Dit leest alsof je in je kookpannen een anti-aanbak laag wil, waarom?quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:10 schreef bonke het volgende:
Wat zijn tegenwoordig de beste pannen waar je een heel leven mee kan doen
Dus een goede anti-aanbaklaag, handgrepen die niet heet worden, diverse maten, goed af kunnen gieten
Pannen om in the koken? Ga naar een horeca groothandel en koop prof pannen van het huismerk met handvatten die gelast zijn en uit staal en stalen deksels.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:10 schreef bonke het volgende:
Wat zijn tegenwoordig de beste pannen waar je een heel leven mee kan doen
Dus een goede anti-aanbaklaag, handgrepen die niet heet worden, diverse maten, goed af kunnen gieten
zit ff bij inoxibar te kijken, is dat wat ?:)quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pannen om in the koken? Ga naar een horeca groothandel en koop prof pannen van het huismerk met handvatten die gelast zijn en uit staal en stalen deksels.
Gaan je achterkleinkinderen nog plezier van hebben.
Designmerk, zit eerder aan Hendi te denkenquote:Op donderdag 4 juli 2019 18:08 schreef bonke het volgende:
[..]
zit ff bij inoxibar te kijken, is dat wat ?:)
Die heb ik ook. Even wennen aan de hoge massa, want naast de handling is het ook anders stoken. In begin kan hij best hoog, maar zodra hij op temperatuur is moet je wel temperen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:48 schreef n0a het volgende:
Ik ben heel blij met m'n Creuset les forgees koekenpan. Zwaar en sterke antiaanbak laag. Heb hem nu anderhalf jaar en de pan is nog mooi en antiaanbak.
Nadelen: duur en zwaar.
Ben erg blij met mijn de buyer koekenpannenquote:Op donderdag 4 juli 2019 19:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Voor bakken en braden:
Als je goede pannen wilt die een leven mee gaan: Gietijzer, plaatstaal en als je voorzichtig bent, emaille
Als je pannen wilt met een goede anti aanbaklaag, maar wel bereid bent om er wat voor te doen: Gietijzer, plaatstaal
Als je pannen wilt met een goede anti aanbaklaag, maar je wilt er niets voor doen: emaille
Als je de anti aanbaklaag je niets uit maakt: rvs
Als je rotzooi wilt dat je om het jaar moet vervangen (als je het goed doet): tefal/teflon/ptfe/pfoa/etc/etc/etc
Als je plaatstaal wilt, zoek dan op debuyer, als je gietijzer wilt, zoek naar stargazer en solidteknics. Als je emaille wilt, zoek dan naar le creuset.
koken:
Wat belangrijk is, is een goede dikke bodem van meerdere lagen materiaal die hun warmte goed geleidelijk doorgeven. je kunt wel naar ikea gaan, daar doe je ook je hele leven mee, maar dat zijn geen goede pannen. Ik hoorde dat Fissler wel goed is, maar ik heb daar nooit mee gekookt.
Hier nog een.quote:Op donderdag 4 juli 2019 19:22 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ben erg blij met mijn de buyer koekenpannen
Ik heb ook pannen van deze lijn, super pannen. Qua gewicht valt het mij alles mee, tenzij de hapjespan tot de rand toe gevuld is natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:48 schreef n0a het volgende:
Ik ben heel blij met m'n Creuset les forgees koekenpan. Zwaar en sterke antiaanbak laag. Heb hem nu anderhalf jaar en de pan is nog mooi en antiaanbak.
Nadelen: duur en zwaar.
ik heb zo'n 2 set gekocht op iboodquote:Op donderdag 4 juli 2019 19:22 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Hier nog een.
Ik heb echt een probleem... Ik heb er veels te veel.
Kan de link niet openen, is naar een spam site?quote:
Precies ja, nooit die doorzichtige deksels kopen met geschroefde handvatten. Gaat allemaal vocht en troep tussen zitten.quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pannen om in the koken? Ga naar een horeca groothandel en koop prof pannen van het huismerk met handvatten die gelast zijn en uit staal en stalen deksels.
Gaan je achterkleinkinderen nog plezier van hebben.
Ik heb de 26cm hapjespan met deksel die ik er toen gratis bij kreeg. Gebruik hem voor bijna alles. Vind het voor mijn polsen soms wat zwaar.quote:Op donderdag 4 juli 2019 19:30 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik heb ook pannen van deze lijn, super pannen. Qua gewicht valt het mij alles mee, tenzij de hapjespan tot de rand toe gevuld is natuurlijk.
iBood is geen spam site. Ze doen aan dagaanbiedingen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 19:46 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Kan de link niet openen, is naar een spam site?
Ik heb het ook niet over iBood. Die link is niet naar de iBood site. Het gaat naar een of andere Zanox site.quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
iBood is geen spam site. Ze doen aan dagaanbiedingen.
FOK! heeft een affiliate relatie met iBood, vandaar dat elke keer als er iBood getypt wordt, dat in een linkje verandert naar iBood. Net als CenterParcs, Coolblue of Ziggo.
Edit: wtf, bij mij ontstaan er geen linkjes![]()
Bij mij gaan die links gewoon naar iBoodquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:28 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iBood. Die link is niet naar de iBood site. Het gaat naar een of andere Zanox site.
Edit: Krijg nou wat. Fok! past de woorden aan naar die spam site! Ik dacht dat Friday dat gedaan had!
Dat is een fok link.. en ibood is gewoon een sitequote:Op donderdag 4 juli 2019 19:46 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Kan de link niet openen, is naar een spam site?
quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:28 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iBood. Die link is niet naar de iBood site. Het gaat naar een of andere Zanox site.
Edit: Krijg nou wat. Fok! past de woorden aan naar die spam site! Ik dacht dat Friday dat gedaan had!
Ik heb het ook niet over iBood. Daar heb ik zelf ook zat gekocht. Het gaat om Zanox.quote:Op donderdag 4 juli 2019 22:47 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat is een fok link.. en ibood is gewoon een site
[..]nope
En die spamzooi word bij mij ook gewoon geblokeerd... Heb het al vaker over FoK en adds gehad
Je wordt via zanox gelinkt naar ibeaud.quote:Op donderdag 4 juli 2019 23:22 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iBood. Daar heb ik zelf ook zat gekocht. Het gaat om Zanox.
Ah ok. zanox staat op de ban lijst, dus dat gaat niet werken.quote:Op donderdag 4 juli 2019 23:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wordt via zanox gelinkt naar ibeaud.
Allebei zeer duur en niet noemenswaardig beterquote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:24 schreef KookpuntExpert het volgende:
Als ik dan toch online ben om wat vragen te beantwoorden
Of iets een leven lang meegaat is, zoals anderen ook al hebben gezegd, een beetje afhankelijk waar je op kookt. Als je bijvoorbeeld nu nog op gas kookt kan het zo zijn dat je pannen niet meekunnen als je overstapt naar inductie. En zoals het er nu uitziet moeten we allemaal uiteindelijk 'van gas los'.
Als je voor RVS pannen wil gaan raad ik aan te kijken naar Fissler of Demeyere. Allebei topmerken met pannen die bij goed gebruik ontzettend lang mee kunnen gaan. De keuze tussen de twee merken wordt door veel mensen gedaan op basis van design want kwalitatief zijn ze beiden top.
Pannen die echt een leven lang meegaan zijn gemaakt van gietijzer (Lodge is een goed merk om naar te kijken in dat geval). Vergt wel wat onderhoud en liefde, zo moeten deze naar ieder gebruik weer even ingesmeerd worden met olie om roest tegen te gaan. Mocht de pan toch gaan roesten is dat ook geen probleem! Gewoon even de roest wegschrobben en de pan opnieuw inbranden en je bent weer klaar om te bakken, grillen en braden.
Wie neemt het dan niet van je aan?quote:Op zondag 7 juli 2019 13:41 schreef Mo_Muffin het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kocht deze bij de Aldi voor 2 tientjes, prima pan, perfecte anti aanbaklaag die niet loslaat.
Heb het ding al jaren.
Perfecte pan, ik zei het al vaker, maar mensen nemen het hier niet van mij aan omdat het ding bij de Aldi te koop is.
Ze hebben het ding elk jaar weer een keer bij de Aldi, ik heb het al vaker genoemd, maar niemand ie ooit zei; ik heb er een gekocht en het is een geweldige pan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
quote:Op zondag 7 juli 2019 13:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ze hebben het ding elk jaar weer een keer bij de Aldi, ik heb het al vaker genoemd, maar niemand ie ooit zei; ik heb er een gekocht en het is een geweldige pan.
Nou, laat het me weten, de volgende keer dat de Aldi ze weer verkoopt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Het is echt een toffe pan, zodra je hem in je handen voelt herken je dat.quote:Op zondag 7 juli 2019 13:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, laat het me weten, de volgende keer dat de Aldi ze weer verkoopt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |