abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juli 2019 @ 21:57:35 #276
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_188122684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:52 schreef pijll het volgende:
Vanmiddag rond half vijf heb ik een stukje gelopen. Helaas laat Strava geen weersomstandigheden zien, en denkt Smashrun dat het maar 36 graden was. :(
Misschien had je verder dan 100 meter moeten lopen :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_188122784
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:21 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat ligt er ook maar net aan waar in NL je zit.

Het was warm, maar eigenlijk waren de pauzes tussen de intervallen het ergst. Wel rustiger getraind dan normaal, maar was toch best even lekker.
Dat was met fietsen helemaal zo, zo lang je reed prima maar stilstaan en je schroeit weg..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188123277
Ik ben vandaag naar bootcamp gegaan, het fietsen er naartoe was het ergst. Ademen was zwaar, ik had het benauwd. De lucht in het centrum was zo ontzettend warm dat het voelde alsof ik de lucht van een föhn inademde.
De bootcamp was aangepast; korter en geen cardio. En toch ontzettend zweten.

Gisteravond laat in het donker gaan lopen en dat is prima. Maar stilstaan moet je inderdaad vermijden. Luchtvochtigheid van 52%. :{
  vrijdag 26 juli 2019 @ 00:08:30 #279
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188125891
Ik ga mijn dagritme maar eens aanpassen... Morgen heul vroeg op, lopen en dingetjes doen en dan in de middag een siesta...
Maar dan moet ik eigenlijk NU naar bed }:|

En o ja, mijn singlet is binnen :)

Edit: net terug van 10km, qua temperatuur en zonkracht is dit iig beter te doen. Er staat best veel (oosten-)wind en de singlet is erg prettig. Wel allemaal in een langzaam tempo, maar goed de kilometertjes zijn gelopen :Y En nu slapen :)

[ Bericht 17% gewijzigd door RobertoCarlos op 26-07-2019 07:41:19 ]
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 08:16:53 #280
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_188127999
Ik kom al dagenlang mijn huis niet uit. En maar vreten en zuipen! Dus dat wordt weer aanpoten als het weer weer normaal gaat doen :P
F means you're fucked
  vrijdag 26 juli 2019 @ 08:47:04 #281
3878 Vork
Manisch creatief
pi_188128327
Ik heb woensdagavond nog gelopen met 32 graden. Kortere ronde dan normaal en met een paar waterpunten en -fonteinen ingebouwd.

Intussen is het wel een stuk benauwder, al zou ik liever wat rennen dan solliciteren (waar ik nu vooral mee bezig ben). Rennend kun je tenminste zweten en zweet voorkomen is dezer dagen een haast onmogelijke opgave.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:23:00 #282
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188129694
Is idd niet het fijnste weer om dat soort gesprekjes te doen....
Ik had een paar weken terug ook een gesprek, toen was het ook behoorlijk warm (al zouden we dat nu 'fris' noemen). Toch maar een jasje aan gedaan alhoewel dat te warm was, maar zo zag men mij iig niet zweten van de warmte. Zat iedereen van de sollicitatiecommissie in een t-shirt en zomerse kleding :P
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 23:10:05 #283
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_188145082
Ik denk dat mijn eerstvolgende rondje op de veluwe is..Morgen een rondje Kralingse plas komt planning-technisch niet zo goed uit (we moeten nog even een kinderfiets repareren, die is nodig om 9.30)... zondagochtend vertrekken we naar de veluwe, dan maandag ff lekker stukkie door het bos hobbelen :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juli 2019 @ 23:22:27 #284
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188145394
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 23:10 schreef E.T. het volgende:
Ik denk dat mijn eerstvolgende rondje op de veluwe is..Morgen een rondje Kralingse plas komt planning-technisch niet zo goed uit (we moeten nog even een kinderfiets repareren, die is nodig om 9.30)... zondagochtend vertrekken we naar de veluwe, dan maandag ff lekker stukkie door het bos hobbelen :)
Waar?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 27 juli 2019 @ 20:51:46 #285
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188161159
He, he, eindelijk weer eens lekker een (iets) langer stukje gelopen :s)
En aangezien de test met de drinkfles (Nathan peak) goed uitpakte, ben ik gelijk maar het drinken tijdens de M van december gaan plannen. Je kunt er maar beter vroeg bij zijn :)

En met een beetje geluk kan ik de 8 gels ook in de drinkgordel proppen, zodat ik niet eens een flipbelt mee hoef te nemen. Dus ik ga morgen testen of dat een beetje lekker loopt.
!!! Go 49-ers !!!
pi_188168556
Eindelijk weer een sub20! 19.52 in benauwde omstandigheden! Nog niet helemaal vlak gelopen maar al een stuk beter dan vorige keren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188168668
Ik heb een vraag.
Ik lees regelmatig over het lopen met een lage hartslag. Dat zou een goede vorm van training zijn.
Als je dat met regelmaat doet is dit gunstig voor je tempo, conditie en al dat meer.

Nu heb ik sinds kort een 'sportieve' fiets. Leuk om een beetje aan te rommelen, fiets geen enorme afstanden, ben het allemaal nog aan het uitproberen.

Tijdens het fietsen zit mijn hartslag vaak op het niveau wat bij lopen een lage hartslag zou zijn.
(Best gek, want gevoelsmatig beleef ik dezelfde inspanning)

Heeft het fietsen zoals ik dat doe dan ook een gunstig effect op het lopen?
Op de lange termijn zal daar ongetwijfeld een antwoord op komen voor mezelf maar ik vroeg me af of hier mensen zijn die dit weten of er ervaring mee hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 juli 2019 @ 11:53:05 #288
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188168734
Geen idee over het effect, maar volgens mij is het wel zo dat je (ik in elk geval) bij fietsen veel harder moet werken om hartslag X te krijgen dan bij hardlopen :P

Als ik voor mijn gevoel redelijk rustig aan het hardlopen ben geweest zit ik op een gemiddelde hartslag van zeker 155, vaak 160. Om dat op de fiets en/of hometrainer een uur lang als gemiddelde te hebben moet ik me echt de pleuris trappen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188168898
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:47 schreef Persefoneia het volgende:
Ik heb een vraag.
Ik lees regelmatig over het lopen met een lage hartslag. Dat zou een goede vorm van training zijn.
Als je dat met regelmaat doet is dit gunstig voor je tempo, conditie en al dat meer.

Nu heb ik sinds kort een 'sportieve' fiets. Leuk om een beetje aan te rommelen, fiets geen enorme afstanden, ben het allemaal nog aan het uitproberen.

Tijdens het fietsen zit mijn hartslag vaak op het niveau wat bij lopen een lage hartslag zou zijn.
(Best gek, want gevoelsmatig beleef ik dezelfde inspanning)

Heeft het fietsen zoals ik dat doe dan ook een gunstig effect op het lopen?
Op de lange termijn zal daar ongetwijfeld een antwoord op komen voor mezelf maar ik vroeg me af of hier mensen zijn die dit weten of er ervaring mee hebben.
Ja zeker wel. Ik heb 8 dagen in de bergen gefietst, etappes vab 5-6 uur en dan zat ik gemiddeld over de dag rond de hartslag 140 terwijl het met lopen bij een herstelrondje al 150-160 is. Toch heeft mijn fitheid echt een boost gekregen van die fietstrip. Nou is dat natuurlijk iets anders omdat bergop wel echt intensief is, en je fietst ook nog op hoogte. Maar veel uren maken in lage zones is altijd goed als ondersteuning voor de specifiekere training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188168913
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 20:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
He, he, eindelijk weer eens lekker een (iets) langer stukje gelopen :s)
En aangezien de test met de drinkfles (Nathan peak) goed uitpakte, ben ik gelijk maar het drinken tijdens de M van december gaan plannen. Je kunt er maar beter vroeg bij zijn :)

En met een beetje geluk kan ik de 8 gels ook in de drinkgordel proppen, zodat ik niet eens een flipbelt mee hoef te nemen. Dus ik ga morgen testen of dat een beetje lekker loopt.
8 gels niet een beetje veel? Spijk is wat waterputten redelijk goed geregeld en het is dan een stuk minder warm. Loop zelf met racevest en Camelbak. Spijkenisse staat dit jaar weer op de planning.
pi_188169170
Mijn trainer kon ook duidelijk zien dat ik de laatste weken wel braaf m’n duurloopjes loop. Ik haal ook echt steeds makkelijker hogere tempo’s in trainingen. Nu nog in wedstrijden.. Nog 3 of 4 baanwedstrijdjes, en dan weer lekker de weg op. Tussendoor wat crossen, maar eigenlijk wil ik dit jaar gewoon lekker 5km knallen en af en toe top 3 lopen, i.p.v. dat gedoe door de blubber.

Ik kwam er net achter dat ik nu al meer heb gelopen in 2019 dan in heel 2018. Gaat lekker!
  zondag 28 juli 2019 @ 12:49:08 #292
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188169480
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

8 gels niet een beetje veel? Spijk is wat waterputten redelijk goed geregeld en het is dan een stuk minder warm. Loop zelf met racevest en Camelbak. Spijkenisse staat dit jaar weer op de planning.
Het plan wat ik van mijn diėtiste door krijg is:
- qua voedingsstoffen: voor de elektrolyten, en in het bijzonder voor de koolhydraten -> per 5km minimaal 22 gram koolhydraten (dat is 1 gel). Die gels stop ik dus in een apart zakje in de drinkgordel.

- qua drinken: 1 fles van een halve liter water met energiedrank in de drinkgordel, waar ik dan een uur mee doe. Eens kijken of het lukt om wat drinkflessen langs het parcours te verstoppen of iemand die te laten aangeven.
Qua drinken wil ik namelijk bij de Spijkenisse M oefenen met zo min mogelijk de verzorgingsposten gebruiken. Op zich is dat daar niet nodig qua drukte en sfeer, maar bij de Rotterdam M volgend jaar heb ik geen zin om tussen die hysterische types te moeten bevoorraden. En het scheelt misschien nog wat tijd :)

Maar goed, ik ben nog aan het experimenteren met het drinken etc. dus wie weet waar ik uiteindelijk op uitkom. En suggesties zijn natuurlijk welkom :)

Gezellig als je er ook bij bent trouwens :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_188169514
Maar als je ook energie drank neemt kom je al boven die 22g uit? En bij Spijkenisse kun je ook eigen bidons inleveren die op de tafels worden neergezet, daar kun je bijvoorbeeld ook een gelletje aan plakken. Hoef je zelf niet met gordels te gaan sjouwen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 28 juli 2019 @ 13:08:13 #294
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188169724
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar als je ook energie drank neemt kom je al boven die 22g uit? En bij Spijkenisse kun je ook eigen bidons inleveren die op de tafels worden neergezet, daar kun je bijvoorbeeld ook een gelletje aan plakken. Hoef je zelf niet met gordels te gaan sjouwen..
Goeie tip ^O^ , ik wist niet dat ze dat bij Spijkenisse deden. Ga ik doen dus.

En ik moet het nog ff nazoeken, maar de hoeveelheid koolhydraten moest ook iets meer zijn dan 22 gram, ik geloof iets van 30 gram. Ruwweg zit ik dan met de energiedrank erbij wel goed, geloof ik. In mijn geval (ik heb diabetes type II) neem ik liever wat meer kh dan wat minder in. Maar ik ga het nog eens precies met mijn diėtiste bespreken en wat meer experimenteren wat goed voelt (en misschien ook maar eens wat waarden meten voor en na een loopje)

Nog gefeli met jouw sub20 trouwens :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-07-2019 13:24:57 ]
!!! Go 49-ers !!!
pi_188170083
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Goeie tip ^O^ , ik wist niet dat ze dat bij Spijkenisse deden. Ga ik doen dus.

En ik moet het nog ff nazoeken, maar de hoeveelheid koolhydraten moest ook iets meer zijn dan 22 gram, ik geloof iets van 30 gram. Ruwweg zit ik dan met de energiedrank erbij wel goed, geloof ik. In mijn geval (ik heb diabetes type II) neem ik liever wat meer kh dan wat minder in. Maar ik ga het nog eens precies met mijn diėtiste bespreken en wat meer experimenteren wat goed voelt (en misschien ook maar eens wat waarden meten voor en na een loopje)

Nog gefeli met jouw sub20 trouwens :Y
Ja wellicht nog even checken bij de organisatie maar 2 jr geleden was dat wel zo. En bedankt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_188170452
Dank voor de reacties. Ik blijf lekker lopen en fietsen (en heb mijzelf zelfs vorige maand opgegeven voor de zwemvereniging :D ) en geniet er een heleboel van.

Over koolhydraten, ik heb nog wel eens een hongerklop met lopen en kreeg het advies maltodextrine toe te voegen aan mijn bidon. Mij bevalt dat erg goed.
Ik heb een paar keer gehad dat de gels me niet goed vielen.
pi_188176950
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het plan wat ik van mijn diėtiste door krijg is:
- qua voedingsstoffen: voor de elektrolyten, en in het bijzonder voor de koolhydraten -> per 5km minimaal 22 gram koolhydraten (dat is 1 gel). Die gels stop ik dus in een apart zakje in de drinkgordel.

- qua drinken: 1 fles van een halve liter water met energiedrank in de drinkgordel, waar ik dan een uur mee doe. Eens kijken of het lukt om wat drinkflessen langs het parcours te verstoppen of iemand die te laten aangeven.
Qua drinken wil ik namelijk bij de Spijkenisse M oefenen met zo min mogelijk de verzorgingsposten gebruiken. Op zich is dat daar niet nodig qua drukte en sfeer, maar bij de Rotterdam M volgend jaar heb ik geen zin om tussen die hysterische types te moeten bevoorraden. En het scheelt misschien nog wat tijd :)

Maar goed, ik ben nog aan het experimenteren met het drinken etc. dus wie weet waar ik uiteindelijk op uitkom. En suggesties zijn natuurlijk welkom :)

Gezellig als je er ook bij bent trouwens :)
Is een racevest met 2 liter waterzak dan niet het makkelijkst, dan kan je alles meenemen wat je maar wilt.
pi_188177223
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Eindelijk weer een sub20! 19.52 in benauwde omstandigheden! Nog niet helemaal vlak gelopen maar al een stuk beter dan vorige keren.
Lekker hoor!! Had je daar specifiek voor getraind?
  zondag 28 juli 2019 @ 20:00:17 #299
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_188177224
Vanaf welke afstand nemen jullie drinken/gels/eten mee eigenlijk? Ik heb nog nooit iets meegenomen, lijkt me veel gedoe en niet lekker lopen, maar ik heb dan ook nooit een marathon gelopen. :P
  zondag 28 juli 2019 @ 20:01:53 #300
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_188177251
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Is een racevest met 2 liter waterzak dan niet het makkelijkst, dan kan je alles meenemen wat je maar wilt.
Zou goed kunnen, hoor :) Ik heb een tijdje terug wel eens wat racevesten gepast (ook bij trailzaken), maar die waren toen vaak 'One size fits most'. Voor mij waren ze toen met mijn 2 meter vaak te klein en dat gold ook voor de XL-maten. Maar ik moet daar idd nog eens wat beter naar kijken en wat langer doorzoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-07-2019 20:36:35 ]
!!! Go 49-ers !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')