abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 juli 2019 @ 22:19:13 #251
408813 crew  trein2000
pi_187771988
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 21:51 schreef Meke het volgende:

[..]

En terecht, vind ik. :Y
Lekken hoort al sinds jaar en dag bij het politieke spel natuurlijk. En het gaat hier 'maar' over een festival natuurlijk, niet over staatsgeheimen of een burgemeestersbenoeming. Ik vind het een beetje bijzonder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 5 juli 2019 @ 22:21:18 #252
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187772014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 22:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lekken hoort al sinds jaar en dag bij het politieke spel natuurlijk. En het gaat hier 'maar' over een festival natuurlijk, niet over staatsgeheimen of een burgemeestersbenoeming. Ik vind het een beetje bijzonder.
Nee, maar kan me wel voorstellen dat het een beetje een principekwestie is.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 juli 2019 @ 22:24:11 #253
163650 Greys
pi_187772048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 22:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lekken hoort al sinds jaar en dag bij het politieke spel natuurlijk. En het gaat hier 'maar' over een festival natuurlijk, niet over staatsgeheimen of een burgemeestersbenoeming. Ik vind het een beetje bijzonder.
Als er afgesproken is dat NIETS uit die besloten vergaderingen naar buiten mag, dan ga je geen uitzondering maken voor 'het is het songfestival maar'. Dan is het hek van de dam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 juli 2019 @ 22:25:52 #254
408813 crew  trein2000
pi_187772068
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 22:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Als er afgesproken is dat NIETS uit die besloten vergaderingen naar buiten mag, dan ga je geen uitzondering maken voor 'het is het songfestival maar'. Dan is het hek van de dam.
Klopt natuurlijk, maar om dan aangifte te gaan doen. Als je het mij vraagt had die burgemeester kunnen volstaan met een mededeling in de volgende raadsvergadering.

Ik vraag me overigens ook af waarom dit besloten moet, maar dat is een andere discussie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 juli 2019 @ 22:29:10 #255
163650 Greys
pi_187772123
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 22:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk, maar om dan aangifte te gaan doen. Als je het mij vraagt had die burgemeester kunnen volstaan met een mededeling in de volgende raadsvergadering.

Ik vraag me overigens ook af waarom dit besloten moet, maar dat is een andere discussie.
Als ie het met een waarschuwing had laten gaan lekt er de volgende keer weer iemand over mss nog iets veel gevoeligers. Geen idee. Zal vast een goede reden hebben. Misschien wil ie dat er door dit dreigement van aangifte mensen gaan praten.

Het is waarschijnlijk besloten mede omdat andere steden hun financiële bijdrage etc ook vaak graag geheim houden zolang de bidbooks nog niet ingeleverd zijn. ;) Tis toch een strijd.

Het is misschien voor velen 'maar' het songfestival maar het gaat om héél veel geld. Zowel dat wat er geïnvesteerd wordt als wat er verdiend kan worden door een stad als ze het ESF krijgen. Tis een miljoenending, dat doe je niet ff luchtig tussen neus en lippen door, dat snap ik best. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 juli 2019 @ 22:40:23 #256
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187772259
Misschien is het ook wel een signaal, omdat dit het honderdduizendste ding al is waarvan dingen niet helemaal lekker lopen in die gemeenteraad.

En 'maar' het Songfestival is in dit geval sowieso niet fair, want dat zorgt er wel voor dat heel Nederland nu weet dat er in de gemeenteraad van Den Bosch gelekt wordt. Als het ging om waar de nieuwe gemeenteperken kwamen, had ik het waarschijnlijk nooit geweten :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter vrijdag 5 juli 2019 @ 23:32:50 #257
87554 Cee
Welluk?
pi_187773102
Even van de niet-Rotterdamse kant bekeken, want ik wil me overal mentaal op voorbereiden. :P Ik kan me goed voorstellen dat EBU de voorkeur geeft aan Maastricht als locatie, exact om de redenen waarom veel mensen hier het níet willen. Namelijk omdat het direct ook andere landen betrekt, het zó centraal ligt dat veel fans van omringende landen het makkelijk kunnen bereiken (dat is voor het eerst sinds 2014 dat het vrij centraal ligt) en het een allure heeft welke weer heel anders is dan recente jaren. Wij kijken door een rood-wit-blauwe bril, de EBU door een multikleurige vlaggenvizier en die zien in Maastricht de perfecte kandidaat. Snap ik ook wel. Als de zaal dan ook aan alle eisen voldoet, waarbij het ook kan bewijzen dat het een mooie show zonder beperkingen kan huizen, dan gaat het nog een krappe (of gelopen) race worden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 juli 2019 @ 23:52:57 #258
163650 Greys
pi_187773449
Kan ik me wel in vinden, maar als het allemaal waar is wat Giel en co roepen dan laat de EBU zich in dat geval wel heel makkelijk 'ontmaskeren' als zijnde doorgestoken kaart qua stedenstrijd. Dan laten ze andere steden gniffelend heel veel tijd besteden aan een bidbook voor piet snot. Kan me dus werkelijk niet voorstellen dat er iemand van de EBU gewoon al geroepen heeft 'geen zorgen hoor Maastricht, tis kat in het bakske, ssssht!' en dat ze dat vervolgens óók nog lekker in de media gaan roepen en aan Giel Beelen vertellen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187773628
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 23:52 schreef Greys het volgende:
Kan ik me wel in vinden, maar als het allemaal waar is wat Giel en co roepen dan laat de EBU zich in dat geval wel heel makkelijk 'ontmaskeren' als zijnde doorgestoken kaart qua stedenstrijd. Dan laten ze andere steden gniffelend heel veel tijd besteden aan een bidbook voor piet snot. Kan me dus werkelijk niet voorstellen dat er iemand van de EBU gewoon al geroepen heeft 'geen zorgen hoor Maastricht, tis kat in het bakske, ssssht!' en dat ze dat vervolgens óók nog lekker in de media gaan roepen en aan Giel Beelen vertellen. :D
Het ruikt nu een beetje naar corruptie. In Limburg zijn ze niet vies van een steekpenninkje hier of daar, en als de keuze echt op Maastricht valt gaan er zeker wenkbrauwen gefronst worden.
pi_187773699
Ik kan me daar eigenlijk helemaal niet in vinden :@ Nederland heeft toch gewonnen, niet België en Duitsland. Ik verwacht dat alle steden makkelijk uitverkocht raken, dit wordt echt een gevalletje Adele-kaartverkoop, iedereen wil het meemaken, dus genoegen nemen met juryshows etc. zullen ook veel mensen gewoon doen. Plus alle andere steden zijn alsnog dichtbij voor de Duitsers en Belgen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze geen mooie, grote, geschikte hal willen. Als het Maastricht wordt vraag ik me ook af wat er van te voren afgesproken is. Ben benieuwd of dit hele gerucht nog ontkent gaat worden morgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 juli 2019 @ 00:21:10 #261
163650 Greys
pi_187773749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het ruikt nu een beetje naar corruptie. In Limburg zijn ze niet vies van een steekpenninkje hier of daar, en als de keuze echt op Maastricht valt gaan er zeker wenkbrauwen gefronst worden.
Ja dat zeker.
Maar daarom kan ik het me niet voorstellen, dan zouden ze de schijn van corruptie dus zelf alleen maar versterken door er veel ruchtbaarheid aan te geven, dingen te roepen als "Rotterdam mag best hopen maar wij krijgen het" en Beelen te bellen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 6 juli 2019 @ 00:24:58 #262
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_187773788
Rotterdam wordt het.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_187773813
Achja. Storm in een glas water. Arnhem roept vandaag ook even bij het NOS journaal dat ze er zeker van zijn dat het naar hun komt. Beetje arrogantie/zelfvertrouwen kan geen kwaad.

Bovendien, als het al zo is. Ga je de schijnheiligheid zelf spelen in Maastricht en echt niet dit soort dingen roepen dat t zeker is. Enja, Giel... Laat ik daar maar niks over zeggen.

Hypothetisch gezien en EBU wil werkwlijk iets voortrekken, zouden ze altijd voor Amsterdam gaan. Met alle respect maar een Europees verdragje boeit de EBU vrij weinig. Denk ik toch. :p
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 juli 2019 @ 00:29:08 #264
163650 Greys
pi_187773849
Zelf denk ik dat 'ze' het gewoon nog even spannend willen houden. Dat het anders misschien wel te voordehandliggend wordt dat het Rotterdam wordt (zeker nu Amsterdam niet meer meedoet) en dat het anders geen grote verrassing meer is straks. :P

Maar dat is natuurlijk ook gewoon wishful thinking. :D :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187773864
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 23:52 schreef Greys het volgende:
Kan ik me wel in vinden, maar als het allemaal waar is wat Giel en co roepen dan laat de EBU zich in dat geval wel heel makkelijk 'ontmaskeren' als zijnde doorgestoken kaart qua stedenstrijd. Dan laten ze andere steden gniffelend heel veel tijd besteden aan een bidbook voor piet snot. Kan me dus werkelijk niet voorstellen dat er iemand van de EBU gewoon al geroepen heeft 'geen zorgen hoor Maastricht, tis kat in het bakske, ssssht!' en dat ze dat vervolgens óók nog lekker in de media gaan roepen en aan Giel Beelen vertellen. :D
Maastricht maakt zich met dit soort berichtgeving natuurlijk onsterfelijk belachelijk als straks gewoon voor Rotterdam gekozen wordt. Eigenlijk nu al, want de EBU wil natuurlijk in eerste instantie de beste zaal, voor de mooiste beelden daarvandaan. En die staat never nooit niet in Maastricht. En laten we wel wezen, na 44 jaar mag het toch echt wel een Nederlands feestje worden. Dus al dat geblaat over de meest Europese stad en dat de EBU daar warm voor loopt (zo erg zelfs dat de EBU daarvoor alle bid-regels voor wil omzeilen ) is gewoon PR van de ergste soort. We gaan naar Ahoy, geen twijfel aan.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 00:46:39 #266
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_187774065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 21:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind Maastricht de mooiste stad van Nederland. Maar de stad heeft helemaal geen ervaring met grote popconcerten en spreekt voor zowel Nederlanders als buitenlanders niet echt aan. Het zou dus een keuze zijn die alleen door geld wordt gemotiveerd, een soort WK in Qatar.
Nee, in Maastricht hebben ze iets magischer dan doorsnee popconcerten.



  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 juli 2019 @ 01:02:19 #267
163650 Greys
pi_187774275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:46 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Nee, in Maastricht hebben ze iets magischer dan doorsnee popconcerten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, tis mijn muzieksmaak niet maar ik vind de beelden van Rieu op het Vrijthof idd altijd een prachtige sfeer hebben. :D

Maar het ESF kan niet in de openlucht, dus dat is misschien niet helemaal vergelijkbaar..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187774473
Rotterdam gaat het hopelijk worden en anders Arnhem. Die zaal in Maastricht ziet er wat triest uit :{, daarnaast heb ik het voor mezelf ook liever een stuk dichterbij.
~The present is all there is~
  zaterdag 6 juli 2019 @ 02:40:29 #269
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_187774833
Muziektempel Mecc, mag ik ff lachen. En dan woon ik nota bene in Maastricht.
pi_187775949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:46 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Nee, in Maastricht hebben ze iets magischer dan doorsnee popconcerten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zelfs André Rieu wil blijkbaar niet in het MECC optreden.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 10:05:34 #271
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_187776252
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 01:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, tis mijn muzieksmaak niet maar ik vind de beelden van Rieu op het Vrijthof idd altijd een prachtige sfeer hebben. :D

Maar het ESF kan niet in de openlucht, dus dat is misschien niet helemaal vergelijkbaar..
Dat begrijp ik. Het ging mij meer om het idee dat met de stelling van blackswangreen dat Maastricht geen ervaring heeft met grote popconcerten, hij/zij impliceert dat Maastricht geen ervaring heeft met grote(re) evenementen. Het hele Rieu gebeuren telt dit jaar 12 optredens waarmee bijna (concerten vinden plaats tussen 6 en 21 juli) de hele maand juli de binnenstad van Maastricht zich daarop aan moet passen. Dat is niet niks.

Ca. 12.000 bezoekers per avond in een stadscentrum. Dat is logistiek m.i. moeilijker dan in een zaal in de buurt van een randweg en/of snelweg. Qua opvang van bezoekers, delegaties en alle andere betrokkenen in hotels e.d. gebeurd met de eventuele komst van het ESF dus ook niets nieuws voor de regio.

De hele bende moet gedurende de gehele periode te pas en te onpas beveiligd en gecontroleerd worden i.v.m. de hedendaagse veiligheidseisen. Dat is dus ook al geen onbekend terrein meer.

Alleen het MECC is gewoon geen mooie locatie. Los van de hoogte is er volgens mij nog heel veel nodig om dat tot een mooie, sfeervolle locatie te maken. Want dat is het m.i. niet.

TL;DR versie: Maastricht kan het ESF naar mijn mening makkelijk aan, maar we zijn het er snel over eens dat het MECC niet de gedroomde locatie is.

Ik hoop op Ahoy. Dan staat Maastricht (en een beetje Limburg) maar voor Jan met de korte achternaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wertha op 06-07-2019 11:01:38 (spelfoutje) ]
  zaterdag 6 juli 2019 @ 10:32:04 #272
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_187776603
Maastricht begint als laatste strohalm nu een publiciteitsstunt ala circuit Zandvoort tegen Assen uit te halen. Roeptoeteren dat het eigenlijk al beslist is in hun voordeel en dat het alleen nog even wachten is op de officiële bekendmaking.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 6 juli 2019 @ 10:40:46 #273
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_187776728
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 09:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Zelfs André Rieu wil blijkbaar niet in het MECC optreden.
Heeftie al eens gedaan, en in december staat hj er weer. Wat verder niets zegt over de (on)geschktheid van de locatie.
pi_187776888
Wel vreemd dat ze het niet even ontkennen, niemand niet. Het is niet dat ze alleen zeggen dat de NPO eruit is, ze gebruiken de EBU :D beetje vreemd tegenover de andere steden. Al zullen die ondertussen ook wel even contact op hebben genomen gok ik :+
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 10:55:28 #275
375570 crew  Cyan9
pi_187776890
Rotterdam of Arnhem graag. En die laatste dan ook voornamelijk omdat er met het GelreDome waarschijnlijk een stuk meer kaarten beschikbaar komen. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')