abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7780052
Op de een of andere manier raak ik altijd heel snel verveeld. Qua werk, qua school... You name it. Ik ben nu met mijn vijfde bijbaan bezig, omdat ik de vorige vier allemaal na een paar maanden al beu was. School idem dito: op de een of andere manier ben ik oa. opdrachten en theorie heel snel zat. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zeer weinig leer, misschien dat ik daardoor zo ongemotiveerd overkom. Maar aan de andere kant... Somehow is er niets dat me echt lang kan boeien. En dat is af en toe behoorlijk frustrerend.

Wie herkent dit of weet hoe het kan komen?

Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_7780163
ga iets doen wat voor je zelf een uitdaging is... dus niet zomaar iets wat je leuk (makkelijk???) lijkt
onder
pi_7780285
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 16:56 schreef Haanibal het volgende:
ga iets doen wat voor je zelf een uitdaging is... dus niet zomaar iets wat je leuk (makkelijk???) lijkt
Heb ik al een paar keer geprobeerd... Maar op de een of andere manier voel ik altijd de neiging om op te geven

Heb weinig zelfdiscipline wat dat betreft...

pi_7780378
Qua werk heb ik het ook wel. Dat de handelingen steeds terug keren. Op de studie had ik het ook, het was te eenzijdig vond ik. Maar dan studeerde ik ook accountancy, geen echte goede keuze.

Leuk werk met veel afleiding is moeilijk te vinden.. Reclame ontwerpen lijkt me wel wat maar ook daar word je beperkt in je doen en laten. De grote bazen bepalen hoe en wat er gebeurt.

Commerciele economie wilde ik studeren maar in de propedeuse vond ik het ook maar standaard allemaal.

Qua hobbies moet je een uitdaging zoeken. Krachttraining vind ik dan een uitdaging omdat je steeds meer kan tillen en sterker wordt en jezelf vooruit ziet gaan.

Maar vooral op het werk raak ik snel verveeld. Das vooral lastig als je van 0900 tot 1700 moet blijven zitten daar.

pi_7780385
Same here
Niets.
pi_7780579
Ik begrijp wat je bedoelt, heb dr zelf ook last van. Ben ook altijd op alles behoorlijk snel uitgekeken. Wat voor mij wel werkt is veel afwisseling. Bijbaantje gewoon niet teveel werken .. (dus bijv. 3 keer in de week een paar uurtjes ipv een hele zat.)
Verder probeer ik gewoon voor mezelf zoveel mogelijk afwisseling in mn school werk etc. te doen. Op den duur maakte ik er een sport van (toen ik nog op de midd. school zat) om bijv voor proefwerken zo laat mogelijk('s ochtends, of in de middagpauze) te beginnen met leren... en dus wel voldoendes proberen te halen! In het begin ging dit mij mij nogal mis maar later beviel me dit erg goed.. ik heb mn hele vwo ongeveer zo afgerond!
Verder probeer ik het altijd zo druk mogelijk te hebben, sport/werk/vrienden/club's/etc. zodat je als je zat bent van iets, dat je alvast iets anders kan doen! Dit helpt voor mij best goed, ik doe het nog steeds wel denk ik! Heb je net even wat meer spanning in je leven .. !
pi_7780686
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:05 schreef yingyang het volgende:
Qua werk heb ik het ook wel. Dat de handelingen steeds terug keren. Op de studie had ik het ook, het was te eenzijdig vond ik. Maar dan studeerde ik ook accountancy, geen echte goede keuze.

Leuk werk met veel afleiding is moeilijk te vinden.. Reclame ontwerpen lijkt me wel wat maar ook daar word je beperkt in je doen en laten. De grote bazen bepalen hoe en wat er gebeurt.

Commerciele economie wilde ik studeren maar in de propedeuse vond ik het ook maar standaard allemaal.

Qua hobbies moet je een uitdaging zoeken. Krachttraining vind ik dan een uitdaging omdat je steeds meer kan tillen en sterker wordt en jezelf vooruit ziet gaan.

Maar vooral op het werk raak ik snel verveeld. Das vooral lastig als je van 0900 tot 1700 moet blijven zitten daar.

True... Ik doe dus een grafische opleiding, maar je wordt zo enorm beperkt in je doen en laten dat de lol er vanaf is Het gaat wel om creativiteit, maar leuke ideeën worden keihard de grond in geboord, net zolang tot je met een ontwerp aankomt dat de opdrachtgevers leuk vinden, maar waar je zelf met tegenzin aan hebt gewerkt. Echt zonde...

En fitness/krachttraining was ik al van plan, moet nodig wat aan mijn conditie doen. Achter de computer zitten is niet echt bevorderend voor de spierkracht
Ben alleen dat ik misschien doorschiet, dat ik een vrouwelijke Rocky word... Heb ik geen zin in...

pi_7780805
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:13 schreef rene_103 het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, heb dr zelf ook last van. Ben ook altijd op alles behoorlijk snel uitgekeken. Wat voor mij wel werkt is veel afwisseling. Bijbaantje gewoon niet teveel werken .. (dus bijv. 3 keer in de week een paar uurtjes ipv een hele zat.)
Verder probeer ik gewoon voor mezelf zoveel mogelijk afwisseling in mn school werk etc. te doen. Op den duur maakte ik er een sport van (toen ik nog op de midd. school zat) om bijv voor proefwerken zo laat mogelijk('s ochtends, of in de middagpauze) te beginnen met leren... en dus wel voldoendes proberen te halen! In het begin ging dit mij mij nogal mis maar later beviel me dit erg goed.. ik heb mn hele vwo ongeveer zo afgerond!
Verder probeer ik het altijd zo druk mogelijk te hebben, sport/werk/vrienden/club's/etc. zodat je als je zat bent van iets, dat je alvast iets anders kan doen! Dit helpt voor mij best goed, ik doe het nog steeds wel denk ik! Heb je net even wat meer spanning in je leven .. !
Ik ben oproepkracht, heb dus helaas niet veel controle over mijn werkuren. De ene keer moet ik drie uurtjes, de andere keer vijf dagen in de week. En ergens is het toch steeds hetzelfde. Ik werk in een CD-winkel: plasticjes loshalen, stickeren, CD's uithoezen, in de lades doen en de CD's in de winkel zetten. Tussendoor afrekenen en klanten met moeilijke vragen helpen. Zelfs dat verveelt me vaak al... En dat terwijl dit toch mijn langste baan is tot nu toe: ben nu vijf maanden bezig.

Jammer alleen dat ik te snel zat ben van iets, dat ik bijvoorbeeld geen zin meer heb als ik nog een heleboel moet doen.

pi_7780900
dan ben je niet snel verveeld .. maar gewoon lui!
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:56:59 #10
36605 Scorpy2002
Ain't that cute :)
pi_7781562
Deels zou het gewoon luiheid kunnen zijn.

Het kan ook zijn dat je veel prikkels nodig hebt. Veel dingen in het leven zijn dan niet echt spannend genoeg. Denk dat je dan avontuurlijke dingen moet gaan doen, bergbeklimmen, reizen naar verre landen enzo.

Ken het probleem zelf ook. Iets vinden wat je wel prikkelt/uitdaagt is een erg goed idee.

pi_7783202
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:18 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

True... Ik doe dus een grafische opleiding, maar je wordt zo enorm beperkt in je doen en laten dat de lol er vanaf is Het gaat wel om creativiteit, maar leuke ideeën worden keihard de grond in geboord, net zolang tot je met een ontwerp aankomt dat de opdrachtgevers leuk vinden, maar waar je zelf met tegenzin aan hebt gewerkt. Echt zonde...

En fitness/krachttraining was ik al van plan, moet nodig wat aan mijn conditie doen. Achter de computer zitten is niet echt bevorderend voor de spierkracht
Ben alleen dat ik misschien doorschiet, dat ik een vrouwelijke Rocky word... Heb ik geen zin in...

Snap we wat je bedoelt. Ik heb ook in de grafische sector gezeten, wilde ook wat met creativiteit. Maar ja daar was geen richting voor. Heb toen een andere richting gekozen ook op de grafische school. Dat was echt niks. Na een half jaar gestopt en de verpleging in gegaan. Daar 7 jaar gewerkt, maar was het ook niet. Nu bij een gemeente-instelling. Maar dat is ook niet alles.
Iedereen moet ergens in geloven, ik geloof dat ik nog iets te drinken neem
pi_7783251
mja dat probleem is toch bij vele mensen realiteit hoor...
ik denk niet dat er een oplossing voor is. Je gaat verder moeten gaan met nieuwe zaken te moeten testen en ooit kom je wel bij iets dat je leuk vindt en vooral blijft boeien en dan is het probleem opgelost
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  woensdag 8 januari 2003 @ 19:30:22 #13
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_7783557
Heb je het ook in andere dingen.. met bij mensen zijn enzo?
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
pi_7800879
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:28 schreef rene_103 het volgende:
dan ben je niet snel verveeld .. maar gewoon lui!
Ik en lui?
Jij hebt me overduidelijk nog nooit bezig gezien.... Ben eerder hyperactief dan lui.
pi_7800905
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:30 schreef Kornovichvb het volgende:
Heb je het ook in andere dingen.. met bij mensen zijn enzo?
Nee, dat niet echt eigenlijk... Met veel mensen kan ik jaren om blijven gaan zonder last van irritatie of verveling te krijgen...
pi_7800972
Ik herken het snel verveeld zijn heel erg, ik heb dat eigenlijk met alles incl. mensen. IS echt heel erg vervelend. Bij mijn studie kwam ik tot de conclusie dat ik gewoon "meer" moest doen, dus buiten de lesstof om dingen opzoeken en doorneuzen. Dat hielp wel. Ook vakken die ik als erg moeilijk ervaarde verveelden veel minder dan de simpele dingen, dus daarom kwam ik tot de conclusie dat ik geprikkeld moest blijven om niet verveeld te raken. Ik leer vaak niet eens uit de standaard boeken, maar lees van alles en nog wat in diverse medische bladen, op i-net of in leukere boeken. Haal ik ook mijn tentamens mee zonder het saaie studieboek in te hoeven kijken.

Met mensen is het wat lastiger...daar heb ik nog niet echt een oplossing voor

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 januari 2003 @ 11:56:36 #17
5024 Wousje
Perfectly MAD
pi_7870265
"Met mensen is het wat lastiger...daar heb ik nog niet echt een oplossing voor "

Nee hè.

In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_7871700
*meld*

Maar je moet toch even door bijten dan komt het vanzelf goed.
Niet opgeven maar doorgaan tot het einde. Als je echt wil lukt alleen en gaat het niet vervelen.

Zoek eens wat afwisseling in je huidige baan. Praat er eens met je baas over. (ja dat helpt meestal en anders weet hij waarom je iets anders gaat doen).

To be or not to be.....
pi_7876525
...je bent gewoon zoekende. heb ik ook last van. wil wel eens weten wat ik nu eigenlijk wil. iets boeit me na een jaar ook niet meer.school, werk, mijn omgeving. noem maar op. het moet blijven boeien, anders wordt ik pas lui. het heeft denk ik ook te maken met een stukje onzekerheid en dat er zoveel keuzes zijn. waar begin je met zoeken? wat wil ik? wil ik dit doen voor heel mijn leven? wat kan ik? waar liggen mijn interesses?
ik zie het zoeken wel als iets positief. je leert veel meer van, dan gewoon saai steeds maar op de zelfde plek te werken of zijn. gewoon door blijven zoeken. uiteindelijk kom je heus wel iets tegen wat je leuk vindt of je bent kapot van het zoeken! beter zoek je tenminste, dan maar lui op je ass te zitten.
ik ben er wel van overtuigd dat werken en school gewoon kut is. wie kan dat nou leuk vinden? veel mensen werken maar, omdat het safe is. hebben hun inkomentje en gaan zich meer focussen op de dingen buiten hun werk om. op een gegeven moment wordt alle werk gewoon routine en dan is het gewoon uitzitten.
pi_7877753
heb al 2,5 jaar hetzelfde bijbaantje
ennem, idd, volg de tip op, ga meedere keren een paar uur per week, i.p.v. een hele zaterdag.

en jah, ik heb ook zo'n nare eigenschap om dingen op het laatste moment te doen (school) maar het komt altijd wel af en nog vaak voldoende ook

ennem, heb alweer paar maand een 2e bijbaantje, zodat er iig wat afwisseling is

..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_7877870
Pak je rugtas, koop en ticket naar Zimbabwe en ga een jaartje rondreizen in afrika
uistellen kan altijd nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')