abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juli 2019 @ 14:22:45 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187812647
Heb jij dan wel eens de Tourmalet opgereden Pat? Ik wel. O-)
pi_187812659
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Heb jij dan wel eens de Tourmalet opgereden Pat? Ik wel. O-)
Nee, nog nooit in de Pyreneeën gefietst. ;(
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 8 juli 2019 @ 14:23:46 #203
545 dop
:copyright: dop
pi_187812667
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel typerend weer...was het een man geweest dan waren de opmerkingen over de bel, stuurlint en zadel, montage fietscomputer, zadeltas en kleur helm niet van de lucht geweest... :')

Maar nu het een vrouw is durft niemand er wat van te zeggen :D

Dus eigenlijk had MissPatty laatst ook heel erg gelijk :P
jij hebt al samen met kaasplankje en kano, al de vrouwen hier al uit het topic gejaagd. logisch dat wij een beetje voorzichtig zijn. 😘
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 8 juli 2019 @ 14:24:27 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187812676
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, nog nooit in de Pyreneeën gefietst. ;(
Die klim is vergelijkbaar met de Galibier ongeveer denk ik. En dat oprijden is een prestatie op zich.
pi_187812677
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:23 schreef dop het volgende:

[..]

jij hebt al samen met kaasplankje en kano, al de vrouwen hier al uit het topic gejaagd. logisch dat wij een beetje voorzichtig zijn. 😘
Zijn hier ooit vrouwen geweest dan? :?
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 8 juli 2019 @ 14:25:02 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187812683
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:23 schreef dop het volgende:

[..]

jij hebt al samen met kaasplankje en kano, al de vrouwen hier al uit het topic gejaagd. logisch dat wij een beetje voorzichtig zijn. 😘
Houd mij hier even buiten maat, ik pest alleen mannen.
pi_187812697
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Houd mij hier even buiten maat, ik pest alleen mannen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 8 juli 2019 @ 14:27:15 #208
545 dop
:copyright: dop
pi_187812715
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Houd mij hier even buiten maat, ik pest alleen mannen.
#metoo
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 8 juli 2019 @ 14:27:56 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187812724
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:23 schreef dop het volgende:

[..]

jij hebt al samen met kaasplankje en kano, al de vrouwen hier al uit het topic gejaagd. logisch dat wij een beetje voorzichtig zijn. 😘
Geef mij maar weer de schuld!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187812744
Volgens MissPatty zijn mannen die vrouwen niet durven te plagen te lief :D Beetje ballen jongens ~O> houden vrouwen wel van *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 08-07-2019 14:40:51 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187813791
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had jullie een tijdje terug om advies gevraagd en ik ben net terug van de fietsvakantie over de Pyreneeen van West naar Oost, het was zoooo gaaf! In 8 dagen net geen 800km, rond de 18000 hoogtemeters door prachtige natuur en over ca 25 beroemde en minder beroemde pyreneeencols. Ik denk dat dit wel vaste prik wordt voor mij als zomertrip. Het klimmen ging ook echt veel beter dan verwacht ondanks dat ik het nog nooit gedaan had. Ik was met 9 mannen op pad en ik pakte er elke dag eentje meer :P Totdat ik mezelf een keer wilde testen en volle bak omhoog ging rijden op Col de la Menté in 34 graden terwijl dat al de 3e col vd dag was. Toen moest ik 15 min op de grond liggen en ging het 2 dagen niet zo lekker meer. Maar al met al heb ik mezelf echt verbaasd, niemand heeft pech gehad, we zijn allemaal veilig beneden gekomen, route volgen was heel makkelijk, ik was niet snel met afdalen maar voelde me nooit onzeker, en het was vooral heel gezellig.
Nog een mooie foto op de Tourmalet gekocht. Kom er maar in met opmerkingen over witte broeken en zadeltassen, ik lig er niet wakker om ;)
[ afbeelding ]
Typerend voor een vrouw, waslijnen en der beautycase meenemen op vakantie.
pi_187814168
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel typerend weer...was het een man geweest dan waren de opmerkingen over de bel, stuurlint en zadel, montage fietscomputer, zadeltas en kleur helm niet van de lucht geweest... :')

Maar nu het een vrouw betreft, durft niemand er wat van te zeggen :D

Dus eigenlijk had MissPatty laatst ook heel erg gelijk :P
Je vergeet op zijn minst de triple, de grote bidons en het bovenbuis tasje. :D
pi_187814231
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je vergeet op zijn minst de triple, de grote bidons en het bovenbuis tasje. :D
Ik wilde nog mild zijn...blijft wel een vrouw he ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187814510
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Stoer zeg jij kijkt nog fris zo vlak voor de top van de col. _O_
Haha ik heb echt zoveel foto's met een zeer big smile bij de aankomst van een col, blijkbaar overheerste het 'wat is dit gaaf'-gevoel over de eventuele ongemakken! En het was natuurlijk geen wedstrijd.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:42 schreef Gripper het volgende:
Leuke ervaring Tramposa en mooi dat t allemaal zo goed verlopen is!

Goeie killerblik ook op de foto, die mannen in de groep zullen vast om hun moeder hebben geroepen als je bergop staand van ze weg demarreerde ;)

Wat zat er allemaal in die zadeltas?
Ik kreeg toevallig op de Tourmalet wel een stomme opmerking van NLse mannen, die dachten waarschijnlijk dat ik niet Nederlands was.. toen ik ze inhaalde tegen elkaar 'heej heej check dat uitzicht!!' (over mijn kont dus). Toen ik zei dat ik ze kon verstaan zei er eentje heel schuchter tegen de anderen 'we worden ingehaald door een vrouw mannen, mee dealen en een beetje respect'. De mannen in mijn groep waren gelukkig heel tof en sportief ;)

En verder heb ik een beetje een fobie voor alles wat mis kan gaan, dus 2 binnenbandjes, multitool, plaksetje, zonnebrand, Deet, afdaaljasje, telefoon :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, nog nooit in de Pyreneeën gefietst. ;(
Je mist wat! Het is zoooo prachtig! Ik heb ook nog wel heel veel mooie bergenfoto's maar ik zal het topic niet volspammen, dan moet je me maar even op Strava of Instagram opzoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die klim is vergelijkbaar met de Galibier ongeveer denk ik. En dat oprijden is een prestatie op zich.
Ik vond de Tourmalet niet de zwaarste eigenlijk. Het was verreweg de meest touristische, wat er allemaal omhoog kwam.. hele dikke mensen met ook nog enorm veel bagage, mensen met kinderzitjes (oke en elektrische ondersteuning). Ik had overigens als een vd weinige de oude (rechter) zijde genomen, supermooi stil daar en nog namen uit vergane tijden op de weg. Ik vond de Aubisque één van de zwaarste cols denk ik, maar dat was ook omdat het de middag na de Tourmalet was, dus met al een col in je benen, net geluncht en vol in de zon. De Col de la Menté vond ik dus ook erg zwaar maar dat lag vooral aan hoe ik hem zelf opreed. Over het algemeen was het juist vaak hoe langer en zwaarder hoe beter het mij lag, ik werd vaak losgereden op het eerste stuk vals plat of als het zo'n colletje van 600 meter was, maar na een km of 6 a 8-9% ging ik weer mensen inhalen.

En de Col d'Agnes vond ik de mooiste denk ik. Daar gaat bijna niemand omhoog, zo stil en mooi tussen de koeien en vogels, bijna een meditatieve ervaring of zo.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je vergeet op zijn minst de triple, de grote bidons en het bovenbuis tasje. :D
Wat is er nou weer mis met grote bidons? Het was de hele week tussen de 30 en 40 graden :o En dat bovenbuistasje was een ehbo setje, beetje overdreven misschien maar wellicht dat ik het juist niet heb nodig gehad doordat ik het bij me had ;)

Wordt extra leuk de Tour kijken nu omdat we door zoveel dorpjes en bergen gereden zijn waar ze straks ook doorheen gaan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187814605
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Je mist wat! Het is zoooo prachtig! Ik heb ook nog wel heel veel mooie bergenfoto's maar ik zal het topic niet volspammen, dan moet je me maar even op Strava of Instagram opzoeken.
Ja, maar er zijn zoveel mooie gebieden te fietsen, keuzes...zo is het bij Barcelonnette ook super mooi fietsen, gebied bij Mont Ventoux, blijven de Alpen mooi (en voor ons een stuk dichterbij), Spanje is mooi etc etc.. Wij vinden het in de vakantie ook wel fijn om ritjes wat minder te klimmen of kleine lusjes te kunnen maken, geen idee of dat bij de Pyreneeën kan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187814719
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn zoveel mooie gebieden te fietsen, keuzes...zo is het bij Barcelonnette ook super mooi fietsen, gebied bij Mont Ventoux, blijven de Alpen mooi (en voor ons een stuk dichterbij), Spanje is mooi etc etc.. Wij vinden het in de vakantie ook wel fijn om ritjes wat minder te klimmen of kleine lusjes te kunnen maken, geen idee of dat bij de Pyreneeën kan.
Ja kan zeker, wij deden echt expres elke dag een bergetappe maar er waren ook mensen die met dezelfde fietsbus meewaren en zelfstandig gingen die een tocht door de lage Pyreneeen deden, met bepakking etc.
Maar er zijn idd heel veel mooie gebieden, elk jaar een nieuwe ontdekken :) We hadden nu ook wel echt geluk met het weer, wel heel warm dus maar nauwelijks regen of onweer terwijl dat wel vaak voorkomt daar. En echt grappig hoeveel koeien, paarden, ezels, marmotten, schapen en wat dan ook er over de weg loopt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187814750
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja kan zeker, wij deden echt expres elke dag een bergetappe maar er waren ook mensen die met dezelfde fietsbus meewaren en zelfstandig gingen die een tocht door de lage Pyreneeen deden, met bepakking etc.
Maar er zijn idd heel veel mooie gebieden, elk jaar een nieuwe ontdekken :) We hadden nu ook wel echt geluk met het weer, wel heel warm dus maar nauwelijks regen of onweer terwijl dat wel vaak voorkomt daar. En echt grappig hoeveel koeien, paarden, ezels, marmotten, schapen en wat dan ook er over de weg loopt..
Leuk man! Ben benieuwd naar een mooie uitvalsbasis voor mooie rondjes. Dus niet alleen 100km+ maar ook kleinere lusjes..volgens mij weet @kaasplankje dat wel..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187814839
Oh nee Aubisque deden we na de Marie Blanche, dat was het! De allereerste col, de Col de Burdincurutcheta was trouwens ook een onding maar toen wist ik natuurlijk nog uberhaupt niet hoe het klimmen zou gaan. Die eerste afdaling was ook meteen de moeilijkste..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 juli 2019 @ 16:42:36 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187815021
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kreeg toevallig op de Tourmalet wel een stomme opmerking van NLse mannen, die dachten waarschijnlijk dat ik niet Nederlands was.. toen ik ze inhaalde tegen elkaar 'heej heej check dat uitzicht!!' (over mijn kont dus). Toen ik zei dat ik ze kon verstaan zei er eentje heel schuchter tegen de anderen 'we worden ingehaald door een vrouw mannen, mee dealen en een beetje respect'.
_O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 8 juli 2019 @ 16:44:15 #220
130803 Gripper
Get a grip
pi_187815056
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh nee Aubisque deden we na de Marie Blanche, dat was het! De allereerste col, de Col de Burdincurutcheta was trouwens ook een onding maar toen wist ik natuurlijk nog uberhaupt niet hoe het klimmen zou gaan. Die eerste afdaling was ook meteen de moeilijkste..
wat een naam :D
Als je zou zeggen dat die col diep in de jungle van Peru ligt en de toegang geeft tot een verborgen vallei waar een tempel met een onmetelijke schat ligt zou ik je ook geloven.

Had er nog nooit van gehoord.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 8 juli 2019 @ 16:46:00 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187815086
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

wat een naam :D
Als je zou zeggen dat die col diep in de jungle van Peru ligt en de toegang geeft tot een verborgen vallei waar een tempel met een onmetelijke schat ligt zou ik je ook geloven.

Had er nog nooit van gehoord.
Of een heel ingewikkeld Italiaans broodje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 8 juli 2019 @ 16:48:56 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187815133
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Marie Blanche
Met die paardenvallei bovenop en de mooiste afdaling ever. Col 'd Agnes vond ik btw ook een van de mooisten, en de Aubisque natuurlijk.
pi_187815135
Haha, Baskisch is wel een mooie taal ja! Nu ik hem terugkijk op Cyclingcols valt hij overall gezien best mee, maar er zit een heel steil stuk in. En het feit dat je net uit de nachtbus rolt en zonder slaap op de fiets gaat zitten helpt natuurlijk ook niet echt. Ik had vooral echt last van oververhitte voeten die gingen irriteren die eerste dag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187815403
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha ik heb echt zoveel foto's met een zeer big smile bij de aankomst van een col, blijkbaar overheerste het 'wat is dit gaaf'-gevoel over de eventuele ongemakken! En het was natuurlijk geen wedstrijd.
[..]

Ik kreeg toevallig op de Tourmalet wel een stomme opmerking van NLse mannen, die dachten waarschijnlijk dat ik niet Nederlands was.. toen ik ze inhaalde tegen elkaar 'heej heej check dat uitzicht!!' (over mijn kont dus). Toen ik zei dat ik ze kon verstaan zei er eentje heel schuchter tegen de anderen 'we worden ingehaald door een vrouw mannen, mee dealen en een beetje respect'. De mannen in mijn groep waren gelukkig heel tof en sportief ;)

En verder heb ik een beetje een fobie voor alles wat mis kan gaan, dus 2 binnenbandjes, multitool, plaksetje, zonnebrand, Deet, afdaaljasje, telefoon :P
[..]

Je mist wat! Het is zoooo prachtig! Ik heb ook nog wel heel veel mooie bergenfoto's maar ik zal het topic niet volspammen, dan moet je me maar even op Strava of Instagram opzoeken.
[..]

Ik vond de Tourmalet niet de zwaarste eigenlijk. Het was verreweg de meest touristische, wat er allemaal omhoog kwam.. hele dikke mensen met ook nog enorm veel bagage, mensen met kinderzitjes (oke en elektrische ondersteuning). Ik had overigens als een vd weinige de oude (rechter) zijde genomen, supermooi stil daar en nog namen uit vergane tijden op de weg. Ik vond de Aubisque één van de zwaarste cols denk ik, maar dat was ook omdat het de middag na de Tourmalet was, dus met al een col in je benen, net geluncht en vol in de zon. De Col de la Menté vond ik dus ook erg zwaar maar dat lag vooral aan hoe ik hem zelf opreed. Over het algemeen was het juist vaak hoe langer en zwaarder hoe beter het mij lag, ik werd vaak losgereden op het eerste stuk vals plat of als het zo'n colletje van 600 meter was, maar na een km of 6 a 8-9% ging ik weer mensen inhalen.

En de Col d'Agnes vond ik de mooiste denk ik. Daar gaat bijna niemand omhoog, zo stil en mooi tussen de koeien en vogels, bijna een meditatieve ervaring of zo.
[..]

Wat is er nou weer mis met grote bidons? Het was de hele week tussen de 30 en 40 graden :o En dat bovenbuistasje was een ehbo setje, beetje overdreven misschien maar wellicht dat ik het juist niet heb nodig gehad doordat ik het bij me had ;)

Wordt extra leuk de Tour kijken nu omdat we door zoveel dorpjes en bergen gereden zijn waar ze straks ook doorheen gaan!
Rule #52. ;)
  maandag 8 juli 2019 @ 17:34:20 #225
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_187815918
Is een rode Bianchi wel acceptabel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')