Ik denk dat vechtscheidingen vooral voortkomen uit rancune, wraak willen nemen en niet goed de boel af kunnen sluiten. Daar zou dus gelijk praten mee kunnen helpen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik denk dat veel mensen nooit in staat zijn objectief naar hun eigen rol te kijken (waar denk je dat al die vechtscheidingen vandaan komen?) en dat de overgrote meerderheid dat in dit stadium sowieso niet kan.
Zo min mogelijk hinder voor het kind en binnen zo korte tijd (2 weken voor het gezin) introduceren bij de potientele nieuwe liefde vind ik vrij slecht bij elkaar passen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat iemand die net geconfronteerd is met dat de relatie voorbij is objectief kan kijken naar de relatie zoals die was? Zeker als mensen voor een ander verlaten worden speelt daar heel vaak een hoop rancune en woede.
Sowieso lijkt mij alles goed regelen zodat haar zoontje er zo min mogelijk hinder van vindt prioriteit nummer 1. En de financiële afwikkeling prioriteit nummer 2. Nou, daar heb je je handen al aan vol.
In je eentje praten wordt wat lastig... Of is iig niet heel zinnig.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk dat vechtscheidingen vooral voortkomen uit rancune, wraak willen nemen en niet goed de boel af kunnen sluiten. Daar zou dus gelijk praten mee kunnen helpen.
Idd, dit gaat wel wat verder dan het gaat niet meer samen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:00 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, als iemand de relatie beu is en weg wil is dat een ding, dan moet je dat gewoon doen.
Als iemand al een ander heeft dan is er een partner bedrogen, dat maakt het hele verhaal anders, want dat maakt je onbetrouwbaar en maakt dat de bedrogen partner niet meet weet wat wel oprecht was binnen de relatie.
Op een gegeven moment wordt iedere ooit uitgesproken "ik hou van jou" een potentiële leugen, en dat trekken mensen niet.
Serieus? jeetje wat een eyeopenerquote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In je eentje praten wordt wat lastig... Of is iig niet heel zinnig.
Hoe moet je praten met iemand die niet met je wil praten? Die bij een ander is en niet eens fatsoenlijk af wil sluiten eerst na 11 jaar relatie?
Hoe moet je praten met iemand die niet aangeeft zich niet goed te voelen, een ander opzoekt en weg is? Of erger, niet echt weg, maar nog net aan thuis woont terwijl hij (had ook zij kunnen zijn) volop bezig is met een ander en niets aan afsluiting wil doen?
Vind ik ook een slechte zaak. En natuurlijk is het verstandig dat TS aangeeft dat ze daar een probleem mee heeft.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zo min mogelijk hinder voor het kind en binnen zo korte tijd (2 weken voor het gezin) introduceren bij de potientele nieuwe liefde vind ik vrij slecht bij elkaar passen.
En dan?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Serieus? jeetje wat een eyeopenerin je eentje praten is zinloos wow.
Er voor gaan staan en je zegje doen. Zo simpel is het soms.
Geheel mee eens. Daarom ook mijn advies dat er meer afstand nodig is (niet meer bij elkaar wonen). Ruimte voor zichzelf en ruimte voor het kind (op z'n minst er niet meet zo tussenin zitten, niet meer meedelen in wat dat doet).quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind ik ook een slechte zaak. En natuurlijk is het verstandig dat TS aangeeft dat ze daar een probleem mee heeft.
Alleen vrees ik dat haar ex wat teveel met zichzelf bezig is.
Mijn ex vrouw liet haar nieuwe vriend direct intrekken in de woning toen ik de voordeur achter mij dicht trok. Ik heb daar wel wat van gezegd, maar ik kreeg een waslijst aan kulargumenten. Terwijl ik (als eigenaar van die woning) het best tegen had kunnen houden was het uiteindelijk beter om het maar te laten omdat ik dat af had moeten dwingen voor de rechtbank. Ze heeft mij zelfs letterlijk gedreigd met een vechtscheiding.
Het is vaak wichelroede lopen, zeker als de ander narcistisch is. En laten we wel zijn, als je echt staande je huwelijk al met jouw kind af gaat spreken met een vrouw waar je romantische interesse in hebt, dan ontbreekt het op zijn minst aan empathisch vermogen.
Dus ja: verstandig om het te zeggen, maar nee: ik verwacht niet dat haar ex dan ineens bij zijn verstand gaat komen. Bloed zal momenteel wel ergens anders stromen.
Dat is wel wat @dagobertE6 voorstelde, om lekker de penis te delen in een relatie.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit gaat niet over kwakkie roeren.
Deze man legt zijn ziel en zaligheid bij een ander. Veel meer dan alleen seks.
Leuk, maar heeft bar weinig met de topic te maken. Het gaat niet over een man die enkel wat anders wil neuken. Maar om een man die een andere relatie zoekt, nu voor de tweede keer.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is wel wat @:dagobertE6 voorstelde, om lekker de penis te delen in een relatie.
Moet je niet bij mij zijn, daar begon ik niet over.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Leuk, maar heeft bar weinig met de topic te maken. Het gaat niet over een man die enkel wat anders wil neuken. Maar om een man die een andere relatie zoekt, nu voor de tweede keer.
Vorig jaar zomer ook al, maar dat bleef bij een flirt omdat die vrouw ook in een relatie zat en dat niet op wilde geven.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Moet je niet bij mij zijn, daar begon ik niet over.
Die tweede keer lees ik nergens?
Oh die post had ik gemist, ik ben niet gewend dat dit soort TS'ers nog een reactie plaatsenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer ook al, maar dat bleef bij een flirt omdat die vrouw ook in een relatie zat en dat niet op wilde geven.
Tja zoiets... Hij ging bonnetjes halen voor drinken, merkte wel dat hij lang wegbleef maar ik dacht daar niet te veel verkeerd bij. We kenden daar veel mensen dus dacht dat hij met iemand aan het praten was.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:54 schreef Dehelerambam het volgende:
Hoe ging dat dan.. Je loopt samen op de markt, hij ziet een aantrekkelijke vrouw, hij kijkt, zij zoekt oogcontact terug. Jij bent even met je zoontje bezig en hij loopt snel naar haar toe en vraagt snel haar nummer, ondertussen er op lettend dat jij nog even bezig bent? Zoiets?
Héél respectloos.
Als hij problemen zag in jullie relatie of niet meer tevreden was, was het zijn taak om dit met jou te bespreken. Lekker slap als hij alleen maar mooie woordjes blijft roepen. Ik vind het ook heel zwak naar je zoontje toe, daar doe je toch alles voor? Dan ga je toch eerst kijken of het beter kan? Dan ga je toch respectvol met hem en zijn moeder om? En dan meteen weer bij een nieuwe liefde introduceren, het is niet echt een man die ergens voor staat he?
Hij is niet netjes met je omgegaan, dat is zeker. Helaas heb je verder geen invloed en zul je het moeten accepteren hoe lullig ook. En dat heeft gewoon tijd nodig. Zeker omdat je het niet hebt zien aankomen. Neem de tijd om te rouwen.
En als hij er nooit voor jullie was, bedenk dan dat het leven veel leuker voor je kan gaan worden. Je kan ook samen zijn met iemand die je wel ziet, die er wel voor je is, waar je wel leuke dingen mee doet.
Maar goed, dat komt met de tijd. Het is nu nog een beetje vroeg. Het doet nu gewoon verschrikkelijk veel pijn.
Oja, mocht hij spijt krijgen, in geen geval terugnemen!! Dan zit je straks wéér in de ellende.
Is de OP aangepast of herken je TS van een ander topic?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:44 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nou ja vorig jaar augustus was hij ook al verliefd op een ander.
Jij dacht die crisis te boven te zijn. Misschien wederom te veel voor vanzelfsprekend genomen?
Bij #5 werd al naar het zure wijven forum gewezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Is de OP aangepast of herken je TS van een ander topic?
Ik kan dit niet helemaal rijmen met dit:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:13 schreef Va16 het volgende:
Ja... Maar daar zijn we sterker uitgekomen.
We praten veel meer, gingen meer uit, ik was terug zelfzekerder...
Hij heeft echt niet aan mij laten blijken dat hij terug met dat gevoel zat ofzo.
Nog geen maand geleden zijn we op weekend geweest en het gevoel dat hij me toen gaf, de woorden dat hij elke dag tegen mij zei...
Ik had dit echt niet zien aankomen nee!
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:16 schreef Va16 het volgende:
Terwijl hij inderdaad nooit tijd had. Hij was veel aan het werk, kwam vaak moe thuis. Moest hem soms dwingen om nog dingen samen te gaan doen, met ons gezin...
Ze geloofde zijn woorden zonder dat hij die in daden omzette.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 19:19 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik kan dit niet helemaal rijmen met dit:
[..]
Misschien wel...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 19:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze geloofde zijn woorden zonder dat hij die in daden omzette.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |