abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:31:51 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187824960
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:27 schreef Vollenhoven het volgende:
Minder nieuws kijken TS
Ja ik heb mijn oogkleppen uit de kast gehaald al
en dopjes in de oren nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:34:16 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187824976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:44 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Nou als ik naar alle enorme prijsverhogingen van dit jaar kijk en vervolgens naar de lonen die nauwelijks toenemen, dan kan ik alleen maar concluderen dat de inflatie dit jaar enorm is.
kunstmatige inflatie, lasten verzwaringen,
er staat geen hoger netto bestedingsruimte tegenover

Afknijpen door de overheid ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187825340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:44 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Nou als ik naar alle enorme prijsverhogingen van dit jaar kijk en vervolgens naar de lonen die nauwelijks toenemen, dan kan ik alleen maar concluderen dat de inflatie dit jaar enorm is.
Ach, zolang we met zijn allen nog die goedkope vliegvakantie kunnen maken.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:32:29 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187825445
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, zolang we met zijn allen nog die goedkope vliegvakantie kunnen maken.
Ik wacht tot begin september , dan zijn er minder van die kleine herriemakers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:40:41 #105
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_187825537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:44 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Nou als ik naar alle enorme prijsverhogingen van dit jaar kijk en vervolgens naar de lonen die nauwelijks toenemen, dan kan ik alleen maar concluderen dat de inflatie dit jaar enorm is.
Het is maar hoe je inflatie definieert. Dat prijzen van goederen en diensten stijgen komt door de belastingdruk. Als je inflatie zonder belasting, BTW, accijzen etc zou rekenen dan kom je wrs op 0 uit. Het grote gevaar is deflatie net als na 1929.
Een ander gevaar is superinflatie, dan is te denken aan 30% inflatie ..... per maand.
De gewenste 2% worden het iig niet door de maatregelen van de ECB
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:57:31 #106
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187825718
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij denkt dat crypto dan verdwijnt als de stroom uitvalt?

Nee dus.
Jij denkt dat je er rustig mee kunt betalen en doen op dat moment?

Jij denkt dat een dergelijk voorval geen gevolgen zou hebben voor de waardering van zulk goed?
pi_187825876
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Als je Duits kunt, een aanbevolen video
Met Deutsche Gründlichkeit wordt uitgelegd wat ons te wachten staat
dat gaat nog een stapje verder dan ik verwacht ......

Het probleem met dit soort videos en 'doomsday' boodschappers is dat er meestal een verdienmodel achter hun boodschap hangt. Zo veel mogelijk views voor de reclameinkomsten en zo veel mogelijk boeken verkopen.

Ik zeg overigens niet dat er geen (grote) crisis aan zit te komen, maar dit soort videos zie ik al jaren lang voorbij komen, en alle experts hebben een andere boodschap waarom we allemaal 'doomed' zijn.

Overigens weten we over 7 maanden of ze gelijk hebben want het filpmje is van Feb 2018 ;)
Alpha kenny one
pi_187825914
Gedurende mijn werkzame leven heb ik al vele crisissen ervaren die gelijkwaardig zouden zijn aan 1929. Nooit een boterham minder om gegeten. Mogelijk had ik anders wel meer verdient nu maat ik heb dat nooit zo ervaren. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee als je niet al te materialistisch bent.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:32:57 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187826110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:15 schreef nanuk het volgende:
Gedurende mijn werkzame leven heb ik al vele crisissen ervaren die gelijkwaardig zouden zijn aan 1929. Nooit een boterham minder om gegeten. Mogelijk had ik anders wel meer verdient nu maat ik heb dat nooit zo ervaren. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee als je niet al te materialistisch bent.
Een ding is zeker , de hoop dat de schulden door inflatie gaan verdwijnen is vervlogen nu

Voor Inflatie moet het bedrag netto besteding toenemen , Inflatie is niet het verhogen van de lasten en basale zaken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187826140
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een ding is zeker , de hoop dat de schulden door inflatie gaan verdwijnen is vervlogen nu

Maar door de lage rentestand is dat wel weer gecompenseerd. In der tijd moesten we ruim 9% hypotheek rente betalen, ten opzichte van nu bijna niets valt dat toch wel weer mee.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:42:15 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187826217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:35 schreef nanuk het volgende:

[..]

Maar door de lage rentestand is dat wel weer gecompenseerd. In der tijd moesten we ruim 9% hypotheek rente betalen, ten opzichte van nu bijna niets valt dat toch wel weer mee.
toen was er ook 9% a 10% inflatie
en kreeg je 40% IB terug over de betaalde rente

Ten opzichte van het netto besteedbaar nemen schulden toe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:55:41 #112
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_187826351
De ECB heeft geen enkel middel meer heeft om de economie te stimuleren mocht er een crisis uitbreken dus mochten er mindere tijden aanbreken (en alle tekenen zijn er al: Bijna volledige werkgelegenheid, inverted yield curve voor obligatierentes, afzwakkende economie) dan breekt echt de pleuris uit.
En waarom is de rente zo laag? Bedankt daar de zuidelijke landen en de EU geldpers maar voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_187826485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toen was er ook 9% a 10% inflatie
en kreeg je 40% IB terug over de betaalde rente

Ten opzichte van het netto besteedbaar nemen schulden toe
Lees de geschiedenis eens. Inflatie was eind jaren zeventig en begin jaren negentig niet zo extreem als jij stelt.

40% terugkrijgen deed je alleen als je meer dan - ik dacht- anderhalf keer modaal verdiende en dat deden de meeste mensen niet. Die 40% krijg je nog steeds terug.
pi_187826551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:55 schreef Metro2005 het volgende:

En waarom is de rente zo laag? Bedankt daar de zuidelijke landen en de EU geldpers maar voor.
De rente is wereldwijd zo laag.. is dat ook de schuld van Italie en Griekenland?
Alpha kenny one
pi_187826592
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:10 schreef Piva het volgende:

[..]

Kom maar op met inflatie! _O_

Trump wil ook al flink wat meer geld in de omloop brengen dus de inflatie mag flink omhoog. We gaan ons gewoon uit de schulden printen :')
Wat is er zo goed aan inflatie?
pi_187826615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een ding is zeker, de hoop dat de schulden door inflatie gaan verdwijnen is vervlogen nu.

Voor Inflatie moet het bedrag netto besteding toenemen, inflatie is niet het verhogen van de lasten en basale zaken.
Broedertips:
- voor een komma geen spatie;
- een punt aan het eind van een zin.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:21:09 #117
39581 Salvad0R
universal
pi_187826680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het probleem met dit soort videos en 'doomsday' boodschappers is dat er meestal een verdienmodel achter hun boodschap hangt. Zo veel mogelijk views voor de reclameinkomsten en zo veel mogelijk boeken verkopen.
Dit.
quote:
Ik zeg overigens niet dat er geen (grote) crisis aan zit te komen, maar dit soort videos zie ik al jaren lang voorbij komen, en alle experts hebben een andere boodschap waarom we allemaal 'doomed' zijn.

Overigens weten we over 7 maanden of ze gelijk hebben want het filmpje is van Feb 2018 ;)
Er zou best een grote crisis aan kunnen komen, maar het gaat om de onderbouwing van de voorspelling. Er is best wat voor te zeggen dat we aan het eind van een periode zitten waarin het vertrouwen in fiatgeld weg kan vallen, zeker gezien de enorme schulden, het gebrek aan middelen (renteverlaging) om een crisis op te vangen door centrale banken, het opkomen van aandelen door centrale banken kan niet eindeloos door gaan. Er zijn wel wat consequenties zichtbaar van het huidige (wan?)beleid: onzekerheid over pensioenen, extreme prijsstijgingen van onroerend goed en andere zaken zoals klassieke auto's, kunst, wijn etc. zijn wel een indicatie van de werkelijke inflatie.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:29:45 #119
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_187826738
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het probleem met dit soort videos en 'doomsday' boodschappers is dat er meestal een verdienmodel achter hun boodschap hangt. Zo veel mogelijk views voor de reclameinkomsten en zo veel mogelijk boeken verkopen.

Ik zeg overigens niet dat er geen (grote) crisis aan zit te komen, maar dit soort videos zie ik al jaren lang voorbij komen, en alle experts hebben een andere boodschap waarom we allemaal 'doomed' zijn.

Overigens weten we over 7 maanden of ze gelijk hebben want het filpmje is van Feb 2018 ;)
Natuurlijk doet Kral dit niet uit menslievendheid, maar hij heeft een reputatie als financieel deskundige, zo heeft hij voor het merendeel van de banken in Duitsland kredietwaardigheids modellen geïntroduceerd. Maar er zijn er meer die het voorspellen. Kijk eens naar de video's vgan Hans Werner Sinn. Hij was de directeur van het IFO instituut en houdt nu lezingen over het onderwerp, bijv over Target-2 (sommige video's duren wel 2 uur), hij legt het zeer goed uit.

Eindconclusie over Target-2 is dat Duitsland (en ook Nederland) het geld kwijt is, welk scenario je ook kiest: gaat Duitsland uit de Euro, dan betalen Italië, Spanje etc. de 1000 miljard niet terug.
Gaat Duitsland niet uit de Euro dan kunnen de schulden nog verder oplopen en komt een cirsis of Italië etc gaan uit de Euro, dan krijgen we het geld ook niet terug.
Politiek doet niets, waardoor het probleem groter wordt.

Over de Brexit zegt hij dat de Britten iig een vooruitziende blik hebben en niet zo zwaar getroffen zullen worden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:30:06 #120
39581 Salvad0R
universal
pi_187826744
Eh ja dat is toch het onvermijdelijke gevolg wanneer je de heerschappij over het monetaire beleid afgeeft aan private ondernemingen die je je eigen geld gaan lenen tegen onbetaalbare rente, waardoor het uiteindelijk onhoudbaar in elkaar klapt?

wack systeem man
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:33:18 #121
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_187826779
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:14 schreef falling_away het volgende:

[..]

De rente is wereldwijd zo laag.. is dat ook de schuld van Italie en Griekenland?
De rente is wereldwijd helemaal niet zo laag. In de VS krijg je bv gewoon 3 tot 4% rente op je spaarrekening, al hebben die ook een printgrage ECB. Vooral om de waarde van de dollar niet te veel te laten oplopen tov de Euro (nogal slecht voor de handel tussen Europa en de VS) dus indirect is dat inderdaad ook de schuld van Italie en Griekenland ja.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:34:01 #122
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_187826794
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:30 schreef Salvad0R het volgende:
Eh ja dat is toch het onvermijdelijke gevolg wanneer je de heerschappij over het monetaire beleid afgeeft aan private ondernemingen die je je eigen geld gaan lenen tegen onbetaalbare rente, waardoor het uiteindelijk onhoudbaar in elkaar klapt?

wack systeem man
Het probleem is nu juist dat de politiek het beter denkt te kunnen doen als de markt of de banken.
Zo lang er geld is, is het nog nooit voorgekomen dat er negatieve rente is. Dat op zich zou al voldoende alarmsignaal moeten zijn. Het beleid van de ECB werkt niet, maar de bijwerkingen zijn catastrofaal, de politiek is hiervoor verantwoordelijk, te beginnen met de introductie van de euro (tegen het advies van de experts in)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:36:08 #123
39581 Salvad0R
universal
pi_187826825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het probleem is nu juist dat de politiek het beter denkt te kunnen doen als de markt of de banken.
Zo lang er geld is, is het nog nooit voorgekomen dat er negatieve rente is. Dat op zich zou al voldoende alarmsignaal moeten zijn. Het beleid van de ECB werkt niet, maar de bijwerkingen zijn catastrofaal, de politiek is hiervoor verantwoordelijk, te beginnen met de introductie van de euro (tegen het advies van de experts in)
De politiek bestaat uit door de banken geselecteerde muppets om hun verraderlijke beleid een gezicht te geven, lijkt me dan.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:36:34 #124
39581 Salvad0R
universal
pi_187826834
en anders doen ze ff een Van Traa'tje of Fortuyntje
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:38:06 #125
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_187826855
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het probleem is nu juist dat de politiek het beter denkt te kunnen doen als de markt of de banken.
Zo lang er geld is, is het nog nooit voorgekomen dat er negatieve rente is. Dat op zich zou al voldoende alarmsignaal moeten zijn. Het beleid van de ECB werkt niet, maar de bijwerkingen zijn catastrofaal, de politiek is hiervoor verantwoordelijk, te beginnen met de introductie van de euro (tegen het advies van de experts in)
het beleid werkt niet en is behoorlijk schadelijk voor de economieën van de noordelijke landen maar is noodzakelijk om de zuidelijke landen niet op te zadelen met onbetaalbare schulden.
De euro is als munt ook gedoemd te mislukken, vermoedelijk krijgen we in de toekomst of allemaal weer een eigen munt of er komen 2 euromunten, een zuidelijke euro en een noordelijke euro. Dit wanbeleid is niet vol te houden.

De euro heeft niet het voordeel wat de Dollar wel heeft, het is geen wereld currency. Anders was de dollar ook allang geklapt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')