abonnement Unibet Coolblue
pi_187780187
Ik ben nu dertig. Hoe ouder ik word, hoe meer ik mijn eigen pad durf te bewandelen en hoe meer ik durf te luisteren naar mijn eigen gevoel, in plaats van dat ik probeer te voldoen aan een maatschappelijk ideaalplaatje.

Als tiener (en een groot deel als twintiger) deed ik dat laatste nog wel. Ik ging in het centrum van Amsterdam wonen en werd lid bij een studentenvereniging. Ik was vrij ongelukkig in die stad, en na anderhalf jaar ging ik nog steeds met lood in mijn schoenen naar de borrels.

Op koude februari nachten nog na een dag studeren op de fiets door het verkeer naar de sociëteit voor een bardienst. Op bloedhete zomerdagen door de betonnen bak die de stad voor mij is op de fiets naar de sociëteit. Continue denkend aan mijn vrienden die wel in de polder waren blijven wonen, die op datzelfde moment lekker op een bootje op het meer zaten, of andere dingen deden die voor mij veel beter voelde.

Ik vond echter dat ik deed, wat ik moest doen. Immers : in je comfort zone hangen is slecht, je schijnt alleen daar buiten te groeien.

Maar is dat eigenlijk wel zo? En wanneer spreek je van het verlaten van je comfort zone en wanneer is er sprake van het maken van keuzes, die niet bij je passen? Ik heb veel behoefte aan rust, reinheid, regelmaat. Sinds een tijdje durf ik beter keuzes te maken, die daar op aan sluiten. Soms wringt het echter wel. Kies ik nu voor een leven dat bij mij past, of ben ik (voor mij) lastige dingen aan het ontwijken, waardoor ik stil blijf staan in mijn ontwikkeling en aan de zijlijn blijf staan, en misschien minder bereik dan ik had kunnen bereiken? En zo ja : wat is dan precies meer of minder? Is het summum niet gewoon een gelukkig, zorgeloos leven? Of moet je af en toe bewust de stress en de zorgen opzoeken, om een hoger doel te bereiken? En wat bepaalt dan precies, wanneer het wel of niet de moeite waard is?
pi_187780251
Zolang je voor jezelf niet vastgesteld hebt wat je hogere doel is, lijkt het me zinloos om ergens achteraan te rennen...

Je begint je verhaal met dat je je eigen pad steeds meer bewandeld, maar vraagt vervolgens om waardeoordelen van anderen.

Je eigen pad volgen is zelf overal de waarde van bepalen, ongeacht wat anderen denken. Als jij vandaag op een meer wil dobberen met je voeten over de rand van je boot, is dat net zo prima als dat je solliciteert naar de functie van directeur van de NL bank. De enige die bepaalt wat jouw weg is, ben jij.

Maar ja, volg je wel echt jouw pad, of laveer je nog steeds tussen de paden van anderen. Als je je eigen pad gevonden hebt, zijn alle vragen die je hier boven stelt beantwoord. :7
pi_187780341
Wat versta jij onder een simpel leven?
  zaterdag 6 juli 2019 @ 15:55:10 #4
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_187780412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:50 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat versta jij onder een simpel leven?
Halve liters klappen in de voortuin met Hazes op de achtergrond en kut roepen naar de buuf _O_
pi_187780479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:55 schreef jigggy het volgende:

[..]

Halve liters klappen in de voortuin met Hazes op de achtergrond en kut roepen naar de buuf _O_
Klinkt best goed.
pi_187780612
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:50 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat versta jij onder een simpel leven?
Een hoekhuis met voor- en achtertuin, ergens in een dorp met veel natuur. Dat je op een zomeravond naar buiten stapt rond een uur of 22:30 en dat je kikkers/krekels hoort in plaats van gierende motoren en volkswagens met harde muziek.

Dat je buren je sleutel hebben en jij die van hen. Dat je de 1e t/m de 3e week van juli in je VW passat met je vrouw en 2 kinderen lekker naar de camping in Italie/Zuid Frankrijk kunt, Racefiets mee, en elke dag lekker ontspannen op een relatief eenvoudige manier.

Dat je een baan hebt waarmee je dit kunt bekostigen, waar je wel hard kunt werken, maar waarbij het werk ook klaas is als je naar huis gaat en waar je het prima kunt vinden met je collega's en waar je niet als een citroen wordt uitgeknepen.

Verder een select groepje goede vrienden waarmee je op één lijn zit. Kijk eens een aflevering van All stars terug, zo'n soort vriendengroepje. Gewoon niet te complex/status gericht allemaal. Beetje back to the nineties lifestyle : simpelweg gelukkig, een eigen huis, plek onder de zon :)
pi_187780649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:07 schreef Chestday het volgende:

[..]

Een hoekhuis met voor- en achtertuin, ergens in een dorp met veel natuur. Dat je op een zomeravond naar buiten stapt rond een uur of 22:30 en dat je kikkers/krekels hoort in plaats van gierende motoren en volkswagens met harde muziek.

Dat je buren je sleutel hebben en jij die van hen. Dat je de 1e t/m de 3e week van juli in je VW passat met je vrouw en 2 kinderen lekker naar de camping in Italie/Zuid Frankrijk kunt, Racefiets mee, en elke dag lekker ontspannen op een relatief eenvoudige manier.

Dat je een baan hebt waarmee je dit kunt bekostigen, waar je wel hard kunt werken, maar waarbij het werk ook klaas is als je naar huis gaat en waar je het prima kunt vinden met je collega's en waar je niet als een citroen wordt uitgeknepen.

Verder een select groepje goede vrienden waarmee je op één lijn zit. Kijk eens een aflevering van All stars terug, zo'n soort vriendengroepje. Gewoon niet te complex/status gericht allemaal. Beetje back to the nineties lifestyle : simpelweg gelukkig, een eigen huis, plek onder de zon :)
En 1x per week een chestday?
pi_187781022
Epicurus
pi_187781095
Doe ik ook wel een beetje. Ik ben gewoon een contactgestoord IT-gekkie, en heb over het algemeen geen zin in het bezoek van mensen e.d.

Laat mij maar lekker op de bank liggen te lezen ofzo
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 16:51:23 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187781346
Maar, waar woon je nu dan? Niet meer in de grote stad, maar ook geen hoekhuis? Of dat juist wel?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187782036
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:07 schreef Chestday het volgende:

[..]

Een hoekhuis met voor- en achtertuin, ergens in een dorp met veel natuur. Dat je op een zomeravond naar buiten stapt rond een uur of 22:30 en dat je kikkers/krekels hoort in plaats van gierende motoren en volkswagens met harde muziek.

Dat je buren je sleutel hebben en jij die van hen. Dat je de 1e t/m de 3e week van juli in je VW passat met je vrouw en 2 kinderen lekker naar de camping in Italie/Zuid Frankrijk kunt, Racefiets mee, en elke dag lekker ontspannen op een relatief eenvoudige manier.

Dat je een baan hebt waarmee je dit kunt bekostigen, waar je wel hard kunt werken, maar waarbij het werk ook klaas is als je naar huis gaat en waar je het prima kunt vinden met je collega's en waar je niet als een citroen wordt uitgeknepen.

Verder een select groepje goede vrienden waarmee je op één lijn zit. Kijk eens een aflevering van All stars terug, zo'n soort vriendengroepje. Gewoon niet te complex/status gericht allemaal. Beetje back to the nineties lifestyle : simpelweg gelukkig, een eigen huis, plek onder de zon :)
Zuid Limburg _O_
Er zijn hier wel een paar mogelijkheden om een leuke cent te verdienen, het is niet alleen maar boerderij en pallets sorteren :P
Ik was hier...
pi_187793241
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:55 schreef jigggy het volgende:

[..]

Halve liters klappen in de voortuin met Hazes op de achtergrond en kut roepen naar de buuf _O_
Meestal nodig ik ze uit en gaan we samen halve liters klappen. Zoveel gezelliger.

Gaan we straks ook doen bij het aanmoedigen van onze leeuwinnen van oranje. B:)B
  zondag 7 juli 2019 @ 13:17:57 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187793278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:07 schreef Chestday het volgende:

[..]

Een hoekhuis met voor- en achtertuin, ergens in een dorp met veel natuur. Dat je op een zomeravond naar buiten stapt rond een uur of 22:30 en dat je kikkers/krekels hoort in plaats van gierende motoren en volkswagens met harde muziek.

Dat je buren je sleutel hebben en jij die van hen. Dat je de 1e t/m de 3e week van juli in je VW passat met je vrouw en 2 kinderen lekker naar de camping in Italie/Zuid Frankrijk kunt, Racefiets mee, en elke dag lekker ontspannen op een relatief eenvoudige manier.

Dat je een baan hebt waarmee je dit kunt bekostigen, waar je wel hard kunt werken, maar waarbij het werk ook klaas is als je naar huis gaat en waar je het prima kunt vinden met je collega's en waar je niet als een citroen wordt uitgeknepen.

Verder een select groepje goede vrienden waarmee je op één lijn zit. Kijk eens een aflevering van All stars terug, zo'n soort vriendengroepje. Gewoon niet te complex/status gericht allemaal. Beetje back to the nineties lifestyle : simpelweg gelukkig, een eigen huis, plek onder de zon :)
Dit is toch gewoon het normale middenklasse leven in willekeurig welke provinciestad/dorp? Is dat al een eenvoudig leven?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_187795809
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:07 schreef Chestday het volgende:

[..]

Een hoekhuis met voor- en achtertuin, ergens in een dorp met veel natuur. Dat je op een zomeravond naar buiten stapt rond een uur of 22:30 en dat je kikkers/krekels hoort in plaats van gierende motoren en volkswagens met harde muziek.

Dat je buren je sleutel hebben en jij die van hen. Dat je de 1e t/m de 3e week van juli in je VW passat met je vrouw en 2 kinderen lekker naar de camping in Italie/Zuid Frankrijk kunt, Racefiets mee, en elke dag lekker ontspannen op een relatief eenvoudige manier.

Dat je een baan hebt waarmee je dit kunt bekostigen, waar je wel hard kunt werken, maar waarbij het werk ook klaas is als je naar huis gaat en waar je het prima kunt vinden met je collega's en waar je niet als een citroen wordt uitgeknepen.

Verder een select groepje goede vrienden waarmee je op één lijn zit. Kijk eens een aflevering van All stars terug, zo'n soort vriendengroepje. Gewoon niet te complex/status gericht allemaal. Beetje back to the nineties lifestyle : simpelweg gelukkig, een eigen huis, plek onder de zon :)
Jij begrijpt het leven, feli.
As above, so below.
pi_187824957
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:07 schreef Mijk het volgende:

[..]

Jij begrijpt het leven, feli.
Dit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:37 schreef Chestday het volgende:
Ik vond echter dat ik deed, wat ik moest doen. Immers : in je comfort zone hangen is slecht, je schijnt alleen daar buiten te groeien.
Ik vond dit nog wel een leuke. Ben je niet juist gegroeid door je keuze om uit je comfortzone te stappen? Ben je hierdoor niet gaan inzien dat het gejaagde, carrierezuchtige bestaan in een te drukke omgeving niet voor jou is weggelegd?
Extremistisch gematigd.
pi_187836251
Eenvoudig is relatief.
Conscience do cost.
pi_187837317
Mooie OP wel...niks met een eenvoudig 'burgerlijk' leventje verder. Heb zelf ook vaak het idee dat deze mensen meer tevreden zijn dan mensen waarbij het allemaal zo nodig 'larger than life' moet zijn.
pi_187894086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:07 schreef Chestday het volgende:

[..]

Een hoekhuis met voor- en achtertuin, ergens in een dorp met veel natuur. Dat je op een zomeravond naar buiten stapt rond een uur of 22:30 en dat je kikkers/krekels hoort in plaats van gierende motoren en volkswagens met harde muziek.

Dat je buren je sleutel hebben en jij die van hen. Dat je de 1e t/m de 3e week van juli in je VW passat met je vrouw en 2 kinderen lekker naar de camping in Italie/Zuid Frankrijk kunt, Racefiets mee, en elke dag lekker ontspannen op een relatief eenvoudige manier.

Dat je een baan hebt waarmee je dit kunt bekostigen, waar je wel hard kunt werken, maar waarbij het werk ook klaas is als je naar huis gaat en waar je het prima kunt vinden met je collega's en waar je niet als een citroen wordt uitgeknepen.

Verder een select groepje goede vrienden waarmee je op één lijn zit. Kijk eens een aflevering van All stars terug, zo'n soort vriendengroepje. Gewoon niet te complex/status gericht allemaal. Beetje back to the nineties lifestyle : simpelweg gelukkig, een eigen huis, plek onder de zon :)
Zo eenvoudig is dat tegenwoordig niet meer.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 13 juli 2019 @ 01:35:43 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187894129
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 01:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zo eenvoudig is dat tegenwoordig niet meer.
Ga toch weg, de meerderheid van de grijze massa leeft zo :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187894257
Ik dacht ook meer simpel als in dat je in een camper woont ergens aan de rand van de maatschappij en af en toe wat betaalde klusjes doet en blikvoer koopt bij de Lidl.

Iemand zei laatst: als je goeie muziek hoort ga je dansen. Maar je hoeft niet eerst te dansen zodat er muziek komt. Zo is het ook met uit je comfort zone komen.
What's the name of the game?
pi_187894431
Echt simpel leven is gewoon zwerver worden.
ADHD-C
  zaterdag 13 juli 2019 @ 04:58:48 #22
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187894915
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 01:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zo eenvoudig is dat tegenwoordig niet meer.
De smartphone is wat dat betreft best ontwrichtend. Tenzij je compleet geïnsoleerd van anderen leeft, kan je daar moeilijk afstand van doen. Omdat anderen daar nou eenmaal wél gebruik van maken, en bepaalde normen hebben wat betreft de manier waaróp, bijvoorbeeld dat er verwacht wordt dat je binnen een bepaalde tijd antwoord geeft op het zoveelste Whatsapp-bericht van die dag.

Ja, dat kan je verwerpen, maar of de band met je omgeving daar veel beter van wordt is maar de vraag.
pi_187895813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 04:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ja, dat kan je verwerpen, maar of de band met je omgeving daar veel beter van wordt is maar de vraag.
Dat kan prima en als de band met je 'omgeving' daar minder van wordt is het hoog tijd om die omgeving te veranderen.
Conscience do cost.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 09:33:36 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187895954
Dat antwoord verwachte ik al.

Maar dan blijft in de huidige wereld zowat alleen maar 'het hutje op de hei' over.

Die dingen zijn er nou eenmaal, en zitten zo diep in de samenleving verankerd dat je er (als je een beetje 'normaal' mee wilt draaien) niet omheen kunt.
pi_187895993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:33 schreef Eightyone het volgende:
Dat antwoord verwachte ik al.

Maar dan blijft in de huidige wereld zowat alleen maar 'het hutje op de hei' over.
Ik doel meer op je directe sociale omgeving en de smartphone ethiek die ze eropna houden. Even los van dat ik de invloed van smartphones best wel vind meevallen.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')