abonnement Unibet Coolblue
pi_187725761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:15 schreef noodgang het volgende:
We hebben op FOK! al onze eigen geniale Tourspellen:
TDF / [TDF 2019] Nostradamus - invultopic
TDF / Het Tour de France 2019 Pick'em spel

Ook lopen er topics over andere spellen:
TDF / De FOK!Scorito wielermanager 2019
TDF / Cyclingmaster #28 Bijltjesdag?
TDF / Sportpools - Het Tourspel waarin kennis en gemak samenkomen

Maar om de wildgroei aan topics over alle spelletjes die er zijn (en dat zijn er nogal veel) een beetje binnen de perken te houden, dit topic om je vragen te stellen over de spelletjes. Welke je moet gaan spelen, welke renners je aan moet klikken etc. etc.
Hallo allemaal,

Het is weer tourpooltjes-tijd en ik doe mee aan Ploegleider. Geen idee of het bekend is bij iedereen maar het is een spel waarbij je 8 basisrenners moet opstellen en 5 reserves. Na elke etappe mag je een 1 reserve voor 1 basisrenner wisselen. Je hebt in totaal 100 punten te verdelen. Nou ja, het concept lijkt me wel bekend verder.

Alvast een team gemaakt en gooi hem hier neer en ben wel benieuwd naar jullie mening. De waarde van de renner staat er achter.

Basis:
Peter Sagan (18): sprint, puncht, valt aan, pakt hopelijk groen; kortom harkt veel punten binnen.
Thibaut Pinot (16): samen met Bardet de Franse hoop, maar dan verwacht ik meer van Pinot. Rijdt wel sterk de laatste tijd en was ook 2 punten goedkoper.
Jakob Fuglsang (16): ik weet dat hij nog maar 1 keer top tien heeft gereden in de Tour, maar hij rijdt wel zo sterk dit jaar dat ik de ''gok'' best wil wagen.
Egan Bernal (16): mijn favoriet om de tour te winnen en anders wint hij de jongerentrui en eindigt hij ook wel ergens hoog. Kan toch haast niet anders? Of ja, hij gaat nog wel eens op zijn bek, dus het kan wel anders.
Adam Yates (15): rijdt ook een sterk jaar tot nu toe en is al eens 4e geworden. Sterke klimmer en ook best aanvallend. Ik verwacht veel van hem. Al fietsen ze wel veel in het hooggebergte. "Heeft hij dan geen nadeel met zijn astma?", vroeg ik me af. 'Maar daar vind hij wel wat op' :') Ik zou deze keus vooral heel erg betreuren als zijn broer beter blijkt te zijn :')
Maxmillian Schachmann (7): is ook in goede vorm net als deze hele ploeg trouwens. Mijn hoop is stiekem dat hij voor de bergtrui gaat.
Ivan Garcia (3): jonge kerel nog maar wel snel; misschien rijdt hij wel een paar keer een verrassend goede top 10 klassering in de sprint.
Reinardt Janse van Rensburg (1): verwacht hier bar weinig van en daarbij komt nog dat met Boasson Hagen en Nizzolo ook wel betere sprinters in het team zitten, maar die waren uiteraard een stukje duurder. Goed mijn punten waren dus nagenoeg op, maar als hij er een paar sprints op Wanty-niveau eruit perst kan ik mijn geluk niet op *O*

Reserves (allemaal 1 punt):
Rick Zabel
Michael Morkov
Armund Grondahl Jansen
Jan Tratnik
Benoit Cosnefroy


De vlakke etappes leveren het minste punten op en dan de bergetappes het meest. Daartussen heb je nog een categorie met heuvelachtige etappes. Het eindklassement 1 t/m 20 levert ook punten op. Net als de truien (zowel per etappe als eindklassement).

[ Bericht 6% gewijzigd door noodgang op 04-07-2019 07:15:37 ]
  woensdag 3 juli 2019 @ 09:05:35 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187727486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 01:04 schreef Bill_Hillie het volgende:
Hallo allemaal,

Het is weer tourpooltjes-tijd en ik doe mee aan Ploegleider. Geen idee of het bekend is bij iedereen maar het is een spel waarbij je 8 basisrenners moet opstellen en 5 reserves. Na elke etappe mag je een 1 reserve voor 1 basisrenner wisselen. Je hebt in totaal 100 punten te verdelen. Nou ja, het concept lijkt me wel bekend verder.

Alvast een team gemaakt en gooi hem hier neer en ben wel benieuwd naar jullie mening. De waarde van de renner staat er achter.

Basis:
Peter Sagan (18): sprint, puncht, valt aan, pakt hopelijk groen; kortom harkt veel punten binnen.
Thibaut Pinot (16): samen met Bardet de Franse hoop, maar dan verwacht ik meer van Pinot. Rijdt wel sterk de laatste tijd en was ook 2 punten goedkoper.
Jakob Fuglsang (16): ik weet dat hij nog maar 1 keer top tien heeft gereden in de Tour, maar hij rijdt wel zo sterk dit jaar dat ik de ''gok'' best wil wagen.
Egan Bernal (16): mijn favoriet om de tour te winnen en anders wint hij de jongerentrui en eindigt hij ook wel ergens hoog. Kan toch haast niet anders? Of ja, hij gaat nog wel eens op zijn bek, dus het kan wel anders.
Adam Yates (15): rijdt ook een sterk jaar tot nu toe en is al eens 4e geworden. Sterke klimmer en ook best aanvallend. Ik verwacht veel van hem. Al fietsen ze wel veel in het hooggebergte. "Heeft hij dan geen nadeel met zijn astma?", vroeg ik me af. 'Maar daar vind hij wel wat op' :') Ik zou deze keus vooral heel erg betreuren als zijn broer beter blijkt te zijn :')
Maxmillian Schachmann (7): is ook in goede vorm net als deze hele ploeg trouwens. Mijn hoop is stiekem dat hij voor de bergtrui gaat.
Ivan Garcia (3): jonge kerel nog maar wel snel; misschien rijdt hij wel een paar keer een verrassend goede top 10 klassering in de sprint.
Reinardt Janse van Rensburg (1): verwacht hier bar weinig van en daarbij komt nog dat met Boasson Hagen en Nizzolo ook wel betere sprinters in het team zitten, maar die waren uiteraard een stukje duurder. Goed mijn punten waren dus nagenoeg op, maar als hij er een paar sprints op Wanty-niveau eruit perst kan ik mijn geluk niet op *O*

Reserves (allemaal 1 punt):
Rick Zabel
Michael Morkov
Armund Grondahl Jansen
Jan Tratnik
Benoit Cosnefroy


De vlakke etappes leveren het minste punten op en dan de bergetappes het meest. Daartussen heb je nog een categorie met heuvelachtige etappes. Het eindklassement 1 t/m 20 levert ook punten op. Net als de truien (zowel per etappe als eindklassement).
Ik zou eerder Richeze proberen in te passen dan Janse van Rensburg. Of wat schuiven en Debusschere meenemen. In plaats van Ivan Garcia zou ik dan voor Pasqualon gaan.

Weet ook niet of Schachmann een betere keuze is dan Konrad met dit parcours.

Plus, je hebt nog punten over, zeker aangezien Jody een punt minder is
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:08:15 #3
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_187728807
Wil met de familie aan een online (sub)poule meedoen. Ben erg gecharmeerd van Scorito, maar weet dat niet iedereen de ¤3,99 wil dokken.

Wat is een goed en gratis alternatief, met toch een beetje strategie? (dus niet: kies 12 renners en dat is het voor de rest).

O ja, en het moet ook nog een beetje invulbaar zijn voor digibeten :'(
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_187729620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 01:04 schreef Bill_Hillie het volgende:
Hallo allemaal,

Het is weer tourpooltjes-tijd en ik doe mee aan Ploegleider. Geen idee of het bekend is bij iedereen (...)
Voor mij het spel waar het allemaal mee is begonnen. Ooit in het Dagblad van het Noorden gestaan met een tweede plek in het dagklassement toen Georg Totschnig voor Gerolsteiner ooit een etappe won... lang geleden dus.

Vorig jaar 9e in de Giro geworden, 3e in de Tour, maar helaas het Jaarklassement (en een gesigneerde WK-trui van Dumoulin) verloren in de Vuelta en uiteindelijk 2e van het jaar geworden. Denk niet dat ik ooit weer zo dichtbij ga komen, maar we blijven proberen :)

Dit jaar hebben ze hun huiswerk stukken beter gedaan dan voorheen. Vorig jaar kon je voor 3 puntjes in de Giro nog Carapaz opstellen en in de Vuelta was Mas volgens mij zelfs maar 2 punten. Zulke pareltjes zie ik er nu niet echt tussen staan, dus het is wel een stuk lastiger om een team te maken nu, vind ik.
pi_187730036
quote:
Op woensdag 3 juli 2019 09:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zou eerder Richeze proberen in te passen dan Janse van Rensburg. Of wat schuiven en Debusschere meenemen. In plaats van Ivan Garcia zou ik dan voor Pasqualon gaan.

Weet ook niet of Schachmann een betere keuze is dan Konrad met dit parcours.

Plus, je hebt nog punten over, zeker aangezien Jody een punt minder is
Richeze is laatste man in de sprinttrein voor Viviani toch? Is een optie is ook maar 1 punt waard. Pasqualon vind ik wel een goed alternatief idd. Wat betreft Schachmann/Konrad...ik denk dat Konrad wel de betere klimmer is in het hooggebergte, maar of hij echt met de besten mee kan betwijfel ik en ik heb in verhouding wel aardig wat klassementsmannen dus een aanvaller als Schachmann leek me wat dat betreft beter.

Ach...ik zie mezelf nog wel een paar keer aan mijn teampje sleutelen zoals elk jaar.
pi_187730106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:12 schreef Sdivad het volgende:

[..]

Voor mij het spel waar het allemaal mee is begonnen. Ooit in het Dagblad van het Noorden gestaan met een tweede plek in het dagklassement toen Georg Totschnig voor Gerolsteiner ooit een etappe won... lang geleden dus.

Vorig jaar 9e in de Giro geworden, 3e in de Tour, maar helaas het Jaarklassement (en een gesigneerde WK-trui van Dumoulin) verloren in de Vuelta en uiteindelijk 2e van het jaar geworden. Denk niet dat ik ooit weer zo dichtbij ga komen, maar we blijven proberen :)

Dit jaar hebben ze hun huiswerk stukken beter gedaan dan voorheen. Vorig jaar kon je voor 3 puntjes in de Giro nog Carapaz opstellen en in de Vuelta was Mas volgens mij zelfs maar 2 punten. Zulke pareltjes zie ik er nu niet echt tussen staan, dus het is wel een stuk lastiger om een team te maken nu, vind ik.
Dat zijn erg goede resultaten wel ja. Mijn hoogste notering ooit is rond plek 30 geloof ik. Hun puntensysteem is wel wat beter geworden inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat ik Quintana bij zijn tourdebuut ook in mijn team had. Kostte me welgeteld 1 punt :')
pi_187731208
Dat is de oude Tour de Kans toch ?

Daar heb ik eens een fiets gewonnen. Was een klimtijdrit die ik zelf bijwoonde in Frankrijk, bij terugkomst stond de naam van mijn vader in de krant. Ik had onder zijn naam een extra team ingeschreven :7
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_187732990
Welke sprinter/ puncher hadden jullie nog meer meegenomen in het AD spel, heb nu het volgende:

Sprints:
1. Groenewegen
2. Ewan
3. Viviani
4. Sagan
5. Matthews
6. Kristoff

Punch/ aanvaller:
1. van Aert
2. Alaphil.
3. Trentin
4. Valverde
Sagan, Kristoff, Matthews en Ewan kunnen natuurlijk ook punchen.

Zit te twijfelen om Laporte of Hagen mee te nemen i.p.v. Trentin/ van Aert. Van Aert kan na de tweede dag best eens in het geel staan. Maar Laporte en Hagen krijgen denk ik een vrijere rol dan van Aert die waarschijnlijk voornamelijk moet gaan werken voor Dylan. Wie denken jullie wie de meeste punten gaan scoren Trentin, WvA, Hagen of Laporte?
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:54:58 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187747654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:36 schreef poiuytr het volgende:
Welke sprinter/ puncher hadden jullie nog meer meegenomen in het AD spel, heb nu het volgende:

Sprints:
1. Groenewegen
2. Ewan
3. Viviani
4. Sagan
5. Matthews
6. Kristoff

Punch/ aanvaller:
1. van Aert
2. Alaphil.
3. Trentin
4. Valverde
Sagan, Kristoff, Matthews en Ewan kunnen natuurlijk ook punchen.

Zit te twijfelen om Laporte of Hagen mee te nemen i.p.v. Trentin/ van Aert. Van Aert kan na de tweede dag best eens in het geel staan. Maar Laporte en Hagen krijgen denk ik een vrijere rol dan van Aert die waarschijnlijk voornamelijk moet gaan werken voor Dylan. Wie denken jullie wie de meeste punten gaan scoren Trentin, WvA, Hagen of Laporte?
Zou zelf zeggen van Aert en Laporte
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator vrijdag 5 juli 2019 @ 17:43:57 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_187767862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:18 schreef raptorix het volgende:
Hoi in voorgaande jaren was er volgens mij een topic waar je tips voor je ploeg kon vragen, kortom ik open er zelf maar 1, ik speel zelf mee op Tourploeg, vrij simpele regels, je krijgt punten voor de eerste 10 van de dag, de houders van de truien, en uiteraard de eindstand. Je kunt niet wisselen, dus het is gewoon invullen en afwachten, dit is mijn ploeg, iemand nog tips?
[ code verwijderd ]

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Warren Barguil (Team Arkéa Samsic)
Egan Bernal (Team INEOS)
Rohan Dennis (Bahrain Merida)
Jakob Fuglsang (Astana Pro Team)
Dylan Groenewegen (Team Jumbo-Visma)
Alexey Lutsenko (Astana Pro Team)
Enric Mas (Deceuninck - Quick Step)
Andrea Pasqualon (Wanty - Gobert Cycling Team)
Thibaut Pinot (Groupama - FDJ)
Peter Sagan (BORA - hansgrohe)
Geraint Thomas (Team INEOS)
Alejandro Valverde (Movistar Team)
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 17:15 schreef Coppi het volgende:

[..]

Lutsenko dumpen. Die gaat weinig topuitslagen rijden en al helemaal geen klassement.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rohan Dennis voor de ene tijdrit die er is?
pi_187767951
Thx, ik las dat Lutsenko mogelijk een outsider is en dat Dennis in de wat zwaardere ritten ook mee voorin kan zitten, ik ga nog even denken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187770839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:12 schreef Sdivad het volgende:

[..]

Voor mij het spel waar het allemaal mee is begonnen. Ooit in het Dagblad van het Noorden gestaan met een tweede plek in het dagklassement toen Georg Totschnig voor Gerolsteiner ooit een etappe won... lang geleden dus.

Vorig jaar 9e in de Giro geworden, 3e in de Tour, maar helaas het Jaarklassement (en een gesigneerde WK-trui van Dumoulin) verloren in de Vuelta en uiteindelijk 2e van het jaar geworden. Denk niet dat ik ooit weer zo dichtbij ga komen, maar we blijven proberen :)

Dit jaar hebben ze hun huiswerk stukken beter gedaan dan voorheen. Vorig jaar kon je voor 3 puntjes in de Giro nog Carapaz opstellen en in de Vuelta was Mas volgens mij zelfs maar 2 punten. Zulke pareltjes zie ik er nu niet echt tussen staan, dus het is wel een stuk lastiger om een team te maken nu, vind ik.
Welke poole speel je dan?
pi_187770921
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 17:43 schreef noodgang het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

[..]


[..]

Dennis kan, maar Yates, Quintana of Ewan lijken mij kansrijker voor veel punten.
pi_187776969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 20:59 schreef Coppi het volgende:

[..]

Welke poole speel je dan?
Ploegleider
pi_187778705
De deadline van het AD spel is pas over 1,5 uur :')
pi_187778762
Uiteindelijk heb ik er dit van gemaakt (wel wat 1 punters eerst in de basis gezet voor de sprint)

Geraint Thomas 19
Peter Sagan 18
Thibaut Pinot 16
Egan Bernal 15
Dan Martin 14
Patrick Konrad 5
Dylan Teuns 5
Andrea Pasqualon 3

Rick Zabel 1
Maximiliano Richeze 1
Jan Tratnik 1
Reinhardt Janse van Rensburg 1
Elie Gesbert 1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')