En als je nou voor 110 euro een mega systeem hebt wat alles onder de 100 compleet wegblaast?quote:
Ja. Dan zit je wel gelijk aan je budget, maar ik heb geweldige ervaring met hun accesspoints hier in huis.quote:
dat ben ik zeker bereid 110 uit te gevenquote:Op maandag 1 juli 2019 12:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En als je nou voor 110 euro een mega systeem hebt wat alles onder de 100 compleet wegblaast?
En welk type dan? die LITE versie is 110 dacht ik? En waarom zou die beter zijn als die TP-Link die ik voorstelde?quote:Op maandag 1 juli 2019 12:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja. Dan zit je wel gelijk aan je budget, maar ik heb geweldige ervaring met hun accesspoints hier in huis.
En 130 ook nog?quote:Op maandag 1 juli 2019 13:40 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
dat ben ik zeker bereid 110 uit te geven
Nja opzich wel als iemand me kan overtuigen waarom die van 130 dan beter is als die TP-Link van 59,- euro die ik voorstelde. Dat lijkt me kwa specs en wat ik wil gewoon een prima ding. En die valt echt niet op aan de muur door zijn vormgeving. Maar ik heb er niet zo veel verstand van dus daarom dacht ik ik check het hier even.quote:
Dus 1 AP in mijn slaapkamer boven en 1 AP in mijn woonkamer beneden werkt niet goed?quote:Op maandag 1 juli 2019 13:48 schreef GereDathan het volgende:
Simpel, overschakelen op Ubiquiti AC-PRO devices met een controller op een cloudkey of RPi.
Dan kan je 2 of meer AP's in je netwerk hangen op strategische plekken, vervolgens zorgt de controller ervoor dat je client netjes overgedragen wordt op een ander AP als je daar dichterbij bent.
Elke andere goedkopere oplossing is bij voorbaat kansloos, 2 losse AP's wordt een bende. Repeaters zijn erger dan Gordon horen zingen. Duurder kan ook (Ruckus bv).
Bespaar hier niet op. Beter in 1x 300 euro uitgeven en een goede oplossing hebben dan je jaren ergeren.
Geen idee, ik heb weinig ervaring met dat specifieke model van TP-Link. In het verleden heb ik wel een van hun eerste accespoints gehad, maar dat was geen succes.quote:Op maandag 1 juli 2019 13:42 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
En welk type dan? die LITE versie is 110 dacht ik? En waarom zou die beter zijn als die TP-Link die ik voorstelde?
Als je dat zo instelt wel.. je moet trouwens wel erg groot wonen wil 1 wifi router en 1 bedraad accespoint niet genoeg zijn voor een huis met 10 mtr tuin..quote:Op maandag 1 juli 2019 14:50 schreef Alseenraket het volgende:
In een van de vorige berichten staat een link met AP’s getest, daar komt dat normale model, dus niet de wall versie wel goed uit de test.
Dus ik ga er dan ook wel vanuit dat dat met dit model ook het geval is.
Wat ik me nu af vraag is in hoeverre het goed gaat samen werken.
Ik zou dan 2 van deze modellen aanschaffen; 1 voor in de woonkamer en 1 voor in de slapkamer op de 1e verdieping.
Daarnaast heb ik ook nog de wifi-router (of hoe je dat ding ook noemt) van mijn internetprovider (caiway) in de meterkast staan.
Zal mijn telefoon of tablet dan gewoon kijken welk signaal het sterkst is en dat kiezen als acces point?
Als je zo'n beetje tussen de AP's in zit dan gaat je verbinding klapperen (steeds verbinden met het andere AP). Dit kost tijd en batterij van bijvoorbeeld je telefoon. Resultaat is onstabiele verbindingen en sneller op moeten laden.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:00 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
Dus 1 AP in mijn slaapkamer boven en 1 AP in mijn woonkamer beneden werkt niet goed?
Hoe zit het trouwens met mijn wifi-router die in de meterkast zit van mijn internet provider? Zou ik die dan moeten uitschakelen of kan ik die ook gebruiken voor signaal?
En als je nou voor 150 iets veel beters kunt krijgen?quote:Op maandag 1 juli 2019 13:44 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
Nja opzich wel als iemand me kan overtuigen waarom die van 130 dan beter is als die TP-Link van 59,- euro die ik voorstelde. Dat lijkt me kwa specs en wat ik wil gewoon een prima ding. En die valt echt niet op aan de muur door zijn vormgeving. Maar ik heb er niet zo veel verstand van dus daarom dacht ik ik check het hier even.
het probleem is dat mijn Wifi router van mijn provider nu in de meterkast staat in de hal beneden. In mijn slaapkamer boven is mijn wifi verbinding al slecht waardoor ik daar een AP will hebben.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je dat zo instelt wel.. je moet trouwens wel erg groot wonen wil 1 wifi router en 1 bedraad accespoint niet genoeg zijn voor een huis met 10 mtr tuin..
Als ik die nu uitzet heb ik helemaal geen wifi meer? Waarom moet ik die ook in de nieuwe situatie uitzetten?quote:Op maandag 1 juli 2019 16:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je zo'n beetje tussen de AP's in zit dan gaat je verbinding klapperen (steeds verbinden met het andere AP). Dit kost tijd en batterij van bijvoorbeeld je telefoon. Resultaat is onstabiele verbindingen en sneller op moeten laden.
Wifi van je modem van de provider is het allereerste wat je uit moet zetten. Nu en in de nieuwe situatie ook.
Ik weet niet waar je slaapkamer zit.. maar een AP aan de buitenkant van het raam (misschien is binnen al wel voldoende)quote:Op maandag 1 juli 2019 16:35 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
het probleem is dat mijn Wifi router van mijn provider nu in de meterkast staat in de hal beneden. In mijn slaapkamer boven is mijn wifi verbinding al slecht waardoor ik daar een AP will hebben.
Met dit Ap red ik het weer niet voor een dekking in mijn achtertuin schat ik?
Daarom moet ik denk ik nog een AP aan de achterkant van mijn huis hebben.
in deze situatie heb ik dus 2 AP en 1 wifi Router van mijn provider.
Is dit overbodig dan denk je?
aan Ap aan de buitekant zal niet gaan, ik moet het doen emt de loze leidingen welke gelegd zijn waarik mijn UTP kabels doorheen kan trekken.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je slaapkamer zit.. maar een AP aan de buitenkant van het raam (misschien is binnen al wel voldoende)
geeft echt genoeg diepte voor 10 meter tuin.. en het werkt in een cirkel om de AP heen he? dus ook naar beneden..
De mijne steekt met de antennes in de buitenlucht en pakt de 2000m2 tuin in alle hoeken
Omdat elke wifi zijn best doet om andere wifi's te storen. Je hebt maar 3 kanalen (2.4Ghz) bijvoorbeeld (1, 6 en 11). Alle andere kanalen heb je niets aan. Hoe meer wifi stations er op 1 kanaal uitzenden, hoe slechter je wifi wordt.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:36 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
Als ik die nu uitzet heb ik helemaal geen wifi meer? Waarom moet ik die ook in de nieuwe situatie uitzetten?
Ik heb de mijne net andersom geplaatst.. dus in de tuin.. en dan kijken wat ik nog overhield in huis.. De tuin was hierbij het uitgangspuntquote:Op maandag 1 juli 2019 16:43 schreef Alseenraket het volgende:
[..]
aan Ap aan de buitekant zal niet gaan, ik moet het doen emt de loze leidingen welke gelegd zijn waarik mijn UTP kabels doorheen kan trekken.
Het AP zal dus laag bij de vloer komen naast een stopcontact zegmaar. De buitenmuren zijn van beton, dus ik weet niet of ik dan genoeg signaal heb ik mijn tuin.
ik kan het wel proberen eerst 1 aan te schaffen en dan kijken wat het doet.
Dan kan ik het ook zelfs nog omdraaien dat ik de AP bij de schuifpui monteer en dan kijk of ik signaal heb in mijn slaapkamer.
Maar voor mijn beeldvorming; als ik dan 2 access points plaats en mijn wifi router van mijn provider ook aan laat en ze alle 3 op een ander kanaal zet, dat is het dus geen probleem?quote:Op maandag 1 juli 2019 16:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Omdat elke wifi zijn best doet om andere wifi's te storen. Je hebt maar 3 kanalen (2.4Ghz) bijvoorbeeld (1, 6 en 11). Alle andere kanalen heb je niets aan. Hoe meer wifi stations er op 1 kanaal uitzenden, hoe slechter je wifi wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |