volgens hem nu vooral om mensen zo ver te krijgen dat ze de concrete gevolgen ervan visualiseren zodat ze in actie komen.

'Mensen te weinig doordrongen van acute klimaatprobleem'
"De geschiedenis heeft herhaaldelijk uitgewezen dat alleen data en feiten onvoldoende zijn om mensen van gedachten te doen veranderen of ze ertoe aan te zetten in actie te komen", zegt hoofdonderzoeker Jean-François Bastin. Uit berichten over klimaatverandering zou momenteel onvoldoende naar voren komen hoe acuut het probleem is.

"Het is bijvoorbeeld moeilijk om te visualiseren hoe een temperatuurstijging van 2 graden, of veranderingen in de gemiddelde temperatuur in 2100, het dagelijks leven kunnen beïnvloeden."

Bron : Nu.nl
Voor de liefhebbers :

Vergelijking Amsterdam en Parijs


Londen en Barcelona


Madrid en Marrakech


Moskou en Sofia


[ Bericht 3% gewijzigd door Dven op 10-07-2019 21:53:06 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juli 2019 @ 21:59:56 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187853662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Denk dat de noordwestelijke helft van Nederland vandaag wel enigszins reden tot klagen had :+
Nee joh, niks mis met wat regen. Als je dat bedoelt tenminste, dat deed het hier ook de hele middag :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juli 2019 @ 22:01:02 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187853675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:19 schreef Kettlebell het volgende:

[..]

Krijg je van die dauw toch bij het vallen van de avond, na half augustus ofzo (daarom ook zoveel spinnen en webben vanaf die tijd).

Je kunt best buiten zitten, maar langzaamaan wordt je tafeltje zeikers nat. Is toch kutter dan in juni/juli.
Als je tegen die tijd nog nuchter genoeg bent om door te hebben dat je tafeltje zeiknat wordt doe je het 'lekker buiten zitten' niet goed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:14:15 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187853991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee joh, niks mis met wat regen. Als je dat bedoelt tenminste, dat deed het hier ook de hele middag :+
Niets mis met regen maar de hele middag bij 15 graden in de zomer ie beklagenswaardig :P Was voor hier veel regen voorspeld maar uiteindelijk maar iets van een half uurtje licht geregend. Ga morgen voor het eerst in een week of drie de tuin weer eens sproeien _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187854027
Heerlijke kletterregen tegen de ramen hier nu O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 11 juli 2019 @ 07:51:50 #195
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_187858666
Beter wordt het gewoon weer zomer
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 08:34:34 #196
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_187858971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 07:51 schreef INViCTuS het volgende:
Beter wordt het gewoon weer zomer
Ik hoop het voor de thuisblijvers. Al moet ik wel zeggen dat de verschillen in het kleine NL wel weer opvallend groot zijn. Zo had midden/zuid Limburg gisteren volgens mij gewoon weer een hele dikke prima zomerdag met een graad of 23 met redelijk wat zon nog, terwijl midden en noord NL de zon niet gezien heeft en een groot deel vd dag in de regen zat.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 juli 2019 @ 08:40:04 #197
163650 Greys
pi_187859008
Het werd ook wel tijd dat het eens een paar uurtjes regende. Stelde alleen niet zo veel voor. Zou jammer zijn als we dit jaar weer overal van die krokant gele knisperende grasvelden kregen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 11 juli 2019 @ 08:48:50 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187859095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de thuisblijvers. Al moet ik wel zeggen dat de verschillen in het kleine NL wel weer opvallend groot zijn. Zo had midden/zuid Limburg gisteren volgens mij gewoon weer een hele dikke prima zomerdag met een graad of 23 met redelijk wat zon nog, terwijl midden en noord NL de zon niet gezien heeft en een groot deel vd dag in de regen zat.
`

Waar weinig vreemd aan is. Die verschillen heb je haast overal wel waar kust of gebergte aanwezig is :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:03:11 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187859210
Pfoe, zes doden in Noord-Griekenland door noodweer. Zal daar goed tekeer moeten zijn gegaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 09:05:22 #200
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_187859226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:48 schreef Dven het volgende:

[..]

`

Waar weinig vreemd aan is. Die verschillen heb je haast overal wel waar kust of gebergte aanwezig is :+
Nouja niet persé vreemd dan. Maar de verschillen zijn soms kwa temperatuur wel erg groot. Waar het dan in het NW 15 graden is en limburg gewoon makkelijk 27 graden haalt.

Is wel echt herfst / vs zomer kwa temps zeg maar :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')