Dat is een beetje het probleem, koelkast staat op een plek waar er geen vast stroom is (alleen stroom via mijn zonnepanelen)quote:Op woensdag 3 juli 2019 09:00 schreef MaGNeT het volgende:
Zet er een verbruiksmeter tussen en hou het een paar dagen in de gaten wat hij verbruikt als hij inschakelt.
Piekspanning, piekstroom, iemand die mijn tekst leest weet (hopelijk) precies wat ik bedoel.. maar zal het even uitschrijven.quote:
Yes, precies dat bedoel ik... hoe bereken je dat? of achter haal je dat zonder dat je daarvoor een koelkast eerst op een vast net moet zetten. (Qua inschatting)quote:Op woensdag 3 juli 2019 09:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hij gebruikt sowieso 230V, niet meer, niet minder. Spanning zal niet echt pieken en dalen in zitten
Als je op zoek bent naar het maximale aantal watt wat die verbruikt zoek je het piekvermogen, niet de spanning. Misschien helpt dat je zoektocht?
Dat staat als het goed is op de koelkast zelf. Typeplaatje ergens achterop of binnenin misschien? Waarschijnlijk in de buurt van de plek waar de stroomkabel eruit komt?quote:Op woensdag 3 juli 2019 10:07 schreef Chandler het volgende:
[..]
Yes, precies dat bedoel ik... hoe bereken je dat? of achter haal je dat zonder dat je daarvoor een koelkast eerst op een vast net moet zetten. (Qua inschatting)
Ik had gekeken maar kon daarop geen piekvermogen vinden, maar zal straks nog eens kijken.quote:Op woensdag 3 juli 2019 10:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat staat als het goed is op de koelkast zelf. Typeplaatje ergens achterop of binnenin misschien? Waarschijnlijk in de buurt van de plek waar de stroomkabel eruit komt?
Ik vermeldde dat het om wattage ipv spanning gaat juist omdat dit gegevens zijn die je opzoekt, dat kun je niet goed beredeneren. Volgens mij is dit soort informatie verplicht aanwezig op alle elektronische apparatuur.
Ja omdat de aanloopstroom hoger is.quote:Op woensdag 3 juli 2019 10:06 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem, koelkast staat op een plek waar er geen vast stroom is (alleen stroom via mijn zonnepanelen)
[..]
Piekspanning, piekstroom, iemand die mijn tekst leest weet (hopelijk) precies wat ik bedoel.. maar zal het even uitschrijven.
Ik weet uit ervaring dat een koelkast bij opstarten even heel veel meer WATT gebruikt dan hij normaal gebruikt, daarop moet ik mijn omvormer aanpassen. Stel hij gebruikt 100w dan kan de piek van de WATTAGE vele malen hoger zijn dan 100w.
Hoop dat het duidelijk is ;-)
quote:Op woensdag 3 juli 2019 10:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik had gekeken maar kon daarop geen piekvermogen vinden, maar zal straks nog eens kijken.
Daarnaast kwam ik net dit draadje tegen; ook vrij interessant
https://www.omvormer.nu/content/bepaal_de_juiste_omvormer
Duidelijk, dan zou een 700-800Watt omvormer prima zijn.quote:Een kleine compressor koelkast kunt u bijv. niet opstarten met een omvormer die kleiner is dan 500 a 600 Watt. (dus minimaal de INV600 of INV600) De aanloopstroom (gedurende 1 a 2 seconde) van een koelkast is 8 tot 10x het nominale vermogen!! (dus een koelkast van 50 watt heeft een aanloopstroom van 500 watt).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |