abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:50:12 #51
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_187715389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik denk dat veel mensen nooit in staat zijn objectief naar hun eigen rol te kijken (waar denk je dat al die vechtscheidingen vandaan komen?) en dat de overgrote meerderheid dat in dit stadium sowieso niet kan.
Ik denk dat vechtscheidingen vooral voortkomen uit rancune, wraak willen nemen en niet goed de boel af kunnen sluiten. Daar zou dus gelijk praten mee kunnen helpen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:58:49 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe groot acht jij de kans dat iemand die net geconfronteerd is met dat de relatie voorbij is objectief kan kijken naar de relatie zoals die was? Zeker als mensen voor een ander verlaten worden speelt daar heel vaak een hoop rancune en woede.

Sowieso lijkt mij alles goed regelen zodat haar zoontje er zo min mogelijk hinder van vindt prioriteit nummer 1. En de financiële afwikkeling prioriteit nummer 2. Nou, daar heb je je handen al aan vol.
Zo min mogelijk hinder voor het kind en binnen zo korte tijd (2 weken voor het gezin) introduceren bij de potientele nieuwe liefde vind ik vrij slecht bij elkaar passen.

Eens met wat je schrijft iig(geen kritiek, enkel erop doorgaan). Zou er dus aan toe willen voegen dat de TS er verstandig aan doet te zorgen dat ze zo snel mogelijk niet meer in 1 huis wonen.
Regels mbt het kind (rustig introduceren, wat meer zekerheid/waarheid voor dat te doen), maar vooral wat meer afstand.

Hij (in dit geval) wil gaan, is al gegaan. Laat hem dan ook gaan, zijn keuze, zijn consequentie.
Hij lijkt vooral aan zichzelf te denken nu. De lusten, naar niet de lasten.
Zelf de boel forceren en op de spits drijven, maar niet de consequenties daarvan willen dragen.

Tuurlijk doet dit jou (ts) pijn. Natuurlijk is het nu moeilijk om te kijken naar waarom dit niet werkte (jouw kant daarin).
Zorg voor afstand en rust. Hij die lekker met haar bezig is terwijl je nog niet eens uit elkaar bent is geen gezonde situatie, daarin kan je amper normaal functioneren.

Pas wanneer er afstand en rust is kan je kijken naar wat was mijn aandeel waardoor dit zo gelopen is. Zodat je de volgende keer wat wijzer bent geworden over jezelf voordat je eraan begint.
Wat hij nu doet vind ik persoonlijk harteloos. Er bestaan vast mensen die daar beter mee om zouden gaan, maar ik zou het niet trekken wat hij doet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:00:13 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187715488
Nou ja, als iemand de relatie beu is en weg wil is dat een ding, dan moet je dat gewoon doen.
Als iemand al een ander heeft dan is er een partner bedrogen, dat maakt het hele verhaal anders, want dat maakt je onbetrouwbaar en maakt dat de bedrogen partner niet meer weet wat wel oprecht was binnen de relatie.

Op een gegeven moment wordt iedere ooit uitgesproken "ik hou van jou" een potentiële leugen, en dat trekken mensen niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 02-07-2019 16:32:34 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:04:23 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:50 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik denk dat vechtscheidingen vooral voortkomen uit rancune, wraak willen nemen en niet goed de boel af kunnen sluiten. Daar zou dus gelijk praten mee kunnen helpen.
In je eentje praten wordt wat lastig... Of is iig niet heel zinnig.

Hoe moet je praten met iemand die niet met je wil praten? Die bij een ander is en niet eens fatsoenlijk af wil sluiten eerst na 11 jaar relatie?

Hoe moet je praten met iemand die niet aangeeft zich niet goed te voelen, een ander opzoekt en weg is? Of erger, niet echt weg, maar nog net aan thuis woont terwijl hij (had ook zij kunnen zijn) volop bezig is met een ander en niets aan afsluiting wil doen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:05:11 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:00 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, als iemand de relatie beu is en weg wil is dat een ding, dan moet je dat gewoon doen.
Als iemand al een ander heeft dan is er een partner bedrogen, dat maakt het hele verhaal anders, want dat maakt je onbetrouwbaar en maakt dat de bedrogen partner niet meet weet wat wel oprecht was binnen de relatie.

Op een gegeven moment wordt iedere ooit uitgesproken "ik hou van jou" een potentiële leugen, en dat trekken mensen niet.
Idd, dit gaat wel wat verder dan het gaat niet meer samen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:05:44 #56
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_187715528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In je eentje praten wordt wat lastig... Of is iig niet heel zinnig.

Hoe moet je praten met iemand die niet met je wil praten? Die bij een ander is en niet eens fatsoenlijk af wil sluiten eerst na 11 jaar relatie?

Hoe moet je praten met iemand die niet aangeeft zich niet goed te voelen, een ander opzoekt en weg is? Of erger, niet echt weg, maar nog net aan thuis woont terwijl hij (had ook zij kunnen zijn) volop bezig is met een ander en niets aan afsluiting wil doen?
Serieus? jeetje wat een eyeopener :o in je eentje praten is zinloos wow.

Er voor gaan staan en je zegje doen. Zo simpel is het soms.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_187715660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Zo min mogelijk hinder voor het kind en binnen zo korte tijd (2 weken voor het gezin) introduceren bij de potientele nieuwe liefde vind ik vrij slecht bij elkaar passen.

Vind ik ook een slechte zaak. En natuurlijk is het verstandig dat TS aangeeft dat ze daar een probleem mee heeft.

Alleen vrees ik dat haar ex wat teveel met zichzelf bezig is.

Mijn ex vrouw liet haar nieuwe vriend direct intrekken in de woning toen ik de voordeur achter mij dicht trok. Ik heb daar wel wat van gezegd, maar ik kreeg een waslijst aan kulargumenten. Terwijl ik (als eigenaar van die woning) het best tegen had kunnen houden was het uiteindelijk beter om het maar te laten omdat ik dat af had moeten dwingen voor de rechtbank. Ze heeft mij zelfs letterlijk gedreigd met een vechtscheiding.

Het is vaak wichelroede lopen, zeker als de ander narcistisch is. En laten we wel zijn, als je echt staande je huwelijk al met jouw kind af gaat spreken met een vrouw waar je romantische interesse in hebt, dan ontbreekt het op zijn minst aan empathisch vermogen.

Dus ja: verstandig om het te zeggen, maar nee: ik verwacht niet dat haar ex dan ineens bij zijn verstand gaat komen. Bloed zal momenteel wel ergens anders stromen. :)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:50:31 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:05 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Serieus? jeetje wat een eyeopener :o in je eentje praten is zinloos wow.

Er voor gaan staan en je zegje doen. Zo simpel is het soms.
En dan?

Denk je werkelijk dat de TS 'haar zegje' niet heeft gedaan? Niet heeft gevraagd waarom e.d.? Niets op zichzelf heeft betrokken?

Deze vent gaat in vrij korte tijd al 2 keer achter een ander aan en loopt keihard over de gevoelens van zijn partner heen. Een partner die vast ook zat fout doet, maar wel willend is (was hopelijk, want wtf).
Al 2 keer komt hij met een voldongen en zeer pijnlijk feit ipv wat aan te kaarten voordat het uit de klauw loopt. Ondanks al die ellende weet de ts nog amper wat, verbergt hij het zodanig dat hun omgeving er ook van opkijkt. Iig zover we kunnen lezen.

Leuk dat praten. Maar hij is degene die dat ergens een keertje moet gaan doen en dat doet hij blijkbaar niet.
In die situatie rustig kijken naar wat je zelf ook ingebracht hebt is verdomd moeilijk. Al dan niet onmogelijk.
Heb het te vaak om me heen gezien van verschillende kanten. Eerst moet er afstand en rust komen, dan pas is er ruimte om serieuzer te kijken naar wat was mijn inbreng en wat niet (!).

In dit geval zou ik zeggen hij wil gaan, ga dan. Leef dan met 'je' eigen keuze (je tussen haakjes, niet jij, maar degene die zo kiest).

Als we uitgaan van wat de ts schrijft is het normaal dat ze boos is, verdrietig is, even niet weet wat nu. Tuurlijk zal ze later denken zus en zo had ik beter kunnen doen, maar dat is voor later.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:10:51 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187716023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vind ik ook een slechte zaak. En natuurlijk is het verstandig dat TS aangeeft dat ze daar een probleem mee heeft.

Alleen vrees ik dat haar ex wat teveel met zichzelf bezig is.

Mijn ex vrouw liet haar nieuwe vriend direct intrekken in de woning toen ik de voordeur achter mij dicht trok. Ik heb daar wel wat van gezegd, maar ik kreeg een waslijst aan kulargumenten. Terwijl ik (als eigenaar van die woning) het best tegen had kunnen houden was het uiteindelijk beter om het maar te laten omdat ik dat af had moeten dwingen voor de rechtbank. Ze heeft mij zelfs letterlijk gedreigd met een vechtscheiding.

Het is vaak wichelroede lopen, zeker als de ander narcistisch is. En laten we wel zijn, als je echt staande je huwelijk al met jouw kind af gaat spreken met een vrouw waar je romantische interesse in hebt, dan ontbreekt het op zijn minst aan empathisch vermogen.

Dus ja: verstandig om het te zeggen, maar nee: ik verwacht niet dat haar ex dan ineens bij zijn verstand gaat komen. Bloed zal momenteel wel ergens anders stromen. :)
Geheel mee eens. Daarom ook mijn advies dat er meer afstand nodig is (niet meer bij elkaar wonen). Ruimte voor zichzelf en ruimte voor het kind (op z'n minst er niet meet zo tussenin zitten, niet meer meedelen in wat dat doet).
pi_187716148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit gaat niet over kwakkie roeren.

Deze man legt zijn ziel en zaligheid bij een ander. Veel meer dan alleen seks.
Dat is wel wat @dagobertE6 voorstelde, om lekker de penis te delen in een relatie.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:24:01 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187716205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is wel wat @:dagobertE6 voorstelde, om lekker de penis te delen in een relatie.
Leuk, maar heeft bar weinig met de topic te maken. Het gaat niet over een man die enkel wat anders wil neuken. Maar om een man die een andere relatie zoekt, nu voor de tweede keer.
pi_187716610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Leuk, maar heeft bar weinig met de topic te maken. Het gaat niet over een man die enkel wat anders wil neuken. Maar om een man die een andere relatie zoekt, nu voor de tweede keer.
Moet je niet bij mij zijn, daar begon ik niet over.

Die tweede keer lees ik nergens?
pi_187716621
Niet dat je TS hier ooit nog terugziet hoor, het is weer eens zo'n hit and run account. Zonde van de tijd.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:53:19 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187716630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Moet je niet bij mij zijn, daar begon ik niet over.

Die tweede keer lees ik nergens?
Vorig jaar zomer ook al, maar dat bleef bij een flirt omdat die vrouw ook in een relatie zat en dat niet op wilde geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187716661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer ook al, maar dat bleef bij een flirt omdat die vrouw ook in een relatie zat en dat niet op wilde geven.
Oh die post had ik gemist, ik ben niet gewend dat dit soort TS'ers nog een reactie plaatsen :')
pi_187717002
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:54 schreef Dehelerambam het volgende:
Hoe ging dat dan.. Je loopt samen op de markt, hij ziet een aantrekkelijke vrouw, hij kijkt, zij zoekt oogcontact terug. Jij bent even met je zoontje bezig en hij loopt snel naar haar toe en vraagt snel haar nummer, ondertussen er op lettend dat jij nog even bezig bent? Zoiets?
Héél respectloos.

Als hij problemen zag in jullie relatie of niet meer tevreden was, was het zijn taak om dit met jou te bespreken. Lekker slap als hij alleen maar mooie woordjes blijft roepen. Ik vind het ook heel zwak naar je zoontje toe, daar doe je toch alles voor? Dan ga je toch eerst kijken of het beter kan? Dan ga je toch respectvol met hem en zijn moeder om? En dan meteen weer bij een nieuwe liefde introduceren, het is niet echt een man die ergens voor staat he?

Hij is niet netjes met je omgegaan, dat is zeker. Helaas heb je verder geen invloed en zul je het moeten accepteren hoe lullig ook. En dat heeft gewoon tijd nodig. Zeker omdat je het niet hebt zien aankomen. Neem de tijd om te rouwen.

En als hij er nooit voor jullie was, bedenk dan dat het leven veel leuker voor je kan gaan worden. Je kan ook samen zijn met iemand die je wel ziet, die er wel voor je is, waar je wel leuke dingen mee doet.
Maar goed, dat komt met de tijd. Het is nu nog een beetje vroeg. Het doet nu gewoon verschrikkelijk veel pijn.

Oja, mocht hij spijt krijgen, in geen geval terugnemen!! Dan zit je straks wéér in de ellende.
Tja zoiets... Hij ging bonnetjes halen voor drinken, merkte wel dat hij lang wegbleef maar ik dacht daar niet te veel verkeerd bij. We kenden daar veel mensen dus dacht dat hij met iemand aan het praten was.
Een klein half uur later stond hij weer bij mij...
Hoe hij haar aangesproken heeft, wie de eerste stap heeft gezet voor de nummers weet ik niet... Een week later heb ik het pas gehoord dat hij een ander had leren kennen, er al een hele week met lag te sms’en... Toen ik vroeg waar hij haar had leren kennen gaf hij het toe...
Toevallig kent een vriendin van mij haar (tis aangetrouwde familie van haar)
en ik zei nog maar een vrijgezel met een dochtertje en ze wist direct dat het over haar ging. Het is geen heilige, ‘pikt’ vaker mannen zo op...
Maar ja, dat verandert niets aan de situatie.
Ik weet dat hij er al een paar keer met had afgesproken.
Maar het doet me nog meer pijn dat hij ons zoontje introduceert aan haar/de situatie..

Hij is 2 weken amper thuis geweest omdat hij tijd nodig had voor zichzelf.
vroeg zich niet af hoe het met ons zoontje was (althans niets gestuurd/gevraagd/gebeld..) En hij had het op school heel moeilijk (kindjes pijn doen, zeggen dat zijn mama verdrietig is, hij is super aanhankelijk, ook wanneer ik er de energie even niet voor heb..)
Maar ik heb me echt sterk gehouden voor hem. Maar als hij me soms een knuffel gaf, kwamen de tranen gewoon naar boven...

En dan hoor ik dat hij nu al met iemand anders leuke dingen gaat doen, met ons zoontje...
Terwijl hij inderdaad nooit tijd had. Hij was veel aan het werk, kwam vaak moe thuis. Moest hem soms dwingen om nog dingen samen te gaan doen, met ons gezin...
Maar hij bleef wel zeggen dat hij me doodgraag zag, de seks was er ook nog altijd. (Want ook daar hield ik rekening met ja..)
Misschien was ik ook veel bezig met ons zoontje, maar ik kon ook niet anders hé! Hij was er amper, er moet toch iemand zijn!
Ik ga hem elke dag wegbrengen, halen. Ik regel alles van opvang, dan nog mijn huishouden, eten, winkel... Zelfs de rekeningen...
Neemt niet weg dat ik ook mijn slechte kanten heb ja, maar ik deed echt mijn best! Ik deed alles.

En eerlijk ja, daar denk ik soms al aan. Daar hoop ik op, dat er ooit nog iemand in mijn leven ga komen die mij wel waardeert. Die me wegneemt op een romantisch weekend...
Die tijd steekt in mijn zoontje, want ik ben niet meer alleen...
Enkel lijkt dit nog zo ver, lijkt dit onmogelijk nu.
Hoeveel ‘slechte’ kanten mijn ‘ex’ op dit moment ook heeft, toch blijft hij iemand die ik zo graag nog zie momenteel.
Ook al maakt hij me kwaad, onzeker, verdrietig...
Ken hem al van mijn 12 jaar, dus bijna heel mijn leven. Als je zoveel hebt meegemaakt samen...

Ik hoop dat ik snel mijn rust terug kan vinden, dat ik met mijn leven verder kan. Voel me nu vaak verloren, alleen...
pi_187717517
Sneu voor je kind, tis kut maar beter probeer je je problemen met je ex buiten je zoon om te houden.
  Vis een optie? dinsdag 2 juli 2019 @ 18:15:16 #68
70532 loveli
N
pi_187718053
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:44 schreef Elpis het volgende:

[..]

Nou ja vorig jaar augustus was hij ook al verliefd op een ander.
Jij dacht die crisis te boven te zijn. Misschien wederom te veel voor vanzelfsprekend genomen?
Is de OP aangepast of herken je TS van een ander topic?
crap in = crap out
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:12:53 #69
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187719141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Is de OP aangepast of herken je TS van een ander topic?
Bij #5 werd al naar het zure wijven forum gewezen. :P

Voor de volledigheid:
topic over 1e fling: https://forum.viva.nl/rel(...)p=28867704#p28867704
1e topic over huidige break up: https://forum.viva.nl/rel(...)p=30071869#p30071869
en in de herhaling: https://forum.viva.nl/rel(...)p=30093570#p30093570

(Mods haal maar weg als dit een tikkie too much is. :@ )
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:19:44 #70
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187719252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 00:13 schreef Va16 het volgende:
Ja... Maar daar zijn we sterker uitgekomen.
We praten veel meer, gingen meer uit, ik was terug zelfzekerder...
Hij heeft echt niet aan mij laten blijken dat hij terug met dat gevoel zat ofzo.
Nog geen maand geleden zijn we op weekend geweest en het gevoel dat hij me toen gaf, de woorden dat hij elke dag tegen mij zei...
Ik had dit echt niet zien aankomen nee!
Ik kan dit niet helemaal rijmen met dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:16 schreef Va16 het volgende:
Terwijl hij inderdaad nooit tijd had. Hij was veel aan het werk, kwam vaak moe thuis. Moest hem soms dwingen om nog dingen samen te gaan doen, met ons gezin...
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Vis een optie? dinsdag 2 juli 2019 @ 19:52:08 #71
70532 loveli
N
pi_187719916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:19 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik kan dit niet helemaal rijmen met dit:
[..]

Ze geloofde zijn woorden zonder dat hij die in daden omzette.
crap in = crap out
pi_187725786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Ze geloofde zijn woorden zonder dat hij die in daden omzette.
Misschien wel...
Ik had ons weekend geregeld.
Ik kwam altijd met de ideetjes af om uit eten te gaan, iets te gaan doen met ons gezin.
Maar hij ging dan wel mee, hij zei nog ELKE dat dat hij me graag zag!
Waarom mij zo lang aan het lijntje houden dan?
Maar ja... De laatste tijd had hij het drukker en drukker met zijn werk en was de zin er minder om iets met ons te doen... Ik dacht gewoon dat hij vaak te moe was...

Normaal ging hij ons zoontje deze zaterdag komen halen, ook omdat hij heel de week hem niet kan komen halen door zijn werk.
Destraks stuurde hij dat hij het zo druk zaterdag heeft, dat hij hem zondag voor een dag komt halen als dat goed is...
Heb er zelfs nog niet op geantwoord...
Weer stelt hij mij niet enkel teleur maar ook zijn zoontje...
pi_187725904
Heftig hoor. Sterkte in deze situatie!
  Vis een optie? woensdag 3 juli 2019 @ 07:01:48 #74
70532 loveli
N
pi_187726739
Snel naar een jurist.
crap in = crap out
pi_187726825
Heb je al wel concreet iets ondernomen wbt de scheiding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')